C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
-
DoubleSix 10.08.07 08:30
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
Moik : Ono zase u nového auta připlácet 80 000 Kč kvůli slabšímu dieselu (80kW & 92kW) a při malém ročním nájezdu je pěkná hloupost. To klidně můžu jezdit za 12 litrů a stále jsem v plusu ;-)
Samo, pokud najezdíš ročně hodně km, tak se ti diesel vyplatí. Mě ale ne, navíc hodně jezdím krátké vzdálenosti po městě (studený motor) a na to ten diesel není stavěný. Navíc mi vadí emise dieselů (oxidy dusíku a saze). Tož tak. -
DoubleSix 10.08.07 08:27
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
Tom17 : Do 2.0 jsem jít nechtěl, protože byl jen ve výbavě Ghia, kde se mi nelíbil vnitřek (černá imitace dřeva) + elektrická parkovací brzda.
Ta 1.8 zas nemá o tolik větší kroutící moment jak ta 1.6 - 165 Nm oproti 155, takže žádný drak to není. Ale je příjemně tichá a slušně táhne už od 2000ot. -
"-- skrytý --" 10.08.07 08:12
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
Pánové já mám 1.8(88kW) ale 9,2 mi to na dálnici nikdy nežralo. Dlouhodobý průměr mám kolem 8l s tím, že z 50-60% jezdí to auto jen po městě.
Ale když jsem to naposled zkoušel tak ve dvou lidech s jednou taškou v kufru na úseku ČB - Humpolec(D1) spotřeba 6,7l dle PP a na úseku Humpolec - exit Slavkov nárúst na 6,9l dle PP, bez tempomatu a v rychlosti cca. +10km/h nad povolenou rychlost.
Takže tak. -
Moik 09.08.07 15:07
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
Znamená to, že když jezdím přes léto s Maxem 1,6TDCi za 5,6 a nekoukám na spotřebu, že jezdím opravdu reálně o 2l míň jak s 1,6Ti-VCT ?
Dnes jsem jel jihlava-brno-jihlava na tempomat 140 tacho a dojel jsme za 5,7. S 1,6Ti-VCT by to bylo teda tak za 7,5-8?
Říkal jsem si, že další auto by mohlo být benzín, ale dva litry rozdíl mi řpijde celkem dost. A to se s TDCi nedržím a s benzínem bych musel... -
superkutil 09.08.07 11:04
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
TO tom17: Tu 1.8 jsem měl v Mondeu MKII a bylo to to nejlepší co bylo, táhla lépe jak 1.6 ale žrala míň jak 2.0 a výkon byl srovnatelný s 2.0. Se spotřebou jsem byl dlouhodobě na 9litrech a to jsem na to hodně šlapal. Ty jsi ho ale asi měl v Mondeu od roku 2000 a to bylo těžší o 150kg jak MKII a tak zřejmě již výkon nestačil. Ona ta spotřeba je hodně závislá na hmotnosti vozu a tak objem zase nehraje takovou roli. -
hatepe 09.08.07 09:59
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
Tak po městě je to jak říkáš, já se pod 11 nikdy nedostal, teda s mondeem. Jako tady ta 1,8 je vlastně motor na prd. Žere jako 2,0 Duratec, ale parametry má horší. nevím ja jede v c-maxu, ale v mondeu byl takovej línější na rozjezd, ale zase táhnul hezky až k 180. Ale ta spotřeba mě štvala, dával jsme to za vinu tomu že mondeo bylo větší a těžší auto, ale podle toho co píšeš.
Já jsem s 1,6 Ti-VCT spokojenwj. To proměnlivý časování je znát. Sice platí že obejm ničím nenahradíš , ale to časování dělá svoji práci dobře.Ale 1,8 je 1,8, je tam cítit víc ten objem. je otázka jestli to za tu spotřebu stojí. U mě je město tak těch 8,5 - 9, což taky není žádná lázeň. Zajímalo by mě kolik by žral ten 2,0. proč jsi vlastně še do 1,8 a ne do 2,0 ? -
DoubleSix 09.08.07 08:27
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
tom17 : na té dálnici při těch 140km/h to točí 4000, takže se to moc nedusí.
Pokud jedu s lehkou nohou na plynu, sám v autě, okresky, tak je spotřeba pod 7 litrů, pokud jedu plně naložený nebo nekoukám na spotřebu, tak 8 litrů. Po městě si řekně o 10 - 11 litrů. -
hatepe 08.08.07 11:09
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
Ahoj, no čoveče je to teda fakt dost. mě to teď co jsem jel o víkendu bralo 7,5 , ale byl to průměr okrska + dálnice a se 4 lidma a nákladem. Ale to co popisuješ mi nebralo ani mondeo, to je fakt zvlášní. nemáš třeba podfouknutý gumy? On asi max bude mít vyšší spotřebu oproti mondeu, pač je vyšší, no ale i tak ta spotřeba je nic moc. Víš ono taky záleží jakým terénem jezdíš. stačí mírný kopečkya hned jde spotřeba o litr výš. Já ¨mám v papírech sotřebu 5,4 l/100 mimo obec, ale toho jsme nikdy nedosáhnul, protože jezdím přes kopce, takže můj okrskovej průměr je tak 6,3 když se snažím ve 2 lidech. když jsme jel sám, tak jsem dokonce vykouzlil těch 5,8.
Možná ještě zkus ten motor ndusit v níkejch otáčkách, ale drž ho tak u 3000. Pokud si dobře vzpomínám, ta mě mondeo bralo tak od 3000 a dole moc nejelo. sranda byla že i když jsem to honil, tak se spotřeba moc nezvedala.
Kolik máš vůbec najeto? Je to ještě v záběhu? -
"-- skrytý --" 07.08.07 21:04
« Re: Bezp. pásy
Dík za radu s bezpečnostným pásom! Už mi kontrolka nesvieti a signalizácia nepíska, ale musel som to urobiť za jazdy (zapnúť svetlá a 3x zacvaknúť pás)v čase keď mi systém signalizoval, že si mám pás zapnúť.
:yes:
PS: A ako sa to vracia do pôvodného stavu? >:D -
Moik 07.08.07 16:30
« Re: Palivomer
Tak předně si nejsem jistej o tom natáhnutí nafty do systému...pokud tam nafta došla, čerpadlo si ji samo nenatáhne. POkud nedošla, je to asi zcela zbytečný a nafta přeteče(to je můj názor) přepadem zpět do nádrže...
Ale myslím, že i v návodu na použití je napsáno, že PP zaregistruje natankování jen víc jak snad 5l nafty...jinak neví vůbec nic...
K té Octávii. Jo tak docela se mi líbí ten motor a i interiér. Počítali jsme počet Focusů I+II a OI+II na silnicích a je jich tak stejně...myslím, že v tom ta Octavia horší není...asi mám i chuť na změnu, ale než se rozhoupu, bude OIII a FFIII :-) Dík za postřehy... -
"-- skrytý --" 07.08.07 10:08
« Palivomer
Včera som sa vratil z HR, super, pohoda, ... prešiel som celkom 2115km, primerná spotreba podľa PC od 4,8 do 5,2.
Tankoval som stále FULL, ručička na palivomere sa však stále iba jemne dotýkala maxima na stupnici. Do SR z H som prišiel na rezervu. PC ukazal dojazd 80km, neskôr 40km, potom 20km. Zašiel som na benzinku a natankoval 4 l nafty, aby som došiel cca 40km domov. Aké bolo moje prekvapenie? PC ukazoval stále so 20km jazdy 0 km dojaz, pritom som vedel, že v nádrži nafta stále je. Po príchode domov som dotankoval auto FULL a vošlo mi tam 47 l nafty.
PS:
Čo sa stane, keď vyjazdím nádrž do "sucha". Dolejem naftu, párkrát zapnem zapaľovanie (čerpadlo naťahá naftu do systému) a budem pokračovať v jazde? -
"-- skrytý --" 06.08.07 21:52
« Re: Octavia
V práci jsem vyfasoval Octavia II Combi 2.O TDI (oblíbený to služební vůz ;-)) ve výbavě Elegance, tak můžu porovnát s Focusem Combi 1,6 TDCI (90PS). Výkonově má Octavia samozřejmě navrh, nicméně kultivovanost motoru a rozsah využitelných otáček je u Focuse daleko lepší. Hlučnost je dle mého názoru podobná, v nižší rychlostech se mi jeví Octavie tižší (zvuk je ale dost dunivý), ve vyšších rychlostech proniká do Octavie vyšší aerodynamický hluk (asi od zrcátek). Jízdní vlastnosti má Focus lepší, Octavia je dost těžká na předek a celkově se mi s ní jezdí méně příjemněji (chod pedálů, komunikativnost řízení), rozhodně ale není špatná. Vnitřní zpracování má Octavia na daleko vyšší úrovni - dveře nevržou, sedačka neskřípe, atd. - tady by mohl Ford dost zapracovat. U výbavy oceňuji velmi dobrý multifunkční displej - ostatní věci se mi zdají podobné s Focusem (záleží samozřejmě na typu výbavy). Pokud nevadí, že Octavku má každý druhý, tak bych se ji nebál. -
"-- skrytý --" 06.08.07 21:51
« Re: Aerodynamický hluk
Mám 1.6 Ti-VCt a nehvízdám. Dokonce přestaly vrzat i gumy okolo dveří, často se to tu diskutovalo a to po řádném umytí a vyčištění všech těsnících gum. Je to divné ale všechny konzervační spreje a vodičky vrzání zřejmě zhorší, pokud jsou gumy čisté a suché nic nevrže. Asi jsou náchylné na prach a potom vržou. -
hatepe 06.08.07 21:40
« to aero hluk
Ahoj mám C-Max 1,6 Ti-VCT a žádný pískání nemám, při 120 ticho jak v hrobě narozdíl od ropáka :-) . je tedy otázka zda se to pískání stupňuje s vyšší rchlostí a nebo zda je to konstantní. Rozhodně bych si šel stěžovat do prodejny a svezl technika v autě at si to poslechne.