C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 13.08.07 17:13
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
To tom17:
Ja som uviedol rozsah medzi max krutiacim a max vykonom, nie rozsah na ktorom sa da jazdit ....
Na TDCi sa da jazdit kludne od 1500 - 4500 otacok... ale to je jedno, je to moj 1. diesel a som spokojny......
Mimochodom je potrebne brat do uvahy aj max. otacky motora ....
mne jazdi na 90km/h na otackach 1750....... -
hatepe 13.08.07 17:04
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
To: Moik
jasně já to taky nemyslím ve zlým. ve své podstatě proti naftě nic nemám ( vadí mě tedy ty saze ). jen mě vadí to co se v čechách rozmohlo a to je fakt, že někteří lidi speciálně s TDI si myslí, že mají to nej pod sluncem apod.
Motory TDCi si myslím, že jsou jedno z nej co na trhu v tomhle segmentu aut pro běžný lidi je.
Mě osobně by se asi zamlouval 2,0 TDCi, kdybych šel do nafty. I když ten příplaek je fakt nehoráznej a nikdy by se mě to nevrátilo.
Já osobně bych jenou měl moc rád V6. zatím na to bohužel nemám a tak jsem vděčen za 4V v podobě 1,6 Ti-VCT . To proměnlivý sání je hodně znát v nízkých otáčkách. K tomu spektru, těch 6000 využívám v kopcích když proháním TDI :-))) někdy mě to prostě nedá a dupnu na to a právě ty nafťáky vydusím těma točkama :-)))
Běžně točím tak do 4000 tam je max krouťák , po městě točím ještěmíň, jezdím kidně ve 2000 ot.
To DoubleSix. No mondeo tuším má tak 1550 kg , takže nějaký to "deko" navíc tam je. Ještě mě napadá jakej máš tlak v gumách :-) Já ted zjistil, že jsem jezdil s podhuštěnejma a ted mám spotřebu lepší tak o 0,2 L/100 .
Bohužel ford dělá motory co dost žerou, to je moje zkušenost. Ta 1,8 je jasným důkazem. Zajímala by mě 1,8 Sci , ta měla 96 kW a o něco větší krouťák, ale byla tedy jen v mondeu.
Dobrej motor je 2,0 FSI . Má fakt nádhernej průběh krouťáku. Ale to je jiná kapitola.
-
-
Moik 13.08.07 13:26
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
Taky jsem si Tome říkal, že je to každý po jiným úseku, protože ty tvoje spotřeby jsou parádní. Ale nejde o to, co kdo má a nemusíš mít pocit, že TDCi je něco víc jak benzín, já ho rozhodně nemám...TDCi mám jednak proto, že dost ušetřím, jednak proto, že se nemusím ohlížet, kolik nás jede a jednak proto, že odkakživa nemám rád, když se motor musí točit. To, že mimo město nežere trávu kolem cesty, když se mu šlape za krk beru jako bonus.
Ale s tím rozporem...(v dobrým) dost pochybuju, že využíváš otáčky 1800 - 6000 se spotřebou 6,7 ;-) ;-) -
hatepe 13.08.07 12:47
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
čoveče , no je to fakt záhada. Tak velká spotřeba, tolik mě nežralo ani to mondeo. nevím jak je to s hmotností, ale určo má mondeo víc. Pak napiš jak jsi dopadl.
Já jel včera zase svoji štreku z chalupy 70 km ( 50 km okrsku a zybtek dálnice ) a se třema lidma + psem + plným kufrem to bylo za čistých 7 L/100 .Ale to jsem předjížděl. -
DoubleSix 13.08.07 10:38
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
tom17 : palivo beru jen u Shell, buď V-Power nebo V-Power Racing.
Pokud jedu po dálnici, tak na spotřebu 6,7 mohu v klidu zapomenout (tu docílím pouze klidnou jízdou mimo město po silnicích první třídy - do 90km/h). Dálnice (140km/h) na tempomat znamená 8,5l minimálně.
Zkusím přesvědčit servis, aby se na ten motor úpodívali. Ta devítilitrová spotřeba na dálnici mi přijde dost vysoká. Uvidíme co přinese snížení rychlosti na 120km/h. -
hatepe 12.08.07 22:03
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
No a jsme u toho ty srovnáváš moje paramtery se svýma což není správný postup.
Pokud chceme srovnávat tak pouze na stejném úseku dálnici či silnice s stejně naloženými auty.
Jinak nemám 1,6 i , ale Ti-VCT - tzn. 85 kW a promělivý časování sacích i výfukových ventilů. průběh krouťáku je úplně jiný než u 1,6 74 kW. Už ve 2000 mám dost krouťáku, aby to stačilo.
Co se týká omezeného spektra otáček tak 1800-4000 je pro mě málo, já využívám 1800-6000 ot/min :-)
Ale to neřešeme. Napsal jsem svůj názor a skutečnou dosaženou spotřebu. Mě se nafta nevyplatila a tak jem šel do benzínu. U ročního auto se ti to možná už vyplatí, co já vím. Není to vždy jen o tom co se vaplatí , ale co člověk chce.
Já sobně jsem nepříznivec nafty, to je ovšem už o mě tady známo.
Vidím budoucnost a správnou cestu v přeplňovaných benzínech a hybridech. A, že zatím turbo bezínu moc není je jen otázkou času.
Ona už i odborná veřejnost začíná zjišťovat, že nafta není to pravé a zážehové motory začínají opět dosahovat svých dřvějších pozic.
-
Moik 11.08.07 14:34
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
Tome17, takže v podstatě to potvrzuje, co si myslím. Ten benzín pořád žere o 1-2l víc.
Já teď jezdím tak za 5,6 (konečně).
Tom17:
Jen por zopáčko .
štreka po okrsce - 1 člověk+pes(45kg) = 5,8 L/100 km /TDCi: 4,5 v poho
dálnice 2 lidi + pes 130-140 = 7,0 L/100/TDCi cca 5,4
dálnice 1 člověk + pes = 6,5 L/100/TDCi cca 5,4
Město klima+ dva lidi + stání v kolonách a popojíždění 8,5-9,5 L/100 TDCi když v klidu, tak tak 7
město klid, easy průjezd = 7,5 L/100 /TDCi 5,5
TDCi superklidná jízda okolo 100kmh: 3,8l/100km
Já znám dobře Focuse 1,6i a tam se na ty tvý hodnoty dá dostat, ale rozhodně to není pohodová jízda, ale neustálý hlídání ;)
Kupuju roční auta a rozdíl mezi dieselem a benzínem je u nich tak 20 000Kč, za to si koupím tak 650l benzínu a to mi vystačí tak na 9000km. Takhle jsem počítal já.
Rozsah otáček u mě kompenzuje to, že ho ani není třeba točit, jede hezky v nízkých otáčkách a to mi vyhovuje.
A na EPB jsem si zvyknul víc než moc, umělohmotnýho dřeva mám na palubce naštěstí jen málo. -
"-- skrytý --" 10.08.07 19:40
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
Pre tom17 ..ako pises...
"tak jsme zkopušel 1,6 TDCi byla to tuším 80 kW m, ale moc mě to nebralo. Jako zátah byl, ale v tak malým spektru otáček...no prostě jako u nafťáka :-) . "
V malom spektre otacok, to mas na mysli co? 1.6 TDCi 80kW taha pekne od 1800 (najvacsi moment) po 4000 (najvacsi vykon) nemyslim, ze je to maly rozsah ...
Ale samozrejme kazdy ma pravo na svoj nazor. -
hatepe 10.08.07 17:38
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
K tomu motoru. Měl jsme 1,8 92kW Duratec, to je motor v mondeu MK III , který se vyrábělo od roku 2001 . Ten s původní 1,8 Zetec nemá nic společnýho.
No k té spotřebě. C max na dálnici při 130-140 když je v autě jeden člověk - 2 lidi bez nějaké velké nálože bere tak 6,7 ne 7,5-8 , to platí por plně naložený auto s nákladem. jenže tady je porblém v tom, že vy jezdíte jinudy než já, tudíš tohle to srovnávání je dost zavádějící. ten rozdíl může být ve finále jinej.
Ale určitě ropák bude žrát míň. Já než jsme koupili C-max 1,6 Ti-VCT ghia ( to dřevo mě taky moc nebere, ale zvyk jsme si, a ta elektronická ručka je bomba, jak si zvykneš tak za mnauál už neměníš, je to jako s aut. převodovkou ) tak jsme zkopušel 1,6 TDCi byla to tuším 80 kW m, ale moc mě to nebralo. Jako zátah byl, ale v tak malým spektru otáček...no prostě jako u nafťáka :-) . Co se týkalo hlučnosti tak to zas tak hrozný nebylo, jenže hlučnost může člověk posoudit obejtivně tak po hodině jízdy na dálnici a ne po 15 minutách zkušební jízdy v cizím autě.
K té spotřebě u 1,8 Duratec . Ještě mě napadá, kde tankuješ benál? Já ted beru výhradně u shellu a cítím menší rozdíl. Jinak fakt nevím. Já se se spotřebou potákal celou dobu a naknec jsme rezignoval. jsme člověk co si užívá jízdu a předjíždím, takže udržet papírovou spotřebu je pro mě problém.
Jen por zopáčko . štreka po okrsce - 1 člověk+pes(45kg) = 5,8 L/100 km
dálnice 2 lidi + pes 130-140 = 7,0 L/100
dálnice 1 člověk + pes = 6,5 L/100
Město klima+ dva lidi + stání v kolonách a popojíždění 8,5-9,5 L/100
město klid, easy průjezd = 7,5 L/100
Tolik asi k mé 1,6 Ti-VCT , věřím, že kdybych lechtal plyn a jezdil jako sráč, že ty čísla ještě stlačím.
Jo, na 2.0FSI také vzpomínám. Moc dobrý motor, hezký zvuk, šel rychle do otáček a s tou Octavií uměl pěkně zahýbat.