C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Special-line 08.01.08 14:51
« Re: natural 98 při dlouhodobějším používání
No já bych to jen lehce upřesnil. Oktanový čííslo vyjadřuje odolnost paliva proti samozápalům. Vyjadřuje procentuální obsah izo-oktanu ( okt č. 100) ve směsi s n-hetanem (okt. č. 0). Je to ak že motory s vyšším kompresním poměrem a tím i vysokou pracovní teplotou musí používat víc oktanový benzín aby nedocházelo k samozápalům. To se nesprávně nazývá jako klepání ventilů. Je to rázová vlna rychle hořícího paliva ale není způsobena špatným načasováním zapalování (konkrétně samozápaly), ale samovolným zapálením směsi jen teplem ve spalovacím prostoru. To způsobuje nějaký horký bod kde se vytvoří větší teplota. Např. elektroda zapalovací svíčky, nebo nečistota ve spalovacím prostoru. Jelikož se směs zapálí dříve a hoří rychleji než od zapálení zapalovací svíčkou, pak to dá zěptný ráz do toho motoru a motor pak klepe a ztrácí výkon. Většinou je to při vyšší zátěži, nižších otáčkách a víc sešlápnutém plynu. -
Moik 07.01.08 18:50
« Re: natural 98 při dlouhodobějším používání
Oktanové číslo určuje, kdy směs (podle tlaku) bude nejlíp hořet a jak rychle. Motory s vyšším kompresním poměrem spalují při vyšším tlaku a proto jezdí na 98ok. a mají tak vyšší výkon. Není to ale použitím vyššího ok. čísla, ale tou kombinací. Jinak klapání ventilů, klepání, je prej rázová vlna rychle hořícího paliva, protože hoří při nižším tlaku z důvodu špatného časování zapalování. -
DoubleSix 07.01.08 09:38
« Re: natural 98 při dlouhodobějším používání
Já jezdím dlouhodobě na 100 oktanový V-Power Racing a motor si nestěžuje :-)
Jinak použitím paliva s vyšším oktanovým číslem (pokud je předepsáno 95 a ty budeš používat 98), může dojít k tomu, že to auto "pojede" trochu lépe, možná ti i lehce poklesne spotřeba (nemusíš na to tolik šlapat - jak psal Zdenekold, naroste ti lehce výkon), ale celkově to bude pro tebe finančně negativní (ten příplatek za oktany je dost vysoký). -
"-- skrytý --" 07.01.08 08:32
« Re: natural 98 při dlouhodobějším používání
No nemáš úplně pravdu. Každý motor je konstruovaný nebo nastavený na jiné oktanové číslo. Samozřejmě při nižším oktanovém čísle (než motor potřebuje)dochází ke zminěným samozápalům ap., ale vyšší oktanové číslo je zbytečné, je to vyhazování peněz.
Motory, které mají snímač klepání motoru jsou schopny přizpůsobit se oktanovému číslu paliva.
U přímého vstřiku může při použití vyššího oktanového čísla dojít k nárustu výkonu maximálně jedno, dvě procenta, ale víc ne.
A taky jsem někde četl, že vypínání AB se neobjednává do výroby, ale u dealera stejně jako ISOFIX, zkus se zeptat, jestli je to pravda...