C-MAX

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.08  09:40

    « Re: Jaký motor? Kdo poradí?

    Už bylo rozhodnuto za mně. Manželka se asi pomátla a velice hlasitě začala prosazovat Toyotu Corollu Verso.Sice by byla asi o rok starší(Toyota,ne manželka),ale je to zase japonec.Údajně kvalitnější,aspoň podle ní. Já stále preferuji C-maxe.A z vaší debaty,velmi obsáhlé a fundované, jsem vybral nejspíš 1.8 benzín ve výbávě Ghia.Tu chci hlavně kvůli posuvným sedačkám vzadu,kde to je v základní výbavě.A taky by to bylo moje první auto v životě,které bychom si koupili sami bez něčí finanční pomoci.Tak proto si chci dopřát trchu toho luxusu(po třech škodovkách).Kluci díky moc a držte mi palce,ať to s tím C-maxem po novém roce vyjde.Zdraví boko :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.11.08  17:05

    « Re: Jaký motor? Kdo poradí?

    Pružné zrychlení mají fšechny automobilky stejné :(. Předpokládám, že to je zdob kdy nafta moc nejela a tohle bylo jediné kde snesla srovnání.
    Při předjíždění točím opravdu 3500 - 6000. Omezovač zasahuje při 6500 (jednou jsem si to zkusil :).

    při 130 to bohužel točí asi 3850. Nicméně převládá hluk od kol a aerodynamiky a to cca do 150. Před tím jsem měl Eskorta 1,6 - 66kW a tam začal motor kolem 3800 (140) výrazně hlučet. To motor v C-maxu nedělá.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.11.08  12:29

    « Re: Jaký motor? Kdo poradí?

    -HIVAN-: Ty opravdu vytáčíš motor při předjíždění nad 6000ot? Tak to jsi dobrej, to nedělá moc řidičů benzínů, spíše to točí mezi 2000-4000ot a pak jim chybí výkon. V tom případě bych měl ještě jeden dotaz: Kolik ti točí motor na 5ku ve 130km/h? Měl jsem Mondeo 1.8 benzín a to točilo 3250ot a bylo to velmi příjemné. Ale v poslední době narážím na auta, co točí 4000ot a to už je hodně hlučné.

    Jinak to pružné zrychlení by mělo být měřené co nejvíce přes plný rozsah otáček, ale Ford to má opavdu trochu podtočené.

    Boko: Už jsi se rozhodl, co koupíš?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.11.08  11:44

    « Re: Jaký motor? Kdo poradí?

    Při maximálním zrychlení používám právě ten max. výkon.
    0-100 je rozdíl 12% to lze zaokrouhlit na těch mých 10%.
    V pružném zrychlení porovnávat naftu a benzím je nesmysl.
    Proč mám dusit benzín na 4 od 50km/h. Je to o tom co jsem psal. Je blbost zkoušet jezdit s benzínem jako s naftou a naopak. :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.11.08  10:59

    « Re: Jaký motor? Kdo poradí?

    -HIVAN-: Nechci tady řešit otázky fyziky, ale to co uvádíš je rozdíl maximálních výkonů a to s reálnou jízdou nemá moc společného. Nejlepším měřítkem je tzvn. pružné zrychlení 50-100km/h nebo zrychlení z 0-100km/h.

    motor ______ 0-100km/h __ 50-100km/h
    1.6 ___ 74kW ___ 12,9 ____ 14,6
    1.6TDCI 80kW ___ 11,3 ____ 12,1

    Z toho vyplývá, že těch tvých ani ne 10% umožní o 12% větší zrychlení 0-100km/h a o 17% pružnější zrychlení z 50-100km/h. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.11.08  10:42

    « Re: Jaký motor? Kdo poradí?

    Mám C-Maxe FUN (u nás trend +) benzin 1,6 (74kW).
    Nevím pro co budeš auto používat. I když sem obsazen (já + žena + dvě děti v sedačkách + plnej kufr) celkem asi 230kg tak je jízda naprosto v pohodě. Nikdy jsme neměl problém, aby auto neudrželo rychlost jakou jsem chtěl (v mezích limitů - 60, 100, 140). Jízda po městě je naprosto v pohodě. Troufám si říci, že zrychlení 0-60 bude naprosto stejné s jakýmkoli motorem. Větší výkon prostě nepřenesou gumy.
    Pro informaci uvedu, že klimu moc nepoužívám. Je to docela znát když ji zapnu/vypnu). Je to takové tlačítko turbo. :).
    Co se týče spotřeby tak jezdím (v / na) výše uvedených limitech. 60% město 20% okrsky 20% dálnice.
    léto 7,4
    zima 8,2
    Při cestě mimo město není problém jezdit pod 7. (Tábor - Praha jezdím kolem 6,8).

    Pokud budete hodně jezdit po dálnici, tak jděte do nafty. Jinak doporučuji benzin.
    Pokud preferujete naftu, tak si před koupí najděte článek od pana Vaculíka (někde na Auto.cz a nebo tipcars.cz). Pak si možná rozmyslíte nákup ojetého nafťáku.

    to:kutil
    když se odvoláváš na fyziku tak ti musí bít jasné, že rozdíl mezi naftou a benzínem 1.6 je 6kW ani ne 10%. A přesně o tolik pojede líp. Jenom je potřeba jezdit v souladu s charakterem motorů, která je velmi rozdílná.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.11.08  10:11

    « Re: Jaký motor? Kdo poradí?

    Chasnik: Souhlasím ohledně klimy, mechanická stačí a někdy i líp funguje. Vyhřívání sedaček mám ho a už odešlo a myslím, že je lepší na zimu ho nahradit chlupatým potahem na sedačku. Stejně vyhřívání ohřívá jen malou plochu sedačky a zbytek je studený. Mám dešťový sensor na Mondeu a můžu na pravé páčce otočným kolečkem nastavit citlivost.

    Vyhřívání předního skla je dobré, ale má také mouchy, mlze nebo v noci v dešti nic moc, v mlze vidím drátky a v dešti se mi lámou světla protijedoucích. Ale výhody převyšují nevýhody.

    Jinak problematiku ohřevu TDCI také mohu potvrdit, taky to ohřeju tak po 5ti km, hlavně když to moc netočím. Ale pokud vím, tak C-MAX 1.6TDCI má přídavné elektrické ohřívání chladící kapaliny, tak by to mělo být rychlejší.
  • « 00 Reagovat !

    foto Chasnik

    Chasnik 24.11.08  10:02

    « Re: Jaký motor? Kdo poradí?

    Ještě zvaž, zdali je Ghia skutečně nezbytnost. Cenový rozdíl asi nebude velký, ale největší nabídka Maxíků je v Trendu. Z mé zkušenosti (mám taky Trend nebo nějaký Trend plus): Automatická dualzone klima mě štve, nejenže teplý a studený vzduch jde občas jinak, než potřebuji, ale hlavně se dost blbě ovládá "naslepo". Klasickou tříkolečkovou klimu (teplota, směr, intenzita) se po pár týdnech naučíš ovládat bez dívání, což hlavně ve městě a při delších jízdách považuji za velkou výhodu.
    Dešťový senzor pomůže v silném dešti, ale jinak spíná stěrače příliš často a nedá se nastavit citlivost senzoru (např. u Hondy je ovládání mnohem komfortnější) - pokud by nebyl, nevadilo by.
    Automatické stmívání vnitřního zrcátka - perfektní, bez něj se v noci jezdí o poznání hůř
    Vyhřívání sedaček - nemám a nepotřebuji. Zkusil jsem v jiném a tě a nechybí mi. Moc často to nevyužiješ, často se to kazí a hlavně - zahříváš si spermie:(
    Tempomat a vyhřívání předního skla - nemám a chybí mi. O tom vyhřívání nemá smysl hovořit, v zimě fakt pomůže a tempomat bych využil i v ČR, často jezdím po D5 nebo D8 mimo rush hours (sobota odpoledne, neděle dopoledne). Ale v pracovní den bych ho měl v autě asi jen na okrasu, to uznávám.
  • « 00 Reagovat !

    foto Chasnik

    Chasnik 24.11.08  09:42

    « Re: Jaký motor? Kdo poradí?

    S 15 tkm ročně je volba spíš o pocitu než o nějaké ekonomické výhodnosti. Záleží hodně na tom, co znamenají ty jízdy po městě. Není město jako město. Pokud jezdíš krátké trasy se studeným motorem, tak ber na vědomí, že zahřát diesela trvá min. 3 km, v zimě často i víc než dvojnásobek (sobota Vršovice - Dejvice, ručička teploměru se "odlepila" po 5,5 km, na optimu byla při 7 km). Do té doby si vezme 8 - 9 litrů a motor se za studena výrazněji opotřebovává. Naopak, popojíždění se zahřátým motorem autu problémy nedělá (Slavia - Barrandovský most v páteční koloně, spotřeba 4,8). Uváděná spotřeba pro 1.6 TDCI 80kW je reálná, po 2 letech provozu a najetých 53 tkm mám průměr 5,95. Údržba mě zatím stála 30000,- (garančky + pneu a pár žárovek a stěračů).

    1.6 benzin neznám, ale 74kW a 146 Nm krouťák na těch 1,5 tuny občas stačit nemusí, záleží na stylu jízdy. Ale i když nejsi kaskadér, předjet dlouhý kamion na okresce potřebuje občas každý a asi by to chtělo pár hopíků navíc... Chtělo by to vyzkoušet v reálu.

    Shrnuto - pokud jezdíš často takové trasy, kde by jsi ten diesel nezahřál, dobrá volba bude asi 1,8 benzin. Jestli jsou ty nejčastější trasy takové, že diesel zahřeješ, tak se TDCi nemusíš bát, běžný servis ve Fordu je cenově dostupný i pro nafťáky.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.11.08  09:26

    « Re: Jaký motor? Kdo poradí?

    lukos: Ta 1.6 Ti-CVT 85kW [odkaz] by měla být stejné konstrukce jako 1.8 Ti-CVT 92kW nebo ne? Je otázkou, zda 1.8 nebude mít nižší spotřebu jak 1.6 když je C-MAX tak vysoký (alespoň podle www.spritmonitor.de tomu totiž tak je). Potřeba výkonu u každého auta je dána jeho hmotností a odporem vzduchu.

    Jsem rád, že jsme se shodli na 1.6TDCI 80kW jako na nejlepším řešení. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…