C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 02.07.07 08:15
« Re: Diesel-Benzín
I když nemám C-Maxe, ale Focuse kombi, tak bych si dovolil malou poznámku k diskuzi benzín-diesel. Chasník to myslím celkem vystihl.Všechny tyto diskuze se vedou v obecné a hlavně "vášnivé" rovině. Ještě jsem neobjevil zcela konkrétní, ekonomicko-technický kalkul např. tohoto typu (nebrat doslova): benzín pravidelná prohlídka po 20000 (některá auta po 30000), diesel např. po 15000. Olej pro diesel je dražší o tolik a tolik. Nafťák olej žere, proto se musí dolévat, benzín ne. Pokud má auto FAP, ten se musí měnit např po X km a výměna stojí tolik a tolik. Atd., atd. Suma sumárum, při naježděných 30000 km za rok si musím ke každému km připočítat třeba 20 haléřů dražší udržby.
A teprve potom může nastoupit druhé, dejme tomu osobní hledisko: jaký typ jízdy bude převažovat, jak dlouho chci auto mít, za kolik jsem schopen dotyčný typ auta koupit atd.
Já osobně mám benzín, ale v době koupi jsem rozhodování pomalu vážil na lékárnické váze. V té době byla nafta na ceně benzínu a spekulovalo se o tom, že již nikdy nebude levnější, naopak, že by mohla být o něco málo i dražší. Za druhé příplatek za auto s naftou byl v té době asi 40000,- , což bylo pro mě moc. Za třetí jsem věděl, že si ještě nějakou dobu nechám Feldu přdělanou na plyn, takže Fordem najedu do 15000 km za rok. A za čtvrté: pořád tu visela hrozba, že moderní dieselové motory jsou čím dal složitější a že by se mohlo stát (nebo taky ne), že by v budoucnu mohlo dojít k závadě a její oprava by pod 30000 nemusela jít.
Já zase uvažuju, že po skončení záruky to předělám na plyn.
Tak se Maxáci mějte. -
"-- skrytý --" 01.07.07 22:28
« Re: Turbobenzín
Hm, tak to je v pr---i ;-\ .Porad keci o ekologii a kdyz maj moznost rict "benzin neni drahej na vyrobu, udelali jsme dobrou cenu, vykaslete se na ropu", tak to misto toho poradne natahnou!!Je mi jasne, ze turbo je drahy komponent, ale ze nakonec benzinaky budou drazsi, tak to jsem fakt necekal. -
Chasnik 01.07.07 12:14
« Re: Diesel-Benzín
No tady se to rozjelo, to čumim:) Takových vášnivých diskusí jsem už četl a jsou si podobné jako vejce vejci. Problém je totiž v tom, že se vedou v obecné rovině a v konkrétních případech můžou mít rozdílnou podobu:
Příklad 1: Moje předchozí vozítko bylo Punto 1.2 16V 80k. Benzíňák s průměrnou spotřebou 6.8 za 4 roky (60% po Praze). Výborný záběr odspodu, slušná spotřeba při běžné jízdě 2 - 3000 rpm (na státovkách pod 5l při svižné jízdě kolem 110 - 120 km/h), neskutečná akcelerace na trojku mezi 80 - 130 km/h - předjíždění bylo hračkou. Tady bych si naftu nekoupil - línější, těžší, pomalejší, rozdíl v ceně 70.000,-. 16V dvanáctistovka byl sqělý motor a je škoda, že nový Punťa už ho nemá v nabídce.
Příklad 2: Můj společník měl Honda Accord 2.0 ES (benzín), poté přesedlal na 2.2 CTDi a šel se spotřebou o 3,5 litru dolů (z 10,5 na 7)!!! Navíc tady ta nafta je svižnější, rychlejší, má kultivovaný chod. Zpátky k benzínu? Nikdy! Ten benzíňák nedokázal zatáhnout ze 170 na 200 jako ten "čmudil"
Příklad 3: Vrátím se zpátky k Fiatu. Můj kamarád měl to samé auto, ale žralo mu tu o 1,5 litru víc. Nebylo to ve stylu jízdy, když jsem do toho sedl já, taky jsem spotřebu nesrazil - prostě každé auto se trošku jinak zajede, takže jestli tady někdo tvrdí, že mu Maxík 1,6 benzin baští 6,5 a jinému k osmičce, tak věřím tomu, že to nejsou výmysly...
A proč mám Maxe 1.6 TDCi? Na nafťáka je relativně tichej, se spotřebou jsem spokojen, k pružnosti motoru mám výhrady, ale stejný problém byl i u Maxe benzínu. Při mojí roční kilometráži 20 - 25 tkm ty roční náklady předpoklám podobné - diesel mě vyjde provozně (včetně běžných servisů) levněji, ale je tady riziko nepředvídaných nákladnějších oprav. Ale počítám s tím, že za 3 roky budu to auto dávat pryč a ten nafťák je vývojově o cca 5 let mladší, takže je větší šance, že ho prodám za relativně slušnou cenu a ne, že bude čtvrt roku stát v bazaru a blokovat moje peníze...
A propos, benzin turbo od škodovky (1.8 20V) je opravdu vyvedenej, měl jsem tu čest a bylo to žůžo:) -
"-- skrytý --" 30.06.07 13:19
« Re: Diesel-Benzín
No to je presne ono, ze vyrobci zacnou hledat alternativu k malym dieselum a TURBO benzinaky urcite budou perfektni konkurenci a co si budem povidat, kdo by nechtel tiche,usporne ale vykone auto, ktere by ankonec plnilo i ty nejprisnejsi ekologicke normy.Jde o to, s jakou cenou vyrobci techto turbo benzinaku vyrukuji ;-\.Nechame se prekvapit prvni vlastovky v podobe motoru od VW a Fiatu vyleti jiz brzy na trh. -
Moik 30.06.07 12:13
« Diesel-Benzín
Tyjo já tu 2 dny nebyl a jen koukám.
V tom rozdílu motorů pro mě největší roli hraje to TURBO. Turbobenzín 1.6 110kW musí bejt paráda. Zátah od 1600 do 5500, bez vibrací, tichej a lehčí. Spotřeba od 1 do 3 litrů vejš.
Já jsem po úvaze vybral maxe 1.6 TDCi, protože nerad točím motory (ani mašinu) a líbí se mi zátah od 1500 ot. stejně to přes 3000 točím málokdy a když jo, tak to stejně do 4200 jede dobře. Benzín ve 120 na pětku nezabere jak turbodiesel, ale turbobenzín asi jo. Pro mě je dnes jasná volba za pár let :-) maloobjemovej turbobenzín. Jako třešničku na dortu u TDCi beru, že i když se neloudám, jezdím za 6,2. Jako hlavní nevýhodu dieselu beru, že mě odnaučil jezdit úsporně a dávat si bacha na plyn ;)
to Moik:Kolego hledal jsem na belgickym Opelu ten motor 1,6benzin turbo a nic jsem nenasel?!Ze by byl v nabidce pro CR a pro Belgii ne, tak to se mi nechce moc verit a nebo mas nejake dobre informace dost dopredu ;-)