C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 24.07.07 15:55
« Re: C-MAX 1,6 TDCi
Čip je od společnosti www.bitpower.cz a zatím znám přes 10 lidí, kteří ho od nich mají a plná spokojenost. Majitel firmy je fanda do počítačových SW, většinou jede na vlastním SW, motory nepřetěžuje, nastavuje čip rozumně. Ta 1.6 80kW se s čipem chová jako 2litr a pokud jen občas využiješ výkon na předjetí a nehoníš to pořád na plnej plyn, tak se i sníží spotřeba o cca 1litr. Důvodem je zvýšení účinnosti motoru - lepší využití paliva a točení motoru v nižších otáčkách.
Ford stejně jako Škodovka, má vlastní čipování, ale nevím zda se v ČR dá sehnat.
Do jisté míry je úprava SW v pořádku a životnost motoru se nezkrátí. Jediný problém je opravdu v jízdě na plný plyn. Pak se motor přehřívá a je potřeba dodatečné úpravy. -
"-- skrytý --" 24.07.07 13:16
« Re: Filtr
No doživotní určitě nebude. Já mám za to že je to s ním jako s katalyzátorem a časem prostě přestane být funkční. Když mi u předchozí Octavie měnili katalyzátor soustavně svítila kontrolka elektroniky motoru a po napojení v servisu to psalo soustavně chyby, ostatně stejně jako když odešla jedna lambda sonda - no prostě daň za "čistší" ovzduší. -
"-- skrytý --" 23.07.07 13:00
« C-MAX 1,6 TDCi
Mé 2 leté zkušenosti s 80kW a filtrem částic jsou dobré. Spotřebu hodně ovlivňuje styl jízdy. Dovolená 2006 Norsko celkem 5500 km, celkový průměr 5,9 l/100km, ale po odečtu dálnice v německu (cca 2000 km) průměr 5,2 l/100km. V německu jsem ho hnal co dovolil provoz.
Dovolená 2007 - Turecko , celkem 6500 km, pr. sp. 5,7 l/100km, styl jízdy klidný a dodržování limitů + 10 km/h. dálnice odhadem 3000 km.
Jízdní vlastnosti: ve své třídě MPV C-MAX nemá konkurenta. Neznám teď novou Alteu XL. Dříve jsem měl 4 roky Focuse, ten je ještě lepší v jízdních vlastnostech.
Spolehlivost : Najel jsem za 1,5 roku 26 000 km, výměna vadného alternátoru, ložisko v předním kole, prasklá trubka od turba.
A jestli 2.0 TDCi ? Já měl tehdy slevu 160 tis.kč na 1,6 TDCi a to zvítězilo. Jinak bych raději bral 2,0.
Dotaz na superkutila ? O jakém čipu jsi to psal ? Zajímá mě jedině garantovaný tuning se zárukou, nejlépe schválený Fordem. Existuje něco takového vůbec?
-
"-- skrytý --" 23.07.07 11:52
« Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi
To Superkutil: OK tak to asi souhlasí, nicméně ve Fordu mě s tou cenou dost děsili, je možné že cena půjde časem dolů, ale kolik to stojí přesně netuším, jinak ten interval výměny bude asi hodně podobný - okolo 50000km. I když by výměna vyšla na třeba 15000Kč tak pokud se to rozpočte do spotřeby úspora dieselu se značně znehodnotí. Jinak 1.8TDCI jsem zkoušel v předváděčce a byl super. Na rozdíl od TDI nemá kopanec a táhne dlouho a plynule, pokud nemá filtr jedině dobře - o starost míň. -
DoubleSix 23.07.07 10:23
« Re: 1.8 benzin
Tak mě ten můj C-Max s motorem 1.8 92kW minulý týden trochu zklamal. Hlavně co se spotřeby týče:
1. řidič + 2 dospělý, střešní příčníky a na nich 2 prázdné nosiče kol, tempomat na dálnici nastavený na tachometrových 140 km/h a spotřeba 10,2l !
2. řidič + 3 děti, kufr naložený až po střechu, na střeše 2 dětská kola a kočárek (složený a zabalený do plachty), tempomat nastavený na tachometrových 140km/h a spotřeba 14l !
Ještě že to nemusím platit z vlastní kapsy.
Ale jinak, nepřijde Vám to nějak moc? Mě teda jo.
Druhé zklamání byly jízdní vlastnosti - citlivost na boční vítr, vyjeté koleje, nerovný povrch, ... Celkově mi to auto přišlo dost nejisté, oproti tomu, když v něm jedu sám. Takhle velký rozdíl v jízdních vlastnostech jsem třeba s Mondeem při stejném zatížení nepoznal. -
superkutil 22.07.07 22:57
« Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi
To Honya: Mluvil jsem s člověkem který má filtr pevných částic v Mazdě a říkal, že ho měnil po 50000km a stálo ho to 7000,-Kč. Bylo mu doporučeno motor hodně vytáčet, to prý filtr čistí a není nutné ho měnit. Pokud se motor netočí, tak se filtr zanáší a je nutné ho měnit. Jako nejlepší TDCI mi byl doporučen 1.8TDCI 92kW co je v Mondeu a S-MAXu a ten filtr taky nemá. -
"-- skrytý --" 22.07.07 18:32
« Re: C-MAX 1,6 vs 2,0 TDCi
Problém jako takový v něm není, je však třeba jeho občasná /60000km/ výměna a v servisu mi sdělili že částka za výměnu se pohybuje v řádech desetitisícůkorun, takže se tím celkem rozplynou všechny výhody dieselu. Jinak je to tu ve fóru psáno, některé motory i novější ho zatím nemají.
Ještě k tomu Scenicu - taky jsem ho zvažoval, ale designově je to mimo moji představu a to zejména interiér, takže nakonec C-max, zatím nelituji.