C-MAX
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lulipin 17.08.07 07:20
« Re: porucha turba?
mám focuse combi 1,6 TDCI, 80 kw. Stalo se mi to v chorvatsku. Natankoval jsem zřejmě špatnou naftu a tím auto udusil, auto se hůř vytáčelo, 80 km jsem musel jet na trojku. Někde okolo 1700 otáček to vždy poskočilo a plechově zarachotilo, nevím jestli takhle nedostává na * setrvačník. Vše se ustálilo dotankováním shell vpower dieselu. Jináč s turbem mám své problémy, píská, zní to jako vzdálená sanitka. Příští týden jedu do fordu na diagnostiku, jen se bojím, že tam bude třeba prasklá hadice nebo uvolněné těsnění a oni mi hned beze všeho vymění celé turbo za nové - cca 22 tis. kč. budu si to muset pohlídat -
"-- skrytý --" 16.08.07 21:58
« porucha turba?
Co se mi dnes stalo... po krátké jízdě (1,6 TDCi) ještě nebyl motor ani dobře zahřátý, jsem do mírného kopce na čtvrt plynu najednou cítil ztrátu tahu a vzápětí hláška : system engine fault. Opatrně jsem dojel k nejbližší odstavné ploše, vypnul motor, prohlédl, nic neteklo ani nehořelo. Zase jsem nastartoval a hláška se už nenapsala, auto jelo trochu cukaně kolem 2000 ot.,po chvíli se vše ustálilo a vše v normě. Co je divné je to, že mám pocit, že to jede lépe než dřív, turbo zabírá o poznání razantněji a plyn jen tak hladím. Někdy zjara jsem naopak pozoroval zhoršení akcelerace a mírně vyšší (0,5 l) spotřebu. Že by se to nyní spontánně upravilo?
Máte někdo podobnou zkušenost? Je to porucha turba?
-
"-- skrytý --" 15.08.07 21:37
« autonatické světla
Ahoj, mám v maxovi světelné čidlo pro automatic. zapnutí světel. Někde na fóru FFII jsem našel nějaký pokec, ale nejsem jsi jist jetli je to stejné i na Maxovi. Zkoušel jste to někdo obejít. Je to příjemná maličkost, ale musí se svítit celý den a strácí to slysl. -
DoubleSix 13.08.07 21:44
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
tom17 :Mondeo sice má 1550kg, ale to je 2.0 TDCI v plné polní (to jsem měl taky a když se to po dálnici hnalo 200+, tak to taky pěkně žralo >:D )
Jo, na 2.0FSI také vzpomínám. Moc dobrý motor, hezký zvuk, šel rychle do otáček a s tou Octavií uměl pěkně zahýbat. -
"-- skrytý --" 13.08.07 17:13
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
To tom17:
Ja som uviedol rozsah medzi max krutiacim a max vykonom, nie rozsah na ktorom sa da jazdit ....
Na TDCi sa da jazdit kludne od 1500 - 4500 otacok... ale to je jedno, je to moj 1. diesel a som spokojny......
Mimochodom je potrebne brat do uvahy aj max. otacky motora ....
mne jazdi na 90km/h na otackach 1750....... -
hatepe 13.08.07 17:04
« Re: spotřeba 1,6 Ti-VCT
To: Moik
jasně já to taky nemyslím ve zlým. ve své podstatě proti naftě nic nemám ( vadí mě tedy ty saze ). jen mě vadí to co se v čechách rozmohlo a to je fakt, že někteří lidi speciálně s TDI si myslí, že mají to nej pod sluncem apod.
Motory TDCi si myslím, že jsou jedno z nej co na trhu v tomhle segmentu aut pro běžný lidi je.
Mě osobně by se asi zamlouval 2,0 TDCi, kdybych šel do nafty. I když ten příplaek je fakt nehoráznej a nikdy by se mě to nevrátilo.
Já osobně bych jenou měl moc rád V6. zatím na to bohužel nemám a tak jsem vděčen za 4V v podobě 1,6 Ti-VCT . To proměnlivý sání je hodně znát v nízkých otáčkách. K tomu spektru, těch 6000 využívám v kopcích když proháním TDI :-))) někdy mě to prostě nedá a dupnu na to a právě ty nafťáky vydusím těma točkama :-)))
Běžně točím tak do 4000 tam je max krouťák , po městě točím ještěmíň, jezdím kidně ve 2000 ot.
To DoubleSix. No mondeo tuším má tak 1550 kg , takže nějaký to "deko" navíc tam je. Ještě mě napadá jakej máš tlak v gumách :-) Já ted zjistil, že jsem jezdil s podhuštěnejma a ted mám spotřebu lepší tak o 0,2 L/100 .
Bohužel ford dělá motory co dost žerou, to je moje zkušenost. Ta 1,8 je jasným důkazem. Zajímala by mě 1,8 Sci , ta měla 96 kW a o něco větší krouťák, ale byla tedy jen v mondeu.
Dobrej motor je 2,0 FSI . Má fakt nádhernej průběh krouťáku. Ale to je jiná kapitola.
-