Alfa Romeo 156 2,0 JTS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
- Alfa Romeo 156 2,0 JTS 01.07.2005 19:38
- luckhash 02.07.2005 10:52
- Bez nadpisu 02.07.2005 12:27
- Bez nadpisu 02.07.2005 19:10
- JTS 02.07.2005 20:18
- JTS 03.07.2005 19:23
- pro magic 04.07.2005 11:41
- Opel 04.07.2005 13:31
- pro gonzaless 04.07.2005 14:41
- Bez nadpisu 04.07.2005 16:24
- Bez nadpisu 04.07.2005 18:01
- Bez nadpisu 25.10.2006 16:49 Ted
- Bez nadpisu 25.10.2006 16:56 zmulin
- Bez nadpisu 25.10.2006 18:27 Ted
- Bez nadpisu 27.10.2006 17:20 zmulin
- Bez nadpisu 28.10.2006 19:13 Ted
- Bez nadpisu 01.11.2006 14:58 Ted
- Hyn sa ukáže 10.11.2006 12:08 zmulin
- Bez nadpisu 15.11.2006 17:52 Ted
- poruchas motor 2.4 jtd 11.08.2009 22:25
- CHIP 26.09.2009 13:52
-
Alfa Romeo 156 2,0 JTS
Stojím před rozhodnutím. Koupit lehce jetou Alfu 156 2,0 JTS z roku 9/2003. Facelift, plná výbava. Zajímavá cena. Ale? Jsou to krásná auta, ale prý to moc nevydrží? Má někdo zkušenosti s tímto vylepšeným modelem a i motorem? Sypou se převodovky a elektronika? Nebýt těch pověstí, šel bych do toho hned. -
luckhash
Na pověsti nedej, alfa je poruchová stejně jako jakákoliv jiná značka. Němce dokonce v dnešní době překonává. Takže keci a spolehlivosti VW a poruchovosti italu nikdy neplatili a ikdyby tak u r. 2003 to neplati ani zhola....Každopadně jestli si ve 156 někdy jel, tak ani nemužeš váhat..
Kdo neřídil nepochopí(když ho teda na první pohled neuchvatí ty tvary)
CAf a cuore sportivo -
Bez nadpisu
Jasně že jel a byl jsem naprosto nadšen. Ostatně Alfy znám z doby před před 15 lety (33 boxer 4x4) a jízda v nich byla vždy naprosto fascinující. Měl jsem ted 4 x za sebou německý auta. Do dvou jsem sypal tak nějak prachy a dvě byla naprosto bezporuchová. Ale je fakt, že dvě z nich jsem kupoval starší. Alfa mě hrozně láká, ale potřebuji auto každý den, a tak zvažuji. Nerad bych furt trčel v servisu, a tak se ptám na zkušenosti. Zatím jsem nenašel nikoho, kdo by měl 2,0 JTS motor.
SAM -
Bez nadpisu
Na netu jsem četl o tom JTS a nebylo to moc lichotivý,ale už si nevybavuju kde to bylo.Taky jsem si ji chtěl koupit jako jetou,ale po přečtení té recenze jsem to "nerisknul" a mechanik v alfě mě to taky nedoporučil.Sám jsem měl 156 2.0 T.S,až na ty všemožný závady super auto. -
"-- skrytý --" 02.07.2005 20:18
JTS
Kámoš má Sportwagona 2.0JTS rok a bez problémů (r.v. 2002). Koupil ho bouraný a jediný co s ním má je, že se mu hlásí palubní počítač, ať se dostaví do servisu. A jelikož to nenabádá ihned, tak to bude k pravidelný prohlídce. Auto je na toto naučený z fabriky. Vlastně jednou se mu hlásil ihned do servisu a diagnostikou zjistili zoxidovanou kostru ř.j. motoru. Maličkost!!! Sám mám 2.0T.S. a taky bez větších problémů. A mám 99. Teď vyměním rozvody, variátor časování ventilů, těsnění pod hlavou (když to bude vše rozebraný) a jedu dál. Záleží taky na tom, kdo to auto měl před Tebou a jak se o ní staral. Nejdůležitější u Alfy je olej a vlastně všechny náplně, které doporučuje Alfa. Čili Selenia. Pak je vše o.k. Motor je totiž vysokootáčkový. Jinak jsme jeli spolou delší trasu (v každém voze dvě osoby) a bylo vidět těch 11koníků oproti mně navíc. Větší zrychlení a ne tak časté podřazování při ostré akceleraci. Jen je ten motor JTS trochu složitější (např. čtyři lambdy apod.). -
"-- skrytý --" 03.07.2005 19:23
JTS
[odkaz] Tady máš odkaz na něco málo techniky mototru 2.0JTS. Jen nevím, jestli jsi takový fajnšmekr italštiny.-
"-- skrytý --" 04.07.2005 09:32
« Re: JTS
Je to chlapi přesně, ale obráceně. První věc - TS (TwinSpark) a JTS (Jet Thrust Stoichometric) je úplně jinej motor. TS 16v ve 156 v případě nákupu ojetýho auta s neznámou minulostí NEDOPORUČUJU. Zatímco nákup jetý V6 nebo JTD nemusí být žádný problém (pochopitelně záleží na konkrétním kousku a jeho stavu), u TS 16v je problém podstatněj. Cca 30-40 % vozů na našem trhu dříve či později (ale většinou do 150.000 km) vykazuje závadu na uložení kliky mezi 2. a 3. válcem. Přesné důvody této chronické závady motorů TwinSpark 16v mi není znám. Teorií jsem slyšel několik. Asi nejpravděpodobnější se mi zdá ta, že policajt Bosch na hladinu oleje v motoru zásadně neukazuje to, co má, a pokud ten motor trošku žere olej, majitel to nepozná. Odveze auto do servisu a tam ho kolikrát ani neupozorní na to, že z auta vypustili polovinu oleje, než mělo být, nebo ho na to upozornili a protože auto jezdilo bez problémů dál, zapomnělo se na to. Motory JTS (zatím) žádnou chronickou závadou netrpí, jsou spolehlivý (lze-li o motoru s elektronikou Bosch o spolehlivosti hovořit) a podstatně míň chlastají, cena 156 2.0 s motorem JTS je ale mnohem vyšší. Možná by se dal realizovat takový nákup přes servis, kde vědí, jaká je historie toho auta a jestli z něj vypouštěli 2 l oleje. Problém je trochu v tom, že u aut z r. 97 a první poloviny roku 98 se to nehlídalo, protože tato závada nebyla známa (on TwinSpark byl vždy považován za super spolehlivý až skoro nezničitelný motor, což v případě 8v mohu potvrdit).
JTS, JTD a V6 jsou naprosto v pohodě, pokud jsou na nich nějaké problémy, jsou v podstatě totožné s ostaními auty a týkají se především elektroniky Bosch. Tu ale používají téměř všichni Evropští výrobci (včetně neprávem vychvalovaných VW, Audi nebo BMW) a tak jsou kecy o větší poruchovosti AR nesmyslné.
Jinak mám obecně pocit, že jako Češi žijeme v nějakém historickém omylu. Podsouváme Němcům naprosto nespravedlivě nějakou preciznost (nesetkal jsem se s ní) a naopak Italům přisuzujeme poruchovost (nezažil jsem větší perfekcionismus). Já to moc nechápu. Vynecháme-li sportovní historii (Audi, Porsche...to všechno se sotva dovleklo do cíle, častěji to kleklo cestou), Audi A6 je asi nejhorší sračka hned po BMW M5, jaký znám a přesto slyším, jak snobáci vykládají, že by Alfě nevěřili a kupují ty Audiny, který stráví 1/3 svýho života v servisech - a nikomu to nevadí ...????? :shock: :shock: :shock:
-
-
Opel
Pani, len tak mimochodom, nedavaju sa tieto motory aj do Opel-ov ? Mam pocit,ze diesel-e urcite teda 1,9 (JTD = CDTI), benziny tiez (TwinSpark = TwinPort), ale co sa tyka tej JTS tak nie som si celkom isty, ale pri tej globalizacii by som sa vobec necudoval.
Ja osobne by som zatial priamo vstrekovany benzin nekupoval :?: a je jedno akej znacky (VW, AR, ...) pockal by som na druhu generaciu, ak bude ... 8) -
-
"-- skrytý --" 04.07.2005 16:24
Bez nadpisu
Gonzales, Marpi: Jak jsem psal níže: pokud na Makarónským autě něco zlobí, je na tom vždy napsáno BOSCH - Made in Germany. Nejčastěji se takto definovaná závada týká debimetru, tedy zařízení na zjišťování množství nasávaného vzduchu. Poruchu debimetru však nelze zjistit jinak, než jeho výměnou za nový (teda metoda pokus-omyl). Nový stojí cca 8.000 Kč. pokud závada pomine, je vinen debimetr, pokud ne, je závada jinde. Pozor, ani nový debimetr neznamená dobrý - takovou preciznost od fy Bosch čekat nelze!
Dále se závada může týkat zanesení škrticí klapky. U porvních kusů (od 97 do března 98 ) se bezplatně v rámci záruky měnila ŘJ z důvodu kolísání volnoběhu.
Další možné příčiny by již měly být identifikovatelné prostřednictvím motortestu: lambda, rezistor škrticí klapky, příp. svíčka či kabel.
Podle mně to bude ten debimetr.
Poruchy debimetru se týkají všech aut, která jsou jimi vybavena, a to přesto, že se často jedná o auta zánovní. Na Škodovky a VW se dodávají repasované destičky do debimetrů za cca 2500,- Kč, ale zatím se mi v ČR nepodařilo sehnat repasi na AR.
leon: Fiat dodává motory se systémem Common-Rail údajně velké spoustě značek, jejich konkrétní souhrn není uváděn a primárně nesouvisí s fůzemi, ale s tím, že FIAT má na tento systéím nejen patent, ale také jej umí vyrobit nejlépe (spousta těch motorů se vyrábí v Austrálii, kde se také nyní dělají motory JTS). Motory TS ani JTS ale nikomu neposkytují a nesdílejí je ani koncernové značky (ani Lancia je nemá). Model 159 už bude mít všechny benzinové motory JTS (od 1.9 přes 2.2 po 3.2 V6). Jejich výhodou je hlavně velký moment v nízkých a středních otáčkách, solidní výkon a hlavně neuvěřitelně nízká spotřeba paliva (vzhledem k dynamice; např.: 156 2.0 JTS se 165 k motorem si i při velmi dynamické jízdě řekne v průměru o 8,5 l/100 km, přičemž TS se za stejných podmínek nedostane pod 10, jako většina srovnatelných motorů). -
-
« Re:
Motor Fiat to nebyl.Fiat vyrábí např.motor 1.3 JTD ve společném závodě s Opelem v Bielsko bialej. V nové Cromě používá Fiat motory Opel, Alfa Romeo v současnosti zavádí do výroby nové motory pro Euro 4.Stávajíci TS a JTS této normě nevyhovují. Fiat tedy jiným dodává pouze motory naftové /Opel,Suzuki.atd./ a licence na naftu. V roce 1986 byl Fiat první na světě, který začal sériově montovat přeplňované dieselové motory do aut. /Croma/ ...Jinak všechny motory Alfa Romeo jsou kvalitní,včetně 1.6,ale tento se do ČR nevozí. Je důležité sledovat olej, měnit ozubený řemen buď po 2 letech nebo 80 t.km a bohužel ten Bosch a čidla ABS a debilmetr. Také se kroutí brzd.kotouče,ale to je o stylu jízdy a občas vržou ramena....na nové Alfy Romeo /159-září,Brera-konec roku/ se připravuje 3 letá záruka vč. servisu zdarma.
-
-
Ted 25.10.2006 16:49
Bez nadpisu
ale jinak spolehlivy auto :)
to jsem musel, to uznejte chlapi... :D -
zmulin 25.10.2006 16:56
Bez nadpisu
Tuhle Alfu mam ve sportwagonu s výbavou Progression.Kupoval jsem jí lehce jetou-32 000km.Původní majitel ji měnil za to samý v dieselu,bo začal jezdit pracovně větší dálky,tak začal řešit spotřebu.
Závady:-podle servisky výměna tacho při 25 000
-pokud častěji sklápím sedačky,tak se rozsvítí kontrolka ABG-na chvíli pomůže vymazat chybu v servisu,ale navíc doporučuju prostě ten konektor vzít a stáhnout izolačkou,pak to přestane.
-v 50 000výměna př. horních ramen.Cena zhruba 5 000 za obě origo i s prací.Běžně vydržej stejně max 60-80 000,protože máme hrozný silnice.Já ve vysoký rychlosti najel do neoznačenýho frézování vozovky,takže sem byl rád,že sem si nepřekous jazyk a neměl hranatý kola.
-na diagnostice s osciloskopem se vadná váha vzduchu poznat dá.Nejlepší je si objednat repasi.Stojí zhruba 5 000,- a většinou stejně posílaj místo repasí díly nový,protože jiný prostě nemaj.
-olej mi to celkem taky žere,ale záleží na tom,jestli to honim,nebo ne.Můžu najet třeba 5000km a nic a pak mi bouchnou saze a po 1000km dolejvam 1,5L.Vada je tam spíš konstrukční,protože i kdyby náhodou chtělo čidlo hlásit,tak je prostě pozdě,protože je spíš špatně umístěný(nevim podle jakejch údajů hlásí,ale nikomu spíš vůbec nehlásí)
Jinak motor JTS je v podstatě to samý jeko TS,jenom prostě v hlavě motoru nebylo místo,tak druhou svíčku nahradili přímym vstřikem(zjednodušeně řečeno),takže jestli měl nějaký neduhy,tak mu zůstaly.Já zatim ale nic nezaznamenal.Většinou bych závady spíš přičítal hodně špatnýmu zacházení a opomíjení údržby,
Pokud to hlásí návštěvu servisu na kontrolu,stačí v menu najet na údaj o km do serv. zastávky a dlouho podržet +a- .Naskočí automaticky další zastávka po 20 000km.
Pokud vim,tak Opel používá pouze motory JTD a naopak motor v Alfě 159 3.2JTS má blok z Holdenu,takže GM.Malý benzíny byly ve spolupráci s Fiatem pouze vyvíjený.
Nazdar du na pivo ;-) -
Ted 28.10.2006 19:13
Bez nadpisu
ale v 2.5TDI 132kW je hitachi. neda se to zamenit? nedela nekdo redukce?-
zmulin 30.10.2006 10:51
« Re:
Vůbec nevim.Na diagnostice to jde taky blbě zjistit,tak tam žádný pokusy taky nehrozej.Servismani taky netušíc pouze měněj.Výrobce museli asi u VW změnit,protože u kámošový sanitky byl polomrtvej Bosch.Ono to jezdí furt a člověk si myslí,že mu třeba stářím pochcípalo pár koní,ale po výměně pochopí.Mimochodem vys... se mu to i u Golfu.-
"-- skrytý --" 01.11.2006 14:12
« Re: Re:
Nelze debimetr (zatím) nahradit, nebo o tom alespoň nevím. Debimetr je elektrochemický převodník, jehož výstupní napětí ovlivňuje aktivní chemická vrstva na čidle a ta pokud přijde do styku s něčím kyselým nebo slaným, tak se rozežírá. V zemích, kde se tolik nesolí, nejsou takový problémy. Někdy pomůže tu aktivní destičku očistit, ale většinou ne na dlouho. Pro některý značky (např. VW) jsou k dispozici repasovaný čidla a nemusí se kupovat celý debimetr (cca 2500,- Kč na Octavii).
Různí výrobci používají různé systémy, většinou bývaly rozšířené elektromechanické "váhy" vzduchu na starších systémech Motronic a pouužívá je i většina ostatních výrobců (např. právě Hitachi např. v některých Lanciích). Někde se zase používalo měření ochlazováním žhaveného drátku (tuším L-Jetronic) a byly i systémy kombinované. Asi nejspolehlivější a nejlepší je systém čidla tlaku vzduchu a teplotního čidla přímo v rezervoáru vzduchu za škrticí klapkou, jak to např, používá Marelli.
Hlavní předností debimetru je souhrn informací o teplotě, ztlaku a částečně i chemickém složení nasávaného vzduchu v kombinaci s malými vnějšími rozměry a přijatelnou cenou.
Na diagnostice osciloskopem se dá poznat napětí debimetru pod +4 V při volné akceleraci. To je jednoznačně vadný debimetr. Ale osciloskopickou diagnostikou se v ČR snad žádný značkový servis nezabývá. Většinou se jenom vyjede paměť závad a tam se debimetr zapisuje jen občas (protože je zdroj).
-
-
-
Ted 01.11.2006 14:58
Bez nadpisu
spis me zajimalo, zda nejde do ctyrvalcovejch TDI namontovat hitachi z sestivalce, ono se to stejne nejak kalibruje az po zapojeni samo, ne? -
-
"-- skrytý --" 11.08.2009 22:25
poruchas motor 2.4 jtd
zdravim strašně prosím o pomoc mám sice lancii ale mám v ní motor 2.4 jtd který je komponentně stejný jako u alfy .- nastal mi už dvakrát problém když sem poředjížděl podřadil ses na 3 a vytočil nad 3000 ot/min se prostě vypnul uplně mototor a vyskočilo nějáké upozornění pak šel znovu nastartovat zatím jsem vyměnil naftový filtr. má někdo zkušenosti s touto problematikou???jáý mám osobně podezření na vysokotlakou pumpu (ta se sra*a u 2.4TD)díky za každou odspověd. ;-)-
-
"-- skrytý --" 14.08.2009 11:24
« Re: poruchas motor 2.4 jtd
nbešlapu na to a ani sem věčinou nešlapal věčninou stejnak řadím kolem 2000 ..zatím sem vyměnil naftovej filtr a vypadá to dobře zkrátil se start a ješět tam tedka budu dávat speciální čistící aditivum na trysky a soustavu:) vysledek oznamim:)-
"-- skrytý --" 24.09.2009 07:49
« Re: poruchas motor 2.4 jtd
pokud je to aktualni,tak se mrkni na www.lanciaklub.cz ..tuhle zavadu tam nekdo resi porad..je to nejaky cislo...myslim ze snimac otacek nebo tak neco....-
"-- skrytý --" 24.09.2009 08:19
« Re: Re: poruchas motor 2.4 jtd
zdravim...aktuání každopádně včera se mi to stalo zasde..na lancia klubu jsem se nekolikrat registroal do fora a nikdy měn to nepustilo.,tak jsem to vzdal-
-
"-- skrytý --" 24.09.2009 14:24
« Re: poruchas motor 2.4 jtd
moc díky a nevíš ještě prosím kdo chipuje tyhle motory za unosný peníze???-
"-- skrytý --" 25.09.2009 09:40
« Re: poruchas motor 2.4 jtd
no lancie nevim ale 2.4 JTD dela Sarkan ze slovenska a u prahy by mohl asi Stepan (Tepixj) ..z vlastni zkusenosti ale chip nedoporucuju...akorat to pak vic cudi...ja uz tedka domlouvam odstraneni chipu...jinak pokud by jsi mel problem s registraci na lanciaklubu,tak mi pisni na mail a ja to ti zaridim :-) najdes ho v kontaktech u me na webu www.alfisti.cz
-
-
-
-
-
-
-
-