Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Bez nadpisu
Ahoj, pod zadním pravým sedákem jsem ten štoub nenašel, jediný šroub, který byl volnější a opravdu potřeboval dotáhnout byl pod pravým opěradlem, v oblasti podběhu zadního kola. Myslím že je určen pro dětskou sedačku. Navíc jsem pod sedákem uložil střední bezpečnostní pás, který nepoužívám. Uložil jsem ho tak, aby samotná kovová západka pásu nedrnčela o spodní výztuhy sedáku.Od té doby zatím klid. -
"-- skrytý --" 19.05.05 08:45
« Olej v motoru
Jaký olej mám dávat do nové Fábky 1.2 47 kW. Prodejce mi řekl, že je tam plná syntetika 5W-40 a že tam musím dávat jedině Shell. V obchodech mi zase tvrdí, že pokud si vyberu 5W-40 od Cinolu, Parama, Mogulu a pod., že je to stejné. Jde mi o to, že stejně mi asi litr bude na těch 15000km do výměny stačit a pak tam na servisní prohlídce stejně zase dají Shell ... Díky. -
« Re: Re:
Zdravím všechny. Ano, s tím odporem vzduchu jsem nepočítal, teď se přikláním k Vaším názorům. Ta šestka by asi opravdu moc nejela, navíc jsem zapomněl na klimatizaci. Se šestkou by klimatizace byla nepoužitelná. Takže šestku vynecháme a pro ty které to zajímá, mám tady takovou perličku. Našel to kolega z fanklubu pro Peugeoty. Jedná se o diskuzi, kde je tématem srovnání parametrů výkonu udávaného výrobcem a výkonu naměřeného na zkušební stolici. Je to o to zajimavější, že se jedná o motor 1.2 47kW z Fábie.
[odkaz] -
« Bez nadpisu
Že by převodovka mohla mít šestku jsem tvrdil právě jen z ekonomického hlediska. Můj dojezd do práce je 25km, z toho je 10km rychlostní komunikace. Při ustálené rychlosti a ot. 2500/min vím, že to bere podle informace z počítače nejmíň (4,8 l/100km). Když mám 3000 ot. , bere to 5.1 až 5.5l , při 4000 ot. to je kolem 7l-8l. A to je ten moment, dle mého soudu k přeřazení na 6-tý rychlostní stupeň. Kdyby otáčky klesly o 500, tedy na 3500 ot./min , dostaneme se jen o 500 ot. za kulminační bod točivého momentu a motor by mohl stíhat jízdu z menší spotřebou po rovině.Zdůraznuji po rovině.Vím že by to u tohoto motoru nebylo na předjíždění, od začátku myslím na ekonomiku. Čili nic jiného, než jet 120 km/hod s 3500 ot. a za nějakých odhadem 6 litrů. Ale samozřejmě jsem jen laik, je to jen můj selský rozbor :) -
« Re: Re: Re: Re: Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Najel jsem s tímto motorem jen několik stovek kilometrů, sám mám 1.6 16V a šestka mi ani v jednom autě nechyběla, oběma motorům svědčí vyšší otačky, pak se dá jet slušně i s 3válcem. Jinak pokud srovnám motor 1.4MPI 44kW(také něco najeto), pak se mi 1.2 12v zdá lepší, už i kvůli spotřebě a ručení. -
« Re: Re: Re: Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
No pravda, šestka by u toho motoru byla velice málo využívaná, ono co jsem četl, tak šestka obecně je už jen na ekonomiku a maximálku stejně člověk vytáhne jen na 5ce. Možná kdyby šestka byla u tohohle motoru, dokáži si představit že ji využiji při rychlosti kolem 130-140km/h na dálnici v úsecích s mírným klesáním kdy se ale o větší ekonomice stejně nedá mluvit, protože plyn stačí v klesání jen lechtat s okamžitou spotřebou cca 2.5-3.5l, jindy by už určitě jen ztrácela... -
« Fabie
Vrzání vzadu dělá většinou špatně dotáhnutý umělohmotný šroub pod zadním sedadlem nad kolem,nebo popř.doraz zadního sedadla/takový gumový čudlík špatnět nastavený.
Jinak jsem v neděli najel asi 300km se zánovní Audi A4 1.9 Tdi a je mezi ní a Fábií menší rozdíl než mezi fabií a favoritem. -
« Re: Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zdravím všechny, mám 1.2 47kW a moje pocity ohledně tohoto vozu jsou ve větší míře kladné. Mám najeto 30.tis. km a vůz mám necelé dva roky. Předešlý vůz byl Forman 40kW a proto potvrdím slova kolegy, že přechod z Formana popř. Favorita na Fabii 1.2 47kW je pro mně velice příjemný. Má však své mouchy, které považuji u tak nového vozu za nepříjemné. Zaprvé je to vrzání v okolí přední nápravy, popř. předních tlumiču, nedokážu to přesně odhadnout. Dochází k tomu v případě projetí nerovností, terénních vln a to jen když brzdím a je sucho. Za deště se to neprojevuje. Pak mám problém s vrzáním v okolí bezpečnostních pásů vzadu na pravé straně. Jedna vada v době záruky bylo vnější zpětné zrcátko na levé straně, které způsobovalo pískot. Druhá vada v době záruky byla porucha všech pět klapek ventilace a směšování teplého a studeného vzduchu. Jednu obrovskou výtku bych však měl. Jsou to kryty kol. Byl jsem nemile překvapen, když jsem kupoval druhou sadu pneumatik i z disky. Kryty kol z disku 5J nejdou nasadit na disky 6J. Opravdu jsem zíral... dlouho jsem zíral... Jinak motor 99 bodů ze sta,mohl by mít klidně 50kW převodovka 90 bodů,mohla by mít šestku a mám problém se zpátečkou, ale jak už jsem se dověděl z odpovědi ostatních kolegů, bude to nejspíš normální. Komfortní prvky mě překvapují ještě teď :-) , např. když jsem za deště se zapnutými stěrači začal couvat, tak mi ten zadní setřel automaticky sklo, nebo se při couvání zapíná automaticky vnitřní okruh, aby splodiny nešly při couvání do vozu. No já jsem obyčejný člověk a tohle se mi fakt líbí. -
« HTP 47kw
Mám Fabii Combi s 47kw motorem. Mam ji tepreve neco pres 2 tydny a najeto cca 2600km, takze zatim dlouhodobe nemohu soudit. Drive sem mel favorita z r 90 a rozdil je to obrovsky. Maximalka na rovne ceste je nekde kolem 160, z kopce na dalnici se da rozjet na 180, pak uz zacina fungovat omezovac (je to na hranici cervenych otacek) nebo uz opravdu vic nechce. Celkem slusne zabira i pri 130km/h, ale je to jen dojem oproti favoritu, ktery uz skoro vubec nereagoval. Stale jde v tehle rychlosti zaradit 4ka a trosku pridat nebo drzet rychlost v kopci... Pak je ale vyssi spotreba. Zatim se drzim s prumernou spotrebou na cca 6.2l/100km a je v tom Praha i mimo mesto. Udrzovat rychlost kolem 100km/h se da s lehkou nohou radove za 4-4.5l/100km. Co se tyka spolehlivosti, tak nemohu soudit, zatim me zadny problem nepotkal (jeste aby :D). Nicmene sem od motoru cekal vic nez od favorita, to se splnilo ale i nejoptimistictejsi vize byly daleko za skutecnosti, ktera je daleko lepsi. Jelikoz nejsem ridic ktery musi trhat asvalt, tak mi vykonove motor prijde adekvatni potrebam :) -
« Re: Re: Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Mam zkusenost s dvou i ctyrventilovou verzi, zalezi moc na tom, k cemu ji budes pouzivat. S obema jsem jezdil okolo 6.5l/100km. S jednou jsem najel 35000km, s druhou 25000km, to vse za tvrdych podminek ve meste i mimo. Ani jedna me nikdy nezklamala a za sebe muzu rici, ze ten vuz vydrzi opravdu hodne. Davej pozor na necitlive rizeni, oproti Octavii s hydraulickym servem necitis v zatackach temer nic a na vymoly v zatacce pri rychle jizde. Jinak je obratna a relativne pohodlna. -
« Řazení
Zdravím všechny majitele vozů Škoda. Chtěl bych se zeptat, jakou má kdo zkušenost s řazením jedničky a zpátečky u Fabie 1.2 . Projevily se u někoho problémy se zařazením ? Moc by mě to zajímalo, mívám problém se zařazením zpátečky, u jedničky za celou dobu snad jen dvakrát. Mám najeto 30. tis. km. Díky. -
Schapp 13.05.05 14:54
« Re: Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Kvalita u Fabie je přee pověstná >:D Hele doporučuju 1.2 47 kW, pokud si koupíš 40 kW bude zklamání, protože to vůbec nejede, a když jo, tak je to takový vír v nádrži, až hrůza, plně naložený radši nemluvit. Jinak u těchhle motorů odcházejí zapalovací moduly a svíčky, ale projeví se to vždycky ještě během záruky, takže není problém to nechat free vyměnit... Další věc na kterou trpí všechny Fabie jsou díry - jestli nějakou někdy vymeteš, tak si nech změřit geometrii, protože se velmi lehce stane, že sjedeš během pár set kilometrů gumy z jedný strany, ani nebudeš vědět jak.
Takže celkově v poho...