Bez nadpisu
Že by převodovka mohla mít šestku jsem tvrdil právě jen z ekonomického hlediska. Můj dojezd do práce je 25km, z toho je 10km rychlostní komunikace. Při ustálené rychlosti a ot. 2500/min vím, že to bere podle informace z počítače nejmíň (4,8 l/100km). Když mám 3000 ot. , bere to 5.1 až 5.5l , při 4000 ot. to je kolem 7l-8l. A to je ten moment, dle mého soudu k přeřazení na 6-tý rychlostní stupeň. Kdyby otáčky klesly o 500, tedy na 3500 ot./min , dostaneme se jen o 500 ot. za kulminační bod točivého momentu a motor by mohl stíhat jízdu z menší spotřebou po rovině.Zdůraznuji po rovině.Vím že by to u tohoto motoru nebylo na předjíždění, od začátku myslím na ekonomiku. Čili nic jiného, než jet 120 km/hod s 3500 ot. a za nějakých odhadem 6 litrů. Ale samozřejmě jsem jen laik, je to jen můj selský rozbor :)