Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Vrzání II.
šroub podb?hu jsem asi našel - je z um?lé hmoty, taková placka s dv?ma malýma dírkama, asi na speciální klí?. Dotáhl jsem to rukou ale vrzání nep?estalo. Pokusama jsem zjistil, že když sklopím sedák dop?edu tak to p?estane. Napadá m? jestli to není n?jaký šroub v op?rce hlavy. Do ní se nem?žu nijak dostat takže zatím nevim.
Už jsem m?l i sundané plato kufru a taky to nep?estalo.
Paja -
« Vrzání II.
Ten šroub v podb?hu jsem asi našel - je z um?lé hmoty, taková placka s dv?ma malýma dírkama, asi na speciální klí?. Dotáhl jsem to rukou ale vrzání nep?estalo. Pokusama jsem zjistil, že když sklopím sedák dop?edu tak to p?estane. Napadá m? jestli to není n?jaký šroub v op?rce hlavy. Do ní se nem?žu nijak dostat takže zatím nevim.
Už jsem m?l i sundané plato kufru a taky to nep?estalo.
Paja -
« Vrzání.
Ten šroub je pod zadním opěradlem,prakticky jakkdyby v podběhu/půměr hlavičky asi 20mm/.Přitahuje tam nějaký umělohmotný kryt.
Jinak zadní sedadlo má kromě mechaniznu zacvaknutí ještě takový gumový doraz/tesně vedle/je to oboje schované zezadu v opěradle.A pokud není sedadlo opřené o tento kryt-pokud nikdo tam nesedí vrže.
A kdyby Vám vrzalo plexi,nebo celá palubovka-tak pod kapotou před sklem jsou čtyři jakkdyby plechové matky-stačí rukou dotáhnout a klid.Zřejmě se tím přitáhne celá palubka a přestane drnčet.* na garančce to nevěděli a spravil jsem to až teď sám.Nakopal bych jim do pr....! -
« Bez nadpisu
Ahoj, pod zadním pravým sedákem jsem ten štoub nenašel, jediný šroub, který byl volnější a opravdu potřeboval dotáhnout byl pod pravým opěradlem, v oblasti podběhu zadního kola. Myslím že je určen pro dětskou sedačku. Navíc jsem pod sedákem uložil střední bezpečnostní pás, který nepoužívám. Uložil jsem ho tak, aby samotná kovová západka pásu nedrnčela o spodní výztuhy sedáku.Od té doby zatím klid. -
"-- skrytý --" 19.05.05 08:45
« Olej v motoru
Jaký olej mám dávat do nové Fábky 1.2 47 kW. Prodejce mi řekl, že je tam plná syntetika 5W-40 a že tam musím dávat jedině Shell. V obchodech mi zase tvrdí, že pokud si vyberu 5W-40 od Cinolu, Parama, Mogulu a pod., že je to stejné. Jde mi o to, že stejně mi asi litr bude na těch 15000km do výměny stačit a pak tam na servisní prohlídce stejně zase dají Shell ... Díky. -
« Re: Re:
Zdravím všechny. Ano, s tím odporem vzduchu jsem nepočítal, teď se přikláním k Vaším názorům. Ta šestka by asi opravdu moc nejela, navíc jsem zapomněl na klimatizaci. Se šestkou by klimatizace byla nepoužitelná. Takže šestku vynecháme a pro ty které to zajímá, mám tady takovou perličku. Našel to kolega z fanklubu pro Peugeoty. Jedná se o diskuzi, kde je tématem srovnání parametrů výkonu udávaného výrobcem a výkonu naměřeného na zkušební stolici. Je to o to zajimavější, že se jedná o motor 1.2 47kW z Fábie.
[odkaz] -
« Bez nadpisu
Že by převodovka mohla mít šestku jsem tvrdil právě jen z ekonomického hlediska. Můj dojezd do práce je 25km, z toho je 10km rychlostní komunikace. Při ustálené rychlosti a ot. 2500/min vím, že to bere podle informace z počítače nejmíň (4,8 l/100km). Když mám 3000 ot. , bere to 5.1 až 5.5l , při 4000 ot. to je kolem 7l-8l. A to je ten moment, dle mého soudu k přeřazení na 6-tý rychlostní stupeň. Kdyby otáčky klesly o 500, tedy na 3500 ot./min , dostaneme se jen o 500 ot. za kulminační bod točivého momentu a motor by mohl stíhat jízdu z menší spotřebou po rovině.Zdůraznuji po rovině.Vím že by to u tohoto motoru nebylo na předjíždění, od začátku myslím na ekonomiku. Čili nic jiného, než jet 120 km/hod s 3500 ot. a za nějakých odhadem 6 litrů. Ale samozřejmě jsem jen laik, je to jen můj selský rozbor :) -
« Re: Re: Re: Re: Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Najel jsem s tímto motorem jen několik stovek kilometrů, sám mám 1.6 16V a šestka mi ani v jednom autě nechyběla, oběma motorům svědčí vyšší otačky, pak se dá jet slušně i s 3válcem. Jinak pokud srovnám motor 1.4MPI 44kW(také něco najeto), pak se mi 1.2 12v zdá lepší, už i kvůli spotřebě a ručení. -
« Re: Re: Re: Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
No pravda, šestka by u toho motoru byla velice málo využívaná, ono co jsem četl, tak šestka obecně je už jen na ekonomiku a maximálku stejně člověk vytáhne jen na 5ce. Možná kdyby šestka byla u tohohle motoru, dokáži si představit že ji využiji při rychlosti kolem 130-140km/h na dálnici v úsecích s mírným klesáním kdy se ale o větší ekonomice stejně nedá mluvit, protože plyn stačí v klesání jen lechtat s okamžitou spotřebou cca 2.5-3.5l, jindy by už určitě jen ztrácela... -
« Fabie
Vrzání vzadu dělá většinou špatně dotáhnutý umělohmotný šroub pod zadním sedadlem nad kolem,nebo popř.doraz zadního sedadla/takový gumový čudlík špatnět nastavený.
Jinak jsem v neděli najel asi 300km se zánovní Audi A4 1.9 Tdi a je mezi ní a Fábií menší rozdíl než mezi fabií a favoritem. -
« Re: Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zdravím všechny, mám 1.2 47kW a moje pocity ohledně tohoto vozu jsou ve větší míře kladné. Mám najeto 30.tis. km a vůz mám necelé dva roky. Předešlý vůz byl Forman 40kW a proto potvrdím slova kolegy, že přechod z Formana popř. Favorita na Fabii 1.2 47kW je pro mně velice příjemný. Má však své mouchy, které považuji u tak nového vozu za nepříjemné. Zaprvé je to vrzání v okolí přední nápravy, popř. předních tlumiču, nedokážu to přesně odhadnout. Dochází k tomu v případě projetí nerovností, terénních vln a to jen když brzdím a je sucho. Za deště se to neprojevuje. Pak mám problém s vrzáním v okolí bezpečnostních pásů vzadu na pravé straně. Jedna vada v době záruky bylo vnější zpětné zrcátko na levé straně, které způsobovalo pískot. Druhá vada v době záruky byla porucha všech pět klapek ventilace a směšování teplého a studeného vzduchu. Jednu obrovskou výtku bych však měl. Jsou to kryty kol. Byl jsem nemile překvapen, když jsem kupoval druhou sadu pneumatik i z disky. Kryty kol z disku 5J nejdou nasadit na disky 6J. Opravdu jsem zíral... dlouho jsem zíral... Jinak motor 99 bodů ze sta,mohl by mít klidně 50kW převodovka 90 bodů,mohla by mít šestku a mám problém se zpátečkou, ale jak už jsem se dověděl z odpovědi ostatních kolegů, bude to nejspíš normální. Komfortní prvky mě překvapují ještě teď :-) , např. když jsem za deště se zapnutými stěrači začal couvat, tak mi ten zadní setřel automaticky sklo, nebo se při couvání zapíná automaticky vnitřní okruh, aby splodiny nešly při couvání do vozu. No já jsem obyčejný člověk a tohle se mi fakt líbí.









Poruchy/problemy:
1. odpadavajici plastova krytka nast. vnejsich zrcatek
Vymeneno v ramci zaruky po 3 dnech od prodeje auta, od te doby v poradku.
2. pipani pri startu (3x), bez rozsviceni nejake kontrolky na palubce, nepravidelne, tak pri 30% startu, jiz od okamziku koupe auta.
Vymeneno v ramci zaruky - dle sdeleni servisu, vymena ridici jednotky ABS (ofi cena opravy 45 tis. Kc!!!) po 2 mesicich provozu auta, od te doby v poradku.
3. pokud chci naridit teplotu ventilace (bez pouziti AC), mam problemy s ruznou teplotou vzduchu pri stejnych nastavenich (napr. leckdy jiz pri pootoceni regulatoru do 1/4 pole - stale studena oblast, vhani ventilace horky vzduch, pretocim na max. horky a zpet a zmena- vzduch je nahle studeny)
Zatim jsem neresil, mate nekdo zkusenosti?
4. vrzani klik od dveri
promazano - vl.prace
5. sedacky vzadu jsou dosti vybrane do hloubky - maji vyrazne bocni vedeni, pokud mate vetsi dite a potrebuje tzv. podsedak, je problem jej adekvatne umistit, po vyreseni problemu s dirou vzadu nastava problem zapnuti pasu (zapinaci body prilis blizko u sebe), dale pak horni cast pasu ma prilis vysoke uchyceni, vysledkem cehoz je vedeni horni casti bezp. pasu diteti na krku.
Vse vyreseno postupnymi upravami (pridani polstaru, upevneni pasy do uchytu ISOFIX atd.), dnes vyhovuje
Secteno: zatim primerena spokojenost.
Co se tyce razeni zpatecky, nestavalo se mi, ze bych radil misto 1 zpatecku a naopak, ale je pravda, ze se mi stavalo pomerne casto, ze zpatecka nesla zaradit vubec. Nekdy az na treti pokus. Dnes se to stava vyjimecne, tak 1x za mesic a vzdy max. na druhy pokus jde, takze to prikladam jistemu cviku...taktez drive jsem mel pocit, ze to nekdy mirne drhne. Zrejme to chce vypilovat razeni te spravne drahy v kombinaci s primerenym stlacenim.
Pri koupi jsem dlouho zvazoval volbu motoru (1.2 12V vs. 1.4 16V 55kW), dodnes jezdim se stridavymi pocity, ale zrejme bych se dnes rozhodl (z financnich duvodu) stejne, mam osobni zkusenosti s 1.4 16V, k Fabii se hodi lepe, ale 1.2 12V neni az o tolik horsi.