Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
"-- skrytý --" 15.09.05 12:19
« Re: Re: Re:
Brzda měří výkon na kolech a ztráty, a teprve z nich pak dopočítá výkon motoru.
On totiž samotný výkon motoru pro dynamiku vozidla není až tak podstatný - mnohem důležitější je to, co se dostane "až na kola"!!! A v tom mohou být u různých vozidel dost velké rozdíly... -
"-- skrytý --" 15.09.05 11:54
« Bez nadpisu
Ako vypocitavaju tie vykonove straty? Vyzera to tak, ze maju nejaku krivku predpokladanych strat a podla toho usudia, ze ak je na kolesach vykon XY, tak motor ma vykon YZ. Ak si krivku strat vhodne posadia, tak potom zo 47kW motora dostanes kludne aj 100kW...
A zeby straty v prevodovke a loziskach pri 6000 otackach boli az 17kW...? To by bola takmer tretina vykonu motora... Ja to neviem posudit, iba nahlas uvazujem. -
« Re: Zkušenost s motorem 1.2 HTP
nevim jak v ibize, ale ve fabii kdyz tlacim na tachometru rucicku pres 180 tak mam okamzitou spotrebu max tak 12l zalezi na podminkach ale da se to udelat s okamzitou pod 10. 16l by si myslim ten motor ani nestacil spalit... Pri ceste OL-PH s prumerem 136km/h byla prumerna 8.5l. Podotykam ze to velice casto atakovalo hranici 180 a bezne kolem 160 (kazde zbrzdeni kamionem atp. jde na prumerne rychlosti hodne znat). -
« Zkušenost s motorem 1.2 HTP
Veskrze pozitivní.Mám seata ibizu 1.4 16v 74kw.Měl jsem ho delší dobu v servisu a jako náhradní dostal 1.2 htp.Hodně mě překvapil.při usporné jízdě 5-5.4. při stadardu okolo 6,Auto bylo evidentně minimálně dobře zajeto co ž potvrdil i technik.Při cestě z Olomouce do vyškova ,jsem při stíhací jizdě za kamarádem s oktavii 1.8 jel z kopce tachometrových 190 a jen tak tak si motor na pátý rychlostní stupeň nebrnkl o omezovač.Kdyby mi to někdo vyprávěl tak to budu považovat za blábol.Průměrná spotřeba Olomouc - Vyškov 16l
Straty by sa sice mohli vypocitat tak, ze so zatlacenou spojkou a zaradenou rychlostou sa roztocia kolesa z nuly az po maximum (povedzme rychlost zodpovedajucu max. otackam), ale aj tak sa mi zda 17kW stratenych v prevodovke, loziskach a kolesach prilis vela. Ked si predstavim taky 17kW elektromotor, ktory ma pohanat iba prevodovku a nebrzdene kolesa zatazene iba hmotnostou auta otacane na max. rychlost, tak by som povedal, ze ma vykonovo na ovela viac.