Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
"-- skrytý --" 15.09.05 16:53
« Re:
tv: Jak jsem napsal - brzda "měří" výkon na kolech a "měří" tzv. ztrátový výkon, zatímco výkon motoru pouze "dopočítává".
K přesnému odměření výkonu motoru slouží motorová brzda/stolice, což samozřejmě nejde jinak, než na vymontovaném motoru s množstvím tomu danému motoru specificky přizpůsobeného příslušenství (chlazení, přívod paliva, elektroinstalace, výfuk atd.).
Jinak ztráty mého vozu dosahovaly při opakovaných měřeních nějakých 26kW (při výkonu motoru 110kW), a to zj. "díky" jinak dimenzovanému převodnému ústrojí a širším gumám (se zimními gumami byly ztráty menší). Takže těch 17kW považuji za zcela odpovídající hodnotu.
PS: Já jsem měl na mysli, že v konečném důsledku je mnohem důležitější, kolik výkonu se dostane až na vozovku, než kolik výkonu vyrobí motor. Tedy jít cestou omezení ztrát je dokonce ještě lepší, než "tunit" motor. A základním prvkem omezení ztrát je montáž "galusek"... :P -
"-- skrytý --" 15.09.05 16:32
« Bez nadpisu
Mitsi: suhlasim, ale kedze vykon motora sa udava na vystupnej hriadeli s pripojenym vsetkym prislusenstvom, ktory k motoru patri, tak na porovnanie alebo preverenie vykonu motora je potrebne merat vykon toho motora, a nie vykon, ktory je na kolesach.
Straty by sa sice mohli vypocitat tak, ze so zatlacenou spojkou a zaradenou rychlostou sa roztocia kolesa z nuly az po maximum (povedzme rychlost zodpovedajucu max. otackam), ale aj tak sa mi zda 17kW stratenych v prevodovke, loziskach a kolesach prilis vela. Ked si predstavim taky 17kW elektromotor, ktory ma pohanat iba prevodovku a nebrzdene kolesa zatazene iba hmotnostou auta otacane na max. rychlost, tak by som povedal, ze ma vykonovo na ovela viac. -
"-- skrytý --" 15.09.05 12:19
« Re: Re: Re:
Brzda měří výkon na kolech a ztráty, a teprve z nich pak dopočítá výkon motoru.
On totiž samotný výkon motoru pro dynamiku vozidla není až tak podstatný - mnohem důležitější je to, co se dostane "až na kola"!!! A v tom mohou být u různých vozidel dost velké rozdíly... -
"-- skrytý --" 15.09.05 11:54
« Bez nadpisu
Ako vypocitavaju tie vykonove straty? Vyzera to tak, ze maju nejaku krivku predpokladanych strat a podla toho usudia, ze ak je na kolesach vykon XY, tak motor ma vykon YZ. Ak si krivku strat vhodne posadia, tak potom zo 47kW motora dostanes kludne aj 100kW...
A zeby straty v prevodovke a loziskach pri 6000 otackach boli az 17kW...? To by bola takmer tretina vykonu motora... Ja to neviem posudit, iba nahlas uvazujem.
Mitsi: tomu rozumiem, ze sa vykon motoru dopocitava z nameraneho na kolesach + straty. A prave preto sa pytam, ako a ci meraju tie straty, lebo ak by ich nemerali, iba uvazovali s dajakou konstantou, tak potom by to cele meranie bolo nanic, lebo taku konstantu si moze kazdy vymysliet aku chce. :)