Zkušenosti s Fabia 1.2 HTP

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.09.05  10:45

    « Bez nadpisu

    To znamena, ze ten max. vykon skusaju na 5. prevodovom stupni? A teda zakazdym meranim meraju stratovy vykon? A prejdu cele spektrum rychlosti od min. po max.?
    Mitsi: tomu rozumiem, ze sa vykon motoru dopocitava z nameraneho na kolesach + straty. A prave preto sa pytam, ako a ci meraju tie straty, lebo ak by ich nemerali, iba uvazovali s dajakou konstantou, tak potom by to cele meranie bolo nanic, lebo taku konstantu si moze kazdy vymysliet aku chce. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.05  17:38

    « Re: Re:

    17 kW stratoveho vykonu sa moze zdat vela, ale naozaj ide iba o emocionalny pocit. Uvedomte si,ze to je pri rychlosti 150 kmph a je tam zaratane aj valive trenie pneumatik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.05  16:53

    « Re:

    tv: Jak jsem napsal - brzda "měří" výkon na kolech a "měří" tzv. ztrátový výkon, zatímco výkon motoru pouze "dopočítává".
    K přesnému odměření výkonu motoru slouží motorová brzda/stolice, což samozřejmě nejde jinak, než na vymontovaném motoru s množstvím tomu danému motoru specificky přizpůsobeného příslušenství (chlazení, přívod paliva, elektroinstalace, výfuk atd.).
    Jinak ztráty mého vozu dosahovaly při opakovaných měřeních nějakých 26kW (při výkonu motoru 110kW), a to zj. "díky" jinak dimenzovanému převodnému ústrojí a širším gumám (se zimními gumami byly ztráty menší). Takže těch 17kW považuji za zcela odpovídající hodnotu.
    PS: Já jsem měl na mysli, že v konečném důsledku je mnohem důležitější, kolik výkonu se dostane až na vozovku, než kolik výkonu vyrobí motor. Tedy jít cestou omezení ztrát je dokonce ještě lepší, než "tunit" motor. A základním prvkem omezení ztrát je montáž "galusek"... :P
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.05  16:32

    « Bez nadpisu

    Mitsi: suhlasim, ale kedze vykon motora sa udava na vystupnej hriadeli s pripojenym vsetkym prislusenstvom, ktory k motoru patri, tak na porovnanie alebo preverenie vykonu motora je potrebne merat vykon toho motora, a nie vykon, ktory je na kolesach.
    Straty by sa sice mohli vypocitat tak, ze so zatlacenou spojkou a zaradenou rychlostou sa roztocia kolesa z nuly az po maximum (povedzme rychlost zodpovedajucu max. otackam), ale aj tak sa mi zda 17kW stratenych v prevodovke, loziskach a kolesach prilis vela. Ked si predstavim taky 17kW elektromotor, ktory ma pohanat iba prevodovku a nebrzdene kolesa zatazene iba hmotnostou auta otacane na max. rychlost, tak by som povedal, ze ma vykonovo na ovela viac.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.05  16:16

    « Re: Výkon

    A bili ste ma tu za moj nazor, ze ten motor taha od 3t otacok vyssie. Podla grafu tocaku bol moj pocit spravny.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.05  13:50

    « jinak byla tu otazka kolik mam najeto

    v dobe mereni par drobnych nad 12600km
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.05  13:27

    « Re: Re: Re: Re:

    Jinak tady je odkaz na test v AUTOHITU.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.05  12:24

    « Re: Re: Re:

    nene to je "hruby vykon" ten se musi prepocitat aktualnim tlakem vzducu... v ruznych nadmorskych vyskach maji motory jiny vykon - nizsi tlak = nizsi vykon
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.05  12:19

    « Re: Re: Re:

    Brzda měří výkon na kolech a ztráty, a teprve z nich pak dopočítá výkon motoru.
    On totiž samotný výkon motoru pro dynamiku vozidla není až tak podstatný - mnohem důležitější je to, co se dostane "až na kola"!!! A v tom mohou být u různých vozidel dost velké rozdíly...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.05  12:13

    « Re: Re:

    JirkaKocman:
    Me neni jasny cerny udaj "Vykon motoru, P-mot.. 55,0 kW"
    Neni nikde v grafu, neni to nahodou zadavany udaj a popleteny s 1,4 55kW?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.05  12:08

    « Re:

    no jak presne se vypocitavaji nevim, technik vysvetloval ze pri dosazeni omezovace, nebo chvile kdy otacky uz dale nelezou nahoru proslapne spojku a necha klesnout otacky a namereny vykon jsou ztraty... fakt netusim
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.05  11:54

    « Bez nadpisu

    Ako vypocitavaju tie vykonove straty? Vyzera to tak, ze maju nejaku krivku predpokladanych strat a podla toho usudia, ze ak je na kolesach vykon XY, tak motor ma vykon YZ. Ak si krivku strat vhodne posadia, tak potom zo 47kW motora dostanes kludne aj 100kW...
    A zeby straty v prevodovke a loziskach pri 6000 otackach boli az 17kW...? To by bola takmer tretina vykonu motora... Ja to neviem posudit, iba nahlas uvazujem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.05  11:41

    « Re: Re: Výkon

    To Mitsi:nevím jestli občas čteš www.autorevue.cz tam jednaly o čipování 1.2 s jednou renomovanou firmou s tím,že měření výkonu bude před a po čipu.Nakonec s toho sešlo,proč k tomu se nechtěl redaktor vyjádřit.
    Bez komentáře....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.05  11:31

    « Re: Výkon

    No vidíš! To se to pak "informovaným" čipařům slibuje, když znají skutečnost... A točák se primárně odvíjí od objemu, resp. od objemové účinnosti, tj. pokud motor není předplňovaný, dá se na něm jen máloco měnit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.05  11:30

    « Re: Výkon

    To Jirka Kocman :Kolik máš najeto km?
    Jinak výkon naměřily podobně jako v Autohitu-tam bylo 56.6kw.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.05  11:08

    « Výkon

    Tak jsem byl na brzdě - výsedek: [odkaz]
    56kW, točák 107 (47kw, 112Nm ofiko)... tak nevím co by mi po chipu z toho vylezlo když slibují výkon 53kW a krouťák 118... to za to opravdu stát nebude, takže mám ušetřeno... třeba na tempomat :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.09.05  13:39

    « Re:

    vymena urcite mozna bude, ale bude treba udelat spousta veci... Ale kdyz z 1.4MPI udelali 1.8T 132kW tak nevidim jediny problem. Nekdo dokonce pouzil vyhradne origo skoda dily... vyjma prevodovky kterou si na ten tocak nechal upravit...
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.09.05  09:41

    « Bez nadpisu

    Chcel by som sa opýtať, či je možná výmena motora 1.2 HTP 40 kW, napr. za dízlový motor, sú tam treba nejaké špeciálne úpravy?
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.09.05  07:38

    « spotřeba

    píšu co jsem viděl na palubním počítači.Je možné že máš ještě povedenější motor,lepší pneu . Nevím.Při další cestě z brna do Prahy už byla spotřeba tuším okolo 8 při cerst rych. 130-160
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.09.05  06:17

    « Re: Re: Mám svíčky Denso.

    Hmmm, dobrá rada nad zlato 8-s Ta rada se svíčkama Denso se Ti povedla víc. Jet svižně se dá i s dodržováním limitů, s tím problém nemám.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…