FIAT CROMA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Test Idey v AMS
Titulek je Mille Grazie, o palivu tam je věta:
"Motor v "našem" fiatu však zřejmně ke konci testu trpěl i poklesem výkonu kvůli nepřípiš dobré kvalitě nafty, jež se u maloobjemových turbodieselů projevuje více než u větších motorů."
Jinak výsledek testu po 50 000 km, v závorce můj subjektivní komentář):
+ prostorný interiér (souhlas)
+ místo na zadních sedadlech (souhlas)
+ variabilita vnitřku (souhlas)
+ spousta odkládacích prostorů (souhlas)
+ zajímavé tvary karoserie (budiž)
+ dobrá ovladatelnost ve městě (souhlas)
+ řada příplatkových prvků (není důležitý počet, ale jejich skladba a hlavně ceny)
- nízký výkon motoru (měl jsem ji na 14 dnů a výkon 1.3 JTD v Idee považuji za "hraniční")
- nízký točivý moment do 2 200 ot/min. (jednalo se o jednu z prvních Ideí s 1.3 JTD, "moje" půjčená zabírala od 1800 ot/min.)
- jen průměrná spotřeba paliva (údaj odpovídal tomu, co hlásil počítač u "mé" naftové)
- jen průměrné jízdní vlastnosti (no, co čekat od MPV vysokého 1,66 m. Dosáhnutí současného průměru považuji za úspěch)
- výhled šikmo vřed (Ano, ale lze si zvyknout a jiná MPV jsou na tom podle mě hůř. Daň za MPV a pevné sloupky)
- kvalita zpracování některých detailů (Souhlas. Jen za ten rok, co se Idey vyrábějí, na pár věcech už zapracovali - je trochu tmavší "spodek interiéru oproti prvním sériím -ale kryt kufru fakt není moc dobře řešený)
- malá vnější zpětná zrcátka (ano, jsou malá - ze Stila. Je njen nutné se více soustředit na jejich nastavení, lze je nastavit tak, že nemají slepý úhel
Můj dodatek - 1.4 benzín je lepší volba, zejména při dnešních cenách nafty. Jen první kilometrů to auto je neskutečně líné.
Celý test vyšel v AMS 07/05, na titulu je Croma. -
« Re: Re: Re: MultiJet 1.3 v Pandě
Zaslechl jsem cosi o motoru 1.6 JTD MultiJet, právě pro nové Stilo a Punto. Takže možná, že Stilo Fiat nechá už dožít a usilovně pracuje na nástupci.
Jo, a Idee by 1.6 JTD slušel také. Druhá věc je, co s tím motorem provede místní nafta - 50 000km test Idey v AMS hovoří jasně... -
« Max
Tak už aj v BA je vystavená nová Croma, tak som si ju bol obzrieť. Podrobne som celé auto prešiel a nenašiel som žiadne známky "nekvalitného dielenského spracovania" ani nič podobné, uvidíme ako to bude s kvalitou po nejakom tom najazdenom kilometry. Zvláštna je však reklama na novú Cromu "Fiat na aký ste neni zvyklí" či niečo podobne, akoby ostatné modely boli nejaké šmejdy... -
« Re: Re: MultiJet 1.3 v Pandě
Já sem nechtěl zpochybňovat výběr 1.3 MTJ, ale když už si to nakousl, tak dle mě je to do Pandy nanic, to bys v tom autě musel trávit půl dne, aby se ti ta ivestice vrátila, a na to panda není stavěná, je to přece jen auto do města, ačkoliv výborné... Nechápu, proč ten motor nedají do Stila, v Astře je, i když trochu výkonější... -
« Re: MultiJet 1.3 v Pandě
Je to úžasná kombinace, ale podle mě má smysl se jí zabývat tehdy, když s tím autem budeš jezdit vždy minimálně 50 km v kuse - zejména v zimě to dlouho trvá, než se zahřeje motor. Navíc, MultiJet (tedy více vstřiků nafty do válce v jednom cyklu) je sakra náchylný na kvalitu nafty - když jsem o tomto motoru uvažoval, tak nutnost brát palivo pouze u velmi prověřených pump bylo velké mínus. A leště jedna věc - turbo potřebuje čas na vychladnutí, takže je nutné posledních pár km jet v klidu, bez zrychlování, jinak turbo rychle odchází. Sumasumárum, já si (do Idey) vzal benzín 1.4
Dvouzónová klima v Pandě je fajnovost, ale milá. Dokáže foukat teplo na nohy řidiče a zároveň chladit spolujezdce "středem" - to třeba v Passatu neuděláš, ani v novém. A výrobní cena jedno- a dvouzónové klimy je v podstatě stejná.
Ještě jsem se díval na ceník - Panda 1.2 Emotion + aut. klima + MP3 + park. senzor máš lehce pod 300 tisíc, v metalíze + 5 tisíc, jestli dcera nerada spojku, dualogic je za 35 tisíc. Je to cena dovozce, další sleva u dealera je třeba možná, neznám možnosti u Pandy. A když vhodné auto najdeš ve skladu, tak cena padá - podobně, jako jinde. -
"-- skrytý --" 23.06.05 13:00
« Bez nadpisu
Ty možná nechápeš, ale já taky. Jednak Stilo není v 1,3 multijet - psal jsem o druhém autě a nechce se mi platit povinné ručení za 2,0 a výše. Auto je převážně pro městký provoz, dceru atd, takže velikost typu panda je akorát. Nechápu, proč by i v malém autě měly být ochuzení o komfort např. klimatizaci. A nedivil jsem se - pouze jsem konstatoval, že to tak - je : malé auto s výbavou= větší s tou samou.
pravda, do Cromy jsem si nakonfiguroval i kůži a el. sedačky, ale stejně ještě pár věcí zbylo :-) myslím, že v této cenové kategorii jsou i jiné značky, které sice nenabídnou víc, ale alespoň neztratí po dvou letech takovou hodnotu jako Fiat -
« Re: Cena Fiatů
peta: Přeháníš, Croma Emotion 150 JTD v manuálu když do ní podle konfigurátoru narveš naprosto všechno co jde, tak je cca na ceně kterou jsi napsal, a ne že je to pár drobností...
Nechápu myšlení typu narvat do Pandy vše co de a divit se, že stojí 4 kila... Tak si kup Stilo, si o dvě kategorie výš a je to za stejné prachy... -
« Re: Re: Re: Croma - osobní zkušenost
Já měl možnost se svézt v Cromě 1.9 JTD automat,EMOTION,navíc tam byla metalíza,béžová kůže,navigace,zimní paket,panoramtické okno,hifi.
Kvalita velice dobrá,byl jsem přiemně překvapen,motor není slyšet,automat velmi dobrý,jde srovanst s DSG a automatem v Ečko.Velmi pečlivé zpracování.Bylo to auto generálního ředitele Fiatu ČR. -
"-- skrytý --" 23.06.05 09:23
« Cena Fiatů
Pánové,
prosím poučte mne jak je to cenami Fiatů. Vždycky jsem si myslel, a v příspěvcích to také píšete, že ceny Fiatů jsou u nás nejnižší.
Tak jsem si srovnával různá auta - měl jsem na mysli něco malého jako druhé v rodině - Punto, Panda. Pokud jsem to vyjel v 1,3 multijet (vím, že za ten motor se platí ) a v trochu výbavě, byla panda na 400t, v Puntu toho co se týká výbavy jde ještě méně než v pandě a bylo bohatě přes 400 t. Jen tak ze zajímavosti jsem si vyjel novou cromu, dal jsem si tam 1,9 JTD 150 PS, kůži, Xenony a pár blbostí - ne úplně vše co se nabízí - a byl jsem na 1.116.000,- Otázka je, o kolik bude dražší 2,4 JTD 200PS , až bude v nabídce. Myslím, že by mne Croma oslovila, až budu chtít nějaké pěkné auto "do důchodu" - ale ta cena ??????
Nekamenujte mne prosím, že moje srovnání s něčím kulhá, že ta či ona značka má to či ono, zas tak podrobně jsem to nesledoval - auto nebudu kupovat zítra, přesto se rád orientuji na trhu a pokukuji, co by mne tak oslovilo. Např. vím, že v Citroenu C5 Break bych se dostal na podobnou cenu a to si myslím, že Citroeny jsou sakra předražené. V tom segmentu malých aut je to takové nějaké podivné - když se to to trochu vybaví, je cena srovnatelná s vyšším segmentem, který to má už v základu. Asi vůbec nemá smyl kupovat malá auta s výbavou, i když panda s dvouzonovou klimou je bomba - ne že bych ji musel mít, ale že fiat ji i v tomto segmentu nabízí, zatím co jiní dosud nepochopili, co je alespoň automatická klima.
Takže někdo z vás má možná lepší přehled, jak si na tom fiat cenově stojí ve srovnání s ostatními a podělí se :-) Nebo dávají delaeři takové velké slevy oproti ofic. cenám fiatu ? -
« Re: Re: Croma - osobní zkušenost
Pani v piatok som sa previezol na Crome, vybava Dynamic (velur, aut.klima, 17tky kolesa ..) s motorom 1.9JTD MULTIJET 150k. Isla so mnou aj priatelka. K teme "dielenskeho spracovania" - neviem kde "nezavysli a odborni" redaktori z auto.cz nasli nejake nedostatky, naozaj neviem.
Ale k teme auto ako take mam co povedat. Priatelka mala oci velke ako golfove lopticky a vobec sa jej nechcelo vystupovat. Taky luxus a komfort som este nezazil. Zatial z tych lepsich znaciek som mal raz na vikend MB C180 a poznam doverne V70 mojho sefa. Croma ich obidvoch prevysuje .. hlavne nadhernou pracou talianskych designerov v interieri a obrovskym vnutornym priestorom.
Tema motor by si zasluzila dalsi clanok - ten motor je SUPER. Tichucky a zatahuje az do 5000/minutu. Taky tichy, kultivovany a zaroven brutalny diesel som este nezazil. Kulturou chodu a hlucnostou sa dotiahol na benzin.