FIAT CROMA

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT

  • 00 Reagovat !

    foto

    07.07.05  10:26

    « Croma

    Minulé tři dny jsem strávil s Cromou, nechce se mi tu psát nějaké romány, byl sem hodně spokojený, pokud chce někdo něco vědět, rád odpovím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.05  20:57

    « Re: Test Idey v AMS

    Titulek je Mille Grazie, o palivu tam je věta:
    "Motor v "našem" fiatu však zřejmně ke konci testu trpěl i poklesem výkonu kvůli nepřípiš dobré kvalitě nafty, jež se u maloobjemových turbodieselů projevuje více než u větších motorů."
    Jinak výsledek testu po 50 000 km, v závorce můj subjektivní komentář):
    + prostorný interiér (souhlas)
    + místo na zadních sedadlech (souhlas)
    + variabilita vnitřku (souhlas)
    + spousta odkládacích prostorů (souhlas)
    + zajímavé tvary karoserie (budiž)
    + dobrá ovladatelnost ve městě (souhlas)
    + řada příplatkových prvků (není důležitý počet, ale jejich skladba a hlavně ceny)
    - nízký výkon motoru (měl jsem ji na 14 dnů a výkon 1.3 JTD v Idee považuji za "hraniční")
    - nízký točivý moment do 2 200 ot/min. (jednalo se o jednu z prvních Ideí s 1.3 JTD, "moje" půjčená zabírala od 1800 ot/min.)
    - jen průměrná spotřeba paliva (údaj odpovídal tomu, co hlásil počítač u "mé" naftové)
    - jen průměrné jízdní vlastnosti (no, co čekat od MPV vysokého 1,66 m. Dosáhnutí současného průměru považuji za úspěch)
    - výhled šikmo vřed (Ano, ale lze si zvyknout a jiná MPV jsou na tom podle mě hůř. Daň za MPV a pevné sloupky)
    - kvalita zpracování některých detailů (Souhlas. Jen za ten rok, co se Idey vyrábějí, na pár věcech už zapracovali - je trochu tmavší "spodek interiéru oproti prvním sériím -ale kryt kufru fakt není moc dobře řešený)
    - malá vnější zpětná zrcátka (ano, jsou malá - ze Stila. Je njen nutné se více soustředit na jejich nastavení, lze je nastavit tak, že nemají slepý úhel
    Můj dodatek - 1.4 benzín je lepší volba, zejména při dnešních cenách nafty. Jen první kilometrů to auto je neskutečně líné.
    Celý test vyšel v AMS 07/05, na titulu je Croma.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.07.05  14:46

    « Test v AMS

    Viktor a co hovori test v AMS ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.07.05  14:17

    « Re: Re: Re: Re: MultiJet 1.3 v Pandě

    Nové Punto bude mať 1.9 MJ 120 k a 1.3 MJ 90 k, 1.6 asi tiež ale benzín a Turbo! Ináč do Stila sa teraz montuje nový 1.9 JTD 100k, ktorí je aj v Alfe 147.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.07.05  11:13

    « Re: Re: Re: MultiJet 1.3 v Pandě

    Zaslechl jsem cosi o motoru 1.6 JTD MultiJet, právě pro nové Stilo a Punto. Takže možná, že Stilo Fiat nechá už dožít a usilovně pracuje na nástupci.
    Jo, a Idee by 1.6 JTD slušel také. Druhá věc je, co s tím motorem provede místní nafta - 50 000km test Idey v AMS hovoří jasně...
  • 10 Reagovat !

    foto

    01.07.05  10:54

    « Max

    Tak už aj v BA je vystavená nová Croma, tak som si ju bol obzrieť. Podrobne som celé auto prešiel a nenašiel som žiadne známky "nekvalitného dielenského spracovania" ani nič podobné, uvidíme ako to bude s kvalitou po nejakom tom najazdenom kilometry. Zvláštna je však reklama na novú Cromu "Fiat na aký ste neni zvyklí" či niečo podobne, akoby ostatné modely boli nejaké šmejdy...
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 26.06.05  11:59

    « Bez nadpisu

    Taky myslím, že je 1,2 lepší...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.06.05  20:29

    « Re: Re: MultiJet 1.3 v Pandě

    Já sem nechtěl zpochybňovat výběr 1.3 MTJ, ale když už si to nakousl, tak dle mě je to do Pandy nanic, to bys v tom autě musel trávit půl dne, aby se ti ta ivestice vrátila, a na to panda není stavěná, je to přece jen auto do města, ačkoliv výborné... Nechápu, proč ten motor nedají do Stila, v Astře je, i když trochu výkonější...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.05  23:03

    « Re: MultiJet 1.3 v Pandě

    Je to úžasná kombinace, ale podle mě má smysl se jí zabývat tehdy, když s tím autem budeš jezdit vždy minimálně 50 km v kuse - zejména v zimě to dlouho trvá, než se zahřeje motor. Navíc, MultiJet (tedy více vstřiků nafty do válce v jednom cyklu) je sakra náchylný na kvalitu nafty - když jsem o tomto motoru uvažoval, tak nutnost brát palivo pouze u velmi prověřených pump bylo velké mínus. A leště jedna věc - turbo potřebuje čas na vychladnutí, takže je nutné posledních pár km jet v klidu, bez zrychlování, jinak turbo rychle odchází. Sumasumárum, já si (do Idey) vzal benzín 1.4
    Dvouzónová klima v Pandě je fajnovost, ale milá. Dokáže foukat teplo na nohy řidiče a zároveň chladit spolujezdce "středem" - to třeba v Passatu neuděláš, ani v novém. A výrobní cena jedno- a dvouzónové klimy je v podstatě stejná.
    Ještě jsem se díval na ceník - Panda 1.2 Emotion + aut. klima + MP3 + park. senzor máš lehce pod 300 tisíc, v metalíze + 5 tisíc, jestli dcera nerada spojku, dualogic je za 35 tisíc. Je to cena dovozce, další sleva u dealera je třeba možná, neznám možnosti u Pandy. A když vhodné auto najdeš ve skladu, tak cena padá - podobně, jako jinde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.05  15:18

    « Re:

    Pár věcí zbylo, protože to jsou vylučující se doplňky, znova opakuju, že za mega stopade je tam vše...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 23.06.05  15:13

    « Re:

    za tie prachy uz mas c klasse.
    neviem ako u vas, ale unas stoji Cklasse 220cdi sedan (alebo kombi s odpoctom dph) v plnej vybave (okrem navigacie) 1.5mil Sk, co je na vase asi 1.15mil
    beriem ze chroma bude vacsia v interieri, ale...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.06.05  13:00

    « Bez nadpisu

    Ty možná nechápeš, ale já taky. Jednak Stilo není v 1,3 multijet - psal jsem o druhém autě a nechce se mi platit povinné ručení za 2,0 a výše. Auto je převážně pro městký provoz, dceru atd, takže velikost typu panda je akorát. Nechápu, proč by i v malém autě měly být ochuzení o komfort např. klimatizaci. A nedivil jsem se - pouze jsem konstatoval, že to tak - je : malé auto s výbavou= větší s tou samou.
    pravda, do Cromy jsem si nakonfiguroval i kůži a el. sedačky, ale stejně ještě pár věcí zbylo :-) myslím, že v této cenové kategorii jsou i jiné značky, které sice nenabídnou víc, ale alespoň neztratí po dvou letech takovou hodnotu jako Fiat
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.05  12:45

    « Re: Cena Fiatů

    peta: Přeháníš, Croma Emotion 150 JTD v manuálu když do ní podle konfigurátoru narveš naprosto všechno co jde, tak je cca na ceně kterou jsi napsal, a ne že je to pár drobností...
    Nechápu myšlení typu narvat do Pandy vše co de a divit se, že stojí 4 kila... Tak si kup Stilo, si o dvě kategorie výš a je to za stejné prachy...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.05  12:02

    « Re: Cena Fiatů

    Můžu ti ho sehnat za dobrou cenu,ale je to v Prostějově,to je od tebe asi daleko,ale jestli by jsi měl zájem tak se ozvi na ICQ.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.05  11:59

    « Re: Re: Re: Croma - osobní zkušenost

    Já měl možnost se svézt v Cromě 1.9 JTD automat,EMOTION,navíc tam byla metalíza,béžová kůže,navigace,zimní paket,panoramtické okno,hifi.
    Kvalita velice dobrá,byl jsem přiemně překvapen,motor není slyšet,automat velmi dobrý,jde srovanst s DSG a automatem v Ečko.Velmi pečlivé zpracování.Bylo to auto generálního ředitele Fiatu ČR.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.06.05  09:23

    « Cena Fiatů

    Pánové,
    prosím poučte mne jak je to cenami Fiatů. Vždycky jsem si myslel, a v příspěvcích to také píšete, že ceny Fiatů jsou u nás nejnižší.
    Tak jsem si srovnával různá auta - měl jsem na mysli něco malého jako druhé v rodině - Punto, Panda. Pokud jsem to vyjel v 1,3 multijet (vím, že za ten motor se platí ) a v trochu výbavě, byla panda na 400t, v Puntu toho co se týká výbavy jde ještě méně než v pandě a bylo bohatě přes 400 t. Jen tak ze zajímavosti jsem si vyjel novou cromu, dal jsem si tam 1,9 JTD 150 PS, kůži, Xenony a pár blbostí - ne úplně vše co se nabízí - a byl jsem na 1.116.000,- Otázka je, o kolik bude dražší 2,4 JTD 200PS , až bude v nabídce. Myslím, že by mne Croma oslovila, až budu chtít nějaké pěkné auto "do důchodu" - ale ta cena ??????
    Nekamenujte mne prosím, že moje srovnání s něčím kulhá, že ta či ona značka má to či ono, zas tak podrobně jsem to nesledoval - auto nebudu kupovat zítra, přesto se rád orientuji na trhu a pokukuji, co by mne tak oslovilo. Např. vím, že v Citroenu C5 Break bych se dostal na podobnou cenu a to si myslím, že Citroeny jsou sakra předražené. V tom segmentu malých aut je to takové nějaké podivné - když se to to trochu vybaví, je cena srovnatelná s vyšším segmentem, který to má už v základu. Asi vůbec nemá smyl kupovat malá auta s výbavou, i když panda s dvouzonovou klimou je bomba - ne že bych ji musel mít, ale že fiat ji i v tomto segmentu nabízí, zatím co jiní dosud nepochopili, co je alespoň automatická klima.
    Takže někdo z vás má možná lepší přehled, jak si na tom fiat cenově stojí ve srovnání s ostatními a podělí se :-) Nebo dávají delaeři takové velké slevy oproti ofic. cenám fiatu ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.06.05  10:04

    « Re: Re: Croma - osobní zkušenost

    Pani v piatok som sa previezol na Crome, vybava Dynamic (velur, aut.klima, 17tky kolesa ..) s motorom 1.9JTD MULTIJET 150k. Isla so mnou aj priatelka. K teme "dielenskeho spracovania" - neviem kde "nezavysli a odborni" redaktori z auto.cz nasli nejake nedostatky, naozaj neviem.
    Ale k teme auto ako take mam co povedat. Priatelka mala oci velke ako golfove lopticky a vobec sa jej nechcelo vystupovat. Taky luxus a komfort som este nezazil. Zatial z tych lepsich znaciek som mal raz na vikend MB C180 a poznam doverne V70 mojho sefa. Croma ich obidvoch prevysuje .. hlavne nadhernou pracou talianskych designerov v interieri a obrovskym vnutornym priestorom.
    Tema motor by si zasluzila dalsi clanok - ten motor je SUPER. Tichucky a zatahuje az do 5000/minutu. Taky tichy, kultivovany a zaroven brutalny diesel som este nezazil. Kulturou chodu a hlucnostou sa dotiahol na benzin.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.06.05  16:31

    « Re: Re: Re: Re: CROMA a názorový spor

    Byly to origo svíčky co měnil servis při garančce, je na nich nápis Fiat a pod tím Champion, ale bez nějaké verze, takže těžko říct, jestli to sou nějaké levnější, nebo naopak kvalitnější, ale nasere to...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  15:08

    « Re: Re: Re: CROMA a názorový spor

    Tak to je šok! Championy všude opěvuju po Marelli jako nejlepší svíčky!!!
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 15.06.05  12:04

    « Bez nadpisu

    Ty brďo, championy mam taky...Noa le kupuju ty nejdražší, tak sou snad v pohodě...Mám s něma dlouholetou dobrou zkušenost...No i mistr tesař se opět utne...Asi taky nejsou všechny championy špatný... :shock:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…