Citroen Xantia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
"-- skrytý --" 31.08.06 15:25
« Re: Re:
Každý se musí rozhodnout sám. Xantia je hodnocena jako jeden z nejspolehlivějších a nejméně problematických Citroenů té doby.
Podvozek je takový mýtus pro neznalé - jednou za 2 roky dofouknout koule - případně novou - je za cenu menší než značkový tlumič - výměna je to nejjednodušší. Občas je problém zvláště se zadním výškovým korektorem - vypadne plastové táhlo, nechodí korektor - když je šikovný mechanik, rozdělá, vyčistí a zase chodí. Pokud se vymění za nový, je zase několik let pokoj. Jinak podvozek např. ložiska uložení zadní nápravy -stejné je to u peugeotů apod. Podvozku bych se nebál, pokud si nepořídíš verzi s hydroaktivem nebo Activu - tam už je to složitější, elektronika a čidla - ale zase je to super. Mimochodem dnes Citroen dává na hydro pérování 5 let nebo 200 tkm záruky.
Co se týká motorů - první jsem si pořídil v benzínu (mimochodem r97, ale vypadá mnohem lépe než některé ročníky 2000-2001 - spodek bez známky koroze, vše funguje) 1,8 76 kW. Ten motor nenadchne, je na pohodovou jízdu, spotřeba nic moc - cca 8-8,5 l při pohodové jízdě, zase minimální údržba, malá pojistka - pro auto se kterým se moc nenajede ideální kombinace. Za dva roky jsem mimo spotřební materiál do auta nainvestoval cca 4tKč. Hdi jsem zvolil proto, že se s ním najede cca 30 tkm/rok. Také vím, že HDi jsou na údržbu náročnější /CR vstřikování, dvouhmotové řemenice, setrvačník/ - to jsou všechno věci, do kterých je třeba občas investovat. Na druhou stranu to auto poskytuje super svezení při rozumné spotřebě kolem 6 litrů. Nevím jak bude sloužit dál, zatím po 4 měsích vše OK.
1,9 TD je "lenoch" s trochu větší spotřebou, ale na normální jízdu super, minimální náklady na provoz a údržbu, pro toho, kdo chce naftu a není závodník, ideální kombinace. 2,1 TD je tak něco mezi - výkon papírově jako HDi, spotřeba větší než HDI, klasický komůrkový diesel, trochu starosti tam dělá vstřik. čerpadlo Lucas s elektronickým řízení, které je háklivější na kvalitu nafty a jeho opravy jsou hodně drahé.
Ze zkušeností vím - možná že jsem trochu náročnější a měl jsem jasnou představu jak má auto vypadat - že auta která zde již nějaký čas jezdila, většinou nebyla v ideálním stavu a předpokládala nějaké investice - vždy se něco našlo co nefungovalo, třeba i vinou zanedbané údržby. Také mnohdy opticky nevypadaly interiéry ani lak nic moc. Oproti tomu obě Xantie byly v německu pravidelně servisované a když jsem je kupoval, nenašel jsem sebemenší maličkost, která by na autě nefungovala nebo byla polámaná - tedy zatím maximální spokojenost. Pravda chce to trochu času a obětovat nějaké km na obhlídku a ne koupit auto na prvním rohu. ale to snad platí u všech značek.
Tak přeji mnoho štěstí ve výběru, ať už to bude Xantie nebo ne :-) -
« Re:
Neviem presne... Tu sa daju kupit dovezene Xantie za celkom dobre ceny, ale samozrejme je to vsetko dovoz a bez servisiek. Bojim sa HDI motorov (ako sa vravi v CR - skratka z Hodne Do mne Investuj).
Klasicke TD je vraj privelmi smadne - jazdit za 7 litrov nafty mi nepride ako ziadna vyhra, tak fekt neviem. A rovnako neviem, ako je to so servisovanim podvozku - asi by som musel chodit do znackoveho servisu a taky bohaty teda nie som.
Takze, ked to ratam, tak radsej nie... :? -
"-- skrytý --" 30.08.06 14:55
« Bez nadpisu
Ahoj Mekky, stále uvažuješ o koupi Xantie ?
Máme doma 2 kousky, předtím BX-ka a nemohu si stěžovat.
Jedna je 1,8 benzín, 2 roky v provozu v ČR, jediná oprava - výměna zadního kapajícího korektoru (starší 1500,- i s prací)
Druhá Hdi 80 kW, do provozu v ČR 5/2006, najeto zatím 6 tkm - oprava - výměna zadního korektoru - vyrezlá kulička, šlo by opravit i jinak, výměna za nový 4500,-.
Možná je to tím, že jsem nekoupil auto jezdící nějakou dobu v ČR, ale dost dlouho jsem vybíral auta, která :
- jednak vypadala opticky velmi dobře
- měla nějakým způsobem zdokumentovaný servis a historii
Mnoho aut na prodej v ČR jsou neudržované, špinavé a otrhané vraky. Pár takových jsem viděl a už jsem si myslel, že pěkná Xantie se snad ani nedá koupit. Nakonec se povedlo.
Diskuzní stránky o Citroenech musíš brát s rezervou, stejné nebo i větší problémy najdeš na kterýchkoli jiných značkách. Pokud by tě něco zajímalo, klidně se zeptej. -
« Re: Vaše zkušenosti se Xantií
Dobrá volba - poměrně kvalitní a pohodlné auto za velice rozumnou cenu. Doporučuji zejména "lepší" verze s hydroaktivem nebo verze Aktiva. Také není od věci slušnější motor - 1.6 nebo 1.9D je na toto auto málo.
Dost informací před koupí je možné získat třeba na www.citroeny.cz.
Nyní po X letech a po ukončení výroby je hodnocena dle TUV jako míň poruchovější auto než třaba Octa a jiné koncerny! Dofuk se dělá po 40 000km cena je od cca 150kč/koule po cca300kč/koule.nová se dá za 1-900kč (dvorní doadavatel xclubu),po 60 000km proplach a výměna LHM.Kritická místa jsou (vzhledem k nynějšímu stáří těchto aut ) tzv koulopéro (držák? p.pístnic)dále trubkohadice (jediná z mála korodujících trubek) a poté přechod práh-podběh opět téměř jediné korodující místo karoserie.
Existují odborníci na opravy hydra třeba v Brně - jezdí k němu z Plzně a další vzdálených míst.Nebo třeba v JH.Kontakty najdete na xantiaclubu,bxclubu.com a na citroeny.cz