TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
mrazik 24.01.09 19:51
« Re: 2,0 d-4d 126 koni
Mam kombika s timto motorem a slaby urcite neni a par lidi se po jizde divilo, ze pod kapotou je jen dvoulitr. Jezdime s plnym kufrem (4 clenna rodina) a zatim jsem s nedostatkem vykonu problem nemel. Ona i hodnota maximalni rychlosti - 200 Km/h o necem svedci. Motor je hlavne dobre sladeny s prevodovkou. Strach z vykonu je uplne zbytecny. -
"-- skrytý --" 23.12.08 08:51
« Re: Spotřeba po opravě
Tak jsem se ze dvou míst dozvěděl, že ŘJ v Avensisu odpojení od baterie přežije bez problémů, akorát se ztratí dynamická kalibrace, ale ta se znova časem ustaví podle stylu jízdy. Ohledně častého vypalování filtru: v jednom servisu jsem je musel přesvědčovat, že ho tam vůbec mám (auto je dovoz z Rakouska), a tak o tom nic moc nevěděli. V druhém se nedivili a nabídli mi diagnostiku, ale až po vánočních dovolených. BTW včera jsem jezdil po nákupech a ani jednou se nevypalovalo. Třeba se to opravdu samo vrátí do normálu. -
WinDiesel 21.12.08 17:42
« Re: Spotřeba po opravě
Mno, asi záleží na Tobě. Po odpojení baterie se obvykle ztratí řada důležitých informací, mimo jiné takzvaná statická kalibrace a dynamická kalibrace vstřikovačů a čerpadla. Vypadá to, že Ti lemplové nad tím co dělají vůbec nepřemýšleli.
Po zadání "statických" kalibrací vstřikovačů (tzv. "QR kódy") začně ŘJ načítat pomocí "mikrovstřiků" paliva "dynamické korekce vstřikovačů - dotáhne si je superpřesně i ve vztahu ke Tvému jízdnímu stylu. Spotřeba paliva před dostatečným načtením statických a dynamických kalibrací je cca o 1 l až 1,5 l paliva vyšší.
Trochu se bojím o Tvůj filtr pevných částic - příliš časté (a ve Tvém případě zcela zbytečné) regenerace filtru pevných částic jej mohou ve svém důsledku zničit. Jemná porovitá struktura keramického materiálu se zhroutí, rozpadne se.
Já bych asi nečekal a reklamoval bych to, nechal bych učinit záznam o odpojení baterie, kdyby se Ti někdy v budoucnu, třeba i těsně po 100000 km rozpadl filtr pevných částic, aby jsi byl pojištěn proti dodatečné zbytečné investici.
Bojím se, že bez načtení statických kalibrací vstřikovačů nemůže dojít k načtení dynamických kalibrací, to ale jistě nevím... -
"-- skrytý --" 21.12.08 15:59
« Re: Spotřeba po opravě
Baterie asi byla odpojená, protože jsem na PP přišel o celkovou dobu jízdy a dlouhodobé průměry. To si můžu v servisu zjistit, jestli a na jak dlouho ji odpojili. BTW bezprostředně po havárii jsem s tím ujel ještě cca 200km cestou zpátky domů a celou dobu jsem si dával pozor na jakékoliv anomálie v chování auta. Všechno včetně spotřeby bylo normální. Zhruba za měsíc a půl půjdu na prohlídku po 60tis. - myslíš, že by ta diagnostika do té doby počkala? Je taky možné, že se spotřeba mezitím umoudří...
Díky za užitečné informace. -
WinDiesel 21.12.08 15:47
« Re: Spotřeba po opravě
MOTORY TOYOTA DIESEL jsou vybaveny 4 vstřikovači s maximálním vstřikovacím tlakem 1700 bar a 1 extra vstřikovačem pro regeneraci filtru pevných částic (100 barů).
V praxi se kombinuje průběžný účinek dodatečných vstřiků paliva z 1700 barových vstřikovačů a čas od času zasahuje do procesu průběžné regenerace 5., 100 barový vstřikovač, který posílá palivo přímo do výfukového potrubí - filtru částic, kde teprve vzplane a brutálně spálí všechny částice karbonu.
Co mne napadá je:
- v servisu dělali něco s ŘJ a ta je nyní resetována a celý systém se znovu učí (např. po odpojení baterie)
- něco bylo nakopnuto při nárazu - například potrubí výfuku s filtrem částic - ten je nyní přiucpán a vykazuje hodnoty, které ŘJ chápe jako limit pro zahájení regenerace, nebo byly nakopnuty senzory rozdílu tlaku před a za částicovým filtrem a vykazují velký tlakový rozdíl = impulz pro zahájení regenerace.
Nechal bych auto prohlédnout, a pokud Ti nebudou hrozit neuznáním záruky (bouračka), požádej je o výměnu částicového filtru a vstřikovačů, ale až po provedení důkladné diagnostiky. -
"-- skrytý --" 21.12.08 13:11
« Re: Spotřeba po opravě
Vpředu maska a nárazník. Vzadu nárazník, dveře od kufru, dno kufru, levá bočnice, blatník a světlo. Pak nějaké to čalounění a těsnění. Zkrátka samé plechy...
Pro představu - ve stojící koloně na D1 do mě zezadu narazili a odhodili na auto přede mnou. Takže zadek rozbitý hodně, předek jenom trošku. -
"-- skrytý --" 21.12.08 10:24
« Spotřeba po opravě
Zdravím a opět prosím o názory k následující situaci. Před pár dny jsem odjel ze servisu s opraveným dieselovým Avensisem. Stál tam měsíc. Oprava super, ale hrozně mi vyskočila spotřeba. Skoro stále se "vypaluje" filtr pevných částic, a tak jsem rád, když jedu průměrně za 7l/100km. Napadají mě dvě možnosti:
- nafta v nádrži za ten měsíc degradovala (možná plácám nesmysly)
- řídící jednotka se resetem nějak "zbláznila"
Při testovací jízdě jsem vyjel starou nádrž a vzal čestvou naftu, tak uvidím, jestli to pomůže. Taky se mi během testovacího výletu zdálo, že frekvence vypalování zvolna klesá, ale i tak probíhá co pár desítek kilometrů. Nenapadají vás nějaké další důvody, proč to často vypaluje? Díky moc -
"-- skrytý --" 15.12.08 17:24
« Potahy na sedačky
Chtěl jsem si nechat ušít potahy na míru /i kvůli bočním airbagům/ ve specializované firmě, ale bylo mi řečeno, že na nový Avensis /2007/ nemají střihy. Řešili jste někdo tento problém? Můžete, prosím, poradit kde a za kolik se nechají nějaké potahy pořídit? /Dítě roste a nechci mít z auta ušmudlaný chlívek.. :-( /
Ideální Praha a střední čechy. Díky ;-) -
"-- skrytý --" 30.11.08 21:19
« Re: Dálnice D2 - srovnání s OII
fleggy: a mají obě auta stejný rozměr pneu? Standard na O2 je 195/65R15 a Avensis 205/55R16 a i to je už celkem znát... A pak taky samozřejmě typ pneu - např. Continentaly jsou tvrdší, Micheliny měkčí apod.
A pokud jde o ty letní gumy - tak momentálně jezdíme na Bridgestone RE050A v rozměru 215/45R17. Je to super guma, tichá, s nižším odporem a výborně sedí. Předtím, taky super pneu, ale hlučná a žravá, byly Pirelli PZero Nero. Ovšem z hlediska výdrže bych asi ani jedny nestavěl na špičku.. tak asi 25tis. maximálně.








