MOTORY TOYOTA DIESEL jsou vybaveny 4 vstřikovači s maximálním vstřikovacím tlakem 1700 bar a 1 extra vstřikovačem pro regeneraci filtru pevných částic (100 barů).
V praxi se kombinuje průběžný účinek dodatečných vstřiků paliva z 1700 barových vstřikovačů a čas od času zasahuje do procesu průběžné regenerace 5., 100 barový vstřikovač, který posílá palivo přímo do výfukového potrubí - filtru částic, kde teprve vzplane a brutálně spálí všechny částice karbonu.
Co mne napadá je:
- v servisu dělali něco s ŘJ a ta je nyní resetována a celý systém se znovu učí (např. po odpojení baterie)
- něco bylo nakopnuto při nárazu - například potrubí výfuku s filtrem částic - ten je nyní přiucpán a vykazuje hodnoty, které ŘJ chápe jako limit pro zahájení regenerace, nebo byly nakopnuty senzory rozdílu tlaku před a za částicovým filtrem a vykazují velký tlakový rozdíl = impulz pro zahájení regenerace.
Nechal bych auto prohlédnout, a pokud Ti nebudou hrozit neuznáním záruky (bouračka), požádej je o výměnu částicového filtru a vstřikovačů, ale až po provedení důkladné diagnostiky.