Škoda Felicia - koroze
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Plastové vložky do podběhů
to HonzaL: pro upřesnění - Ta prodejna kde je mají za 350,- je v Praze 4 na Štúrově ul. kousek nad křiž. s Hrbanovou. Ale vlez tam není od hlavní ulice, ale z druhé strany od sídliště. Mimochodem mají tam obecně velmi slušný ceny a dá se tam koupit kde co (za zmínku stojí destičky Fri.tech za 360,-). Jinak k tomu budeš ještě potřebovat nějaký rozumný vruty k připevnění na lem nárazníku, velkoplošný podložky pod stávající šrouby a možná o něco delší šrouby k zástěrkám. -
« Re: Plastové vložky do podběhů
Dají se koupit v lépe zásobené prodejně autodílů. V Praze je nejlepší je koupit v Krči nad Thomajerkou v kopci za 350,-. Nebo je taky vyrábí a prodává f. Mifer (kousek za Prahou na KV) - u něj stojí cca 800,-. Tyhle neorig. podběhy jsou udělaný tak, že přiléhají k lemu blatníku zespoda což není optimální. Ale po provední menších úprav jdou dát v pohodě dovnitř do lemu jako u všech současných aut, takže zvenku nejsou vůbec vidět. Jsou vyrobeny z ABS takže se s tím pracuje dobře. Pokud to máš do Prahy dál tak se zkus někde zeptat, třeba by ti je objednali. -
« Plastové vložky do podběhů
Všem vřele doporučuji montáž plastových vložek do podběhů na PN. Zabráníte nebo alespoň oddálíte tím korozi předních blatníků a na dalších místech podběhu a skeletu. Vložky jsou v cenové relaci cca 350-1000,-. Na auta s novou maskou lze koupit také originální vložky made in Škoda za cca 2000,-. -
« Rez na lemu střechy pod pátými dv.
Všiml jsem si u vícero Felicí, že se u nich vyskytuje korze na lemu plechu střechy viditelném po otevření V. dveří nahoře po stranách . Bylo to i u aut, které byly jinak pokud jde o korozi OK. Na Favoritovi jsem se s tímhle problémem nesetkal. Já jsem na své Feldě tady také něco málo měl, ale zlikvidoval jsem ji hned v zárodku. Přijde mi to, že to jde jakoby zevnitř. Taky jsem si všiml, že koroze v těhle místech se většinou vyskytla u aut se zabudovaným střešním oknem. -
« Re: Tlumice vyfuku
Podle mých zkušeností to nemá moc cenu. Už od Fáva se mi výfuk vždy praskl vedle zapertlování dřív než stačila upadnout trubka. Proti korozi vně má význam asi jen našopování, ale to taky neřeší vše. Cena Výfuku na Feldu a Favo je na rozdíl většiny jiných aut docela příznivá, takže je na zvážení zda utrácet za šopování, drahé spreje nebo jednoduše až přijde jeho čas koupit jiný. Ale koukal jsem, že v aut. servisu už taky neví co by za něj chtěli. -
« Re: Rez 5.-tych dveri
Včera jsem oběvil rezavej flek na spodním zadním rohu trojúhelníkového okna zadních dveří, pod gumou. Laj je prasklý jak po ohybu a zpod ním kouká a teče rez. Guma je špatně sedlá a je tam velký fuk. Začíná to pěkně. Rok starý auto a na třech místech viditelná rez.......PTD -
"-- skrytý --" 29.07.02 11:53
« Rez 5.-tych dveri
Taky vam zateka (zatekalo) do kufru? Delo se tak pres zadni sklo? Vymenili jste gumu zadniho skla a uz nezateka? Dobre, ale vezte, ze uvnitr jsou 5.dvere narezle. Jak to zkontrolovat?
Opatrne odendejte textilni vypln 5.dveri [ty umely camprdliky se pekne lamou] a zkontrolujte si vnitrek dveri. Taktez pod venkovni umelou listu (2 dily) byva rez... a odsud pak prokveta mimo listu, coz je jiz na mnohych Feliciich videt. -
« Re: Kde vsude rezne Felicia?
Ja nenavidim rez a vubec rezavy auta.
Odhadem jsem na Felde stravil desitky hodin a nemalo financi abych co nejvice zabranil korozi. Jenze kdyz pak clovek zjisti, ze to kvuli nekvalitnimu materialu a spatne technologii a kvuli tomu ze to auto je odflaknuty, zacne nahlodavat odvnitr tedy zpod laku, tak je to boj s vetrnymi mlyny.
Ja jsem udelal asi toto:
Á 2 roky sříkané dutiny spec. voskem. Á 1 rok stříkaný komplet spodek včetně prahu černou s*ačkou (nevim co to je asi 2-5mm tlusta vrstva, nepraska, vlacna).
Nezvedam auto za prahy.
Zasilikonovany tesneni oken, zasilikonovana hrana pod kapotou motoru (jinak tam zatyka).
PURem zatmelene zatky v podbezich a vespod, aby tam nepronikala voda. PURem zatmeleny misto u prechodu prahu a zadniho blatniku.
Vsechny podvozkove casti (ramena, napravy, kovove dily atd.) opatrene naterem Hammerite.
Spec. nastrikem proti korozi (tvrdy, matny, neloupe se) od Terosonu osetreny nasledujici mista: Komplet motorovy prostor, vsechny dutiny okolo, tzn. za svetly, v blatnicich, za maskou, prednim naraznikem a atd., to same vzadu pod zadnim naraznikem, pod listou 5. dveri, kolem toho svaru u strechy, pod vickem hrdla nadrze ve spojeni plechu (tam se totiz take lak casto loupe), lemy vsech blatniku (z vnitri strany tou cernou mazaninou) specialne pod uchyty narazniku.
Pro dokonalost bych jeste PURem zatmelil ty mista v tech uchytech barazniku s blatniky, ale to jsem z lenosti neudelal (chyba).
Tak to je asi tak vse. A pokud jezdite v zime, vzdy dokonale umyt. -
« Re: Kde vsude rezne Felicia?
Mám Feldu cca 16měsíců, funglovka, metalíza. Mimo to, že hned rezne na každém ťukanci od šutru a že jich po zimě na kapotě, sloupcích (v místech kde GLXo nemá černý polep)a pod. je hromada, je rez jen na sváru stechy se zadním čelem, kolem výtokových otvorů na spodní hraně pátých dveří a na výfuku, který začíná s rozkladem a objevují se první průvodní zvuky děravého výfuku.......Pod auto jsem se raději nedíval. Jinak je garážovaná. Je ale pravda že má přez 50k najeto, to by ale na rez zase takový vliv mít nemělo. V létě se rozpouští konzervační vosk v dutinách a vytéká otvory pro odtok vody z dutin a zasírá kastli a okolí. V zimě už tam pak žádný není.....:-) -
« Kde vsude rezne Felicia?
Napíšu sem nějaké postřehy s bojem proti korozi.
Tak za prvé, kde všude to může (ale nemusí, pokud se staráte) začít reznout nejdříve:
1.Svár u střechy vzadu nahoře nad patými dveřmi
2.Pod gumovým těsněním zadního okna, zejména v dolních rozích
3.Hrana plechu pod (přesněji za) spodní hranou předního nárazníku, btw. nechápu, proč místo které neustále otryskávají kamínky není nalakováno plastizolem ale pouze tenkou vrstvou laku, popřípadě chráněno krytem, nebo stačilo aby ten nárazík byl o pár cm nižší - bože jak já nesnáším nekvalitu Škodovek
4.Blatníky (všecny, ale hlavně přední) v místech úchytů k nárazníkům, tam kde je ten šroub, potom u zadních ve svaru resp. bodování těch dvou plechů u toho šroubu na lemu. Vůbec lemy blatníku to je kapitola sama pro sebe.
Takže přední většinou od toho úchytu nebo přímo od samotné hrany, kde obvykle dlouho lak nevydrží, zadní to samé + speciální místo v přední části jakoby za zadními dveřmi, tam, kde se ten lem zúžuje, tam bud nevydrzi lak, ale casteji to rezne zevnitr, z vnitri strany a lezko se to da zjistit, na prvni pohled vubec ne.
5.Pak je vzadu jak konci lemy a navazuji na zadni konec prahu taky jedno spec. misto. Pokud se to rozjede tak tam uz to je videt. Zde je 100% na vine skodovka a jeji naprosto nekvalitni lak, ketry se tam loupe.
6. Dalsi velka bolest jsou prahy, presneji ta spodni hrana, za kterou se auto zveda. Naprosto nechapu, jak to mohli takhle blbe vymyslet. Po case se vam byt sebevetsi vrstva plastizolu tim zvedanim rozrizne a je zadelano na peknou rezavici. Na prvni pohled nic, ale zkuste se podivat, tam kam se dava zvedak a poodkryt vrstvu plastizolu, budete velice neprijemne prekvapeni a to i u velice mladych aut.
7. Zminovane pate dvere a jejich svar pod listou.
8. Hrany VSECH plechu v motorovem prostoru obecne. Je na nich pouze tenoucka vrstva laku bez plastizolu (ach ty setrilci Skoda) a lak se brzy loupe a jsou v nem mikropory.
9. Za přední maskou v dutinach nebo kolem reflektoru, kde neni temer nebo vubec lak pouze plnic, tam lze najit taky zajimave veci, v horsim pripade uz povrchova rez, v lepsim pouze nacnute hrany.
10. Pod zadnim naraznikem taky lze nalezt zajimave veci, hlavne pod svetly na tim krycim plechem. Opet povrchova rez na mistech bez laku nebo nacnute hrany od oloupaneho laku :-)) .
11. A nakonec vam to muze zacit (NE - ZACNE URCITE ) reznout vsude, kde prijdete o lak.
No asi jsem nikoho nepotesil ale je to tak.
Pokud budu mit chut, tak jsem i napisu zkusenosti s bojem, protoze u meho 6leteho je videt pouze u te strechy, ze to neni uplne 100%ni ale zatim zadna viditelna rez.
Tak ZATIM.
Stáli ma na dobierku cca 1000,-Sk. Mám ich už 2.rok a som spokojný.Ochrana vnútornej časti blatníkov a všetko co trčí do blatníka - elektrika, svetla, smerovky, palivové potrubie,...Nechápem, prečo to výrobca nemontuje hned pri výrobe.