Alarmy -ano- ne- jaký - za kolik?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    19.07.05  02:12

    « Alarmy, centrály, el. okna ....

    :!: Alarmy, centrály, el. okna za supr ceny !! Online na www.Gihany.host.sk. Mrkni tam. Fakt to stojí zato!!! :P
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.05  16:31

    « Re:

    bohužel se člověk musí smířit s tím že houkání není pro cizý uši ale pro uši majitele, proto zásadně alarmy kombinuju s GSM paegrem nebo Radio paegrem, a vždy s mechanickým zabezpečením, jediný zabezpečení, který je ale opravdu funkční, je tajnej vypínač s dobrým alarme a mechanickým zabezpečením. Tajnej vypínač je totiž pokaždý jende a jinak a není k němu návod. Ahoj F.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.07.05  16:21

    « Bez nadpisu

    Možná trochu mimo, ale ze života. Rok 1995, Kopřivnice, náměstí mezi paneláky, letní noc, teplota +25° C, 02,00 hod. ráno, otevřená okna. Do toho alarm.
    Po cca minutě planého a přerušovaného ječení už všechna okna svítí a ve chvílích vzácného ticha je slyšet pláč probuzených dětí. Pak se ozve mohutný hlas: Tak už to * konečně ukradni, ať můžem spát!!!
    A ze spodu: * rychlejc to nejde!!! Pak to ještě asi dvakrát jeklo, nastartovalo, odjelo a šlo spát dál.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.07.05  15:41

    « Autodoctor poradí

    Dámy a pánové, specializuji se na elktriku, elektroniku, zabezpeční atd. vozidel více jak dvacet let, zde jsem si přečetl hodně zajímavých ale i nesmyslných názoru. Pokud máte zájem obrať te se na mně a já vám, bude-li to v mých možnostecj zodpovím vaše otázky. Ahoj všem Frankie
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  14:36

    « Výstražné samolepky

    Výstražné samolepky
    Prosím o radu,kde by bylo možné ( např. v Praze )sehnat výstražné samolepky na okna upozorňující na instalaci alarmu a autoradia chráněného kodem. Předem děkuji.SD dne 19.2.2003
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.03  10:12

    « Re: Radarové čidlo u alarmu-poděkování za odpověď

    Vážený Mitsi, děkuji Vám za hodnotnou a vyčerpávající odpověď. Vaše ochota, znalosti a snaha pomoci by si zasloužila veřejné ocenění. Snad by jste si zasloužil i kanditátůru na presidenta ČR, když poblitické srany nemohou najít nikoho dost dobrého a ušlechtilého. Ale ani můj první dlouhodobý kandidat by jim nebyl po chuti, tak nevím. Každopádně Vám zatím moc děkuji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.01.03  22:21

    « Re: Radarové čidlo u alarmu-doplnění dotazu

    Tak už jsem zpět. Radarové čidlo jako periferie alarmu bylo původně vyvinuto pro kabriolety, kde nebylo možno použít "klasické" prostorové ochrany na ultrazvukovém základě. Ultrazvuková čidla jsou totiž citlivá na pohyb vzduchu, na "přelet mouchy", na rychlé změny teploty atd. Kromě toho se nehodí do velkých vozů, resp. do vozů s dlouhým vnitřním prostorem (třeba kombi, MPV, SUV), poněvadž nemají dostatečný dosah kontroly. Lze u nich sice zvýšit citlivost tak, aby zabraly i "zadek" interiéru, ale pak se zase nelze vyhnout falešným poplachům "zepředu". Kromě toho nutno tahat dvě vedení skrz "sloupky A" (ke každému z čidel jedno) a řešit otázku správného umístění čidel, což může být u některých aut docela velký problém (třeba sluneční clony nenechávají ani minimální prostor pro umístění čidel tak, aby si je člověk při sklopení clony "neshodil"). Teď záměrně opomíjím umístění obou čidel na jednom ze "sloupků B" (jedno čidlo směřuje dopředu, druhé dozadu), na držáku vnitřního zpětného zrcátka, na střední stropní svítilně atd., přestože tato řešení často používají výrobci vozidla pro "originální" autoalarmy. Pro dodatečnou montáž se však tyto pozice nehodí, protože obvykle nelze sehnat originální držáky pro daný konkrétní typ vozu nebo do originálního držáku prostě neoriginální čidla vůbec nepasují. Teď ale zpět k radaru. Radar je krabička velikosti kapesního zapalovače, která se naplocho montuje na dno chraněného prostoru, tedy nejlépe pod přední hranu zadní sedačky. Radarové čidlo nad sebou po aktivaci vytvoří jakousi "elektromagnetickou bublinu", přičemž si zapamatruje její parametry ("tvar" chráněného prostoru) v momentě aktivace alarmu a ty pak průběžně porovnává s aktuálním stavem. Důležité je samozřejmě nastavení citlivosti. Ta je dokonce taková, že lze běžně dosáhnout toho, že alarm spustí v momentě, kdy se pohne vedle zaparkované vozidlo. Takto to ale mít nastavené je samozřejmě nesmysl. Běžně se nastavuje taková citlivost, aby při zastrčení ruky otevřeným okénkem dovnitř vozu alarm spustil. O "dvouzónovém" radarovém čidle jsem zatím neslyšel, ale domnívám se, že jde o chybu v překladu a že se jedná spíše o čidlo "dvoustupňové". Takové má dva okruhy, každý s vlastním nastavováním citlivosti: první, tzv. varovný, a druhý, já bych ho nazval "ostrým", který spíná až poté, co je první okruh dostatečně "vydrážděn". V praxi to funguje tak, že pokud někdo "otravuje", dostane se mu nějakým způsobem poučení (houkačka, zablikání, ale viděl už i alarm s hlasovým varováním!), že dané auto je vybaveno aktivním alarmem a že toho má nechat. Pokud "útok" pokračuje, spustí se "hlavní/ostrý" alarm. Předností takového čidla je mj. prevence planých poplachů. Fukcí dvoustupňového čidla však není možno využít, pokud tomu není přizpůsobena samotná centrála alarmu, což je bohužel málokterá... Bez odpovídající centrály pak čidlo "jede" stejně jen na jeden okruh. Výhody radarového čidla: 1/ snadnost "nenápadného/skrytého" umístění (ultrazvuková čidla nelze "schovat"); 2/ snadnost instalace (tažení pouze jednoho svazku, navíc jednoduše pod kobercem podlahy vozu); 3/ netečnost vůči proudění vzduchu a zachování funkce i v případě přepravy neforemných předmětů ve voze (ultrazvukové čidlo musí na chráněný prostor tzv. "vidět", v opačném případě neplní svou funkci); 4/ schopnost pokrýt velký chráněný prostor, a to včetně zavazadlového prostoru ("kam ultrazvukové čidlo "nevidí", tam se může dít, co chce); 5/ schopnost fungovat i při otevřených oknech, včetně střešního (ultrazvuk v tomto případě selhává); 6/ při zvýšení citlivosti schopnost chránit i vnější prostor "za skly" (zde je ultrazvuk zcela "mínusový"). Nevýhody: 1/ vůz nelze parkovat pod dráty vysokého napětí či pod telefonními rozvody (plané poplachy); 2/ v blízkosti radaru nelze po zaparkování ponechávat větší množství tekutiny, např. plastových lahví s pitím (karton - 6 lahví minerálky), poněvadž pohyb tekutiny v lahvích třeba v důsledku větru může spouštět plané poplachy; 3/ po střeše vozu nesmějí pobíhat např. kočky (plechová střecha radaru příliš nevadí a tu kočku bezpečně "odhalí"; 4/ vůz nelze parkovat tam, kde je "rejdiště duchů" (ať se teď nikdo nesměje, protože na místa s výraznými poruchami geomagnetického pole ten radar také obvykle reaguje); 5/ vozit vzadu jen poučené spolucestující (aby tu krabičku s radarem neukopli, nerozšlápli atd. - mně se dokonce stalo, že mi ho jeden dobrák pečlivě "odpreparoval" od elektroinstalace, aby mi mohl slavnostně podat dopředu to, co "jsem už určitě dlouho hledal, zatímco mi to leží vzadu na podlaze"!!!); 6/ obvykle vyšší cena (ve srovnání s ultazvukem). Uf, snad jsem na nic nezapoměl...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.01.03  14:40

    « Re: Radarové čidlo u alarmu-doplnění dotazu

    S bližším vysvětlením se ozvu, až budu mít více času na psaní. Slibuji! PS: osobní zkušenosti mám ze dvou systémů u mého minulého a současného auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.03  09:55

    « Re: Radarové čidlo u alarmu-doplnění dotazu

    Ještě bych si dovolil dotaz doplnit o vysvětlení pojmu dvouzónové radarové čidlo. Co jsou ty dvě zony- jejich poslání a funkčnost a jak by se to lišilo od jednozonového radarového čidla.
    Jak po aktivaci radarového čidla ( jedno a dvouzónového ) reauje na venek ( na narušitele a na jakou jeho činnost) alarm -zvukově (síla zvuku ) nebo jinou výstrahou. Děkuji za vysvětlení.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.01.03  10:20

    « Radarové čidlo u alarmu

    Měl bych dotaz. Co to je radarové čidlo, na co reaguje, jaký je rozsah chráněného prostoru tímto čidlem a jaké jsou jeho problémy či slabiny. Předem děkuji za odpověď.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.08.02  12:04

    « Modul dovierania okien k alarmu Meta

    Nemate niekto skusenosti s dodatocnou montazou modulu zatvarania okien? (Myslim ze v pripade ten mety sa tie moduly volaju M6 a M8) Rad by som si to hodil do auta. Je to problem namontovat?
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.08.02  13:53

    « Best

    Prosím o radu. Na vozidle Yaris má žena namontovaný alarm Best. Z otřesového čidla odpadlo víčko a zjistil jsem, že destička je volná. Je uchycena jedním šroubkem uprostřed. Má to tak být nebo to je vada a má být pevně dotažena ke krabičce?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.02  09:29

    « Re: Jablotron CA-320 Akcent

    Na www.jablotron.cz je navod primo na Octavii. Pripojeni sedeho vodice je popsano primo pro jednotlive modifikace (LX, GLX, SLX).
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.08.02  11:58

    « Jablotron CA-320 Akcent

    Mate nekdo zkusenosti s montazi tohoto alarmu do Octavie? Nevim kam napojit sedy vodic - vstup od dvernich spinacu. Kdybych nemel zpozdovac na vnitrni osvetleni tak bych ho napojil na vedeni k osvetleni, ale jelikoz mam, tak nevim jak to vyresit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.01  07:53

    « Meta

    Nevíte někdo, co je zač alarm "Meta system", typ M94A? Vyndal jsem to z jednoho vraku, co jsem koupil na díly. Nemám k tomu ani ovladač ani návod. Pokud byste někdo věděl, kde sehnat nějaký popis, případně i ten ovladač, hoďte to sem, pls.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.01  20:28

    « Re: novy klic k imobilizeru

    tak som presne myslel ze to funguje a tak som to aj popisal ;-) ked ide len o imobilizer tak sa nemas coho obavat, kazdy inteligentny vyrobca umozni RJ rozpoznat urcity pocet klucov resp. dialkovych ovladani.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.01  10:58

    « Re: novy klic k imobilizeru

    Muze se vam to taky nekdy hodit, uz jsem zase moudrejsi i klidnejsi. U klicku s DO pro Megane 96 funguje chip tak, ze v aute mohou byt nactene maximalne dva klicky. Jeden klicek lze aktivovat i nekolikrat za sebou. Navic pri komunikaci klicku s ridici jednotkou dochazi k synchronizaci. Cili, pokud si napr. dvakrat za sebou nactes jeden klicek, obsadis jim obe mista, pak stary klicek nebude fungovat. Nebo si poridis dva nove klicky a po sobe je do RJ zadas, tim take prestane stary klicek fungovat. Cau TD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.12.01  07:58

    « Re: novy klic k imobilizeru

    Diky za obsirny popis moznosti. Zjednodusim to. O alarm nejde, nejde ani o mechanicke zamky ve dverich, jde "jen" o imobilizer. V mem pripade neposlali nakodovany klic, ale kod (odpovidajici autu) a po elektronicke strance cisty klic zvlast. Auto se pomoci kodu dostalo bez jakehokoliv klice do servisniho modu (lze nastartovat a jet). Potom dostal klic "cuchnout" k dalkovemu ovladani a zacal standardne fungovat. Lide, kteri tvrdi, ze stary klic nebude fungovat vetsinou argumentuji plovoucim kodem a tim, ze si musi cuchnout zaroven vsechny klice, ktere maji spolecne fungovat. Cau TD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  23:55

    « Re: novy klic k imobilizeru

    asi sme sa trochu nepochopili, takze vysvetlim to po svojom a ty potom napis, ci som sa strafil

    ukradli ti od meganu kluc s integrovanym imobilizerom + dialkove ovladanie k alarmu.

    ked ti dokazu poslat od renaultu kluc k tvojmu autu na zaklade nejakych papierov je na 101% jasne, ze bude pasovat do vsetkych zamkov tzn. ze klucom bude auto mozne otvorit a na 101% bude nakodovany na imobilizer rovnako ako kluc povodny, takze s auto bude mozne nastartovat a odist s nim. ak nechces menit zamky v celom aute (co asi nie je najlacnejsie) a je velky predpoklad, ze zlodej co ti to ukradol tvoje auto nepozna, pre pokoj duse by si si mal nechat u renaultu prekodovat imobilizer a nechat poslat kluc s novym kodom - to by sa malo dat realizovat.

    co sa tyka alarmu, to opat zavisi na akom principe alarm pracuje. moze existovat verzia taka, u ktorej riadiaca jednotka alarmu sa uci kody dialkovych ovladani a dialkov ovladania maju vzdy jedinecne kody. vtedy staci kupit novy dialkovy ovladac a naucit riadiacu jednotku aby reagovala len na kody prijate od neho. za tychto okolnosti je vylucene aby to zlodej otvoril povodnym dialkovym. druhy typ alarmu moze byt taky, ze riadiaca jednotka ma napevno nastavenu skupinu kodov, na ktore bude reagovat a dialokovy ovladac ich ma tiez napevno zadane tak aby mohol riadiacej jednotke posielat pokyny a ta aby mu rozumela. vtedy ak stratis alebo ti ukradnu dialkovy ovladac, ti vyrobca/dodavatel alarmu po overeni nejakej ID karty od alarmu naprogramuje ovladac pre tvoje auto. nevyhodou je ze auto bude mozne otvorit vzdy aj povodnym ovladacom.

    tak som ti to v skrate zhrnul ako to asi funguje, dufam, ze ti to pomoze
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  09:39

    « Re: novy klic k imobilizeru

    Nebo lze tu otazku polozit i tak, cemu rikas "ruzny klic", kdyz jak pro klic. c.1, tak pro klic. c.2 byl pouzit stejny kod (ten je jeden pro auto a nemeni se)? TD
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…