Alarmy -ano- ne- jaký - za kolik?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Imobilizér Fabia
a kdyby jsi chtěl za každou cenu přeprogramovat klíče tak musíš znát 4 místný kod kterej je součástí klíčů při zakoupení auta jinak jsi druhej a musíš do značkovýho servisu s dlouhejma penězma, pokud kod znáš tak by to měl udělat každej kdo má diagnostiku já to dělal za 300Kč na počkání -
« Meta
pro mne je spíše podstatné procento vymontovaných alarmů pro jejich nefunkčnost a procento opravených alarmů, specielně u Mety se nejčastěji jednalo o vymazání paměti ovladačů případně paměti alarmu jako takového nejčatěji z důvodu poklesu napětí nepř. při vadném dobíjení a nejvíc mne štvalo nemožnost rozšíření, U klifforda, odcházela taky k problémům s peměťí, u immobilizeru klifford zase mechanickému poškození čtecího konektoru, suprová záležitost starých kliffordů byla v tom, že stačilo vyjmout napájecí pojistku, která ve většině případů byla u baterie po odejmutí pojistky se alarm vypnul a daktivoval za 17000Kč dobrý zabezpečení, Bosch je firma co umí vše krom alarmů, pokles napětí vymaže paměť a nic ho nerozchodí ani servisní středisko, Avital prozměnu neztrácel celou paměť ale jen částěčně, a měl velmi humpolácky udělané tišťáky takže docházelo k rozpraskání pájených spojů proto si pak dělal co chtěl, a měl poddimenzovaný relátka takže se vypalovaly ale to byl problém i Klifforda a Bosche
Bylo jen málo alarmů, která se daly na místě opravit. spíš by se dalo říci že znám jen tři alarmy, které bych si namontoval do auta -
« Re:
bohužel se člověk musí smířit s tím že houkání není pro cizý uši ale pro uši majitele, proto zásadně alarmy kombinuju s GSM paegrem nebo Radio paegrem, a vždy s mechanickým zabezpečením, jediný zabezpečení, který je ale opravdu funkční, je tajnej vypínač s dobrým alarme a mechanickým zabezpečením. Tajnej vypínač je totiž pokaždý jende a jinak a není k němu návod. Ahoj F. -
« Bez nadpisu
Možná trochu mimo, ale ze života. Rok 1995, Kopřivnice, náměstí mezi paneláky, letní noc, teplota +25° C, 02,00 hod. ráno, otevřená okna. Do toho alarm.
Po cca minutě planého a přerušovaného ječení už všechna okna svítí a ve chvílích vzácného ticha je slyšet pláč probuzených dětí. Pak se ozve mohutný hlas: Tak už to * konečně ukradni, ať můžem spát!!!
A ze spodu: * rychlejc to nejde!!! Pak to ještě asi dvakrát jeklo, nastartovalo, odjelo a šlo spát dál. -
« Autodoctor poradí
Dámy a pánové, specializuji se na elktriku, elektroniku, zabezpeční atd. vozidel více jak dvacet let, zde jsem si přečetl hodně zajímavých ale i nesmyslných názoru. Pokud máte zájem obrať te se na mně a já vám, bude-li to v mých možnostecj zodpovím vaše otázky. Ahoj všem Frankie -
« Re: Radarové čidlo u alarmu-poděkování za odpověď
Vážený Mitsi, děkuji Vám za hodnotnou a vyčerpávající odpověď. Vaše ochota, znalosti a snaha pomoci by si zasloužila veřejné ocenění. Snad by jste si zasloužil i kanditátůru na presidenta ČR, když poblitické srany nemohou najít nikoho dost dobrého a ušlechtilého. Ale ani můj první dlouhodobý kandidat by jim nebyl po chuti, tak nevím. Každopádně Vám zatím moc děkuji. -
"-- skrytý --" 30.01.03 22:21
« Re: Radarové čidlo u alarmu-doplnění dotazu
Tak už jsem zpět. Radarové čidlo jako periferie alarmu bylo původně vyvinuto pro kabriolety, kde nebylo možno použít "klasické" prostorové ochrany na ultrazvukovém základě. Ultrazvuková čidla jsou totiž citlivá na pohyb vzduchu, na "přelet mouchy", na rychlé změny teploty atd. Kromě toho se nehodí do velkých vozů, resp. do vozů s dlouhým vnitřním prostorem (třeba kombi, MPV, SUV), poněvadž nemají dostatečný dosah kontroly. Lze u nich sice zvýšit citlivost tak, aby zabraly i "zadek" interiéru, ale pak se zase nelze vyhnout falešným poplachům "zepředu". Kromě toho nutno tahat dvě vedení skrz "sloupky A" (ke každému z čidel jedno) a řešit otázku správného umístění čidel, což může být u některých aut docela velký problém (třeba sluneční clony nenechávají ani minimální prostor pro umístění čidel tak, aby si je člověk při sklopení clony "neshodil"). Teď záměrně opomíjím umístění obou čidel na jednom ze "sloupků B" (jedno čidlo směřuje dopředu, druhé dozadu), na držáku vnitřního zpětného zrcátka, na střední stropní svítilně atd., přestože tato řešení často používají výrobci vozidla pro "originální" autoalarmy. Pro dodatečnou montáž se však tyto pozice nehodí, protože obvykle nelze sehnat originální držáky pro daný konkrétní typ vozu nebo do originálního držáku prostě neoriginální čidla vůbec nepasují. Teď ale zpět k radaru. Radar je krabička velikosti kapesního zapalovače, která se naplocho montuje na dno chraněného prostoru, tedy nejlépe pod přední hranu zadní sedačky. Radarové čidlo nad sebou po aktivaci vytvoří jakousi "elektromagnetickou bublinu", přičemž si zapamatruje její parametry ("tvar" chráněného prostoru) v momentě aktivace alarmu a ty pak průběžně porovnává s aktuálním stavem. Důležité je samozřejmě nastavení citlivosti. Ta je dokonce taková, že lze běžně dosáhnout toho, že alarm spustí v momentě, kdy se pohne vedle zaparkované vozidlo. Takto to ale mít nastavené je samozřejmě nesmysl. Běžně se nastavuje taková citlivost, aby při zastrčení ruky otevřeným okénkem dovnitř vozu alarm spustil. O "dvouzónovém" radarovém čidle jsem zatím neslyšel, ale domnívám se, že jde o chybu v překladu a že se jedná spíše o čidlo "dvoustupňové". Takové má dva okruhy, každý s vlastním nastavováním citlivosti: první, tzv. varovný, a druhý, já bych ho nazval "ostrým", který spíná až poté, co je první okruh dostatečně "vydrážděn". V praxi to funguje tak, že pokud někdo "otravuje", dostane se mu nějakým způsobem poučení (houkačka, zablikání, ale viděl už i alarm s hlasovým varováním!), že dané auto je vybaveno aktivním alarmem a že toho má nechat. Pokud "útok" pokračuje, spustí se "hlavní/ostrý" alarm. Předností takového čidla je mj. prevence planých poplachů. Fukcí dvoustupňového čidla však není možno využít, pokud tomu není přizpůsobena samotná centrála alarmu, což je bohužel málokterá... Bez odpovídající centrály pak čidlo "jede" stejně jen na jeden okruh. Výhody radarového čidla: 1/ snadnost "nenápadného/skrytého" umístění (ultrazvuková čidla nelze "schovat"); 2/ snadnost instalace (tažení pouze jednoho svazku, navíc jednoduše pod kobercem podlahy vozu); 3/ netečnost vůči proudění vzduchu a zachování funkce i v případě přepravy neforemných předmětů ve voze (ultrazvukové čidlo musí na chráněný prostor tzv. "vidět", v opačném případě neplní svou funkci); 4/ schopnost pokrýt velký chráněný prostor, a to včetně zavazadlového prostoru ("kam ultrazvukové čidlo "nevidí", tam se může dít, co chce); 5/ schopnost fungovat i při otevřených oknech, včetně střešního (ultrazvuk v tomto případě selhává); 6/ při zvýšení citlivosti schopnost chránit i vnější prostor "za skly" (zde je ultrazvuk zcela "mínusový"). Nevýhody: 1/ vůz nelze parkovat pod dráty vysokého napětí či pod telefonními rozvody (plané poplachy); 2/ v blízkosti radaru nelze po zaparkování ponechávat větší množství tekutiny, např. plastových lahví s pitím (karton - 6 lahví minerálky), poněvadž pohyb tekutiny v lahvích třeba v důsledku větru může spouštět plané poplachy; 3/ po střeše vozu nesmějí pobíhat např. kočky (plechová střecha radaru příliš nevadí a tu kočku bezpečně "odhalí"; 4/ vůz nelze parkovat tam, kde je "rejdiště duchů" (ať se teď nikdo nesměje, protože na místa s výraznými poruchami geomagnetického pole ten radar také obvykle reaguje); 5/ vozit vzadu jen poučené spolucestující (aby tu krabičku s radarem neukopli, nerozšlápli atd. - mně se dokonce stalo, že mi ho jeden dobrák pečlivě "odpreparoval" od elektroinstalace, aby mi mohl slavnostně podat dopředu to, co "jsem už určitě dlouho hledal, zatímco mi to leží vzadu na podlaze"!!!); 6/ obvykle vyšší cena (ve srovnání s ultazvukem). Uf, snad jsem na nic nezapoměl...