Peugeot 307
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
« Re: motor 1.6
Dneska rano jsem jel cca 100km po dalnici porad kolem 140km/h. Vcetne startu z mesta a nekolika zpomaleni (i zastaveni) na uzavirkach a za kamiony jsem mel prumernou rychlost 115km/h a spotreba byla 8,3l/100km a to neni spatny. Jel jsem pritom uplne normalne. -
« Re: motor 1.6
Teda ty mas otazek ;-). Ale od zacatku. To autoradio mam samozrejme zapnuty, ale je to spis takopva blbost. Ono je to asi tak, ze kdyz jedes pomalu, tak to hraje potichu (podle toho, jak to nastavis). Pak asi pri 40 km/h to prida lasitost a stejne asi pri 80. Ale nejak to nevnimam. Stejne mam ovladani radia pod volantem, takze si s tim porad hraju. Pocitac mam a je to prijemna hracka. Dokonce mam i to aut. klima a podle me to funguje velmi dobre. Otec ma Audi A6 a pro me je ta 307 prijemnejsi. Jedu skoro porad na automaticky program cca 21-22 st. a pohoda. Ta spotreba pri stale rychlosti 150 je prumerne kolem 9 l/100. Dneska jsem to kvuli tobe meril. Jinak mam zatim pocit, ze spotreba je dost vysoka (prum asi 8,5) a doufam, ze to spadne. Uffff. Ze toho dneska bylo! -
"-- skrytý --" 05.10.01 12:14
« Re: motor 1.6
ved je to 16v. niet sa co divit. skusal si inac tu funkciu automatickeho regulovania hlasitosti autoradia na zaklade vnutorneho hluku v aute? ako to funguje? mas palubny pocitac? aku to ma zhruba spotrebu (aj take to tvoje surove este) pri 150-160 kmh? a este jedna otazka. mas automaticku klimu? v testoch napriklad octavie s automatickou klimou prave vycitali dost zlu automaticku reguliaciu ofukov a teploty napriek tomu, ze v tom aute su tri cidla z toho jedno pod prednym oknom (kvoli prazeniu slnka cezen). ako je na tom p307? -
« Re: motor 1.6
Asi od vseho trochu. To auto je asi do 150m/h extremne tiche, ale pak najednou behem chvilky se hluk pomerne podstatne zvysi. Spotreba nevadi. Ta je porad slusna. A ten motor ma v tu chvili porad tak slusny zatah, ze by takova sestka do rychla vubec nevadila. -
« Re: motor 1.6
to mkral: Neboj, jsou nastavitelne a velmi pohodlne. Maji moc prijemny tvar a da se nastavovat jejich spodni oraj dopredu-dozadu. Ja jsem se nikdy v zadnem aute nemohl oprit, ale ted je to bez problemu. A moje spolujezdkyne si uplne lebedi ;-) A mam jeden dalsi postreh: mam tu svetle zelenou metalizu Ouranos a otaceji se po tom aute i zensky! -
"-- skrytý --" 04.10.01 16:55
« Re: motor 1.6
to pavelpu: este mi povedz jedno. su opierky hlavy nastavitelne aj dopredu/dozadu (resp. sklon), alebo aspom pri opreti nepozeram do stropu? predvadzacku si uz nepamatam a svoju dostanem az niekedy o tyzden dva. nie, ze by to teraz uz nebolo jedno, ale trapi ma tato otazka dost teda :) -
« Vybava
Ma to spoustu uzitecnych veci i prijemnych kravinek. Z tech prvnich je to 6 airbagu, ABS+EBD, servo, aut. klima (priplatek 48 tis.), bezp. operky hlavy, aut. sterace (misto cyklovace), aut. rozsvec. svetel. Z kravinek je to CD changer (pripl.), prizpusobeni hlasitosti radia rychlosti auta, pocitac (pripl.), metalizu, takovou sadu odklad. prostor (pripl.). Ja proste nedokazal odolat. A spotreba? Zatim o tom nemuzu moc mluvit, auto je syrove, ujel jsem sotva 300km, z toho 40 km po meste a 200 na dalnici. Ale i tak uz jsem na 8,9l/100. Myslim, ze se v prumeru da jezdit kolem 7,5 - 8. -
« Tak a mam ji!
Tak jsem si vcera po mesici cekani konecne zasel pro novou 307. Koupil jsem 1,6 ve vybave XR Presence s "nekolika" prvky zvlastni vybavy. Vcera jsem najel asi 60 km mimo obec, pak asi 40 km po meste a dneska rano 80 km po dalnici. Moje postrehy:
1. KLID A TICHO. To auto je fakt neuveritelne tiche. I v rychlosi 160 km/h je aerodynamicky hluk velmi nizky a motor, prestoze toci asi 4500, skoro neslysite. Jedine, co je slyset je trochu sumu od pneumatik.
2. Zivy motor. Je to sice jeste syrove, ale stejne je ten motor velmi zivy a do rychlosti 150 km/h ma skvele reakce.
3. Podvozek. Je to zvlastni, ale clovek si na nej musi zvyknout. Sedite totiz vys a tak mate pocit, jako u MPV. Ale pritom je to auto velmi stabilni.
4. PROSTOR. O tom asi nema cenu psat. Vpredu se uvelebi i dlouhani a tlustosi (jsem oboji :-)) a vzdu je mista i tak dost. Vzadu necekejte limuzinu, ale 4 dospeli se usadi velmi pohodlne.
Celkovy dojem - zatim super. Ale jsou to jen prvni dojmy, tak uvidime dal. -
« 307 HDI
Byly u nas předváděcí jízdy. Pugeot měl k dispozici 307 se všemi variantami motorů (teda mimo té 1,4 HDI o které se zde někdo zmiňuje). Jako majitel Octavie TDI 66kW r.v. 1998 jsem si tedy počkal na HDI 81kW abych si to mohl prakticky porovnat (byla zde samozrejme i 66kW verze, ale chtěl jsem si to vychutnat). První překvapení (a veliké) byla skutečně nízká hlučnost jak na volnoběch tak v otáčkách. Tedy musím přiznat že to moje TDI se i po zahřátí při volnoběhu vedle tohoto vozu projevuje jako traktor. Jinak zátah asi tak od 1500ot/min je zhruba stejný a i ta malá prodleva turbodmychadla je zde také velmi podobná, i když se mi zdálo trochu jako by nárust výkonu byl pozvolnější. Ale největší překvapení bylo za cedulí konec obce. podřadil jsem na 3 (při cca 70km/hod) a dal plný plyn. A nic moc se tedy nedělo. Tedy moje TDI 66kW v relativně těžší Octavii mě pořádně zatlačí do sedačky. Ale tohle bylo kruté zklamání, nevím jestli je to odstupňováním převodovky (teď mě asi zdejší znalci roznesou na kopytech) ale tohle lehčí auto které ma paírově o 20 koní více mě velice zklamalo. Ale ta 307 je báječně tichá, při rychlosti 130km/hod je dokonce i aerodynamicky mnohem tišší než Octavie, prostě akusticky báječná pohoda. Ideální by bylo z obou těchto aut namixovat vnitřní prostor a tichost motoru 307 a ten zátah motoru a objem kufru z Octavie. Ale to jsou jen takové představy. Ve skutečnosti si všichni kupujeme taková auta která jsou na trhu. -
« Re: 1.4 HDi
Tomas>Ja to na mojej 1.4 16V vidim inak, ak je predo mnou dizel tak ked skonci 50, tak mozno aj trochu rychlejsie zrychli(ak som teda meky tam tu dvojku pichnut) ale netrva dlho, manik preradi a v ten moment som uz daleko pred nim, lebo tam kde mu ten dizel zvedne, moj benzin sa prave zobudi z dedinskej letargie - ako vravim - je to o vykone, mas ho, zrychlis, nemas ho, nezrychlis, nikto nikomu nekaze zaradovat nevhodnu rychlost v nevhodny cas s nevhodnym motorom. Bezne jazdim na 4000 - teda tam kde mam najvecsi tocak - to je pri tych 50 na trojku, nie na stvorku. Never tomu ze 16V benzin ma mensi rozsah otacok, mne to to taha v pohode od 2000 do 6000. pod 1500 nema moment a nad 6300 vypina. Dizel fachci od 1500 do 4000 to je porovnatelne. -
« 307 SW
TomaszPlzne:Plne s tebou souhlasim. Jel jsem v 2.0 HDi a co me fascinovalo ten nabeh turba uz od volnobehu. Zadny turbo efekt. A to ticho !!! Jako s benzinem. Akorat ze o hodne levneji.
A propo co rikate na 307 SW ??? Je super !!! Mit pul melounu tak je jasny favorit!!! (samozrejme ze by mi to nestacilo, ale za meho 9 let stareho Civika bych taky jeste neco dostal :)) -
« Re: 1.4 HDi
Aby si sa rozbehol ako 1.4HDi, staci ti podradit na trojku a HDi zostane v spatnom zrkadle. Motor nereve, spolucestujuci si netukaju a nemusis radit ako blazon. Ale ak chces rychlo obehnut, podradis tak, aby si bol blizko max. vykonu a vtedy pojde benzinak rychlejsie. -
« Re: 1.4 HDi
Jedeš 50 km/h v obci, která končí, chceš jít rychle na 90 km/h - BENZÍN: na 4 tam máš tak 2000 otáček. Abys využil ten výkon, tak by to znamenalo tam rychle dát dvojku, plnej, okamžitě trojku, plnej, okamžitě čtyřku plnej. V tom HDi tam tu čtyřku necháš a šlápneš na plyn. Je to o nějakou tu korunu levnější, pohodlnější a normálně i rychlejší, protože s tím postupem u benzínu si musíš hrát na závodníka a motor řve a spolujezdci si ťukají na čelo a strachy vyskakují za jízdy, zatímco u toho dieselu si toho ani nevšimnou. -
« Uz na nej cekam
Panove, po nekolikatydennim vybirani jsem nakonec zvolil 1,6 XR Presence. Ten motor mi prisel super. Ja nejsem veliky priznivec dieselu, takze jsem zvolil tohle. 110 koni je akorat, do 160 to jede skvele. A dal me to moc nezajima. Ale verim, ze to pujde do tech 190. Tahle vybava ma 6 airbagu, ABS s EBD a spoustu prijemnych veci za 475 tisic. Ja jsem si tam jeste nechal dat par "drobnosti", takze to bude asi za 550. Uz se nemuzu dockat! -
« Re: 1.4 HDi
1.6i 8V 90k je tak akorát na běžné ježdění s 306-kou, která váží 1000 kg. 307-ka váží 1200 kg a ta 1.6i 16V má výkon 110k. Zhruba to odpovídá zvýšené hmotnosti, takže se zachová to, jak jde za plynem, jen se to posune trochu k vyšším otáčkám - 306-ka 8V je s max. výkonem jen v 3000 ot. mezi současnými benzíny už docela rarita. U dieselu zůstává sice výkon 90k, ale krouťák je o mnoho výš, takže při normálním ježdění je HDi podstatně svižnější kvůli tomu rychlému zátahu odspodu. To HDi musí při dodržování předpisů za koncem obce benzínům 1.6i strašně ujet a na rovince ho pak 2.0i dohoní. :-) -
« Re: 1.4 HDi
2marv-nerekl bych, ze francouzsky benzinovy motory zaostavi za ostatnim, spis bych rekl, ze jsou nadprumerne vykonny(alespon Renault), jinak fr. naftaci jsou sice trochu vykonnove pozadu, ale zacina se to lepsit. a hlavne fr. auta maji nizsi emise, takze jsou cistci!
-
« Re: 1.4 HDi
Ja jezdim ve Fabii 1.4 MPI (40kW) pomerne casto a opravdu za plynem vubec nejde. Ale 307 s 1.4 bych si asi opravdu neporidil. V Nemecku se vubec neprodava. I 1.6 na s tou vahou auta co delat. Idealni by byla 1.8 :-) A vubec nejidealnejsi 1.4 HDi 66kW !! Ale bohuzel :((( -
« Re: 1.4 HDi
Kdyz mas dobry svetla, tak nepotrebujes ani xenony! Myslim cira svetla s dvojitou optikou jaky dela Renault u nekterych modelu! Ja jsem tomu neveril, ale ted, co jezdim Scenicem, tak je to bomba. Mozna ze to dela taky to, ze sedim vysoko, ale ten svetelny tok je fakt dost velky a hlavne to sviti taky hodne dostrany, tak mas prehled i o tom, co se deje kolem auta. -
« 1.4 HDi
Nevite nekdo neco blizsiho o novem motoru 1.4 HDi? Konkretne me zajima cena v porovnani s 2.0 HDi. Cetl jsem v Hospodarskych novinach, ze novy 1.4 HDi se bude do 307 davat v nejvyssim vykonu a to 66kW a 200 Nm. To je jako 2.0 HDi, ktery asi nahradi. Spotreba do 4,5l. Ale co me hlavne zajima kdy bude a za kolik. Jel jsem v tom 2.0 HDi a prekvapilo me jak tahne uz od nizkych otacek. Myslim, ze to bude stejny, ale nizsi spotreba. 2.0 HDi se bude dodavat se 110 konmi. Je to super auto, ale mohlo by byt trochu levnejsi. Taky tam jako priplatek mohli dat xenony, kdyz ja uz dava Renault do Clia. -
"-- skrytý --" 16.07.01 23:42
« Re: projizdka v tomto skvelem voze
Taky jsem prosvištěl 1,4ku a 1,6tku. 1,4ka je strašně líná ve všech otáčkách, takže nic pro mě (asi bych tam usnul :o)). 1,6tka je na tom o něco líp. Zátah má docela slušný, akorát nad cca 5000 otáček už moc nejede. Vadil by mi zase trošku nedodělaný elektrický plyn - neklade žádný odpor. A pak ještě jedna věc - zadní řiditelná náprava - to auto jde pořád v prudkých zatáčkách jakoby do smyku, akorát protože to není smyk, ale ty kola se tím směrem točí, tak se s tím nic dělat nedá a já se cítil skoro jako v kánoi bez kormidelníka. Zajímavé jsou docela ty automatické světla - asi si to taky jako možnost do auta udělám :o) A to velké okno taky není k zahození, ale to už mi do auta asi nepůjde :o) -
« projizdka v tomto skvelem voze
Mel jsem tu moznost se projet v tomoto voze s motorem 1.6 a sezeni je opravdu vysoko nez ostatni vozy, ale vubec to neni na skodu. Motor prefketni, rad se vytaci, ale pri 150 Km/h neni citelne zrychleni. Sedacky bych prirovnal jako v Octavii, takze meke moc nejsou, ale zada z nich asi take bolet nebudou. Odhlucneni motoru vyborne, ale od 4 tisic je slyset trochu vice.
-
« 307 XR 1,4 50 kW
Příbuzná si koupila XR 1,4 50 kW v základu za 420 tisíc. Je to opravdu skvělý auto - má dva airbagy v základu, ten druhý si můžete vypnout. ABS, přední okna v elektrice, dálkové ovládání. Zvláštní je, že nemá zamykací čudlíky na dveřích, nepoznáte zvenku, jestli je zamčený nebo ne. Na to je na ovladači speciální čudlík, který stisknete a auto se ohlásí, když je zamčené. Vzadu i vpředu je místa habaděj, je to spíš MPV než klasický hatchback. Když to stojí v řadě, dost vyčnívá, protože má asi o 10 cm více než běžná auta. Vzhled je super, s 306 to nemá nic společnýho. Opravdu doporučuju, pokud máte dost peněz. Je to lepší než Octavia.
-
« 307 u nás
Jel jsem předevčírem po výpadovce z Plzně na Prahu a jel jsem za tahačem, který vezl 307-ky ! Jen nevím, jestli už do Prahy na náš trh (mají tu být až v červnu, ne ?) nebo přes republiku jen jako tranzit, ale kam by po dálnici Plzeň - Praha jel ? No, vypadaly hezčí, než na obrázku. Byly to klasické pastelové barvy modrá, červená, zelená, béžová. Když jsem je ve svém Peugeotu předjížděl, přede mnou jel další očumovač taky v Peugeoutu, 309-ce a taky nekoukal moc na cestu. :-)))
-
« No neco o cenach
Bylo jasny, ze cenove bude 307 o neco malo vic nez 306, ale urcite nabizi vyssi pomer mezi nabizene hodnoty a ceny. Muj odhad je neco kolem 400 000 Kč. Ve Francii stala 70 000 Fr.
Ja jsem sice se zakladnim motorem nejel, ale kamos rikal, ze jde krasne od spoda a v otackach je jako doma. -
« Re: Jel jsem v ni
Můžeš srovnat se 306-kou ? Já mám 306-ku taky 1600 ccm a 90 koní, ale má jen 1030 kg. Ta 307-ka bude o dost těžší, tak musí mít mnohem větší výkon, aby nebyla línější. Je to 16V, tak to může mít 110 koní ? Moje 306-ka od 4000 otáček taky dělá dost kravál, když chci na dálnici poslouchat rádio, tak musí řvát, možná, že je to tím, že z ní předchozí majitel ukradl kryt motoru ? Automechanici se nemůžou shodnout na tom, zda měla mít kryt motoru pod haupnou nebo ne. Je to 9/1997 XR. Jako náhradní díl bude asi ukrutně drahej, ale bral bych nějakej jetej. Taky by mi zajímalo, jestli se už Pežoti vyléčili ze svých klasických nemocí - co zpátečka, ta tam jde dát ? :-)))) Fandím jim za to, že už konečně dávají slušné vybavení do základu, vždyť já mám na 306-ce okna v elektrice, metalízu, 2 airbagy a elektrickej šíbr jen proto, že první majitel za to vyhodil nekřesťanskej doplatek, jinak bych okna stahoval kličkou - ještě v roce 1998 se nestyděli za skoro 400 tis. Kč nabízet okna na kličku, bez airbagu, bez ABS, jen 1400 ccm, ... -
« Re: Jel jsem v ni
Takze zacneme barvou. Byla to modra metaliza, ktera byla hodne podobna barve Piana z 607. Motor: byla to 16ti stovka a zdala se mi docela svizna, i kdyz byla trochu hlucnejsi.Balubni pocitac byl na podobnem miste, kde je displej 206, akorat nebyl tak zapustenej. Mohli tam dat jiny pismena, protoze ze zadnich sedacek se spatne cetli. Mista tam bylo opravdu hodne, jenom se mi zda, ze vzadu v oblasti loktu a ramen to neni nijak slavny. Kdyby jste se mne chteli na neco zeptat, jsem k dispozici. -
« Jel jsem v ni
Hura, jsem asi nejvetsi stastlivec na svete, protoze se mi povedlo projet se 307. Byl jsem ve francii v Cannes u nejvetsiho dealera Peugeotu - Ortelliho , a ten jich tam mel pul tucet a s jednou se delali predvadeci jizdy. No a muzu potvrdit, ze Peugeot se zase vysvich, protoze je to neco uzasnyho.Zavidte a teste se :))))))...) -
« Autosalon v BA
Auto na vystave vyzeralo perfektne, sedel som v nom a pozeral aj do motora. Zdalo sa mi v nom malo miesta, je to auto pre stihlejsich. Porovnavam to s inymi typmi vzidiel. Ak budem mat peniaze na rozhadzovanie, tak si ho kupim. Na nase cesty je zbytocne ... -
pallas 27.03.01 02:11
« Re: 307
ta 5D co sa tocila na tocni bola taka nejaka svetlo zlta s ciernym interierom, ta 5d ktora bol otvorena a v ktorej sa dalo sediet, bola modra metaliza (taka stredne tmava) a interier bol v kombinacii zmavosivej a okrovo zltej, nieco ako fabia elegance, a vyzeralo to velmi dobre, na rozdiel od tej modro-sivej kombinacie co bola v zeneve. -
« Re: 307
No vidno ze si oci nechal na tej 607, lebo jedna 307 bola aj dole a interier videli vsetci co chceli :-))..
No ja som tiez pozeral na tu 607, takze interier moc popisat nefiem, iba to ze bol nejaky bledy v kombinacii s ciernou (nieco na styl passat) ale to je subjektivne.. -
« Re: K těm motorům
Takže, to ze pises v 307 o motorech z 206WRC mi nevadi, ale to, ze kecas mi strasne vadi. Jak muzes rict, ze peugeotacky motory 8V byly spatny, vzdyt na ne nemel lecjakej moderni motor. Sohlasim teda, ze je velkej rozdil , jestli jedu v my 607 3.0, nebo v matine 205, ktera ma jeste ten 8 ventilovej, ale jel jsem se slavnym motorem GDi od Mitshubishi a ten je o tolik horsi, nez stara 8V, ze mi z toho bylo az na bliti.
A jeste, v jakym servisu delas? Bojim se abys mi nesahnul na auto:) -
« Re: K těm motorům
Jsme sice v 307 ale,ještě se vrátím k motorů. Kouknul jsem se na ten web. S čím bych souhlasil je 406 a Partner,tam akorát není nový DW8 a TU5JP4. Jinak v tom maji zmatek oni mají to Z skoro za každým typem, a není to podle mě ani jiným vstřikováním, sever. země. Kromě toho jsem tam našel věci, které nemůžou být pravda např. u 405 GLI GRI mají motor XU9M což je jednobod. vstřik. a I znamená vícebod. Po neděli se kouknu do dokumentace na 405 T16 a napíšu přesný info. Z toho vyplívá, že dělám v servise technika. -
« Re: K těm motorům
Nasel jsem to na www.bonauto.se/ city/teknisk/ peugeot_405.htm (vymazej si, prosim, mezery). Ja bych si toho typu motoru u WRC nevsiml, ale prislo mi take zvlastni, ze tam davaji tenhle staricky motor. A ta T16 ma vazne v zakladu 200 PS, ale nachipovat se da samozrejme na vic, na MI16 jsem videl chip na 180 PS, takze tech 230 u T16 je sklidem mozny, je jenom ohromna skoda, ze jich u nas tolik nejezdi. Jinak z toho, ze mas pristup k mikrofisim, tak usuzuji, ze delas nekde Peugeot Servisu? Nebo nejaky zavodni tym?