Peugeot 307
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
"-- skrytý --" 03.12.02 10:43
« Re: Spotreba
jojo .. a pritom je to jen takove siditko .. protoze jak velkou skupinu lidi uchvati, ze ma nad hlavou 10-15 centaku vzduchu, kdyz to nikterak neomezuje .. zatimco prostor v oblasti loktu je u nekterych paradoxne snizeny diky masivnejsim dverim ... holt paradoxy :-) No urcite ty automobilky maji nejake sociologicke studie a pruzkumy, tak vedi, co delaji, ale stejne mi prijde absurdni, kdyz auto nizsi tridy, obsazene zpravidla mezi jednim az dvema lidmi, tak klade vetsi duraz na prostor pro pet lidi vzadu a pro prostor kolen, nez na prostor v zavazadlovem prostoru. Mozna to vidim jen ze sveho pohledu, ale kdyz pouziva takove auto vic, jak dve osoby (coz vlastne neni muj pripad:-), tak jde o rodinne vozidlo a pak jsou vzadu deti. Ale kdyz jako jedina osoba, nebo dve osoby jedeme na dovolenou, tak je kolikrat prostor na zavazadla tak tak, aby se tam vsechno veslo a clovek ma plny jeste zadni sedacky. :) -
Adyn 03.12.02 10:03
« Re: Spotreba
Vyšší aerodynamický odpor je daň za módní vysokou stavbu, kdy je čelní plocha automobilu výrazně větší než bývalo obvyklé. Je to stejně legrace jak donedávna byla pro automobilky modlou právě aerodynamika, pro jejíž zlepšení byly ochotny amputovat i část pravého zrcátka. A najednou nový trend - maximální vnitřní prostor zejména nad hlavou a aerodynamický odpor (mnohdy i jízdní vlastnosti) se stávají méně důležitou veličinou. Tím samozřejmě nehaním Peugeot 307, jen ukazuji na módnost automobilového průmyslu. -
Lubos.1 03.12.02 09:44
« Re: Spotreba
Mam najazdene 23t km a priemerna spotreba okolo 7.5 l/100 km. V meste sa tazko dostanem pod 9 a na dialnici pod 8. Ale vsimol som si, ze je 307 dost citliva na vietor. Ak poriadne fuka oproti, tak pri 130 nie je problem, aby bola spotreba 10-11 l.
Btw, po tej 'oprave' predminuly piatok mi volant stale nevibruje, takze je to mozno trvale :) -
"-- skrytý --" 02.12.02 13:33
« Re: Chladici kapalina
Normálně podle PP.Jezdím skoro zásadně k jedné pumpě,pokud to jde k jednomu stojanu.Vždycky do 1 vypnutí.Porovnávám to podle ujeté vzdálenosti. Žádné "přesné" výpočty nedělám. Je možné a dokonce jisté že PP trochu fixluje.Už jenom to že okamžitá spotřeba neukazuje pod 20km/h - tak nevím jestli se s ní vůbec počítá - to se určitě projeví.Ale to určitě znáš taky, BSI Peugeot - Citroen by mělo být dost podobné.Tak jako asi bude řízení motoru.(model 2002 - takže "By wire" Bosch) Jinak nevím jezdím spíš na okamžitou spotřebu. V létě asi 1200 v jednom směru s klimou (klasické Chorvatsko) - 6,8 (to jsem měl najeto asi 3000km).Teď je tam asi 12000 - trochu to stouplo protože je víc zima.
Hmotnost je asi podobná? Já mám Break. Jestli mě na autě něco vadí a něco by se určitě našlo tak spotřeba (a zátah) to není.
-
Lubos.1 28.11.02 17:44
« Re: to trvalo!!!!!!!!!!!
kdo >
Ja presne neviem, kde to vlastne utiahli, ale je tam nejaka skrutka (vidno ju zospodu), ktorou by sa to malo regulovat. Problem je, ze ta skrutka je z umelej hmoty a neda sa s nou tocit :-)
Takze ju museli najskor zlomit, rozobrat to (neviem presne aky mechanizmus) a potom ju otocit mam taky dojem ze o 20 stupnov. Nieco mi tam este v suvislosti s tym menili, ale tiez neviem presne co. -
« Re: to trvalo!!!!!!!!!!!
Lubos1: mohl bys to trochu upřesnit - utáhli vůli v řízení. Jako kde? To auto přeci nemá žádné svislé čepy, které se dají stáhnout, jen nahoře ložisko a dole kulák a utáhnout převodku řízení (pokud to na hřebenu vůbec jde) snad není řešením eliminace vibrací.
-
Lubos.1 25.11.02 10:49
« Re: Novy Software
Novy SW mam. Problemy stareho sa prejavovali tak, ze niekedy zhasli kontrolky aj svetla na 2-3 sekundy a potom sa znova nahodili. Inak ziadna zmena.
Len tak mimochodom, konecne sa na mojej 307 vyriesili vibracie volantu .
Utiahli mi volu riadenia. Ide to o nieco tuhsie, ale je to celkom prijemne a citit omnoho menej nerovnosti cesty ako predtym. Na mieste sa sila posilovaca nezmenila, ale pri jazde je potrebna vacsia sila pre otacanie volantu, zhruba ako na nemeckych autach.
Mozno sa sice utlmili vibracie ako dosledok nejakeho problemu a nevyriesil sa prave ten problem, ale v kazdom pripade som dnes rano na dialnici necitil prakticky nic. Takze po 7 mesiacoch je to konecne OK. -
« Novy Software
Chtel bych se zeptat jestli nekomu kdo si koupil P307 vyrobeny v roce 2001 uz byl prehravan software. Pri posledni navsteve v servisu me technik upozornoval at si prijedu nechat prehrat software ikdyz zadne problemy zatim nemam a jedine co me stve je ten priblblej servisni interval. -
« olej a okno
Chci se zeptat na jednu věc.I když mám dost oleje,občas(asi ve 20% startů mi bliká signalizace oleje-jeden čtvereček).Byl jsem v servisu,hodili to na diagnostiku,samozřejmě se to zrovna neprojevilo,takže našli prd.Ještě jedna věc.Neustále jsem měl nějaké pazvuky u předního okna.Nakonec jsem zjistil,že na spodní hraně čelního okna je lišta,ve které drží i těsnění.Lišta byla vypadlá a volně se pohybovalapod oknem.Tak jsem to nasadil zpátky,zatlačil jsem do toho těsnící gumu,akorát nevím,jestli to nemá být celé ještě nějak zajištěné.Auto je sice v záruce,ale nechtělo se mi dávat auto do servisu. -
"-- skrytý --" 13.11.02 09:27
« Re: Chladici kapalina
Díky, já už jsem taky O.K. Zkoumali kolem termostatu - teklo furt. tak to nakonec rozebrali celé, proměřili rovinnost hlavy a bloku a vyměnili těsnění pod hlavou.
Je to několik kovových vrstev s nějakým plastem - prý asi poškozené při montáži. Zatím asi 1kkm je to dobrý. Jinak motor v pohodě (12kkm) - teď v chladnu asi 7,5/město+někdy klima. -
« Chroupání u motoru - 307
mam 307 1.6 XT a odněkud ze předu to vydává takový
chroupání (těžko popsatelný zvuk) občas i s bouchnutím dle mého pocitu se to projevuje hlavně když se auto zhoupne předek (tkz. houpavá silnice) nebo taky v zatáčce když se nahne v servisu si s tím nevědi rady - nesetkal se tím někdo -
« Re: To byla rána
Jo to se stalo známému na Octavii combíku. Zjistila se vada pri výrobě, sváry špatně nabodovaný. Tak dostal zcela nové auto. Když praskne sklo a tímto způsobem tak to vždy signalizuje kroucení karoserie. Nebo mohlo být špatně (křivě) nalepený a jak se karoserie ohřívá tím, že topíš. Nebo naopak chladne, když zastavíš. Tak tam může být díky špatnému nasazení pnutí a sklo praskne. Každopádně bych to asi nenechal jen tak jako že dají v záruce nové sklo. Nechal bych to zkontrolovat od odborníka, ne u dealera, kde bylo auto kupované. -
« este raz
no,pridam sa aj ja...problem je asi takyto: ak mam obidve ruky na volante pri 130km/h, nic necitim,ale ak pustim volant / na niektorom povrchu/ citim vibracie/palec+ukazovak-velmi zlahka/.teda,ak drzim volant oboma rukami-nic,jednou citim vibracie na zlej ceste,bez ruk/nebojte sa,nikoho neohrozujem/ na zlej ceste tie vibracie aj vidno,ale na dobrom povrchu nic.tak,skuste sa porovnat/zaujima ma,ci to je podobne,alebo intenzivnejsie atd/. zatial tolko.
to lubos1>ja som mal po dialnici spotrebu 8l/4 osoby,plny kufor,priemerna okolo 130/ -
« Re: vibrace
Lubosl: pochybuješ správně, omlouvám se za neověřenou informaci stylu "jeden kamarád povídal", stačilo se podívat na parametry (rozměry) podvozku jednotlivých vozů a bylo vše jasné ... vím jen, že se kamarád rozčiloval, že jim to tam zaveze a bude požadovat nápravu, prozatím to ale ještě neřešil. Říkám mu, přečti si web 307 a budeš znát vývoj. Je to škoda, design mají frantíci pěkný, ale kazí jim to zmíněný problém. Držím palce, ať se vám to zlepší. -
"-- skrytý --" 18.10.02 22:39
« Re: vibrace
No,s tou konstrukcí podvozku to bude asi trochu rozdíl, hlavně vzadu je to nesrovnatelné. Ale je fakt že volant vibruje od předních kol a tam je to asi dost podobné. Jestli nemáš rád francouze tak se nemusíš tak moc snažit to dokazovat. Abys nakonec nebyl zklamaný i třeba tou Toyotou protože ono stačí málo (bláto v disku, nevyvážená guma,neočištěná dosedací plocha) třeba a budeš se divit.A je celkem jedno čím jezdíš. Jinak Xsara Break po cca 12kkm ani náznak (plechové disky + Michelin). Od novoty trochu cukaly brzdy než se usadily - asi 3kkm.Uvidíme až po zimě nasadím nějaký nový hliník. -
« vibrace
S kamarádem jsme byli nedávno na Rally San Remo. Jeli jsme jeho Xsarou a po dálnicích kolem 120-130 km/h furt vibrace. Dal mi podržet volant a musím říct, že to bylo dost znatelné, i vizuelně. Děkuji, auta se stejným podvozkem (Xsara, P307) nechci. Věřím, že nová corolla, na kterou jsem se přeorientoval, to dělat nebude. Už čekám skoro 4 měsíce, ještě 2 týdny a je doma, pak vám sdělím poznatky ... -
Lubos.1 17.10.02 09:24
« Re: spotreba
Priemernu spotrebu mam okolo 7,5. Co sa tyka okamzitej pri 130-140km/h, zalezi to dost od vetra, ale od 7-10 l.
Co sa tyka problemu s vibraciami, tak to este neopravili. Stale sa s tym nieco akoze robi, ale nie a nie prist na chybu. Mozne riesenie je na fore NISSAN, kde maju rovnake problemy s Almerou, tak to skusim aj na mojom aute. -
"-- skrytý --" 23.09.02 14:48
« Re: Chladici kapalina
Zdravím všechny.Zajímalo by mě jak pokračujete s tím ubýváním vody u 1,6/16.Protože zrovna jedu na reklamaci - za 3 měsíce hladina 2 cm pod spodní ryskou.Je vidět že to teče někde z prostoru těsnění hlavy nad olejovým filtrem a dělá to stopu.Na dovolené jsem to radši dolil destilkou.Projevilo se nejvíce právě při dlouhé jízdě na jeden zátah.Před tím byl úbytek taky ale bez té stopy. V servise koukali že zatím to neznají.Dost mě to se*e hned rozebírat nový motor. Prý možná že to neteče pod hlavou ale z příruby termostatu vedle vpravo kde se nedává těsnění ale jenom tmel.Jinak to není P307 ale XSARA II - no ale motor je PSA (stejný). Jinak zatím nic olej je v pohodě (8 kkm)- doufám že to neteče ještě i do oleje. Poláci píšou něco o typové vadě motoru 1,6/16 - těsnění pod hlavou a že mají u PSA PL na to snad akci.Jo a ptal jsem se příležitostně u dealera P v Ostravě na vibrace řízení.Samozřejmě NIC (s milým úsměvem). Tak mě zajímá co Vám komu s tou vodou dělali. Dík -
"-- skrytý --" 19.09.02 09:45
« Re: HDi vs. TDi (2)
Tome, a v jakych rezimech si s temi obema vozy jezdil? Byla tam ne nepodstatnou merou i jizda po meste? Jestli ano, tak pak bych chapal, kde je zakopany pes. Sice nemam ani jedno z obou, mam Clio, ale dovolim si tvrdit, ze Clio i ostatni vozy v nizsi tride s maloobjemovymi motory maji jednu nezanedbatelnou pozitivni vlastnost .. zprevodovani je idealnejsi pro jizdu po meste, kde muzes jet 50-60km/h pro diesel v idealnich uspornych otackach na 4ku, zatimco bych u Pazoutka cekal, ze tam bude mit 3ku nebo bude hodne brblat na 4ku uz pod otackama. Nevim, kolik tam pak bude mit Pazout, ale s Cliem pak po meste muzes jezdit pod 4 litry v klidu (paklize teda nechytnes kolony a kazdych 500 metru cervenou :)) -
« HDi vs. TDi
Měl jsem 2 dny po sobě půjčená 2 auta. Nové 307 a nové Polo, obě turbodiesel. I když odhlédnu od toho, že VW Polo je logicky nižší kategorie, než 307, myslím, že kultivovanost obou motorů lze porovnávat i tak. Nebe a dudy. Peugeot HDi vyhrálo na celé čáře, to Polo bylo proti tomu fakt traktor. Mám na mysli nevyrovnanost výkonu, vyšší hlučnost, horší zpřevodování, horší náběh výkonu (poté, co vyřadíte nebo nepočítáte ten rozjezdový "economy" náběh u Peugeota), chování v nižších otáčkách, to především, ale i ve vyšších!!!
-
« Economy režim na 307 HDi ????
O dovolené jsem měl na den půjčenou 307-ku HDi. Všechno perfektní, ale zvláštním způsobem se choval plyn. Při zařazení vyššího stupně bylo úplně jedno, zda jsem stisknul pedál plynu do 1/4, do 1/2 nebo vůbec. Akcelerovalo si to samo pomálu jak chtělo. Pouze při překročení asi 2/3 se to začalo chovat podle mé nohy. Je to asi nějaké economy nastavení, kdy se snaží šetřit naftu? Už mi to dost připomíná Microsofty, kdy program nedělá, co vy chcete, ale co si Bill Gates myslí, že byste správně měli chtít. :-)
Ví o tom někdo něco? -
« Re: dik
Lubos1 a ostatni "vibratori": drzim palce.
Puvodne jsem chtel 307 take kupovat, ale nekoupil
(odhlednu od toho, ze jsem nakonec nekoupil ani
nove auto, protoze jsem zjistil, ze mi postaci
mirna ojetina), ale smat se nebudu. Nepreji
nikomu zadne problemy a doufam (a preji vam to),
se to zabozrouti vyresi (az dostavkuji) a budete
s 307 spokojeni. V kazdem pripade podavejte
pravidelne reporty :-) -
« Re: Hlučná spojka 307 HDi
Mam auto skoro rok a stejny problem. Stane se mi to jenom kdyz s autem vyjizdim z garaze. Pak uz se problem nevyskytuje. Kdyz jsem to rikal v servisu tak se na to divali dost podivne. Obcas to musim resit dokonce tak ze zaradim dvojku a z ni pak jednicku. Jednicku proste nemuzu zaradit. Zajimave je ze hned na dalsi krizovatce se uz ten problem vubec nevyskytne. Jestli u Vas prijdou v cem je problem prosim napiste to na toto forum. -
« Re: Hlučná spojka 307 HDi
Pri zaradení 1.r.st. a následnom rozbiehaní sa , spojka v momente záberu sa prejaví pazvukom pripomínajúcim prechod cez kanálové veko ( ale ono to nie je ). Pri ostatných r.st. pracuje bez zvukových koláží. Zaujímavé je na tom, že problém sa vyskytuje len po následnom vypnutí motora a po kratšom odstavení vozidla, najpočutelnejšie je to pri prvej rannej jazde , keď je motor studený.Technik v Auto Albe na Vajnor.ul. pri skúšobnej a opakovanej jazde nič nepočul ( možno nechcel ). Nechám im tam auto na noc a ráno za mojej prítomnosti prevedieme ešte jednu skúšku. ešte -
Lubos.1 09.09.02 09:31
« Re: pomooooooc
mavan>
Hej, sem-tam pripievam na sme, ale malo.
Je fakt, ze ziadny slovensky/cesky test nepisal nijako negativne o 307, az na jeden, kde sa stazovali na pozite nekvalitne pasty a zlicovanie interieru + jeho vrzganie. Ale to bolo asi vsetko.
Ale na druhej strane - mozno budes mat stastie a vacsina chyb bude uz vychytana. -
matuS 09.09.02 05:42
« Re: Re:
lubos> toto sa mi stalo zatial 2 krat: pri bežnej jazde sa mi vypli asi na 5 sekund všetky kontrolky, rucicky v „budikoch“ padli na nulu, vypol sa display PP aj klimy
toto sa mi stalo raz na c5tke (ocino sa zatial nestazoval) s tym rozdielom ze v noci a prsalo a teda mi aj zhasli svetla a zastavili sa stierace. nastastie to nebolo 5sekund ale jedna alebo dve. ale na taky maly sok to stacilo... -
« pomooooooc
no,ako zacat...precital som si toho dost a som mimo.asi 17.9.mam ist brat 307,ale teraz neviem... je na objednavku(btw.cakam uz mesiac dlhsie,ako bolo dohodnute).ma niekto 307 uplne v pohode tzn. ziadny servis,vibracie, vrzganie atd ,napiste!este stale mam cas a * sa na zalohu.ale skusal som znovu najst nieco v tej cene(civic 3d je ok,ale 5d je ako minibus a ten interier..).kua,kde su nase motoristicke media,pisu len tak,ako im zaplatia!
to lubos1>ty prispievas do diskusie na sme.sk?
-
"-- skrytý --" 06.09.02 10:57
« Re: Re:
repraky, to je jasne. v celom P307 je na * uchytenie. ja mam vlastne hifi takze uz mam po probleme. to okno, keby si cital prirucku, vedel by si, ze staci drzat zatvaranie asi 2 sekundy v hornej polohe okna. on sa nanovo nastavi na hornu polohu ;) -
Lubos.1 06.09.02 10:51
« Re:
mkral> Ked inak nedas... :)
Len tak so srandy: malickosti, ale naseru:
-vrzganie sedadla vodica pocas pohybu vozidla (premazanie nepomohlo)
-vrzganie brzdového pedalu pri stlacani, niekedy spojka pri jej uvolnovani
-vytahuje sa ‚koberec‘ na podlahe pod obidvoma prednymi dverami
-pri rychlosti okolo 130 km/h drncí nieco z oblasti od prevodovej paky (asi lanovody), pri posunuti paky do inej polohy to prestane (pri tomto zvuju citit jemne vibracie na pake)
-pri pomalej jazde pocut piskanie asi od prednych kolies zavisle od otacania kolies bez brzdenia a bez ohladu na to, či je zaradena rychlost (pocut to hlavne v garazi alebo pri jazde pri stene)
-rezonuju reproduktory v obidvoch pravych dverach
-toto sa mi stalo zatial 2 krat: pri bežnej jazde sa mi vypli asi na 5 sekund všetky kontrolky, rucicky v „budikoch“ padli na nulu, vypol sa display PP aj klimy. Auto islo normalne dalej s tym, ze este dalsich 5 sekund svietila kontrolka airbagu.
-pri zamknuti sa automaticky nedoviera okno vodica, spolujazdca ano
Staci ??? :)
-
Lubos.1 02.09.02 10:24
« Re: Moja prvá 307
Ta spotreba sa da udrzat na takejto hodnote, ale iba ak nejazdis po dialniciach, resp. nie moc po meste :-)
Dokedy bude auto OK, tazko povedat, mne sa zacali chyby prejavovat az po mesiaci, okrem vibracii, ktore tam boli hned.
btw, nevibruje to okolo 130 km/h? -
« Moja prvá 307
chlapi, 1.8. som si kúpil 307 1,6 XT Pack.Super cena (30,000+ lebo sa zdvihlo euro...), super prevedenie noveho auta - neslo el.zatvaranie sp.zrkalda a blblo el.okno, prsalo a tak som sa musel skryt s novym autom v ten den kupenym pod most kym neprestalo prsat aby mi nenamoklo zdnuka... preslo 14 dni a konecne je auto OK. P.S.: Dokedy?
Á propos spotreba? Ja mám s klimou non stop priemer 6,7l/100km. nie je to zlé... -
Lubos.1 26.08.02 17:16
« 307 ... reakcia od vyrobcu
Kontaktoval som sa pred casom s vyrobcom vo Francuzsku, kde som pozadoval vymenu auta.
Dnes mi odtial volali, ze to NEBUDE MOZNE. Takze dakujem pekne.
Bol som ubezpeceny, ze sa mojim autom denne zaoberaju a v septembri by to mohlo byt vyriesene.
Som sklamany pristupom vyrobcu, aj ked chapem, ze by sa potom spustila lavina.
Aspon som sa ubezpecil, ze uz nikdy nekupim auto, ktore nie je na trhu menej ako 2 roky a uz vobec to nebude vyrobok od Peugeotu!!! -
« Re: 307 nebo Focus
No chlapci, vidim ze toho mate dost sami o sebe ... nechcel som vam dvihat zlc, ale ste tu v kec/drist klube tak sa nedivte rypaniu. Bavim sa tu o tom preto lebo to zatial vyzera na kupovanie jedneho SWcka ale cim dalej vidim ze tu skorej pojde o dve C5 ky :-) aj ked to bude o nejakych 50 alebo 100 drahsie ... -
"-- skrytý --" 26.08.02 14:44
« Re: 307 nebo Focus
necitas pozorne. ak by ano, tak vies, ako to s nimi bolo a preco to tak bolo (potahy). a kedze s vas kecalkov co len dristaju som zase raz unaveny, nebudem to sem x-ty krat pisat... najdite a precitajte si to.
to matuSko: tym tvojim opakovanim faktov a sumarizovanim veci, ktore tu su napisene co sledujes? ak to prezradis, mozno ta privedieme k cielu rychlejsie, ako to ide tebe.
Když čtu Vaše příspěvky nevěřím vlastním očím,k dnešnímu dni nebyl nejmenší problém,spotřeba převážně v městkém prostředí a krátkých trasách cca 20km od zakoupení průměr 5.1l na 100km.
Přečípovaná říd.jednotka od cca 3000km obrovské zvýšení zátahu od spodu.Pokud auto řídí můj syn při stejném jízdním průměru spotřeba kolem 6.5 l.
Nevyplývají Vaše problémy z toho,že se k autu chovate nešetrně?