Peugeot 307
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
« Re: trasenie
>motorkar
da sa s tym suhlasit.
mam podobny problem, (ale az tak mi to nevadi, je to slabe)..
teda je mozne ze plechove disky hadzu do strany,
ze maju stranovy nevyvazok. Su predsa lisovane
z plechu, viacerymi operaciami. Moze potom vzniknut
stranova nesumernost.(nakrivo vlozeny polotovar pri lisovani, necistoty
na matrici a pod.)
tym by mohli vznikat rezonancie ktore rozkmitaju pneumatiku, a vlastne
aj celu sustavu tlmenia a riadenie.
-
« Re: trasenie
TAk jsem se podival i na ty starsi prispevky na tema vibrace a trasenie, podle meho nazoru je proste rizeni P307 citlivejsi na vyvazeni kol a vsechny zasahy typu "dotahovani rizeni" resi jen nasledky, nikoliv priciny. Vsechny vyvazovacky pracuji s urcitou toleranci (typicky 3-5g) a nekterym autum i tato nevyvazenost vadi. Navic se dynamicke vlastnosti pneumatiky meni s teplotou apod., takze pak muzete vyvazovat porad dokola do aleluja a stale to nebude ono. Jezdil jsem uz asi s 25 auty, najeto mam skoro 900 tisic km, myslim, ze vim, o cem mluvim. Ted mam na nissanu almere taky podobny pripad: Michelin Alpin 185/65 R 15, plechove disky, je to k nevyvazeni, pres vsechny experimenty v ruznych pneuservisech s toleranci snizenou na minimum (1-2g), a porad to lehce do volantu vibruje pri rychlostech 120 km/h a vic. Uz jsem na to v podstate rezignoval. U letnich pneumatik na Al discich tento problem nemam. -
"-- skrytý --" 03.01.03 11:32
« trasenie
tak uz mi to robili druhy krat (metodou utiahnutia vole riadenia) a stale to trase. je sice pravda, ze menej, ale stale su v tom volante od 135kmh velmi neprijemne vibracie.
to lubos: tebe to naozaj uz nevibruje? na volante to uz nevidno ani mne, ale ked ho chytis trase to rukou. -
« Re: klapka
>Lubos1 trocha murphologie...
ako tu citam vase (a hlavne Tvoje) prispevky, napada ma len toto:
>Co sa moze pokazit to sa aj pokazi.
1.nic nie je take lahke ako to vyzera
2.vsetko trva dlhsie ako myslis
3.ak uz sa moze pokazit naraz niekolko veci,
pos**e sa ta ktora moze sposobit najvetsiu skodu
4.ak zistis a odstranis 4 priciny, ktore mozu sposobit
chyby, urcite sa objavi piata..
5.bez vonkajsich zasahov sa veci zhorsuju
6.kazde riesenie prinasa nove problemy..
(co myslis aky vplyv bude mat mensia vola
v riadeni na zivotnost suciastok??_)
7.matka priroda je suka
uz asi tusis preco by som si nekupil auto z
novej (1-2roky) serie, jedno od akeho vyrobcu..
ale plati tiez, ze vsetko moze fungovat ak sa
s tym dost dlho babre...
inak to ani nemohlo dopadnut, prejst z japonca
na francuza...
moj znamy zrusil jednu peknu corollu a musel si
rychlo volaco kupit, kupil si feliciu kombi.
hi hi to by si mal pocuvat...
to sa neda, ist dole...
pekny novy rok zelam -
"-- skrytý --" 17.12.02 17:47
« Re: rachocení v kufru
ak vam rachoce nieco s kufru, resp. su to zamky sedaciek, chodte to reklamovat. ja som mal od vyroby vymlateny zamok. preco by ste si to mali riesit omotanim pasky, ked to je na reklamaciu. takisto oplieskat v servise o hlavu technikovi taketo ,,odstranenie'' zavady. -
« Re: Rachocení v kufru vyřešeno
Co se týče rachotu odzadu ze zadní části auta,byl jsem v servisu.Udělali mi jiné uložení tlumičů,mají na to instrukci od francouzů,takže to nebyl jen můj problém.Teď je to lepší.Pokud se vám zdá,že slyšíte ze zadu zvuky,jako byste měli vymlácené tlumiče,tak doporučuju. -
« Rachocení v kufru vyřešeno
Byl jsem s tím v servisu a zjistili, že to je zámkem 5. dveří od kufru, ne tedy opěradly. Vyřešili to "utažením 5. dveří", někde se prý seřizuje jejich kinematika, ale nepochopil jsem kde. Se samotným zámkem nic nedělali, ani nikde nemotali pásku. Tedˇ je zadní část vozu i na hrbolech úplně tichá.
V dnešních mrazech se však také objevily rezonance někde pod palubní deskou při určitých otáčkách motoru, ale jen když je motor i auto úplně studé - vymrzlé. Relativně brzy to pak přestane. To by bylo ale těžké dokazovat v servisu. -
« Re: rachocení v kufru
Ještě nevim o jakou klapku jde (museli ji objednat) tak snad příští týden dám podrobnější popis. Nevím přesně jaký problém řešite teď - ale mě po zhruba 7-9 tis. km začalo něco rezonovat bylo to slyšet jenom v rozsahu 2800-2900 ot. a teď jak přišli mrazy tak my kolem 1800-2000 ot. rezonuje nebo drnčí něco jako v palubce pod rádiem nebo klima.První probelém my vyřešily na druhý zatím čekám -
« Re: rachocení v kufru
Na volnobech je to celkem v pohode, zacne se to projevovat po par ujetejch metrech, a jak si psal asi do cca 2500 otacek. Jakmile to tocim kolem 2800 - 3000 je uz klid. Fakt me nic nenapada co by to uz mohlo bejt, ale nechat v tom hrabat ty machry od Peugeota se mi vubec nechce. Byl jsem tam minulej tyden na celkovy prohlidce pred ukoncenim zaruky, ten technik s tim projel par kilometru a tvrdil ze je vsechno v poradku. Takze jet tam a nevedet v cem tkvi problem, to je asi ztrata casu i penez. -
« Re: rachocení v kufru
No to zduvodneni zni celkem logicky, ale na to musim namitnout, proc se mi to neprojevovalo hned od zacatku, ale az zhruba od nejakych 9 tisic kilometru. Predtim, nic a vsechno bylo ok. Napada me jeste jedna vec ale to bude asi blbost, ted kdyz startuji tak mi ukazuje ten ukazatel stavu oleje tri dilky pod maximem. Kdyz jsem jim rikal v servisu at mi doliji olej tak mi rekli ze je ho tam zatim dost a ze to cidlo je moc citlive. Zkusim jeste tedy dolit olej ikdyz se domnivam ze to tim nebude ale nic jineho se nezmenilo, jezdim porad na stejnej benzin takze jedine by se muselo v motoru neco uvolnit nebo ulomit. Ostatnim to rachotilo od zacatku nebo az po par tisicich kilometrech. -
Lubos.1 12.12.02 10:16
« Re: rachocení v kufru
Hrazda >
Je pravda, ze najlepsie je na to prist sam, ale v tomto pripade to asi tak jednoducho nepojde. Ked som im to minule v servise ulazoval, skusali vsetko mozne, ci tam nie je nieco uvolnene a nedrnci, ale nic nenasli. Ja mam taky dojem, ze sa motor pri tych 2000 otackach trochu 'pridusi' a zacne drncat. Ako sa to prejavuje tebe?
Nemesis >
Uz vies, o aku klapku ide?A ano, tak poprosim o nejaky podrobnejsi popis a aj dovod, preco to klepe.
Dik. -
« Re: rachocení v kufru
No do servisu se mi s tim zatim nechce, protoze se v tom budou tri hodiny hrabat najdou si spoustu jinych kravin a pak mi za 1000 reknou ze jim se to neprojevilo. Pokousim se na to prijit sam ale obavam se ze nakonec budu muset asi stejne resit servisem. Me se zda jako by bylo neco v motoru uvolnene, ale zase to nema logiku protoze pri vyssich otackach by se ten rachot musel zvysovat a ne naopak ustavat. Zkousel jsem jeste poradne upevnit vsechny ty plasty co jsou pod kapotou ale zatim zadny pokrok. -
« Re: Novy Software
To Lubos1: Už jsem tu dlouho nebyl, ale koukám, že musím gratulovat. Tvoje křižácké tažení má vítězný konec. :-) Teď už nevím, jestli jsme se o tom kdysi nebavili, ale mě v prvopočátcích mého zkoumání také v jednom Nissan servise (ne v mém domácím) navodili na myšlenku, že by bylo řešení (řešení důsledku, ne příčiny, přesně jak ty říkáš), "přitáhnout posilovač". To bude zřejmě totéž. Ale podotkli, že to víceméně nikomu nedělali, že to nikdo nepožadoval. Jsem rád, že vidím, že tobě to pomohlo, takže kdyby mě se zase začalo něco projevovat (to doufám ne), tak mám ještě jednu možnost nápravy...
-
Lubos.1 11.12.02 09:55
« Re: rachocení v kufru
hrazda >
to klepanie je dost vyrazne, skusal som otvorit motor a ten zvuk ide urcite z motora, nic ine nie je uvolnene.m ohlo by si zistit, o aku klapku ide? rad by som isiel do servisu a rovno im povedal, o co ide, nech to vymenia. mam skusenosti, ze casto nevedia prist na to, o co ide a potom to dost dlho trva, kym sa zavada odstrani.
Nemesis >
nebol si s tym v servise? Ja som im to ukazoval, dokonca sa im to vazne nezdalo, ale nemohli prist na to, cim to je. ak ide iba o nejaku rezonanciu, tak je to v pohode, ale bojim sa, aby nebolo nieco s motorom. -
« Re: rachocení v kufru
Tento problém také řeším, zde jsou moje zkušenosti
zámky zadních sedaček - omotání lepící páskou.
plastový talíř s nářadím - upevnění pomocí gumových lan
ve spodku auta je takovej plastovej kryt u zadních kol po celé šířce vozu - upevnění pomocí stahovací pásky
dále čekám na odpověď o uchycení tlumičů takže dám vědět, nicméně všechny tyto zákroky vedly ke ztišení
dále problém bouchání jsem popsal v "chroupání od motoru" jenž do dneška nemám vyřešen a jak tak sleduji vyřešen asi nebude (rozebral jsem kvůli tomu asi půl auta a nic) Poslední co sy myslím že by to mohlo dělat je sklo neboť se to hodně projevuje za studena) -
Lubos.1 09.12.02 17:18
« Re: rachocení v kufru
Podla mna standard: zamok zadnych sedadiel. 'Riesenie' zo servisu: omotanie kovovej casti na karoserii nejakou paskou.
Ja mam zase nejaky iny problem. Pri volnobehu mi uz nejde motor (1.6) ako predtym - ticho, ale dost silno mi klepe. Samozrejme myslim vtedy, ked je zahriaty, nie studeny.
Mozno to suvisi s tym drncanim od motora, ktore sa mi ozyva pri rozbiehani okolo 2000 otacok. Nemate s tym niekto skusenosti? -
« rachocení v kufru
Po půlročním užívání 307 se kromě občasných tupých ran od předních podběhů (hlavně za studena)
začalo také ozývat při přejezdu jakýchkoliv nerovností rachocení a klepání někde v zadní části kufru, možná uvnitř 5.dveří. Nářadí, žárovky ani zadní tlumiče to nejsou.
Nemá s tím někdo také zkušenosti? -
"-- skrytý --" 04.12.02 23:55
« Re: Spotreba
V tom bude možná taky trochu pravdy protože Xsara je zase až moc přičaplá k zemi - to je právě jedna z věcí co mi vadí- už jsem "označkoval" spoiler i prahy a je i dost nízká. Samozřejmě ale nehodnotím Peugeot -Citroen , beru to z hlediska stejného motoru 1,6/16 a přibližně stejné hmotnosti. -
Lubos.1 04.12.02 18:00
« Re: asi mluvíme každý o jiném autě
hdi>
neverim, ze nebol s autom ziadny problem. bud si nevsimate urcite problemy alebo ich nepokladate za podstatne. Napr. mam kolegu, ktory ma rovnako 307 HDI. Pytal som sa ho, ci mu netrasie volant okolo 130. Povedal, ze samozrejme, ale ze je to pri dieseloch normalne.
Tak ak takuto vec clovek poklada za normalnu, tak sa necudujem, ze si nevsimne ine 'malickosti'.
Ak by som jazdil vzdy so silnejsie pustenym radiom, tak nebudem pocut nic.
Ale ak ho vypnem, tak pocujem vrzgoty od dveri, zvlastny drncavy zvuk od motora pri 2000 otackach/min., drncanie niekde od prevodovej paky pri 130 km/h, atd.
Tieto ostatne veci ma az tak nestvu, lebo sa postupne v servise odstrania, ale na co nemozu prist je ten zvlastny zvuk od motora. Nic nie je uvolnene, nic by nemalo rezonovat, motor je ok, neviem. Ale zaruku mam do konca marca 2003, tak to musim vsetko stihnut :) -
« asi mluvíme každý o jiném autě
Vlastním P 307 HDI 12 měsíců,od 17.12.2001.
Když čtu Vaše příspěvky nevěřím vlastním očím,k dnešnímu dni nebyl nejmenší problém,spotřeba převážně v městkém prostředí a krátkých trasách cca 20km od zakoupení průměr 5.1l na 100km.
Přečípovaná říd.jednotka od cca 3000km obrovské zvýšení zátahu od spodu.Pokud auto řídí můj syn při stejném jízdním průměru spotřeba kolem 6.5 l.
Nevyplývají Vaše problémy z toho,že se k autu chovate nešetrně? -
"-- skrytý --" 03.12.02 10:43
« Re: Spotreba
jojo .. a pritom je to jen takove siditko .. protoze jak velkou skupinu lidi uchvati, ze ma nad hlavou 10-15 centaku vzduchu, kdyz to nikterak neomezuje .. zatimco prostor v oblasti loktu je u nekterych paradoxne snizeny diky masivnejsim dverim ... holt paradoxy :-) No urcite ty automobilky maji nejake sociologicke studie a pruzkumy, tak vedi, co delaji, ale stejne mi prijde absurdni, kdyz auto nizsi tridy, obsazene zpravidla mezi jednim az dvema lidmi, tak klade vetsi duraz na prostor pro pet lidi vzadu a pro prostor kolen, nez na prostor v zavazadlovem prostoru. Mozna to vidim jen ze sveho pohledu, ale kdyz pouziva takove auto vic, jak dve osoby (coz vlastne neni muj pripad:-), tak jde o rodinne vozidlo a pak jsou vzadu deti. Ale kdyz jako jedina osoba, nebo dve osoby jedeme na dovolenou, tak je kolikrat prostor na zavazadla tak tak, aby se tam vsechno veslo a clovek ma plny jeste zadni sedacky. :) -
Adyn 03.12.02 10:03
« Re: Spotreba
Vyšší aerodynamický odpor je daň za módní vysokou stavbu, kdy je čelní plocha automobilu výrazně větší než bývalo obvyklé. Je to stejně legrace jak donedávna byla pro automobilky modlou právě aerodynamika, pro jejíž zlepšení byly ochotny amputovat i část pravého zrcátka. A najednou nový trend - maximální vnitřní prostor zejména nad hlavou a aerodynamický odpor (mnohdy i jízdní vlastnosti) se stávají méně důležitou veličinou. Tím samozřejmě nehaním Peugeot 307, jen ukazuji na módnost automobilového průmyslu. -
Lubos.1 03.12.02 09:44
« Re: Spotreba
Mam najazdene 23t km a priemerna spotreba okolo 7.5 l/100 km. V meste sa tazko dostanem pod 9 a na dialnici pod 8. Ale vsimol som si, ze je 307 dost citliva na vietor. Ak poriadne fuka oproti, tak pri 130 nie je problem, aby bola spotreba 10-11 l.
Btw, po tej 'oprave' predminuly piatok mi volant stale nevibruje, takze je to mozno trvale :) -
"-- skrytý --" 02.12.02 13:33
« Re: Chladici kapalina
Normálně podle PP.Jezdím skoro zásadně k jedné pumpě,pokud to jde k jednomu stojanu.Vždycky do 1 vypnutí.Porovnávám to podle ujeté vzdálenosti. Žádné "přesné" výpočty nedělám. Je možné a dokonce jisté že PP trochu fixluje.Už jenom to že okamžitá spotřeba neukazuje pod 20km/h - tak nevím jestli se s ní vůbec počítá - to se určitě projeví.Ale to určitě znáš taky, BSI Peugeot - Citroen by mělo být dost podobné.Tak jako asi bude řízení motoru.(model 2002 - takže "By wire" Bosch) Jinak nevím jezdím spíš na okamžitou spotřebu. V létě asi 1200 v jednom směru s klimou (klasické Chorvatsko) - 6,8 (to jsem měl najeto asi 3000km).Teď je tam asi 12000 - trochu to stouplo protože je víc zima.
Hmotnost je asi podobná? Já mám Break. Jestli mě na autě něco vadí a něco by se určitě našlo tak spotřeba (a zátah) to není.
-
Lubos.1 28.11.02 17:44
« Re: to trvalo!!!!!!!!!!!
kdo >
Ja presne neviem, kde to vlastne utiahli, ale je tam nejaka skrutka (vidno ju zospodu), ktorou by sa to malo regulovat. Problem je, ze ta skrutka je z umelej hmoty a neda sa s nou tocit :-)
Takze ju museli najskor zlomit, rozobrat to (neviem presne aky mechanizmus) a potom ju otocit mam taky dojem ze o 20 stupnov. Nieco mi tam este v suvislosti s tym menili, ale tiez neviem presne co. -
« Re: to trvalo!!!!!!!!!!!
Lubos1: mohl bys to trochu upřesnit - utáhli vůli v řízení. Jako kde? To auto přeci nemá žádné svislé čepy, které se dají stáhnout, jen nahoře ložisko a dole kulák a utáhnout převodku řízení (pokud to na hřebenu vůbec jde) snad není řešením eliminace vibrací.
-
Lubos.1 25.11.02 10:49
« Re: Novy Software
Novy SW mam. Problemy stareho sa prejavovali tak, ze niekedy zhasli kontrolky aj svetla na 2-3 sekundy a potom sa znova nahodili. Inak ziadna zmena.
Len tak mimochodom, konecne sa na mojej 307 vyriesili vibracie volantu .
Utiahli mi volu riadenia. Ide to o nieco tuhsie, ale je to celkom prijemne a citit omnoho menej nerovnosti cesty ako predtym. Na mieste sa sila posilovaca nezmenila, ale pri jazde je potrebna vacsia sila pre otacanie volantu, zhruba ako na nemeckych autach.
Mozno sa sice utlmili vibracie ako dosledok nejakeho problemu a nevyriesil sa prave ten problem, ale v kazdom pripade som dnes rano na dialnici necitil prakticky nic. Takze po 7 mesiacoch je to konecne OK. -
« Novy Software
Chtel bych se zeptat jestli nekomu kdo si koupil P307 vyrobeny v roce 2001 uz byl prehravan software. Pri posledni navsteve v servisu me technik upozornoval at si prijedu nechat prehrat software ikdyz zadne problemy zatim nemam a jedine co me stve je ten priblblej servisni interval. -
« olej a okno
Chci se zeptat na jednu věc.I když mám dost oleje,občas(asi ve 20% startů mi bliká signalizace oleje-jeden čtvereček).Byl jsem v servisu,hodili to na diagnostiku,samozřejmě se to zrovna neprojevilo,takže našli prd.Ještě jedna věc.Neustále jsem měl nějaké pazvuky u předního okna.Nakonec jsem zjistil,že na spodní hraně čelního okna je lišta,ve které drží i těsnění.Lišta byla vypadlá a volně se pohybovalapod oknem.Tak jsem to nasadil zpátky,zatlačil jsem do toho těsnící gumu,akorát nevím,jestli to nemá být celé ještě nějak zajištěné.Auto je sice v záruce,ale nechtělo se mi dávat auto do servisu. -
"-- skrytý --" 13.11.02 09:27
« Re: Chladici kapalina
Díky, já už jsem taky O.K. Zkoumali kolem termostatu - teklo furt. tak to nakonec rozebrali celé, proměřili rovinnost hlavy a bloku a vyměnili těsnění pod hlavou.
Je to několik kovových vrstev s nějakým plastem - prý asi poškozené při montáži. Zatím asi 1kkm je to dobrý. Jinak motor v pohodě (12kkm) - teď v chladnu asi 7,5/město+někdy klima. -
« Chroupání u motoru - 307
mam 307 1.6 XT a odněkud ze předu to vydává takový
chroupání (těžko popsatelný zvuk) občas i s bouchnutím dle mého pocitu se to projevuje hlavně když se auto zhoupne předek (tkz. houpavá silnice) nebo taky v zatáčce když se nahne v servisu si s tím nevědi rady - nesetkal se tím někdo -
« Re: To byla rána
Jo to se stalo známému na Octavii combíku. Zjistila se vada pri výrobě, sváry špatně nabodovaný. Tak dostal zcela nové auto. Když praskne sklo a tímto způsobem tak to vždy signalizuje kroucení karoserie. Nebo mohlo být špatně (křivě) nalepený a jak se karoserie ohřívá tím, že topíš. Nebo naopak chladne, když zastavíš. Tak tam může být díky špatnému nasazení pnutí a sklo praskne. Každopádně bych to asi nenechal jen tak jako že dají v záruce nové sklo. Nechal bych to zkontrolovat od odborníka, ne u dealera, kde bylo auto kupované. -
« este raz
no,pridam sa aj ja...problem je asi takyto: ak mam obidve ruky na volante pri 130km/h, nic necitim,ale ak pustim volant / na niektorom povrchu/ citim vibracie/palec+ukazovak-velmi zlahka/.teda,ak drzim volant oboma rukami-nic,jednou citim vibracie na zlej ceste,bez ruk/nebojte sa,nikoho neohrozujem/ na zlej ceste tie vibracie aj vidno,ale na dobrom povrchu nic.tak,skuste sa porovnat/zaujima ma,ci to je podobne,alebo intenzivnejsie atd/. zatial tolko.
to lubos1>ja som mal po dialnici spotrebu 8l/4 osoby,plny kufor,priemerna okolo 130/ -
« Re: vibrace
Lubosl: pochybuješ správně, omlouvám se za neověřenou informaci stylu "jeden kamarád povídal", stačilo se podívat na parametry (rozměry) podvozku jednotlivých vozů a bylo vše jasné ... vím jen, že se kamarád rozčiloval, že jim to tam zaveze a bude požadovat nápravu, prozatím to ale ještě neřešil. Říkám mu, přečti si web 307 a budeš znát vývoj. Je to škoda, design mají frantíci pěkný, ale kazí jim to zmíněný problém. Držím palce, ať se vám to zlepší. -
"-- skrytý --" 18.10.02 22:39
« Re: vibrace
No,s tou konstrukcí podvozku to bude asi trochu rozdíl, hlavně vzadu je to nesrovnatelné. Ale je fakt že volant vibruje od předních kol a tam je to asi dost podobné. Jestli nemáš rád francouze tak se nemusíš tak moc snažit to dokazovat. Abys nakonec nebyl zklamaný i třeba tou Toyotou protože ono stačí málo (bláto v disku, nevyvážená guma,neočištěná dosedací plocha) třeba a budeš se divit.A je celkem jedno čím jezdíš. Jinak Xsara Break po cca 12kkm ani náznak (plechové disky + Michelin). Od novoty trochu cukaly brzdy než se usadily - asi 3kkm.Uvidíme až po zimě nasadím nějaký nový hliník. -
« vibrace
S kamarádem jsme byli nedávno na Rally San Remo. Jeli jsme jeho Xsarou a po dálnicích kolem 120-130 km/h furt vibrace. Dal mi podržet volant a musím říct, že to bylo dost znatelné, i vizuelně. Děkuji, auta se stejným podvozkem (Xsara, P307) nechci. Věřím, že nová corolla, na kterou jsem se přeorientoval, to dělat nebude. Už čekám skoro 4 měsíce, ještě 2 týdny a je doma, pak vám sdělím poznatky ... -
Lubos.1 17.10.02 09:24
« Re: spotreba
Priemernu spotrebu mam okolo 7,5. Co sa tyka okamzitej pri 130-140km/h, zalezi to dost od vetra, ale od 7-10 l.
Co sa tyka problemu s vibraciami, tak to este neopravili. Stale sa s tym nieco akoze robi, ale nie a nie prist na chybu. Mozne riesenie je na fore NISSAN, kde maju rovnake problemy s Almerou, tak to skusim aj na mojom aute. -
"-- skrytý --" 23.09.02 14:48
« Re: Chladici kapalina
Zdravím všechny.Zajímalo by mě jak pokračujete s tím ubýváním vody u 1,6/16.Protože zrovna jedu na reklamaci - za 3 měsíce hladina 2 cm pod spodní ryskou.Je vidět že to teče někde z prostoru těsnění hlavy nad olejovým filtrem a dělá to stopu.Na dovolené jsem to radši dolil destilkou.Projevilo se nejvíce právě při dlouhé jízdě na jeden zátah.Před tím byl úbytek taky ale bez té stopy. V servise koukali že zatím to neznají.Dost mě to se*e hned rozebírat nový motor. Prý možná že to neteče pod hlavou ale z příruby termostatu vedle vpravo kde se nedává těsnění ale jenom tmel.Jinak to není P307 ale XSARA II - no ale motor je PSA (stejný). Jinak zatím nic olej je v pohodě (8 kkm)- doufám že to neteče ještě i do oleje. Poláci píšou něco o typové vadě motoru 1,6/16 - těsnění pod hlavou a že mají u PSA PL na to snad akci.Jo a ptal jsem se příležitostně u dealera P v Ostravě na vibrace řízení.Samozřejmě NIC (s milým úsměvem). Tak mě zajímá co Vám komu s tou vodou dělali. Dík -
"-- skrytý --" 19.09.02 09:45
« Re: HDi vs. TDi (2)
Tome, a v jakych rezimech si s temi obema vozy jezdil? Byla tam ne nepodstatnou merou i jizda po meste? Jestli ano, tak pak bych chapal, kde je zakopany pes. Sice nemam ani jedno z obou, mam Clio, ale dovolim si tvrdit, ze Clio i ostatni vozy v nizsi tride s maloobjemovymi motory maji jednu nezanedbatelnou pozitivni vlastnost .. zprevodovani je idealnejsi pro jizdu po meste, kde muzes jet 50-60km/h pro diesel v idealnich uspornych otackach na 4ku, zatimco bych u Pazoutka cekal, ze tam bude mit 3ku nebo bude hodne brblat na 4ku uz pod otackama. Nevim, kolik tam pak bude mit Pazout, ale s Cliem pak po meste muzes jezdit pod 4 litry v klidu (paklize teda nechytnes kolony a kazdych 500 metru cervenou :))









ono asi najlepsie je oba disky odmerat na vyvazovacke, na vycentrovanej oske,
hodinkami (desatinove stacia), ake maju hadzavosti.
Odmerat rozlicne miesta na disku.
Merat to kriedou moc nepomoze, neda sa pevne opriet ruka.
Asi by som ale pomeral celu napravu, kotuce atd...