Peugeot 307
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
« Chroupání
Byl jsem s tím v servisu a asi hodinu jsem jim musel vysvětlovat že to dělá hlavně za chladna a mokra, protože při zkušební jízdě to nedělalo-bylo totiž teplo a sucho. Řekl jsem jim že to jde od předních pružin na nerovnostech, oni pořád kroutily hlavou, ale nakonec jsem je přesvědčil aby ty pružiny celý rozdělaly a prohlídly. Příští den vyšlo najevo, že bylo částečně opotřebovaný uložení pružin, takže mi to vyměnily - naštěstí ještě v záruce. -
« Re: Elektrika
To ze su noname, mozno nie je az taky problem, ale celé sú plastové. Vpredu sú 16.5 cm , vzadu 13 cm. Ja som tam dal dvojpasmove Kenwoody 120W 4 ohm., ale este to budem musiet raz rozobrat a poriadne ich utlmit.
Strecha mi nevrzga v ziadnej polohe, akurat mam po celej dlzke 2 velke skrabance, ktoré vznikli hned po porvom otvorení (asi nejaky zabudnutý srob v mechanizme...) -
« Re: Elektrika
Ake su tam repro? Mozes povedat parametre? Rovno by som kupil nove a hned to tam fukol nech s tym mam do buducnosti pokoj...
Este otazka (ty mas tiez SW), pohybliva strecha - ked ju mas v zasunutej polohe "UPLNE" , tak ti nevrzga? Ja ju mam o cca 1-2cm pred tou polohou a vtedy to nevydava ziadne zvuky...
-
« Re: Elektrika
Hi,
mám 307SW 1.6 vyrobený 07/2002 zatial uplne bez problemov, akurat mi postupne zacali preskakovat CD az po stav, ze mi nenacita ani obsah CD. Rozobral som to a nie je to Clarion, ale OEM VDO z nejakej francuzkej fabriky. Vycistenie nepomohlo, tak cakam na vymenu. Zatial tam mam starsie Sony a hrá to o triedu lepšie.
Repro som menil hned na zaciatku, kvoli drnčaniu...ked som ich uvedel, pochopil som. -
-
"-- skrytý --" 13.03.03 19:32
« Re: Buchanie od motora pri studenom starte
lubos. dusenie pri rozbiehani, az skoro opacna reakcia na plyn je uz davno riesena vec. tak isto ako to moje svojvolne skapinanie po prvom nastartovani. uz je dokonca aj novy FW na zaklade udajov z diagnostiky startu rano (nechal som im cez noc auto). to dusenie pri rozbiehani moze byt zle nastavena skrtiaca klapka. mne ju nanovo nastavovali a pomohlo to. uz by si sa mal na tu vajnorsku *. ved ta tam stale ojebavaju. -
« Re: Opäť niečo k spotrebe
luf>Takze si neviem dost dobre predstavit, ako 2x tak vykonny motor v tazsom aute pri opisovanej jazde moze mat spotrebu iba o 1l vyssiu.
no je to ale skutocne tak. s tou hmotnostou Bora vs. Polo si to prehnal, Polo TDi tak lahke zas nie je a Bora zas nie je tak tazka, ale k veci. Mam 1.4 TDi v Pole, najazdenych 43.000 km, dlhodoba spotreba, ktoru mam vypocitanu je 5.5 l/100 km z toho 60% mesto, zvysok mimo mesto. najnizsie co som sa dostal, bolo nieco okolo 4.0 l/100 km a to uz ma ale nebavilo, pretoze som isiel max. 100-110 km/h.
co sa tyka spotreby v tej Bore, tak verim tomu, ze moze mat tych 5.7 l/100 km, pretoze som jazdil aj Octaviu 1.9 TDi 66 kW a tam to bolo tiez v priemere za 5.0 - 5.5 l/100 km, najazdenych cca 105.000 km. Ono je to skutocne tak, ze tie mensie motory s mensim objemom to musia asi dohanat vacsim vypatim oproti 1.9 TDi a tak ta spotreba je +/- rovnaka. -
« Re: Elektrika
OK , no mam to teda v plnej vybave (Pack), mam 4 deti , takze pre mna je 7 sedadiel nutnost , pravda je taka ze som dokupil aj velky stresny nosic , lebo ked to mam v aute plne ludi , tak priestoru na batozinu tam nie je vela. Ten dvojliter si svoje zozerie v meste , ale na dialnici som spokojny a zatial az na ten jeden vypadok elektriky (dufam ze sa to vyriesi loadnutim noveho softu) , tak zatial ziadne problemy , dokonca ani s klepanim , vrzganim a pod. Ta presklenna strecha je fakt fasa, a ked som vybral vsetky sedadla , tak som tam odviezol dokonca aj velku chladnicku :))
Casom sa zrejme zamyslim ako na to napojit MD changer , tvrdili mi v PF Auto ze je to Clarion , takze sa chystam tam zbehnut a popytat sa co a ako... ...predne repro ako tu uz niekto pisal si tiez zasluzi vymenit...
Snad by som dodal ze nebyt toho ze niekto odriekol objednavku a ja somn to auto mal za 2 dni , tak ho asi nekupim , pretoze sa na to caka cca pol roka a to by som nebol ochotny za ziadnych okolnosti... ...takze jedina nevyhoda farba ina ako som chcel, ale bez cakania .
-
« Re: Opäť niečo k spotrebe
A nebude to tym, ze ste si kupili slabucky motorcek do velkeho a tazkeho auta a teraz od neho chcete, aby jazdil ako dopsely a silny :-) To sa na spotrebe musi prejavit.
to peta - nie ze by som ti neveril, ale moj znamy ma vo VW Polo 1.4TDI spotrebu cca. 4.5-5l pri normalnom jazdeni do 110 po okreskach. Takze si neviem dost dobre predstavit, ako 2x tak vykonny motor v tazsom aute pri opisovanej jazde moze mat spotrebu iba o 1l vyssiu. Mozno to suvisi s tym, ako kazde TDI zere malo iba vtedy, ked v nom nesedim a nevidim na udaje na PP :-))) -
"-- skrytý --" 07.03.03 11:36
« Re: Opäť niečo k spotrebe
Spotřeba u HDI 1,4 mě docela překvapila- chtěl jsem si koupit ještě něco menšího na popojízdění - -u tohoto obsahu bych očekával spotřebu kolem 5l.
Osobně mám VW Bora 85 kW (s chipem 108 kW), nejezdím nijak pomalu - silnice 110-120, kde to jde 130-150, dálnice 150 a více, využívám výkonového potencioálu při předjíždění apod.). Průměrná dlouhodábá spotřeba 5,7. Nemohu říci, že by se spotřeba nového auta v průběhu najetých km nějak měnila, -
« Re: Opäť niečo k spotrebe
Ja mám na 1,4HDi a pri najazdení 13.000 km priemernú spotrebu 6,3l/100km. Keď som to išiel kúpiť, tak importer tvrdil, že spotreba bude dobrá až po 20.000km. Pri 130km/hod to žerie asi 7l/100km ale dosť záleži od vetra. Veľke zlepšenie nečakám. -
« Opäť niečo k spotrebe
Jazdím na 307 HDi 110 k, režim 60% mesto, 40% dialnica - rýchlosťou 130 - 160 km/h. Na nádrž (doplním 55 l) prejazdím 700 - 750 km.Priemerná spotreba je teda : 7,3 - 7,8 l.Vozidlo má najazdených 10500 km. Pri podobnom režime na 102k Octavii mi vychádzala 5,4 - 6,2 l.
Môže niekto prispieť k tejto téme?
Zaujímali by ma aj spotreby 307 - benzín 1.6, 2.0, nafta 90 k.
Moje namerané hodnoty momentálnej spotreby podľa počítača:
190 km/h - 13,3 l
170 km/h - 10,5 l
150 km/h - 8,5 -9 l
130 km/h - 7,5 l
110 km/h - 6,1 -6,4 l
90 km/h - 4,5 -5,5 l
-
Lubos.1 06.03.03 09:54
« Buchanie od motora pri studenom starte
Stalo sa mi to uz asi 3 krat. Nevenoval som tomu moc pozornost, ale ked sa mi to stale zas dnes rano, tak ma to uz nasralo.
Rano bolo -2°C, sadol som do auta, nastartoval a pomaly som sa rozbiehal. Auto samozrejme dusi par desiatok metrov, co vsak nie je problem, lebo je to studene...ale ked som preradil na dvojku a pridaval som, zacalo mi nieco dost silno buchat od motora, pricom sa este viac pridusil. Potom to prestalo a vsetko bolo OK.
Volal som do servisu a spomenul som im to, samozrejme o tom este nekdy nepoculi :-(
Vraj to daju na diagnostiku. Ta samozrejme neukaze nic. Nemali ste niekto takyto problem? Dik. -
« Elektrika
hmmm mam 307SW 2.0 16V a vcera sa mi pocas jazdy zrejme resetla riadiaca jednotka , pretoze zhruba na 2 sekundy mi vypadla cela elektrika, kym znova naskocila... Bolo to v noci a v zivote som sa tak nezlakol. Myslite ze ked pojdem na 10000KM , tak sa to vyriesi load-nutim noveho software?
-
« Re: Drnčení za CD měničem
Pesti jsem se trisknout jeste neodvazil. Tobe to drncelo pri poklepu? Me to drnceni vznika pri vytocenem motoru (1000-2000 ot). V peugeotu mi tvrdi, ze je potreba vymenit silentblok vyfuku (rada z Francie). Pry je vyfukove potrubi hodne blizko palubce a budi to tu rezonanci. Podle me je to blbost, ale jen nejaka kravina nekde v dutine palubky. Jenze nemohu prijit odkud to je. Pristi tyden auto odvezu do servisu a odmitnu ho prevzit zpet dokud to neopravi. -
Lubos.1 14.02.03 12:25
« Re: Drnčení za CD měničem
viki307 >
No ak ti mozem poradit, skus po tom pobuchat, hlavne kym je interier este studeny, ak to bude drncat, tak je to ten isty problem.
Ale so servisom ti neporadim, lebo vyzne neviem, co mi tam robili. Ten plast je ale vyrazne pevnejsi ako predtym. Niecim to asi podlozili. problem je, ze kym som im v servise nepovedal, ze prave tento diel je problem, tak s tym neurobili nic. Ked im to ale ukazes (tresnes po tom pästou pred nimi :-) , tak to mozno pochopia. -
« Drnčení za CD měničem
TO LUBOS a ostatní: Jak mozna vite, tak resim drnceni palubky pred spolujezdcem. Zkousel jsem to poslouchat a je to mozna nekde jako by za CD menicem (menic sice nemam, ale je to v tom prostoru) Vim, ze Lubos psal, ze mu to odstanili. Ja jsem byl vcera v servisu a neprisli na nic a auto mi s usmevem vratili. Pry vsechno utahli, ale mozna to pry dela silentblok vyfuku, ktery rozvibruje palubku. Lubosi, muzes mi rict co tam presne provedli, ze to prestalo? -
« Re: Vaše zkušenosti
Dneska jsem bedlive naslouchal to cvakani a jsem si na 100% jisty, ze je to skryte pod PP blatnikem, nekde blizko u uchyceni predniho skla. Asi to bude ten ventil, jak jste mi radili. Bohuzel se tam bez montaze blatniku nebo podbehu nedostanu. Necham to na servis :-(
Drnceni v palubovce se ozyva nekde vevnitr. Osahal jsem vsechno co mi radil Lubos, ale tam to asi nebude. Je fakt, ze jeji bocnice u PP dveri je poradne volna.
Co se tyka toho SW. U ceho Ti ho menili? -
« novy software
Dnes mi davali novy software. Chceli oba kluciky a karticku. No cislo, ktore je na karticke prelepene nalepkou vobec nepouzili, lebo nalepka je neposkodena. Dali tam novy software?
Ten pazvuk co som si myslel, ze ide spod cd menica ide z vyduchov. Ked pritlacim na vyduch, tak prestane. Objavuje sa uz len sporadicky. -
Lubos.1 05.02.03 12:28
« Re: Vaše zkušenosti
viki307 >
Co sa tyka strednej konzoly, moze to ist z priestoru na ulozenie CD menica (uz som to tu niekde rozpisoval) takisto z plastov dole pri nohach vedla radiacej paky, alebo z celeho oblozenia konzoly (imitacia dreva, kovu), ktore je vyslovene nekvalitne a zvykne vrzgat, ale iba niekedy. Takisto vyduchy na konzole vrzgaju, hlavne ked je chladnejsie. Zvyknu sa trosku zaseknut v jednej polohe :-(
Ak ti to tuka z oblasti PP dveri, skontroluj este pravu bocnu plochu palubovky, ktora sa dotyka dveri (je na nej nalepka o airbagoch). Trochu do nej buchni a ak nie je pevna, treba ju niecim podlozit :-(
Mne pre zmenu nieco rezonuje v PP dverach, presne v priestore, ktora dotyka tejto pravej bocnej strany palubovky. Ked pojdem nabuduce do servisu, tak im to spomeniem.
btw. servisy: mne minule poskriabali display klimy, 'kozenkova obruc' paky je akasi volna (nieco uvolnili alebo odtrhli), poskriabali imitaciu dreva atd. Takze ak to pojde, bud pri tom. -
« Re: Vaše zkušenosti
Mockrat diky za info o ventilu. Kde toho mrzaka najdu a jak to vypada? Rad bych se na nej podival.
To Lubos> Presne! Rezonuje to nekde ve stredni konzole nebo od PP dverich. Zkousel jsem motor drzet pri otackach kolem 1700 a otevrel jsem pri tom dvere. V tom to ustalo. Chova se to dost divne. Nekdy se to neprojevuje vubec. Mozna zalezi i na teplote interieru. Mozna to v kladnych stupnich prestane. Prosim poradte? Desim se badani vedcu v Peugeotu. Dalsi vec je, ze to mozna u nich nebude nic delat a tak se v tom budou zcela zbytecne hrabat. -
Lubos.1 05.02.03 08:37
« Re: Vaše zkušenosti
Viki307 > Co sa tyka toho cvakania, je to presne tak, ako opisuje Mitsi.Elektroventil pre odsavanie par z nadrze. Ak si ho das vymenit,bude ti to robit o chvilu zas. Uz si to nevsimam. ...Rezonancie pred spolujazdcom, nejde to nahodou zo stredovej konzoly alebo od PP dveri?
Piskanie brzd - klasika, mne to piskalo, aj ked som nebrzdil :-) Potom to vycistili a je to OK. Niekedy to zapiska teraz pri brzdeni, hlavne ked je chladnejsie, ale inak pohoda. -
"-- skrytý --" 04.02.03 23:21
« Re: Vaše zkušenosti
Původcem onoho "rytmického cvakání v prostoru PP blatníku" je s největší pravděpodobností (a teď spíše opisuji funkci, než že bych věděl přesný název) elektroventil regenerace (tj. zpětné odsátí a spálení v motoru) obsahu nádobky s aktivním uhlím, kam se jímají těkavé uhlovodíky z palivového systému a systému sání po odtavení vozu. Dnes to má takhle uděláno většina aut, jen u některých je ten ventil příliš hlučný (třeba u Octávií s motorem 1,6 74kW). Pokud to někomu vadí, ať ten ventil najde a prostě odpojí "štekr" s přívodními kabely. Nic se nestane, auto asi jen přestane plnit normu upravující uvolňování těkavých uhlovodíků do atmosféry. Ale co, kdo neumí natankovat bez "ulití", stejně "uvolní" do ovzduší podstatně více uhlovodíků, než kolik toho zachytí "ono cvakátko" za celý rok! -
« Re: Vaše zkušenosti
No a nevis co by to mohlo byt? Mam 1.6XT. Dneska jsem chtel dat auto do servisu, ale ani ho nevideli, na nic se neptali a hned me objednali na pristi tyden na cely den. Tenhle pristup me stve. Vubec je nezajima ze auto treba potrebuju. Servisman se tam ani neobtezoval zajit a poslechnout si to. Dival jsem se do motoru a neni tam videt nic co by mohlo davat takovy zvuk.
Dneska jsem vypnul klimatizaci a radio a kdyz jsem jel domu, tak jsem poslouchal. To vam byly zvuky... lepsi je mit radio hodne nahlas. -
« Vaše zkušenosti
Tak jak si čtu příspěvky na ostatních fórech tak vidím, že ostatní řeší spíše tuningové záležitosti a další příjemné věci se zvyšováním výkonu opod. V našem případě bohužel řešíme základní elementární problémy.
Naočkován vašimi problémy stále sleduji co mi kde vrže, praská a zda má motor dobrý chod. Říkám si, že když se dožiju konce leasingu bez větších problémů, tak to bude zázrak. V současné době jsem identifikoval následující problémy (5000 km):
- Rezonance v prostoru nad přihrádkou spolujezdce v rozmezí otáček 1500-1800.
- Rytmické cvakání v prostoru PP blatníku. Všimnu si toho, když je auto na volnoběhu. Občas to přestane a za nějakou dobu to zase začne. Nevím co to může být. Možná nějaké relé od klimazace nebo od vstřikování.
- Pískání brzd
Mátě někdo s podobnými závadami zkušenosti?
-
« 307 HDi 110k - výrobní vady?
Tak pánové už podruhé výměna páček, resp. celého bloku přepínačů blinkrů, vrzající spojkový pedál, neustále pískající brzdy(už několikrá čištěny v servisu), ze sedáku za spolujezdcem se sypou nejaké částečky bílé hmoty............... ale jinak jezdí opravdu pěkně, až na ty nervy při reklamacích. Čekal jsem na páčky přepínače blinkrů měsíc pak už jsem to nevydržel a zavolám prodejci a prodejce povídá " no páčku tady pro Vás máme, ale nemůžeme Vám je vyměnit dříve, dokud nám nepošlou z Prahy potvrzení že Vám je můžeme vyměnit........." to je * jezdit bez blinkrů, to Vám teda povím.......... doufejme že se situace zlepší
-
Lubos.1 03.02.03 09:25
« Re: Poruchovost novejsich 307
Viki307>
Pochybujem ze sa ti teraz ozve niekto , kto ma vyrobene auto po 06/03 :)
V piatok som bol na prehlaidke, vymene oleja atd. po 30 000 km. Dal som tam Castrol SLX 0W-30. Auto startuje podstatne lepsie a lepsie ide do otacok. Uvidim, ako spotreba :)
To ma utvrdzuje v tom, ze budem menit olej castejsie , asi po kazdych 20 000 km, hlavne pred zimou. Spravili mi tam aj nejake veci, napr. to drncanie od priestoru na ulozenie CD menica. Uz je to v pohode. Nieco este pocujem od kufra, ale najprv budem musiet skusit upevnit vsetky veci, ktore tam mam nahadzane a pozriet sa aj na to, ci nieco nebucha aj od naradia ulozeneho v rezerve. Nechcelo sa mi v tom teraz hrabat, je zima :) -
« Poruchovost novejsich 307
Ahoj, skutecne jsem si precetl neco pres tisic prispevku v tomto foru a mam dotaz ohledne stavajici spolehlivosti. Zlepsila se u novych modelu? Mate nekdo v posledni dobe nejake problemy s 307. Mam na mysli novejsi modely vyrobene po 06/03? Jak prosim zjistim datum vyroby meho vozu. Neumim rozkodovat VIN. -
-
Lubos.1 23.01.03 11:18
« Hodnota 307 po 3 rokoch
Kde by som nasiel priblizne vypocty straty hodnoty po urcitom obdobi pre jednotlive znacky aut? Rad by som aspon priblizne vedel, za aku cenu by sa dala 307 predat po 3 rokoch s poctom kilometrov cca 100 000. Nie su niekde nejake odhady? Mozno by sa dala strata hodnoty 307 porovnat s 306. -
« Re: folie
pockam az to nafotite a potom sa rozhodnem ci dam opat folie alebo pokovenie. cenovo je to ale 1/2 z ceny za folie co je super.
na to ci cez tvoje auto vidi ten co ide za tebou sa mozes vykaslat, pretoze cez auto nevidis ani ked ten pred teou ma cierne folie, no a ked ide pred tebou autobus alebo dodavka, tak nevidis tiez nic ;o) -
"-- skrytý --" 22.01.03 16:49
« Re: folie
ja to mam tak isto. s elementom sme to davali skoro naraz. s vyrezanim je to tak. ten chlapik to proste robit nechcel. ze to ide, ale nechcel to robit. ak mu zapltis tie dva litre, snad to spravi, ale naozaj, co ten vyhrev, nehovoriac o tom, ze snad lepsim variantom by boli dve titanovky (folie) na seba, potom by to bol efekt ako u pokovenia na 7 minut (za vyrezanie okna a nalepenie chcel dalsie dva tisice, co je 50% ceny, co to stalo bez toho ;) ). ta titanovka vyzera ako pokovenie, nie ako folia.
treba ale mysliet este na jednu vec. ak si das dozadu taku tmu, ako na boky, clovek neuvidi cez teba brzdove svetla auta pred tebou, co moze byt dost nebezpecne. takto tie svetla uvidi. ak vo vnutri nie je svetlo, vidno iba obrysy (tiene), nie detaily.
to element. nafotit to mozme, ale ked bude svietit slnko. v tomto pocasi co teraz vidim cez okno je to o nicom. ale zase zatial mam nabliskane auto ;)
to lubos1: zajtra mi idu robit geometriu komplet. -
« Re: P 307 1.6 XS
tak nafotit by ste to mohli to by bolo super!
co sa tyka jazy v noci s pokovenim je to uplne ina liga nez folie. V Cechach som sa viezol v aute, ktore vypadalo ako pohrebny voz, malo totalne cierne pokovene vsetky skla vratane celneho, zvonku nebolo dovnutra vidiet absolutne nic, no a ked sme sadli dnu (sice cez den), tak som myslel, ze to auto nijake tmave skla nema. v porovnani s foliami je to uplne o niecom inom, cierna folia spravi v aute neprijemnu tmu a nevidno absolutne nic, o tej nacernejsej uz ani nehvoorim.