Peugeot 307
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
"-- skrytý --" 14.04.05 23:10
« Re: Re: Diky
yoyo, dakujem >:D ale po precitani asi polky prispevkov v tomto fore som este spokojny, stale som neostal niekde visiet a moje trable su v porovnani s ludmi, co menili pol auta bagatel... aj ked mna nastvu aj drobnosti, hlavne, ked to vymenis a o xvilku je to tam znova :shock: sproste auto... dal som na lubosa, jednoznacne japonca! a propos... ja som to nekupoval v SR, ale v CH, tak toto uz vobec nexapem...vraj tam idu najkvalitnejsie... tak ho vidis!!! -
« Problemi maji i jine znacky
Dodnes si pamatuji, jak zacal prodej Golfu 4. Jel jsem tenkrat do Chorvatska a cestou pres Rakousko jsem potkal asi 3 nebo 4 Golfy odstavene pro poruchu dodnes sice nevim co se jim prihodilo, ale rikal jsem si, jeste ze jsem to auto nekoupil. Pre dvemi lety jsem byl na sluzebce v Madarsku, kde mi zapujcili Golf 4. Auto melo najeto 15 000km, ale takovy srot jsem jeste nevidel. Neco v palubovce hrozne skripalo, dost tezkopadne slo radit,....... Pak se v kdejakem casopise dozvim, ze Golf 4 je sice nemecky strohy, co se tyce designu, ale precizne udelany a spolehlivy automobil. Cemu mam verit ?
Kamarad ma Passata, rok vyroby 2000, najeto cca 100 000km a slavny motor TDI. Po ujeti 80 000km auto prestalo pri vyssich rychlostech "tahnout", vymena vahy vzduchu, po ujeti 90 000km, zavada na cerpadle, cena ???? (dodnes mi nerekl kolik ho oprava stala, tajnustkar).
Kolega ma Octavku, najeto cca 90 000, rok vyroby 2001,
motor TDI 66kW. Po 60 000 km -> vaha vzduchu, cca 70 000 km -> zadreny ventil + vymena tesneni pod hlavou. Drobnosti: po 20 000km -> vrzani reprobedny v levych dverich, atd......
Budto mam smulu na lidi a nebo opravdu neni vsechno jen cerne a bile?
Proc nemecka "kvalita" selhala a muj francouzky "smejd" exceloval ?
Zkratka, pokud si clovek chce zariskovat, tak koupi auto z evropske produkce a bude se modlit, aby dostal zrovna dobry kus. -
« Re: To je nemožné
Ja nevim. Kamarad ma taky P307 a je na tom podobne jako ja, je take spokojeny. Dokonce ma zhruba stejne najeto cca 90 000km.
Rozhodne co nevidet chci auto prodat a koupit si nove, znovu P307, ale tentokrat 1.6 HDI 80kW nebo 2.0 HDI 100 kW.
Mam takovy pocit, ze do teto diskuze se zapojuji jen nespokojeni uzivatele.
Chapu to, protoze sam bych se nezapojil nebyt tolika negativnich reakci.
V mnoha pripadech si myslim, ze na vine neni auto samotne, ale totalni nekompetentnost servisu. Jiste auto melo a mozna jeste ma furu nedostatku, ale vzdy se to da nejakym zpusobem resit. Zvlastni zkusenosti vim, ze plati neprima umernost, cim vetsi servis ,tim je mensi ochota resit. -
"-- skrytý --" 14.04.05 12:13
« Re: Diky
Jarino, nezavidim ti. vsetky problemy, ktore som mal a nejake pretrvavaju su v porovnani s tvojimi trablami drobnostami. asi by som take auto spustil dolu zrazom, do rokliny. musis mat nervy zo zeleza. klobuk dolu.
ako je mozne, ze taketo auto sa stalo autom roka? alebo su pre "byvaly" vychodny blok urcene auta vyrobene v pondelok a piatok??? -
"-- skrytý --" 12.04.05 11:02
« Re: Re: Re: Čiže čo vlastne tvrdíš?
Ale veď ja netvrdím, že to auto nemá žiadnu chybu!
Tu sú malé veci, ktoré mi viac-menej vadia:
1. Na zimných gumách trochu kmitala predná náprava. Nič extra, ale bolo to vyslovene zapríčinené zlým vyvážením. V BA je dobré vyváženie vcelku problém, lebo keď prídeš s autom do Mikony, tak je tam poradovník, chlapci servisáci sa strašne ponáhľajú a nikto nemá čas hrať sa s tvojimi diskami a gumami. V podstate môžeš byť rád, že ti prezuli auto a dovidenia. Teraz som dal naspäť letné a vibrácie hneď zmizli...
2. Keď prší, zapnem predné aj zadné stierače. Po vypnutí motora si však počítač nezapamätá, v akej polohe som tie páčky nechal. T.j. po opätovnom naštartovaní auta sa predné ani zadné stierače nerozbehnú aj napriek tomu, že sú v polohe 1. Musím ich vrátiť do kľúdovej polohy a potom znovu zapnúť. Sprostosť, ale nejako extra mi to nevadí.
3. Áno, miestami kdesi čosi v interiéri klepne. Nejaký plast. Neviem to ani lokalizovať. Stále je to však nič oproti klepkaniu v iných autách.
4. Vadí mi, že u P307 sa nedajú naplno otvoriť stierače pri zatvorenej prednej kapote. Ale to je skôr chyba dizajnu ako samotného vyrobeného kusu.
A to je asi tak všetko. Celkovo som s autom veľmi spokojný. -
"-- skrytý --" 12.04.05 10:46
« Re: Re: Čiže čo vlastne tvrdíš?
Lobos1 to vystihl naprosto přesně: velké množství řidičů vůbec nepozná, že s jejich autem je něco v nepořádku a další velké části "drobné" nedostatky prostě nevadí, poněvadž to např. považují za normální. Chtěl bych mít takovou povahu - s tou mou perfekcionistickou se opravdu špatně žije! -
modus ponens 12.04.05 10:43
« Re: Čiže čo vlastne tvrdíš?
to Robiro123:
ked sa nad tym zamyslis, tak Mitsiho slova Ti pripadaju absurdne mozno prave tak, ako Tvoje tym majitelom P307, ktori chodia do servisu kazdy tyzden-dva. Na zaklade par pripadov spokojnosti (zatial 2 ;-) oproti xy v tomto fore) chces ukazat, ze P307 je vlastne dobre a spolahlive auto. Mozno Ta na hodine matematiky az prilis oslovila matematicka indukcia a teraz ju aplikujes, kde sa da. ;-)
Ale vazne, ja Ti zelam co najmenej nepravidelnych navstev servisu. Ja som mal Feldu, na ktoru kazdy nadaval. Mne sluzila naozaj nadmieru dobre a teraz takto dalej sluzi kamosovi. Iste vsak uznas, ze to je prilis malo na to, aby som zacal presviedcat motoristicke forum o nadpriemernej spolahlivosti tohto auta. Mozno som mal stastie na kus, mozno na celu seriu. A mozno keby si do nej sadol Mitsi, zbadal by veci, ktore som ja nevnimal. ;-) -
Lubos.1 12.04.05 10:35
« Re: Čiže čo vlastne tvrdíš?
Mitsi to skor mysli tak, ze ludia su na svoje auto narocni menej ako by mohli byt a pripadne chyby casto ospravedlnuju.
Ako som uz spominal: mam kolegu, ktory mal dieselovy P307 a takisto mu vibroval volant na dialnici. Ked som sa ho na to pytal, tak mi povedal, ze pri dieseli je to predsa normalne >:D
Teraz si kupil Jaguar X-Type a teraz mu to nevibruje, aj ked je to diesel :)
To vsak neznamena, ze to musi byt tvoj pripad. Moze, ale nemusi... -
"-- skrytý --" 12.04.05 09:42
« Re: To je nemožné
Jedno z možných vysvětlení: Sám mám auto z "nemasové" kategorie. Prodejce pokrývající 5 středoevropkých zemí jich za několik let prodal v těchto zemích cca 1200 ks. Všechny mají několik závažných problémů negativně ovlivňujících výkonové parametry a "charakter" motoru. Výrobce o tom ví, pročež po čase snížil deklarované parametry, což zdůvodnil přísnějšími exhalačními limity - změna předpisů se ovšem v daném období nekonala.
A teď to hlavní: na "neadekvátní" výkon motoru si z těch 1200 majitelů stěžovali pouze dva, já a ještě jeden "rýpal". Všichni ostatní jsou zřejmě zcela spokojeni a dokud jim to jezdí (v tom problém nikdy nebyl), spokojeni zůstanou.
A poučení? 99% šťastných majitelů nových vozů věří, že mají takové vlastnosti, které jim výrobce slíbil. Málokdo totiž pozná, že v řadě případů je nemají (tím nechci říct, že se "nevejdou do norem"). A jediné, co poznají je, že jim auto nejede, když už opravdu nejede... -
"-- skrytý --" 12.04.05 08:52
« To je nemožné
No to je predsa absolútne vylúčené, aby existovali dvaja spokojní užívatelia P307!!! >:D
P307 je najporuchovejšie auto na svete, každé jedno sa pokazí a keď prejdeš viac ako 30 tisíc kilometrov, tak sa v podstate rozpadne... >:D
Ak tu ešte niekto tretí napíše, že je spokojný so svojou tristosedmičkou, tak to bude jednoznačne spiknutie!!! >:D -
"-- skrytý --" 11.04.05 16:07
« Re: Re: Re: Re: A na čom jazdíš teraz?
Šak sranda nie? >:D
Tipujem ďalej. Si:
- IT konzultant (PWC)
- systémový integrátor (Accenture)
- správca veľkej počítačovej siete
- robíš v Orange, Euroteli alebo Telecome
- Oracle, IBM atď.
- prezidentská kancelária
>:D >:D >:D -
"-- skrytý --" 11.04.05 15:48
« Re: Re: A na čom jazdíš teraz?
Tak tú Mazdičku je ti je možné len a len závidieť.
Tipujem ťa na majiteľka, šéfka alebo aspoň top manažérika nejakej spoločnosti, asi služby... :P Pravdepodobne s krátkym strihom na hlave... >:D
Sedíš si v kanclíku s počítačíkom pripojeným na internet a v rámci pracovnej doby vypisuješ na rôzne fóra.
Veď ťa nemá kto kontrolovať, že? >:D
PS Len aby sme nehovorili o tebe, som živnostník a sám sebe pánom. Pracujem za počítačom a popri tom vypisujem na rôzne internetové fóra. Veď ma nemá kto kontrolovať, že? >:D -
Lubos.1 11.04.05 14:44
« Re: To nie je možné, tá spotreba
Mne to zralo okolo 8 litrov v priemre, ale zase som to moc nesetril. Na dialnici dost zalezalo od smeru vetra, zazil som aj 12l pri konstantnej 140 km/h. Vysoka stavba auta bola poznat.
Ten upgrade SW vazne nedavaj robit, kym to nie je nutne. -
"-- skrytý --" 11.04.05 14:11
« To nie je možné, tá spotreba
Sorry, ale tá tvoja spotreba, to jednoducho nie je možné.
V Bratislave v lete, väčšinou po objazdových komunikáciách cca. 68-88 km/hod (podľa toho, či je tam povolená šesťdesiatka alebo osemdesiatka) - spotreba Peugeot 307 1,6 l, benzín = 6,6 l na 100 km pri veľmi rozumnej jazde, žádná brzda provozu. Nech mi je všemohúci Boh svedkom, ak klamem.
To auto žerie len na dialnici nad 110 km/h. Áno, pri konštantnej rýchlosti 140 km/h ide spotreba hore na cca. 8,1 l na 100 km.
Kombinovaná spotreba za obdobie 05-12/2004 mi vyšla (podľa bločkov) na hodnote 7,1 l na 100 km.
Kazia to len diaľnice, zápchy a malé mestá položené v kopcovitom teréne s krátkymi vzdialenosťami. Tam ide priemerná spotreba hore na 7,5 l. (Kde je treba brzdiť hneď po niekoľko sto metroch - porovnaj to s 5-10 km v BA, ktore sa dajú bežne prejsť mimo semaforov, alebo na zelenú vlnu, rýchlosťou 60-80 km/h so zaradenou päťkou).
Bude to teda asi technikou jazdy, inak si to neviem vysvetliť. Mne sa veľmi osvedčilo mať neustále zapnutú na displeji aktuálnu spotrebu. To ťa potom hneď prejdú sradničky, keď vidíš aktuálnu spotrebu 22 l na 100 km. To potom hneď zistíš, či sa oplatí alebo neoplatí preradiť (samozrejme bez toho, aby si začal nezdravo podtáčať motor).
A čo sa týka tvojej poznámky ohľadom rovnakých problémov P307 a C4, tak máš pravdu. Je to proste "French connection".
Už som sa rozhodol. Vždy keď pôjdem do servisu tak prijímaciemu technikovi výslovne zakážem, aby mi akokoľvek siahali do softvéru auta. Doživotný zákaz upgrade. -
"-- skrytý --" 11.04.05 13:09
« Bez nadpisu
to vsem:I kdyz nemam Peugeota 307, dovoluji si vstoupit do debaty.V rubrice Citroen C4 jaky je, popisuji spotrebu tohoto auta a zaroven od manzelky vim, ze dost C4 bylo jiz v servisu s problemy s elektrikou.Jak znamo ty dva modely se vyrabi v jedne fabrice(vyrobni linky jsou vedle sebe), neni tedy nahoda, ze problemy ma 307 tak C4.To svedci o lajdackem pristupu francouzu k elektrickym obvodum obou vozu!!!Auta jsou to hezka, ale ta kvalita!!!!Ty referentske C4 jsou jen pul roku stare a uz to beha po servisech :roll: -
Lubos.1 11.04.05 11:04
« Re: Zmena servisu
No s tym sofwarom je to tiez divne. Da sa vzdy nahrat len posledna verzia SW. To neznamena, ze je lepsia. Je mozne, ze ti problem nezmizne, ale naopak pribudnu dalsie. Okrem toho to riesia velmi divne, lebo pripoja auto cez internet na nejaky web Peugeotu a odtial to tahaju :)
Ak maju super rychlu linku (niektori pouizivaju na to dial-up) tak to trva skoro 2 hodiny :)
Mne po prehrati najnovsieho SW zacal divne spravat motor. Ked som pridal plyn, vsetko OK, ked som dal nohu z plynu dole, tak nasledovalo sklbnutie a motor zacal brzdit. To sklbnutie tam pred nahratim noveho SW nebolo. Sklbalo to vzdy, na kazdej rychlosti a samozrejme problem sa vobec neodstranil. -
"-- skrytý --" 11.04.05 10:18
« Zmena servisu
Možno by bolo dobré aj zmeniť servis.
Možno keby sa na to pozrel "čerstvý" človek, ktorý o tom aute nič doteraz nevie, tak by našiel riešenie pomerne rýchlo. Viac hláv, viac rozumu.
Je to smola, že si z RS. Je to do KE tak ďaleko?
Čím väčší servis, tým viac opravených áut, tým väčšie skúsenosti.
Ja by som začal preprogramovaním centrálnej jednotky na poslednú verziu softvéru ovládania auta. 1,6 litrové P307 v tej výbave sa vozia aj na Slovensko, takže musia mať ten softvér. -
"-- skrytý --" 11.04.05 10:09
« Re: Zásadná otázka
Vycerpavajuca odpoved, nemam co dodat! >:D Dakujem :-! Ale musis uznat, ze veci ktore trapia mna su akurat z kategorie nasrania, lebo nemaju vlyv na celkovy chod auta, akurat tak dobre *... >:-[] To s tymi dverami je super, idem sa kuknut, ci mi to nerobi.. >:D -
"-- skrytý --" 11.04.05 10:00
« Zásadná otázka
Zásadná otázka pre technika znie, čo spúšťa ten ventilátor vpredu?
Ak centrálny počítač, tak je chyba v kábli od senzora do počítača. Možno má ten ukazovateľ na palubovke paralelný vodič od senzora, alebo sú tam 2 senzory.
Ak automatický obvod priamo na ventilátore, tak je chyba v kábli od senzora k ventilátoru.
Inak určite si daj preprogramovať centrálny softvér ovládania auta. Možno uvedený problém zmizne. Za množstvo hlúpych porúch P307 môže pôvodne nedokonalý softvér centrálnej jednotky.
V Anglicku napríklad po každom otvorení dverí na niektorých P307 pribudli na tachometri 3 míle!!! (Nekecám, je to kdesi na internete.)
NAOZAJ som s autom nemal doteraz žiadne problémy.