Peugeot 307
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
"-- skrytý --" 17.04.05 22:19
« Pneumatiky
zaujimalo by ma, kolko vam vydrzali gumy kupene s autom. pripadne kolko by mali vydrzat.
na mojom SW 1,6 benzin vydrzali jeden a pol sezony. (auto kupene v auguste 03, na zimu prezuvane - teraz mam najazdene 65.000 km) ide o Dunlop 2000E 205/55R16 91V. ma rychlostny index nejaky vplyv na ich zivotnost? -
"-- skrytý --" 17.04.05 21:15
« Bez nadpisu
prcitaj si diskusiu, cca od 1000 prispevkov dozadu >:D neodstranis to trvale, jedine, co ti pomoze je poriadne si nechat vyvazit kolesa, niekedy aj 3x za sezonu, to jedine skutocne pomaha >:-[] proste ta naprava je moc citliva a staci trosku zle vyvazene koleso a trasie to... ja uz to nevnimam a kolesa davam vyvazovat iba ked menim letne za zimne resp. naopak. -
"-- skrytý --" 16.04.05 09:29
« Ako mi to bolo vysvetlene
Mne to bolo takto vysvetlené.
Motory TDI od VW sa vyrábajú ako:
- "obyčajné turbo" - ide napr. o motor 1.9 TDI 66 kW, kde uvedená vec nie je, a teda sa nemože ani pokaziť (teda ak si mal v O1 tento motor, tak máš pravdu - nebolo to tam)
- "silnejšie turbo" - ide napr. o motor 1.9 TDI 81 kW, kde už uvedená vec je a vraj je to "vysokotlaké čerpadlo"
(Pozeral som teraz www.skoda.sk a cenník O2 - žiaden z týchto motorov sa do O2 nedodáva - takže netuším, kde je momentálne teraz tá hranica medzi "obyčajným" a "silnejším" turbom.)
Ale, OK. Ja nie som odborník na dieselové motory. Kľuďne ma usvedčite z omylu.
Ide o to, že motory TDI s vyššími výkonmi majú v sebe komponent, ktorý narába s takými veľkými tlakmi, že je prakticky neopraviteľný - vymieňa sa.
A ten údaj o 100 tisíc korunách (slovenských) - to mám z hodnoverných zdrojov. Išlo o výmenu toho "vysokotlakého" čohosi, spolu s prácou v jednom zo značkových Škoda servisov v BA (asi sa tam spolu s tým pokazilo toho viac, asi menili aj olej, atď.). -
"-- skrytý --" 16.04.05 00:24
« dotaz
Robiro123: Co je to za součástku "turbo čerpadlo" ?Měl jsem O1 TDI a nějak tam, pokud vím, tohle nebylo vím to docela jistě. Existuje turbokompresor, spousta typů čerpadel, u těch TDI v O1 vysokotlaké Bosch s jedním pístkem ovládným čelní vačkou, také je tam(v tom komponentu) lamelové podávací čerpadlo(když je moc napnut ozub. řemen, tak se na čelní ploše vyhřeje, protože hnací hřídel je mírně nesouosá s osou ložiska...) atd,....nemělo to být turbodmýchadlo? Renovované stojí v ČR řádově do 20 tis. Kč. Třeba v Prušánkách, ať to není příliš obecná informace. -
"-- skrytý --" 15.04.05 09:33
« Paráda, ale
2,0 litra je síce paráda, ale:
- je to ťažké (trpí predná náprava, hrozia časom problémy s nerovnomerným opotrebovaním pneumatík, tlmiče odchádzajú skôr)
- je to drahé (nikdy sa to nezaplatí)
:x
Byť tebou, tak takticky čakám. Možno tých žabožroutov raz osvieti v hlave a znížia prechodne ceny dízlov o 50 tisíc v nejakej akcii. Tak buď pripravený a neváhaj, kupuj. Mne osobne by uplne stacil 1,6 l motor.
Inak ten kamarát, čo sa Ti nikdy nepriznal, koľko ho stála oprava kompresora jeho TDi motora. Tie kompresory sa neopravujú, ale VYMIEŇAJÚ. Takže ho to stálo 60-80 tisíc korún českých. (V Bratislave som počul z hodnoverných zdrojov, že keď chlapíkovi s TDi Octaviou raz zdochol na ceste motor a odtiahli ho do servisu, tak mu auto naspať spojazdnili až keď vysolil cash na drevo 100 tisíc slovenských korún za nové turbo čerpadlo. Toho človeka to finančne zruinovalo, ale keďže auto potreboval a v takom stave bolo aj tak nepredajné, nič iné nemohol robiť, len tú sumu zaplatiť. A to je brutálna položka!) -
"-- skrytý --" 15.04.05 08:08
« 1,6 HDi
Petr,
ten motor 1,6 l HDi je naozaj skvelá vec (keď som s tým išiel po diaľnici 130 km/h tak točil tuším 2500 otáčok za minútu a aktualna spotreba bola 5,0 - 5,5 l na 100 km) - paráda.
Ale ten cenový rozdiel!!! (U nás 90 tisíc Sk.)
Ak nenajazdíš aspoň 50 tisíc km ročne, tak sa ti to nikdy nevráti. -
"-- skrytý --" 14.04.05 23:10
« Re: Re: Diky
yoyo, dakujem >:D ale po precitani asi polky prispevkov v tomto fore som este spokojny, stale som neostal niekde visiet a moje trable su v porovnani s ludmi, co menili pol auta bagatel... aj ked mna nastvu aj drobnosti, hlavne, ked to vymenis a o xvilku je to tam znova :shock: sproste auto... dal som na lubosa, jednoznacne japonca! a propos... ja som to nekupoval v SR, ale v CH, tak toto uz vobec nexapem...vraj tam idu najkvalitnejsie... tak ho vidis!!! -
« Problemi maji i jine znacky
Dodnes si pamatuji, jak zacal prodej Golfu 4. Jel jsem tenkrat do Chorvatska a cestou pres Rakousko jsem potkal asi 3 nebo 4 Golfy odstavene pro poruchu dodnes sice nevim co se jim prihodilo, ale rikal jsem si, jeste ze jsem to auto nekoupil. Pre dvemi lety jsem byl na sluzebce v Madarsku, kde mi zapujcili Golf 4. Auto melo najeto 15 000km, ale takovy srot jsem jeste nevidel. Neco v palubovce hrozne skripalo, dost tezkopadne slo radit,....... Pak se v kdejakem casopise dozvim, ze Golf 4 je sice nemecky strohy, co se tyce designu, ale precizne udelany a spolehlivy automobil. Cemu mam verit ?
Kamarad ma Passata, rok vyroby 2000, najeto cca 100 000km a slavny motor TDI. Po ujeti 80 000km auto prestalo pri vyssich rychlostech "tahnout", vymena vahy vzduchu, po ujeti 90 000km, zavada na cerpadle, cena ???? (dodnes mi nerekl kolik ho oprava stala, tajnustkar).
Kolega ma Octavku, najeto cca 90 000, rok vyroby 2001,
motor TDI 66kW. Po 60 000 km -> vaha vzduchu, cca 70 000 km -> zadreny ventil + vymena tesneni pod hlavou. Drobnosti: po 20 000km -> vrzani reprobedny v levych dverich, atd......
Budto mam smulu na lidi a nebo opravdu neni vsechno jen cerne a bile?
Proc nemecka "kvalita" selhala a muj francouzky "smejd" exceloval ?
Zkratka, pokud si clovek chce zariskovat, tak koupi auto z evropske produkce a bude se modlit, aby dostal zrovna dobry kus. -
« Re: To je nemožné
Ja nevim. Kamarad ma taky P307 a je na tom podobne jako ja, je take spokojeny. Dokonce ma zhruba stejne najeto cca 90 000km.
Rozhodne co nevidet chci auto prodat a koupit si nove, znovu P307, ale tentokrat 1.6 HDI 80kW nebo 2.0 HDI 100 kW.
Mam takovy pocit, ze do teto diskuze se zapojuji jen nespokojeni uzivatele.
Chapu to, protoze sam bych se nezapojil nebyt tolika negativnich reakci.
V mnoha pripadech si myslim, ze na vine neni auto samotne, ale totalni nekompetentnost servisu. Jiste auto melo a mozna jeste ma furu nedostatku, ale vzdy se to da nejakym zpusobem resit. Zvlastni zkusenosti vim, ze plati neprima umernost, cim vetsi servis ,tim je mensi ochota resit. -
"-- skrytý --" 14.04.05 12:13
« Re: Diky
Jarino, nezavidim ti. vsetky problemy, ktore som mal a nejake pretrvavaju su v porovnani s tvojimi trablami drobnostami. asi by som take auto spustil dolu zrazom, do rokliny. musis mat nervy zo zeleza. klobuk dolu.
ako je mozne, ze taketo auto sa stalo autom roka? alebo su pre "byvaly" vychodny blok urcene auta vyrobene v pondelok a piatok???
Daj si vyvážiť všetky 4 pneumatiky a dopredu daj len tie gumy, na vyváženie ktorých boli potrebné najnižšie gramáže, resp. tie, u ktorých boli rozdiely v gramážach na obidvoch stranách disku najnižšie.
A vykašli sa na to, že predtým bola pneumatika napr. vpravo vzadu. Ak boli na jej vyváženie potrebné menšie gramáže, kľudne ju daj hoci vľavo dopredu.
No a vyskúšaj auto.
Mne napríklad náprava mierne kmitá pri zimných pneu. Dal som sa zlákať na nízku cenu Matadoriek a to je výsledok. U letných Bridgestone nekmitá vôbec nič.
Ak vôbec nič z uvedeného nepomôže, skús skadiaľsi zohnať (požičať si) dva určite dobré disky a vyskúšaj tie.
A ak máš šťastie, že v pneuservise nebude veľa ľudí, skús sa ich spýtať, či by neprepli vyvažovaciu mašinu na vyššiu presnosť ako +- 5.
Ak kmitanie zmizne a časom sa objaví znova (2-3 mesiace), chyba môže byť v špine a nánosoch na zadnej strane disku. Daj tie pneu dole a vyčisti ten disk zvnútra. (Mal by si sa tiež uistiť, že keď ideš do pneuservisu na vyvažovanie, tak máš disky čisté z vnútornej strany.)