Peugeot 307
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
matuS 08.05.05 13:17
« Re: Re: Tankodrom
mitsi> neviem, lebo s inym autom som tam este nesiel
fakt je ten, ze C5 sice filtruje nerovnosti velmi dobre, ale to prechadzanie nerovnosti je sprevadzane hlukom, cize akusticky to nieje pohodlne. neviem posudit aky vysoky hluk to je, lebo inak je C5 velmi tiche auto, cize ten hluk od podvozka tam je vyrazny.
myslim, ze e-klasse s pneumaticom to zvlada lepsie, pretoze ten podvozok je tichsi a napriek 17" kolesam (vs 16" na C5) filtruje nerovnosti lepsie. -
"-- skrytý --" 08.05.05 12:39
« Sestka
Tá spotreba je podľa mňa taká vysoká vinou zlého sprevodovania (resp. chýbajúceho 6. stupňa).
Benzínový motor 1,6 l v Peugeote točí pri 135 km/h cez 4.000 otáčok. Keby som mal možnosť zaradiť tam 6. stupeň a znížiť otáčky na 3.600 (ten motor na to výkonovo má - na päťke zrýchľuje aj do tých najstrmších stúpaní na D1), tak hneď by spotreba išla minimálne o pol litra dole.
Inak som si všimol, že už aj majiteľom rôznych teréniakov nie je pri súčasných cenách benzínu jedno, ako rýchlo jazdia. Taký benzínový Nissan Patrol papká 13 litrov už pri 135 km/h. Čo to musí "žrať" pri 150 km/h - strach a hrôza. -
"-- skrytý --" 08.05.05 12:30
« Re: Tankodrom
To nejsou betonové panely, ale betonka s dilatačními spárami (ty tam samozřejmě být musejí). Kromě toho je řada úseků dodatečně příčně frézovaná kvůli odvodu vody. Jedná se o stejnou technologii, jakou se dělají letištní plochy. Když je to dobře udělané, vydrží to věčnost. Dále se v tom nevyjíždějí koleje a tento druh vozovky vykazuje i menší valivý odpor při zároveň větším koeficientu součinitele tření. Samozřejmě se po tom hůře jezdí, tedy pokud je to v stavu, v jakém je to dnes. Holt nejsou peníze. Ale když si promítnete, ze kdy jsou některé úseky D1 a kdy byly stavěny některé dálnice v SR, tak odpověď je jasná: ekonomické hledisko vs. výdrž.
Kromě toho právě na těchto úsecích se krásně ukáže, co "umí" podvozek (a pneumatiky) toho či onoho vozu: jsou auta, kde se vpravo opravdu jet nedá (zvláště pak ne rychle) a jsou i taková, kde kromě rozdílné zvukové kulisy nevnímáte rozdíl. Předpokládám, že matuSova C5 v tomto ohledu exceluje... -
"-- skrytý --" 08.05.05 11:05
« Tankodrom
Lidičky. Tak som si včera spravil poloslužobnú-polosúkromnú cestu do Prahy po štyroch rokoch. (V sobotu, aby som sa vyhol zápcham.)
Moje tajné želanie spraviť s 1,6l P307 cestu BA-Praha-BA na jednu nádrž sa ukázalo byť márne pri konštantnej rýchlosti na dialnici 135 km/h.
Každopádne, po príchode naspäť do BA palubný počítač ukazoval priemernú spotrebu 8,1 l/100 km, čo nie je až také zlé.
Ale nie o tom som chcel. Češi asi fakt vedia hrať hokej lepšie ako my, ale čo sa týka dialníc, tak Slovensko víťazí nad Českom 10:0.
Česká dialnica Břeclav-Brno-Praha a späť sa totiž nedá nazvať inak ako TANKODROM.
Hlavne smerom z Prahy na Brno je trasenie v pravom pruhu na úsekoch smerom dole kopcom a súčasne do zátačky neúnosné a pravdepodobne prekračujúce hranicu bezpečnosti.
Neostáva tak nič iné len ísť sústavne v ľavom pruhu a do pravého sa vracať len pri púšťaní rýchlejších áut.
Každopádne, keď to panelové šialenstvo za odbočkou na Břeclav konečne ustalo, tak som mal pocit, že mi auto vzlietlo niekoľko cm na vozovku - také ticho bolo zrazu v interiéri.
Slovenské dialnice - nebo na zemi. A to má môj P307 vcelku mäkký podvozok a štandardné pneumatiky. Čo sa musí diať v tvrdších nemeckých autách na 16 alebo 17 palcových diskoch - hrôza pomyslieť.
Ja mať v Čechách firmu, ktorej vozidlový park pravidelne jazdí Praha-Brno-Praha, tak by som českej vláde zasielal každú druhú výmenu tlmičov na preplatenie.
Keď si spočítate, koľko prechodov medzi betónovými panelmi absolvujete (a teda koľko krát dochádza k namáhaniu tlmičov na aute), tak to vychádza na minimálne 30 percentné skrátenie životnosti tlmičov. Toľko práce tie tlmiče nemajú ani počas 3 mesačného jazdenia po Bratislave.
Neostáva len žaželať bratom Čechom skoré dokončenie dialníc smerom na Nemecko a spojenie Brna a Ostravy dialnicou. Snáď potom začnú rozšírovať tankodrom D1 na tri pruhy a popritom vyhodia tie betónové panely von. Už včera bolo neskoro.
PS Vie niekto, prečo v Čechách D1 budovali touto technológiou? Veď za socíku sa robili dialnice aj na Slovensku (BA, Liptovská Mara, PO-KE) ale nikde tie betónové panely komunisti nepoužili. -
"-- skrytý --" 04.05.05 09:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Gratulujem!
Samozřejmě! Brzdy potřebují záběh min. 200-500 km a nejdůležitějším pravidlem je vyvarovat se prudkého, intenzivního či dlouhodobého brzdění. Každá snaha o "urychlení" záběhu brzd je kontraproduktivní a dřív nebo později se vymstí: buď na nevratném poškození kotoučů nebo na sníženém brzdném účinku ("přepálené" destičky). -
"-- skrytý --" 03.05.05 18:10
« Re: Re: Gratulujem!
To Jarino RS. (cit. části příspěvku z 25. dubna) "Dokonca mi vymenili platnicky, skoro som si namlatil ksichtik o volant, ked som prvykrat zabrzdil"
- Tak právě tohle prostě už z povahy věci nemůže být pozitivním dopadem výměny brzdových destiček! Každý třecí element totiž vyžaduje určitý záběh, zvláště pak pokud je montován na již jeté (ve smyslu nikoliv fungl nové) brzdové kotouče. Naopak po čerstvé výměně brzdových desek to nějakou dobu, resp. ujeté km, resp. počet a intenzitu zabrzdění trvá, než to začne brzdit alespoň tak, jak to brzdilo před servisním zásahem.
Takže pokud je pravda to, co píšeš, musel servisní zásah spočívat v něčem úplně jiném, než v prosté výměně "platničiek", alebo ti to predtým nebrzdilo vobec! -
matuS 28.04.05 22:53
« Re: Viem si Ťa predstaviť
PS Ja 2 tisíc, keď som odbočoval na križovatke doľava na červenú a nevšimol som si ich. (Bola 1 hodina v noci a v okolí 1 kilometra od križovatky ani stopy po ďalšom aute.)
siroko daleko nikto, ale policajtov si si nevsimol...
to kazdy hovori...siroko daleko ziaden vlak, tak prejdem na cervenu a zrazu bac, a vecer si v televiznych novinach... -
"-- skrytý --" 28.04.05 22:17
« Re: Viem si Ťa predstaviť
tak teraz si sa netrafil! >:D mam najazdenych asi 250.000 km a este som v ZIVOTE NEPLATIL pokutu policajtom, samo, asi 3x som to ukecal, ale nikdy neplatil. Iba raz v BA debilom mestskym a takisto ked mi pri Tescu v BA jeden * trafil moje polo svojim, tak najmudrejsi blavaci fukli pokutu obom a to som sa odvolal a neplatil. Tot moje priestupky... Inac nedodrzujem mimo obce asi ako kazdy, ale neprehanam to, tak 100-110 a v obci max do 70 a funguje to, neplatim. A to sa mi podarilo si stale vybrat sluzobku pocas vsetkych jastrabov cez celu republiku a.... NIC. Takisto som v CZ chytil 2x krystofa a zase nic ;-) Aj dneska ma zastavili len na ceste z domu do prace (cca 3 km) 2x na useku 0,5 km a zase nic :-! no a nesiel som v sobotu zo ZV, ale iba z DT, lebo servisak byva tam a auticko mal doma a prasilo iba do LC, kde som ho nechal manzelke...odvtedy som v nom nesedel, bojim sa, aby sa nepokazilo >:D joke, je u lakyrnika







