Peugeot 307

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.05.05  00:50

    « podvozok na tankodrom

    prave dnes som sa dozvedel, ze existuje nieco este lepsie ako je MB airmatic.
    je to od firmy Bose. ano, ta firma pre audiofilov. vraj od osemdesiatych rokov tajne pracovali na inteligentnych tlmicoch. sam pan Bose sa tym zapodieva(l). kolesa presne kopiruju teren, zatial co vozidlo je v rovnakej polohe, teda akoby sa vznasalo. ked sa blizi jama, kolesa dostanu pokyn a vysunu sa do nej, no cast vozu nad danym kolesom je v rovnakej vyske, ako predtym. a podobne je to s hrbolom/vyvyseninou. neviem to presne a v rychlosti vysvetlit. este jedno - tuto technilogiu vyuzili i na skakajucom aute. normalne (?) preskocilo prekazku (10 cm) na ceste. :shock: :shock: :shock:
    musite to vidiet.
    trochu viac je na
    [odkaz]
    pripadne pozrite reprizu auto,motor und sport TV na VOXe.
    v utorok, 10.5.2005 o 03:25
    na www.bose.com som nenasiel nic o tomto pruzeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.05.05  17:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Tankodrom

    Pravda, čím vyšší generace hydroactive u Citroenu, tím více se vytrácí jeho výhody. S airmatic od Mercedesu nemohu srovnávat, žádnou praktickou zkušenost nemám. Měl jsem na mysli srovnání dobrého podvozku se "standardním" pozdvozkem. U toho prvého se jízda po D1 projeví "akustickou nepohodou", u toho druhého lidi raději volí levý pruh, třebaže se tím dopouštějí přestupku.
    PS: Proč se tak děje, to jsem pochopil, až když jsem tuhle absoloval cestu Praha - Budapešť a zpět za volantem Oct.01. Do té doby jsem ty řidiče jedoucí stále vlevo považoval prostě za koko.., teď už chápu, že pro své konání mají jistý důvod...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 08.05.05  15:53

    « Re: Re: Re: Re: Tankodrom

    teraz neviem presne ako to myslis.
    co sa tyka eklasse s airmatic podvozkom v porovnani s C5 hydractive III, tak citroen sa moze ist schovat. citroen je tvrdsi, horsie drzi stopu a podvozok je na nerovnostiach hlucny. a to ma 16" gumy!
    zapnutie tlacitka start sa nijak neprejavi.
    na airmaticu ked das sportovy mod, to auto citelne stvrdne a znizi sa svetla vyska asi o centimeter.
    mercedes robi airmatic par rokov a je to fakt uzasny vysledok. citroen robi hydropneumaticke pruzenie uz desatrocia a nenadchne. v xantii aktiva to bolo aspon krasne makke a zabranovalo to prilisnemu naklananiu. u C5 pritvrdili a tak podla mna to stratilo zmysel.
    vsetci novinari pisu ze citroen jazdi ako v bavlne, ale mne to tak nepride.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.05.05  13:46

    « Re: Re: Re: Tankodrom

    To matuS: Jenže mezi "akustickou nepohodou" a vypadáváním plomb ze zubů, případně neschopností udržet zvolenou stopu, je dost podstatný rozdíl!
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 08.05.05  13:17

    « Re: Re: Tankodrom

    mitsi> neviem, lebo s inym autom som tam este nesiel
    fakt je ten, ze C5 sice filtruje nerovnosti velmi dobre, ale to prechadzanie nerovnosti je sprevadzane hlukom, cize akusticky to nieje pohodlne. neviem posudit aky vysoky hluk to je, lebo inak je C5 velmi tiche auto, cize ten hluk od podvozka tam je vyrazny.
    myslim, ze e-klasse s pneumaticom to zvlada lepsie, pretoze ten podvozok je tichsi a napriek 17" kolesam (vs 16" na C5) filtruje nerovnosti lepsie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.05.05  12:39

    « Sestka

    Tá spotreba je podľa mňa taká vysoká vinou zlého sprevodovania (resp. chýbajúceho 6. stupňa).
    Benzínový motor 1,6 l v Peugeote točí pri 135 km/h cez 4.000 otáčok. Keby som mal možnosť zaradiť tam 6. stupeň a znížiť otáčky na 3.600 (ten motor na to výkonovo má - na päťke zrýchľuje aj do tých najstrmších stúpaní na D1), tak hneď by spotreba išla minimálne o pol litra dole.
    Inak som si všimol, že už aj majiteľom rôznych teréniakov nie je pri súčasných cenách benzínu jedno, ako rýchlo jazdia. Taký benzínový Nissan Patrol papká 13 litrov už pri 135 km/h. Čo to musí "žrať" pri 150 km/h - strach a hrôza.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.05.05  12:30

    « Re: Tankodrom

    To nejsou betonové panely, ale betonka s dilatačními spárami (ty tam samozřejmě být musejí). Kromě toho je řada úseků dodatečně příčně frézovaná kvůli odvodu vody. Jedná se o stejnou technologii, jakou se dělají letištní plochy. Když je to dobře udělané, vydrží to věčnost. Dále se v tom nevyjíždějí koleje a tento druh vozovky vykazuje i menší valivý odpor při zároveň větším koeficientu součinitele tření. Samozřejmě se po tom hůře jezdí, tedy pokud je to v stavu, v jakém je to dnes. Holt nejsou peníze. Ale když si promítnete, ze kdy jsou některé úseky D1 a kdy byly stavěny některé dálnice v SR, tak odpověď je jasná: ekonomické hledisko vs. výdrž.
    Kromě toho právě na těchto úsecích se krásně ukáže, co "umí" podvozek (a pneumatiky) toho či onoho vozu: jsou auta, kde se vpravo opravdu jet nedá (zvláště pak ne rychle) a jsou i taková, kde kromě rozdílné zvukové kulisy nevnímáte rozdíl. Předpokládám, že matuSova C5 v tomto ohledu exceluje...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 08.05.05  12:06

    « Re: Tankodrom

    ked idem na C5 rychlostou 135km/h (tachometrovych) tak mam spotrebu 9.8
    vzhladom na to ze mam raz taky vykon a raz taky objem (a vacsie auto), tak mi tych 8 pripada dost vela.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.05.05  11:05

    « Tankodrom

    Lidičky. Tak som si včera spravil poloslužobnú-polosúkromnú cestu do Prahy po štyroch rokoch. (V sobotu, aby som sa vyhol zápcham.)
    Moje tajné želanie spraviť s 1,6l P307 cestu BA-Praha-BA na jednu nádrž sa ukázalo byť márne pri konštantnej rýchlosti na dialnici 135 km/h.
    Každopádne, po príchode naspäť do BA palubný počítač ukazoval priemernú spotrebu 8,1 l/100 km, čo nie je až také zlé.
    Ale nie o tom som chcel. Češi asi fakt vedia hrať hokej lepšie ako my, ale čo sa týka dialníc, tak Slovensko víťazí nad Českom 10:0.
    Česká dialnica Břeclav-Brno-Praha a späť sa totiž nedá nazvať inak ako TANKODROM.
    Hlavne smerom z Prahy na Brno je trasenie v pravom pruhu na úsekoch smerom dole kopcom a súčasne do zátačky neúnosné a pravdepodobne prekračujúce hranicu bezpečnosti.
    Neostáva tak nič iné len ísť sústavne v ľavom pruhu a do pravého sa vracať len pri púšťaní rýchlejších áut.
    Každopádne, keď to panelové šialenstvo za odbočkou na Břeclav konečne ustalo, tak som mal pocit, že mi auto vzlietlo niekoľko cm na vozovku - také ticho bolo zrazu v interiéri.
    Slovenské dialnice - nebo na zemi. A to má môj P307 vcelku mäkký podvozok a štandardné pneumatiky. Čo sa musí diať v tvrdších nemeckých autách na 16 alebo 17 palcových diskoch - hrôza pomyslieť.
    Ja mať v Čechách firmu, ktorej vozidlový park pravidelne jazdí Praha-Brno-Praha, tak by som českej vláde zasielal každú druhú výmenu tlmičov na preplatenie.
    Keď si spočítate, koľko prechodov medzi betónovými panelmi absolvujete (a teda koľko krát dochádza k namáhaniu tlmičov na aute), tak to vychádza na minimálne 30 percentné skrátenie životnosti tlmičov. Toľko práce tie tlmiče nemajú ani počas 3 mesačného jazdenia po Bratislave.
    Neostáva len žaželať bratom Čechom skoré dokončenie dialníc smerom na Nemecko a spojenie Brna a Ostravy dialnicou. Snáď potom začnú rozšírovať tankodrom D1 na tri pruhy a popritom vyhodia tie betónové panely von. Už včera bolo neskoro.
    PS Vie niekto, prečo v Čechách D1 budovali touto technológiou? Veď za socíku sa robili dialnice aj na Slovensku (BA, Liptovská Mara, PO-KE) ale nikde tie betónové panely komunisti nepoužili.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 05.05.05  00:29

    « Re: Re:

    Ja som mal priemer okolo 7,8, co nebolo az take hrozne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.05  23:30

    « Re:

    Ja tak 80% mesto, takze som spokojny...aku mate priemerku na 1,6 16V? Ja okolo 7,2 (podla PC, ale aj to tak vychadza) ň, preto sa cudujem niektorym... mimo mesta veselo o litrik menej a nie som pomaly ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.05.05  20:10

    « Bez nadpisu

    Ja som menil predné brzdové platničky po 120 000 km. Teraz mám 175 000 km a zadné sú este dobré. Uvidím kolko ešte vydržia. Veľmi závisí od štýlu jazdy a kde sa auto prevádzkuje...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.05  18:01

    « Re: Re: Re: Gratulujem!

    To Mitsi: no, chlap na tom urobil cca 200 km, kym som si pre auto prisiel a rovno som presadol z fabky, takze asi aj to bol dovod nezvyku >:D
    Ja som menil teraz, 56tkm, vraj ecce sa dali, ale uz radsej odporucili 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 04.05.05  15:37

    « Re:

    Predne som menil po 80 000 (servis odporucil) a zadne som nestihol - auto som predal, ked malo cca 85 000 km :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.05  14:52

    « Bez nadpisu

    Mně vydržely přední destičky 60000 km a zadní budu měnit cca v 90000 km. Ze třetiny jezdím po Praze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.05  12:17

    « A koľko vydržia?

    Ozaj, a koľko podľa vašich skúseností vydržia brzdné doštičky u P 307?
    (Zvlášť predné a zadné.)
    Ešte som nemenil, ale dobré vedieť približne kedy to bude treba spraviť.
    Ďakujem za info.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.05  11:11

    « zabeh brzd

    dakujem za info. To je fajn, lebo po vymene brzd sa na tom ich technik vyblaznil, ze to treba pekne precvicit a usaditt. Nabuduce mu rozbijem hlavu!!!
    Clovek sa stale uci, len ......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.05  09:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Gratulujem!

    Samozřejmě! Brzdy potřebují záběh min. 200-500 km a nejdůležitějším pravidlem je vyvarovat se prudkého, intenzivního či dlouhodobého brzdění. Každá snaha o "urychlení" záběhu brzd je kontraproduktivní a dřív nebo později se vymstí: buď na nevratném poškození kotoučů nebo na sníženém brzdném účinku ("přepálené" destičky).
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 04.05.05  08:19

    « Re: Re: Re: Re: Gratulujem!

    Miro: ked si kupis nove auto, je velmi dolezite uvodnych par km prudko nebrzdit. Proste pianko brzdy "zabehnut", aby si dobre sadli. Ked vymenis dosticky (pri vymene kotucov sa tusim menia automaticky), proces sa opakuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.05  07:27

    « Re: Re: Re: Gratulujem!

    mitsi: po vymene platniciek, kotucov je potrebne absolvovat daky brzdovy zabeh ? Napr par silnejsich przdeni, atd ?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…