Peugeot 307
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
« Vybava
Ma to spoustu uzitecnych veci i prijemnych kravinek. Z tech prvnich je to 6 airbagu, ABS+EBD, servo, aut. klima (priplatek 48 tis.), bezp. operky hlavy, aut. sterace (misto cyklovace), aut. rozsvec. svetel. Z kravinek je to CD changer (pripl.), prizpusobeni hlasitosti radia rychlosti auta, pocitac (pripl.), metalizu, takovou sadu odklad. prostor (pripl.). Ja proste nedokazal odolat. A spotreba? Zatim o tom nemuzu moc mluvit, auto je syrove, ujel jsem sotva 300km, z toho 40 km po meste a 200 na dalnici. Ale i tak uz jsem na 8,9l/100. Myslim, ze se v prumeru da jezdit kolem 7,5 - 8. -
« Tak a mam ji!
Tak jsem si vcera po mesici cekani konecne zasel pro novou 307. Koupil jsem 1,6 ve vybave XR Presence s "nekolika" prvky zvlastni vybavy. Vcera jsem najel asi 60 km mimo obec, pak asi 40 km po meste a dneska rano 80 km po dalnici. Moje postrehy:
1. KLID A TICHO. To auto je fakt neuveritelne tiche. I v rychlosi 160 km/h je aerodynamicky hluk velmi nizky a motor, prestoze toci asi 4500, skoro neslysite. Jedine, co je slyset je trochu sumu od pneumatik.
2. Zivy motor. Je to sice jeste syrove, ale stejne je ten motor velmi zivy a do rychlosti 150 km/h ma skvele reakce.
3. Podvozek. Je to zvlastni, ale clovek si na nej musi zvyknout. Sedite totiz vys a tak mate pocit, jako u MPV. Ale pritom je to auto velmi stabilni.
4. PROSTOR. O tom asi nema cenu psat. Vpredu se uvelebi i dlouhani a tlustosi (jsem oboji :-)) a vzdu je mista i tak dost. Vzadu necekejte limuzinu, ale 4 dospeli se usadi velmi pohodlne.
Celkovy dojem - zatim super. Ale jsou to jen prvni dojmy, tak uvidime dal. -
« 307 HDI
Byly u nas předváděcí jízdy. Pugeot měl k dispozici 307 se všemi variantami motorů (teda mimo té 1,4 HDI o které se zde někdo zmiňuje). Jako majitel Octavie TDI 66kW r.v. 1998 jsem si tedy počkal na HDI 81kW abych si to mohl prakticky porovnat (byla zde samozrejme i 66kW verze, ale chtěl jsem si to vychutnat). První překvapení (a veliké) byla skutečně nízká hlučnost jak na volnoběch tak v otáčkách. Tedy musím přiznat že to moje TDI se i po zahřátí při volnoběhu vedle tohoto vozu projevuje jako traktor. Jinak zátah asi tak od 1500ot/min je zhruba stejný a i ta malá prodleva turbodmychadla je zde také velmi podobná, i když se mi zdálo trochu jako by nárust výkonu byl pozvolnější. Ale největší překvapení bylo za cedulí konec obce. podřadil jsem na 3 (při cca 70km/hod) a dal plný plyn. A nic moc se tedy nedělo. Tedy moje TDI 66kW v relativně těžší Octavii mě pořádně zatlačí do sedačky. Ale tohle bylo kruté zklamání, nevím jestli je to odstupňováním převodovky (teď mě asi zdejší znalci roznesou na kopytech) ale tohle lehčí auto které ma paírově o 20 koní více mě velice zklamalo. Ale ta 307 je báječně tichá, při rychlosti 130km/hod je dokonce i aerodynamicky mnohem tišší než Octavie, prostě akusticky báječná pohoda. Ideální by bylo z obou těchto aut namixovat vnitřní prostor a tichost motoru 307 a ten zátah motoru a objem kufru z Octavie. Ale to jsou jen takové představy. Ve skutečnosti si všichni kupujeme taková auta která jsou na trhu. -
« Re: 1.4 HDi
Tomas>Ja to na mojej 1.4 16V vidim inak, ak je predo mnou dizel tak ked skonci 50, tak mozno aj trochu rychlejsie zrychli(ak som teda meky tam tu dvojku pichnut) ale netrva dlho, manik preradi a v ten moment som uz daleko pred nim, lebo tam kde mu ten dizel zvedne, moj benzin sa prave zobudi z dedinskej letargie - ako vravim - je to o vykone, mas ho, zrychlis, nemas ho, nezrychlis, nikto nikomu nekaze zaradovat nevhodnu rychlost v nevhodny cas s nevhodnym motorom. Bezne jazdim na 4000 - teda tam kde mam najvecsi tocak - to je pri tych 50 na trojku, nie na stvorku. Never tomu ze 16V benzin ma mensi rozsah otacok, mne to to taha v pohode od 2000 do 6000. pod 1500 nema moment a nad 6300 vypina. Dizel fachci od 1500 do 4000 to je porovnatelne. -
« 307 SW
TomaszPlzne:Plne s tebou souhlasim. Jel jsem v 2.0 HDi a co me fascinovalo ten nabeh turba uz od volnobehu. Zadny turbo efekt. A to ticho !!! Jako s benzinem. Akorat ze o hodne levneji.
A propo co rikate na 307 SW ??? Je super !!! Mit pul melounu tak je jasny favorit!!! (samozrejme ze by mi to nestacilo, ale za meho 9 let stareho Civika bych taky jeste neco dostal :)) -
« Re: 1.4 HDi
Aby si sa rozbehol ako 1.4HDi, staci ti podradit na trojku a HDi zostane v spatnom zrkadle. Motor nereve, spolucestujuci si netukaju a nemusis radit ako blazon. Ale ak chces rychlo obehnut, podradis tak, aby si bol blizko max. vykonu a vtedy pojde benzinak rychlejsie. -
« Re: 1.4 HDi
Jedeš 50 km/h v obci, která končí, chceš jít rychle na 90 km/h - BENZÍN: na 4 tam máš tak 2000 otáček. Abys využil ten výkon, tak by to znamenalo tam rychle dát dvojku, plnej, okamžitě trojku, plnej, okamžitě čtyřku plnej. V tom HDi tam tu čtyřku necháš a šlápneš na plyn. Je to o nějakou tu korunu levnější, pohodlnější a normálně i rychlejší, protože s tím postupem u benzínu si musíš hrát na závodníka a motor řve a spolujezdci si ťukají na čelo a strachy vyskakují za jízdy, zatímco u toho dieselu si toho ani nevšimnou. -
« Uz na nej cekam
Panove, po nekolikatydennim vybirani jsem nakonec zvolil 1,6 XR Presence. Ten motor mi prisel super. Ja nejsem veliky priznivec dieselu, takze jsem zvolil tohle. 110 koni je akorat, do 160 to jede skvele. A dal me to moc nezajima. Ale verim, ze to pujde do tech 190. Tahle vybava ma 6 airbagu, ABS s EBD a spoustu prijemnych veci za 475 tisic. Ja jsem si tam jeste nechal dat par "drobnosti", takze to bude asi za 550. Uz se nemuzu dockat!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!