Peugeot 307
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
"-- skrytý --" 18.03.07 20:10
« Stierače
Zdravím všetkých.
Po takmer troch rokoch sa mi začínajú opotrebovávať predné stierače.
Narazil som na nečakaný problém. V Peugeote chceli 1300 a 1100 korún za kus (Auto Alba), čo sa mi zdá neskutočne veľa.
Problém ale je, že predné stierače na 307-čke sú 70 a 65 cm dlhé a nie je ich bežne dostať. Vo všetkých predajňach, kde som bol, som videl len maximálne 61 cm dlhé.
To isté platí o náhradných gumičkách. Najdlhšie sú 61 cm.
Takže otázka znie, keď ste menili na svojom aute predné stierače, kde ste ich kupovali? -
"-- skrytý --" 20.01.07 14:18
« Bez nadpisu
Pokud však v chlad. okruhu dojde po vypnutí motoru k varu, je někde chyba.
Pokial to nie je vyslovene mechanicka chyba motora (prasknuta hlava), tak potom byva velmi cesto problem vo viecku chladiaceho okruhu. Na PSA autach je to vo vacsine pripadov 1.4baru, viecko ten tlak bud neudrzi alebo ak je viecko slabo zasubovane, tak vlastne ani netesni a samozrejme nemoze udrzat spravny tlak.
Je to kriticke najma u benzinov, ktore maju pracovnu teplotu naozaj tak v priemere okolo 90 stupnov a pri vypnuti motora najma v lete to kludne moze vystupit (a aj vystupi) nad 100. Ak by okruh nebol pretlakovany, resp. ak nie je utesneny, voda zovrie, to je fyzika. Okrem toho musi spravne fungovat aj ventilator na chladici, to je uplny zaklad.
Ak vsak zovrie voda na diesli (tie drzia v priemere 80 stupnov) a tesne pred zastavenim vodic od motora neziadal supersportovy vykon alebo nesiel dlhe kilometre do kopca nizkou rychlostou, tak je vec vazna.
PS: mojim doterajsim rekordmanom bol 1.8 litrovy Peugeot 306, tam sa zopinal ventilator najneskor na 3-om semafore, ak bol motor predtym kompletne zohriaty, napr. cestou mimo mesto a teplota aj za normalu stupala nad 100. Nikdy vsak nepresiel do cerveneho, a to sme s nim stali aj hodinu v zapche a pohybovali sa max. 20kmh za horuceho leta hore kopcom na Makov za kamionmi... Okrem toho to bolo vidno aj na spotrebe, cisto mesto si zobral 12 a viac litrov, to teplo z tolkeho benzinu sa muselo niekde prejavit. -
"-- skrytý --" 19.01.07 17:15
« Re: diesel aditiva
Tohle ale s motorovým olejem vůbec nijak nesouvisí! Dochází Ti totiž speciální aditivum absolutně nezbytné pro správnou činnost FAP, které ovšem dostaneš jen ve značkovém servisu. Pokud doplnění zanedbáš, zřejmě o ten FAP úplně přijdeš, což Tě přijde (podle mého střízlivého odhadu) na 25 tis. Kč, a k tomu nutno ještě přičíst doplnění onoho aditiva!!! -
"-- skrytý --" 19.01.07 16:36
« diesel aditiva
u peugeotu 307 2.OHDi SW najeto 145.000km. na počítači bliká při rozjezdu DIESEL ADITIVE MINIMUM LEVEL v servisu po mne chteji 4.500Kč zda se mi to dost drahé! potřebuji poradit jak srazit cenu dolů. nevim vubec jaky motorový olej jde do toho motoru. jestli polosyntetika nebo plnosyntetika... diky za radu -
« 307-termostat
Zdravim mal som problem s teplotou chladiacej kvapaliny, teplota sa mi drzala okolo 75 C teraz v zime. Bol som v servise a nenili mi 1336Q1TEP.CIDLO cena 475 Sk + vymena termostatu 571 Sk a nova chladiaca kvapalina 182Sk :-) tak a teraz to drzi tesne pod 90 C cize je to OK. Na tom starom mam ho doma, bolo vyrazene 89 vtedy by mal pustat dalej do chladica.Som zvedavy ci to bude mat vpliv aj na spotrebu... Peugeot 307 1.6 16V -
« Re: Re: 307-termostat
Robiro123: ty ju este stale mas ;-) ? Inac mne takisto sa teplota aj teraz v zime pri pomalej jazde v meste vysplha tesne nad 90 a pri sviznejsej klesa tak na rozmedzie 80-90.. uz to neriesim, ale dufam, ze to nezavarim v lete 8-s
Inac chlapci moji dnes som sa skoro pokakenkal, podrzal ma moj tatosik statocne.. Vracal som sa dnes vecer od priatelky, prsalo a v jednej takej ostrejsej lavotocivej zakrute mi jebol ozran na cestu asi do tretiny cesty... (mal som asi 80 km/h) Bol v ciernom a zbadal som ho na poslednu chvilu, strhol som volant a to vam bol taky losi test za mokra, ze som drbol hlavou o bocne sklo pri spatnej, velmi rychlej zmene smeru jazdy do prava kvoli vyhybaniu sa protiiducemu autu :shock: ! Zastavil som asi 50m dalej, podakoval vsemohucemu, vystupil, zapalil si cigo, rozdychaval a hmatom zistoval ci nemam plne gate.. Chcel som najprv skopat toho * na ceste, ktory sa druhykrat narodil, ale stiahol som ho radsej z cesty do priekopy, druhy uz by nemusel mat stastie nezrazit to hovado blbe >:-[] .. Az dnes som zistil nechtiac co ten podvozok v kombinacii s kvalitnymi pneu dokaze. Netvrdm, ze je to najlepsi podvozok vobec, ale na mojom predchadzajucom megane by som sa pobral na vylet krajinou si myslim... -
"-- skrytý --" 04.01.07 23:02
« 80-90 °C
Ja som zase na mojej 307-čke (1,6 l benzín) asi pred mesiacom spozoroval, že mi teplota začala chodiť v rozmedzí 80 - 90 °C.
Predtým držala presne na 90°C ako keby bola zaseknutá, ale teraz keď napríklad pridám rýchlosť tak klesne z 90 na cca. 82 a behom minúty sa vrátiť na 90.
Nad 90°C stúpa len v horúcom lete v kolónach, keď zopína aj pomocný ventilátor v prednej maske.







