Ford Fiesta Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 23.03.09 11:42
« Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
WinDiesel: Máš pravdu. TSI si koupí jen ten, kdo nesnáší diesely a kdo jezdí rád svižně, ale nechce vysokou spotřebu. A podle tabulek prodeje se TSI prodává docela dobře. Pořád je to jiné poježdění s 1.4TSI na nebo s 2.0TDI. Ona ta poslední 2.0TDI s commonrailem se moc nepovedla. Chci vidět skutečné hodnoty 1.6TDI, ta spotřeba 4,3 litru v Golfu mi připadá hodně ulítlá. [odkaz] -
WinDiesel 23.03.09 10:44
« Re: Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
A teď jsi na to narazil. Pokud je TSI stejně drahé jako TDI, cenový rozdíl, který je pro benzín obvyklý, je smazán. Ti, co chtějí levné auto půjdou do klasiky benzínu 1,4 nebo 1,6 a ti co budou do toho chtít investovat, budou mít snazší rozhodnutí - pokud je 2,0 TDI stejně drahé jako 1,4 TSI, potom bude 1,6 TDI levnější a není co řešit. -
superkutil 23.03.09 10:07
« Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
Měl jsem po dobu opravy Mondea půjčený Nisan Note 1.4 65kW se zrychlením 0-100km/h za 13sec a byla to děsná plechovka. To mi Fusion připadá mnohem solidnější a bytelnější. Ten Nisan Note mi připomínal spíše KIA ceed.
Zajímalo by mě v čem je ten nisan lepší? -
"-- skrytý --" 23.03.09 09:28
« Re: Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
No hele když kámoš sháněl auto (ojeté), tak jsme mimo jiné byli projet i fusiona 1,4 TDCi (50 kW). Motor byl však mizerně odhlučněný a slabý. Nakonec za stejné prachy sehnal Nissan Almera 1.5, což je ve všech směrech lepší auto... -
superkutil 22.03.09 21:53
« Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
Ta 1.6TDI vypadá fakt famózně! 77kW a 5,5litru jsou fakt pěkné hodnoty. Jinak ta 1.4TSI má 125kW a je to fakt dělo! Když jedeš lehce tak jseš na 6ti litrech jako u běžné 1.4 ale když potřebuješ, tak auto vyrazí no a za to si samozřejmě řekne více paliva.
Většinou jde o to, že mimo jízd vysokou rychlostí, kde se překonává odpor vzduchu, není při běžné jízdě mimo předjetí potřeba vyšší výkon. To znamená že jen tak na 5-10% jízdy je potřeba výkon větší. A tak vlastně stačí malý motor, který se doplní o turbo pro předjetí.
Když už chceš porovnávat, tak porovnávej srovnatelný výkon, takže třeba 1.4TSI 103kW a 2.0TDI 103kW. Při běžné jízdě bude rozdíl spotřeby 1-1,5 litru, což zase při tišším chodu benzínu a většimu rozsahu otáček není špatné. Porovnával jsem s kolegou Golf Plus 1.4TSI a 2.0TDI oba 103kW, ceny stejné. ;-)
Mohl bych mít jetého Fusiona 1.4 i 1.4TDCI za stejnou cenu, proto se ptám.
Nevím jak ty, ale já když využívám výkonnový potenciál mého 2.2TDCI, tak se taky dostanu z 5,5 na 7,5-8 litrů. Zákony fyziky neošálíš. -
WinDiesel 22.03.09 21:11
« Re: Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
Kutil: no 5000 km ročně je málo. Tam je lepší benzín, dieselu má jezdit, 5000 by mu nedělalo dobře. Proto má taky tatík 1,4 benzín a v době koupě byl taky rozdíl 100000 Kč a to bylo moc.
Spotřeba 1,4 TDCi je fakt famózní, o 5 l/100 km není třeba se bát.
S tou 1,5 dCi máš pravdu.
Vy všichni blbnete s 1,4 a 1,8 TSi ale zapomínáte na to, že žere málo jen když se lechtá. Když se využije její dynamický potenciál, musí žrát jak svi-ně a taky žere.
A přináší sebou veškeré nevýhody dieselů - turbo (potenciálně poruchové), namáhání spojky a převodovky, přímé vstřikování je nyní velice podobné systému CR u dieselu...
Takže opatrně, počkej a porovnej 1,4 TSI s podobným výkonem 1,6 TDi - uvidíš, že při lehké noze bude rozdíl tak litřík a při velké náloži zase 3-4 litry. -
superkutil 22.03.09 12:02
« Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
WinDiesel: Spotřeba 7 litrů mě nepřekvapuje, vždyt uváděná průměrná spotřeba je 6,5 litru. To je laboratorní hodnota, takže v reálu je 7litrů dobrá hodnota.
Doporučil by jsi Fusion 1.4 nebo 1.4TDCI při denním nájezdu 2x20km po městě a ročním nájezdu cca 5000km? Ta 1.4TDCI mi připadá docela hlučná v porovnání třeba s Mondeem 2.2TDCI. A co spotřeba 1.4TDCI, kolik ve skutečnost je? Podle www.spritmonitor.de je 5 litrů, ale je to vzorek jen z 15ti aut.
Pokud jde o tu 1.5dCi tak jsem s ní jezdil v Clio ve verzi 48kW/4000ot a s momentem 160Nm/2000ot a auto se chovalo spíše jako benzín 1.1-1.2 (žádný brutální zátah v nižších otáčkách), jelo to, ale žádnej zázrak to nebyl. Moje Fiesta 1.25 je živější.
Ty máš ale tu 1.5 ve verzi 78Kw/4000 s momentem 240Nm/2000, takže to je jiný kafe. :-) Znám tenhle motor z Megane kombi a tam je plně dostačující.
Jinak chápu tvé zklamaní z benzínu, po vyzkoušení Mondea s 2.0TDCI ti bude u benzínu chybět moment v nízkých otáčkách. Ale vyzkoušej si třeba 1.4FSI a možná změníš názor. -
WinDiesel 22.03.09 10:39
« Re: Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
Já to nemyslel na Kutila zle. Sám jsem do rodiny pořídil 1,5 dCi a paráda.
Trochu do toho vidím, jsem trochu z oboru, 1,4 TDCi jsou nezničitelné. Zajímavé je že jsou to kooperační motory Ford-PSA ale jsou tak úspěšné, že si Fordi museli postavit vlastní výrobní linku v Dagennhamu, UK. Tatík má Fusiona přes rok a zcela bez závady... Co víc dodat? Je to na Tobě. -
WinDiesel 22.03.09 10:35
« Re: Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
Mno, Pažout žral do 6 litrů a Fusion 1,4 žere něco přes 7. Já už benzíny nechci od té doby, co jsem si v UK půjčil nějakého Vauxhalla (Opela) s 1,8. Vždycky na křižovatce to při rozjezdu hrozivě zahučelo.... a potom.... nic. A v Angli na to všichni dupnou a visí ti za zadkem, chce to jim ujet a udělat si rezervu a to s benzínem nejde. S mým Mondeem jsem na to dupnul a sotva a hned jsem si vytvořil rezervu a jel jsem v klidu. -
"-- skrytý --" 22.03.09 09:52
« Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
Beriem v úvahu každý názor! Nemám skúsenosti s novým vozom, hlavne s malolitrážnym dieselom. V minulosti som mal Hondy, benz. 2,0, 2,3, moment. Superb 1,9TDI a Peugeot Expert 2,0 HDI všetko kúpené ako jazdené a výraznejšie problémy som nemal nikdy. Dúfam, že narazím na dobrý kus, pretože chodiť po servisoch a reklamovať, resp. súdiť sa sa mi nechce! No, uvidíme?! Dík za Tvoju odpoveď. -
superkutil 21.03.09 21:28
« Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
WinDiesel: Mám Mondeo 2.2TDCI a Fiesta 1.25 ale Fiesta nemá ABS a tak hledám novější Fiestu nebo Fusion. Rozhoduju se mezi 1.4 benzín a 1.4TDCI. Měl jsem možnost si vyzkoušet 1.4TDCI ve Fusionu a jede, ale nad 100km/h to dost žere a že by to jelo, no nevím, ta 1.25 jede líp. A parametry 1.4TDCI by měly být 50kW a 160Nm.
A ten Pažout 207 byl asi o dost lehčí, že? Navíc to byl atmosférický diesel s maximálním momentem ve větším rozsahu, takže by měl být srovnatelný s Fusionem. Kolik ten Fusion žere? -
WinDiesel 21.03.09 21:05
« Re: Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
Juro, jen prosím Tě neposlouchej kutila, on je takový Ferda Mravenec - Brouk Pytlík tohoto fóra.
Fiesta s 1,4 TDCi je v poho, tady se jedná již o jinou novou Fordí kvalitu, o hodně lepší než Renault, i když dělá taky pokroky.
1,4 TDCi není slabý, je zcela dostatečný ne běžné svezení. Můj tatík má Fusion 1,4 benzín a je to vyhovující (motor je od japonců) ale vcelku nic moc a tatík brečí nad spotřebou, před tím měl pažouta 207 1,9 D... A Pažout měl 47 kW a 120 Nm, 1,4 TDCi/HDi má 50 kW a 150 Nm. :yes: -
superkutil 21.03.09 13:39
« Problémy s nádrží
Ahoj, mám problém s nádrží, vždy po dojetí smrdí z auta benzín. Myslel jsem, že netěsní víčko nárže, tak jsem koupil nové, ale nepomohlo to. Vždy když otevřu nádrž, tak to psoukne, ale nevím zda je v nádrži podtlak nebo přetlak. Asi přetlak. Kontroloval jsem i systém odvětrávání nádrže, ale vypadá, že je v pořádku. Kde by mohl být problém. 8-s -
superkutil 21.03.09 13:32
« Re: Ford Fiesta 1,4 TDCI - 2009
juraj58: Fordy jsou poruchový asi jako Renault, takže stačí najít garážistu, který ti ho bude udržovat. Motory 1.4TDCI nejsou výrazněji poruchové (na rozdíl od 2.0TDCI v Mondeu). Mám Fiestu 1.25 z roku 2001 a plná spokjenost. Teď řeším koupi starší Fiesty nebo Fusionu 1.4 benzín nebo 1.4TDCI. Zajímavá je i nabídka nového Fusionu 1.4 benzín v plné výbavě za 250tis.Kč. :yes: