Škoda felicia 1.9D

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia

  • 00 Reagovat !

    foto

    26.05.03  17:34

    « TDi do Felicie

    Nemá někdo z vás zkušennosti s montáží TDíčka z Octávky do Felicie 1,9D? Jedno se mi válí v garáži a údajně by neměl být velký problém ho tam nacpat. Nemá to někdo z vás?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.03  10:36

    « Re: svíčky

    Jo zdá se že je jiné raději to vyřešim čidlem pod šroub někde na hlavě motoru
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.03  12:02

    « Re: svíčky

    Čidlo je dvojitý,to z tý 1,3 benzína jsem měřil a
    vykazovalo zcela jiný odpor než při stejné teplotě
    čidlo diesela a tak jsem ho vyřadil ze hry.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.03  08:25

    « Re: svíčky

    Ted u sebe nemam schema , ale rekl bych ze to cidlo je dvojity a krome automatiky jde na budik s teplotou . Kdyz se tan da to z 1,3 tak to ukazuje stejne ? Jaky je mezi temi cidly rozdil elektricky nebo mechanicky ? )(zkusit to nekde dohledat jesti se me nepodari sehnat nejaky katalogovy listy)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.03  20:43

    « Re: svíčky

    Ja sem dal do svy Felicie 1.9D cidlo teploty z Felicie 1.3 a ted mi to zhavi i kdyz je motor teplej a startuje to celkem dobre ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.03  14:59

    « Re: svíčky

    protáhl jsem to zatím "při ručním přižhavení že to tlačitko držím déle ". Ale již jsem začal vymýšlet zapojení s * 16F84 a budu muset najít nějaké optimální místo pro měření teploty asi přímo . Budu muset koupit alespoň jednu svíčku a zkusit ji proměřit při ruzných teplotách zda by se nedala přímo použít coby čidlo teploty ve válci. nebo použiju nějaký rychlý termistor připevněný přimo k hlavě motoru
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.03  07:05

    « Re: svíčky

    Čím si dobu žhavení protáhnul?Nejlepší by bylo odpojit sondu v čidle teploty a jiný teploměr typu
    PT100(100ohmová sonda)umístit někde na motor a je
    to.Měl jsem tam i předřadný odpor,ale zase když bylo potřeba zapnout ventilátor tak ta teplota byla příliž nízká.Jinak tam je to tepl.čidlo zdvojené,jedno používá ŘJ a druhé teploměr v autě na palubce.Budu muset trochu experimentovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.03  15:10

    « Re: svíčky

    No podle tabulek jsem koukal že ta svíčka potřebuje na plný nažhavení cca 6-10 sec , když je to studený tak OK ta automatika to drží i po zhasnutí , ale mám udělané paralelní žhavení (při kratkém popojíždění když už automatika nežhavila ale nechtělo to nastartovat tak jsem vždy přižhavil cca 2 sec a pak to chytlo na první cuknutí startéru , ale te´d jsem to nusel točit alespoń 10sec . aby to chytlo z toho jsem usoudil že je nějaká vadná. Těď jsem je měřil a jsou ok (tedy nejsou přerušené) tak jsem zkusil dobu přižhavení protáhnout na cca 4-5 sec a zase to chytá na první škubnutí motoru , asi už na nich bude taky něco napečeno takže koupi svíček odkládám na neurčito (zkusím ještě změřit proud
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.03  07:51

    « Re: svíčky

    Jo a dohromady maj brát 32A.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.03  07:48

    « Re: svíčky

    Já jsem je měnil všechny i když odešla jen jedna,
    protože ta životnost se pohybuje u všech stejně asi tak 50 až 80tis.km.Dal jsem tam NKG za 350,-jednu a spokojenost.Jsou ale trochu pomalejší( v zimě počkám ještě chvíli po zhasnutí kontrolky).
    Jinak se mi zamlouvaly Bosch,ale stály 550,- a to
    nakonec rozhodlo.Brisky bych ale příště rozhodně vyzkoušel.Neznám ale jak dlouho vydrží,ale ty twin
    můžou bejt super na zimu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.05.03  10:23

    « svíčky

    Chtěl jsem se zeptat na vaše zkušenosti se svíčkama (zdá se mě že asi jedna přestala žhavit budu to muset proměřit ) po kolika km je měníte já je měnil při cca 50 tis a teď mám najeto 142 tis. tak nevím zda je mám něnit rovnou všechny nebo dohledat jen vadné . Na [odkaz] jsem našel dva typy
    singl 21R06
    twin 21s357
    tak by mě zajímalo která vydrží víc (vůbec nevím jaké mě tam dali při těch 50 tis. ale typuji na ty 21R06 ale teď bych chtěl zkusit ty twin tak by mě zajímalo jestli s nima někdo nemá špatné zkušenosti dík sth
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.03  14:22

    « Re: automatika

    problém není to čidlo samotné , ale jeho nevhodné umístění
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.03  13:09

    « Re: automatika

    Jo jo čídlo mi měnily tenkrát asi dvakrát,ale nepomohlo to!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.04.03  15:15

    « automatika

    No já to řešil tlačítkem z GESu cca za 20Kč + paralelní rélé žhavení měl jsem ho doma ale cena počítám 100-150Kč (ale už jsem to dělal známému bez přídavného relé jen pro jistotu z ochranou pomocí dvou diod cca 10Kč) Jinak automatika je dobrá problém je v umístění čidla např. VW jeta se stejným motorem i automatikou tímto netrpí.
    Momentálně ale možná nějakou automatiku postavím hraju si teď s * procesory a nevím co bych si vymyslel , rád bych nějaký počitač na kontrolu spotřeby takže by to klidně mohlo dělat i řízení žhavení no uvidíme . Tak mě napadá zda už někdo tady neřešil stavbu palubního počítače pro sledování okamžité spotřeby u dislu bez elektroniky,nejvíc mě zajímá jaký použít průtokoměr aby byl co možná nejpřesnější ale dostupný , otáčky doufám půjdou měřit nějakým indukčním snímačem na setrvačníku a rychlost z náhonu tachometru
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  07:57

    « Re: Servo

    Mimochodem ta automatika žhavení není moc vychytaná!!!Chtělo by aby to žhavilo ještě při zhruba 70stupních.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.03  11:17

    « Re: Servo

    Jo u aut které mají řídící elektroniku to má svůj význam protože na el. čerpadle lze snadněji měnit výkon čerpadla (Felicie disel je ale auto bez řídící elektroniky nepočítám automatiku žhavení )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.04.03  10:17

    « Re: Servo

    OK, dík. Mimochodem, elektrické čerpadlo serva mají prakticky všechny novější auta. Fabia, Peugeot už od dob 106-ky atd... Ptal jsem se na to proto, že bych rád dal servo do jiného auta, kam se klasická pumpa na řemen vejde jen obtížně - kdežto ta elektrická by byla v pohodě. No, a z Felicie by bývala byla asi nejlevnější... No nic, poohlídnu se jinde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.03  09:58

    « Re: Servo

    je hnané řemenem od motoru (a mít jej hnané elektrickým čerpadlem by byl podle mne dost velký nesmysl stejně elektřina je vyráběna během motoru pomocí řemenu (alternátorem) takže jediný přinos by byl snížení spolehlivosti a účinosti takového systému)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.04.03  08:38

    « Servo

    Malý dotázek k tématu: Felicia 1,9D by tuším měla mít v základu servo, že? Jak je čerpadlo toho serva poháněné, řemenem od motoru, a nebo už to má elektrické čerpadlo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.04.03  08:18

    « Re: Fridex

    Vubec ne... :))) Ale s 1,9D neni zadny problem... :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  14:08

    « Re: Fridex

    To už jste všichni nafťáci zanevřeli na toto téma,lebo co?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.02  09:04

    « Fridex

    ... uz z vas nekdo menil chladici kapalinu u 1,9D? Nejde totiz vypustit vnitrni okruh (blok valcu) bez odmontovani termostatu. V navodu je to totiz spatne a v servise taky o tom nic nevedeli. Tak mam pocit, jestli v servisu nemeni kapalinu pouze z velkeho okruhu :)) - a to je jen 2,3 litry.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.02  16:22

    « Re: Pojištění ...

    Uz jsem to nasel:

    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.11.02  16:05

    « Pojištění ...

    Kolik vás stojí dnes pojištění (povinné) ???
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.10.02  12:41

    « Diagnostika

    Nad tím jsem už pemýšlel, však 1.9 D Felicia nepoužívá téměř žádnou elektroniku, je to jednoduchý atmosférický motor.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  00:00

    « Bez nadpisu

    Pánové, zabýval jste se někdo možností diagnostiky svého auta? Existuje možnost připojit notebook a volným (shareware) programem (VW, Seat, Audi, Skoda) sledovat veličiny, které posílá motor. Problém je jen v kabelu, obchodníci za samotný kabel chtějí 6500 Kč (www.pc-autodiagnostika.cz/cenik.html a www.pc-autodiagnostika.cz/galerie.html) - tento kabel se nechá vyrobit tak za 400 Kč, problémem je jen 16pin. konektor OBD-II, který nelze v ČR sehnat.


    Proto se ptám, je schopen někdo sehnat tento konektor nebo tento celý kabel za rozumný peníz? A pokud ne, byl by zájem? Dle předběžných informací svých obchodních partnerů bych dokázal nechat zakázkově vyrobit sérii cca 10+ kabelů (s profi konektorem z USA, jinak se v ČR dělají z moduritu) v kusové ceně cca 1900 Kč.


    Takže co, byl by zájem resp. je někdo schopen za podobnou cenu mi toto toto dodat? 6500 Kč za ten kabel opravdu nedám a bastlit to bez orig. konektoru (konektor udělat z moduritu) nechci.


    www.OBDII.com konektor je průmyslový standard a má jej povinně každé auto r.v. 96+, jen ten komunikační protokol a tedy diag. software se liší. Na koncern VW je nejlepší sw VAG-COM.


    Proč to zajímá mě? Jelikož mám notebook, proč se nepodívat a nelogovat hodnoty auta za jízdy, třeba teplotu oleje a přesvědčit se, zda má olej opravdu 150-160°C, jak tvrdí někteří prodejci olejových chladičů apod. Z lognutých hodnot si lze sestavit dobré grafy, vid: viz www.ross-tech.com/vag-com


    Tento soft je podle mě, pokud máte notebook (stačí W95, 8MB RAM, 5MB HDD, serial port, 640x480) o dost lepší než samotný malý VAG 1552 a spíše se vyrovná VASu (Siemens). Zatím jsem to neviděl v provzu, ale dle reakcí lidí, co to mají, to funguje dost dobře, ostatně viz stránky výrobce www.ross-tech.com. Reakce a poptávku a nabídku mi pište prosím výhradně do fóra "elekrika a elektronika motorů", zde v tomto fóru to už číst nebudu, případně zájemci pošlete poptávku s uvedením vašeho kontaktu na vcom(zavinac)seznam.cz.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.02  23:23

    « Re: Rozvodak

    ... ja ted budu menit po 80 000 km...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.02  09:26

    « Rozvodak

    Za kolik jste menili v servisu druhy rozvodovy remen a po kolika kilometrech od prve vymeny? Rikam druhy, protoze se meni asi jen rozvodovy remen bez kladky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.02  17:15

    « Re: Koupě - startovani 1,9D

    jezdil jsem take v roce 96 s 1,9D a fakt jak byl teply, nenaskocil a neslo to opravit, muselo se vytahnout merak teploty pro zhaveni a zhavilo to i za tepla (jinak nenaskocil!)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.05.02  12:51

    « Re: archiv

    Nemam take naprosto zadne problemy s 1,9D. Jen s tesnici gumou 5.tych dveri - musel jsem ji nechat vymenit (900 Kc), zatekalo. Ale to je renonc vsech Felicii.. bohuzel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.02  11:37

    « Re: archiv

    Hmmm .. To je pravda, žádné. Já teď budu muset vymnit rozv. řemen a přední brzdové destičky, jinak to je O.K.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.05.02  15:05

    « archiv

    Zdá se že nikdo s 1.9D nemá žádné problémy, že se propadlo téma do archivu. tak to zase vytáhnem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.04.02  12:18

    « Re: Koupě

    Ještě maličkost: za běhu motoru se podívat, jestli někde neuniká chladicí kapalina, a řádně prohmatat hadice od chlazení - musí být měkoučké. Pokud jsou hadice za běhu motoru tvrdé ("kamenné"), motor zřejmě někde "fouká do vody" (těsnění pod hlavou, prasklá hlava apod)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.02  12:01

    « Re: Koupě

    Mozna bych pridal jeste problemy se startovanim (zvlast u tepleho motoru, coz asi v autobazaru moc nevyzkousite). Startery u 1.9 odchazeji enormne. Navic zalezi i na stavu zhavicich svicek a serizeni vstriku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.04.02  12:22

    « Re: Koupě

    Dant. Sdilim tentyz nazor, mam Feldu 1,9D combi a jezdim na bio. Pozor si musis ale dat na spoustu veci:

    - podivej se, jestli nekde neni jiny odstin barvy - treba na sloupku dveri nebo pod kapotou motoru - zjistis tim, jestli auto bylo havarovane

    -specialne u dieselu zkontroluj vsechny 3 silentbloky, jestli se motor prilis nekejve na volnobeh a nerezonuje nebo nekde nedre o hadice

    -jestli prilis netece olej kolem vany a horniho vika motoru

    - zkontrolovat tlumice, jestli je nebude treba jiz vymenit (v servisu treba na HEKA testu)

    -zjisti, kdy byl naposledy menen rozvodovy remen, a samozrejme provozni kapaliny vc. prevodoveho oleje

    -jestli netece do zavazadloveho prostoru a velmi peclive prohlidni 5. dvere, jestli nerezavi

    -prohlidni vyfukovou soustavu jestli tesni, nerezonuje a optej se, jestli byl jiz vyfuk menen

    No a ja vice zavad nemel, tak uz nevim, na co bych si dal pozor. :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.04.02  07:52

    « Koupě

    Zdravím,
    rád bych si od vás nechal dát poradit, na co bych si měl dát pozor při koupi tohoto auta (které mi připadá nejekonomičtější v provozu - pokud pominu svou Š120 na plyn:)) ať už v bazaru nebo přes inzerát. Díky za případné odpovědi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.02  12:40

    « Re: Dotaz

    Díky. To jsem si myslel, ale nevěděl jsem, zda není nějaká alternativa.
    Pak bych se ještě zeptal, jestli chodíte na garanční prohlídky po 7500 km a jestli ano, tak jestli si vozíte svůj olej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.02  12:19

    « Re: Dotaz

    Nedávají, ani to nejde. Čerpadlo není elektronicky, ale mechanicky řízeno. Do tohoto typu se dává PP až do Fabie, 1.9 SDI - to je elektronické.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.04.02  11:33

    « Dotaz

    Ahoj, zdravím všechny v této diskuzi.
    Mám dotaz ohledně palubního počítače pro Felicii 1,9D. Máte ho někdo, co všechno ukazuje a jaká je jeho cena? V servisu mi řekli, že se do těchto aut nedávají. Prosím o jakoukoliv informaci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.02  12:43

    « Re: Zavazi na poloose

    Protáčející se závaží je v pořádku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.04.02  09:16

    « Zavazi na poloose

    Chlapi, nemate sveho ore nekdo po ruce? Potrebuju vedet takovou malickost. Na prave poloose (je delsi, protoze prevodovka neni uprostred) je cca v 1/3 zavazi. Vcera pri vymene oleje jsem prisel na to, ze se protaci. Podle me by asi melo byt napevno.
    Ma se protacet nebo ma byt na fest? Oprava je v pripade napevno vcelku jednoducha, ale v tom pripade zas nevim, jestli by se to nemelo sverit nejakemu servisu, kvuli vyvazeni, ktere doma v garazi tezko udelam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.02  08:59

    « Re: Voda v aute

    Sundat podlazky, lehnout na podlahu a nechat nekoho, at kropi auto hadici. Bude to nejaka netesnost predniho skla nebo neco podobneho. Melo by stacit zaplacnout to silikonem. Mel jsem podobny problem, kdy jsem neustale vozil v kufru bazen plny vody (rezerva plavala v tom svem prolisu) a bylo to tesnenim u zadniho blinkru, voda protekala do toho prostoru nad blatnikem a odtun nekudy pod zadni sedadla a teprve odsud do kufru. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.02  19:24

    « Voda v aute

    Prosim zda by mi nekdo mohl poradit se zatekajici vodou do prostoru pod nohami u ridice. Totize, kdyz prsi, netusim od kud, ale zatyka me do auta, mel sem podezreni, ze by to mohlo byt odnekud z prostoru motoru, ale tam zadna cesta, kudy by ta voda tekla neni...Taky me napadlo, jestli to neni tesneni u dveri a nic... Vim, ze nad pedaly nekde okolo packy, se kterou se otevira kapota motoru, byla ta latka co je okolo cela nasakla vodou... Chtel bych vedet, zde je nejake reseni, ktere by to zastavilo. Tak abych s tim nemusel jezdit do servisu...Predem dik za jakoukoliv radu !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.02  06:59

    « Re: SPOTREBA

    Člověče,ta tchýně tomu asi šlape na krk.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.04.02  14:42

    « SPOTREBA

    Jak jsem tu (nebo kde?) psal o tom, ze nevim, proc mi stoupla spotreba bionafty o cca 15% - tak ted uz to asi vim. Je to tim, ze jezdim po dalnici rychleji! :))) A taky tim, ze to vic pujcuji tchyni na jizdy po Praze. Po pulroce jsem totiz od nadrze do nadrze jel vse sam a jeste "pouze" po sumavskych cestach. Spotreba je 4,8 namisto beznych 5,5-5,8. :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.02  09:26

    « Re: Napínací kladka při výměně rozvoďáku

    Kladku bych take vymenil. Rozhodne je treba vymenit tu prvni kladku (po 60 000 km), dalsi kladka (jakasi "G") a rozvodak se ma menit po 90 000 km. Mam 50 000 km, nechal jsem zkontrolovat v servisu, zaplatil 150 Kc a rekli mi, az v 90 000 km prijed, protoze drive se 2. rozvodak s kladkou menit nemusi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.03.02  14:27

    « Re: Napínací kladka při výměně rozvoďáku

    myslím že jo, protože když už se to dělá, nejsou to takový prachy ji vyměnit taky, i když moje stará (kladka, jistěže) po výměně řemenu nemá skoro žádnej luft, asi by chodila dál. Ale pakliže je to už rozebrané pro výměnu řemenu (sundaná řemenice z kliky a vytažená rozporka uložení motoru na kastli - to je ta největší práce), dal bych tam pro jistotu novou.
    Mirek
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.03.02  09:41

    « Bez nadpisu

    Co myslíte je potřeba výměna kladky při výměně
    rozvodáku!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.02.02  23:50

    « pozor na spadnuti do archivu, diskutujme Pupák !!!

    diskutujme
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.02  00:00

    « Emise u vznetoveho motoru

    Byl jsem na technicke kontrole a zajimali by mne vase hodnoty emisi. Mne namerili kourivost 0,45 (dovolena hodnota max. 1,55) a rozpeti kourivosti ctyr po sobe jdoucich mereni 0,14 (dovolena hodnota max. 0,25).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.02  00:00

    « Re: Opravy

    Ptrac: Beru bio [SETAdiesel] a obcas naftu od dlouhodobe nejlevnejsi cerpacky v CR, kde vsichni predpokladaji, ze to musi sidit, a presto se mi nic takoveho nestalo (cena nafty - 18.90 Kc, cena SETA - 16.90 Kc).
    Pri prechodu na bio je skutecne treba dodrzet nektera pravidla. O pretesneni cerpadla mi neni nic znamo, dle www.biodiesel.de je motor VW 1.9D, kterym disponuje naftova Felicie, rekl bych 'bioREADY' :)
    Jinak pomerne pekny stranky o bionafte:
    [odkaz], ale chce to rozliseni bezne pro 17" monitory. A take sahodlouhe povidani o bionafte je v motorcafe/BIONAFTA.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.01.02  09:01

    « Re: Opravy

    vlami: Hurá !!! Problém vyřešen :-) Představ si, že to byla náhoda a já dvakrát po sobě natankoval někde nějakou "sračku" - ono cukání a spotřeba vyletěla na 6,2 a posléze dokonce na rekordních 6,8. Teď mám natankováno a jezdí to jako vyměněné a spotřeba mých klasických 5-5,6 l/100km. Je to zajímavé, protože se vyhýbám tankování někde na JZD apd. za "SUPER CENU". Jezdím ke klasickým čerpačkám - Benzina, Jet, Globus, Shell, OMV atd.. Neměl jsi někdy nějakou podobnou zkušenost? A jó, Ty jsi říkal, že jezdíš na BIO. Nemám na to odvahu - prý je třeba přetěsnit čerpadlo (bio je agresivnější) a je třeba dávat velký pozor, od jakého výrobce se BIO bere. Nevím nemám zkušenosti :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.02  12:44

    « Re: Opravy

    Velfobin mozna neni takovej zazrak, ale tu vodu to snad resi. A mne v nouzi pomohl on nebo fakt, ze jsem nechal bezet motor na klapacku 10 minut.
    Olej jsem pouzival Sunoko 10W-40. Ted poprve jsem nalil Mogul Optimal, taky polosyntetika. Ptal jsem se naseho nejvetsiho olejare/palivare a on rikal, ze to neni vubec spatny olej, a ze stejne ty aditiva v nej jsou z dovozu, ze se u nas ploosyntetika nevyrabi nebo co. A nekup to, kdyz stoji 85 Kc/litr. V.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.01.02  11:48

    « Re: Opravy

    vlami: že by byl Velfobin takový zázrak ? :-) Každopádně díky, nechám si to jako záložní řešení. Mám v plánu stejně vyměnit motorový olej, ostatně jaký používáš? - já 10W-40 Valvoline nebo před tím jsem měl zdroj na PANOLIN, ten byl dost dobrý! Najíždím na olej cca 10kkm. No a jak budu pod autem, tak všechno prohlídnu a kouknu na ten palivový filtr a vzduchový filtr no a uvidíme. Teď mám natankováno od jiné pumpy a zítra vyrážíme, takže hned poznám, jestli se něco zmněnilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.02  10:00

    « Re: Opravy

    Ptrac: A zkus jeste cmrndnout trochu toho Velfobinu do nadrze. Prej se do nafty nema moc pridavat, ale mne vzdy vyresil problem (jezdim na bio - a tam je voda zvlast nebezpecna).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.02  08:50

    « Re: Opravy

    vlami: Alespoň někdo dal svůj názor na můj problémek :-) palivový filtr je nový, vzduchový filtr je nový, pravda palivový filtr není žádný značkový výrobek prostě nejdostupnější - zkusím ještě vyjet nádrž do sucha a natankovat jinde - pravděpodobně špatná nafta od Globusu :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.02  17:30

    « Re: Opravy

    to ladaH: ve francouzském autě jsem jel jen párkrát a už jen kvůli tomu jak se houpalo bych si ho nikdy nekoupil. Netvrdím, že je blbý, ale mě prostě nesedí. A s tím cvakáním to je pravda. Zatím jsem nemusel měnit nic a doufám, že než to nastane, tak si pořídím další plechovku. Ovšem je třeba vzít i v úvahu moji jedinou zkušenost a to výměnu brzdových destiček po 75 tis. km za 20 tis. Kč včetně přebroušení všech 4 kotoučů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.02  15:30

    « Re: Opravy

    Ja si zase nemohu na znackovy servis narikat. Je pravda, ze do Prahy bych to auto nedal, uz vzhledem k vyssi cene prace, co si znackovy servisy Skoda uctuji...., a tak si ho nechavam opravovat po sobotach doma.
    PTRAC: To snad nemohou byt trysky - ty snad odchazeji po 200 tis. km, a ne po 70 tis. km(?). Zkousel jsi prohlidnout (odkalit) palivovy filtr? Jinak mne opravdu nic nenapada. Mne to cukalo pri nejvyssich mrazech - proste jsem z toho vice jak 120 km/h nedostal (pak to cukalo). Nalil jsem do nadrze trochu Velfobinu a bylo vse OK.
    Uz jsi menil rozvodovy remen? Podle najetych kilometru mas na to akorat cas.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.02  13:47

    « Re: Opravy

    To s autem nemá nic společnýho,počkej až se ti
    na cizím autě něco posere budeš cvakat.Doufám,že
    nemáš francouze to bych tě upřímně litoval!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.02  12:44

    « Re: Opravy

    Když to tak pročítám, ještě že nemám české auto. A do servisu (značkového) chodím pouze na pravidelné kontroly. Nyní najeto 100 tis.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.02  11:01

    « Re: Opravy

    Já prošel také několika service a mohu říct,že
    v 80% nevědí co a jak opravit,jsou suverénní v
    jednání a často vědí mín než sám majitel.V dalším
    případě byli ochotní ale stejně věděli *.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.01.02  14:19

    « Re: Opravy

    Moje 1,9D i když je "mladá" prošla také často servisy...po dvou letech nová betarka, po 35 kkm nové brzdové destičky - od té doby při brždění ve vyšších rychlostech otřesy volantu až se mi klepou hodinky na ruce, po třech letech výfuk začal upadat po částech - zadní, předni, střed, po 55 kkm jsem nechal převložkovat starter protože byly špatné starty za tepla. Tento problém mně stál spousty nervů a trápení. Značkový servis nejříve vyměnil za 780,- Kč žhavící relé - nepomohlo, potom vyměnili za 1200,- Kč žhavící svíčky - nepomohlo, nakonec jsem našel specialistu elektřikáře, a ten hned věděl kde je problém. Oprava trvala hodinku, vzal si 800,- Kč a já jsem nadmíru spokojen. Auto startuje jako nové. Teď už nemám žádnou důvěr ve značkový servis. Když jsem byl s problémem, že mi itíká olej ze servořízení, tak dolili deci oleje a že je vše OK. No akdyž jsem vlezl pod auto a měnil jsem si olej do motoru sám, tak jsem zjistil, že mám prasklé kolínko u čerpadla serva a tam utíká olej. Škodovka Mladá Boleslav ale kolínko neprodává, mám prý koupit celé servo za cca 7000,- Kč (blázni). Tak jsem koupil karosářský tmel na hliník, u kolínka navrtal dírku, udělal závit, natmelil celé kolínku a zašrouboval do bloku čerpadla - vše je OK. Teď začínám mít trápení - auto je nějak líné, netáhne, spotřeba se zvýšila a při 1600-1800 otáčkách při trojce nabo čtyřce cuká. Projevuje se to ale při delších cestách, když je motor prohřátý. Údajně by snad mohla být některá ze vstřikovacích trysek vadná. Nemáte náhodou někdo podobnou zkušenost? Auto je staré čtyři roky a najeto cca 70 kkm. Díky za názor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.02  15:16

    « Re: Zima

    STHM: Mam stejne auto - 1,9D COMBI, najeto 132 kkm. Spojka taky nebyla menena, teda alespon predchozi majitel rikal, ze ne (mam auto od 92 kkm). Ale uz se menily vsechny tlumice (120 kkm), tlumic vyfuku (90 kkm), oba cepy rizeni, 2 silentbloky prevodovky, rozvodovej remen (70 kkm) a 2x akumulator.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.01.02  14:17

    « Opravy

    Zlatí a šťastní lidé, co mají všechno původní ... Mám Felicii 1.9D - najeto teď 114 tis.km a měnil jsem (mám to od 70 tis.km): v 72 kkm zadní tlumiče, 105 kkm přední tlumiče, kulové čepy a komplet zadí brzdy - vše nové, 112 kkm výměna levé poloosy - praskla, žhavící svíčky a teď mně čeká výměna silenbloků ramen poloos a někdy v létě rozvodový řemen a na podzim to vidím na výfuk. Ale zato mám auto v podstatě nové.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.01.02  17:03

    « Re: Zima

    Mě to startuje stále Ok i v těch mrazech je to sice jako traktor když to v -23°C , ale naskočí hned 1,9 combi najeto cca 125tis. Už s ní nejezdím pro firmu tak km tolik nenaskakujou.
    Taky jsem koukal že budu muset na jaře koupit nový tlumič výfuku (poslední díl ), ale jinak vše OK tlumiče tam mam originál a v 120tis jsem nima byl na testu a byly pořák Ok (asi to auto šetřím). Taky by mě zajímalo jak dloho vydrží spojka zatím jsem jsem ji neměnil . Vlastně jsem měnil jen brzdové destičky, rozvodovej řemen v 90tis a sluneční clonu u řidiče (nechtěla držet nahoře a jinak je vše původní
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.01.02  00:00

    « Zima

    Tak jake jste meli zkusenosti se startovanim v zime? Mne se startovalo po 2 dnech skoro 20 stupnovych mrazu dost spatne a na dalnici mi to cukalo pri 120 km rychlosti.. vlastne se nedalo jet rychleji. Nevim, jestli to bylo zamrzanim paliva pri rychlejsi jizde nebo vodou v palivove soustave, protoze jsem to odstranil Velfobinem a zahratim motoroveho prostoru (10 minut na miste).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.12.01  14:29

    « Re: spokojenost

    Ten Laityng asi není špatnej,ale vylepšení výkonu od vejfuku nečekej.Jako náhrada originálu OK,ale pozor nemá přívodní trubku takže navařit ze starýho nebo udělat novou.Já osobně,když vejfuk tak kvůli zvuku (nevím jak u 1.9D)nebo vzhledu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.01  08:12

    « Re: spokojenost

    Nemate nekdo ladeny vyfuk!Lze vlastne vylepsit
    vykon nasi dieselove feldy ladenym vyfukem.Ten
    original mi po 5letech odesel a libi se mi jeden
    Laityng!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.01  18:14

    « Re: spokojenost

    ahojte,jsem tady opět. Stále jen jezdím :o) Ráno,to je fakt katastrofa, to se někdy až stydím, ale stačí chvílka a pak se to už dá. Já na ni nemužu nadávat,skoro se o ni vubec nestarám a ona pořád jezdí... Jezdím po celé Moravě a Východních Cěchách, skoro porád naložený a vubec ji nesetřím. Je to fakt nezmar. Snad to teda nezakřiknu. Ten řemen byla má vina, koupil jsem ho na burze a to se mi neoplatilo, vydržel 2000km a tolik skody-už nikdy!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.01  00:00

    « Re: spokojenost

    Jooo, az bude pod nulou, a bionafta v nadrzi, tak prvnich par sekund je jako u kovare v dilne :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.11.01  09:33

    « Re: spokojenost

    Taky mně to ráno pěkně klepe,kor když mrzne to
    je potom konzert!!!Vám to taky tak klepe??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.11.01  22:41

    « Re: spokojenost

    XMysaku bravo! Ten remen - to ti rupl rozvodak? No tebuh!
    Myslim, ze bychom uvitali vice informaci a tvych zkusenosti z provozu. Naftovy motor se zacal montovat asi az v r.1996, jak jsi mohl najet tolik km? :-) I kdyz znam takovy 2 sluzebni pickapy, co maj podobne najeto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.11.01  17:12

    « spokojenost

    Ahoj všichni,tak už mám najeto 391 000km a stále jezdím. Ted jsem měl sice malý-velký problém- rupl mi řemen, Ale už opět jezdím, stálo mě to 14000kč. Spotřeba 6,5 litru bionafty. Tlumiče mají 120 000km a řekl bych,že ještě nejsou nejhorší. Co mě akorát štve,jsou páté dveře- rezivi a reziví :o( Ráno to je sice katastrofa, to vždycky vzbudím celý barák, ale až se motor zahřeje, tak je to už ok.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.01  12:52

    « TLUMICE / Bajker

    Bajker: Najeto mam 126 000 km (Felda Diesel Combi) a menil jsem ted vsechny 4 tlumice. V servisu mi potvrdili, ze ty co kladivem z auta dolovali, byly puvodni :-) A jak rikam, pouze zadni byly spatne, predni by byly jeste v pohode (HEKA test). Musim ale uznat, ze je to ted jina jizda! A taky tech 5300 Kc.... no je to znat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.11.01  11:31

    « www.kmoch.cz

    Palivový filtr za 265 kč, pokud si jej objednáte přes internet, 5% sleva ... (:o) A oleje jsou tam také levné ... (:o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.01  20:47

    « Re: D, TD

    Vlami: No jo... Je fakt, ze to nijak nesetrim.. Vetsinou Praha, obcas polni cesty a hlavne nesnasim kdyz se to zacne houpat a musim to honit po silnici. Mel jsem tam i tlumice HP Sporting, ale po jednom dni jsem je zase vyndal.. To bylo i na me moc tvrdy :-) Nedovedu si predstavit jedny tlumice 120 tisic! :-) Ja uz mam komlplet vymenenou predni napravu a furt tam neco mlati. Nikdo neni schopnej zjistit co :-( Jo a to nepocitam silentblok dole na prevodovce, ten uz mam asi patej :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.01  13:11

    « to Bajker

    Není to problém. Ten motor TDI je úplně stejně velký. Nicméně bych to vyměnil včetně převodovky, protože ta stávající má velmi krátké rychlosti, a bylo by to jako motokára. Mám jeden TDI 110PS, kdyby tě to zajímalo, děj vědět na info@chiptuning.cz. TD motor nepotřebuješ z transportéra, ten by jsi tam nedal, protože má jinou montážní polohu (dopředu). TD motor jedině z Golfa.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.01  12:41

    « Re: D, TD

    Bajker: Ty ujedes na Felicii Diesel pouze 30 000 km na tlumicich a pak je menis? Ja je tam mam uz 125 000 km a jsou teda uz hotovy, to joo. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.10.01  23:52

    « Re: D, TD

    Kazdopadne by to bylo zajimavy... Kamosovi se povedlo nacpat do staryho dieselovyho transportera (toho hranatyho) TDIcko s Passata. Problemy mel se spojkou, ale pak pouzil na lamelu nejakou zavodni smes.. Pral bych vam to videt v akci a taky slyset :-) Proste nadhera... U ty Feldy bych se bal asi jen o prevodovku... To ze jdou tlumice po triceti tisicich do * uz jsem si zvykl, je to proste tezky, ale na druhou stranu ten motor z Transportera asi o moc tezsi nebude... Pripada mi to stejny, jen je tam navic turbo... Kola mam 195x50 R15 v tom problem nevidim... Mozna poloosy, ale zase na druhou stranu se z benzinovy Filcky da taky dostat prez 100 koni a poloosy drzej, tak fakt nevim... Jedine to vyzkouset.. Jo a na tom filtru asi taky neco bude... Dneska jsem zkousel jezdit uplne bez filtru. Dal jsem tam jen silonku a zda se mi to mnohem zivejsi a prfektne to duni :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.01  14:28

    « Re: D, TD

    Ja myslim, ze Felda nebyla stavena na Diesel, a je to trochu znat (podvozek, odpruzeni, tlumice, hlucnost). Dat tam TD - i kdyby to slo, tak by tu jiste byl problem, jak ten vykon prenest na silnici. Treba by se ukazaly dalsi slabsi clanky v konstrukci Felicie = prevodovka/rozvodovka, napravy, kola by jiste nemohly byt 165/90, brzdy atd. TD je az ve Fabii, ovsem to je konstrukcne uplne nove a prizpusobene auto. Treba prevodovka je uplne jina...., myslim, ze VW.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…