Škoda felicia 1.9D
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: svíčky
Ted u sebe nemam schema , ale rekl bych ze to cidlo je dvojity a krome automatiky jde na budik s teplotou . Kdyz se tan da to z 1,3 tak to ukazuje stejne ? Jaky je mezi temi cidly rozdil elektricky nebo mechanicky ? )(zkusit to nekde dohledat jesti se me nepodari sehnat nejaky katalogovy listy) -
« Re: svíčky
protáhl jsem to zatím "při ručním přižhavení že to tlačitko držím déle ". Ale již jsem začal vymýšlet zapojení s * 16F84 a budu muset najít nějaké optimální místo pro měření teploty asi přímo . Budu muset koupit alespoň jednu svíčku a zkusit ji proměřit při ruzných teplotách zda by se nedala přímo použít coby čidlo teploty ve válci. nebo použiju nějaký rychlý termistor připevněný přimo k hlavě motoru -
« Re: svíčky
Čím si dobu žhavení protáhnul?Nejlepší by bylo odpojit sondu v čidle teploty a jiný teploměr typu
PT100(100ohmová sonda)umístit někde na motor a je
to.Měl jsem tam i předřadný odpor,ale zase když bylo potřeba zapnout ventilátor tak ta teplota byla příliž nízká.Jinak tam je to tepl.čidlo zdvojené,jedno používá ŘJ a druhé teploměr v autě na palubce.Budu muset trochu experimentovat. -
« Re: svíčky
No podle tabulek jsem koukal že ta svíčka potřebuje na plný nažhavení cca 6-10 sec , když je to studený tak OK ta automatika to drží i po zhasnutí , ale mám udělané paralelní žhavení (při kratkém popojíždění když už automatika nežhavila ale nechtělo to nastartovat tak jsem vždy přižhavil cca 2 sec a pak to chytlo na první cuknutí startéru , ale te´d jsem to nusel točit alespoń 10sec . aby to chytlo z toho jsem usoudil že je nějaká vadná. Těď jsem je měřil a jsou ok (tedy nejsou přerušené) tak jsem zkusil dobu přižhavení protáhnout na cca 4-5 sec a zase to chytá na první škubnutí motoru , asi už na nich bude taky něco napečeno takže koupi svíček odkládám na neurčito (zkusím ještě změřit proud -
« Re: svíčky
Já jsem je měnil všechny i když odešla jen jedna,
protože ta životnost se pohybuje u všech stejně asi tak 50 až 80tis.km.Dal jsem tam NKG za 350,-jednu a spokojenost.Jsou ale trochu pomalejší( v zimě počkám ještě chvíli po zhasnutí kontrolky).
Jinak se mi zamlouvaly Bosch,ale stály 550,- a to
nakonec rozhodlo.Brisky bych ale příště rozhodně vyzkoušel.Neznám ale jak dlouho vydrží,ale ty twin
můžou bejt super na zimu. -
« svíčky
Chtěl jsem se zeptat na vaše zkušenosti se svíčkama (zdá se mě že asi jedna přestala žhavit budu to muset proměřit ) po kolika km je měníte já je měnil při cca 50 tis a teď mám najeto 142 tis. tak nevím zda je mám něnit rovnou všechny nebo dohledat jen vadné . Na [odkaz] jsem našel dva typy
singl 21R06
twin 21s357
tak by mě zajímalo která vydrží víc (vůbec nevím jaké mě tam dali při těch 50 tis. ale typuji na ty 21R06 ale teď bych chtěl zkusit ty twin tak by mě zajímalo jestli s nima někdo nemá špatné zkušenosti dík sth
-
« automatika
No já to řešil tlačítkem z GESu cca za 20Kč + paralelní rélé žhavení měl jsem ho doma ale cena počítám 100-150Kč (ale už jsem to dělal známému bez přídavného relé jen pro jistotu z ochranou pomocí dvou diod cca 10Kč) Jinak automatika je dobrá problém je v umístění čidla např. VW jeta se stejným motorem i automatikou tímto netrpí.
Momentálně ale možná nějakou automatiku postavím hraju si teď s * procesory a nevím co bych si vymyslel , rád bych nějaký počitač na kontrolu spotřeby takže by to klidně mohlo dělat i řízení žhavení no uvidíme . Tak mě napadá zda už někdo tady neřešil stavbu palubního počítače pro sledování okamžité spotřeby u dislu bez elektroniky,nejvíc mě zajímá jaký použít průtokoměr aby byl co možná nejpřesnější ale dostupný , otáčky doufám půjdou měřit nějakým indukčním snímačem na setrvačníku a rychlost z náhonu tachometru -
"-- skrytý --" 23.04.03 10:17
« Re: Servo
OK, dík. Mimochodem, elektrické čerpadlo serva mají prakticky všechny novější auta. Fabia, Peugeot už od dob 106-ky atd... Ptal jsem se na to proto, že bych rád dal servo do jiného auta, kam se klasická pumpa na řemen vejde jen obtížně - kdežto ta elektrická by byla v pohodě. No, a z Felicie by bývala byla asi nejlevnější... No nic, poohlídnu se jinde. -
"-- skrytý --" 25.11.02 09:04
« Fridex
... uz z vas nekdo menil chladici kapalinu u 1,9D? Nejde totiz vypustit vnitrni okruh (blok valcu) bez odmontovani termostatu. V navodu je to totiz spatne a v servise taky o tom nic nevedeli. Tak mam pocit, jestli v servisu nemeni kapalinu pouze z velkeho okruhu :)) - a to je jen 2,3 litry. -
« Bez nadpisu
Pánové, zabýval jste se někdo možností diagnostiky svého auta? Existuje možnost připojit notebook a volným (shareware) programem (VW, Seat, Audi, Skoda) sledovat veličiny, které posílá motor. Problém je jen v kabelu, obchodníci za samotný kabel chtějí 6500 Kč (www.pc-autodiagnostika.cz/cenik.html a www.pc-autodiagnostika.cz/galerie.html) - tento kabel se nechá vyrobit tak za 400 Kč, problémem je jen 16pin. konektor OBD-II, který nelze v ČR sehnat.
Proto se ptám, je schopen někdo sehnat tento konektor nebo tento celý kabel za rozumný peníz? A pokud ne, byl by zájem? Dle předběžných informací svých obchodních partnerů bych dokázal nechat zakázkově vyrobit sérii cca 10+ kabelů (s profi konektorem z USA, jinak se v ČR dělají z moduritu) v kusové ceně cca 1900 Kč.
Takže co, byl by zájem resp. je někdo schopen za podobnou cenu mi toto toto dodat? 6500 Kč za ten kabel opravdu nedám a bastlit to bez orig. konektoru (konektor udělat z moduritu) nechci.
www.OBDII.com konektor je průmyslový standard a má jej povinně každé auto r.v. 96+, jen ten komunikační protokol a tedy diag. software se liší. Na koncern VW je nejlepší sw VAG-COM.
Proč to zajímá mě? Jelikož mám notebook, proč se nepodívat a nelogovat hodnoty auta za jízdy, třeba teplotu oleje a přesvědčit se, zda má olej opravdu 150-160°C, jak tvrdí někteří prodejci olejových chladičů apod. Z lognutých hodnot si lze sestavit dobré grafy, vid: viz www.ross-tech.com/vag-com
Tento soft je podle mě, pokud máte notebook (stačí W95, 8MB RAM, 5MB HDD, serial port, 640x480) o dost lepší než samotný malý VAG 1552 a spíše se vyrovná VASu (Siemens). Zatím jsem to neviděl v provzu, ale dle reakcí lidí, co to mají, to funguje dost dobře, ostatně viz stránky výrobce www.ross-tech.com. Reakce a poptávku a nabídku mi pište prosím výhradně do fóra "elekrika a elektronika motorů", zde v tomto fóru to už číst nebudu, případně zájemci pošlete poptávku s uvedením vašeho kontaktu na vcom(zavinac)seznam.cz.
-
"-- skrytý --" 24.04.02 12:18
« Re: Koupě
Ještě maličkost: za běhu motoru se podívat, jestli někde neuniká chladicí kapalina, a řádně prohmatat hadice od chlazení - musí být měkoučké. Pokud jsou hadice za běhu motoru tvrdé ("kamenné"), motor zřejmě někde "fouká do vody" (těsnění pod hlavou, prasklá hlava apod) -
"-- skrytý --" 23.04.02 12:22
« Re: Koupě
Dant. Sdilim tentyz nazor, mam Feldu 1,9D combi a jezdim na bio. Pozor si musis ale dat na spoustu veci:
- podivej se, jestli nekde neni jiny odstin barvy - treba na sloupku dveri nebo pod kapotou motoru - zjistis tim, jestli auto bylo havarovane
-specialne u dieselu zkontroluj vsechny 3 silentbloky, jestli se motor prilis nekejve na volnobeh a nerezonuje nebo nekde nedre o hadice
-jestli prilis netece olej kolem vany a horniho vika motoru
- zkontrolovat tlumice, jestli je nebude treba jiz vymenit (v servisu treba na HEKA testu)
-zjisti, kdy byl naposledy menen rozvodovy remen, a samozrejme provozni kapaliny vc. prevodoveho oleje
-jestli netece do zavazadloveho prostoru a velmi peclive prohlidni 5. dvere, jestli nerezavi
-prohlidni vyfukovou soustavu jestli tesni, nerezonuje a optej se, jestli byl jiz vyfuk menen
No a ja vice zavad nemel, tak uz nevim, na co bych si dal pozor. :) -
« Zavazi na poloose
Chlapi, nemate sveho ore nekdo po ruce? Potrebuju vedet takovou malickost. Na prave poloose (je delsi, protoze prevodovka neni uprostred) je cca v 1/3 zavazi. Vcera pri vymene oleje jsem prisel na to, ze se protaci. Podle me by asi melo byt napevno.
Ma se protacet nebo ma byt na fest? Oprava je v pripade napevno vcelku jednoducha, ale v tom pripade zas nevim, jestli by se to nemelo sverit nejakemu servisu, kvuli vyvazeni, ktere doma v garazi tezko udelam. -
« Re: Voda v aute
Sundat podlazky, lehnout na podlahu a nechat nekoho, at kropi auto hadici. Bude to nejaka netesnost predniho skla nebo neco podobneho. Melo by stacit zaplacnout to silikonem. Mel jsem podobny problem, kdy jsem neustale vozil v kufru bazen plny vody (rezerva plavala v tom svem prolisu) a bylo to tesnenim u zadniho blinkru, voda protekala do toho prostoru nad blatnikem a odtun nekudy pod zadni sedadla a teprve odsud do kufru. :-) -
« Voda v aute
Prosim zda by mi nekdo mohl poradit se zatekajici vodou do prostoru pod nohami u ridice. Totize, kdyz prsi, netusim od kud, ale zatyka me do auta, mel sem podezreni, ze by to mohlo byt odnekud z prostoru motoru, ale tam zadna cesta, kudy by ta voda tekla neni...Taky me napadlo, jestli to neni tesneni u dveri a nic... Vim, ze nad pedaly nekde okolo packy, se kterou se otevira kapota motoru, byla ta latka co je okolo cela nasakla vodou... Chtel bych vedet, zde je nejake reseni, ktere by to zastavilo. Tak abych s tim nemusel jezdit do servisu...Predem dik za jakoukoliv radu !!! -
"-- skrytý --" 02.04.02 14:42
« SPOTREBA
Jak jsem tu (nebo kde?) psal o tom, ze nevim, proc mi stoupla spotreba bionafty o cca 15% - tak ted uz to asi vim. Je to tim, ze jezdim po dalnici rychleji! :))) A taky tim, ze to vic pujcuji tchyni na jizdy po Praze. Po pulroce jsem totiz od nadrze do nadrze jel vse sam a jeste "pouze" po sumavskych cestach. Spotreba je 4,8 namisto beznych 5,5-5,8. :)) -
"-- skrytý --" 13.03.02 09:26
« Re: Napínací kladka při výměně rozvoďáku
Kladku bych take vymenil. Rozhodne je treba vymenit tu prvni kladku (po 60 000 km), dalsi kladka (jakasi "G") a rozvodak se ma menit po 90 000 km. Mam 50 000 km, nechal jsem zkontrolovat v servisu, zaplatil 150 Kc a rekli mi, az v 90 000 km prijed, protoze drive se 2. rozvodak s kladkou menit nemusi. -
« Re: Napínací kladka při výměně rozvoďáku
myslím že jo, protože když už se to dělá, nejsou to takový prachy ji vyměnit taky, i když moje stará (kladka, jistěže) po výměně řemenu nemá skoro žádnej luft, asi by chodila dál. Ale pakliže je to už rozebrané pro výměnu řemenu (sundaná řemenice z kliky a vytažená rozporka uložení motoru na kastli - to je ta největší práce), dal bych tam pro jistotu novou.
Mirek -
"-- skrytý --" 22.01.02 00:00
« Re: Opravy
Ptrac: Beru bio [SETAdiesel] a obcas naftu od dlouhodobe nejlevnejsi cerpacky v CR, kde vsichni predpokladaji, ze to musi sidit, a presto se mi nic takoveho nestalo (cena nafty - 18.90 Kc, cena SETA - 16.90 Kc).
Pri prechodu na bio je skutecne treba dodrzet nektera pravidla. O pretesneni cerpadla mi neni nic znamo, dle www.biodiesel.de je motor VW 1.9D, kterym disponuje naftova Felicie, rekl bych 'bioREADY' :)
Jinak pomerne pekny stranky o bionafte:
[odkaz], ale chce to rozliseni bezne pro 17" monitory. A take sahodlouhe povidani o bionafte je v motorcafe/BIONAFTA. -
« Re: Opravy
vlami: Hurá !!! Problém vyřešen :-) Představ si, že to byla náhoda a já dvakrát po sobě natankoval někde nějakou "sračku" - ono cukání a spotřeba vyletěla na 6,2 a posléze dokonce na rekordních 6,8. Teď mám natankováno a jezdí to jako vyměněné a spotřeba mých klasických 5-5,6 l/100km. Je to zajímavé, protože se vyhýbám tankování někde na JZD apd. za "SUPER CENU". Jezdím ke klasickým čerpačkám - Benzina, Jet, Globus, Shell, OMV atd.. Neměl jsi někdy nějakou podobnou zkušenost? A jó, Ty jsi říkal, že jezdíš na BIO. Nemám na to odvahu - prý je třeba přetěsnit čerpadlo (bio je agresivnější) a je třeba dávat velký pozor, od jakého výrobce se BIO bere. Nevím nemám zkušenosti :-) -
"-- skrytý --" 18.01.02 12:44
« Re: Opravy
Velfobin mozna neni takovej zazrak, ale tu vodu to snad resi. A mne v nouzi pomohl on nebo fakt, ze jsem nechal bezet motor na klapacku 10 minut.
Olej jsem pouzival Sunoko 10W-40. Ted poprve jsem nalil Mogul Optimal, taky polosyntetika. Ptal jsem se naseho nejvetsiho olejare/palivare a on rikal, ze to neni vubec spatny olej, a ze stejne ty aditiva v nej jsou z dovozu, ze se u nas ploosyntetika nevyrabi nebo co. A nekup to, kdyz stoji 85 Kc/litr. V. -
« Re: Opravy
vlami: že by byl Velfobin takový zázrak ? :-) Každopádně díky, nechám si to jako záložní řešení. Mám v plánu stejně vyměnit motorový olej, ostatně jaký používáš? - já 10W-40 Valvoline nebo před tím jsem měl zdroj na PANOLIN, ten byl dost dobrý! Najíždím na olej cca 10kkm. No a jak budu pod autem, tak všechno prohlídnu a kouknu na ten palivový filtr a vzduchový filtr no a uvidíme. Teď mám natankováno od jiné pumpy a zítra vyrážíme, takže hned poznám, jestli se něco zmněnilo. -
« Re: Opravy
vlami: Alespoň někdo dal svůj názor na můj problémek :-) palivový filtr je nový, vzduchový filtr je nový, pravda palivový filtr není žádný značkový výrobek prostě nejdostupnější - zkusím ještě vyjet nádrž do sucha a natankovat jinde - pravděpodobně špatná nafta od Globusu :-( -
« Re: Opravy
to ladaH: ve francouzském autě jsem jel jen párkrát a už jen kvůli tomu jak se houpalo bych si ho nikdy nekoupil. Netvrdím, že je blbý, ale mě prostě nesedí. A s tím cvakáním to je pravda. Zatím jsem nemusel měnit nic a doufám, že než to nastane, tak si pořídím další plechovku. Ovšem je třeba vzít i v úvahu moji jedinou zkušenost a to výměnu brzdových destiček po 75 tis. km za 20 tis. Kč včetně přebroušení všech 4 kotoučů. -
"-- skrytý --" 16.01.02 15:30
« Re: Opravy
Ja si zase nemohu na znackovy servis narikat. Je pravda, ze do Prahy bych to auto nedal, uz vzhledem k vyssi cene prace, co si znackovy servisy Skoda uctuji...., a tak si ho nechavam opravovat po sobotach doma.
PTRAC: To snad nemohou byt trysky - ty snad odchazeji po 200 tis. km, a ne po 70 tis. km(?). Zkousel jsi prohlidnout (odkalit) palivovy filtr? Jinak mne opravdu nic nenapada. Mne to cukalo pri nejvyssich mrazech - proste jsem z toho vice jak 120 km/h nedostal (pak to cukalo). Nalil jsem do nadrze trochu Velfobinu a bylo vse OK.
Uz jsi menil rozvodovy remen? Podle najetych kilometru mas na to akorat cas. -
« Re: Opravy
Moje 1,9D i když je "mladá" prošla také často servisy...po dvou letech nová betarka, po 35 kkm nové brzdové destičky - od té doby při brždění ve vyšších rychlostech otřesy volantu až se mi klepou hodinky na ruce, po třech letech výfuk začal upadat po částech - zadní, předni, střed, po 55 kkm jsem nechal převložkovat starter protože byly špatné starty za tepla. Tento problém mně stál spousty nervů a trápení. Značkový servis nejříve vyměnil za 780,- Kč žhavící relé - nepomohlo, potom vyměnili za 1200,- Kč žhavící svíčky - nepomohlo, nakonec jsem našel specialistu elektřikáře, a ten hned věděl kde je problém. Oprava trvala hodinku, vzal si 800,- Kč a já jsem nadmíru spokojen. Auto startuje jako nové. Teď už nemám žádnou důvěr ve značkový servis. Když jsem byl s problémem, že mi itíká olej ze servořízení, tak dolili deci oleje a že je vše OK. No akdyž jsem vlezl pod auto a měnil jsem si olej do motoru sám, tak jsem zjistil, že mám prasklé kolínko u čerpadla serva a tam utíká olej. Škodovka Mladá Boleslav ale kolínko neprodává, mám prý koupit celé servo za cca 7000,- Kč (blázni). Tak jsem koupil karosářský tmel na hliník, u kolínka navrtal dírku, udělal závit, natmelil celé kolínku a zašrouboval do bloku čerpadla - vše je OK. Teď začínám mít trápení - auto je nějak líné, netáhne, spotřeba se zvýšila a při 1600-1800 otáčkách při trojce nabo čtyřce cuká. Projevuje se to ale při delších cestách, když je motor prohřátý. Údajně by snad mohla být některá ze vstřikovacích trysek vadná. Nemáte náhodou někdo podobnou zkušenost? Auto je staré čtyři roky a najeto cca 70 kkm. Díky za názor. -
"-- skrytý --" 09.01.02 15:16
« Re: Zima
STHM: Mam stejne auto - 1,9D COMBI, najeto 132 kkm. Spojka taky nebyla menena, teda alespon predchozi majitel rikal, ze ne (mam auto od 92 kkm). Ale uz se menily vsechny tlumice (120 kkm), tlumic vyfuku (90 kkm), oba cepy rizeni, 2 silentbloky prevodovky, rozvodovej remen (70 kkm) a 2x akumulator. -
« Opravy
Zlatí a šťastní lidé, co mají všechno původní ... Mám Felicii 1.9D - najeto teď 114 tis.km a měnil jsem (mám to od 70 tis.km): v 72 kkm zadní tlumiče, 105 kkm přední tlumiče, kulové čepy a komplet zadí brzdy - vše nové, 112 kkm výměna levé poloosy - praskla, žhavící svíčky a teď mně čeká výměna silenbloků ramen poloos a někdy v létě rozvodový řemen a na podzim to vidím na výfuk. Ale zato mám auto v podstatě nové. -
« Re: Zima
Mě to startuje stále Ok i v těch mrazech je to sice jako traktor když to v -23°C , ale naskočí hned 1,9 combi najeto cca 125tis. Už s ní nejezdím pro firmu tak km tolik nenaskakujou.
Taky jsem koukal že budu muset na jaře koupit nový tlumič výfuku (poslední díl ), ale jinak vše OK tlumiče tam mam originál a v 120tis jsem nima byl na testu a byly pořák Ok (asi to auto šetřím). Taky by mě zajímalo jak dloho vydrží spojka zatím jsem jsem ji neměnil . Vlastně jsem měnil jen brzdové destičky, rozvodovej řemen v 90tis a sluneční clonu u řidiče (nechtěla držet nahoře a jinak je vše původní -
"-- skrytý --" 08.01.02 00:00
« Zima
Tak jake jste meli zkusenosti se startovanim v zime? Mne se startovalo po 2 dnech skoro 20 stupnovych mrazu dost spatne a na dalnici mi to cukalo pri 120 km rychlosti.. vlastne se nedalo jet rychleji. Nevim, jestli to bylo zamrzanim paliva pri rychlejsi jizde nebo vodou v palivove soustave, protoze jsem to odstranil Velfobinem a zahratim motoroveho prostoru (10 minut na miste). -
« Re: spokojenost
ahojte,jsem tady opět. Stále jen jezdím :o) Ráno,to je fakt katastrofa, to se někdy až stydím, ale stačí chvílka a pak se to už dá. Já na ni nemužu nadávat,skoro se o ni vubec nestarám a ona pořád jezdí... Jezdím po celé Moravě a Východních Cěchách, skoro porád naložený a vubec ji nesetřím. Je to fakt nezmar. Snad to teda nezakřiknu. Ten řemen byla má vina, koupil jsem ho na burze a to se mi neoplatilo, vydržel 2000km a tolik skody-už nikdy!!! -
"-- skrytý --" 15.11.01 22:41
« Re: spokojenost
XMysaku bravo! Ten remen - to ti rupl rozvodak? No tebuh!
Myslim, ze bychom uvitali vice informaci a tvych zkusenosti z provozu. Naftovy motor se zacal montovat asi az v r.1996, jak jsi mohl najet tolik km? :-) I kdyz znam takovy 2 sluzebni pickapy, co maj podobne najeto. -
« spokojenost
Ahoj všichni,tak už mám najeto 391 000km a stále jezdím. Ted jsem měl sice malý-velký problém- rupl mi řemen, Ale už opět jezdím, stálo mě to 14000kč. Spotřeba 6,5 litru bionafty. Tlumiče mají 120 000km a řekl bych,že ještě nejsou nejhorší. Co mě akorát štve,jsou páté dveře- rezivi a reziví :o( Ráno to je sice katastrofa, to vždycky vzbudím celý barák, ale až se motor zahřeje, tak je to už ok. -
"-- skrytý --" 06.11.01 12:52
« TLUMICE / Bajker
Bajker: Najeto mam 126 000 km (Felda Diesel Combi) a menil jsem ted vsechny 4 tlumice. V servisu mi potvrdili, ze ty co kladivem z auta dolovali, byly puvodni :-) A jak rikam, pouze zadni byly spatne, predni by byly jeste v pohode (HEKA test). Musim ale uznat, ze je to ted jina jizda! A taky tech 5300 Kc.... no je to znat. -
« Re: D, TD
Vlami: No jo... Je fakt, ze to nijak nesetrim.. Vetsinou Praha, obcas polni cesty a hlavne nesnasim kdyz se to zacne houpat a musim to honit po silnici. Mel jsem tam i tlumice HP Sporting, ale po jednom dni jsem je zase vyndal.. To bylo i na me moc tvrdy :-) Nedovedu si predstavit jedny tlumice 120 tisic! :-) Ja uz mam komlplet vymenenou predni napravu a furt tam neco mlati. Nikdo neni schopnej zjistit co :-( Jo a to nepocitam silentblok dole na prevodovce, ten uz mam asi patej :) -
« to Bajker
Není to problém. Ten motor TDI je úplně stejně velký. Nicméně bych to vyměnil včetně převodovky, protože ta stávající má velmi krátké rychlosti, a bylo by to jako motokára. Mám jeden TDI 110PS, kdyby tě to zajímalo, děj vědět na info@chiptuning.cz. TD motor nepotřebuješ z transportéra, ten by jsi tam nedal, protože má jinou montážní polohu (dopředu). TD motor jedině z Golfa. -
« Re: D, TD
Kazdopadne by to bylo zajimavy... Kamosovi se povedlo nacpat do staryho dieselovyho transportera (toho hranatyho) TDIcko s Passata. Problemy mel se spojkou, ale pak pouzil na lamelu nejakou zavodni smes.. Pral bych vam to videt v akci a taky slyset :-) Proste nadhera... U ty Feldy bych se bal asi jen o prevodovku... To ze jdou tlumice po triceti tisicich do * uz jsem si zvykl, je to proste tezky, ale na druhou stranu ten motor z Transportera asi o moc tezsi nebude... Pripada mi to stejny, jen je tam navic turbo... Kola mam 195x50 R15 v tom problem nevidim... Mozna poloosy, ale zase na druhou stranu se z benzinovy Filcky da taky dostat prez 100 koni a poloosy drzej, tak fakt nevim... Jedine to vyzkouset.. Jo a na tom filtru asi taky neco bude... Dneska jsem zkousel jezdit uplne bez filtru. Dal jsem tam jen silonku a zda se mi to mnohem zivejsi a prfektne to duni :-) -
"-- skrytý --" 31.10.01 14:28
« Re: D, TD
Ja myslim, ze Felda nebyla stavena na Diesel, a je to trochu znat (podvozek, odpruzeni, tlumice, hlucnost). Dat tam TD - i kdyby to slo, tak by tu jiste byl problem, jak ten vykon prenest na silnici. Treba by se ukazaly dalsi slabsi clanky v konstrukci Felicie = prevodovka/rozvodovka, napravy, kola by jiste nemohly byt 165/90, brzdy atd. TD je az ve Fabii, ovsem to je konstrukcne uplne nove a prizpusobene auto. Treba prevodovka je uplne jina...., myslim, ze VW.