Škoda felicia 1.9D
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« to LADAH
No jo. Ber to tak, že 3000,- pohltí jenom 2x měření na brzdě, což neovlivním a nakonec +8PS za 5000,- není tak špatná bilance. A na druhou stranu, dej auto do značkového servisu, nech proměřit a seřídit předvstřik, proměřit a přeseřídit dávku, proměřit a přeseřídit vstřiky a změřit kompresi, a uvidíš, kolik bude na účtu a to vše při +0PS. No a já ještě navíc mám v hlavě hodnoty, při kterých pár těch koníků přibude do stáda. P.S. Je to na Tobě, nenutím Tě a i tak mám své práce až nad hlavu. -
« Re: To 137 - startovani tepleho
Muzu potvrdit, take mne to, mimochodem, prave Michal presne diagnostikoval. Hnula se mi remenice rozvodaku dole na klice - vycvachtane pero na ni. Predvstrik se odstehoval a jednim z hlavnich priznaku bylo prave velmi obtizne startovani za tepla, tj. beze svicek. Ted, tzn. po oprave a nastaveni rozvodaku, to taky chyta na cuknuti. Zdravi Mirek -
« Re: mám najetých 370000km
jezdí to řekl bych porad stejně,ikdyž to pořád honím. Je to akorát trochu hlučnější,jinak celkem v pohodě.Závady? Odchází převodovka,škrká mi dvojka,na motoru zatím naštěstí nic. Trysky jsem vyměnil ve 200000 tak by se jejasi taky hodilo už vyměnit. Ve 140000 nový startér. A to pořád jezdím na bionaftu. Beru ji na OMV,je asi nejlepší. -
"-- skrytý --" 07.08.01 17:23
« Re: mám najetých 370000km
Mne se to zahriva taky, kdyz jedu pomalu do dlouheho kopce, zapne se vetrak a udrzuje se to na vyssi teplote. Takze neporadim. Jak dlouho jsi nemenil chladici kapalinu?
Najeto mas dost, nas by asi zajimalo, jak to ted jezdi? Stejne? Co jsi mel za zavady? -
"-- skrytý --" 30.07.01 00:00
« vibrace motoru na volnobeh
Felicie 1,9D. Dotaz: Kmita vam pri volnobehu motor? Chveje se (drnci) radici paka? Prenaseji se vibrace i do vyfuku? (rezonance - neprijemne drnceni). Nechal jsem vymenit levy silentblok (myslim levy ve smeru jizdy) a ten dolni drzak prevodovky. Ale stale motor vibruje..... A asi nema.... -
« Re: To ATX od Mirka
1.Pokud je ta klika taková, jak píšeš, vyměň řemenici, šroub a dotáhni to momenťákem. Žádný tmel na drážku není třeba. Tady jde o to, že drážka drží montážní polohu a celé spojení je dílo šroubu. Tesnící tmel dej na závity šroubu. Problém s uvolňováním šroubu a následným vykousáním klínku je dílem řemenice s tlumičem kmitů. Velmi často v této řemenici steří ona spojovací guma a řemenice házi jak radiálně tak diagonálně. Celé je to jako vibrátor a dokáže to minimálně povolit šroub v klice a ke zkáze už moc nezbívá. Jednou jsem viděl díky tomu i prasklý šroub v půlce. Jde o to, dobrý nový šroub, dobrá řemenice s tlumičem kmitů, dobré dotažení a nemůže být problém. (Jednou jsem i přemýšlel, nechyt tuto řemenici stočit s hliníku a vynechat tvz. tlumič kmitů).
3. Benzinové motory jsou to stejné. -
« Re: To ATX od Mirka
Dival jsem se prave na kliku (AEF) pri dobrem osvetleni, drazka je trosku vykousana, ale mechanici rikaji, ze to neni tolik, ze se da trosku srovnat poklepem z celni strany a potom s novou remenici, novym sroubem a - vymenim taky urcite i tlumic kmitu - to bude jezdit dal. Prosim te, Michale, podle Tveho nazoru - nebylo by dobry tu novou remenici, resp. klinek na ni, potrit nejakym Loctitem na kov, nebo cim nejlip? Tady v Rusku je spousta reklam na tzv. studene svarovani, cimz se spravuji napr. hlavy a bloky. Klika je ale asi ocelova. Drazka prece jen neni idealni.
A jeste jsem se chtel zeptat, jak to vypada se spolehlivosti rozvodovych mechanismu u benzinovych motoru koncernu VW, hlavne tech, ktere se montuji do Oktavek, tj. motory AEE, AKL, AGU? Podle dilenky by tam uz klinek byt nemel, ale ploska. Je to spolehlivejsi? V diesel-servisu v Moskve mi totiz rikali, ze ve 100 000 u dieslu VW je ten klinek velmi casta porucha, stejne jako u Mitsubishi Pajero v dieslu. A u benzinaku jsem o tom zatim neslysel. Je u benzinu namahani rozvodu, tj. predevsim razy, opravdu o hodne nizsi nebo je to skoro srovnatelny?
Diky a hodne uspechu! Zdravi Mirek
-
« Re: To ATX
Diky moc za ucast, taky doufam v to, ze klika neni na vyndavani. Sroub pry pohledove taky neni spatny, nema znamky pretazeni. Na rozvodovem kole je ten nality klinek okousany tak 1 mm zleva, tj. z jedne strany, a asi 2 mm z druhe strany. Kliku jsem zatim moc dobre nevidel.
Pretahl jsem autak k sobe na servis (zabyvame se skodovkami, ale nemame jen aparaturu na pal. system dieslu, protoze jich je velmi malo), v nedeli se podivame poradne na kliku. Objednam si ve Skodovce novou remenici, sroub a ten tlumic kmitu asi taky radeji novy, potom s tim neco udelame.
Moc diky za pomoc! Brzo budu v Cesku, kdyby neco, dovolil bych se jeste zeptat, prip. se stavit. Muzu? A kde se nachazis?
Zdravi Mirek
-
« to mirekzruska
Mirku neplaš se.
1.Podívej se sám, jak moc je ta drážka vymletá.
2.Podívej se, jestli nění natažený závit a na šroubu, ale hlavně v klice (to by bylo špatné).
3.Tento problém se často řeší použitím malé řemenice rozvodového řemenu z TDI. Je stejná, ale drážka je 2x větší. Klika se musí vyndat a vyřezat větší drážka. Obvykle to jde, protože většinou odejde drážka na rozv. kole a ta na klice je jenom okousaná. Důležité je dát těsnící, tuhnoucí tmelo-lepidlo na závity šroupu a patřičným momentem jej dotáhnout. Potom už jenom dobře nastavit předvstřik a vačku. Nezapomeň dát nový rozvoďák.
4. Kdyby jsi byl tady, za jeden den odjíždíš s opraveným autem. -
« Lekarska zprava o motoru ...
Vcera jsem byl na servisu, podle chovani motoru mi okamzite urcili pricinu cukani, smradu z vyfuku a spatneho startovani - vymlety klinek na remenici rozvodaku a odpovidajici drazka na klice, tim padem casovani a predvstrik se odstehoval dopryc. Sroub v klice drzel pry nepatricne lehce, ale tlumic kmitu, ktery uz nekolik mesicu axialne hazi, je pry dobry - mozna mohla hazela uz sama remenice na rozvodak, je to ale mozny?
Nabizeji mi reseni - sundat motor, vyndat kliku (tj. hned taky menit saly, vsechna tesneni, simerinky, mozna krouzky, atd.), vyriznout na obracene strane kliky novy zarez a posadit tam novou remenicici s novym sroubem - s nahr. dily skoro tisic dolaru, coz je na mne teda az dost. To je nejmin tretina ceny celeho autaku.
Pokud mate zkusenosti s touto zavadou a zpusobem opravy, pokud mozno bez demontaze kliky, napiste, budu velmi rad.
Jeste jednou moc diky, hlavne ATX, za presny popis.
Zdravi vsechny Mirek
-
« to mirekzruska
Tak jsem si přočítal, co Ti to auto dělá a chtěl bych Ti trochu poradit, jen nevím, jestli máš možnost v Rusku navštívit nějaký normální servis, protože spoustu operací sám nezvládneš. Zásadní je, že cítíš z výfuku ostřejší, pichlavější smrad než obvykle, což signalizuje, že některý z válců nespaluje na 100%. Může to být preskočený rozvodák, ustřižený klínek na spodní rozvodové řemenici, přesunutá vačka na kuželi, přidřené zdvihátko, špatný předvstřik, prasklá hlava, podpálený nebo přidřený ventil nebo nefunkční vstřik. To špatné startování souvisí s nějakou z výše uvedených závad. Pokud se to zhoršuje, řeš to ihned, než bude pozdě. (velmi dobré vlastní zkušenosti). Zde je malý návod, neřadil jsem to dle pořadí co dřív a co později, protože to lovím z hlavy a jak mě to napadá, tak píšu.
1. Změř kompresi, jestli je taková jaká má být a podívej se jestli nechybí voda.
(Může být podpálený ventil nebo prasklá hlava mezi válci nebo prasklé těsnění).
2. Zkontroluj rozvodák, jestli není o zub mimo.
(dej pozor, jestli velmi dobře sedí spodní rozvodová řemenice a není ustřižený klínek. Tak stejně zkontroluj jestli nehází axiálně řemenice na drážkový řemen na klice s tlumičem vibrací, pokud ano, dokáže povolit i utrhnout šroub našroubovaný v klice držící řemenici rozvoďáku)
3. Zkontroluj vačku, jestli se neposunula na kuželu rozvodového kola a časuje tak jak má.
4. Zkontroluj všechny zdvihátka, jestli se jedno či více z nich nepřidírá.
5. Zkontroluj předvstřik úchylkoměrem na čerpadle (pokud jsi měnil rozvoďák a neseřizoval ho, řemen se mohl natáhnout a vlivem vůlí v čerpadle je převstřik mimo).
6. Odmontuj vstřiky a děj je na tester tlaku. (všechny musí pustit při nějakém minimálním tlaku a musí pravidelně rozprašovat a pěkně vrzat). Dále potom rozmontuj vstřiky a zkontroluj, jestli se jehla pěkně lehce pohybuje.
7. Zkontroluj všechny vysokotlaké trubky, hlavně jejich dosedací plochy. (Pokud jsou sedla vlivem neopatrné montáže ci přetáhnutí či oxidace poškozená, zkus je jemně přebrousit, pokud to nepůjde musí se koupit nové trubky. I malá netěsnost stačí snižovat tlak natolik, že při nízkých dávkách a nízkých otáčkách motor škube)
8. Zkontroluj palivový filtr na přítomnost vody či nějakého sajrajtu.
9.Vůbec neřeš katalyzátor (nejelo by to dobře v jakémkoli řežimu a necukalo by to), palivové vedení (cukalo by to pořád i po přidání plynu). -
« Re: 1.9d -> TDi
Přírubu vůbec neřeš, protože TDI používá jinou spojku a jinou převodovku (pevnější kola a jiný stálý převod), čili pokud TDI musíš vzít i převodovku. Dále potom kompletní elekrtoinstalaci včetně relé a zápojnic, štít přístrojů, spínací skříňku, snímače, čidla, spojkový a brzdový pedál, výfuk, saní, intercooler s hadicemi, atd. Není to až taková sranda. -
« Re: Kluci diky, zatim se s tim jezdit da, objednal jsem si
palivovy trubky, ktery jsou seredne rezaty, ty si ted vymenim spolu s hadicemi, proste zreviduju obe palivova vedeni od nadrze az k cerpadlu, abych s jistotou vyloucil moznost pruniku vzduchu. Potom se uvidi, co dal, tj. trysky, cerpadlo. Pro aktivaci zhavenim dvernim spinacem vim. Hodne lidi uz psalo o tom, ze svicky ridici jednotka nezapne, kdyz ma ze snimace teploty chl. kapaliny signal o teplote vyssi nez 60 st. To jde o trosku vychladly motor, tam je to jasny, ale uplne teply mi jeste nedavno chytal tak na treti otacce, dneska na desaty. Muze to byt samozrejme i naftou a trysky taky nejsou zadna novinka, za sto tisic na ruskou naftu, ale vetsinou prvni priznak je cerny kour, ale ono to vubec nekouri. Je zajimavy, ze vykon to ma dobrej, kdyz se slapne na plyn, tak jede jak slak. Novy auto tak nejelo. Mejte se vsichni co nejlip a at Vam to slape bez cukani a za malo. Zdravi Mirek -
« Re: Cukani se zhorsuje, prosim odborniky o radu
ERG ventil: Začíná fungovat v 1000 ot za min, vypíná se při akceleraci tuším (první 2s), možná by to mohlo být tím(ale ten vlastně jen vrací spaliny zpětně do sání), když vše ostatní okolo je v pořádku ... To je ale třeba opět zajít do servizu, je to elektronicky řízeno. I když nevím, chytá ti to špatně i když to máš teplý .. ??? Zvláštní ... Mohlo by to ještě být naftou ... A co voda ve filru ??? Jak dlouho máš ve svém autě filtr ??? Nečistoty v nádrži. Zdraví SzČech (:o)) -
"-- skrytý --" 08.06.01 01:06
« Re: Cukani se zhorsuje, prosim odborniky o radu
Mirku, tvoje prispevky si ctu, ale nedokazu na ne odpovedet. Tvoje pozice je ztizena i tim, ze jsi az v Moskve. Tady bych to resil ve znackovem servisu, podivat se na emise, ERG ventil - ktery prepousti spaliny zpet do sani, katalyzator, co "sytic"?. Co tam davas za naftu, znas jeji rozbor? Neodesel jenom katalyzator?
Startovani - zkus startovat s otevrenymi dvermi. :-) Zni to divne, ale i kdyz je motor mirne teply, muze zhavit. Pokud ale jiz zabouchnes dvere, svicky zacnou zhavit a nez zapnes klicek...., muze byt pozde. Ja se snazim zbytecne nezavirat predni ridicovy dvere (=zbytecne zhaveni) a kdyz, tak napred nastartovat.
Navic - jiste se to da nastavit, aby to zhavilo pri kazdem otoceni klicku, i kdyz asi to neni reseni.
Diagnostika nic neodhalila, no nevim, co s tim..... -
« Ńukani se zhorsuje, prosim odborniky o radu
uz jsem napsal do tematu Dieselove motory, proto jen kratce: vynechavani se prohlubuje, i na teplem motoru. Volnobeh a pridani plynu bez problemu. Byl jsem na diagnostice - OK, filtr, hadice, vicko nadrze taky snad OK. Krome toho to zacalo hur chytat teply, uz po kraticke dvouminutove zastavce musim tocit tak desetkrat, ale nafta tam jde, protoze chytne to hned na vsechny valce a vyvali se oblak modravyho koure. Driv jsem tocil tak dvakrat. A jeste vyfuk zacal daleko vic zapachat, i na teply masine vecer, kdyz zajedu do garaze. Pod plynem to tahne normalne, na volnobeh nevynechava, cerne v zatezi nekouri. Kluci, na co bych se mel podivat? Jde mi to dost na nervy, abych se priznal. Moc dekuji vsem, kdo mi cokoliv poradi. Mirek -
« Re: Cukani
Ano, pisu z Moskvy, z prace. To moje cukani se projevovalo i driv, zkousel jsem lejt do nafty DieselSpulung od LiquiMoly, prestavalo to a zase se to projevovalo.
V nedeli jsem si pro zajimavost vymenil vysokotlakou trubku na 4. valec, ktera byla trosku mokra, pritahl na cerpadle obe potrubi od filtru, ale dela to samozrejme furt, a to i bez zateze, kdyz si pridavam primo na cerpadle rukou, a sice v otackach tesne nad volnobehem, asi do tech 2000, ale spis opravdu min. Pridanim plynu cukani okamzite mizi.
Zdravi Mirek
-
« 3
Jsme tu tři (:o)), občas si vaše příspěvky čtu. Mirku, ty fakt píšeš z Ruska ??? Jinak mám taky diesela a když je to studený, tak mi to taky někdy cukne a je to podle mně tím, že přidám málo plynu, motor prostě zabere a vzápětí má snahu brzdit, když uberu. Pak se to prostě rozcuká, protože neudržím nohu přesně na plynu. Dělá Ti to i když sešlápneš plynu hodně ???
-
"-- skrytý --" 03.06.01 22:18
« Re: Koukam, ze uz jsem tu skoro sam, asi mam fakt stary auto
Nejsi tu asi sam, jsme tu sami 2 :-) 100000 km neni vubec moc, ja mam vic a to nevim o kolik je tachometr pretoceny. Taky mne to cuka (obcas), ale jen pri pridani plynu z volnobehu (na rychlost 2 nebo 3), nikoliv pri 2000 ot. Jak je nebo neni vlhke cerpadlo - to radeji nesleduji. Zkus si zkontrolovat ve znackovem servisu motor diagnostikou..... -
« Koukam, ze uz jsem tu skoro sam, asi mam fakt stary auto ...
sto tisic ale neni snad tolik. Trosku mi to pocukava pri nepatrne seslapnutem plynu v zatezi, tak okolo dvou tisic ot. Na volnobeh anebo pri vic slapnutem plynu ne. Koukam jeste, ze trubka na druhy valec zacala byt mokra od nafty, a sice u cerpadla (na prevlecne matici, ktera sedi na vytlacnem ventilu). Utahnout nejde, je zarvana fest. Asi to tam drobet prisava vzduch, ale potom je divne, ze na volnobeh nevynechava. Budou komentare?
Zdravi Mirek -
« Re: To Vlami: mozna mi to hazi ne 5, ale 3 mm to budou ...
a prave do strany, tj. v rovine kolme na podelnou osu klikoveho hridele. Konzultoval jsem to dneska s odbornikem, zjistil jsem, ze na nasich motorech sedi ta druha remenice na ozubeny remen na klinku, od dubna 2000 potom na plose kliky. Mam spatne svedomi, ze jsem po vymene rozvodoveho remenu nezkontroloval za nejaky cas ty ctyri srouby, ktere tuhle venkovni remenici pritahuji k te vnitrni. Casem ji samozrejme vymenim za novou. Jeste jsem v nedeli menil zadni tlumic vyfuku, ktery byl uplne durch, a to jsem videl poprve, ze na vrchni strane, asi se tam deponuje sul, kterou se tady v zime opravdu nesetri, je pravda, ze jezdim denne. Jinak to zatim docela drzi pohromade. Jeste: na puvodnich gumach Matador MP11 jsem ujel dobrych 50 000 a jeste maj tak 3 mm, pricemz sjety jsou docela rovnomerne. Mirek -
"-- skrytý --" 22.05.01 23:47
« Re: Ja bych rekl, ze kmita tak 5 mm do strany. Ja mam taky .
Tak to mame dvojcata, mam taky kombika, taky z roku 1996, najeto tenhle tyden 111111 km. :-)
ad REMENICE - ve smeru vodorovnem s ojnici nema podstatny vykyv. Coz ta tvoje asi ma, proto pises do konfery. Ve smeru svislem k ojnici ma mirny vykyv, asi neni uplne kulata :) -
"-- skrytý --" 22.05.01 15:24
« Re: O remen mi vubec nejde, ten je napnuty az az, ale
Aha, podruhe jsem nepochopil na co se mi ptas :)
Jestli mi kmita remenice od kliky (tlumic kmitu) dam vedet az zitra, mam auto 4,5 roku stare a na tachometru ma 120 000 km, ale muze to byt treba i 220 000 km, nevim, kupoval jsem to z druhe ruky. Napis, jak velky vykyv tvoje remenice asi ma.
Nasadit 5-ti drazkovy remen neni sice moc snadne (musi se s autem nekam najet, abych se dostal pod motor), ale jde to, staci vyndat ze zdola jen ten mensi kryt (tusim ze hydraulickeho cerpadla). Napinaci kladka - da se vyhnout pomoci klice nebezne velikosti [12 nebo 15?]. Zkousel jsem to, protoze jsem jel do zahranici a koupil jsem si radeji remen novy a ten stary popraskany jsem doposud nevymenil. A cekam, kdy praskne. :-) A jet bez vodni pumpy muze asi byt pro tesneni pod hlavou smrtelne, chtel bych to nekdy vyzkouset :-) Ale v CR tech 10 km k nejblizsimu servisu se jiste da ujet, zejmena i proto, ze ventilator na chladici je dosti vykonny a ma 2 stupne.
Jdu se podivat na tu remenici..... Vlasta. -
« Re: O remen mi vubec nejde, ten je napnuty az az, ale
jde mi o to, ze jakmile zacne hazet tahle venkovni remenice, ktera je soucasne tlumicem kmitu klikoveho hridele, podle odborniku ze servisu se pry vlivem vibraci porusuje ulozeni remenice pro zubaty remen, ktera je za touhle hloubejc, ze pry se muze vymlit jeji osazeni na klice a pak se hne casovani a okamzite se ohnou ventily, to bohuzel znam az moc dobre. Jde mi o to, co je na tom pravdy u tohodle motoru, a proto jsem prosil mrknout na tuhle remenici, jesli Ti taky smajda.
Apropos, bez remenu bych nejel, protoze bez vodni pumpy je to o hlavu motoru. Vymena na poli taky neni az tak jednoducha, musi se zalezt pod auto, sundat kryty, protoze napinak je nad alternatorem pod vstr. cerpadlem, muze se k tomu dost blbe, a kdyz je remen novy, musi se ohnout kladka pres napinaci ustroji ohnout velmi daleko, jinak nenaleze.
Moc diky a napis, prosim Te, jestli Ti tahle remenice na klice viditelne smajda nebo ne, a kolik mas najeto.
Mirek -
"-- skrytý --" 22.05.01 00:00
« Re: Diky za odpoved. Upresnuji:
AHA!! :)))) Chapu, nejak jsem si myslel, ze je rec o zubatem rozvodovem remeni. Remen, ktery je zvenku pohani od kliky vodni pumpu, cerpadlo posilovace rizeni a alternator. Tak ten? Ten je drazkovy. A u felicie diesel ma 5 drazek, u feldy 1,6 jsou 4 (myslim) a u Skodovackeho motoru snad jen 3. Mirneho vykyvu bych se vubec nebal. Remen je festovne napnutej kladkou. Nemel by mit vuli vice jak 10 mm, ja ho mam uplne napnutej (v knize pisou prohyb 3 cm, ale je to blbost). Uvadi se, ze nesmi byt popraskany, ja popraskane drazky remenu jiz mam, a jezdim dal. Cena noveho remenu (original dil) stoji kolem 500 Kc, osobne ho radeji vozim (a klic 12 nebo 15 na povoleni kladky, uz nevim) v kufru. Vymena se da zvladnout i v poli, ale da se dojet par kilometru i domu. Servo neni treba, alternator taky ne, pokud se nesviti a kdyz se pusti topeni, tak by diesel mel vydrzet i teplotu (horsi to je ve meste). Takze se nebat a jezdit dokud ten remen vypada trochu solidne.... -
« Re: Diky za odpoved. Upresnuji:
To neni rozvodak, ale ten venkovni remen, drazkovy,ktery pohani alternator, cerpadlo posilovace a vodni pumpu.
Tlumic kmitu je remenice tohohle drazkoveho remenu na klikove hrideli, ktera je krasne seshora videt. Ta mi kmita. Tlumic se jmenuje proto, ze je vicedilna s mezivrstvami gumy, ktere zrejme starnou. Je mi jasne, ze v idealu je potreba menit, ale tezko ji v Moskve rychle sezenu, protoze naftova Felicie je tu obrovska vzacnost, a potom stoji pres 100 USD. (Pro zajimavost obdobna remenice na benzinak 1,6 AEE, ktera je skutecne jen remenici a neplni funkci tlumice kmitu, stoji desetkrat mene).
Jeste jednou diky a jestli se mrknes, budu moc rad! Jde mi o to, zda s tim mohu jeste cas jezdit.
Zdravi Mirek -
"-- skrytý --" 21.05.01 09:25
« Re: Mam techniky dotaz a prosbu - remenice na klice u motoru
Ja jsem nedavno kontroloval rozvodovy remen a taky to melo mensi kmit na jedne remenici, ale remenici na klice jsem si nevsimnul. Menil jsi remen v 90. tis. km? Asi se ptam zbytecne, ale pokud ano, pak je tam novy remen s napinaci kladkou? Protocit rozvodovy neni jen tak, je napnuty kladkou a zuby tezko preskoci - teda pokud se meni, jak se ma a nenecha se tam naveky.
Jak tahle remenice na zubaty remen na klice sedi?
Na tuhle otazku neumim odpovedet. Koukat do motoru budu az za tyden...., tak si vzpomenu.
Tlumic kmitu - co tim presne myslis?
-
« Mam techniky dotaz a prosbu - remenice na klice u motoru AEF
Objevilo se mi v posledni dobe (auto ma 100 tisic) takove susteni ze strany remenu, ne piskani, frekvence sleduje otacky motoru. Nejprve jsem to slysel jen rano po nastartovani, ted i na teple masine. Tlumic kmitu neboli remenice na klice mi dost smajda osove.
Nemohl byste se nekdo mrknout, jak vam ta remenice chodi pri volnobehu? Ma vychylky? A jeste jeden dotaz: u VW mne strasi znalci tim, ze kdyz tenhle tlumic zacne oslabovat a kmitat, muze se seriznout klinek (je tam nebo ne, motor AEF?) a protocit remenice na rozvodak na klice, coz by byl prusvih. Dival jsem se do ETKy, ale zadny klinek tam nevidim. Jak tahle remenice na zubaty remen na klice sedi? Kdyby se hodne rozbil ten tlumic kmitu, muze se neco stat s tim rozvodovym koleckem, tj. nemuze se pohnout na klice? On ten tlumic je totiz dost drahy, v prepoctu kolem 4 tisic Kc.
Dekuji za pripadnou odpoved. Mirek