Škoda felicia 1.9D
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Felicia 1.9D
Zdravim vas všechny mam už 2roky Felicií dislovou s kterou jsem velmi spokojenej kupovala si ji puvodně moje mama uplně novou ale jelikož jsem si udal řidičak tak mi ji dala.Ale co vam budu namlouvat je lina.Daval jsem si sprinty s jakikolima autama co jsem udal byly auta:120tky,Favoriti,Felicie 1.3 MPi bez chipu a Fabií 1.2 ,dlouho jsem patral jak svoji Feldu vylepšit zvýšit vykon zkoušel jsem otevřeny vzduch.filtr no nic moc skoro stejny.Tak jsem premýšlel o turbu z Octavie 1.9Tdi sehnal jsem si ho a už to vypadalo že nebude žadny problem ho tam namontovat ,ale psal jsem na stanky skodatechweb a tam mi napsali že to čerpadlo co tam mam Lukas je dosti nevhodny tak,že se mi doma vali turbo z Octavie na montáž turba koukal jsem a tam dokazali dat turbo do feldy 1.6 ale moc chlasta.Tak pokud by měl někdo napad jak zvyšit aspon trochu vykon napište prosim DIKY MOC MATE VYBORNY STRANKY...a napište někdo zdarec -
"-- skrytý --" 06.12.05 18:30
« Převstřik
To Studec:
Jaképak seřizování předvstřiku, čerpadlo Lucas má předvstřik na kolíček, nemůžeš ho nastavit!!! Vniřní nastavení časování předvstřiku se udělá v odborném servisu na stanici.
Může to být Tvůj problém. Když to vidím, ptám se: máš skutečně dobře seřízené vstřikovače po výměně trysek??? -
"-- skrytý --" 06.12.05 10:39
« Re: SOS Cukání Felicie
A ten předvstřik byl seřizován jak? Přístrojem, nebo podle sluchu? Asi to druhé, což? Protože ty příznaky by odpovídaly příliš velkému předvstřiku - nemá ten motor hodně ostře klepavý "tvrdý" zvuk a není tupější na plyn? Jestli ano (v porovnání s jiným motorem tohoto typu), tak je to tím...
Jinak mohou být v háji siletbloky motoru, to se taky může projevit cukáním. Plus pár dalších věcí, ale těžko takhle věštit, to by se to auto muselo vidět... -
« SOS Cukání Felicie
Při přidání plynu v nižších otáčkách se mě rozkmitá motor v uložení a auto jede přískoky ne plynule.Pomůže jedině vyřadit nebo přidat plný plyn.Dělá to i po výměně vstřik.trysek a seřízení předvstřiku.Může to dělat čeradlo?Auto má totiž vysokou kouřivost. -
« Převodovka 1.3 na 1.9D
Cusky na sve filete jsem zjistil jednu prasarnu a to ze mam prevodovku z 1.3 na moji 1.9D. Zjistil jsem to kdyz mi zacaly trvale svitit svetla u zpatecky a nesedelo cidlo. Potrebuji vedet jestli tato prasarna nezlikviduje motor , jestli je tim padem vetsi spotreba Predem Diky -
« výměna FRIDEX
Pánové musím říct že jsem taky měnil FRIDEX a to podle návodu v knížce
z nakladateltví KOPP"ÚDRŽBA A PROVOZ ŠKODA FELICIA" a po vyndání šroubu na trubce k chladiči mne vyteklo zhruba 2,5-3 l a víc ani kapka.Musel jsem též vyndat termostat a FRIDEX na mně vychrstnul jako
kráva. :-( Takže tato skutečnost asi podle vašich informací není ojedinělá. -
"-- skrytý --" 22.11.05 21:50
« Studené starty
To Stilgar: Připadá mi, že máš opotřebované podávací čerpadélko (na vstupu do vstřikovacího čerpadla, součást čerpadla) nebo přiucpaný přívod paliva/přiucpaný filtr. Vyměň filtr a instaluj si podávací pumpičku před filtr (balónek v ceně cca 500 Kč). Dotěsni spoje.
Zkouška: natáhni průhlednou hadici z kanystru přímo do čerpadla. Pokud se problém opakuje, je to v podávacím čerpadélku. Pokud bez problému, vyměň hadice/přetěsni spoje. Použitím průhledných hadic můžeš odhalit místo vnikání vzduchu. Felicie nemá podávací čerpadlo u nádrže, ve vedení není přetlak, naopak, vstřikovací čerpadlo vyvíjí podtlak, nasává a má tendenci nasávat i vzduch. Zdravím. -
"-- skrytý --" 20.10.05 23:23
« Re: sTUDENÉ STARTY
Kakamil: Do palubniho pocitace u Feldy 1,9D jsem nemel odvahu se poustet. Spotreba mala, motor bez elektroniky a nechapu, jak bys mohl dostat skutecne spravne hodnoty.
Stilgar: To snad musi byt netesnosti palivove soustavy? Zkus vymenit nebo pritahnout spony, vypousteci otvor pal. filtru... Nemas gumove hadicky zpuchrele? Mne po zaliti pal. filtru (pomoci strikacky) motor normalne bez problemu bezi.... -
« sTUDENÉ STARTY
Cau mam takovej mensi problem se startama. Kdyz startuju tam mi motor krasne chytne na poprve, otacky vyskoci zhruba na 900, ale po 5 sec zhasne. Pokud vsak pridam hned po startu plyn a chvili jej podrzim tak se otacky stabilizuji na 1000 a motor bezi v pohode. Pripadame jak kdyby mi padala nafta, poradite nekdo??. Pak mam jeste dalsi problem , kdyz odvodnim palivovy filtr, tak i po jeho zaliti naftou, neni cerpadlo schopne natahnou naftu z nadrze, posledne pomohlo az roztazeni. dik za podnety....... -
« Palubní počítač
Přeji hezký den...
Není tu někdo takový machr, který zvládl uzpůsobit původní TC-6 k použití v dieselu? Nebo jestli by někdo nevěděl odkud snímat průtok paliva případně jaký čidlo použít a kam a jak ho instalovat. Tu elektronickou část bych už zvládl postavit (pak bych eventuelně poskytl i plánek).
Díky. 8) -
« Re: svíčky
Ted u sebe nemam schema , ale rekl bych ze to cidlo je dvojity a krome automatiky jde na budik s teplotou . Kdyz se tan da to z 1,3 tak to ukazuje stejne ? Jaky je mezi temi cidly rozdil elektricky nebo mechanicky ? )(zkusit to nekde dohledat jesti se me nepodari sehnat nejaky katalogovy listy) -
« Re: svíčky
protáhl jsem to zatím "při ručním přižhavení že to tlačitko držím déle ". Ale již jsem začal vymýšlet zapojení s * 16F84 a budu muset najít nějaké optimální místo pro měření teploty asi přímo . Budu muset koupit alespoň jednu svíčku a zkusit ji proměřit při ruzných teplotách zda by se nedala přímo použít coby čidlo teploty ve válci. nebo použiju nějaký rychlý termistor připevněný přimo k hlavě motoru -
« Re: svíčky
Čím si dobu žhavení protáhnul?Nejlepší by bylo odpojit sondu v čidle teploty a jiný teploměr typu
PT100(100ohmová sonda)umístit někde na motor a je
to.Měl jsem tam i předřadný odpor,ale zase když bylo potřeba zapnout ventilátor tak ta teplota byla příliž nízká.Jinak tam je to tepl.čidlo zdvojené,jedno používá ŘJ a druhé teploměr v autě na palubce.Budu muset trochu experimentovat. -
« Re: svíčky
No podle tabulek jsem koukal že ta svíčka potřebuje na plný nažhavení cca 6-10 sec , když je to studený tak OK ta automatika to drží i po zhasnutí , ale mám udělané paralelní žhavení (při kratkém popojíždění když už automatika nežhavila ale nechtělo to nastartovat tak jsem vždy přižhavil cca 2 sec a pak to chytlo na první cuknutí startéru , ale te´d jsem to nusel točit alespoń 10sec . aby to chytlo z toho jsem usoudil že je nějaká vadná. Těď jsem je měřil a jsou ok (tedy nejsou přerušené) tak jsem zkusil dobu přižhavení protáhnout na cca 4-5 sec a zase to chytá na první škubnutí motoru , asi už na nich bude taky něco napečeno takže koupi svíček odkládám na neurčito (zkusím ještě změřit proud -
« Re: svíčky
Já jsem je měnil všechny i když odešla jen jedna,
protože ta životnost se pohybuje u všech stejně asi tak 50 až 80tis.km.Dal jsem tam NKG za 350,-jednu a spokojenost.Jsou ale trochu pomalejší( v zimě počkám ještě chvíli po zhasnutí kontrolky).
Jinak se mi zamlouvaly Bosch,ale stály 550,- a to
nakonec rozhodlo.Brisky bych ale příště rozhodně vyzkoušel.Neznám ale jak dlouho vydrží,ale ty twin
můžou bejt super na zimu. -
« svíčky
Chtěl jsem se zeptat na vaše zkušenosti se svíčkama (zdá se mě že asi jedna přestala žhavit budu to muset proměřit ) po kolika km je měníte já je měnil při cca 50 tis a teď mám najeto 142 tis. tak nevím zda je mám něnit rovnou všechny nebo dohledat jen vadné . Na [odkaz] jsem našel dva typy
singl 21R06
twin 21s357
tak by mě zajímalo která vydrží víc (vůbec nevím jaké mě tam dali při těch 50 tis. ale typuji na ty 21R06 ale teď bych chtěl zkusit ty twin tak by mě zajímalo jestli s nima někdo nemá špatné zkušenosti dík sth
-
« automatika
No já to řešil tlačítkem z GESu cca za 20Kč + paralelní rélé žhavení měl jsem ho doma ale cena počítám 100-150Kč (ale už jsem to dělal známému bez přídavného relé jen pro jistotu z ochranou pomocí dvou diod cca 10Kč) Jinak automatika je dobrá problém je v umístění čidla např. VW jeta se stejným motorem i automatikou tímto netrpí.
Momentálně ale možná nějakou automatiku postavím hraju si teď s * procesory a nevím co bych si vymyslel , rád bych nějaký počitač na kontrolu spotřeby takže by to klidně mohlo dělat i řízení žhavení no uvidíme . Tak mě napadá zda už někdo tady neřešil stavbu palubního počítače pro sledování okamžité spotřeby u dislu bez elektroniky,nejvíc mě zajímá jaký použít průtokoměr aby byl co možná nejpřesnější ale dostupný , otáčky doufám půjdou měřit nějakým indukčním snímačem na setrvačníku a rychlost z náhonu tachometru -
"-- skrytý --" 23.04.03 10:17
« Re: Servo
OK, dík. Mimochodem, elektrické čerpadlo serva mají prakticky všechny novější auta. Fabia, Peugeot už od dob 106-ky atd... Ptal jsem se na to proto, že bych rád dal servo do jiného auta, kam se klasická pumpa na řemen vejde jen obtížně - kdežto ta elektrická by byla v pohodě. No, a z Felicie by bývala byla asi nejlevnější... No nic, poohlídnu se jinde.