Škoda felicia 1.9D
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
"-- skrytý --" 25.11.02 09:04
« Fridex
... uz z vas nekdo menil chladici kapalinu u 1,9D? Nejde totiz vypustit vnitrni okruh (blok valcu) bez odmontovani termostatu. V navodu je to totiz spatne a v servise taky o tom nic nevedeli. Tak mam pocit, jestli v servisu nemeni kapalinu pouze z velkeho okruhu :)) - a to je jen 2,3 litry. -
« Bez nadpisu
Pánové, zabýval jste se někdo možností diagnostiky svého auta? Existuje možnost připojit notebook a volným (shareware) programem (VW, Seat, Audi, Skoda) sledovat veličiny, které posílá motor. Problém je jen v kabelu, obchodníci za samotný kabel chtějí 6500 Kč (www.pc-autodiagnostika.cz/cenik.html a www.pc-autodiagnostika.cz/galerie.html) - tento kabel se nechá vyrobit tak za 400 Kč, problémem je jen 16pin. konektor OBD-II, který nelze v ČR sehnat.
Proto se ptám, je schopen někdo sehnat tento konektor nebo tento celý kabel za rozumný peníz? A pokud ne, byl by zájem? Dle předběžných informací svých obchodních partnerů bych dokázal nechat zakázkově vyrobit sérii cca 10+ kabelů (s profi konektorem z USA, jinak se v ČR dělají z moduritu) v kusové ceně cca 1900 Kč.
Takže co, byl by zájem resp. je někdo schopen za podobnou cenu mi toto toto dodat? 6500 Kč za ten kabel opravdu nedám a bastlit to bez orig. konektoru (konektor udělat z moduritu) nechci.
www.OBDII.com konektor je průmyslový standard a má jej povinně každé auto r.v. 96+, jen ten komunikační protokol a tedy diag. software se liší. Na koncern VW je nejlepší sw VAG-COM.
Proč to zajímá mě? Jelikož mám notebook, proč se nepodívat a nelogovat hodnoty auta za jízdy, třeba teplotu oleje a přesvědčit se, zda má olej opravdu 150-160°C, jak tvrdí někteří prodejci olejových chladičů apod. Z lognutých hodnot si lze sestavit dobré grafy, vid: viz www.ross-tech.com/vag-com
Tento soft je podle mě, pokud máte notebook (stačí W95, 8MB RAM, 5MB HDD, serial port, 640x480) o dost lepší než samotný malý VAG 1552 a spíše se vyrovná VASu (Siemens). Zatím jsem to neviděl v provzu, ale dle reakcí lidí, co to mají, to funguje dost dobře, ostatně viz stránky výrobce www.ross-tech.com. Reakce a poptávku a nabídku mi pište prosím výhradně do fóra "elekrika a elektronika motorů", zde v tomto fóru to už číst nebudu, případně zájemci pošlete poptávku s uvedením vašeho kontaktu na vcom(zavinac)seznam.cz.
-
"-- skrytý --" 24.04.02 12:18
« Re: Koupě
Ještě maličkost: za běhu motoru se podívat, jestli někde neuniká chladicí kapalina, a řádně prohmatat hadice od chlazení - musí být měkoučké. Pokud jsou hadice za běhu motoru tvrdé ("kamenné"), motor zřejmě někde "fouká do vody" (těsnění pod hlavou, prasklá hlava apod) -
"-- skrytý --" 23.04.02 12:22
« Re: Koupě
Dant. Sdilim tentyz nazor, mam Feldu 1,9D combi a jezdim na bio. Pozor si musis ale dat na spoustu veci:
- podivej se, jestli nekde neni jiny odstin barvy - treba na sloupku dveri nebo pod kapotou motoru - zjistis tim, jestli auto bylo havarovane
-specialne u dieselu zkontroluj vsechny 3 silentbloky, jestli se motor prilis nekejve na volnobeh a nerezonuje nebo nekde nedre o hadice
-jestli prilis netece olej kolem vany a horniho vika motoru
- zkontrolovat tlumice, jestli je nebude treba jiz vymenit (v servisu treba na HEKA testu)
-zjisti, kdy byl naposledy menen rozvodovy remen, a samozrejme provozni kapaliny vc. prevodoveho oleje
-jestli netece do zavazadloveho prostoru a velmi peclive prohlidni 5. dvere, jestli nerezavi
-prohlidni vyfukovou soustavu jestli tesni, nerezonuje a optej se, jestli byl jiz vyfuk menen
No a ja vice zavad nemel, tak uz nevim, na co bych si dal pozor. :)