Škoda felicia 1.9D
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: re:mattoni bio-nafta
ze se vam do toho micham - ono by se ani s Feldou nemelo celkem nic stat pri provozu na bio. Problem muze byt v tom, ze tesneni ve vstr. cerpadle neni uzpusobeno na pouzivani bio, takze muze "korodovat" (nevim, jak to jinak rict). Nicmene dnesni smesne bionafta uz obsahuje pouze cca 30% (coz je dano zakonem jako minimum) MERO, a je tedy mnohem mene agresivni vuci motoru (spis vuci neupravenym pryzovym soucastkam v nem) nez byla puvodni klasicka bionafta (100% MERO). Faktem je, ze Felda nema pouzivani bionafty povoleno, primovstrikove SDI/TDI v OCtavii a Fabii ji povolenu maji. -
« Re: re:mattoni bio-nafta
Auto jsem kupoval kdyz melo najeto cca 35 tis. Je to z bazaru, takze netusim, na co jezdil puvodni majitel. Nalil jsem do toho asi 2 nadrze normalni motorove nafty nez jsem se rozhoupal k tomu, abych zkusil bio. Po vsech radach tady na Motorcafe i jinde jsem do toho sel a byl jsem pripraven (mj. i podle propagacniho letacku na SetaDiesel), ze po dvou az trech nadrzich budu muset menit palivovy filtr. Nestalo se. Dneska ma auto najeto 90 tis. a nemenil jsem zadnou pryzovou soucast ani tesneni. Do motorove casti bylo sahnuto pouze na 75 tis. pri vymene zhavicich svicek. Jinak o motoru vim jenom pri vymene oleje. Mel jsem problemy se startovanim tepleho motoru (viz predchozi prispevky), ale to je vlastnost obecna a nesouvisi s bio. I kdyz se samozrejme nasli radilove, kteri povidali: "se nediv, ze ti to nechyta, kdyz jezdis na tyhle sracky". Tot vse. Jezdim vetsinou na SetaDiesel nebo NaturDiesel. Kdyz bylo obdobi, ze nebyly k sehnani lil jsem do toho s tezkym srdcem i bio neznameho puvodu z pumpy v Ceskem Mezirici, ale vse bez problemu. Normalni motorovou naftu jsem bral jednou nekdy letos na jare asi za stovku, abych dojel k pumpe, kde maj bio.
-
« Re: re:bio-nafta
Pardon, ze se sem micham.
Moje zkusenosti s bionaftou jsou, sice ne z auta, ale z naftovyho horaku.
Ten ma saci vysku asi 1.5 m a pusobenim bionafty (seta -diesel) resp. malo siry v ni se vsechny gumove hadice staly dokonale elastickymi, zmekly a zacaly se vlivem sani horaku scucavat a do horaku nesla nafta, tesnenim to nevadilo. -
« Re: spotřeba
Nemám potřebu přehánět. Průměrná spotřeba u Fel 1.3 MPI 50kW je podle stránek Škoda-Auto 6,7 l/100 km. U Fel 1.9 D 47kW 5,5 l/100 km. Z vlastni zkušenosti je skutečná průměrná spotřeba nižší cca. 5,2 na normální motorovou naftu a 5,3 na bio. Takže u toho benzínu to bude obdobné. Samozřejmě, že pokud budu jezdit dlouhé štreky po silnicích mimo obec a bez dálnic jsem schopný sešroubovat spotřebu někam pod 4,7, ale takhle se nejezdí furt. -
« Re: spotřeba
Neprehanajte to s tou spotrebou 1,3 50kW!! Fakt to nezere viac ako 5,5litra aten diesel zere uplne rovnako. Jedine zeby si Skoda nechavala doma zracov. BIOnafta v SK neni takze uz zostava len ta JZDnafta alebo CD-loko-nafta a ta je u nas po 22-24Sk. Na pumpe je 32-33Sk. -
« Re: spotřeba
Sorry, placal jsem to odhadem. Řeč byla skutečně o ojetině a ceny platné v době, kdy jsem se rozmýšlel jestli benzín nebo naftu. Spíš jsem ale šel po nafťáku, protože benzíňáku jsem se právě úspěšně zbavil a to právě z důvodu, že žral jak polskej zájezd. Cenu povinného ručení jsem skutečně nepočítal, ale ta nezávisí na ujetých kilometrech a záleží na tom, jak moc hodláš s tím autem rajtovat. Interval výměny olejů je zhruba stejný jako u benzíňáku. U stejného motoru jaký se dává do Feldy 1,9 Volswagen doporučuje výměnu oleje po 15000km Škoda po 7500. Takže rozumný kompromis a jsme tam, kde jsem byli u benzínu. 3 stovky cenového rozdílu oleje se třikrát do roka dají snýst . Jakou chceš další údržbu? Žhavící svíčky poprvé měněny po 75000 km, zkus to najezdit na jedny svíčky na benzíňáku. Vzduchový filtr - stejný interval. Gumy se i přes těžší motor sjížděj stejně jako u benzíňáku. Zapoměls na rozvodný řemen po 60000 ten je tak cca za 800.
Pravda, není to žádný žihadlo, taky s tím nehodlám závodit, ale na druhý straně s tím taky nepřekážím jako úsporné 105ky na technický benzín.
P.S. Naftu za 10 jsem skutečně neobjevil, ale za 12 se nechá sehnat u známýho jezeďáka. -
« Re: spotřeba
Pokud pri svem vypoctu uvazujes, ze diesel ma stejny interval vymen, stejny pocet a cenu dilu, a zejmena pokud je rozdil v porizovaci cene 15 000 Kc, mas pravdu. Pokud uvazujes jinak, tak to co si napsal, je pekna blbost. Uz jen to, ze Felicie LX 1.3 50 kW stoji cca 239 000 a Felicie LX 1.9 D stoji 289 000. Pokud nemluvis o ojetem o 15 000 Kc drazsim dieslu. Jinak neberes v uvahu napriklad drazsi a kratsi vymeny oleje, povinne ruceni. Navratnost po 15 000 km je nesmysl. Ale zase az tak ne, pokud jezdis na naftu za 10 Kc/l -
« Re: LadaH
Podle mého nemá 50A pojistka nic společného s černou skřínkou neboť je až za relátkem . Jediný důvod kdy se může přepálit je vadná žhavící svíčka
(zkrat na kostru).Elektroniku jsem měl celou rozebranou a jediné co ještě mohlo být vadné by bylo přilepené relé , ale to je v patici tak není třeba měnit celou skříňku ale maximálně relé.
Stejně si ale myslím že to byla pouze vadná svíčka -
« Re: Zhaveni
Zhavenim pri kazdem startu maximalne odrovnas zhavici svicky. Stejneho efektu dosahnes tim, ze to cidlo vypnes z konektoru a je to i levnejsi. Ale neresi to problem. Chce to nechat si seridit predvstrik. Problem se objevuje tak cca po 15-20 tis. km od vymeny rozvodneho remenu a je zpusoben tim, ze remen se drobatko natahne. Chce to nastavit ne podle skodovacke dilenske prirucky presne na rysku, ale nacasovat predvstrik o chlup driv. Ve vetsine pripadu je po problemu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!