Škoda felicia 1.9D
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Seta vce Felicii 19 D
Najezdil jsem na Setadisel cca 10 tis.km a ani ve výkonu ani ve spotřebě nevidím rozdíl (do té doby
jsem tankoval výhradně u Shellu).Teď jezdím k OMV
na SETA. Jednou jsem před 2 roky natankoval u Benziny na Moravě a rázem jsem se nestačil divit
protože auto totálně zlenivělo a spotřeba byla rázem cca o 1,5l větší a to byla normální nafta.
Takže záleží také kde tankujete (samozřejmě že ne všechny čerpadla Benziny budou stejné ale při dojezdu přes 700km na nádrž raději tankuji vždy
na stejném místě i u stejného stojanu). -
« Seta vce Felicii 19 D
Ahoj Fšichni diesselaci !!! Právě včera jsem do své Felicie natankoval 30 litrů Seta diesselu a čekám, co se stane ... Je mnoho názorů, co jsem si vyslechl o bionaftě, několik jich najdete zde v koncerenci: Bionafta, Bionafta, nebo motorová nafta ... Ujel jsem už asi 100 km a nepocítil jsem žádný rozdíl. Ani v hlučnosti motoru, ani ve výkonu (spotřebu a opotřebení teprve zjistím ..). Dokonce bych tvrdil, že to jede lépe, ale to se mi nezdá. V úseku dálnice Rozvadov Plzeň u Nýřan jsem do mírného kopce jel 160 Km/h, což se mi s normální naftou nepovedlo. Má někdo z vás zkušenosti ??? Jezdí někdo na EKODIESSEL ??? Měl bych se něčeho vyvarovat, nebo se na něco připravit ??? Jinak ještě pro zainteresované: SETA diesel stojí od 22.5 - 23 Kč/litr, podle toho, kde jí tankujete a u ONA - TANK ONO Nýřany stojí (dle mého nejlevnější benzínka v ČR) Ekonafta 20.9 Kč. Ale to jsem ještě nerisknul ... -
"-- skrytý --" 23.11.00 23:46
« Re: spotřeba a tak...
Dotaz k Ventilovi. Na Felicii Diesel je mozne obout disky R14? Je to povolene v tech. prukazu? Ja to tam nemam (mam Feldu z r.1996). A pouze dopredu nebo je pak nutne na vsechna kola? - urcite na vsechna.
BP: Pises ze 4300 otacek delas bez problemu. To ja ti mohu rict, ze mam problemy ho vytocit - leda na dvojku, to joo.
Zajimala by mne vase spotreba oleje na 1000 km. V technicaku se pise, ze spotreba oleje 1 litr na 1000 km se poklada za normalni. Mne to olej vubec nezere, mezi vymenami oleju nemusim doplnovat ani kapku.
Chystam se ted tam nalit polosyntetiku a tedy vymenovat motorovy olej budu po 10 000 km. Ma s tim nekdo zkusenosti? Pry to ma vydrzet 10000 km a syntetika 15000 km (olej je vsak o dost drazsi). Jaky motorovy olej vlastne pouzivate? -
« Rychlost a tah
Ahoj BP !!! Jáměl tu čest jet s mojí Felicií 1.9D téměř 180 km/h, ale to jsem jí musel chvilinku předtím rozjet z kopečka. Jinak po rovině i do mírného kopečka dokáže držet 160.Co mně fakt mrzí je to, že pětka v této rychlosti nestačí. Ale jinak fakt velice dobré a spolehlivé. Jinak bych ale asi neřekl, že je to rychlejší. Na stejný zařazený stupeň určitě, ale akcelerace je pomalejší. Alespoň mi to tak připadá, protože rodiče mají 1.3 benzin 50 KW. Potřeboval bych to porovnat s jiným dieselem ... -
« Muj komentar k 4-letému používání
Novym typem to nebude! Mam doma take lahvace v kobiku od roku 1997 najeto 80.000 a to tech 15.000 bez vytaceni! Mam pocit ze zacal lepe tahnout a spotreba je super jel jsem do madarska, 4 h cesty průmerna rychlost 90 km/h a spotreba 4,7 l/100 a to nalozený auto!!!
S tema gumama to jsi udelal to nej! a s tlumicema s tebou souhlasim! Teprve od 1998 davali na predek 14" . Meli jsme 13" a pumpovali jsme to kazdý mesic! a navic se i rozhodila geometrie.
Na mereni jsem nebyl, ale muzu potvrdit ze jsem mel moznost se projet s cizi 1.9 a trosinku to bylo poznat ( dobre zajetí!)
Myslim ze s tech 47 kw je ted 50 kw! Jelikoz jsem to mel moznost porovnat s 1,3 50kw na rozjezd me vzala (Kratká 1.!) ale při 60km uz jsem byl na tom lepe a pri 130 km v kopci! nema 1,3 sanci!! daleko za mnou! Tomuhle motoru je vůbec nejlepe na dalnici, do kopecku nestraci na dechu BRNO-PRAHA! Nejlip se mu toci 120-150!, ovsem s max. je to horsi ze 150-165 to trva hodne dlouho. Max po rovine jsem udelal 175!!! (odchylka muze byt, ale presto! Tenkrat jsem predjizdel octavii 1,8 myslim ze s toho byl dost vydivenej :)) Ale jinak je to fajn auto, az na to ze pri predjizdeni po okresnich silnicich uz nema zadne rezervy, od 1900 zacne mirne tahnout nejvice tak 2400-3300 a u 3700 obrovsky fading, ovsem 4.300 no problemo! az na ten rev buracejicího dieslu!. A zima? Skvele auto na pretacení! Prehodit zadek pred sebe zvladne i zacatecník proto pozor!!!
Olej! po kazdych 7.500 !!! Neni to turbo (15.000)
Mej te se fajn!
-
« spotřeba a tak...
Už pár měsícu jezdim se svým Lahváčkem 1.9 D, v červnu sem si obul 185/60R14 a musim podotknout, že spotřeba se pohybuje někde mezi 5,6-6,0 l/100km, takže pohodááá. Na diesla nadávat nemůžu, maximální spokojenost. Měl sem před tim benzíňáky 1.3 a byl sem v servisu jako doma. Nevim, jestli je to tim, že je to diesel, nebo model 2000, ale spokojenej sem až moc. jediný, co mě drobet mrzí, jsou poddimenzovaný přední tlumiče na ten težkej motor... -
« bionafta a MATTONI (velice dobrej dotaz)
Ahoj Mattoni, zkušenosti s emisemi nemám, ale normy pro kouřivost a ostatní emise jsou tvořeny pro klasickou minerální naftu, to je jasné. Vzhledem k tomu, že BIONAFTA je čistčí (desulfidovaná a dekarbonizovaná), má lepší výsledky než klasická nafta. Proto bude lepší se zeptat v servisu, kde STK a emise poskytují, co je třeba. Podle mně se na to neptají ...
Co je však pravdou ??? Když to zjistíš Mattoni, dej vědět. Rád si Tě poslechnu ... -
« Spotřeba
Před měsícem jsem si pořídil Fel. 1.9D krátkou verzi, s kterou se mi vyšplhala spotřeba na 6 l/100 km, což je opravdu mnoho. Je pravda, že jsem to "trochu" honil, ale myslím že to je fakt moc.
Jezdím na pneu BARUM 175 ... Nemáte někdo zkušenosti s užšími pneu ??? Nemám si to přezout radši na užší ??? Nemáte někdo zkušenosti ??? -
"-- skrytý --" 01.11.00 18:37
« Bionafta
No vyborne, tady jsou rady okolo bionafty, neni ani treba zakladat dali tema (jako se stalo), ale mnohem lepsi se podivat do ARCHIVU a ozivit podobne zapadle tema. Takze stalo se, jedeme dal.
Mam starsi Feldu 1.9D GLX Combi, zatim mam jen pocatecni zkusenosti, najel jsem cca 4000 km na naftu, chystam se obcasne tankovat bionaftu (30%).
K te spotrebe u Feldy 50kW - nasi ji maji, jezdi s ni pomalu a s motylem na plynu a maj 5.5-5,7 l/100 km (najeto 75000 km). Takze da se, to ano - ale spise vyjimecne. Stejne tak se da s 1.9D jezdit za 4,9 litru nafty. Ale o tom uz jsem nekde tady [Spotreba paliva?] psal. -
« Re: re:mattoni bio-nafta
Jsem přesvědčen do toho jít . Dnes jsem také konečně jsem našel v Plzni servis kde jsou mi ochotni auto seřídit bez toho aby řekli že když to nějak jede abych se do toho nevrtal prý je třeba jednou za rok nastavit vstřikovací tlaky. Tak jsem zvědav jak dopadnu. Jinak mě potvrdil že by to mělo více méně vydržet setadisel a sada těsnění prý stojí cca 3000kč ale měnit ji je prý zbytečné preventivně, ale jen v případě že by původní těsnění nevydrželo on totiž prý Lukas do některých čerpadel již dával těsnění které je vůči bio-naftě odolné. -
« Re: re:mattoni bio-nafta
ze se vam do toho micham - ono by se ani s Feldou nemelo celkem nic stat pri provozu na bio. Problem muze byt v tom, ze tesneni ve vstr. cerpadle neni uzpusobeno na pouzivani bio, takze muze "korodovat" (nevim, jak to jinak rict). Nicmene dnesni smesne bionafta uz obsahuje pouze cca 30% (coz je dano zakonem jako minimum) MERO, a je tedy mnohem mene agresivni vuci motoru (spis vuci neupravenym pryzovym soucastkam v nem) nez byla puvodni klasicka bionafta (100% MERO). Faktem je, ze Felda nema pouzivani bionafty povoleno, primovstrikove SDI/TDI v OCtavii a Fabii ji povolenu maji. -
« Re: re:mattoni bio-nafta
Auto jsem kupoval kdyz melo najeto cca 35 tis. Je to z bazaru, takze netusim, na co jezdil puvodni majitel. Nalil jsem do toho asi 2 nadrze normalni motorove nafty nez jsem se rozhoupal k tomu, abych zkusil bio. Po vsech radach tady na Motorcafe i jinde jsem do toho sel a byl jsem pripraven (mj. i podle propagacniho letacku na SetaDiesel), ze po dvou az trech nadrzich budu muset menit palivovy filtr. Nestalo se. Dneska ma auto najeto 90 tis. a nemenil jsem zadnou pryzovou soucast ani tesneni. Do motorove casti bylo sahnuto pouze na 75 tis. pri vymene zhavicich svicek. Jinak o motoru vim jenom pri vymene oleje. Mel jsem problemy se startovanim tepleho motoru (viz predchozi prispevky), ale to je vlastnost obecna a nesouvisi s bio. I kdyz se samozrejme nasli radilove, kteri povidali: "se nediv, ze ti to nechyta, kdyz jezdis na tyhle sracky". Tot vse. Jezdim vetsinou na SetaDiesel nebo NaturDiesel. Kdyz bylo obdobi, ze nebyly k sehnani lil jsem do toho s tezkym srdcem i bio neznameho puvodu z pumpy v Ceskem Mezirici, ale vse bez problemu. Normalni motorovou naftu jsem bral jednou nekdy letos na jare asi za stovku, abych dojel k pumpe, kde maj bio.
K otackam: od 2 do 3 tisic to jede, vic to nikdy netocim, nevidim v tom zadny smysl.
Spotreba: v lete lehce pod 6, v zime 6,5 - 7,5, ale tady jsou zimy prece jen tuzsi, byva i - 25. Spotreba silne zavisi na druhu provozu, ve meste nejmin o litr vic.
Zdravi Mirek