Škoda felicia 1.9D
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: zzzzzzzzzzzzzziiimáááááá
U nas v Moskve uz mrzne asi mesic, i kdyz s prestavkami. Ja tankuju vzdycky pulku nadrze a kanystr, abych si mohl vzit drobet do sklenice, kterou stavim v garazi na polici. Rano se kouknu, jak ta nafta vypada. Muze byt lehce bila a nepruhledna, ale musi tyct pri sebemensim nahnuti nadoby. Za 4 zimy jsem zrovna s naftou problemy nemel, ale u pump je zimni. Je treba se ptat pri tankovani. V takovem pripade nejsou treba zadne prisady (protigelove), prestoze je hodne lidu pouziva. Jestlize u pumpy reknou, ze je nafta letni, tam muzou byt problemy nize - 5 st. Potom prisady, samozrejme pred natankovanim, aby byly platne.
Zdravi Mirek -
« Mlhovky + koncovka
Zdravíčko, včera sem si koupil v autodílech sadu originálních mlhovek na novej model Felicie. No, když sem se jal zapojovat, jaké bylo zjištění, že úchytný pérka v sadě chybí, v instalační kabeláži jsou svorky na starý model a uchycovací šrouby nejsou vůbec. Okamžitě jsem to reklamoval a dohnal, ale pokud budete chtít koupit jenom samotný konektory na mlhovky, tak pár vyjde na 320 Kč, jedno perko na 40 Kč, teda to se Škodovka tentokrát s cenama náhradních dílů překonala.
A propos ještě jedna věc, nemůžu dohnat nějakou slušnou masivní koncovku vejfuku, všechny sou dělaný na rovný zakončení, jenže jak známe, diesel má vejfuk zahnutej dolů, co by ste doporučili? -
« Re: Pneu a brzdy
Muj autak je z podzimu r. 96, takze tam byly Matadory MP 11. Vzhledem k tomu, ze v Moskve je zima pul roku, ujel jsem na nich tak 45 tisic, maji jeste pribl. 4 mm vzorku, ale sjizdeji se velmi pravidelne, i vepredu. Jezdim ale klidne, i kdyz v Moskve se pomalu jezdit po meste neda, mezi krizovatkami tak 80 - 100, jinak brzdite provoz, coz je v prvni rade nebezpecne pro sebe.
Brzdy: nerekl bych, ze jsou jedovate, a to uz u noveho auta, mohly by byt daleko ostrejsi, je na no treba pri jizde myslet. Predtim jsem jezdil asi pul roku na fungl nove Felde Combi 1,3 benzinove (karburator), na niz jsem presedl z Tavrije (Ukrajina, male a lehke tridverove auto, 880 kg, motor 1,1, neprilis kvalitne delane, brzdy bez posilovace) a malem jsem si pri prvni jizde po meste s tou Feldou rozbil hubu o prede mnou jedouci auto. Nezvyk, ale uz to melo asi 2000 najeto, takze kotouce a desticky by uz mely byt prizpusobene, takze brzdy jsou podle mne celkove prece jen dost mekke.
A jeste k motoru. Zhruba az po 20 tisicich to zacalo znatelne lepsi tahnout a taky, subjektivne, to trosku ztichlo teply. Stejne ale v porovnani s temize auty, ktere posloucham v Cesku, mi to jde urcite hlucneji, nevim proc, muze to byt ruskou naftou, ktera ma pry cetanove cislo realne od 35 do 45, nevim.
Zdravi Mirek -
"-- skrytý --" 07.12.00 15:18
« Re: Pneu /tlumice
Teda s temi tlumici bych i souhlasil, taky se mi zda, ze prenos zvuku z naprav do kabiny je tim vyssi. Ale s brzdami - ty jsou stoprocentni a jdou velmi zlehka. Ubrzdil by to i motyl :-)
Ale pravda je, ze mam u Feldy ABS a co ja vim, treba jsou brzdy (nebo jejich posilovac) u verzi s ABS vykonnejsi. -
« Re: Pneu
Drobet bych rozvinul Tvoji úvahu o značce pneu.... zkus jezdit na 185/60R14, Michelin Pilot, a rozhodně nebudeš používat ve spojitosti s držením stopy slovo "spekulovat" -:))
Co mě ovšem pánové dnes ráno zarazilo, že samotnej prodejce přiznal, že na 1,9D motor jsou poddimenzovaný nejen tlumiče (stará pisnička), ale i brzdy, tedy že ony jedovky z 1,3MPI se nikdy nechovají na dieslu tak jedovatě,....prej by bylo třeba větší koutoče nebo silnější posilovač. A opět, zase výměna oleje po 7,500 km, safra, nejde s tim něco udělat? Hoří Vám taky na předku tak gumy? U benzína to šlo, ale u D to je hotovej brus na pneu...
-
« Jeste jednou o tom oleji.
No, nekdy tam tu syntetiku necham i 11 - 12 tisic, to je pravda, ale vic radsi ne.
Pokud jde o zvysenou spotrebu jakozto indikator potreby vymeny oleje, myslim si, ze je to ciste teoreticka zalezitost. Ony vymeny podle poctu km jsou taky jen vlastne takovym nejsnazsim, kompromisnim, ale dobrym praktickym voditkem, hlavne ale zalezi na druhu provozu. Totez lze rict treba o vymenne lhute rozvodoveho zubateho remenu. Napr. velke lodni doky nebo letiste maji laboratore, kde berou z lodnich dieslu nebo z leteckych reaktivnich motoru vzorky oleje a urcuji vymenu podle jeho skutecneho stavu.
Pokud jde o chladici kapalinu, mrkni se za motorem na plechovou prepazku pod telesem topeni , jestli tam neni mokra stopa. Ja jsem uz dvakrat nalil do chl. kapaliny tzv. tekuty hermetik, protoze mi vlozka topeni tekla, prave na tom plechu to bylo krasne videt, zejmena, mas-li tam cervenou G-12. Odjezdil jsem v pohode zimu i leto, vcelku to zatim netece, motor se chladil i ve triceti v pohode. Ahoj! Mirek -
« Pneu
Nedá mě to a musím reagovat na příspěvky o průměrech kol a vlivu na spotřebu. Problém je v tom že 13"pneu jsou 13"70 a 14"60 takže výsledný obvod kola je přibližně stejný proto
i hodnota ujetých KM je stále se stejnou chybou.
Jediné v čem vidím přínos 14" kol je možnost použít širší pneu pak se dá spekulovat o tom zda se auto chová lépe nebo hůř a za jakých podmínek.
Ovšem podle mě mnohem víc záleží na kvalitě Pneu.
Původní Matadory jsem nahradil Michelinkamy MX a auto se chová mnohem lépe (Originál Matadory se dva kusy sjížděli do hranata jako kdyby byl štatný tlumič. Tlumiče jsem nechal proměřit a byly OK stále je mám na autě a Micheliny se sjížděj rovnoměrně a hlavně auto o poznání lépe sedí v zatáčkách.) -
« Re: spotřeba a tak...
Vlami, disky 14" 5,5 jsou na feldach povolený již od počátku. Tedy dáš na ně max. 175/60 R 14
Jenže já tam dal 185/60R14, a mohou jít až do 205. Mam tam 6 palcáky, ale mužu říc, že sem tam měl i patnáctky, 195/50 R 15. Policajti nic neříkaj, když to nečučí z kastle ven, to řvou spíš víc, když máš standardní pneu, ale s podložkama.....
Ty patnáctky už je fakt darda, jednak je musíš hodně fest nafoukat a za druhý pokud jezdíš ve městě (Plzeň), tak se s nima můžeš rozloučit, protože silnice sou šílený, viz. Tramvajový pásy, dlažba a tak. Z mý zkušenosti vidim kompromis v 185/60 R 14.
A kdo má neska pěkně upravnený auto a na všechno povolení??? -
« Pro STHM, Mirka a Vlamiho
Mám stále olej na max a ani kousíček mi to neubylo.
Najel jsem již 4500 km a ani kapka. Asi to záleží na motoru a kolik má skutečně najeto. Na mém stroji je 75 tis. km a dolejvám zatím jen naftu.
Mimo jiné mám pocit, že mi ubývá chladící kapalina. Nechal jsem si jí před měsícem měnit a ubyla mi mezi rysky max. a min. Máte s tím někdo zkušenosti ??? -
« Re: Jeste jsem zapomnel pro spotrebu oleje Fel 1,9D
Z vlastní zkušenosti měním olej jen něco málo nad minimum a vůbec nedolejvám .Měním po 10Tis. plnou syntetiku VAT Gold. Když dám ojel k maximu tak mě
stejně velmi brzo klesne k minimu a pak již neubývá z toho usuzuji že to co se dá navíc projde přes válce jako palivo.(dokonce bych řek že to i víc kouří když se doleje k horní rysce) -
"-- skrytý --" 04.12.00 10:37
« Re: spotřeba a tak...
Mirku z Ruska - s tim olejem - menis syntetiku po 10000 km. Nebude to predcasne? Mne v servisu sdelili, ze mineralni olej se ma menit po 7500 km, polosyntetika po 10000 km a plna syntetika po 15000 km. Ale mas pravdu, radeji si priplatit nez riskovat. A jeste neco, nutna vymena oleje by mela na sebe upozornit i vyssi spotrebou, nez je obvykle. Ale o kolik vyssi, to zatim nevim.... -
« Re: Jeste jsem zapomnel pro spotrebu oleje Fel 1,9D
VW skutecne pise, ze pri nepriznivych provoznich podminkach, kam radi take napr. "casty mestsky provoz" (!!!, to je u mne 90 %}, muze cinit spotreba oleje az 1 l na 1000 km. Ja to drzim porad pokud mozno bliz k maximu na merce a mezi vymenami, tj. za 10 tisic, tam celkove ten litr dolejvam, jinak bych urcite spad pod min. To znamena, ze trosku mi to olej bere, motor je pritom absolutne suchy, nikde nic netece. Cau, Mirek. -
« Ahoj mirkzruska a sthm ... (:o)
Už mám najeto 220 km na SETADIESEL a zjistil jsem, že to na "teplý" motor startuje lépe (divné ..). Nemohl jsem tomu uvfěřit, protože jsem byl zvyklý skutečně chvíli ( cca dvě sekundy )točit na norm. naftu, než to chytlo. Na SETADIESEL (nechci to vychvalovat) to chytá hned. Uvidíme co bude dál. Budu vás průběžně informovat (pokudto někoho zajímá). Zhruba za dvě až tři nádrže změním značku ... uvidíme ...
Zdraví MONASTUS CLADRUBIENSIS.
Standa