Škoda felicia 1.9D
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« O spotrebe nafty ...
V zime jsem psal, ze mi bere Felda Kombik tak 7 - 8 litru nafty po meste (Moskve). Jak se oteplilo, ted je pres 20 st., hned to klesa tak na 6,5. Mimo mesto jeste o litr min, na dlouhou streku se dat jet za 5,5. Ale ty spotreby pod 5 jsem nemel tady v Rusku nikdy, prestoze v Cesku jsem jezdil napr. se 120 okolo 6,5 l. skoro porad a s STW S1202 (r.v. 1962, stejne jako ja) se darila v lete spotreba 8 l. na trase CB - Praha (na Special). To uz je ale davno. Zdravi Mirek -
« Simerink vacky na AEF
Nazdar vespolek,
mam dotaz: zacina mi prolinat olej kolem remenice vacky, zrejme pres simerink. Da se na motoru AEF vytahnout vackovy hridel spolu s remenici z hlavy, nebo se musi v kazdem pripade remenice stlouct z kuzelu na vack. hrideli? To bych totiz nerad delal, kdyz tam za 98 tis. tak pekne sedi. Mam strach, ze se potom pohne, coz se mi stalo u noveho motoru. Mimochodem rozvodak jsem si vymenil uplne v pohode sam bez sundavani remenice.
Diky! Zdravi Mirek
-
"-- skrytý --" 16.04.01 23:33
« Re: Motorovy olej výměna
Co k tomu rict? Vymenu oleje si delam sam, protoze v servisu nemam (v tomto ohledu vubec) duveru. Uz jen takova drobnost - nemusi vymenovat olej za dostatecne tepleho motoru... Ano stava se - servisaci maj preci i prednejsi praci, nez olej.... :-) A to potom nevytece olej se vsemi necistotami.... Inu, stale plati, co si na aute neudelame sami....
Myslim, ze si muze kazdy menit olej sam, i kdyz ma auto na leasing..... -
« Re: Motorovy olej výměna
Zdravim vsechny vlastniky dieslových felicii. Dneska uz je to 4 roky co ji mame doma snad pristi rok ji neco vystrida :), ale zatim jsem spokojen. Zminovali jste se tady o vymene oleje. Muzu Vam tedy rici svuje poznatky, kdyz jsem ji koupil v roce 1997 combi, sel na prvni vymenu po 7.500 km, potom po 15.000 a nahle ohle,a tak dále az po 45.000 ale pozor! dalsi prohlidka byla napsana v servisni knizce s razitkem az u 60.000 (pry lepsi polosyntetika :)), pote po 75.000 kdyz jsem jel na celkovou kontrolu servisni technik se nestacil divit? ano vazeni! Predchozi fajn mistr asi neucinil spravnou volbu! 2x jsem ujel 15.000 na jeden olej! a to jezdim 20.000 km ročne na normalní naftu, nekdy repka, naštěsti je nevytačím max. 3.800 a nikdy do červeného. Z větší časti to je chyba servisu, ale motor beha v pohode, emise taky a spotreba je tez v pohode!. Pochybuji sice ze v pripade poruchy bych dostal nahradu ! Alespon vidime jak to vnasich skodovackých servisech funguje :)). Vim možna nekdo namitne že jsem to mel vědět, ale když vam to ve znackovem servise reknou a potvrdi do servisní knižky! Tak to asi v poradku není.
Zatim se mejte! -
"-- skrytý --" 12.04.01 15:07
« Motorovy olej
Nechal jsem si delat rozbor motoroveho oleje na opotrebovanost (necistoty) a karbon.
Fakta: polosyntetika Sunoko, najeto 8100 km, z toho 6600 km bionafta. Predtim vzdy jen mineralni olej. Vymena na polosyntetiku provedena bez vyplachu.
Vysledek: Ohledne kovovych i nekovovych necistot byl olej v mezich "normalniho opotrebeni". Podle grafu by urcite zvladl jeste 2000 km. Ovsem karbonu jsem mel nadmiru. Norma je "3", mel jsem "4,3". Karbon je obvykle zpusoben palivem (nafta), v pripade bionafty vsak nepada v uvahu. V mem pripade byl zpusoben prechodem na polosynteticky olej, kdy jsem nevyplachoval stary mineralni olej a za druhe - synteticke oleje maji schopnost rozpostet usazeny karbon v motoru... ostatne podobne jako bionafta.
Doporuceni:Po prechodu na polosyntetiku, nerkuli na synteticky motorovy olej je nutno prvni vymenu udelat drive. A jeste lepe - s vyplachovym olejem. Osobne si ted myslim, ze Felicie [VW] 1,9D zvladne na polosyntetiku 10000 km. OVSEM - byl jsem upozornen, ze kazdy motor muze reagovat trochu jinak. A jeste jedna zajimavost.... nejvyssi opotrebeni motoroveho oleje vznika pri akceleraci (zavodni auta - tyka se zejmena benzinovych a jeste vice se tyka karburatorovych motoru) a pri castych studenych jizdach a jizdach ve meste apod. V. -
« Re: vymena palivoveho filtru
zatim jsem palivovej filtr pouze jednou kontroloval asi v 60tis. km zdal se dost dobrej tak tam je dodnes a ma najeto pres 110tis. A spotreba nyni 2/3 mesto a 1/3 dalnice pri rychlosti cca 135-145 kolem 6.3l .Pri jizde mimo mesto na delsi trati spotreba kolem 5l na setadisel. Jen po meste na studenej motor kratky trate do 2km vyleze spotreba na 7l, ale to je podle me naprosto ok. -
« Re: vymena palivoveho filtru
Mam najeto skoro 95 tisic, z kraje jsem parkrat vymenil po 10 - 15 tisicich, ale po rozriznuti pilkou na zelezo byl vizualne uplne cisty. Potom jsem presel na vymenu jednou rocne na podzim, coz odpovida cca 25 000 ujetych km. Take tehdy je papirova vlozka prosta viditelnych necistot jine barvy nez zlute. Krome toho tak po dvou mesicich pro jistotu sleju do sklenicky obsah filtru (v posledni dobe cely obsah, protoze je to jedna prace), kdyby tam byla nahodou voda (zatim nikdy nebyla, k tomu v ruske nafte, na kterou nadavaji sami rusti ridici temi nejnevybranejsimi slovy). Potom filtr opet doleju do plna (injekcni strikackou) pres otvor pro zpetne vedeni. Nevim, proc by mela byt klasicka nafta vetsi svinstvo nez bio, ackoliv s druhou z nich zkusenosti nemam (ani nic proti ni). K cene: filtr jedine originalni ze Skodovky, rakousky, v prepoctu asi 900 Kc. Zdravi Mirek
-
"-- skrytý --" 22.01.01 13:30
« vymena palivoveho filtru
Mam dotaz. Jak casto menite palivovy filtr? Nekde se pise jednou za 60000 km, jinde zase jednou za 30000 km, ale vsechny zdroje se shoduji, ze min. jednou rocne. Pouzivate rozebiratelny nebo nerozebiratelny filtr? A za jakou cenu kupujete? Rozebiratelny v prazske trznici stoji cca 1100 Kc a dalsi vlozka je k mani za cca 350 Kc. Nerozebiratelny (Purolator) jsem koupil za 600 Kc. Tak se mi zda, ze se rozebiratelny moc nevyplati (akorat z ekologickeho hlediska). A jak je to s bionaftou? Mam pocit, ze filtr by mel vydrzet dele s bionaftou. Preci jen nafta je vetsi "svincik" a navic obsahuje vodu. Co vy na to? -
"-- skrytý --" 17.01.01 20:18
« Re: spotřeba /Mirek_z_Ruska
Jojo, rozjizdeni na "plne" seslapnuti plynu - to by mohl byt duvod takoveho zvyseni spotreby nafty. Ja, pokud jezdim po dalnici, tak mam spotrebu okolo 5,3 - a to jezdim 100-110 km/hod. Pokud jezdim jen po silnicich (80-90 km/hod.) - tak spotreba mi klesne az na 4,7-4,8 l/100km. Je to opravdu znat. A to je spotreba v zime a na biodiesel. Samozrejme jsou i jine priciny zvyseni spotreby - spinavy vzduchovy filtr, prilis stary motorovy olej a jeho kvalita (je lepsi pouzivat alespon polosyntetiku - zejmena v zime), podhustene pneu (radeji jezdim na prehustenych, i kdyz houzevnatost pneu je mensi pri jizde po stale-rozkopane Praze). A vubec, je vhodne cas od casu nechat prohlednout cerpadlo, nechat seridit sytic... Zdravim do mesta Jurije Dolgorukeho, VlaMi. -
« Re: spotřeba
Ale vubec ne, je tady kolem 0, obcas - 15 st., ale jen kratce. Za 5 mi to nejezdilo nikdy, nejmin 5,5 na dlouhy streky v lete na chatu (asi 90 km jedna cesta), ale i v lete po meste hned pres 6 l., a v zime, jak jsem psal, jeste o litr vic. Jinak motor jede jako hodiny, startuje, tahne, nekouri, jezdim celkem klidne, u benzinaku jsem mel vzdycky dost nizkou spotrebu. Mozna je to tim, ze tady se mezi svetlama musi do 80 - 100 km/hod, tedy dost rychle se rozjizdet, potom pochopitelne brzdit, ale netocim to nikdy vic nez do 3 000 ot. Uvidim dal, diky!
Zdravi vsechny Mirek -
« spotřeba
Čím větší mráz, tím větší problémy se spotřebou, to je jasný. Byl jsem teď tejden na horách a téměř každé ráno jsem popojížděl k sjezdovkám, atd ... Bylo i kolem -10 C a spotřebu jsem měl 5.4 L na sto. Obvykle mi to žere 5.0 L. Asi je v Moskvě pěknej mráz ... Krom toho jezdím na BIO ...
Zdraví Monastus -
« Re: Pneu /tlumice
Zdravíčko, jenom tak jsem se začetl, protože jsem feldu měl.Koupil jsem ji novou v95. Najel na ni 190tis., do oprav-tlumiče,vodní pumpa,2*spojka,přetěsnění převodovky, nový snímačeABS, samozřejmě kotouče a pakny, 2*ovladače stahování oken,atd. vrazil kolem50tisíc, přitom se o auta starám, nejezdím jak prase a měla pravidelný orig.servis. Když mi po5letech začala hnít kastla-komplet zadní dveře, spodek, prahy jsem neviděl, měl jsem tam plasty, který jsem mimochodem přelepoval, protože po roce se začaly oddělávat-chyba prodejce, radši jsem ji prodal, ale zase na druhé straně svou službu udělala. Stála mě 380tis.+serv. A prodal jsem ji za 130tis. No, tak nevím. Teď jezdím 12let starou dieslovou Sierrou a nedá se to doopravdy s filckou srovnat.
Ale když jsme u těch brzd.. Ty měla Perfektní. Ptal jsem se na to v serv. A říkali mi, že k brzdy s ABS jsou s koncernovejch komponentů, takže kapku jiný a fakt to dobře brzdilo, člověk si na to musel zvyknout, protože to byly jedovky, akorát by jim určitě prospěly chlazený kotouče. -
« Re: Zvuk motoru
Já bych asi přeměřil žhavící svíčky loni mě to studený (když bylo kolem -20) taky chytalo všelijak a než se to ohřálo tak to po přidání a ubrání plynu mělo tandenci chcípnout měl jsem v háji 2 svíčky po výměně naprosto v pohodě.Ty svíčky se daj doměřit jednoduše ohmmetrem (nebo kleštovým ampérmetrem což při umístění svíček je asi jednoduší ). Jinak přeji co nejvíce bezproblémovích km v novém tisíciletí -
« Re: Zvuk motoru
Presne, kdyz to natocim pri - 25 st., tak to ma hruby rachotivy zvuk, ktery se vyrazne ztisi tak po dvou minutach. Stejne mi to ale i teply jde hlucneji nez slysim u stejnych aut v Cesku, ale tady je o hodne tepleji a zrejme predce jen lepsi nafta, s vyssim cetanovym cislem. Ale i v tech velkych mrazech zadne problemy se startovanim, kdyz je v poradku elektrika, dobra baterka a funkcni svicky. Ted mi to obcas nechytne promrzle hned na vsechny valce (ma to 93 700 km, zatim jsem menil v 75 tis. jen jednu svicku), ale je to otazka nekolika otacek motoru. Kdyz je hodne zima, tak to zezacatku nechce jet, nesnasi to pridani plynu, zacina to vynechavat. Vysvetluji si to parafinizaci nafty ve filtru, ale zpetne vedeni ho po par minutach prohreje, na volnobeh to staci, hlavne, aby to nechciplo.
Vsechno NEJ do noveho tisicileti!!! Mirek