Škoda felicia 1.9D

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.01  18:42

    « Re: 1.9d -> TDi

    Přírubu vůbec neřeš, protože TDI používá jinou spojku a jinou převodovku (pevnější kola a jiný stálý převod), čili pokud TDI musíš vzít i převodovku. Dále potom kompletní elekrtoinstalaci včetně relé a zápojnic, štít přístrojů, spínací skříňku, snímače, čidla, spojkový a brzdový pedál, výfuk, saní, intercooler s hadicemi, atd. Není to až taková sranda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.06.01  18:08

    « 1.9d -> TDi

    Navite nekdo zda by pasoval motor z oktavie do felicie. My slim hlavne prirubu. Misto pro turbinu se snad najde.
    Dik za odpoved
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  10:42

    « Re: Kluci diky, zatim se s tim jezdit da, objednal jsem si

    palivovy trubky, ktery jsou seredne rezaty, ty si ted vymenim spolu s hadicemi, proste zreviduju obe palivova vedeni od nadrze az k cerpadlu, abych s jistotou vyloucil moznost pruniku vzduchu. Potom se uvidi, co dal, tj. trysky, cerpadlo. Pro aktivaci zhavenim dvernim spinacem vim. Hodne lidi uz psalo o tom, ze svicky ridici jednotka nezapne, kdyz ma ze snimace teploty chl. kapaliny signal o teplote vyssi nez 60 st. To jde o trosku vychladly motor, tam je to jasny, ale uplne teply mi jeste nedavno chytal tak na treti otacce, dneska na desaty. Muze to byt samozrejme i naftou a trysky taky nejsou zadna novinka, za sto tisic na ruskou naftu, ale vetsinou prvni priznak je cerny kour, ale ono to vubec nekouri. Je zajimavy, ze vykon to ma dobrej, kdyz se slapne na plyn, tak jede jak slak. Novy auto tak nejelo. Mejte se vsichni co nejlip a at Vam to slape bez cukani a za malo. Zdravi Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  08:39

    « Re: Cukani se zhorsuje, prosim odborniky o radu

    ERG ventil: Začíná fungovat v 1000 ot za min, vypíná se při akceleraci tuším (první 2s), možná by to mohlo být tím(ale ten vlastně jen vrací spaliny zpětně do sání), když vše ostatní okolo je v pořádku ... To je ale třeba opět zajít do servizu, je to elektronicky řízeno. I když nevím, chytá ti to špatně i když to máš teplý .. ??? Zvláštní ... Mohlo by to ještě být naftou ... A co voda ve filru ??? Jak dlouho máš ve svém autě filtr ??? Nečistoty v nádrži. Zdraví SzČech (:o))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.06.01  01:06

    « Re: Cukani se zhorsuje, prosim odborniky o radu

    Mirku, tvoje prispevky si ctu, ale nedokazu na ne odpovedet. Tvoje pozice je ztizena i tim, ze jsi az v Moskve. Tady bych to resil ve znackovem servisu, podivat se na emise, ERG ventil - ktery prepousti spaliny zpet do sani, katalyzator, co "sytic"?. Co tam davas za naftu, znas jeji rozbor? Neodesel jenom katalyzator?
    Startovani - zkus startovat s otevrenymi dvermi. :-) Zni to divne, ale i kdyz je motor mirne teply, muze zhavit. Pokud ale jiz zabouchnes dvere, svicky zacnou zhavit a nez zapnes klicek...., muze byt pozde. Ja se snazim zbytecne nezavirat predni ridicovy dvere (=zbytecne zhaveni) a kdyz, tak napred nastartovat.
    Navic - jiste se to da nastavit, aby to zhavilo pri kazdem otoceni klicku, i kdyz asi to neni reseni.
    Diagnostika nic neodhalila, no nevim, co s tim.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.06.01  19:19

    « Ńukani se zhorsuje, prosim odborniky o radu

    uz jsem napsal do tematu Dieselove motory, proto jen kratce: vynechavani se prohlubuje, i na teplem motoru. Volnobeh a pridani plynu bez problemu. Byl jsem na diagnostice - OK, filtr, hadice, vicko nadrze taky snad OK. Krome toho to zacalo hur chytat teply, uz po kraticke dvouminutove zastavce musim tocit tak desetkrat, ale nafta tam jde, protoze chytne to hned na vsechny valce a vyvali se oblak modravyho koure. Driv jsem tocil tak dvakrat. A jeste vyfuk zacal daleko vic zapachat, i na teply masine vecer, kdyz zajedu do garaze. Pod plynem to tahne normalne, na volnobeh nevynechava, cerne v zatezi nekouri. Kluci, na co bych se mel podivat? Jde mi to dost na nervy, abych se priznal. Moc dekuji vsem, kdo mi cokoliv poradi. Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.01  09:18

    « Re: Cukani

    Ano, pisu z Moskvy, z prace. To moje cukani se projevovalo i driv, zkousel jsem lejt do nafty DieselSpulung od LiquiMoly, prestavalo to a zase se to projevovalo.
    V nedeli jsem si pro zajimavost vymenil vysokotlakou trubku na 4. valec, ktera byla trosku mokra, pritahl na cerpadle obe potrubi od filtru, ale dela to samozrejme furt, a to i bez zateze, kdyz si pridavam primo na cerpadle rukou, a sice v otackach tesne nad volnobehem, asi do tech 2000, ale spis opravdu min. Pridanim plynu cukani okamzite mizi.
    Zdravi Mirek
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.06.01  12:41

    « 3

    Jsme tu tři (:o)), občas si vaše příspěvky čtu. Mirku, ty fakt píšeš z Ruska ??? Jinak mám taky diesela a když je to studený, tak mi to taky někdy cukne a je to podle mně tím, že přidám málo plynu, motor prostě zabere a vzápětí má snahu brzdit, když uberu. Pak se to prostě rozcuká, protože neudržím nohu přesně na plynu. Dělá Ti to i když sešlápneš plynu hodně ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.01  22:18

    « Re: Koukam, ze uz jsem tu skoro sam, asi mam fakt stary auto

    Nejsi tu asi sam, jsme tu sami 2 :-) 100000 km neni vubec moc, ja mam vic a to nevim o kolik je tachometr pretoceny. Taky mne to cuka (obcas), ale jen pri pridani plynu z volnobehu (na rychlost 2 nebo 3), nikoliv pri 2000 ot. Jak je nebo neni vlhke cerpadlo - to radeji nesleduji. Zkus si zkontrolovat ve znackovem servisu motor diagnostikou.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.05.01  14:32

    « Koukam, ze uz jsem tu skoro sam, asi mam fakt stary auto ...

    sto tisic ale neni snad tolik. Trosku mi to pocukava pri nepatrne seslapnutem plynu v zatezi, tak okolo dvou tisic ot. Na volnobeh anebo pri vic slapnutem plynu ne. Koukam jeste, ze trubka na druhy valec zacala byt mokra od nafty, a sice u cerpadla (na prevlecne matici, ktera sedi na vytlacnem ventilu). Utahnout nejde, je zarvana fest. Asi to tam drobet prisava vzduch, ale potom je divne, ze na volnobeh nevynechava. Budou komentare?
    Zdravi Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  16:26

    « Re: To Vlami: mozna mi to hazi ne 5, ale 3 mm to budou ...

    a prave do strany, tj. v rovine kolme na podelnou osu klikoveho hridele. Konzultoval jsem to dneska s odbornikem, zjistil jsem, ze na nasich motorech sedi ta druha remenice na ozubeny remen na klinku, od dubna 2000 potom na plose kliky. Mam spatne svedomi, ze jsem po vymene rozvodoveho remenu nezkontroloval za nejaky cas ty ctyri srouby, ktere tuhle venkovni remenici pritahuji k te vnitrni. Casem ji samozrejme vymenim za novou. Jeste jsem v nedeli menil zadni tlumic vyfuku, ktery byl uplne durch, a to jsem videl poprve, ze na vrchni strane, asi se tam deponuje sul, kterou se tady v zime opravdu nesetri, je pravda, ze jezdim denne. Jinak to zatim docela drzi pohromade. Jeste: na puvodnich gumach Matador MP11 jsem ujel dobrych 50 000 a jeste maj tak 3 mm, pricemz sjety jsou docela rovnomerne. Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.01  23:51

    « Re: Ja bych rekl, ze kmita tak 5 mm do strany. Ja mam taky .

    ted jsem precetl titulek prispevku - 5 mm ???? To je pul centimetru (!) - to je opravdu hodne. Hmmmm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.01  23:47

    « Re: Ja bych rekl, ze kmita tak 5 mm do strany. Ja mam taky .

    Tak to mame dvojcata, mam taky kombika, taky z roku 1996, najeto tenhle tyden 111111 km. :-)
    ad REMENICE - ve smeru vodorovnem s ojnici nema podstatny vykyv. Coz ta tvoje asi ma, proto pises do konfery. Ve smeru svislem k ojnici ma mirny vykyv, asi neni uplne kulata :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.01  17:16

    « Re: Ja bych rekl, ze kmita tak 5 mm do strany. Ja mam taky .

    Kombika z rijna 1996, tj. asi jako Ty, ujeto mam 100 500 km. Ten klic na napinak je 15 mm. Jeste jednou diky! Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.01  15:24

    « Re: O remen mi vubec nejde, ten je napnuty az az, ale

    Aha, podruhe jsem nepochopil na co se mi ptas :)
    Jestli mi kmita remenice od kliky (tlumic kmitu) dam vedet az zitra, mam auto 4,5 roku stare a na tachometru ma 120 000 km, ale muze to byt treba i 220 000 km, nevim, kupoval jsem to z druhe ruky. Napis, jak velky vykyv tvoje remenice asi ma.

    Nasadit 5-ti drazkovy remen neni sice moc snadne (musi se s autem nekam najet, abych se dostal pod motor), ale jde to, staci vyndat ze zdola jen ten mensi kryt (tusim ze hydraulickeho cerpadla). Napinaci kladka - da se vyhnout pomoci klice nebezne velikosti [12 nebo 15?]. Zkousel jsem to, protoze jsem jel do zahranici a koupil jsem si radeji remen novy a ten stary popraskany jsem doposud nevymenil. A cekam, kdy praskne. :-) A jet bez vodni pumpy muze asi byt pro tesneni pod hlavou smrtelne, chtel bych to nekdy vyzkouset :-) Ale v CR tech 10 km k nejblizsimu servisu se jiste da ujet, zejmena i proto, ze ventilator na chladici je dosti vykonny a ma 2 stupne.
    Jdu se podivat na tu remenici..... Vlasta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.01  12:49

    « Re: O remen mi vubec nejde, ten je napnuty az az, ale

    jde mi o to, ze jakmile zacne hazet tahle venkovni remenice, ktera je soucasne tlumicem kmitu klikoveho hridele, podle odborniku ze servisu se pry vlivem vibraci porusuje ulozeni remenice pro zubaty remen, ktera je za touhle hloubejc, ze pry se muze vymlit jeji osazeni na klice a pak se hne casovani a okamzite se ohnou ventily, to bohuzel znam az moc dobre. Jde mi o to, co je na tom pravdy u tohodle motoru, a proto jsem prosil mrknout na tuhle remenici, jesli Ti taky smajda.
    Apropos, bez remenu bych nejel, protoze bez vodni pumpy je to o hlavu motoru. Vymena na poli taky neni az tak jednoducha, musi se zalezt pod auto, sundat kryty, protoze napinak je nad alternatorem pod vstr. cerpadlem, muze se k tomu dost blbe, a kdyz je remen novy, musi se ohnout kladka pres napinaci ustroji ohnout velmi daleko, jinak nenaleze.
    Moc diky a napis, prosim Te, jestli Ti tahle remenice na klice viditelne smajda nebo ne, a kolik mas najeto.
    Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.01  00:00

    « Re: Diky za odpoved. Upresnuji:

    AHA!! :)))) Chapu, nejak jsem si myslel, ze je rec o zubatem rozvodovem remeni. Remen, ktery je zvenku pohani od kliky vodni pumpu, cerpadlo posilovace rizeni a alternator. Tak ten? Ten je drazkovy. A u felicie diesel ma 5 drazek, u feldy 1,6 jsou 4 (myslim) a u Skodovackeho motoru snad jen 3. Mirneho vykyvu bych se vubec nebal. Remen je festovne napnutej kladkou. Nemel by mit vuli vice jak 10 mm, ja ho mam uplne napnutej (v knize pisou prohyb 3 cm, ale je to blbost). Uvadi se, ze nesmi byt popraskany, ja popraskane drazky remenu jiz mam, a jezdim dal. Cena noveho remenu (original dil) stoji kolem 500 Kc, osobne ho radeji vozim (a klic 12 nebo 15 na povoleni kladky, uz nevim) v kufru. Vymena se da zvladnout i v poli, ale da se dojet par kilometru i domu. Servo neni treba, alternator taky ne, pokud se nesviti a kdyz se pusti topeni, tak by diesel mel vydrzet i teplotu (horsi to je ve meste). Takze se nebat a jezdit dokud ten remen vypada trochu solidne....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.01  17:33

    « Re: Diky za odpoved. Upresnuji:

    To neni rozvodak, ale ten venkovni remen, drazkovy,ktery pohani alternator, cerpadlo posilovace a vodni pumpu.
    Tlumic kmitu je remenice tohohle drazkoveho remenu na klikove hrideli, ktera je krasne seshora videt. Ta mi kmita. Tlumic se jmenuje proto, ze je vicedilna s mezivrstvami gumy, ktere zrejme starnou. Je mi jasne, ze v idealu je potreba menit, ale tezko ji v Moskve rychle sezenu, protoze naftova Felicie je tu obrovska vzacnost, a potom stoji pres 100 USD. (Pro zajimavost obdobna remenice na benzinak 1,6 AEE, ktera je skutecne jen remenici a neplni funkci tlumice kmitu, stoji desetkrat mene).
    Jeste jednou diky a jestli se mrknes, budu moc rad! Jde mi o to, zda s tim mohu jeste cas jezdit.
    Zdravi Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.01  09:25

    « Re: Mam techniky dotaz a prosbu - remenice na klice u motoru

    Ja jsem nedavno kontroloval rozvodovy remen a taky to melo mensi kmit na jedne remenici, ale remenici na klice jsem si nevsimnul. Menil jsi remen v 90. tis. km? Asi se ptam zbytecne, ale pokud ano, pak je tam novy remen s napinaci kladkou? Protocit rozvodovy neni jen tak, je napnuty kladkou a zuby tezko preskoci - teda pokud se meni, jak se ma a nenecha se tam naveky.

    Jak tahle remenice na zubaty remen na klice sedi?
    Na tuhle otazku neumim odpovedet. Koukat do motoru budu az za tyden...., tak si vzpomenu.
    Tlumic kmitu - co tim presne myslis?
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.05.01  10:02

    « Mam techniky dotaz a prosbu - remenice na klice u motoru AEF

    Objevilo se mi v posledni dobe (auto ma 100 tisic) takove susteni ze strany remenu, ne piskani, frekvence sleduje otacky motoru. Nejprve jsem to slysel jen rano po nastartovani, ted i na teple masine. Tlumic kmitu neboli remenice na klice mi dost smajda osove.
    Nemohl byste se nekdo mrknout, jak vam ta remenice chodi pri volnobehu? Ma vychylky? A jeste jeden dotaz: u VW mne strasi znalci tim, ze kdyz tenhle tlumic zacne oslabovat a kmitat, muze se seriznout klinek (je tam nebo ne, motor AEF?) a protocit remenice na rozvodak na klice, coz by byl prusvih. Dival jsem se do ETKy, ale zadny klinek tam nevidim. Jak tahle remenice na zubaty remen na klice sedi? Kdyby se hodne rozbil ten tlumic kmitu, muze se neco stat s tim rozvodovym koleckem, tj. nemuze se pohnout na klice? On ten tlumic je totiz dost drahy, v prepoctu kolem 4 tisic Kc.
    Dekuji za pripadnou odpoved. Mirek
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…