Škoda felicia 1.9D

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.01  12:26

    « Re: mám najetých 370000km

    jezdí to řekl bych porad stejně,ikdyž to pořád honím. Je to akorát trochu hlučnější,jinak celkem v pohodě.Závady? Odchází převodovka,škrká mi dvojka,na motoru zatím naštěstí nic. Trysky jsem vyměnil ve 200000 tak by se jejasi taky hodilo už vyměnit. Ve 140000 nový startér. A to pořád jezdím na bionaftu. Beru ji na OMV,je asi nejlepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.01  17:23

    « Re: mám najetých 370000km

    Mne se to zahriva taky, kdyz jedu pomalu do dlouheho kopce, zapne se vetrak a udrzuje se to na vyssi teplote. Takze neporadim. Jak dlouho jsi nemenil chladici kapalinu?

    Najeto mas dost, nas by asi zajimalo, jak to ted jezdi? Stejne? Co jsi mel za zavady?
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.08.01  16:46

    « mám najetých 370000km

    ahojte,chci poradit,mam 370000km a celkem dost se mi to v kopci a pri rychlejsi jizde -okolo 140-150 hreje. Co s tim???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.08.01  09:58

    « Re: vibrace motoru na volnobeh

    Já konečně vyřešil problém se špatným startováním
    teplého motoru!Opravdu stačilo nastavit předvstřik
    na čerpadle.Teď to chytá za každý teploty na škubnutí!Díky za radu Michalovi z AUTOKOMPLEXU!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.01  01:10

    « Re: vibrace motoru na volnobeh

    Tak dost! Uz jsem se objednal do servisu na vymenu 3. silentbloku. Zadny vibrace motoru na volnobeh uz nesnesu! :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.08.01  14:32

    « Re: vibrace motoru na volnobeh

    Přepážka uvnitř výfuku nebo držák výfuku? Všechny gumové držáky jsem vyměnil.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.07.01  10:56

    « Re: vibrace motoru na volnobeh

    Podobne se mě chovala Felda když se utrhla přepážka v posledním díle výfuku (1,9D combi). Nouzově to stačilo sklepnout aby nemohla kmitat a později jsem ji CO2 přibodoval zpět a je to OK.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.07.01  00:00

    « vibrace motoru na volnobeh

    Felicie 1,9D. Dotaz: Kmita vam pri volnobehu motor? Chveje se (drnci) radici paka? Prenaseji se vibrace i do vyfuku? (rezonance - neprijemne drnceni). Nechal jsem vymenit levy silentblok (myslim levy ve smeru jizdy) a ten dolni drzak prevodovky. Ale stale motor vibruje..... A asi nema....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.06.01  14:41

    « Re: To ATX od Mirka

    1.Pokud je ta klika taková, jak píšeš, vyměň řemenici, šroub a dotáhni to momenťákem. Žádný tmel na drážku není třeba. Tady jde o to, že drážka drží montážní polohu a celé spojení je dílo šroubu. Tesnící tmel dej na závity šroubu. Problém s uvolňováním šroubu a následným vykousáním klínku je dílem řemenice s tlumičem kmitů. Velmi často v této řemenici steří ona spojovací guma a řemenice házi jak radiálně tak diagonálně. Celé je to jako vibrátor a dokáže to minimálně povolit šroub v klice a ke zkáze už moc nezbívá. Jednou jsem viděl díky tomu i prasklý šroub v půlce. Jde o to, dobrý nový šroub, dobrá řemenice s tlumičem kmitů, dobré dotažení a nemůže být problém. (Jednou jsem i přemýšlel, nechyt tuto řemenici stočit s hliníku a vynechat tvz. tlumič kmitů).
    3. Benzinové motory jsou to stejné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.01  13:20

    « Re: To ATX od Mirka

    Dival jsem se prave na kliku (AEF) pri dobrem osvetleni, drazka je trosku vykousana, ale mechanici rikaji, ze to neni tolik, ze se da trosku srovnat poklepem z celni strany a potom s novou remenici, novym sroubem a - vymenim taky urcite i tlumic kmitu - to bude jezdit dal. Prosim te, Michale, podle Tveho nazoru - nebylo by dobry tu novou remenici, resp. klinek na ni, potrit nejakym Loctitem na kov, nebo cim nejlip? Tady v Rusku je spousta reklam na tzv. studene svarovani, cimz se spravuji napr. hlavy a bloky. Klika je ale asi ocelova. Drazka prece jen neni idealni.
    A jeste jsem se chtel zeptat, jak to vypada se spolehlivosti rozvodovych mechanismu u benzinovych motoru koncernu VW, hlavne tech, ktere se montuji do Oktavek, tj. motory AEE, AKL, AGU? Podle dilenky by tam uz klinek byt nemel, ale ploska. Je to spolehlivejsi? V diesel-servisu v Moskve mi totiz rikali, ze ve 100 000 u dieslu VW je ten klinek velmi casta porucha, stejne jako u Mitsubishi Pajero v dieslu. A u benzinaku jsem o tom zatim neslysel. Je u benzinu namahani rozvodu, tj. predevsim razy, opravdu o hodne nizsi nebo je to skoro srovnatelny?
    Diky a hodne uspechu! Zdravi Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.06.01  12:53

    « Re: To ATX

    Klidně se zastav, ale dej vědět dopředu. info@chiptuning.cz nebo 0602/746393 Michal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.06.01  12:32

    « Re: To ATX

    Diky moc za ucast, taky doufam v to, ze klika neni na vyndavani. Sroub pry pohledove taky neni spatny, nema znamky pretazeni. Na rozvodovem kole je ten nality klinek okousany tak 1 mm zleva, tj. z jedne strany, a asi 2 mm z druhe strany. Kliku jsem zatim moc dobre nevidel.
    Pretahl jsem autak k sobe na servis (zabyvame se skodovkami, ale nemame jen aparaturu na pal. system dieslu, protoze jich je velmi malo), v nedeli se podivame poradne na kliku. Objednam si ve Skodovce novou remenici, sroub a ten tlumic kmitu asi taky radeji novy, potom s tim neco udelame.
    Moc diky za pomoc! Brzo budu v Cesku, kdyby neco, dovolil bych se jeste zeptat, prip. se stavit. Muzu? A kde se nachazis?
    Zdravi Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.01  12:49

    « to mirekzruska

    Hlavně se sám podívej, jak je ta drážka na klice okousaná. Myslím si, že moc nebude! Ta drážka je v podstatě vodící a jistící. Veškerou sílu drží šroub. Možná se jenom odrbala drážka na rozv. kole a klika je ještě použitelná bez jakékoliv opravy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.01  12:45

    « to mirekzruska

    Mirku neplaš se.
    1.Podívej se sám, jak moc je ta drážka vymletá.
    2.Podívej se, jestli nění natažený závit a na šroubu, ale hlavně v klice (to by bylo špatné).
    3.Tento problém se často řeší použitím malé řemenice rozvodového řemenu z TDI. Je stejná, ale drážka je 2x větší. Klika se musí vyndat a vyřezat větší drážka. Obvykle to jde, protože většinou odejde drážka na rozv. kole a ta na klice je jenom okousaná. Důležité je dát těsnící, tuhnoucí tmelo-lepidlo na závity šroupu a patřičným momentem jej dotáhnout. Potom už jenom dobře nastavit předvstřik a vačku. Nezapomeň dát nový rozvoďák.
    4. Kdyby jsi byl tady, za jeden den odjíždíš s opraveným autem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.06.01  11:16

    « Lekarska zprava o motoru ...

    Vcera jsem byl na servisu, podle chovani motoru mi okamzite urcili pricinu cukani, smradu z vyfuku a spatneho startovani - vymlety klinek na remenici rozvodaku a odpovidajici drazka na klice, tim padem casovani a predvstrik se odstehoval dopryc. Sroub v klice drzel pry nepatricne lehce, ale tlumic kmitu, ktery uz nekolik mesicu axialne hazi, je pry dobry - mozna mohla hazela uz sama remenice na rozvodak, je to ale mozny?
    Nabizeji mi reseni - sundat motor, vyndat kliku (tj. hned taky menit saly, vsechna tesneni, simerinky, mozna krouzky, atd.), vyriznout na obracene strane kliky novy zarez a posadit tam novou remenicici s novym sroubem - s nahr. dily skoro tisic dolaru, coz je na mne teda az dost. To je nejmin tretina ceny celeho autaku.
    Pokud mate zkusenosti s touto zavadou a zpusobem opravy, pokud mozno bez demontaze kliky, napiste, budu velmi rad.
    Jeste jednou moc diky, hlavne ATX, za presny popis.
    Zdravi vsechny Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.06.01  17:23

    « Re: to Autokomplex

    Diky moc, uz jsem se objednal do specialniho dieseloveho servisu. Tvuj popis je mi ve vsech bodech naprosto jasny a vsechno to zkontroluju.
    Jeste jednou diky za vycerpavajici odpoved! Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.01  19:18

    « to mirekzruska

    Tak jsem si přočítal, co Ti to auto dělá a chtěl bych Ti trochu poradit, jen nevím, jestli máš možnost v Rusku navštívit nějaký normální servis, protože spoustu operací sám nezvládneš. Zásadní je, že cítíš z výfuku ostřejší, pichlavější smrad než obvykle, což signalizuje, že některý z válců nespaluje na 100%. Může to být preskočený rozvodák, ustřižený klínek na spodní rozvodové řemenici, přesunutá vačka na kuželi, přidřené zdvihátko, špatný předvstřik, prasklá hlava, podpálený nebo přidřený ventil nebo nefunkční vstřik. To špatné startování souvisí s nějakou z výše uvedených závad. Pokud se to zhoršuje, řeš to ihned, než bude pozdě. (velmi dobré vlastní zkušenosti). Zde je malý návod, neřadil jsem to dle pořadí co dřív a co později, protože to lovím z hlavy a jak mě to napadá, tak píšu.
    1. Změř kompresi, jestli je taková jaká má být a podívej se jestli nechybí voda.
    (Může být podpálený ventil nebo prasklá hlava mezi válci nebo prasklé těsnění).
    2. Zkontroluj rozvodák, jestli není o zub mimo.
    (dej pozor, jestli velmi dobře sedí spodní rozvodová řemenice a není ustřižený klínek. Tak stejně zkontroluj jestli nehází axiálně řemenice na drážkový řemen na klice s tlumičem vibrací, pokud ano, dokáže povolit i utrhnout šroub našroubovaný v klice držící řemenici rozvoďáku)
    3. Zkontroluj vačku, jestli se neposunula na kuželu rozvodového kola a časuje tak jak má.
    4. Zkontroluj všechny zdvihátka, jestli se jedno či více z nich nepřidírá.
    5. Zkontroluj předvstřik úchylkoměrem na čerpadle (pokud jsi měnil rozvoďák a neseřizoval ho, řemen se mohl natáhnout a vlivem vůlí v čerpadle je převstřik mimo).
    6. Odmontuj vstřiky a děj je na tester tlaku. (všechny musí pustit při nějakém minimálním tlaku a musí pravidelně rozprašovat a pěkně vrzat). Dále potom rozmontuj vstřiky a zkontroluj, jestli se jehla pěkně lehce pohybuje.
    7. Zkontroluj všechny vysokotlaké trubky, hlavně jejich dosedací plochy. (Pokud jsou sedla vlivem neopatrné montáže ci přetáhnutí či oxidace poškozená, zkus je jemně přebrousit, pokud to nepůjde musí se koupit nové trubky. I malá netěsnost stačí snižovat tlak natolik, že při nízkých dávkách a nízkých otáčkách motor škube)
    8. Zkontroluj palivový filtr na přítomnost vody či nějakého sajrajtu.
    9.Vůbec neřeš katalyzátor (nejelo by to dobře v jakémkoli řežimu a necukalo by to), palivové vedení (cukalo by to pořád i po přidání plynu).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.01  18:42

    « Re: 1.9d -> TDi

    Přírubu vůbec neřeš, protože TDI používá jinou spojku a jinou převodovku (pevnější kola a jiný stálý převod), čili pokud TDI musíš vzít i převodovku. Dále potom kompletní elekrtoinstalaci včetně relé a zápojnic, štít přístrojů, spínací skříňku, snímače, čidla, spojkový a brzdový pedál, výfuk, saní, intercooler s hadicemi, atd. Není to až taková sranda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.06.01  18:08

    « 1.9d -> TDi

    Navite nekdo zda by pasoval motor z oktavie do felicie. My slim hlavne prirubu. Misto pro turbinu se snad najde.
    Dik za odpoved
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  10:42

    « Re: Kluci diky, zatim se s tim jezdit da, objednal jsem si

    palivovy trubky, ktery jsou seredne rezaty, ty si ted vymenim spolu s hadicemi, proste zreviduju obe palivova vedeni od nadrze az k cerpadlu, abych s jistotou vyloucil moznost pruniku vzduchu. Potom se uvidi, co dal, tj. trysky, cerpadlo. Pro aktivaci zhavenim dvernim spinacem vim. Hodne lidi uz psalo o tom, ze svicky ridici jednotka nezapne, kdyz ma ze snimace teploty chl. kapaliny signal o teplote vyssi nez 60 st. To jde o trosku vychladly motor, tam je to jasny, ale uplne teply mi jeste nedavno chytal tak na treti otacce, dneska na desaty. Muze to byt samozrejme i naftou a trysky taky nejsou zadna novinka, za sto tisic na ruskou naftu, ale vetsinou prvni priznak je cerny kour, ale ono to vubec nekouri. Je zajimavy, ze vykon to ma dobrej, kdyz se slapne na plyn, tak jede jak slak. Novy auto tak nejelo. Mejte se vsichni co nejlip a at Vam to slape bez cukani a za malo. Zdravi Mirek
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…