Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
pepek79 04.06.11 23:46
« levné díly
S těma internetovejma obchodama se roztrh pytel.Ale je fakt, že je to výhodnější než v normálnim krámě nebo servisu.Souhlasim s kolegama, že Bosal stojí za starou bačkoru a některý ty polský taky.Já sázim už nějakou řádku let na osvědčenej Walker.Co jsem tak koukal na netu, tak jsou asi nejlevnější tady [odkaz] dávaj 4 roky záruku a to jsem nikde jinde nenašel. -
"-- skrytý --" 19.10.07 15:53
« Re: Bravo
ahoj,já mám stejný problém,ale ještě jsem se k tomu nedostal.někde jsem o tom četl a viděl i obrázek,ale v praxi jsem to ještě neudělal.jak jsou ty černé špunty pod opěrkou,tak je omotej hadrem a chyt je do sika-kleští a otoč o 90 stupnu,ted nevím jestli do prava,nebo do leva.ale prej to jde.tak pokud budeš uspěšný,tak mi prosim tě dej vědět a já se na to vrhnu taky.čau Štefan -
"-- skrytý --" 23.08.07 12:53
« Re: problém se strartováním
V servisu pozdravuj! S imobilizérem občas jsou problémy, pokud se vyskytne nějaká oxidace na kontaktech. Někdy pomůže zkusit klíč bez různých přívěšků. Někdy stačí přeprogramovat klíče. Někdy se musí vyměnit anténa. Dokonce znám případ, kdy došlo i na jednotku imobilizéru.
Funkčně je blokováno vstřikování paliva do doby než jednotka vstřikování uzná kód za správný. Doporučuji ještě zkusit nouzové startování - našlapat kód pedálem plynu - viz příručka. -
"-- skrytý --" 17.07.07 10:08
« Re: problém se strartováním
To je holt motorizace 1,4 neni se cemu divit...to byla sranda u sve 1,2 16V mam obcas take problem se startem ale pouze ze mi sviti imobilzer a pak to normalne chytne ale stava se to tak 1 za 3 mesice.tvuj problem bych asi resil navstevou servisu. -
"-- skrytý --" 16.07.07 20:31
« problém se strartováním
Zdravím všechny zkušené řidiče, koupil jsem si 1.4 a občas se mi stane ,že nemůžu nastartovat,druhý den příjdu a nastartuju bez problémů.Nevíte co by to mohlo být za závadu?Motor točí a do válců mi nejde benzín,přitom mi čerpadlo natlačí a pak nic.Svíčky dávají jiskru.Tak nevím co s tím druhý den to zas bez problému nastartuje a závada se neprojeví i několik měsíců ,poprvé mě to potkalo na podzim tak jsem si myslel že je to od vlhkosti ale teď v létě když jsem pár minut před tím přijel tak to nestartuje ,jestli máte s tím to problémem zkušenosti pomozte mi prosím děkuji. :-( -
"-- skrytý --" 05.06.07 16:52
« Kliky dveří+otáčky
nedávno jsem navštívil prodejnu doplnku cena klik ke dveřím je 650Kč za jednu.Ty otáčky mě též trápily.Ale zvykne si každý.Je jasne že se musi víc točit než třeba 1,6\1,8 ale je to prostě o tom.každé auto má plus a minus.Výhoda fiatackejch motoru je ta že se nechaj tocit takze bez obav se necha a chce se vytočit. je to siroky pojem kdy zaradit jednou zaradis tak podruhe onak to nejde vysvetlit sam musis poznat kdy je vcas razeni.A Ja mam radsi to kdyz motor slysim a ne kdyz dam 1 popojedu 2 metry a radim 2 a nechavam auto v otackach kolem1200-2000.jako zalezi kdy jak chces radit.proste kdyz nikam nechvatas tak proc tam 2,3 neflaknout o neco driv ale akceleace je pojem pri kterym auto vytocis a dalsi rychlost tam sazis kdyz te ta predchozi prosi o smilovani.Proste musis si s razenim poradit sam a uznat kdy radit sak ten motor slysis ne??? :-) :-) :-) P.S.Nikdy bych bravo nedal z ruky... -
"-- skrytý --" 31.05.07 08:39
« Otacky pri fiat brava 1.2, 16V, 80...
Zdravim, kupil som asi pred mesiacom fiat brava 1.2, 16v, 80...rok vyroby 6/2000...som s nim max. spokojny, len teraz nedavno som cital nejaku recenziu a aj tu na fore sa riesili tie otacky, ze dobre je motor drzat medzi 3000 - 4000 ot...Som uplny zaciatocnik, co sa tyka aut, tak budte pri mojich dotazoch trpezlivy..to aby som drzal otacky medzi 3000 - 4000, tak to mozem jazdit skoro stale len na 4 a 5 dam len dialnici, nie? a pri tychto otackach bude mat motor ovela vacsiu spotrebu, ci nie?...mozete mi vysvetlit vas sposob jazdy na tomto aute, do akej rychlosti idete na 3, do akej na 4?..aj pri rozbehu musim slusne stupit na plyn, aby to nechciplo, nemozem ten motor prechlastat?, jednoducho by som vas poprosil o nejake rady ako najlepsie s tymto autom jazdit...potom co sa tyka tych plastov, to je sice uz ohrana pesnicka, ale nemate nahodou skusenosti s vymenou klucok, nebude problem nahradit tie plastove nejakymi lakovanymi? spravia mi to vo fiat servise?....a co to asi stoji? ...dakujem za kazdu radu!!! -
"-- skrytý --" 26.04.07 14:17
« Re: Bez nadpisu
Ahoj, mam Bravu 1,2 a jeji vykon mi uplne staci ;-) Na tak malej objem to jede fakt pekne. Jinak nedavno sem jel asi 250km v peti lidech a s plnym kufrem a vzala si asi tak 6,2l/100km ;-) Jo a co se tyce tech otacek, tak je pravda ze se musi drzet mezi 3-4tis. Ale tak je to vysokootackovej motor no. Tak zatim Kubik ;-) -
"-- skrytý --" 02.04.07 14:33
« Bez nadpisu
JAROUS: JO, JO... FIAT BRAVA NEMĚLI... :'-( MAJÍ ALESPON NAKÝ ZKUŠENOSTI S AUTAMA... NAROZDÍL ODE MĚ... UŽ MÁM Z TOHO HLAVU JAK PÁTRACÍ BALON...
KROM TEBE... NIKOHO KDO MÁ BRAVU 1.2 NEZNÁM... A ZBYTEK MĚ OD NÍ ODRAZUJE... ŽE JE TO TĚŽKÝ AUTO... A BUDE SI BRÁT HODNĚ BENZÍNU... ČETLA JSEM V NAKÝ RECENZI, ŽE SE MUSÍ DRŽET KOLEM 3000 OTÁČEK... ABY ŠLAPALA...
JEŠTĚ PŘEMEJŠLÍM O FIAT PUNTO 1.2 PROTOŽE TU BRAVU 1.2 ANI NEMŮŽOU V ITALII SEHNAT... FAKT NEVÍM... UŽ JSEM Z TOHO CHVILEMI ZOUFALÁ... -
JTF 02.04.07 11:07
« Bez nadpisu
Doblista: zkus nějaký čas použít druhý klíč a uvidíš. Pokud to přestane, problém je v klíči, pokiud ne tak s přijímacím modulem.
Zaynah: To je naprostrý nesmysl. 1.2 je absolutně nejúspornější a nejtišší benzinový motor, který se do Bravy dával. 1.6 bude vždy minimálně o litr na 100km při stejném způsobu jízdy žravější. Vsadím se že Ti to radí známí, který tu 1.2 v životě neměli -:)) -
"-- skrytý --" 02.04.07 10:20
« BRAVA 1.2
ZVAŽUJI KOUPI FIAT BRAVA 1.2 KOLIK TAK ASI ŽERE... MÁTE NĚKDO ZKUŠENOSTI??? BYLO MI SDĚLENO, ŽE ŽERE STEJNĚ JAK 1.6... A TO BY SE MI MOC NEVYPLATILO... CHCI NĚJAKÉ VĚTŠÍ AUTO ALE S NÍZKOU SPOTŘEBOU BENZÍNU... ŘÍKALA, JSEM SI... ŽE TA BRAVA 1.2 BY MOHLA BÝT TO PRAVÉ... ALE... TĚŽKO ŘÍCI... HODNĚ LIDÍ MĚ ODRAZUJE...DÍKY ZA VÁŠ NÁZOR... -
"-- skrytý --" 01.04.07 21:14
« Immobilizer?
Chci zeptat na jednu vec: neresili jste nekdo problem s tim, ze vam jednou za cas motor nejde nastartovat, sviti trvale kontolka immobilizeru a motor nastartuje az napotreti po vytazeni klicku? Tohle se mi stalo poprve nekdy v listopadu a podruhe a naposledy vcera. Nevim, co si o tom myslet, cim to je, jestli ma cenu to resit se servisem ci zda hrozi, ze nenastartuju priste vubec... Diky Radek -
"-- skrytý --" 27.03.07 10:48
« Marea Weekend ELX 105HP JTD
Ciao všem Mareakům,
koupil jsem Mareu Weekend JTD pro svou lepší polovičku, ale já se zamiloval do toho auta :roll: Je to úplně něco jiného než benzín. To teď ale nyní důležité, mám na vás pár dotazů:
1) dá se sehnat příručka uživatele v nějaké srozumitelné řeči (ne E, P, F) na netu (doc, pdf apod.)
2) má cenu si koupit publikaci Bravo/Brava (Marea není) vydal KOPP, údajně kromě karosérie je téměř vše shodné
3) má Marea nějakou opravdu záludnost, kterou je třeba si pohlídat (zatím ji máme 3 dny)
Díky všem za odkazy (pokud by odpověď byla širší, pošlete to na SZ) -
"-- skrytý --" 26.03.07 21:56
« Svítíci kontrolka airbagu
Ahoj, mam Doblo 1.6 a resim ted problem se sviticima kontrolkama. Pred mesicem mi svitila kontrolka EBD, byl jsem v Imofe, ten mi to nacetli nauctovali 700Kc a rekli, ze je to kolisanim napeti, coz je pry normalni. Ted mi zase stridave sviti-nesviti kontrolka airbagu, chystam se s tim do Krenic je vyzkouset. Mam jednak obavu, aby nebyla nejaka zavada za drahy penize, a nebo to, ze mi to bude porad ruzne blikat, ja budu jezdit po servisech a porad platit nacitani stavu ridici jednotky. Nemeli jste nekdo podobny problem, jak to resit? Diky Radek -
"-- skrytý --" 19.03.07 17:41
« Re: 1,6 nebo 1,8
No oni ty motory jsou dost odlišné. 1,6 nebrat, mám zkušenosti že celkem jsou tam mizerné vačky - odírají se. 1,8 je tak ideální na výkon, bohužel spotřeba ve městě do 10, jinak tak 7 - 8 podle způsobu zvedání mandlí. Mají tendenci trochu papat olejíček, ale lze to řešit výměnou simerinků na ventilech. Systém vstřikování Hitachi nemá chybu. Ale ! Pozor na nějakou bóřku a slepenou nudlou z nosu. Pokud je dobrá a nehavarovaná tak pod sto těžko seženeš. -
"-- skrytý --" 18.03.07 18:46
« Bez nadpisu
zdravim. Bohuzel na tvou otazku odpoved nemam. Jelikoz premyslim o koupi 1,8 tak bych mel par otazek ja na tebe. Jakou ma auto spotrebu ve meste a mimo mesto. Jak na tebe auto pusobi celkove, myslim jako spolehlivost, jizdni vlastnosti atd a jestli v te 1,8 neni problem jako v dilech myslim nebo jestli je to stejne jako 1,6 Kdyz budes tak hodnej tak jestli mi muzes na otazky odpovedet bud sem nebo na tsouky@seznam.cz diky moc -
"-- skrytý --" 18.03.07 09:29
« Přímé sání
[odkaz]
Ahoj všichni fiaťáci.Včera jsem do svého fiátku bravo 1,2 16V namontoval sportovní vzduch.filtr s vlastnoručně udělaným potrubím.První dojem hrůza :!: jelikoz původní airbox nešel vymontovat takže jsem mělo půl hodiny více práce ale to nevadí.Filtr jsem vybral modrej a když už jsem v tom byl tak jsem koupil i novou baterii od varty bezúdržbovka a parametry 12V \ 50ah \ 540A .celkem mi namontování filtru trvalo přibližně půl hodiny když odečtu připravu .V pův.airboxu byl prach přibližně 4 cm do výšky tak jsem rád že je tam nový.jinak dojem z jízdy s filtrem byl velice krásný auto do 2000ot\min bylo klidné krásně táhlo a nad dva tisíce jako by do auta uhodil blesk byl slyšet krásný sportovní zvuk o který se starali dvojitá koncovka vzadu a ve předu sportovní filtr.auto jelo jako nikdy před tim nechá se te´d točit ještě víc a ten zvuk je prosťe nadhera. a otáčky teď kmitají rychlostí světla nahoru a dolů :P :P ...dost srandiček...prostě je to znát a dost...teď nás čekají ještě svíčky a o těch se chci poradit s vámi co za svíčky mám velký zajem o DENSO iridium power ale :?: :?: :?: poraďte díky všem. -
"-- skrytý --" 15.03.07 22:14
« Bez nadpisu
No už som od dnes medzi Vami aj ja. Mám Fiat Brava 1,9JTD 105.
Podrobnejšie info aj s foto dám neskôr. Ešte musím počkať na COC a musím ju prihlásiť.
Mám tam jeden problém, niekde sa tu riešilo keď svieti kontrolka airbagov po dlhšom stání. Neviete mi poradiť resp. kde by mohol byť problém? Sú tam 4.
Nemám veľa času, neskôr napíšem viacej. Díky -
« Re: Re:
Být Tebou, zapomenu na představu že 8 let staré auto bude mít najeto 77 tisíc km, a soustředím se hlavně na reálný stav. Je fakt že u JTD kilometry hrají roli kvůli commonrail (vstřikovače). Co je to ale verze HSX?? Zrcátka jsou lakovaná, ale kliky ne, to k sobě moc nejde. Buď SX a pak vše černé (a kliky gumové), nebo ELX či HLX, a pak by i kliky měly být lakované a celoplastové. -
"-- skrytý --" 05.03.07 09:39
« Re:
No poplatky su do 13 000 - prihlasenie a doklady, dovoz z Berlína okolo 12-13 tis.
Poistku budem mať na 1,9 77kW - 4700SK (Allianz)
Keď som pozeral po autobazaroch tak som ani vela tých aut s takými parametrami nenašiel. Chcem konkrétne 1,9JTD 105. A majú od 112 000km najmenej. Ale na diesel to nie je veľa. Posielam tam odborníka na Fiaty, ktorý sa väčšinou venuje tejto značke. Už som videl 5 Fiatov Brava a bol by som s nimi spokojný. No len tie klučky na dverách, ale to je večný problém u Bravy. Kúpim nalakováné alebo dám z Marey a je po probléme.
Čo všetko by som mal po dovoze vymeniť? Kvapaliny určite, rozvodový remeň s kladkou a ešte? -
wolff 05.03.07 08:58
« Bez nadpisu
Ad dušení auta:
Nemyslím si, že by to bylo palivové čerpadlo (i když kdo ví),ale myslím si, že je to spíš výfuk. Máš původní výfuk, nebo nějaký levný neoriginál? Pokud tam není originální výfuk, ale nějaký levný neoriginál, je možné, že se ucpal (odrezky, či tlumící hmotou) a v momentě kdy se zahřeje, sníží se průchodnost tak, že se to začne dusit. V žádném případě s tím takto nejezdi, bude se to zhoršovat a trápíš tak auto... Zajeť s tím do servisu. Ale myslím, že to bude toto. Zkušený servisák by to měl poznat... Mohl by to být i katalyzátor.
Ad výfuk... No když ti upadl výfuk, nevadí to motoru, pokud s tím nehodláš jezdit tisíce kilometrů. Akorát to bude dělat strašný randál... A pokud jde o navařování...Na to se vyséééér. Ten výfuk vytahovat dá moc práce a nandávat, svařovat to na autě je taky blbost. Pokud už to upadlo, tak je to ve vnitř stejně shnilé. Vím, že dobrý výfuk 2. a 3. díl je drahý,ale vyplatí se v tomto případě koupit nějaký kvalitní, nejlépe originál a nebo kvalitní druhovýrobu (Walker a podobně). Opravdu toto radím se vší vážností a mylsím to úpřímně >:D Ne opravdu.
Ad termostat. V autorizovaným servisu mě výměna vyšla na 2700, ale už je to dávno... Těch 1600 za díl z druhovýroby se mi tedy zdá být docela dost. To už bych si ho nechal za řekněme 2500 vyměnit v autorizáku.
P.S. Proč odkzauji na autorizák? No protože už existují dobré servisy, mimoto Fiat servis není zase až tak drahý a za b) mám opravdu s díly z druhovýroby špatné zkušenosti (brzdy, výfuk...) -
"-- skrytý --" 05.03.07 08:23
« Bez nadpisu
Ked k tomu pripocitas prihlasenie a vsetky poplatky spojene z dovozom, neviem ci to vyjde o moc lacnejsie ako u nas. Ale ak su tie kilometre skutocne, tak to nemusi byt zla ponuka.
Co sa tyka JTD, ten motor poznam v alfe 146, je vyborny. Neboli s nim ziadne problemy akurat si daj pozor na zvuky napr. remenice alternatora alebo napinacich kladiek, ci nevydavaju cudny zvuk (to vsak chce ucho odbornika, nepocuje to kazdy, nie som vynimkou) :D -
"-- skrytý --" 05.03.07 01:57
« Bez nadpisu
Čaute už som konečne zohnal peniaze a potrebujem poradiť. Čo vy na túto bravu??
[odkaz]
Je to moc či málo? ( peňazí )
Poprípade či nemáte niekto skúsenosti s tým bazarom alebo dovozom z DE. Pôjdem tam ešte zavolať a uvidím. Resp. načo pozerať pri kúpe 1,9JTD.
Dík. -
« zadny tlmic vyfuku odpadol
Zdravim Vas.Potreboval by som radu od Vas skusenych.
Dnes som sadol do auta Fiat Bravo 1.6 a ako som si cuval dole kopcekom odpadol mi zadny tlmic asi bol riadne skorodovany,odtrhlo ho akorat tam kde je spojka,ale o to nejde na buduci tyzden ho skusim privarit spet.Ide o to ze zajtra idem do prace rano okolo 10.00hod.a chodim autom lebo dochadzam 30km,neda sa mi inak nez autom.Preto sa chcem spytat ci autu neublizim tym ze pojdem bez tlmica zadneho,ci to nejak neublizi motoru.
Dakujem za odpovede. -
« Bravo 1.8 GT
Čaues Lidi, mám velikou prosbu.... Mám cca 2 roky Fiat Bravo 1.8 a před časem se začalo auto po delší jízdě (asi 1 hodinu v kuse) dusit. Nejdřív se dusilo ve vyšších otačkách, ale hranice se snižovala, až se nedalo jet dál... Pochvíli to bylo lepší ale ne na dlouho. Mám podezření, že odchází palivové čerpadlo... PORADÍTE PROSÍM jestli máte někdo podobnou zkušenost? DÍK! -
« prosba o radu
Zdravim.Mam asi taky isty problem,prave vcera som zistil ze mam asi v * termostat.Vobec mi nezohrialo motor.iba ked som stal na mieste ale akonahle som sa pohol po kilometri mi padla teplota na nulu.So zo slovenska,a nikde nemozem najst termostat na internete,mohli by ste poradit nejaky web odkaz aj cesky,aby som si mohol spravit predctavu o cene.Dakujem za odpovede.
P.S:Mam fiat bravo 1.6,16V,76KW 1998 -
wolff 06.01.07 09:41
« Bez nadpisu
Tak to neporadím, já měnil v autorizovaným... Být tebou tak si to taky nechám vyměnit někým kdo to umí. vypadá to jednoduše, ale není k tomu nic moc přístup a pokud by se ti to dobře nepovedlo, může nadlat víc škody než užitku... Není to zase až tak moc peněz... Budeš se s tím * 4 hodiny. V autorizovaným to třeba za hoďku mají, tak si myslím, že ty 400 za tu prácu se dají objetovat...
Ale je to můj názor... Myslím, že v totmot případě se kutilství nevyplatí... Sám si taky ledasco sem schopen udělat, ale u té Bravy je dost rozdíl, když to děláš sám a když tod ělá někdo kdo ví kam šáhnout. Sorry -
« nefunguje otackomer
Zdravim.potreboval by som pomoct.Nefunguje mi otackomer na palubovke.Este vcera bol v poriadku,a dnes som si vsimol po cca 200 m ze je na bode nula.Vsetko inak funguje len ten otackome motora.Cim to moze byt,mal by som ho skusit dostelovat,alebo niekde na kabli by mohla byt chyba,alebo to je pocasim ze ostalo ovela chladnejsie.
Dakujem za vsetky prispevky,alebo ak ste maly nejaky podobny problem,rad sa o nom dozviem.
Inak mam 1,6 16V 1998 fiat BRAVO -
"-- skrytý --" 03.10.06 21:05
« Re: problem s elektrikou - marea jtd
U rozvodu se mění celá sada,tedy řemen a kladky.Nastavení ventilu,tedy vůle se vymezuje u JTD 105.To zhasínání kontrolek je u tohoto modelu téměř k nerozeznání.U mne to je taky celkem "skoro"ve stejnou chvíli.Ten klíč si podle karty nechej nakodovat.Pokud byl dloho bez nabité baterie.Je to na CODE kartě 4 místný kod.Né z master klíče,tan je pouze na imobilizér.Jinak WWW.fiatmareaclub.com -
"-- skrytý --" 01.10.06 09:35
« for WOLFF
čau WOLFFe a jiní ani jsem nečekal ě se nékdo ozve a moc vám dékuju za odpovědi dnes to prohlédnu a pak se vynasnaźím popsat ten zvuk ale jde to asi z odfuku nad radiem.Tak se mějte jo a jaka kola byste si vybrali na vaseho fiata ja vaham a nemohu se rohodnout jestli BBS,ENKEI.BORBET tak prosim poradtte.Jo fiataci jste nekdo z Ceskych budejovic???? >:D :D -
« problem s elektrikou - marea jtd
prosim o nejaku dobru radu: :*) :*) :*)
cerstvo jazdim na marei jtd 2002 a nefunguju mi nejake elektricke veci - napr. nejde svetlo v kufri (ziarovka je ok), nejde mi dialkove ovladanie k centralu (kluc ale vo dverach odomkne vsetko a baterka je dobra..), a nejde ani ovladanie radia na volante... Auto vraj nebolo burane - co je potvrdene aj meracom hrubka laku, avsak kontrolka airbagov zhasina spolu s kontrolkou ABS - myslite, ze vaky su v *??? 8-s
+ co treba menit pri vymene rozvodov? Vraj sa nastavuju aj ventily?
Dik za info -
wolff 25.09.06 13:45
« Bez nadpisu
Takže za prvé...
Pokud vím, tak řídící jednotk je mezi baterií a motorem, je to tam vmontovaná taková jakási krabička o rozměrech cca 15 x 25 cm s nápisem Bosch a nebo Magnetti Marelli.
Za další, jestli ti tohle řekli v Autoštanglovi, tak u mě definitivně skončili jako totální ignoranti...
Za další... S drnčící přístrojovkou klidně helfneme, ale musíš to upřesnit odkud to de...
Co já mám zkušenosti s rušivými zvuky, tak chodili od:
oroginál autorádio, nebylo nikdy ´plně na fest. Vyřešil sem to tak, že sem kolem dokola ten vnitřek ty díry oblepil těsněním molitanovým a nebo PUR na okna. Do toho sem pak to autorádio vložil. To si už ani nekvikne.
Dalším zdrojem hluku byl přístrojový štít. Když mi praskla jedna dioda na palubním štítu, musel sem to vydělat. Některé ty diodky jsou tam dány jen tak nějak nasazený a mohou vydávat takový třeštivý zvuk, takové cinkání. To sem vyřešil tím, že jsem to trochu zakápl lepidýlkem a je to v pohodě.
Dalším zdrojem hluku mohou být výdechy ventilace, ty stačí trochu prostříkat WD 40. Dále spáry přístrojové desky občas pohybem po sobě mohou vydávat zvuky, i to se dá řešit WD 40. Já to řeším tak, že mám čistící sprej na přístrojové desky, který sám o sobě už obsahuje silikon.
Dalším zdrojem hluku (a to dost nepříjemným) může být takový ten plstový kryt, co je před předním sklem (ten černý, jak z něho vycházejí stěrače). Tak ten, když se začne jako yb pohybovat pos skle (auto se přeci jenom nějak kroutí), tak začne vydávat taky dost hrozné zvuky. Tak tohle se dá taky řešit WD 40.
Další pazvuk se může objevit ve sloupku řízení pod volantem. Je tam takovej kryt. No a pokud se nějakej kousek nějakýho platu odlomí (volant je přeci jenom pohyblívá část a plasty stárnou), pak to může v tom plastovým krytu spodním uvíznout a může to taky hezky drnčet...
Tak a teď už mě snad fakt nic nenapdá, krom nějakých krámů v přihrádce a nebo klíčenky na klíčích...
S pozdravem a hodně šťastných km... :D