Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 30.01.03 18:06
« Re: Žárovky
No, ja jsem dal 100W na Deltu Nuovu a behem dvou dnu byly usmazeny. Vrele nedoporucuju! zacpa, zavory, semafory - vsude tam se to nechladi a i kdyz to clovek vetsinou hlida a prepina, nelze se ubranit prehrati. V dalkovych jsem ve vsech vzdycky 100w a to je v pohode, preci jen se tak moc nepouzivaji. -
« Re: BoB_: Blikani pri zamykani a odemykani
BoB_: Prepinaci relatko je 5A (napajeni pro pristrojovku) - nic jsem ale nemeril (mel ho kamarad doma) a spinaci pro blinkry je 3A :-). Na druhou stranu, kdyz jsem videl ty dratky (tomu se draty rict neda) kteryma je to zapojeny, prurez 0,75 a nax. 1 mm2, tak neni co resit... Pripajel jsem relatka na univerzalni desku, dal plochej 6x0,75 + 2 draty napajeni z modulu DO. Pripojit to do auta je veci pul hodiny :-) akorat desne prselo :-( Good luck! -
« Re: To Adyn
A zarovky pouzivam ty, co tam jsou, protoze mam
trosku vetsi ruce, nez normalni... ehm, OSTATNI lide
a kdyz jsem jednou zarovku v potkavacich svetlech
menil, tak jsem na to za a/ nevidel (je zvlastni, ze jsem vzdy menil
zarovky za tmy :-)) a za b/ jsem ji tam nemohl usadit
a vratit zpet ten kryt... Takze jsem rad, ze to
nejak sviti a na nejake experimenty se nechystam :-) -
« Re: BoB_: Blikani pri zamykani a odemykani
JirkaV: Skvela prace... Snad se na to take nekdy
dostanu :-) Cirou naaahodou jsi nemeril, na jake
proudy maji byt dimenzovany ty spinaci kontakty
tech (toho) rele? Ja ze bych do toho tedy take
sel, kdyz jsi si dal tu praci a vymyslel to a sepsal :-)
No asi koupim minimalne 1A, radeji tak 3A... -
« BoB_: Blikani pri zamykani a odemykani
Cau, mam to :-) Nakonec jesm to musel vyresit jinak (2 relatka), protoze je potreba spinat 2x2kontakty (blinkry L, P) a prepinat napajeni prerusovace blinkru - to, co dela spinac varovnych svetel (jinak by to bliklo jedine se zapnutym zapalovanim). Spinac se vydloubne snadno po vysroubovani listy se spinaci mlhovek... ma dva konektory. V horni rade se musi prostredni (tmavomorocerveny) spojit s obema krajnimi (svetle modra, svetlemodrocerna). V dolni rade se musi tmavomodrobily (s klidu spojen se tretim zleva (po smeru jizdy) spojit s kontaktem uplne vlevo (viz schema). Napajeni relat je z modulu centralu z kontaktu M1 a M2.
Puls pro zamykani a odemykani trva asi 1 sek, takze neni potreba ho nijak prodluzovat (myslim si). Zamkne to a potom to tak trosku line blikne. Ale blikne :-))
Je to docela v pohode, akorat pry neexistujou maly relatka v provedeni na tistak se tremi prep. kontakty, proto tam mam dve. J. -
« Re: zkusenost s meluzinou
ten zvuk je od 80-110, pak se ztraci. To okno zkusim prelepit, nejsem si jisty, jestli jsem ho prelepoval. Kez by to bylo ono, ted kdyz uz mam konecne dokompletovany vyfuk je nyni tissim vyfukem ta meluzina markantnejsi. Hned dneska udelam z auta testovanou maketu nejakeho noveho auta. -
« Re: zkusenost s meluzinou
mne taky nejak a meluzina trapi od zacatku a nemuzu na to prijit co to dela, mel jsem odmontovanou antenu, zasterky, vymenene pneu, isolepi zalepene vsechny mezery v kapote, na svetlech, zalepene mlhovky, mel jsem sunadany spodni kryt motoru a furt ta meluzina. Zbyva jseste zalepit predni dvere ridice. Mel jsem i auto na zvedaku a zkousel jsem jej naprazndo rozjet na 90km/h a nic ( myslel jsem ze to muze delat prevodovka ). Hazim si masli a jednu dobu jsem to auto chtel kvuli tomu prodat. -
« Re: nove vs ojete
Ja mel stejny problem rozhodovani mezi : Fabii, Getzem nebo Novym Puntem. Fabie vypadla v prvnim kole zustal Getz nebo Punto. Getz vypadl pojedne nasteve delera v Uh Hradisti - Takovy pristup sem jeste nezazil ,clovek tam chce utratit kopu penez a oni se tam chovaj jak k doternemu hmyzu!!!. Zustalo Punto.Dalsi rozhodovani bylo koupit ve Zline nebo v Uh Hradisti .Mrkl sem se na www. obou firem a rozhodovani bylo opet jednoduche na [odkaz] sem se nedozvedel skoro nic zadna extra nabidka e-mail mrtvy (Doted mi nedosla odpoved od 6.1) tak sem skusil [odkaz] dobry web zajimava nabidka vozy skladem byly vyfocene odpoved na e-mail do okamziku vcetne konkretni nabidky.Zajel jsem tam a maj tam takovyho prodejce ze sem chtel auto za cca 240 tisic a odhazel sem maximalne spokojen z autem za 280 tisic (Umi prodavat:))). Tak a ted slovo do diskuze : Mate nekdo s Vencarem nejake skusenost ?? Jake mate skusenost s prodejci nejen s novymi vozy ale i s autobazary ??? -
-
« Re: nove vs ojete
Zralok: Smysl ma koupit funglovku, kdyz nekdo planuje
s ni hodne najezdit (40 kKm v roce) a nebo ji chce mit
dlouho (typicky postarsi lide)... No nic.
A k tomu vyfuku. Ja mam na Brave 4 roky stary,
puvodni, najeto 145 kKm... Uznavam, do brambor nedozije,
ale jeste drzi a neprofukuje.
Vis, ono je tezke priznat "jsem vul, koupil jsem spatne"... Ale ma pravdu,
ta jeho Fabka ma vetsi cenu... trzni. Nevim proc jsou tak
cenene, ale je mi to jedno. Ja si ji kupovat nebudu. -
« Re: nove vs ojete
Diky, vsem za rady. Potvrzuje to co jsem si myslel, ja uz sem oddoxidoval vsechno co jsem myslel ze s tim souvisi..,ale copak vim, kde sou vsechny draty a konektory..asi se na to... Ale z jineho soudku včera jsem měl velice "zajimavou" diskusi z kolegou, ktery i presto, ze mu na jeho Felicii 1.4 po 30 tis menili zadni tlumice a vyfuk a me po 74 tis. nic (krome bezne udrzby a taky mi trochu rezne jedna cast vyfuku) me do krve presvedcoval, ze jeho karka, kde ma akorat klimu ma vetsi hodnotu nez muj disel 2.4 HLX v maximalni vybave+doplnky a ze je vyhodnejsi si koupit novou fabii nez jakekkoliv ojete auto vyssi tridy..proste zastance konglomeratu VW, Skoda, Seat.. Nejsem z tech co by nekomu tlacil, ze jeho znacka je nej, myslim si, ze kazde auto ma sve pro a proti, ale na tohle uz jsem nemel...:) -
« Re: zkusenost s meluzinou
Pavel_KR5 a pazvuky: Me take "neco" svisti. Kdysi jsem tu
cetl, ze to delala odchlipla guma okolo predniho skla, konkretne
v rohu nahore (u strechy). Jeste jsem se k tomu nedostal,
abych ji prilepil vterinovym lepidlem -- ted je vsude
sracka, vlhko, takze by to asi pri lepeni nedrzelo... -
« Re: kontrolka
dabel: Hm, ono to u Crom bylo "bezne". Moje delala
presne tohle same, jako to dela zralokovi. Dokonce
mi blikala ta sama kontrolka (kontrola zadnich svetel/osvetleni znacky).
Kdyz jsem koukal do schemata, tu kontrolu delal
pomerne jednoduchy obvod (jedno hradlo), takze
chyba byla (asi) v konektorech. Pro to hovorilo
i to, ze se to vetsinou objevilo pri (po) zvetseni
vzdusne vlhkosti. Obcas mi to delalo i u prednich
svetel, ale tam jsem se jednou nastval a vsechny
konektory v motorovem prostoru prostrikal a pak
to prestalo.
Takze pro zraloka -- holt se ti nekde klepe, ci oxiduje konektor :-\
U Cromy na tohle byla extra "deska" (krabicka s ridici logikou), ktera byla
nad pojistkovou skrini. Kde je to u Marey, nevim... -
« zkusenost s meluzinou
Pred casem jsem nechal delat nejaky dodelavky na svoji Maree (nedavno kopena bouracka, kterou autobazar nechal opravit stylem "nahore huj - vespod fuj") v Autocentru Dojacek a zvladli to docela hezky vsechno najit a opravit, ale kdyz jsem odjizdel, tak pri rychlosti nad 60 km/h se zacala ozyvat odnekud zepredu takova divna meluzina. Ne velka, ale otravna. Tak jsem tam hned zavolal, ze jim to privezu casem na malou reklamaci, ale byl jsem trochu nejisty, jestli vubec najdou pricinu. Na aute totiz delali asi 10 zasahu na mistech jako naraznik, podbehy, motorovy prostor a ventilacni mrizka.
Po tydnu jsem to k nim odvezl a par cca 1-2 hodinach na to prisli - byla to pitoma antena na strese, zdvizena do maximalni polohy (pri rucnim myti). Takova ptakovina.
Tak to sem pisu pro pripad kdyby to potkalo nekoho z vas (mozna by se to stejne chovalo i na sourozencich Bravo/Brava).
Komplikace u techto vetrnejch pazvuku je to, ze clovek za jizdy uvnitr nepozna odkud to prichazi. -
« Re: Baterie
K recenzím. Včera jsem si procházel hodnocení zimních pneumatik. Tolik rozporuplných informací a protikladů jsem už dlouho neviděl.
P.S. V jednom nejmenovaném časopise jsem viděl, asi tak dva měsíce zpátky, zajímavý článek o ekonomické situace a budoucnosti firmy FIAT..(dost černé..) -
« Re: Baterie
to Jacek> jo obecne hodnoceni a recenze cehokoli jsou fakt komicke. Ta na Bravu taky, napred tam v tom testu hodnoti materialy vevnitr jako luxusni a kvalitni. Potom tam jakysi clovek z bazaru ve svem hodnoceni vedle toho clanku pise, ze nevyhodou jsou lacine materialy. Tak se mi zda, ze nekdo to auto pri recenzi ani nevidel :-) -
« kontrolka
Po přečtení některých příspěvků jsem zjistil, že se tady dá leccos dozvědet, aproto bych se chtěl zeptat na jeden malej problém. Mam Mareu We 2.4TD. A jediný (díky bohu)problém (banální) je v tom, že se mi občas rozsvítí kontrolka, která podle manuálu udává, že nesvítí osvětlení SPZ nebo obrysovek. Poprvé, když se to stalo tak SPZ nesvítila, tak sem si řek - žárovka. Druhej den ovšem kontrolka nesvítila a SPZ jo. vše OK. Pak zase poslední možnost svítí kontrolka i SPZ. Myslel jsem, že je zaoxidovaný kontakt nebo odchází žárovka, tak jsem ji vyměnil a očistil kontakty- a nic kontrolka furt svítí. V současnosti převážně svítí a přitom všechno funguje. Když nesvítí, tak stejně po čase (zdá se mi, že po otřesech) se zase rozsvítí. Víte si někdo rady? -
« Re: Baterie
Z té baterie si nelam hlavu ,že odešla po 4 letech.Já ji měnil před koncem roku.Totálně v pr..
a po třech letech.Dost záleží na tom jak kdo jezdí,čili počet startů. Jo a kupte si nový Autohit konečně článek a test F 1.2 SH × Ford.
Naše značka vítěz.
P.S. co se týče zapalování tak to je na dlouhé psaní,teď dělám to,že v momentě startu, když už chytá motor šlápnu na plyn a funguje to(nééé když je studený).Na garanče nechám vše přeměřit. -
Adyn 22.01.03 09:21
« Re: Baterie
Jo, jo, to si dokážu představit. Vzpomínám jak jsem zkoušel zapalování na fechtlovi - prst ve fajfce a roztláčet - blbej pincek a rany jak hrom, že sem myslel, že o ten prst příjdu.
A natož v autě a zvlášť když si se dobře uzemnil. No nic aspoň si nemusíš dobíjet mobil :-). Teď si vzpomínám, že jednou (myslím v MFDnes) dělali test asistenčních služeb, kdy na svém autě (Vectra) simulovali poruchu zapalování a čekali kdo jim pomůže. Největší potíže jim způsobila samotná simulace poruchy, kdy přerušili kabel a motor pořád fungoval. Pak přímo kus vodiče z kabelu vystřihli a motor pořád jel, nakonec museli dovnitř kabelu místo toho vystřiženého vodiče vložit cenťák izolace a až potom motor nenaskočil. Jo vysoké napětí si svoji cestu vždycky najde!!! -
« Baterie
Tak ja si tu zase napisu prispevek...
To si takhle jezdim po meste, shanime nejaky konkretni nabytek.
Vse v pohode (tedy s autem, nabytek jsme ani v
sesti obchodech nesehnali :-\) -- auto v pohode
startuje, baterie byla nabita (pri startu prilis
kontrolky a svetla nepohasinala).
No a to si takhle v 17:30 prijedeme k jednomu obchodu. Zastavime,
vlezeme dovnitr, cca pet minut tam jsme a opet... nemeli.
Nu coz, jeste vime o jednom (obchodni dum), tak
tam jeste sjedem... Zkousim nastartovat a nic.
Ta hnusna baterie umrela. Proste nezije. Upadne si cast
elektrody a nic... No, nastesti jsem odchytl
jednoho postarsiho pana s dieslovou 309, aby me
roztlacil. To ale nemelo valny smysl (rusna ulice
a po rovine), tak me roztahl a na dvojku mi to hned
chytlo. Tak jsem pak dojel k Baumaxu, kde prodavali
nalite a nabite baterie a koupil tam jednu 60Ah.
Sice je o trosku vetsi, takze je nafest (doufam, ze mi neprosoupe hadici sani), ale je tam. A nevite, co se do Bravy 98 davalo za baterie? Tohle byla normalni 55 Ah Varta, ta asi nebyla origos, co? Ale jestli tamta umrela po 4 letech, tak tahle moc dlouho nevydrzela... No ale spis tu zanovni prodavajici, ci v autobazaru, vymenil za tuhle jetou, co ted odesla :-\
A ted druha prihoda. Kdyz jsem v noci, potme menil baterii, tak jsem zjistil,
ze musim doupravit uchyt, co ji drzi. Nastartoval jsem, aby se nabila
a upravoval jsem ho. Ted kratkou vsuvku. Posledni
dobou to auto vydavalo takovy traktorovy zvuk a smrdi.
Ted, kdyz o tom premyslim, si vzpominam, ze je to od te doby, co jsem meril ty zapalovaci kabely :-))). No a kdyz jsem oteviral kapotu,
tak jsem zjistil, co bylo duvodem hluku. Jeden
ze zapalovacich kabelu z civky vypadl a v te cca
2 cm vzduchove mezere letala jiskra :-) No, nenapadlo
me nic chytrejsiho, nez se ji tam za beziciho motoru pokusit zastrcit. Jednou rukou jsem drzel kapotu, protoze jsem ji zrovna oteviral a te jiskry jsem si v noci vsiml hned, co jsem haupnu nadzvedl,
a druhou rukou jsem se jal zasunout konec kabelu :-))
Jak to dopadlo, si dovedete predstavit. Kopanec jak krava,
na druhou stranu musim podotknout, ze 220 ze zasuvky (podstatne tvrdsi zdroj nez tohle)
je horsi. Ale opakovat to jiz nebudu. Takze po uspesnem urovnani zjezenych vlasu, jsem
motor zastavil a kabel jsem tam vlozil bez napeti :-)
Pouceni: Nikdy nesahejte na zapalovaci kabely pod napetim :-) -
« Re: Zapalovaci kabely
Tak jsem si jen tak pro informaci promeril odpor
tech vn kabelu... Kdyz to vezmu "podle delky"
(nejdrive kabel pro 4. valec, pak pro 3., 2. a
nakonec nejdelsi -- 1. valec). Znacka "O" znaci jednotku elektrickeho odporu ([Ohm]):
4: 0.6 kO, 3: 3 kO, 2: 60 kO, 1,6 kO... Mereno pri
10 st Celsia... Takze nevite kde sehnat nejlevnejsi
kabely :-)? Na netu jsem je nikoho prodavat nevidel... Asi zkusim Stangla (prodava Championy?).
Popripade jsou ty hodnoty OK? IMHO nejsou,
odpor tech kabelu by mel byt cca 5-15 kO. Tech 60
kO a 0.6 kO a 1.6 kO jsou blbe... -
« Re: Zapalovaci kabely
jacek: Hu, kabely za 3500, tak to jsem nepocital...
A k tomu startovani -- To te to naskoci
a chcipne, nebo vubec nenaskoci, prevaluje se to,
ma to snahu naskocit? A kdyz to naskoci, tak je vse OK,
necuka to, neskomira, drzi to ze zacatku zvisene
otacky (tech cca 1000-2000, podle zimy)? -
« Re: Zapalovaci kabely
Čus Bobe,kabely sem chtěl jednou vyměnit.Cenu orig.neznám,ale od fa.Bosch stojí 3.500.-Kč(sada),servis který opravuje Fiaty.
Když již píši mám prosbu:v tomto počasí se mi nikdy !!! nepodaří nastartovat na poprvé(čekám až zhasnou kontrolky).Když bylo okolo - 15 absolutně bez problému. -
« Zapalovaci kabely
Cavte. Nekupoval jste nekdo zapalovaci kabely
na Bravo/Brava (a asi i Marea)? Popripade nevite
kolik stoji? Asi bych je mel po 4,5 roku vymenit...
Predpokladam, ze se prodavaji/vymenuji cele,
i s tim nastavcem -- mam na 1.6 kabely od civek
a ty jsou zakonceny takovou dlooouhou pogumovanou
trubkou, ktera se nastrkuje na svicky (cca 10 cm, svicky jsou hodne utopene).
Ten nastavec je sundavaci, ci je nedilnou soucasti
kabelu? Moc jsem na to nekoukal... No a kdyz jsme v tom...
Jak casto se u te 1.6 meni svicky? Ze bych to vzal jednim vrzem :-) -
Adyn 09.01.03 08:10
« Facelift?
Tak jsem surfoval na internetu a na jedněch finských a brazilských stránkách jsem objevil fotku Marey s jinými zadními světly a víkem zavazadelníku (vypadala dost dobře - tak nějak sportovněji) Protože však neumím finsky ani portugalsky tak jsem se nic o tom nedozvěděl. Nevíte o tom někdo něco??? -
« Re: CaliWeb
Jo, jo Milane. Je to velká škoda. Vážně jsem dnes zůstal čumět jak puk když mi to napsalo "stránka nenalezena". Chápu, že tě tam asi poslední dobou spousta lidí srala( budu upřímný, mě taky), ale přece kvůli nic nezrušíš celý stránky. Jde to ještě nějak zachránit?? Vážně to bylo super a jelikož jsem byl na "našem" prvním srazu u stadionu tak mě to mrzí dvojnásob. Čuzz sunic -
« Marea na snehu
Predem zasilam uprimnou soustrast Adynovi k bouchlemu kolu na jeho Maree. Doufam, ze nasledky budou co nejmensi.
Mne se testovani zimni jizdy podarilo prezit bez uhony. Holt ne snehu je to obvykle sranda (kdezto na ledu spis "thriller" ;-))). Jinak sve prvni snehove zkusenosti s Mareou jsem popsal v tematu "Jizda na snehu a ledu".
Vsem preji hezky novy rok a hodne uspechu. Nejvic pak koncernu FIAT, ktery to bude potreboval jako sul (vzhledem k pretrvavajicimu utlumu celostvetove vyroby aut atd.).
-
« Re: spotřeba
futura: Je zac - travil jsi hodiny na onom miste,
zajiste nevabnych kvalit, vzhledu a vuni :-)
Posli mi please oba dva Fiatacke motory (jak tu
1.2, tak i tu 1.6, nebo jestli najdes i neco jineho) -- at predejdeme pripadnym dalsim
dotazum a at je to u sebe. -
« Re: spotřeba
Tema motorama jsem myslel Fordovu 1,6 a 1,8,ta 1,8 ma ve starsim provedeni 105 a 130k.Ale pocitam,ze prubeh tocaku bude dost obdobny tomu tvemu.Jinak jsem se vypnul k velkemu vykonu a prolistoval svy poklady,bohuzel jsem nasel grafy jen k fiatskymu 1,2 16V 85k,konkretne u Punta a 1,6 16V 76kW u Multiply.Pocitam,ze jsou to stejny motory jako u Bravy,ale na 1,8 jsem nenarazil,mozna je to tim,ze nemam z tehdejsi doby ucelenou radu udaju.Jo,kdybys chtel grafy na nektery Hondy nebo Opela V6,tak klidne jo. Asi tak,ze clovek najde vetsinou veci,ktery zrovna nepotrebuje. Takze jestli by byl zajem o to,co je,tak bych to s poslanim nejak vyresil. -
Adyn 03.01.03 07:25
« Re: spotřeba
ad spotřeba: Dnes jsem po dlouhé době opět změřil svou zimní spotřebu a vyšla mi na 7,39 l/100 km. Podotýkám že odmražuji okna obvykle tak, že nastartuji a počkám až se mi vytopí auto. Jinak jsem jezdil mix město - mimo město cca 50:50. Abych nezapoměl - mám Mareu 1,6. -
« Re: spotřeba
Urcite se po nich podivam,ale mam stohy casaku,ktery musim prolistovat.A vzhledem k tomu,ze se touto bohulibou cinnosti zabyvam s oblibou vetsinou v jiste mistnosti,nejaky cas to bude chtit.Fiatky nemam vytrideny,takze musim vsechno.Jinak s tim propadem to asi u tech 16V bude obdobny,aspon u tech ne uplne poslednich,kdyz koukam na grafy fordacky 1,6 90k a 1,8 ve verzi 105k i 130k,tak tam neni primo propad,ale 2-3 vrcholy,mezi nima je tocak vicemene konstantni,v praxi to asi bude cinit dojem snizeni,clovek postrada to spojite zvysovani.Na druhou stranu se musi uznat,ze vetsinou uz od 1500ot uz mas k dispozici pomalu 90% kroutaku az k maximu. Konkretne u ty 1,8 130k vyrobce udava,ze 90% je tam od 2300 do 6300.Asi to chce prizpusobit styl jizdy dispozicim motoru.
-
« Re: spotřeba
Chtěl bych ty křivky 1.8 a 1.6 vidět taky. Zdá se mi tam mezi 2 a 3 tis taková "díra", alespoň na jedničku. Je to prostě 16V a ten se musí nechat roztočit. Jinak jsem s motorem spokojenej. Musel jsem si chvíli zvykat z Calibry. To byl osmiventil 85Kw - 175Nm (max. krouťák při 2800 otáčkách) a to rvalo asfalt odspoda. -
« Re: spotřeba
No ja nevim presne,jak u fiatka,ale v tyhle kategorii dobrych i poznatelnych 10Nm,hlavne asi prubeh bude lepsi,nez u 1,6.Ja mam rozdil 18 Nm a 15k,tam je rozdil jeste citelnejsi.Navic,kdyz jsem to rozdelaval a videl rozdily v prurezu kanalu a velikosti ventilu,tak me omejvali.Sice znam lidi,co tvrdej,ze 1,6 fordacka jezdi i pod 7,ale muj pripad to nebyl,i kdyz jsem se snazil.No,mozna kdyz jsem se coural po okreskach kochaci rychlosti,jak se kdysi vyjadril ES. -
« Re: spotřeba
Tak to nám to jezdí všem podobně, jen jsem měl trochu obavy aby nebylo něco s motorem. Myslíte, že je to velkej rozdíl ve výkonu 1.6 a 1.8? S 1.6 jsem jel a již si na to nějak nepamatuji. Ta 1.8 nejede špatně, je to dost živý auto. Tuším, je tam rozdíl 10nm v krouťáku a 10 koní. -
« Re: spotřeba
Jo Cx dela hodne,ani u moderniho hatch se neco jak u Cali nevyskytuje a pri jezdeni venku je to hodne znat.A s tou 1,6 mam podobny zkusenosti,mel jsem ji tam a spotreba proti 1,8 tak max. o 0,5l mensi,pritom vykon a kroutak uplne nekde jinde.Ono kdyz vzpomenu na drevni doby automobilismu,tak takovej polskej fiat 1,5 byl v konecnym vysledku uspornejsi nez 1,3 a zigul jakbysmet.Na tom,ze obsah nicim nenahradis neco je,takovej 6V 3l by me silne oslovoval,ale kdyz ono je vsechno nastaveny tak,aby to bylo co nejnevyhodnejsi.Takze ta 1,8 je na nase podminky takova kompromisni volba. -
« Re: spotřeba
7thatom: Pcha, tva spotreba :-) Moje 1.6 si bere cca 11 l/100 km :-)
Je ale pravda, ze je to jizda pouze ve meste, hodne
kratke (5 km) trasy. Ted jsem ji byl protahnout na
delsi jizdy a jela (po okreskach) si tak za 8...
Kdyz to porovnam z 2.0 Cromou, ta si brala olitr vice (jakpak se ji asi jezdi. Halo oddie, jak se ma?). -
« Re: spotřeba
To jo, Calina byla klasický dvoulitr "ze staré školy" a velice mnoho tam dělal odpor vzduchu Cx 0.26!! Ta brala při jízdě 160 Km/h po dálnici 7.8 litru na 100 a při 180 - 200 to bylo 9.4 - 10. Bravo mám měsíc a půl a musím to ještě pořádně otestovat, ale auto je to skvělý. Jenom mě překvapilo, čekal jsem menší spotřebu. Kámoš má Mareu 1.6 16v a jezdí v průměru za 9 taky. -
« Re: spotřeba
Kdyz ty jsi asi zhyckany z Cali,to mas potom tezky.Ale v tomhle obdobi se asi tezko da ocekavat neco jinyho,zvlast,kdyz couras po meste.Muzu te ubezpecit,ze jsem na tom mozna jeste hur,mam taky 1,8,fordackou a je sakra znat,ze je vyvojove starsi,nez fiatek,zere tak o cca litrik vic.Na ty hi tech asi neco bude,ty moderni dvoulitry jsou na tom co do spotreby pomalu lip,nez 1,6 pred par lety.Ale aspon co se mne tyce,radsi mam klasiku,ty moderni jsou tak nejak nad moje chapani,jak tam ty veverky behaj. -
« spotřeba
Chtěl bych tady nadhodit téma SPOTŘEBA. Kolik vám vaši miláčci žerou? Já mám Bravo 1.8 16v a čekal bych spotřebu menší. Přesně jsem to neměřil, ale v průměru je to přes 9 po městě to bude víc. Jezdím hlavně město a občas mimo. Člověku to nedá to pořádně "nepropláchnout", když to jede :-). Když jsem tomu nakládal a dost jsem spěchal (180 km/h) byla spotřeba 10l.








