Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: úprava ŘJ JTD
Ja jsem tomu nakupu vyfuku chtel venovat maximum, prece jen by to clovek nechtel kupovat kazdy rok. A taky jsem zjistoval vlastnosti Bosalu, Walkera,Spei,Edex. Ten 3.dilny vyfuk u Edex stal dokonce jen 4300 Kc. Tak jsem si rikal, neni mozne, i kdybych jej mel kupovat kazdy rok jeden, tak se to vyplati. No tak jsem tam prijel a zrovna jsem mel stesti, ze si tam nekdo koupil vyfuk na svoji 626. Tak mu ho namontovali, samozrejme, moc nepasoval, tak vzali paku, prihnuli konsole a hned pasoval. Spokojeny ridic nasedl do auta, odjel z rampy, vyfuk delal jen prd,prd pfff, pfff, a ridic cely radostny rika mechanikovi, ze ten vyfuk v aute temer neni slyset, ze je spokojeny, a ptal se, jestli ten vyfuk nekde treba nepodfukuje, nacez mechanik rozhodne zavrtel hlavou a ja jsem se rozhodne otocil na pate a uz jsem se tam nikdy neobjevil. Pak jsem menil gumy a majitel pneuservisu mi mezi reci povidal, ze mu na jeho aute Bosal pri vetsim kotli piska a navic, ze mu vydrzel rok, tak sel pryc z chalupy. Jini si ale treba na MC Cafe Bosal i celkem chvalili. No a tak jsem si rekl, kdyz uz tak uz a rozhodl jsem se pro Remus a nakonec to dopadlo, ze mam kazdy dil vyfuku jinou ves, ale celkove to mam podle mych predstav, vzadu 2 pochromovane laufy, ktere i prijemne vypadaji. Povazuji vsechny takove univerzalni vyrobce Bosal,Spei, Walker,Edex za vicemene stejny pytel, i kdyz s nimi vylozene osobni zkusenosti nemam. Nasel jsem mail s odpovedi ohledne ceny original Fiat vyfuku na 1.8 od servisu: 21 600 Kc. -
« Re: úprava ŘJ JTD
Taky se přidám do diskuze o výfucích... 1,6 má taky od katu až dozadu jeden díl dohromady se třemi tlumiči. Právě teď mám za sebou jeho koupi. Ceny 6,5 - 9 kKc. Nakonec jsem koupil Walker. Ještě ale leží v garáži, není čas. Máte na něj nějaké reference?? -
« Re: úprava ŘJ JTD
mfilip: Jo, je to BOSAL :-) Vim, ze se nejedna o super kvalitu, ale co, kdyz jsem blbej...
Odkladal jsem koupi odkladal, az mi vypadla trubka
z posledniho tlumice... Tenhle vyfuk byl k dodani a namontovani do druheho dne,
penez jsem zrovna moc nemel (tesne pred vyplatou)
a zrovna jako na potvoru jsem potreboval jezdit...
A ta cena je original od Fiatackyho servisu na originalni vyfuk. A je to take
nerozebiratelny tritlumicovy kus. -
« Re: úprava ŘJ JTD
Vidis a prave kvuli vyfuku jsem to napsal tak hezky diplomaticky. Ve zkratce slo o to, ze jsem byl s ATX domluveny na vyfuku origos Remus a ATX na to jaksi zapomnel a do Brna jsem jel zbytecne. Domluvili jsme na dalsi termin vyrobu noname vyfuku, a dalsi prace jsem si uz dojednal sam bez ATX, protoze si za zprostredkovani ATX asi vzal 3 tKc. Ted mam v aute poskladany vyfuk 1. dil ( 2300 noname z Zelezneho ), 2. dil ( italsky 3500 ) a 3. dil ( noname z Zelezneho 6000 tKc, ale ATX si vzal 9000 ). Ted jsem ale fakt spokojen, protoze zvuk je takovy tise sportovni, zkratka podle mych predstav. BTW: original Fiat vyfuk na me auto stal vzdy kolem 22 tKc, pokud na 1.6 je taky nerozebiratelny 3. dilny vyfuk, dost bych se divil cene 11 tKc. 6300 vypada na Bosal, ze ? Aspon uvidim, jstli se do roka vysype, nebo ne. Dost lidi mne pred Bosalem varovalo, dokonce i prodejci, jen tak mezi reci. A jestli nekomu vadi, ze uz se treba s tim vyfukem furt opakuju, tak mne to nevadi, rad si povykladam sam se sebou:-) -
« Re: úprava ŘJ JTD
mfilip: Ja mel pocit, ze tva anabaze s vyfukem v tobe
nenechala na ATXe nejlepsi vzpominky. Ale moc jsem to nesledoval, takze
nevim, jestli za to mohl ATX, nebo kdo...
BTW: Kupoval jsem take ted vyfuk. A v porovnani s tim Fiatackym je o dost
hlucnejsi,. Sice to neni prilis neprijemne a da se
na to zvyknout, ale ten original byl lepsi. Duni
hlavne posledni dil... No jo, no, holt stal 6300 Kc, oproti 11000, co si kostovali
za original Fiat ve znackovem autoservisu... -
« Re: radio Sony
Martas2002: Checht. To chces tedy od nas hodne :-)
IMHO je vadny nejaky kondenzator, popripade upadnuty/uklepany kabliky/studeny spoj, prez ktery
se nabiji... Asi ti nic jineho, nez opravna elektroniky,
nepomuze. Kdyztak dej vedet cim to bylo, at se poucim :-) -
« radio Sony
Sice nemam fiatka, ale jelikoz tu mate zivo a obcas neco kutite :-), prosim o radu. Mam radio Sony s CD (takovy ten nejnizsi typ) a po roce provozu ted zacalo blbnout - po zapnuti cca 10 s hraje normalne a pak spadne hlasitost (jakoby na spatny prijem, nebo mono) a aby bylo slyset, musim to okourit skoro na max. a ma takovy plochy zvuk. CD hraje normalne a pri prepnuti CD/radio nebo "vystoupeni/nastoupeni" to hraje zase chvili normalne a po chvili konec. Netusite, co to muze byt? Do servisu se mi s tim zatim nechce, nejsem si jist, jestli nebyla zaruka jenom rok. -
« Re: Koupit Mareu nebo neco jineho ?????
1,9 TD se dával do Marey tuším do ročníku 1998, to byl nepřímopvstřikový TD s průměrnou spotřebou kolem 6,5 litru a má poměrně hlučný chod ( asi jako VW TDI :-))) a citelný turboefekt. JTD už je trochu jiný kafe, cca o 1 litr nižší spotřeba, kultivovaný chod motoru, plynulá akcelerace od nízkých otáček, žádný žhavení, ale taky o dost vyšší cena -
« Re: Koupit Mareu nebo neco jineho ?????
Ja timto chci jenom potvrdit nejen spolehlivost Fiatu ( 195 tkm ), ale zejmena nizsi cenu nahradnich dilu a nizsi cenu servisni prace oproti zejmena nemecke a francouzske konkurenci. Na hodne otazek ohledne Fiatu si odpovis sam, pokud si prectes tuto rubriku od zacatku. -
Adyn 10.07.03 12:43
« Re: Koupit Mareu nebo neco jineho ?????
Mareu doporučuji. Mé osobní zkušenosti (1,6 SX sedan, r.v. 99 - čili novější typ) jsou, že se jedná o auto nadprůměrně spolehlivé - za dva a půl roku a cca 65 tis km co ji mám jsem měl jedinou závadu a to vcelku kuriozní - rozlomený čep pantu dveří u řidiče (je to popsáno někde níže, čep je ocelový a má cca 1cm v průměru) - náklady na opravu cca 750,- Kč. Nyní jsem zjistil v cca 90tis km uvolněný stabilizátor pravého předního kola (pražská dlažba)- jinak nic. Auto šlape jako hodinky. Ač je to benzíňák jsem se spotřebou spokojen (při mém projezdu by se mi ani diesel nevyplatil). Častý omyl je, že je Marea jen Brava s kufrem. Ve skutečnosti je dosti jiná (širší přední náprava, zadní zcela jiná, bohatší interiér atd. více na www.fiat.mysteria.cz ) Co se týká servisu je situace u Fiatu velmi příznivá - solidní ceny ND a to zejména u již vyběhlých modelů a příznivé ceny práce (cca 300-350 Kč/hod) V Brně mám skvělou zkušenost se servisem MotorTec a v Praze dobrou se servisem Dojáček - díly nevyměnují, ale opravují. V testech ojetých aut je obecně hodnocena jako bezproblémová (v testu MF Dnes zněl titulek - "Zatím jenom chvála"). Jinak TD je diesel starší konstrukce a JTD je Common-Rail. Více ti může sdělit Pavel KR5. Obecně se nedoporučuje brát ojetého Fiata z Německa, kde hraje Fiat druhé housle a je mu tudíž věnována "odpovídající" péče. -
« Koupit Mareu nebo neco jineho ?????
Jeste k tomu predeslemu dotazu bych mel dalsi.
Este jsem se docet ze u DIESLOVEHO motoru jsou motory TD a JTD zajmalo by mne jaky je rozdil jeste mezi timto a jak u auta 100 procentne zjistim ze se jedna o to ci ono.
Mam za to ze JTD je asi urcite lepsi.
Diky moc. -
« Koupit Mareu nebo neco jineho ????
Ahoj tak nejdrive bych vas chtel pozdravit a pochvalit za to ze na MotorCafe ma fiat takovou rozsahlou zakladnu.
Ted k problemu jsem cerstve zamestnany 20 lety clovek a chtel bych si poridit ojete auto.
Velice se mi zamlouva jak vzheledove tak vikonostne Fiat Marea Weekend. A chtel bych se tedy optat dost lidi me od teto volby odrazuje.
Duvody maji jako ze Fiat je naprosto tupe auto ,nespolehlive a ze nahradni dily na to jsou drahe jako prase a ze se nic na to nesezene a to kor na Mareu.
A proto bych uvital vsechny nazory na toto auto,jak je to s nahradnima dilama popripade se spolehlivosti.
Kdyz bych ji kupoval tak bych koupil asi 1,9TD tak by mne zajmalo jak je tento motor vykonny a jaka je jeho spotreba premejslel jsem i o 2.4TD ale u toho se spotraby bojim tuplem :-) .
Dale jsem slysel nazor ze je dobre kupovat rocniky 98 a vejs a pry se to pozna dle materialu zadniho plata kdy se jedna o nevejsi typ.
Dekuji vsem za nazory a rady jinak jsem z Prahy takze nevim koli dealeru nahradnich dilu se v Praze pohybnuje.
Uvitam vsechny www adresy.
Este jednou moc diky Michal finsko@atlas.cz -
« Re: Re:
Pylovy filtr by mne take zajimal. Predsijen dat litr
za neco, co se kazdy rok meni a ma to cenu
cca 200 Kc je mi lito.
Na druhou stranu mam potesujici zpravu. Kdyz jsem mel auto
studene, tak se mi s nim blbe rozjizdelo -- auto cukalo a pri pridani
se motor dusil (sice nechcipl, ale zacal "hopsat").
To se delo hlavne v lete, protoze drive padal automaticky
sytic.
Takze me to nastvalo a premyslel jsem, cim to muze byt.
Prvni vec, ktere jsem si vsiml, bylo to, ze tahlo plynu je stale napnute a ze skrtici klapka poradne nedoleha.
Tak jsem jistici sponu na bovdenu presunul o zub a klapka
pri uvolneni plynu slysitelne "klapne". No ale tim to nebylo... (coz jsem ocekaval).
Tak jsem po zkusebni jizde vymontoval "veci" na skrtici klapce.
Jsou tam dve elektronicke "veci". Prvni, hure pristupne,
je snimac polohy klapky. Abych se k nemu dostal, musel jsem sundat hadici sani, ale tu jsem
stejne chtel sundat, protoze jsem si chtel sahnout na klapku, zda neni spinava, protoze to muze byt take duvod "poskakovani". Klapka ale spinava nebyla
a snimacem polohy klapky to take (samozrejme) nebylo.
No a druhou elektronickou "veci" na telese klapky je ovladani volnobehu.
Co jsem tak na to zbezne koukal, tak je to (asi) elektromagnet, ovladajici nejaky doraz klapky.
Kdyz jsem ho vyndal, tak byl totalne cerny od oleje a sazi.
Toz to jsem ho hadrem ocistil, ofouknul a dal zpet.
Od te doby neposkakuji :-) Jeste premyslim, jestli ho nemam znovu vyndat a poradne ho benzinem umit. Jo a jeste neco.
Ta moje Brava je 1.6, ostatni motorizace to mohou mit trosku jinak...
Takze uz mi na Brave moc veci nevadi. Jedine, co mi vadi jsou
rozpadajici se kliky ale hlavne to vrzani gumy okna. Zkousel jsem silikonovy olej a asi dalsi dva pripravky a nic...
Pouze kdyz tu gumu vice pritlacim, ci odtlacim, tak to prestane. Nevite, kolik by ta nova guma stoji? -
« Bez nadpisu
No rozbitou ..., je tam praskle sklo, ale vis jak, je to jen esteticky skraloupek pri pohledu z blizka. Ja jsem jinak pedant, ale pokud jde o vydaje na takove veci, ktere jen trosku esteticky vadi ... Sak se podivej na moje fotky Bravy a ani si toho nevsimnes. -
« Re:Theo
A už jsi slyšel Mareu 1,6 vrčet od 4000 dál? To je teprve song.Nedělám to často a jen,když jedu sám,ale neznám lepší píseň. A dnes si tak frčím po mizerný silnici a najednou vidím čerstvě zalátaný díry,posypaný štěrkem velkým,jak nehet.HRŮZA. Od škarpy ke škarpě samej asfaltovej humus. O kousek dál jsem narazil na úderníky,kteří touto speciální technologií tu silnici opravovali. Zástavím a chci je za jejich snahu inzultovat. Umlátit tou asfaltovou lopatou. A najednou se přiřítí řidič jakési služební dodávky,kterého to evidentně nebolelo,projel asi stovkou kolem a přátelé - ten zvuk,jak ty hnusný šutry bubnovaly do metalízového laku mé lásky - ten nikomu nepřeju. Nenávidím cestaře a řidiče služebních vozidel. -
« Re: Brava JTD
To je pravda, taky občas točím JTD víc než TD, co jsem měl v Tipu. Tam jsem šel přes 3.000 otáček vždycky jen krátkodobě, zatímco teď když je pěkná zatáčkovitá cesta si rád poslouchám vrnění motoru přes těch 3.000 RPM i když takovej zvuk jako Tvejch pět hrnků ty moje čtyři nemají. -
« Re: JTD
Jo dělal se. Do Marey se motor 1.9JTD/81kW dával od r.2001.
Původní 1.9JTD/77kW (od r.98) v roce 2001 končil, protože splňoval jen Euro-2 a nastoupily verze 1.9JTD/74kW (bez VTG) pro Bravo/Bravu a 1.9JTD/81kW (s VTG turbem) pro Mareu a Multiplu. Oba tyhle motory už splňují Euro-3. -
« Re: Brava JTD
Fakt, že s Temprou (1.9TD) jsem na to tak nešlapal - asi hlavně kvůli zvukovýmu projevu, který je u 2.4JTD božskej. Ale "děsnej divočák" určitě nejsem (snad ani "prase domácí" :-)) Spíš ta spotřeba těsně nad sedm bude dost velkým podílem ježdění po Praze. -
« Re: Brava JTD
To Pavel5: Ty tomu asi dáváš pěkně pokouřit, co? Známej má 2,4 JTD s přeprogramovanou ŘJ od Bit poweru ve Sportwagonu a jezdí do 7 litrů, ale on je děsnej divočák, takže: a) tuning motoru dost snižuje spotřebu nebo b) jsi divočák i Ty. Uvažuju taky o tuningu motoru, máte někdo nějakej vhodnej tip? -
« Changer k orginalnimu radiu v Brave
Cau vsichni, nevite nekdo nahodou, jestli je mozny do Bravz k radiu AD 182H, pripojit changer Grundig MCD 10? Koncovka kabelu z radia nepasuje na kabel, ktery vychazi z changeru. Existuje nejaka prechodka mezi tema dvouma kabelama? (ten z changeru ma 13 pinu, 3 rady po ctyrech vedle sebe a jeden nahore uprostred a ten u kabelu z radia ma myslim 8 pinu). Diky vsem za radu. -
« Re: Brava JTD
Lupavka je to,když po opravě začne v kastli při přejíždění nerovnosti lupat.Jinak jsem ji nekoupil,byla to na mne příliž velká rána.Vlna na střeše a co hůř,vlna i na prahu.Jinak za kolik to
jezdí?Sháním jí dál,jestli o nějaká pěkné víte,tak
napište.Chtěl bych tak rok 99 nebo výše.Může být i
bouraná,ale rozumně. -
« Re: Brava JTD
Mám taky Bravu JTD 105, byla bouraná na předek, ale celkem lehce. Kupoval jsem ji už opravenou, ale ještě jsem musel nějaký drobnosti doladit sám. Hlavně mě trochu duněl motor v určitejch otáčkách, tak jsem vyměnil silentblok motoru (byl navalenej i když na to zespodu nevypadal) a je ticho. V autě mi teď nic nevrže. Vlastně jo - dětská sedačka, když je prázdná (made in Germany :-)) -
« Re: Termostat
Jirkav: Kdyby jsi mel stale uzavreny termostat,
tak by se ti sice rychle ohral motor a mel by
"trvale vyssi teplotu", ale pak by nebyl duvod
pro vyssi spotrebu a aby to "nejelo"...
A ze by byla vadna obe cidla? (motorove vraci
ze je motor studeny (proto to nejede a ma to
vyssi spotrebu) a pristrojove zase hlasi, ze je
motor rychle a vice ohraty...
Nenapada me nic jineho... Mozna nejaky vadny kontakt
v RJ motoru (nemyl jsi motor?)... Dej prosim vedet, co to bylo. -
« Elektricka zrcatka
Mam zde pro vas dalsi zpravy z "odstranovani drobnych, presto vsak
otravujicich problemku". Mam na Brave elektricka zrcatka
(mozna se to tyka i normalnich, ale to nevim). A
stavalo se mi (posledni dobou cim dal tim vice),
ze se mi sklo v zrcatku klepalo. Jal jsem se tedy
zrcatko rozebirat s tim, ze ho snad opravim (a nebo spis ne, ale jsem strasne zvedavy a vse rozebiram :-))...
Zrcatko je prichyceno celkem 5 srouby, vsechny je nutno
povolit -- nejdrive ty na drzaku zrcatka, potom
ty na samotnem zrcatku. Pak lze vyklopit elektricke
ovladani zrcatka. Pred sundanim skla (a zjistenim proc se klepe) je potreba odpojit vyhrivani
zrcatka -- uzkymi klestemi chytnout pribodovany konektor
a stahnout kabel. Pak jiz lze sroubovakem opatrne odehnout
jazycky drzici sklo.
Pak jsem si z penove gumy vyrizl 4 pasky o rozmerech
20 x 10 x 5 (mm) a ty jsem vlozil pod umelohmotne
pruzne kontakty na skle, ktere byly vybehany a kvuli nimz se
zrcatko chvelo. Pote jsem vse slozil, pomoci
klesti jsem zapojil vyhrivani, pouzil pro
uchyceni zrcatka nove srouby a sklo se opet netrepe :-) -
« Termostat
Nemate nekdo zkusenosti s nasledujici situaci?
Za studena vse normalni, za tepla nepravidelny volnobeh, trvale vyssi teplota motoru, nejede to, vyssi spotreba. Teplota jde po nastartovani docela rychle nahoru. Cim by to mohlo byt? Termostat / teplotni cidla? Je to 1,6 -
Adyn 30.05.03 11:05
« Re: Vrzani
To Bob: Já se sklem žádné problémy nemám. Přes čistotu skel jsem strašný hnidopich. (Ti co mě znají vědí, že když mi sáhnou na přední sklo zevnitř, tak se mnou jeli na dlouhou dobu naposledy :-) Jenom to chce nechat zashnout ten nástřik nikoliv jen 30 min,jak obvykle píšou, ale nejlépe přes noc a pak teprve přeleštit. (já používám papír na ruce co je u každé Shellky). Stříkám si to na sklo né kvůli dešti ale v zimě kvůli námraze (pomůže nečekaně dobře) a v létě kvůli odstraňování much. Jinak když si sklo odmašťuju tak používám čistý líh. -
« Re: Vrzani
No vzdycky se mi zdalo, ze ten forman je nevrzajici auto jen pri desti. Ona ta voda hezky vsechno zalije, kdejakou skviru mezi dvermi, zvlhci prach a je klid. Ted mam jine starosti, jedu na dovolenou, ale po navratu si vysetrim 1 den a budu strikat trmeny a disky, okna mam v planu umyt okenou, vim o nich, ze v casti, ktera se zasunuje do tesneni, je poradny nanos bordelu. Mne to nevrze nijak moc, ale vrze. Znas to. Nic nesmi vrzat. -
« Aerodynamicky hluk
A kdyz uz tu tak hnidopisime... Co s aerodynamickym hlukem?
mfilip tu kdysi psal o "oblepovani auta". Jak to
dopadlo, jeste ti to hvizda/sumi/piska? Jsou sice horsi veci (ty vrzajici dvere/skla).
ale az to vyresim(e), tak tohle prijde (alespon u me) na radu. Je to asi posledni vec, co mi vadi... (snad se pak neobjevi nic noveho :-)))).
Na druhou stranu, znam hodne aut, co jsou
horsi, a u Bravy se s tim da zit,
ale kdyby nekdo nasel proc a kde to svisti a jednoduse
to odstranil, tak proc se toho nezbavit? -
« Re: Vrzani
mfilip: Aha, takze si dam na strechu nadrz a budu
symulovat dest :-)) Jestli objevis nejaky prostredek,
ktery odstrani tohle vrzani, tak dej vedet.
Jo a mam radost. Pri prejezdech nerovnosti
mi "neco" "nekde" na podvozku bouchalo. Mel jsem pocit, ze je to na predni naprave, tak jsem to pri pravidelne kontrole
v autoservisu nahlasil, ale nic nenasli. Uz jsem se tedy s tim smiroval,
kdyz si manzelka sedla dozadu (uz ani nevim proc)
a zjistila, ze to jde asi zezadu, zpod dveri...
Tak koukam, co tam tak muze mlatit -- uvolnene dvere?
Vule v zamku? A on to byl chybejici sroub v te
plastove ochrane prahu pred zadnim kolem...
Tak mam alespon nejaky odhlucnovaci uspech :-)
Ted jeste vyresit ty dvere... -
« Re: Vrzani
Adyn: Kdyz uz jsi nadhodil ty sterace... Take jsem
si koupil "tekute sterace" a po nekolikate aplikaci
mam problemy s prednim sklem. Je strasne mastne
a vubec to sterace neberou. Ale asi to neni temi
"tekutymi steraci", protoze (si myslim) jezdim
hodne po meste a tak ta mastnota bude z kominu
(jezdim do arealu s tezkym prumyslem).
Mimochodem, jednou
jsem dokonce nasel na zadnim skle "bobek" neceho o prumeru cca 5 cm
Myslel jsem, ze je to od ptaku, tak jsem na nej pustil sterac + odstrikovani.
Kdyz to ani po patem pokusu neslezlo, ale akorat
se to rozmazalo, tak jsem se na to sel podivat.
Byla to vazelina smichana s naftou a pekne mi zasrala zadni sklo...
No nic, takze zpet k
prednimu oknu... Cim ho odmastujete? Zkousel
jsem normalni jar a technicky benzin a nic moc. Stale je to mastne
Vic chemie na vyzkouseni jsem doma nemel... -
Adyn 29.05.03 08:34
« Re: Vrzani
A co takhle naopak namazat sklo nějakou sračkou pro "jízdu bez stěračů" Na lahvičce je vždycky napsáno že mimo jiné odstraňuje i vrzání stěračů, takže by to mohlo pomoct. Když si to (používám Sheron) na sklo nastříkám a rozleštím tak je opravdu hlaďoučké a když po něm přejedu prstem tak to nezaprdí. -
« Vrzani
Nic se nedeje, tak neco nadhodim. Co delate proti vrzani
skel ve dverich v Brave? Puvodne jsem si myslel,
ze vrzou gumy, co jsou mezi dvermi a karoserii.
Stale jsem je necim mazal, pritahoval jsem dvere
a nic moc se nemenilo.
Az jednou, kdyz jsem jel
jako spolujezdec, tak jsem tuknul do stahovani
okynka a sklo sjelo cca o milimetr a dvere
prestaly vrzat... Takze vrze sklo nekde v oblasti
hosrniho ramu okna...
Cim mazete? Zkousel jsem
"nejaky" konzervacni prostredek na gumy a prizova
tesneni co jsem mel doma, tak na 20 km byl klid a ticho,
ale ted je to jeste horsi... -
« Re: Zástěrky
lubor1: Ja blbec si koupil predni zasterky od Fiatu.
A asi po tydnu jsem jednu rozlamal :-\ Kdyz sjizdim
z obrubniku, tak mi predni hodne chytaji... Mam
tedy sice Bravu, ale predpokladam, ze je to u M
stejne. Ty predni originalni zasterky mi pripadaji proste moc
dlouhe a jak jsou tvarovane a z plastu, tak se
vubec neohnout. Takze ted zvazuju, zda je sundam
a vyhodim, nebo co s nimi. Takze jestli nekde
ty predni levneji sezenes, dej vedet kde se daji koupit. -
Adyn 16.05.03 08:07
« Re: Olej
Napsal jsem to blbě. Přesněji řečeno - s lehkoběžným olejem jsem velice nerad chodil přes pět tisíc otáček, protože jsem měl pocit, že motor trpí (něco jako přetočená felda :o) a navíc jsem při zátěší v nižších otáčkách slyšel "cvrlikat ventily" To teď vůbec není a motor si dle svého zvukového projevu po pěti tisících a ještě dál jenom lebedí. No a vzhledem k tomu, že dříve jsem měl v zimě cca 10-12 studených startů týdně a jezdil převážně město, teď budu mít jeden a jízda výhradně po dálnicích, tak předpokládám, že jsem udělal dobře. -
Adyn 16.05.03 08:01
« Olej
Tak jsem měl auto na výměně rozvoďáku a ostatních řemenů. Měnili mi i olej, ale neměli můj dosavadní Selenia Performer 5W-40 tak tam dali Selenia 20K Alfa Romeo 10W-40, kterej jsem jim nakonec odkejval, protože letos budu mít mnohem méně studených startů. Musím říct, že jsem byl velice mile překvapen jak se motor ztišil v celém spektru otáček. Asi se nemá smyslu za každou cenu hnát do "nejvýkonějších" olejů (rozumněj s co nejnižším SAE). -
« nefunkční klimatizace
Zdravím, mám Bravu 1.6 rok 1996 s manuální klimatizací, která bohužel přestala fungovat. Když ji zapnu, kontrolka na tlačítku se rozsvítí, zapne se větrání, ale na vodiči co vede ke kompresoru se neobjeví žádné napětí. Poraďte co bych měl prověřit. Jinak na tom kompresoru je nějaký asi spínač, ten je sepnutý, hlídá to tlak v chladícím okruhu? Díky za radu. -
« Fiat Marea - klima - občasné syčení jdoucí od palubky !
Nevíto prosím někdo, kde by mohla být příčina nebo zda je nomrální aby u tohoto vozu syčela klima (v nepravidelných intervalech).
Syčení jde z palubní desky - z řidičovy strany.
Klima přitom plně klimuje a náplň neuchází!
Předem děkuji za odpověď -
« Re:Tempra 1,6ie
Ptal jsem se souseda,který má Tempru z roku 1993. S podobným problémem se dosud nesetkal a běžně jezdí za 8 litrů. Ta spotřeba určitě není normální,navíc doporučuji preventivně vyměnit olej,filtry,svíčky a rozvoďák s napínací kladkou,pokud není 100% jasné,kdy to bylo udělané.








