Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Žij dál
Tak to potesi. Diky. A fakt mi ver, ze kdykoliv se budu moct k necemu vyjadrit a bude to k necemu, tak se vyjadrim. A ze jsem skodovkar, kdyz mam tedka Skodu ? Rozhodne mne Fiat bral u srdce vzdycky vice. A tadleta rubrika je dobra, jsou tu normalni, rozumni lidi, moc se do rubriky Octavie netesim. Ona ta Octavka je pro mne takova vyzva, nebo jak bych to rekl, no neco ve smyslu chci zkusit jake to je. Porad jsem na ni nadaval, tak ted si na to udelam prakticky nazor. Je to mozna blbe, ale jsem zvedavy, jestli tam pujdou srouby povolovat "tak dobre" jako u Bravy, jestli na kazdy sroubek u zrcatek bude na jiny bit, apod. Prvni dojem z Octavky mam dobry, i manzelka, ta je z ni uplne posr... Mam 1.8T SLX, 1999, ABS, mech. klimu, pocitac,ALu kola klasicka, 4 x elektriku v oknech a podobne sracky jako loketni operku. Najeto 85 tkm, po 2 majitelich, tomu druhemu to po 5 tkm zabavila leasingovka. Nejvetsi radost mam z toho motoru, klouze to po te ceste jako po masle. mno a jestli kombinaci ma ten motor nejakych 7.9 a Brava mela 8.4, bude to super. -
Adyn 30.09.03 17:51
« Re: Žij dál
Každý svého štěstí strůjce... Tvé příspěvky byly vždycky fajn a k věci i když poslední dobou velmi řídké. Ne že se neloučíš, loučíš se! Nevěřím tomu, že bys dále přispíval do rubriky Fiatu, když je z tebe teďka škodovkář. Nicméně Oktávka je dobré auto, tak ti přeji hodně spokojenosti a minimum poruch a závad. P.S.: Bravu hlavně neprodávej přes Áčka!!!!!!!!!!!!!! -
« Re: Žij dál
Ted uz je na tom pravdy hodne - uz je to pravda uplna. Mam momentalne v garazi 2 auta, vylestenou, vymytou, vyvonenou Bravu na prodej a Octavii 1.8T. Na Bravu nemam zatim kupce, chci podat inzerat. Od Bravy jsem sel, protoze jsem zatouzil neuprosne po vyssim komfortu v podobe klimatizace, palubniho pocitace, apod. Za 2 mesice se mi nepodarilo sehnat nejake solidni Stilo za rozumnou cenu a pak zacala manzelka oprasovat drive zamitnuty navrh - Octavii. Kez by Octavie byla alespon tak spolehliva jako Fiat. Taky se mi zdalo a zda ze ta Octavie byla celkem dobry kup a nemel jsem moc casu premyslet. Tak jsem do ni sel v patek, v utery pobehal po uradech - neuveritelne za 2 hodiny jsem auto mel na svych znackach. Takze se neloucim, protoze na Fiata budu mit dobre vzpominky. -
« startováni tipo 1.6(1994)
při startování studené motoru ho mi někdy otáčky vyskočí až na 2000ot/min (běžně 1500ot/min) tak na 1-2sekundy pak spadnou na okolo 1200ot/min a ty drží.v zimě když je pod nulou(-10C až -15C)nemůže se poškodit něco na motoru? je to v pořadku?není to ůmysl aby se lépe startovalo a nemuselo se šlapat při startu na plyn? -
« Re: Marea 1,6 sedan ELX
Drzi, nedrzi, realita je takova, ze Leon neni ani jako ojetina v me financni dosazitelnosti. Stil je taky malo, skoro vubec. Ale asi bych porad neprekousnul design 5D. Uz vazne uvazuji o prodeji Bravy, obavam se, ze by v pristim roce byla zase o neco hur prodejna. Nechci ji mit nadosmrti a uz ted kombinace 7 let a 195 tkm asi odradi vsechny zajemce. -
« Ještě ke spotřebě
Ta spotřeba mne fakt příjemně překvapila.Než jsem Mareu kupoval,nikde jsem nemohl sehnat žádné informace a "odborníci" mne strašili minimálně 10 litry. Spotřebu sleduji pravidelně,za těch 12000km dělá 7,2litru a to jsou tak 2/3 jízd do 15 km. A v tomto létě většinou i se zapnutou klimou.Nesnažím se jezdit nijak úsporně,ale ani nezávodím. -
« Re: Marea 1,6 sedan ELX
No já mám 1,6 ve verzi Weekend a spotřeba se drží pořád kolem 9 litrů...a opravdu nejezdím s nohou u podlahy a pořád ve městě taky ne. Předtím jsem měl fáčko a co se týče spotřeby (6,5), tak na něj vzpomínám se slzou v oku. Naštěstí jen kvůli spotřebě :))) -
Adyn 04.09.03 08:48
« Re: Marea 1,6 sedan ELX
Ne, nespletl jsem se. Rozdíl mezi 1,6 a 1,8 je opravdu takový zanedbatelný. Když jsem si auto vybíral, tak mě nejvíc mrzelo, že tam nebyla ta 1.8. - Spotřeba minimálně větší, stejná skupina poviného ručení, vyšší krouťák atd. Pravdou však je, že má 1.8 jen o 10koní vyšší výkon. 113 vs 103. Což mě nakonec ukolébalo a vzal jsem 1.6. A co jinak, jak ti jezdí Brava a pořád tě drží Leon??? -
« Re: bitpower
Ani při totální podlahovce nekouří. Řekl bych, že teď táhne ve větším rozsahu, v nízkých otáčkách nastupuje pořádnej zátah dřív (kolem 1700 rpm)a trvá docela dlouho, asi do 3500. Ale ani pak není motor uvadlej, ale proč to dál honit, když můžeš řadit dál,že (pokud už nejedeš na 5.kvalt :-). Su (jsem) z Brna, kam jezdí Bitpoweráci každý mondělí, tak jsem ani nemusel vážit cestu do Krnova. Mimochodem jel jsem v čipnuté 2,4 JTD v AR 156 Sportwagon (taky od Ricambi) a bylo to docela brutální :-) nevím, jestli je stejnej krouťák i u motoru v Marei, ale v tom AR to šlo z 320 na 410 Nm a hrabalo to i na dvojku -
« Marea 1,6 sedan ELX
Zdravím všechny a chci se s Vámi podělit o zážitky z dovolené z cest po Maďarsku. Ujeli jsme s chotí po kvalitních silnicích a dálnicích 2 500 km,v 90% se zapnutou klimou a sprůměrnou spotřebou 6,9litru. To jsem nečekal. Bez sebemenší závady. Tohle píšu hlavně pro ty,co se teprve rozhodují pro nějaké auto. Bylo to naprosto pohodové a pohodlné cestování. Od března,co ji mám,jsem ujel 12000 km bez dolévání oleje a sebemenší závady. Jsem maximálně spokojen. -
« Re: emisní norma u Marey apod.
No, já tam mám napsáno "E3*95/54*0003*08" a o řádek níž ještě "EU 96/69". Tak jsem z toho jelen - tj. nevím jestli mám EU2 nebo EU3.
Vono by ten motor měl mít spíš EU2, ale protože to bylo prodáno jako nové ve Švýcarsku, tak není vyloučené, že to bylo upravené na EU3 (na což spíš vypadají ty zkratky v mým techničáku). -
« Re: Návod na Mareu
Tak kdybys ho chtěl umístit ke mě na web, nebudu se (vzhledem k tomu, že mě záplava požadavků na webu taky už docela zmáhá) samozřejmě bránit - teda při rozumné velikosti. Jestli ho budeš dávat někam jinam, dej mi prosimtě vědět, ať na něja alespoň umístím odkaz.v Díky moc, Martin, fiat.mysteria.cz. -
Adyn 21.08.03 07:39
« Návod na Mareu
Pánové, musím se přiznat, že návod na Mareu (sedan) v češtině samozřejmě mám. Jen jsem při jeho objemu neměl sebemenší chuť ho fotit, nebo scanovat. Poněvadž však poptávka po něm je značná (nejen tady, ale i na www.fiat. mysteria.cz) slibuji, že v blízké době jej nascanuji a buď odešlu zájemcům nebo umístím na web. -
-
« Re: Kliky u Bravy a jine...
Adyn: Ja mam v zadu 10 zarovek :-) No a za tech 1200 (+-) Kc
je to komplet cele svetlo. Jak jsem to tak kontroloval,
asi se da menit jen panylek, ve kterem jsou (IMHO)
nerozebiratelne umistene zarovky. A ten panylek se
ke svetlu prisroubuje...
A kdyz jsem kontroloval ty zarovicky, co mi nesvitily, tak vsechny jsou
funkcni. Takze asi zoxidovane kontakty. Mozna by
stacilo nesvitici zarovicku povytahnout, aby si nasla kontakt.
A jeste dne budu volat do Fiatu kvuli gume na dverich,
co mi tak o ni vrzou ta skla. Uvidim kolik stoji,
a zda bude vrzani vymenou odstraneno...
A jeste bych potreboval neco na opravu der po kaminkach.
Tak snad budou neco mit. -
« Kliky u Bravy a jine...
Tak jsem se kouknul, kolik mi v tretim brzdovem svetle nesviti zarovek... Asi tri.
Tak jsem ho chtel sundat a vymenit je. Ale takhle blbe navrzeny kus plastu a uchyceni jsem jeste nevidel... Samozrejme ze svetlo prasklo :-(
No nic, tak kupuju nove za 1200 Kc. A mimochodem,
menil jste v nem nekdo ty zarovky? Jak jsem na to koukal, tak snad ani
vymenit nejdou! Vytahnou ta zarovka jde, ale spatky se jiz nezastrci... IMHO je nutno koupit cele "plato"
s zarovkami.
A pri te prilezitosti jsem se ptal na kliky. 1200 Kc/kus.
Asi bude ta klika ze zlata. Nemate nekdo levnejsi zdroj na ND?
Nejlepe nejaky e-obchod... -
« Re: Výfuk
Komplet celý výfuk jsem vyměnil v Polsku.Super.
Licenční výroba ROSSI - ISO 9001.Cena u nás 9.000.-(bez práce).Výfuk prodává i ELIT(cena 8.litrů )přesně na BRA 1.2 , v PL sem zaplatil 4.200.- i s prací+ výměna hadovce a to vše v autorizovaném servisu FIAT.!!!!
Při práci chtějí abys zízal na opravu (za sklem,káva ,křeslo)to nemá chybu.
-
« Re: Výfuk zklamal...
Adyn: Nevim kdo je prvovyrobcem, ale setril jsem
a koupil Walker... Mam radeji v aute klid, tak bych
sel radeji za 11 kKc do originalu (Beava 1.6),
nez za 8,5 kKc do mirne hlucneho Walkera. Sice ten hluk neni
tragedie, ale je vetsi nez s originalem. -
Adyn 06.08.03 17:35
« Výfuk zklamal...
Tak mě na mojí Marey téměr přesně po čtyřech letech odešel výfuk. Vcelku mě překvapuje, že tak brzy - auto bylo jednu zimu téměř neježděno. Taky mě překvapilo jak rychle definitivně odešel hned po tom co se prve ozval. Koncem minulého týdne sem tam na volnoběh zarezonoval ale zvuk nezměnil. Tak jsem si ho prohlédl a usoudil, že je čas na výměnu, než mi urezne definifivně a upadne. V pondělí vyjíždím do práce (od Hodonína do Prahy) a všímám si, že už i někde netěsní - změnil zvuk. No a na dálnici u Brna mi cca ve 140 km/h upadl poslední díl... Opět mě však potkalo štěsní v neštěstí protože zrovna zázračně kolem mě nebyl skoro žádný provoz, výfuk nezůstal viset pod autem ani se nevzpříčil a tudíž ani nepoškodil nárazník a pěkně odjel (to už jsem brzdil a tudíž jsme jeli chvíli zároveň) z levého pruhu do odstavného kde se zastavil na trávě přesně mezi sloupky svodidel. Nechci si ani přestavit co všechno by se mohlo stát, kdy by zůstal v levém jízdním pruhu a někdo se mu snažil vyhnout, nebo nedejbože přejel do protisměru!!! Takhle jsem zastavil v odstavném pruhu též, výfuk naložil do kufru a odjel. Byl jsem překvapen, že auto bylo nečekaně tiché (v nízkých otáčkách jsem vevnitř téměř nepoznal rozdíl) tak že bych klidně mohl pokračovat až do Prahy. Ale protože na autě stejně musím měnit čelní sklo (viz příspěvky níže) tak jsem ihned sjel z dálnice, protože můj dvorní servis je MotorTec v Brně. Tam jsem auto postavil na výměnu skla odjel vlakem do Prahy. A teď má otázka: Chci nejlépe originální výfuk (na Puntu jsem šetřil, pořídil neoriginál a auto změnilo dost zvuk) ale od dealerů fiatu stojí 13.800,- Kč. Když ho koupím na slovensku a vrátí mi DPH tak mě vyjde na naše na cca 11.500,-. Nevíte někdo zda lze sehnat výfuk od prvovýrobce za lepší cenu? Díky za info. -
« Palivový filtr
Pánové, potřebuji radu, jaký je palivový filtr na Bravu 1,4. Pasuje tam favoriťácký?.Potřeboval bych to vědět dopředu, protože filtr je u nádrže pod plastovým krytem a já nemohu mít auto rozhozeno 2 dny, takže musím nakoupit, rozebrat namontovat vyrazit. Díky za odpovědi. -
« Re:Prasklé čelní sklo
Mám Mareu sedan půl roku a protože poměrně dost jezdím po našich "kvalitních" silnicích, už jsem dvakrát dostal šutrem do čelního skla,jednou do světlometu a jednou do mlhovky. Ve skle se udělaly 2 lavorky,ale nepraskalo dál,ale pro jistotu jsem je nechal opravit pryskyřicí/500 Kč za opravu/. Originál podle barevného provedení stojí od 4500-9000 Kč. Ve světlometu je asi 3cm prasklina,ale nezatéká do něho,tak to zatím neřeším. Mlhovka praskla celá,ale zatím do ní také neteče. Vzhledem ke kvalitě našich silnic považuji pojištění čelního skla za NUTNOST. -
« Bez nadpisu
tak v technicaku mam barvu 484 modra metaliza. Ted po vylesteni auta kvuli svatby je obzvlaste hezka:-). V podstate je to jedno jake mame barvy, ale aspon nestoji rec. Ale prece jen mne to zajima, fakt jsem moji modrou u Bravy po vaceliftu v 99 jeste nevidel. -
« Re: brava
hmmmm, ale mimochodem jsem nikdy nevidel Bravu 1.2 v me modre tusim 484 ( doufam, ze to neni kod stribrne z Formana, to cislo mam proste v hlave ). Mou barvu jsem videl nekolikrat a vzdy to byla 1.4 12 V. 1.2 jsem videl maximalne ve svetlemodre metle. Tak at to jezdi. -
« Re: Koupit Mareu nebo neco jineho ????
to marea: Mareu WE 2.4JTD jsem kupoval na konci loňského roku a to po důkladných přípravách, takže ti k tomu můžu napsat romány. Tolik času ale nemám a tak zatím jen stručně (navíc leccos už jsem psal tady, případně v rubrice "Fiat Club", "Ojetiny - vše o nich" nebo v "Diesely - tipy a triky").
Napiš, kolik na to budeš mít peněz - s tím souvisí hodně věcí.
Obecně je ojetá Marea WE asi nadprůměrně dobrá koupě, co se týče poměru užitné hodnoty a ceny. V katalogu "Ojeté vozy 2002" dostala 2 (ze škály 1-5).
Pokud chceš jít do turbodieselu, tak rozhodně vol některý JTD - o litr menší spotřeba než u stejně velkého TD, lepší výkon, lepší zvuk (u 2.4JTD božskej - pošlu mpeg pokud máš zájem), lepší zimní starty, menší spotřeba oleje... Volba mezi 1.9JTD/77kW (1998-2001), 1.9JTD/81kW (2001-2003) a 2.4JTD/96kW (1998-2001) je pak už méně důležitá a záleží na tvých preferencích a taky na tom, co mezi ojetinama seženeš. Navíc pokud bereš Mareu s JTD, tak je jasné, že je to mladší model s řadou vylepšení.
Jinak ojetá Marea WE je podle mne taky docela zajímavá s benzíňákem 1.6 - slušná dynamika i spotřeba a hlavně se jich v ČR hodně prodalo nových (nejlacinější motorizace), takže ji můžeš koupit od prvního majitele a nebouranou (to bylo u mého 2.4JTD takřka nemožné). Jen se 1.6 víc naklání v zatáčkách, ale na druhou stranu v Praze asi míň odchází podvozkové díly než u těžkého motoru 2.4JTD.
Pokud máš zájem, tak ti pošlu svoje "tabulky na kontrolu ojetiny před koupí" - dělal jsem je právě před koupí mojí Marey.
Navíc jsem toho času taky pražák, takže ti tu svoji může někdy ukázat (včetně krátkého pohledu pod sukně :-)) a svézt tě. Tedy pokud budeš mít zájem a dokážeme se časově sladit. Já jsem si kvůli tomuhle "seznamování" (před koupí) na podzim 2002 půjčil Mareu WE 1.6 od Dojáčka. -
« Re: Prasklé čelní sklo
Ahoj Adyne,mě se talo totéž,a nechal sem namontovat neorig.sklo.Totální blbost.Sklo bylo levnější asi o 5.000.(mám je stejně pojištěná !!?)
Zelený široký pruh v horní části,výrobce XY,ale za dva měsíce vybroušený dráhy od stěračů !!!!!!!
To na orig.od Fiata za dva roky nebylo.Nech namontovat orig.nešetři ,jináč budeš nasranej jako já. P.S. už mám krycí dopis na rozbyté sklo.
-
Adyn 18.07.03 11:19
« Prasklé čelní sklo
V neděli mě takhle předjel na okresní cestě mercedes (osobák) a do skla mi ťukl kamínek. Okamžitě jsem se podíval jestli mi někde neudělal dírku. (Mám s tím bohaté zkušenosti...). Nikde nic nebylo tak jsem jel v poklidu dál. Avšak ráno - prasklina cca 20cm dlouhá od spodního okraje skla. Ten kamínek ťukl přesně pod stěrač, takže jsem ho původně neviděl, a jak to bylo u kraje skla tak se to začalo rozlízat. Jedinný mojě štěstí je, že mám čelní sklo pojištěno, takže v pohodě. Nechám si tam tudíž dát originální sklo (cena cca 11-16 tis.) Kdybych ho neměl pojištěno tak bych musel kupovat nějakej * za 3-5 litrů. Na sklech mám vyleptaný VIN kód, ale naštěstí jsem si v předvídavosti nechal udělat víc šablon a leptadlo mi ještě zbylo, takže vše uvedu do původního stavu. Ale hlavně proč to píšu. Máte někdo zkušenost s čelními neoriginálními skly od jiných výrobců? Nevlní se, nebo nemají jiný odstín? -
Adyn 17.07.03 15:06
« Re: Stěrače
Jinak dlouho jsem si myslel, že je nejlepší řešení cyklovače alá Favorit/Forman, kde se dal plynule měnit v rozmezi cca 5 - 30 sekund. Praxe mi však ukázala, že je to zbytečné a že to člověk jenom pořád nastavuje a nastavuje. V jednoduchosti je krása. Pevně nastavená předvolba cyklovače u Fiatů (cca 5 s) je téměř univerzální. Já mám v Marey 4, nebo 5 poloh a jen velmi málo se mi stává, že bych použil jiné než krajní. -
« Re: Stěrače
No tak to je na Brave taky, lisime se akorat v pojmu cyklovac - v bode 2. Ja si myslim, ze cyklovac je tehdy, kdyz muzes nastavit libovolne dlouhou prodlevu mezi stiranim. A to tam nemam, coz mi i pred lety tvrdili i v servise. V poloze 2 mi sterace stiraji, mezi stiranim mam asi 5 vt. prodlevu, kterou podle mne nemuzu menit. V tom pripade, pokud cyklovac mas, rekni jakym zpusobem nastavujes prodlevu mezi stiranim. Kdysi jsem si rikal, auto za 460 tKc a nema cyklovac, ze by to nakonec melo ? -
« Re: úprava ŘJ JTD
mfilip, jirkav: Bosal, Walker -- stejny *.
Bosala jsem mel na Crome, ted na Brave. Na te Brave
je v porovnani s originalem jiny (horsi) zvuk, takovy
hlubsi. Ovsem neni to tragedie, ale delsi trasy nejezdim.
IMHO nikde nepodfukuje, ale takhle blbe "rezonuje"
Posledni dil. Mozna nekdy koupim nejaky jiny, uriznu ho a
tenhle si necham do foroty. Jak je to s trvanlivosti nevim,
na Crome jsem na nich najel cca 20000-30000 km
a nejake zavazne ujmy na zdravi jsem si nevsiml...
Takze zivotnost bych neresil (stejne nikdy nebudu vedet "kolik by mi vydrzel original").
Ale ten zvuk je jiny.
No ale ta cena 22 kKc na 1.8 je fakt dobra :-)
To bych tedy koupil znovu klidne i toho Bosala. Ovsem me
ve Fiatu nabizeli vyfuk za 11 kKc. Ale neptal jsem se,
co je to zac. Predpokladam ale ze origos.








