Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Pro Silkena
a jakou máš spotřebu ? ( město / mimo město )
já mám totiž 9,15l 90% město, 10% mimo
a to jsem se snažil jezdit docela úsporně.
( S octavii 1.6 76kw jsem byl schopen za 7-7,5l na 100km. A když bych šel do extrému tak i méně. dle palub. počítače )
jinak jsem prováděl poslední měsíc větší pokusy na benzínu. Vždy jsem projel 2 nádrže na stejný typ benzínu. ( krom V-Poweru 95 )
Natural 98 - od OMW - auto bylo sice živější ale spotřeba pořád stejně vysoká. 9,15l
Shell V-POWER RACING99 - tak tohle byly vyhozené peníze, protože od V-POWERu 95 nešlo pocítit že by auto bylo živější.
Shell V-Power 95 - s tímto benzínem jsem najezdil asi 6000 km. Nárust výkonu oproti N95 docela sporný. Snad motor šel trochu líp do otáček. Bral jsem ho hlavně kvůli čistícím účinkům. Spotřeba o 0,3 dl/100 km nižší, ale to spíše bude nohou řidiče, nebo tím že nebyla taková zima, nebo jsem jezdil více mimo město.
Natural 95 ( normální ) od shellu - spotřeba opět stejná.
Tak si myslím, že marea asi se nedokáže přizpůsobit typu benzínu, a lze do ní lít popravdě cokoliv, kromě N91 a benzínů s benzínek typu Carrefour ( nebo jaxe -
« Re: Pro Silkena
a jakou máš spotřebu ? ( město / mimo město )
já mám totiž 9,15l 90% město, 10% mimo
a to jsem se snažil jezdit docela úsporně.
( S octavii 1.6 76kw jsem byl schopen za 7-7,5l na 100km. A když bych šel do extrému tak i méně. dle palub. počítače )
jinak jsem prováděl poslední měsíc větší pokusy na benzínu. Vždy jsem projel 2 nádrže na stejný typ benzínu. ( krom V-Poweru 95 )
Natural 98 - od OMW - auto bylo sice živější ale spotřeba pořád stejně vysoká. 9,15l
Shell V-POWER RACING99 - tak tohle byly vyhozené peníze, protože od V-POWERu 95 nešlo pocítit že by auto bylo živější.
Shell V-Power 95 - s tímto benzínem jsem najezdil asi 6000 km. Nárust výkonu oproti N95 docela sporný. Snad motor šel trochu líp do otáček. Bral jsem ho hlavně kvůli čistícím účinkům. Spotřeba o 0,3 dl/100 km nižší, ale to spíše bude nohou řidiče, nebo tím že nebyla taková zima, nebo jsem jezdil více mimo město.
Natural 95 ( normální ) od shellu - spotřeba opět stejná.
Tak si myslím, že marea asi se nedokáže přizpůsobit typu benzínu, a lze do ní lít popravdě cokoliv, kromě N91 a benzínů s benzínek typu Carrefour ( nebo jaxe to píše ), nejlépe kvalitní N95.
Spotřebu čistě mimo město : 7,2 litrů ( rychlost v rozmezí 90 - 130 km ).
No příští týden svíčky polezou ven. -
« Re: Rádio u Marey
Díky moc. Tlačítko je opravdu EXP a né EXT. Bouhužel předchozí majitel ho mačkal tak vehementně, až ho promáčkl. Tak, že nefunguje. A sním ani tlačítka 4ka a 5tka. Takže rádio vyšupačím ven, a mrknu na to. Zatím na to nebyl čas. Ono to radio dostat ven není taky žádna sranda. Nejvíce se mi osvědčily měrky na vůli ventilů :-) Jsou to takové tenké plechy. Z každé strany zarazím 2 ( do míst kde jsou plastové zobáčky a radio je lehce venku. )No ale než člověk na to příjde.. -
« Rádio u Marey
Tak mi to nedalo a šel jsem do garáže.Postup je následující - vedle předvolby 5 je tlačítko EXP.To zmáčkneš a držíš asi 3sec.Na displei naskočí volby. Šipkami u tlačítka BAND listuješ,až narazíš na IGN. Bude tam IGN ON. Tlačítkem předvolby 4 nebo 5 zadáš IGN OFF a na 3 sec.zmáčkneš EXP. Objeví se EXIT a je hotovo. Ještě k té spojce - při řazení zpátečky musím na to jít také velmi pomalu a šetrně. -
« Pro Silkena
Já mám Mareu 1,6sedan a když jsem ji jetou koupil,tak se mi to rádio také samo při startu zapínalo. Když se podíváš na letošní příspěvky z konce března nebo dubna,tak tam najdeš radu,jak na to.Jde to lehce odstranit,akorát si teď nemůžu vzpomenout,jak. Svíčky tam mám právě Champion,WXF 79,auto jezdí skvěle a i nynější studené starty jsou OK.Mám najeto 100000 a zatím nikde nic neskřípe ani nebouchá,snad jen na hodně rozbitých cestách. -
« Re: MAREA - radio
S tym radiom sa to myslim da lahko naparavit :-) Mna to tiez vytacalo az do nebies, ale cez menu som nastavil tusim AUTO SWITCH ON na neaktivne a bolo po probleme ..
sice hovorim o original radii s CD v Stile, ale myslim ze tam az taky rozdiel nebude. -
« Re: MAREA - svíčky
Ja jsem mel kdysi na Brave Championy, ktere jsem z o bav z jejich nezname hostiroie a doby pouziti vymenil za NGK. Zdalo se mi, ze motor nema idealni zvuk a v otackach, ze to neni ono. Koupil jsem nejake Brisky a auto jezdilo, jako se Champion. Ty NGK jeste mam, kdyby byl zajem. Typ najdu na pozadani, byly pro 1.8 16V, pro 1.6 muzou byt ty same. -
« Re: MAREA - svíčky
Vady a zápory :
1.
v upravých předních dveří něco lupe, myslel jsem že to bude reprák, ale nevypadá to. Jelikož je to velmi tichý zvuk tak mi to ani nevadí.
2. radio original FIAT s kazet. - celkem hraje dobře, ale co mi extra ničí život je : že při jízdě radiou vypnu. Na určene misto dojedu, jdu např. na oběd, poté se vrátím a jakmile zapnu zapalování radio opět naskočí, ikdyž nechci.
Ve favoritu jsem to na blaupunktu měl tak že si pamatoval poslední stav. Když jsem ho za jízdy vypl, tak bylo vyplé i po opětovném nastartování.
3. V ( nebo u ) levých zadních dveří neco bouchá, docela nahlas ( sem myslel že jestli to není bezpečnostní pas, ale není ), ale jen při přejezdu větších nerovností. Moc jsem to zatím nestudoval, může to být i něco v kufru. Přesně nevím.
4.řadící páka - v létě bylo vše OK, nyní když auto je promrzlé a stojí celou noc venku se stáva to : když řadím 3 rychl. stupeň, od řaď. páky se ozývá hlasitý chrochtavý zvuk ( prostě přesně tak jako když chrochtá dobře napapané selátko :-) Dělá to ta guma co je skrytá pod vrchní koženkou řaď. páky. Tak to zkusím nějak promazat nebo nevím. Ale je to čím dál tím horší, protože to už začína dělat i na 1čku a 5ku.
5. Řazení Rka, čili zpátečky - pokud zařadím rychle = pro mě normální pohyb = jak v octavii, favoritu atp = jde to přes zuby. U marey musím dát páku do mezipolohy asi aby zaúřadovaly synchrony, 2 sekundy ji tam nechat a POMALYM pohybem tam tu zpátečku dát. Pokud řadím rychleji tak to jde přez zuby . Dělá vám to taky ? Já totiž nevím jestli to tak má být, nebo je něco špatně :-)
6. Ukazatel paliva - no docela šoufl ukazuje. Prvních 100 km se nechcne z maxima. Poté začné klesat docela rychle. Když ukazuje přesně polovinu, v nádrži je maximálně 25 litrů ( to je polovina ze 63 ? )
7. Mlhovky - no nevím k čemu jsou ale do mlhy asi moc ne. Spíše na to aby mě ostatní v protisměru viděli. Mlhu prostě nepodsvítí neprosvítí..a když je mlha že by se dala krájet, jestli jedu s nimy nebo bez,z pohledu řidiče to ani nepoznám.
8. Aerodynamický hluk - při vyšších rychlostech 130 - a více se projevuje dosti hluk od odráženého proudu vzduchu.Myslel jsem že to dělají neor. stěrače. Dal jsem originál, není to o nic lepší. Tak to budou možná ty hagusy na střeše. Boční poryvy větru se projevují až syčením..
No tak teď ty klady :-) :
1. Podvozek. První mesíc se mi zdál docela tvrdý ( oproti octavii třeba ). Ale jsem si zvykl a jsem spokojen...
2. Po instalaci pneu 205/45 R16 to nemá chybu :-)na dané auto.
3. Motor - takový lepší průměr. Ale určitě je žíznivější než od octavie 1.6 74kw. Ono to bude tím že je to 16v, takže do těch 3500 ot. ten zátach není nic moc.Od 4000 do 5500 je to docela dobré, a dokáže vůz docela rozpohybovat.
4. Sedačky - boční vedení - mile překvapily
5. Nádrž - 63 litrů - velikost , tak akorát..Dáva autu slušný dojezd.
6. KUFR - nákladová hrana, sklápění nárazníku se mi velice líbí
7.loketní opěrka - jak u řidiče, tak i v zadu je. Není špatná
8. Dobré brzdy v základu. Popravdě, překvapily.
no je další spousta kladů, ale bych tu mohl psát do nekonečna. Prostě za ty peníze i přes některé problémy je poměr cena/vykon velice příznivý. A zatím koupě nelituji. Jak říkam ...přes zimu se to všechno ukáže.
perlička na závěr : asi po 6 tisícich mi prdla 10A pojistka. Projevilo se to :
- palubní deska absolutně mrtvá
- nešli používat směrovky
- nefugovala ABS
nevím proč se to stalo, možná pojistka byla špatná z výroby. Vyměnil jsem ji a zatím vše OK. -
Adyn 11.12.03 07:44
« Re: MAREA - svíčky
Já jsem teď na Marey svíčky měnil (v oficial servisu). Speciálně pro motory do Brav a Marey vyvinulo svíčky japonské NGK. Přesnou specifikaci ti sem napíši odpoledne, hned jak se podívám do manuálu. Vím jen, že mají dvě jiskřiště. V servisu mi ale dali Championy (byť v originálním balení FIAT) a ty se mi tolik nelíbí, ale nemám to objektivně změřeno. Je to jen pocit, že tam nejstou ty co tam byly původně atd. Pravdou je, že mi zároveň měnili výfuk, takže to v čem se motor chová jinak, bude spíš nový výfuk, že.
A co jinak. Jak jsi s Mareou spokojen? -
« MAREA - svíčky
Zdravím
jelikož mám mařenu teprve necelého půl roku, tak si nevím rady se svíčkama. Když jsem ji koupil, měla nalítano cca 35tkm a s původními svíčkami.Proto jsem se je rozhodl vyměnit, a dle katalogu www.brisk.cz jsem tam hodil ty tzv. tuningove. Označení mají PREMIUM ZC/ZS DR14ZC. Jenže to byla špatná volba. Mám na nich najeto 5tkm, prvních 1tkm bylo vše ok. I spotřeba, ale ta teď leze neúměrně nahoru ( a není to řidičem ). Mrkl jsem tedy na brisk...a neveřím svím očím. Nyní pro ročník 98 a více jsou doporučeny PREMIUM LGS, typ DOR15LGS. Tak tím mě fakt dostali. Nevím co si o tom myslet. Ale proto se ptám .. Jaké svičky pro mareu ? V úvahu připadají ty DOR15LGS ( ale do brisku se mi už moc nechce )a nebo jsem viděl DENSO IRIDIUM POWER ( 500 Kč za svíci je ale síla ). Máte snimi nějaké zkušenosti, ať nešlápnu opět vedle ?
-
« Re: Nějak to tady umírá
S tim umiranim se neda nic delat, kde se nic nekazi ( az na vyjimky ), tam se umira. Bravu jsem prodal nedavno, prodal jsem ji za rozumny kompromis svemu kamaradovi. Mam ciste svedomi, o vsem, co jsem vedeljsem rekl a verim ( lepe: jsem si jist ), ze bude slouzit stejne dobre jako mi. Prave jsem hned po prodeji resil prvni reklamaci: z ostrikovacich trysek voda pouze tece, zadni ostrikovac strika normalne. Takze se asi ucpala zpetna klapka za 25 Kc, podobne jako kdysi na hadicce k zadnimu ostrikovaci, takze pohoda. Mno a oktavka ? Starter uz mam opraveny, nasel jsem prave pres toho kamarada sice umazany, ale sikovny servis, kde mne oprava stala jen 500 Kc. A po posledni jizde Bravou jsem musel do diskuse nahodit dotaz, jak se pozna, jestli funguje turbo, protoze po jizde s Bravou mi subjektive nepripadalo, ze by rozdil mezi 83kW 16V a 110 kW byl adekvatni. Drive jsem tu psal o tom, ze Oktavka je lepsi v jizdnich vlastnostech, co se tyce komfortu, nerovnosti, motoricky, to je pravda. Ale u mne je obrovsky rozdil v pocitu pri jizde. Oktavie je takova komfortni, vlacna, zdanlive neochotna, nereagujici, cekajici na vypad, je fakt, ze se umi rozdivocit. Ale Brava ve mne zanechala pocit, ze vse u ridice je spravne, posez, dosah prvku, poloha pedalu, ucinek pedalu, reakce na plyn, citlivost na rizeni ( mne ten silnejsi ucinek posilovacu italskych aut vyhovuje vic ), zatimco Octavie je v tomto chladnejsi, jeste k ni nemam takovy vztah. Mam z ni samozrejme radost, jsem spokojeny, ale ten pocit z ni je jiny nez z Bravy. Mel byc byt maximalne spokojen, ze mam auto s klimou, pocitacem, rychlejsi, s mensi spotrebou apod., takova srdcova zalezitost jako u Bravy to porad neni, sice jsem obcas na Bravu klel, kdyz clovek nemohl povolit nejaky sroub, ale kdyz mi Brava 2 mesice stala v garazi, obcas jsem si znovu musel v hlave projit, jestli jsem udelal s prodejem dobre. Nectu to po sobe, tak sorry. -
Adyn 10.12.03 08:11
« Nějak to tady umírá
Nějak tady chcípl pes. No, zkusím nahodit nějaké téma:
Potkalo vás někdy vrzání oken na nerovnostech? A jak jste proti tomu bojovali?
Jak vám startovaly auta v těch mrazech co teď byly?
A co ty mFilipe, už jsi prodal Bravu? (Nebo radši prodáš Oktávu a vrátíš se ke značce?) -
« větrák chladiče pořád běží
Pánové prosím pomozte. Pořád mi běží větrák chladiče motoru (sahara). Problém byl před časem vyřešen v servisu resetem ŘJ klimy. Problém je v tom, že se po zapnutí klimy problém zase objevil. Nicméně ve fiatu bádají a nějak na to nemohou přijít. Problém je, že větrák je spínaný řídící jednotkou a není ovládán pouze čidlem teploty atd. Nejříve mysleli, že je to čidlo teploty vody, poté zase presostat (informace o tlaku v klimatizační soustavě). Nic nepomohlo a bádají naslepo. Nevíte, čím by to mohlo být? Nestetkali jste se s tím někdo? V ŘJ je zaznamenána hláška "neplatný signál". Připadá mi to na neprůchozí konektor, přerušenej drát nebo tak něco. Ale kterej, že? Je to 1.8 GT s aut. klimou r.2000. žel úroveň servisů mi připadá tristní. Díky za rady nebo alespoň přibližný tipy.
7thatom -
Adyn 14.11.03 08:00
« Servis
Tak jsem měl Mareu na prohlídce, výměně svíček, oleje a výfuku. Potěšili mě, nejen, že vše zatím vypadá v nejlepším pořádku, ale i tím, že jsem za práci v autorizovaném servisu platil 300,- za hod bez DPH. (U aut starších tří let, což už moje má, mají zvýhodněnou cenu). To jsou momenty, kdy si říkám FIAT forever!!!! -
« Klapka
Tak jsem jiz doskakal... Snad. O vikendu jsem klapku vycistil
a zda se ze to pomohlo. Uz to studene pri otackach do 2000 neskube.
Jestli nekoho zajima postup, tak (je to pro motor 1.6/16V)...
1 - Lokalizovat klapku na sani. Je to hlinikovy bazmek, vede
do nej tlusta gumova hadice sani a ovladani plynu. To hlinikove musime sundat...
2 - Pripravit si hadr a kousek dratu na privazani hadicek, kleste na spony, technicky benzin a dalsi hadr a hvezdickove sroubovaky.
4 - Povolit (sundat) vicko na nadrzce chladici kapaliny.
3 - Prestrihnout ci povolit spony uzkych hadicek kolmych na sani. V nich muze byt chladici kapalina (ale ne moc), tak pripadne ubytky zachytit do hadru. Uvolnene hadicky dratem zafixovat tak, aby z nich nic neteklo. Ale moc je nezvedat...
6 - Prestrihnout ci sundat sponu tluste trubky sani. Trubku sundat a oklonit smerem k prednimu sklu. Pozor, zespoda na ni mohou byt uchyceny dalsi kabely (aby se pri jizde neklepaly). Takze ty uvolnit ze spon a pamatovat si, kde ktery byl.
7 - Vyvesit tahlo plynu. Jeho vule je nastavena pruznou zavlackou, takze zavlacku sundat. Predtim si ale oznacte zub, na kterem byla. Jestlize si to nepoznacite, ci byla klapka hodne zasrana a pozice se po ocisteni zmeni, zavlacku usadime (viz konec). Na telese klapky pak lanko plynu z jezdce pohodlne vysuneme. Lanko plynu pak odehneme k baterii.
8 - Rozpojime konektory prislusenstvi na klapce (potenciometr klapky a volnobeh).
9 - odsroubujte 4 hvezdicky, drzici klapku na sani. Poznamename si umisteni tesneni mezi klapkou a zbytkem sani. Pozor at nam nic nespadne do sani :-)
10 - Ze spoda klapky je dalsi hadicka (podtlak). Tak u ni opet rozpojime sponu.
11 - Ted mame klapku v ruce. Umyjeme tesneni a vnitrek klapky (otevreme si ji jezdcem plynu). Ac se to nezda, i mala vrstva karbonu muze ovlivnit volnobeh.
Montaz:
1 - Umytou a suchou klapku (benzin se rychle odpari) nasadime na ni tesneni spodni podtlakovou hadici a zajistime ji sponou.
2 - Na klapku nasadime tesneni a klapku prisroubujeme (pozor na orientaci tesneni, dame ho tak, jak bylo puvodne).
3 - Nasadime zbyle hadice (dve na odvod chladici kapaliny, jednu saci) a zajistime je sponami. Prichytime k hadicim take pri demontazi uvolnene kabely.
4 - Umistime tahlo plynu. Nejdrive ho zahakneme na klapce a ulozime ho do drazky. Potom ho zajistime zavlackou na vymezovacim dorazu.
Zavlacku bud dame do pozice pred montazi, nebo ji umistime tak, abychom slyseli, jak v krajni pozici kovove dosedne klapka. Nenechavame ale tahlo moc volne.
Jak jem rikal, klapku jsem nemel moc spinavou.
Byl tam takovy slaby povlak (max 0,5 mm). Ale kdyz jsem ji rozebral, zjistil jsem, proc to vadi. Vlastni klapka se totiz v krajni poloze (pri malem plynu)
pohybuje tesne okolo steny, ktera se pozvolna oddaluje. Ale jak byla tato stena zanesena, tak tam v tom pocatku nebyl
takrtka zadny prostor. Potenciometr sice hlasil, ze je klapka nejak otevrena, ale
do motoru proudilo jine mnozstvi vzduchu.
Ted mi to jiz (snad) necuka, zvysene otacky volnobehu drzi dele (predtim mi velice rychle volnobeh padal dolu).
Takze kdo ma najeto vice km (ja mam cca 150000) a cuka mu to, tak hura do klapky :-)
(Samozrejme ze to cukani u vas ale muze byt necim jinym) -
wolff 04.11.03 11:43
« Bez nadpisu
Hele s tou klapkou...vybodni se na to - nepomůže to. Pokud se na to nevybodneš a pomůže ti to, tak dej vědět, ale dle mých zkušeností ti to nepomůže. Měl sem to rozdělaný (neměl sem po večerech co dělat, tak sem s hadříkem čistil kde co). Je to na normální šroubky (philipsy), jenže když sem to rozdělával, tak se mi ten šroubek kousl. Naskočil mi pot. Sedl sem do auta a šmahem do servisu. tam celej ten hliníkovej bazmek vytáhli a šroubek vyšroubovali. Byl tam totiž přilepenej, proto šel těžko vyšroubovat. Jiný překvapení tam není. Ale jak říkám, nestojí to zato. To už je lepší to prostříknout čistícím sperejem - prý existují...Ciao -
« Re: Zlatyservis Fiat Nordex.
mfilip: Když jsem měnil auto, se kterým jsem jezdil do jediného slušného servisu,
který jsem po dlooouhé době našel, tak bylo součástí mého
rozhodování i to, že značka auta by měla být taková, abych
do tohohle servisu mohl opět jezdit. Potřebuji
servisu věřit a nestojím o vyjebávání. Takže je smůla, že
jsi musel změnit servis. No snad ti to Oktávka jinak
vynahradí... -
« Re: marea 1,6 16V
Když už tu tu klapku zmiňujete... Čistil jste si ji někdo sám doma?
Zajímalo by mě, jak je přidělávaná na sání. Moje Brava 1.6
mi když je studená cuká v rozmezí do 2000 otáček.
Jakmile ji vytočím nad 2000, tak necuká a jakmile
se ohřeje, tak je také vše O.K. Na diagnostice prý
nic není...
No a tak jsem sundal před klapkou sání a koukal jsem
na klapku a je trošku špinavá. Nic moc to není (alespoň dle mého názoru), ale
když nic jiného nepomohlo (kabely ke svíčkám, svíčky, jiný benzín, testy čidel), tak
se připravuji, že bych ji vyčistil. Do servisu se mi ji dávat nechce, protože přes týden musím jezdit.
Tak bych si to udělal o víkendu sám...
No a jak je ta klapka uchycená? Na jedné straně je hadice sání, ta jde celkem dobře dolů.
Ale na druhé straně je ta klapka přišroubovaná na hliníkovou část sání. A jde mi o to,
jestli tam není nějaké těsnění, které mi praskne/roztrhne se až to
povolím a já ho pak o víkendu neseženu. Je tam tedy něco, nebo
je to kov na kov? A je tam jinak nějaká zrada, nebo stačí klapku sundat, vyprat v benzínu a zase vložit zpět? -
« Zlatyservis Fiat Nordex.
Tak jsem zamiril pred casem do prvniho, jakaztakz solidniho servisu Skoda na vymenu oleje. Vymenil bych si ho sam, ale uz behem koupe svitila kontrolka Servis Oil, mel jsem pred sebou delsi cestu pred vikendem, tak jsem si nechal vymenit olej. Nauctovali si 5 x 366 Kc za olej, 230 Kc za filtr a nejakych 320,-(!) za praci. No nic, radost z nove ojetiny mi zahladila skleb na tvari. Nedalo mi to, doma se podivam do chytre prirucky a zjistim, ze olejova napln je 4,5 l. No nic, tak jsem cvaknul 0,5 litru navic, no a co. Mam novou ojetinu a nic mne nerozhasi, mno a jak si tak lezim a nemuzu usnout, rikam si, sakra a co kdyz tam tech 5 l fakt nalili. Jdu se podivat, a zjistim ze mam v motoru asi 4 mm nad horni rysku. Protoze jsem mel pred planovanou prohlidkou stavu v jinem servisu, rikam si , nebudu se ted mazat, kdyz zitra jedu do servisu, reknu jim tam, at mi to upravi, nemelo by to prece moc stat, takova banalita, to prece musi udelat zadarmo. Mno to zadarmo stalo 120 Kc. Nanestesti mi nasli vadnou zarovku tlumenych svetel a tak mi ji za 60 Kc s radosti vymenili a nauctovali si za ni dalsich 79 Kc, pricemz v normalnich autodilech je za 49,- Kc. Mno a tak se mi posledni dobou dari. -
« Re: marea 1,6 16V
Má rada zní:zajeďte do servisu, nechte vyčistit klapku a okolí,dále čidlo teploty a tlaku nasávaného vzduchu a mělo by býti po problému.Mně to pomohlo.Brava jezdí jako šlak.
P.S.čistili u Dojáčka v Pha. , cena i s přehráním nejnovějšího softwaru 1.300 Kč (se vším všudy)
Máme v Česku nekvalitní PHM.
Ať to jezdí !!!! -
« Re: marea 1,6 16V
Možná budu vypadat jako blbec, ale co zkontrolovat kabely ke svíčkám? Mě to u starších aut vždycky pomohlo - a navíc v tom vlhku...;
K tomu kupé - zkus se podívat na moje fiat.mysteria.cz - do kupé a tam pak jsou odkazy na test a nějaký stránky... Bohužel většina testů už z netu zmizela atak zbyl tuším jen jeden, o kterém vím. -
« dotazek
Ahoj .. sorry za vpadnuti do rubriky. Mam nabidku na Fiat Coupe Turbo z roku 98 ze Svajcu. Ma nalitano 100 tisic (coz na CH neni vubec nic), 165 kW, modrej a udajne v super stavu.
Chtel bych se jen fiatistu zeptat - nemam s Fiatem zkusenosti a slycham spis negativni ohlasy. Mate nekdo zkusenosti s timhle autem? Co je tam za problemy? Spolehlivost? Pomerne dost jezdim na dlouhy streky a nerad bych zustal stat nekde uprostred poli ;-).
Diky! -
« marea 1,6 16V
zdravim fiatisty! Mám dotaz, jestli někdo z Vás má obdobné problémy jako můj kolega - marea 1,6 jako studená nechce chytat, nejvic ve vlhku v děšti. Jako teplá blafne bez problémů. Diagnostika v servisu údajně O.K. - nic nenašli. Takže babo raď. P.S. vyměnili jen svíčky, dělá to dál. -
Adyn 24.10.03 11:08
« Re:
A to se za jízdy nestane nic o čem bychom měli vědět?
Já mám například na autě nové čelní sklo. Sotva jsem ho měl čtrnáct dní, tak mi během dvou hodin vletěli do skla dva kamínky: Jeden co udělal prasklinu (na předchozích autech jsem měl takovou prasklinku cca jednou za pět let) a druhý jenom udělal dolík ve výhledu řidiče (ze zkušenosti podobný ďolík jednou za rok. Na dálnicích ve východním německu tak jednou za dvě hodiny :-)
Doufám, že tím veškerá smůla s novým sklem skončila!
Vím, že jako historka to není nic moc, ale aspoň sem někdo něco napíše!!! -
« Re: to mfilip
No, Octavka jezdi dobre, myslim, ze jsem spokojen. Jen u mne obcas pristane myslenka, jestli by nebyl lepsi diesel, zejmena kdyz vidim inzerat na Octavku ve stejne vybave s dieslem za stejnou cenu. ale rikam si, ze urcite nebude tak pekna jako ta moje, apod. No ale pak zjistim, ze jsem 30km do prace zajel za 5.3 l/100 pri prumeru 62 km/h a rikam si je to v pohode. Obcas si nostalgicky vzpomenu na Bravu, jeste je porad v garazi a budu ji muset asi trosku projet, protoze ji uz 3 tydny nikdo nevyvencil. Ono furt chcije a ja ji nechci zaspinit, kdyz je tak pekna. Octavka je zatim dobra, potreboval bych akorat podivat se na starter, protoze po nastartovani motoru ma starter zvuk, jakoby se tocil 3 vteriny naprazdno, potreboval bych vymenit ramecek rozvrtany o handsfree, koupit svetlo do kufru a podobne drobnosti. Toz asi tak. Zacina mne * jedna vec. Kdysi jsem Formana servisoval v NetCaru, coz byl takova sit mensich prodejen. Najednou jsem zjistil po koupis Octavie, ze se 2 nejblizsi servisy rusi a zustava v provozu nejstarsi v Chotebuzu, kde si nic moc nejsem jist kvalitou. Naproti tomu vznikl novy Fiat Servis v Ceskem Tesine. Takze takhle dopada rceni:"Musim mit Skodu, ta ma servis vsude.". U mne to plati pro Fiat. Do rubriky Octavie moc nechodim, protoze tam jsou porad zabomysi valky a furt se to tam mele o nicem. -
Adyn 09.10.03 19:16
« Re: Prodej ojetiny
Ještě pár údajů k prodeji ojetiny: Mě za mé Punto nabízeli v Áčkách 130 (bylo mi jasný, že přehání, ale moje interní cena byla cca 115) tak jsem si říkal, že dobrý. Když jsem tam s ním přijel s velkým techničákem v ruce, tak mi řekli 80, to jsem se jim vysmál, tak mě nechali 10min vyhnít a zvedli na 90. Tak jsem postavil auto do bazaru do komise se 4% provizí a auto šlo během cca 14-dní do světa za 122 (čistého jsem tedy dostal cca 117). Cenový rozdíl 27 až 37 tisíc proti ceně nabízené v Áčkách mi stojí za to si chvíli počkat a jít si vyřídit odhlášení pojistky sám. Když cenový rozdíl rozpočítám na hodiny, které jsem strávil navíc prodejem přes komisi, tak byl asi můj dosud nejlukrativnější hodinový výdělek. Jo prostě za lenost a pohodlí se hodně platí. Zejména v Áčkách :o) -
« Re: Re:
Když jsem prodával svoje letitý Tipo TD, tak už při pouhým kupeckým odhadu 15 let x aspoň 20 - 25 tisíc ročně (což bych čekal ročně u dieselu jako minimum) muselo být každýmu jasný, s jakým skoropůlmilionářem má tu čest. Tak jsem se divil, že po necelým týdnu mi z bazaru volali, že už je prodaný :-)
Ještě k Oktávce: co mi na ní hlavně vadí (nebudu omílat prostor na zadních śedadlech, odskakování v zatáčkách, skálu místo palubky a jiný notorický věci), že po cca 250 km (a víc) jízdy uvažuju o třítýdenní rehabilitaci v lázních, tak dolámanej jako z Oktávky jsem nebyl nikdy z jinýho auta. Vinou jsou asi pro mě hrozně krátký sedáky a divně tvarovaný opěradla. -
« Re:
To o tech 195tkm jsem psal ja. Me nejde o to stocenej, nestocenej, ale ojetinu (jakoukoli) se 195tkm bych si nekoupil. Jinak, ojetinu bych koupil jen u dealera, se serviskou. Radeji bych si priplatil a koupil drazsi, nez nejakou loterii v bazaru. Proste uz jsem takovej. Nejsem mechanik, takze bych se snazil riziko eliminovat. Samozrejme ne obejit, i dobre udrzovane auto se muze podelat. Jinak co se tyce prodeje. Taky preferuju bazar. Kdyz jsem prodaval feldu, tak jsem mohl na inzerat dostat tak 125tkc, v Ackach mi dali na ruku 115tKc a byl jsem happy. Nez poslouchat kecy, tohle odreny, tamhleto, tak jsem radsi ozelel 10 litru a prodal to bez jakychkoli starosti (zavady, prevod, jednani s 20 lidma apod.). Nehlede na to, ze bych i tomu primemu kupci musel dat nejakou slevu, takze zadny problem. Proste za zbaveni se starosti me to stalo. Podotykam, ze ta felda byla OK a dal bych za ni ruku do ohne, neborena, najeto poctivych 60tkm, serviska atd, ale jak rikam, podelat se muze vsechno. -
wolff 09.10.03 12:58
« Bez nadpisu
Když sem prodával Mazdu, tak to byl porod. Došel sem, že za těch pár ušetřených korun z ruky do ruky to nestojí a je to lepší prodat přes bazar. Zvlášť když tam někoho znáš. Taky, ze začátku se nikdo neozve a pak když trochu snížíš cenu, tak se lidi jen hrnou. Ale za ty kecy ver smyslu (13 let starý auto) má to klim?, má to airbagy?, a to bylo na přestavbu?, to bylo určitě bouraný?, aniž by to kdo viděl, to nestojí... Pokud to chceš prodat z ruky do ruky, dej cenu o 5000 nižší, než ja za podobnou v áčkách a prodáš to. Jinak ne. Zvlášť s tím, co to má najeto. Ale hodně štěstí. Fotku můžeš dát na www.motobazar.cz -
« Re: to mfilip
Když jsem prodaval svoji bejvalku Tempru 1.9TD, tak docela pomohlo pridat k inzeratu i fotku. Za dara byla jen v internetovy Annonci - ale pomohlo to. Auto bylo 12 let stary, par neopravenejch zavad, jinak stav asi lepsi prumer. Chtel jsem to prodat za cca 60.000 Kc (cemuz se tchan smal - ze nemam sanci). Zacal jsem na 70.000 a pri 65.000 (a fotce) mi uz zajemci trhali ruce. Kdyz prvni prijel, tak jsem ho seznamil s tema zavadama a dohodli jsme se na snizeni ceny na 60.000 Kc a bylo to. -
"-- skrytý --" 09.10.03 10:45
« Re: to mfilip
Jo, česká mentalita, a pozůstatek pamatování na škodovky 100 - 120, které byly po 100tis km když ne na odpis, tak aspoň na GO motoru... Nechápu, jak ještě dneska někdo může věřit těm báchorkám "to auto měl děda, on s tím moc nejezdil, a teď už se bojí, tak to prodáváme...". Stejně tak, jak někdo může věřit, že 10 let staré auto vyšší třídy má najeto pod 100tis km...
Někdo tu zmiňoval, že 195tis km se mu zdá strašně moc. Na škodovku určitě, ale na auto velikosti Bravy, s motorem 1,8??? Já se zabývám Peugeoty v dieselu - 200tis km je u mě "nový motor". Jenže auta s tímhle stavem tacho mají většinou min. 2x tolik. A nedělám si iluze, že u jiných značek je to jinak... Takže, mfilipe, asi budeš muset buď dost slevit, a nebo stočit tacho :((( -
Adyn 09.10.03 10:24
« Re: to mfilip
Kupci jsou tupci. Určitě se jim zdá že to má najeto hodně i když je to udržovaný a má to servisku. Radši si koupí auto se stočeným tacháčem na obligátních 90 tkm a bez servisky a budou spokojení jak dobře koupili auto po dědečkovi prodávajícího, který s autem jezdil minimálně:-)a móc o něj pečoval. Znám i ze svého okolí dost lidí, kteří takhle nakoupili a jsou spokojení jak dobře se jim zadařilo. Někdy mám pocit, že už kupci očekávají jako standard že jim auto před prodejem umyješ, vyluxuješ a stočíš kilometry:-(. Možná bys to mohl dát do inzerátu: Prodám Bravu najeto dle dohody:-) -
« Re: to mfilip
Hm, kurna trh je svine. Zkusim to jeste chvili s touhletou cenou a budu podavat inzeraty i do tistenych novin. V podstate mne neprodej stoji jen povinne ruceni, ale rad bych, abych to mel za sebou. Slevit muzu jeste dost, cim driv to prodam ( i pod svoji cenu ) tim driv, muzu dat penize do akciovych OPF, kde je podle mne ted docela dobra doba na investici a castecne mi to dozene ztratu. -
Adyn 08.10.03 08:25
« Re: mfilip
To mfilip: Já jsem jeden čas hodně přesedal ze svý Marey 1.6 do služební Oktávky 1,8 20V. A neustále se mi opakoval stejný zážitek. Když jsem sedl do Oktávky tak se mi líbila moc: pevná, po citu větší auto, silnější motor, jistější brzdy (kotouče na všech čtyřech) apod. Jakmile jsem ale sedl zpátky do svojeho měl jsem zase tyto pocity - svižná, mrštná, lehce ovladatelná, živější motor, prostornější apod. Je to zvláštní ale na svoje auto bývám přísnější než na cizí a tak se mi málokdy stane, že když sednu do nového cizího že bych nezapochyboval zda není lepší než moje. (To se mi stávalo i u mého Punta, když jsem přesedl do fungl nové Felicie :-) Jednou z výjimek byl Seat Leon, kde jsem byl vcelku nemile překvapen. Proč to ale píšu: Až se trochu nabažíš "zánovní" Oktávky, přesedni si zpátky do své Bravy a projeď ji. Zjistíš zcela jistě mnoho oblastí ve kterých je mnohem lepší. To jsem zjistil i u svého starého Punta do kterého když jsem přesedl cca po třech měsících ježdění s Mareou, tak jsem byl z něho zcela unešen a deset dní stála Marea nevyužitá.... -
« Re:
Počet kilometrů evidentně radši neuvádíš ;-) Ale tolik peněz bych Ti asi za Bravu z ´96 nedal. Ostatní auta jsou sice tak o 20 tis. dražší a Ty máš docela prima výbavu, ale holt je to Fiat...
PS: Ale nic si z toho nedělej, když jsem prodával Cromu, tak ji taky nikdo 2 měsíce nechtěl, když jsem ji pak konečně prodal, volali lidi jak diví ;-)
Dlouho jsem za ni chtěl 60tis i se super hliníkama, pak jsem ubral na 55 bez hliníků a šla pryč po dvou týdnech (za hliníky jsem pak vyinkasoval sedmičku ;-) - ale teď toho trošku, lituju, mohli stát ve sklepě pro dalšího velkýho Fiata). -
« Bez nadpisu
Jsem si dnes vsiml poznamky, na inzertnim servru, ze muj inzerat je zverejnen pouze na servru a ne v tistenem vydani. Zacinam byt lehce nervozni, ze zaden zajem. Jak vam pripada tento inzerat ? F Brava 1.8 ELX, 8/96, modrá met., ABS, Al kola Fiat, 4x el.okna, el. zrcátka + odmlžování, serv. knížka, úsporný (prům. 6.3 l/100 za 4 roky), spolehlivý vůz, po vzorném majiteli. Garáž., nekuřák, 100% interiér a exteriér. Záruka. Více na www.mujweb.cz/www/rockykrysa. 139.000 Kč -
« RE: theo
Jo, pro chip od Bitpoweru jsem v podstatě rozhodnut, občas jsou v Praze a tak tam přijedu, neboť jinak je to pro mně cesta přes celou republiku. Rozumím li tomu dobře, tak je to "pouze" SW přepsání parametrické mapy veličin v eeprom? Jaký byl subjektivní rozdíl a jak to vypadá na spotřebě, samozřejmě při zhruba stejném provozním režimu. 2.4jtd jede do 2000 otáček tak nějak jako by moc nechtěla, sice nezakouří ani sazi, ale není to podle představ. Od 2000 otáček to naopak letí jako raketa až do max. otáček. Je to super, s tím se dá jet i pomalu, kolem 70-80 a vychutnávat si ten plavný let. A náhradní díly uvidím, rozvoďák a kladky jsem nechal udělat u Fiata, ND mají a objednávají, dost věcí se dá sehnat normálně, případný velký průser bych řešil asi přes člověka,od kterého jsem ji koupil. Dělá hodně do alf a fiatů. Cena byla myslím dobrá, vyšla kolem 200 000 i s rozvoďákem a r.v 98, stav hodnotím jako vynikající.
PS: Já bych L. Themu ani něměnil, kdybych ji neslíbil. To je provozně levné auto, s minimálními opravami, udělám na ní všechno sám a to jsem s ní tady najezdil kolem 150 000 km. -
« Re: Žij dál
Mfilip> tak to vidis, mozna si mohl mit moje Stilo :-) Ne vazne, nevylucuji, ze se budu muset z rodinnych duvodu zbavit sveho mileho jeden rok stareho Stila, takze kdo vi, treba by se tu nasel nekdo jiny :-)Zatim to jeste neni uplne jiste, ale muze se to stat. Ne vzdycky jde v zivote vsechno tak jak bych chtel :-( -
« Spi sladce mfilipe
Taky Te zdravim, preji hodne spokojenych km s "nenavidenym" vozem. Tvoje prispevky jsem taky casto se zajmem sledoval. Ve skodovce je ta 1.8T asi nejlepsi volba z benzinu,jinej motor bych tam nechtel. Byl jsi rozumny majitel vozu, bez predsudku a jsem zvedav na Tvoje delsi zkusenosti s octavkou. Sam jsem byl uz taky nahlodan, uvazoval jsem o vymene svoji obstarozni Lancie Themy 2,5TDs, z r.93, protoze jsem ji neprozretelne slibil prodat kamosovi. Chtel jsem dodrzet slovo a proto jsem hledal nahradu. Nakonec jsem do okt. nesel, nesedela mi, mala, nepohodlna, misto tak pro dva a deti. Vzal jsem tedy ojetou L.Kappu 2.4jtd a zatim jsem nad miru spokojen, to i přesto, ze jsem zustal verny me spagetove znacce.
Nedivte se castym afektovanym majitelum značky škoda (vsech modelu), neboť za svoje penize (nekdy i posledni, zvlast ted, kdyz na to mate) koupili vec, kterou by jinak koupili o dost vyhodneji u jinych znacek. Co maji delat, dokazou Vam skutky i nemozne, aby ukazali ze maji to nejlepsi, co nase silnice nosila.
K priznivcum znacek koncernu Fiat - mate prosim zkusenosti z precipovani naft. motoru JTD, verze 2.4JTD zvlast, koho doporucit? Zatim mam favorita ve bit power z Vrbna, chci to zkusit, nebot potencial, ktery v tom motoru je si zaslouzi probudit. Dík.








