Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« ...mě nejde vůbec...
Ahoj, já jsem koupil Mareu v září, je z roku 99, taky nemám alarm a klíček jsem ani po výměně baterky s čidlem nesehrál. Tak přemejšlím o koupi extra dálkového asi za 1100,- /www.dstechnik.cz/.No ale nejprve se chci zeptat na zkušenosti s dodatečnou montáží, abych v elektrice něco nepodělal.Dík. -
« zlobi DO centralu u Marey
Nemate nekdo zkusenosti se zlobicim DO u Marey? Mam central s DO (ale ne alarm) a drivavejc pri otvirani 2x blikly smerovky a pri zavirani 1x. To blikani zacalo pred mesicem odchazet (obcas bliklo, obcas ne) a ted uz stabilne nefunguje. A obcas nefunguje DO vubec. Pak to jde otevrit centralne klickem.
Pred par dny dokonce nefungoval central vubec a musel jsem dvere otvirat klickem a dal rucne (a la stare dobre casy se Skodou 120 o:). Ale to jsem vyresil vymenou pojistky. I kdyz mozna ta spalena pojistka s onim zlobicim DO nejak souvisela. -
« Re: Rachotici ventily
Ciao, postupuj od jednodušího ke složitějšímu, nech si zkontrolovat nebo zkontroluj sám ventilovou vůli, stav vaček a uvidíš. Bude-li to dělat dál pak jistě to ostatní (diagnostika, olej ap.) Ale nepsals jestli se to vůbec do těch 122 tis km už někdy dělalo. -
« Re:
Já plně souhlasím s 1,6Dynamicem ;-) Myslim si, že je to o tom, jak se lidi o ty auta staraj. Ať si mám ale názor na statistiku TUV jakýkoliv, je v ní i hodně zajímavého. Např.: mezi 1-3 letými vozy je nejlepší Punto, další modely mají už mírný odstup. To by mohlo znamenat, že se Fiat zlepšuje. Další zajímavostí je, že se všechny modely a ž na výjimky drží v tabulkách "pospolu" - extrém je to u 4-5 let sraých aut.
Kdybyste chtěli vidět výběr z těch tří TUV tabulek, je u mě na [odkaz] -
wolff 05.02.04 14:36
« Bez nadpisu
No jistě. Já pochybuju o tom, že bych třeba osobně šel s autem (s jakýmkoliv) na technickou a neprošel sem. Myslím, že je to spíš výpověď o tom, jak se kdo o ty auta stará. Samozřejmě něco málo to napoví (Voyager), ale i tak...Proč tam není Modena, když je tam porsche? -
« Bez nadpisu
s tim servisem pred TUV to je zajimava myslenka. Ja uz jsem to rikal nekolikrat: ale TUV delal i test na 100 tkm a v nem vyhrala Brava. Tento test eleminuje ty chyby ve statistikach, ktere mohou udelat navstevy/nenavstevy pred TUV kontrolou, stejne taky nevylucuje, ze se nemuze stat vyjimka - par Brav asi fakt bylo srackovych. -
« Re: Snímače na couvání
Ad dobra spolocnost :-) A to je prosim pekne nemecka statistika. O ich "objektivite" hlavne pri porovnavacich testov som si uz obraz utvoril. Navyse vypovedna hodnota TUV je dost mala, pretoze nehovori nic o tom kolko krat je majitel s autom v servise pred TUV kontrolou. Z mojeho niekolkorocneho pobytu v nemecku som ziskal dojem ze majitelia VW sa o svojich milacikov staraju lepsie ako ti co si kupia Fiata .. -
« Re: Snímače na couvání
Ja jsem si na vanoce mel vybrat darek do 500 Kc a tak jsem si vybral snimac vzdalenosti pri couvani, ktery byl v Tescu v akci za 1300 na 600 Kc. Jsou to 2 snimace, montaz byla bezproblemova, vse je na konektory, je to zvukova signalizace a opticka ( 4 x LED ). Namontoval jsem si to vedle SPZ, protoze tam je dobry pristup zevnitr 5. dveri ( Octavia ). V praxi jsem s timto levnym snimacem hodne spokojen, funguje bezproblemove a mne osobne plne staci. Vzhledem k tomu, ze jej mam namontovany pomerne vysoko ( doporuc je myslim 35-70 cm od zeme ), tak selhava u nizkych prekazek ( kameny, rantly chodniku, apod. Bezpecne detekuje vzdalenost od zdi, aut a vetsich veci. Protoze ma jen 2 cidla ( originaly maji 6-8 ), zrejme by asi nedetekoval sloup ( znacku, stozar ), pokud by byl v hluchem miste. Protoze ale nikdy necouvam naslepo a snimac pouzivam pouze pro docouvavani ( znate to, zaparkujete, vylezete a zjisite, ze mate jeste 2 metry mista ) tak mi ta * za 600 Kc plne dostacuje. -
« Re: hlavy
to oddie:není zač. Vybíravej na značky moc není, zdá se dost logickej, samozřejmě, že mi to nedalo a ptal jsem se na žebříček. Takže na prvním místě by dal VW/!?/ a v kontrastu s tím BMW - nic moc. Fiati a pažouti střed pole. Jinak tvrdi, což má po dle mě pravdu, že jde o to, jak je hlava prošpikovaná- čím víc ventilů, a třeba i 2 svíčky na válec, tím méně materiálu a slabší stěny, takže nakonec 20V benzin může být horší něž 8V JTD. Což myslím odpovídá logice věci. Pokud jde o cenu, znova říkám, je to repas celé hlavy nejen jedné komůrky, zhruba kolem desítky.
P.S. Já se tady jinak ptal jak hlavy a fiaťáci!? -
Adyn 29.01.04 15:40
« Re: brzdy
Spokojen jsem velice. Knihu už studuji, viz níže. Svíčky jsem ještě nestudoval (jsou stále ještě festovně zabalené). Ještě si pořídím momentový klíč a už mě nic nezastaví....
Tak oprava: Naše matky by si rozumněly. Moje, ač nepracovala na poště, má též velmi vyvinutý smysl pro balení čehokoliv. -
Adyn 29.01.04 12:05
« Re: brzdy
To mfilip: Tak jsem si dnes vyzvedl balík a zaplatil dobírku. Tak se těš na peníze!
Balík byl zabalen opravdu důkladně a profesionálně! (Rozumněl by sis s mojí matkou :-)
Jinak už jsem v moudré knize našel i to jak je to s brzdami - šířka kotoučů bez větrání 11,8-12,1 mm - s větráním 19,8-20,1 mm. Ten rozdíl v tloušťce je značný, takže asi padá moje naděje, že by šly použít stejné třmeny...
-
« hlavy
To oddie: ta firma se jmenuje Serdi, onen chlapík Čapek, tel/fax 377 524 373, mobil na něj 603502871. Mám teď u něj jednu hlavu - Marie TD 100, bude příští týden hotová, byla prdlá do komůrky, aktuálně ji nepotřebuji, kdybys o ni stál /nebo kdokoliv tady/ dej mi vědět, buď tady nebo na binar@email. cz. Jinak dává na ně rok záruku a je to dobrá práce. Ciao! -
"-- skrytý --" 29.01.04 07:52
« Re: hlavy
... panu Houškovi jsem koukám lezhce zkomolil jméno... RIBI: dáš sem ten kontakt do Plzně? Mám tu jednu hlavu, je prasklá na dvou místech v můstcích - do sacího kanálu. Ještě nevím co s ní, možná jí hodím do sběru, možná bych jí dal tomu odborníkovi na zkouknutí a vyjádření, jestli to má cenu. -
Adyn 28.01.04 13:12
« Re: brzdy
Tak tak u Marey je to tak že 1,6 manu 257 nevětrané a 1,6 aut. větrané. (Do posledních modelů se dávaly větrané i do manuálu).
Zkusím se zeptat ve svém servisu jak budu mít čas a dám samozřejmě vědět.
To mfilip: Dnes jsem našel ve schránce výzvu z pošty, že si pro to mám přijít. Takže to došlo ještě celkem brzy. Od Smartklubu jsem si nechal poslat poštou sekeru. Odesílali ji 15.1. do 23. ještě nepřišla... -
« Re: brzdy
Brava 1,6 ma nevetrane o prumeru 257mm, 1,8 ma vetrane taky 257 mm. Melo by stacit prehodit trmeny, kotouce a desticky. Zkousel jste to nekdo, kolik chteji za tremy na vrakacich? Taky mi prijde, ze ty brzdy jsou trosku slabsi (hlavne pri opakovanem brzdeni). -
Adyn 28.01.04 08:03
« Brzdové kotouče
Zvažuji, že bych na své Maruš vyměnil původní brzdové nevětrané kotouče za větrané. (Čekám, že je co chvíli budu muset vyměnit tak jak tak. mám už 108tkm na původních kot. i destičkách) Předpokládám, že větrané budou širší, takže se obávám nutné výměny i čelistí, či třmenů. Máte s tím někdo zkušenost? Co je potřeba všechno měnit a na kolik to případně vyjde?
Větrané chci zejména proto, že nyní jezdím hodně po dálnicích a když pak z vysokých rychlostí musím hamptnout před kolonou, či nehodou na brzdu tak mám pocit že ty kotouče shoří...
Jo a kdyby někdo věděl zda je možná a na kolik je náročná případná výměna zadních bubnů za kotouče, tak bych to ze zajímavosti rád věděl.
Díky za případné info.
-
« hlavy
Pravda je jedna, že opravit hlavu není žádná legrace. Když jsem slyšel tu technologii, tak je fakt, že v maštali na koleně už dneska opravovat nelze, a bohužel většina tzv. odborníků to tak do dodnes dělá. Zásadně se musí prohlídnout celá hlava, vyházet všechna sedla, /mimochodem ventily se už na pastu dávno nebrousí/, komůrky, a většinou se už nevaří, ale trhliny vylejvají. No prostě věda. O tlakování nemluvě. Jinak ten odborník sídlí v Plzni - kontakt na něj mám. Dělá jen hlavy. -
« hlavy
K těm hlavám: měl jsem Mareu TD 100 a měl jsem asi takovéto trampoty. Prvně došlo k proražení olej.vany - dodnes nevím jak/žena/, auto se přidřelo, zákonitě ohřálo a odešla hlava. Praskla do komůrky. Sehnal jsem repasovanou - o ceně raději nemluvím, vydržela rok. S autem teď jezdí kolega - tomu odešel termostat, auto se ohřálo, termostat se vyměnil, nějakou chvíli to jezdilo, ale pak to začlo foukat do chladicího kanálu - hlava prdla. A co teď? Nová hlava - JPH Praha držte se 57 tis., repas. kolem 25, neoriginál do 30 tis. Naštěstí se dá vše opravit, ale záruka vždy s otazníkem - takže jsem začal peripetii až jsem narazil na skutečného odborníka a držte se hlavy opravuje až ve Francii a radi druhovýrobu nikdy nekupovat - prý Španělsko. A co vy? Ciao -
« hlavy
Tak už jsem zase tady, omluvouám se, že jsem dlouho nedal vědět, ale nějakej čas jsme nebyl doma. Ta Marea Weekend, co jí blblo startování je už O.K. - byl tam nějaký kraťas pod přístrojovkou a baterka si brala víc než bylo zdrávo a nechtělo se tomu starovat a baterka promptně klekala. Jinak pro informaci všech - auto bylo jak jinak než bouchlé- takže v té desce určitě už někdo úřadoval - mimochodem chybí tam pytel. No, ještě že to není moje. Ale o co se chci ještě podělit, koukal jsem tak po této kafírně a nikde žádné téma o hlavách motorů. A jelikož mám docela i vlastní (bohužel) zkušenosti jak jinak než s mareou, zajímalo by mně, jak jsou tam jiní. Ono totiž s hlavami je to v ČR víc než tristní - nikdo či témeř nikdo to neumí spolehlivě opravit. A hlava je srdce motoru, blok vydrží. Tak co, jaké jsou zkušenosti? Ciao! -
« Re: repro
Myslim, ze bys vytahnuti radia zvladl, nicmene podivej se do pojistkove skrine, sdruzeny konektor pro radio by mel bily, podle barvy kablu k zadnim repro jej musis poznat. Ja jsem radio vyndaval pomoc 2 noziku, kdyz jej na jedne strane vypacis a posvitis baterkou, uvidis plechove pracky, tema nozikama je zkus vyhnout a povytahnes 1 stranu. Ja radsi totiz pote, co jsem videl vyndavat radio v servisu, udelam vestsinou sam, pokud na to satcim, protoze vim, ze vetsiho nasili nez v servisu nejsem schopen. To radio a palubka vydrzi fakt hodne. -
« Re: Zadní repro u Marey Weekend
Ony tam kably jsou, ale vedou jen do pojistkove skrine. Tam je konektor od radia, ktery zrejme nebude pripraven na 4 repro. To byl muj pripad - mel jsem nejzakladnejsi typ radia jen na 2 repro - kdyz mi Bob_ poslal lepsi radio na 4 x repro, musel jsem to napojit. Celkem mne to taky zklamalo, ze to je priprava-nepriprava na radio. -
Adyn 19.01.04 10:01
« Re: Zadní repro u Marey Weekend
Jarousovi: Ty káblíky co vednou k zadním reprákům jsou odpojeny. Když vytáhneš rádio z palubovky tak máš na výstupu z rádia mezikonektor, který odpojuje zadní repro a kříží dvoje přední repra aby byl plastičtější zvuk. Když ho vyhodíš pojede ti zadní repro. (U některých rádií se ještě musí v menu exp aktivovat Fader). -
"-- skrytý --" 17.01.04 16:03
« Ovládání radia na volantu
Mám od srpna loňského roku Mareu Weekend 105 ELX s motorem 1,9 JTD/77kW,rok výroby asi 2000 dle TP.Od začátku mě nejde ovládat radio na volantu.Nevíte někdo ,kde by mohla být chyba?Jak poznám jaký je tam typ rádia,když na něm není žádné číselné označení?Jinak jsem s vozem moc spokojen. -
« Kolísá mi volnoběh
Kamarádi, poraďte! V září jsem koupil Weekend 1,8 a jsem s ní spokojen, ALE opakuje se mi kolísání volnoběhu /700 - 1500 po zahřátí motoru/. V servisu naznali, že je to škrticí klapka, vyčistili ji a měsíc to bylo O.K. Teď to začalo znovu, co s tím ? -
« Bez nadpisu
Vyprodej skladovych zasob pro 1.8 16V: KN filtr do boxu, 30 tkm, p.c. 2000 Kc, nyni 1000 Kc, svicky NGK, 100 km, p.c.170 Kc, nyni 90 Kc, knizka "Jak na to Fiat Bravo/Brava", p.c. 600 Kc, nyni 300 Kc, vzhledem k bezporuchovosti Fiatu, jako nova.Kdyby neco, sak vite co. -
Adyn 05.01.04 14:21
« Re: podobnost Bravo/Brava - Marea?
Rozdíly Bravo/Marea: (už jsem je popsal i v prvním příspěvku k Marey v fiat.mysteria)
Na první pohled se zdá, že Marea je jen Brava s kufrem (často to taky "odborní" novináři tvrdí) a rozdíly začínají až za B sloupkem. Opak je pravdou - z karosářských dílů má Marea s Bravou shodné jen přední dveře a kapotu motoru. Nárazník je jiný (více vystrčený a širší) a i přední blatníky jsou širší a mají jiný tvar blinkru
Přední náprava má větší rozchod a zadní je konstrukčně také jiná. Obecně je Marea naladěna více na pohodlí.
V interiéru je hlavním rozdílem jiný středový tunel, kde je u Marey přívod vzduchu k zadním místům. Do faceliftu v 99 měla Brava kratší přední sedáky, potom tam dávaly ty z Marey.
Co se týká ovládání tak o nějakých významějších rozdílech nevím.
Jak jsem kdysi slíbil to oscanování a pak se na to vyto tak s jejich kopírováním nemám problém. Kdo máte zájem tak mi pošlete email na adyn@email.cz ať vím kolik kopií mám udělat. O ŽÁDNOU FINANČNÍ ODMĚNU NESTOJÍM!!! - Jinak manuál mám na Mareu sedan po faceliftu - čili 99. Manuál k rádiu je v něm však ke starším typům, ale udělal jsem si kopie z manuálu novějšího, takže i ty poskytnu.
-
« podobnost Bravo/Brava - Marea?
...honba za manuálem mě dohnala (diky tipům některých z Vás) k vydavatelství kopp z budějic, ovšem mají manuál vč. servisního na Bravo-a, na Mareu nemají a tak se ptám zkušených fiaťáků - jsou tyto vozy výrazně technicky podobné???pokud ne, tak v čem se liší -
Adyn 31.12.03 09:05
« Re: fiat marea - manuál
Ta "dobrá duše" jsem já. Úmysl mám dobrý ale bohužel díky své povaze jsem se na to zatím vy**al :-( Podařilo se mi zatím nascanovat jen pár stránek, ale strašně dlouho to trvalo, takže mě počáteční nadšení opustilo. Kdyby to šlo tak lehce jako na kopírce... -
« fiat marea - manuál
tak jsem tady nový...mám FMWeekend 1,9TD a chybí mi manuálek, našel jsem ve starších příspěvcích takový příslibeček, že nějaká hodná duše jej naskenuje a někam jej šupne, prohlídl jsem si i www.f.myst. a prozatím jsem jej nenašel....tak se nesměle ptám jelipak někde kýžený manuálek v CJ či AJ k mání???? děkuji dopředu za zprávu a event. kontakt cpolasek@seznam.cz -
"-- skrytý --" 22.12.03 08:39
« Re: Odběr v klidu
Tak jsem to meril presneji a uz vim i cim to je, protoze by to mohlo potkat i nekoho jineho uvadim - v klidu je to 280mA. Z toho cca 200mA dela CD autoradio Roadstar, pokud nema sundany predni panel (i kdyz je vyple a nic na nem nesviti). Jakmile se sunda, poklesne odber celeho vozu na cca 100mA, coz je sice dost, ale vzhledem k mnozstvi doplnkove el. vybavy se s tim uz smirim -
« Re: Re:Marea
no já mám kola alessio 16" a pneu 205/45 R16. Taky jsem řešil jestli 15" nebo 16". Původně jsem chtěl zůstat u patnáctek, ale pak se ve mě co zlomilo a vzal jsem ty 16" ( on rozdíl na discích 500 kč/ks není tak strašný )Každopádně pokud přezuješ z 14" na 16", dostaneš docela jiné auto. Jak po stránce vzhledu ( o tom netřeba debatovat ), tak po stránce jízdních vlastností. Hluk - měl jsem 185/65/R14 GoodYear Eagle Ventura vs. 205/45/16 Barum Bravuris FR. Možná jsou tišší ty goodyeary,ale jen nepatrně. Řeknu to asi takto. Vždycky slyším dříve hluk z motoru než od kol. 2. KOMFORT PRO CESTUJÍCÍ - tak to jde velice poznat. Auto jer mnohem tvrdší. Na ceste jde cítit jakýkoliv železniční přejezd, nerovnost, kámínek. Popravdě cokoliv. 45tka guma je nízkoprofilová. Schopnost absorbovat nárazy je nulová. Taky mám přední pneu nafoukané na 250 kpa, zadní na 205kpa. Aquaplaning - záleží na vzorku pneu. Ale, čím širší pneu, tím je to horší. A teď to pozitivní. Brzdný účinek. excelentní. Auto sedí na cestě jako přibyté. Rozjezdy do křižovatek. O průjezdech zatáček nemluvě. Takže i přes veškeré zápory ( a to jsem nepsal o tom , že řízení, ložiska, silentbloky, tlumiče dostávají mnohem více zabrat ) jí volím 16náctky. Pokud by jsi chtěl pošlu foto. Jak vypadají na kombíku. Každý mě zrazoval od barumek. Ale ja je i tak koupil, a vím že jsem udělal dobře. Na vodě nejsou špatné. Tiché jsou taky ( uznal i známy který mě od nich zrazoval ). Snad nevýhodou je nižší životnost ( odhaduju u mě tak max. 30 000 km. Ale ono to záleží na stylu jízdy a hlavně na tom zda jezdím po městě nebo ne.) A co hlavní ? Za cenu jedné pirrelky dostanu dvě barumky. Takže poměr cena/výkon, barum jasně vede. Málem bych zapoměl. Spotřeba se mi zvedla o půl litru. Ale přesné výsledky budu mít asi ve středu ( dotankuju a spočítam ).Měnil jsem totiž svíčky. ( 2 totiž byly špatné ) Taxe uvidí. Jinak na motoru 1.6 16v jsem výkonově nepoznal že by se auto více vleklo, bylo línější tebo něco v tom smyslu. -
« Re:Marea
Abych to upřesnil,já mám 1,6 sedan z r.1999. Se spotřebou jsem spokojen,dálky při svižné jízdě/asi 130/se zapnutou klimou do 6,5, couračky v létě 7,0 a teď v zimě 7,8. Přes 8l jsem ještě nikdy nešel. S mfilipem souhlasím,také jsem zkoušel různé benzíny,vždy alespoň 2 nádrže za sebou,ale vždy bez měřitelných rozdílů. A teď prosím o radu - mám 14´kola/185/65/ a nevím,zda jít do 15´/195/55/ nebo 16´/205/45/. Máte-li někdo zkušenosti typu-širší kola=vyšší hluk,vyšší valivý odpor/spotřeba/,větší namáhání náprav atd.,dejte mi vědět. -
« Re: MAREA
Ohledně toho naklánení. Mě se MAREA naklání minimálně. Jaké pružiny tam mám, to nevím. Jelikož původně jsem měl kola 185/65 R14 náklon nešel moc poznat, protože dříve začli hvízdat kola. Po instalaci 205/45 R16 se marea naklání trochu více. Ale to už jsou stejně v zatáčkách taková přetížení že to člověk neregistruje :-).
Každopádně mohu-li porovnat podovzek s octávii, tak marea jej má mnohem tvrdší ( alespoň ta,kterou mám ). Oktáva jej má za to ale komfortnější. Popravdě největší změnu udělala ta kola a široké pneu. Ono přeci jen 4 cm na šíři už jdou poznat. S 16náctkami si už lze docela dovolit dost věcí. KUFR. Co mě na něm vadí. Jsou ty podélné plastové lišty na podlaze. Jakýkoliv náklad, který dám do kufru klouže po lištách ze strany na stranu.To trochu pánove z FIATu nedotáhli. Jinak mám samozřejmě KOMBI ( jak jinak ) a rok výroby 2000. S tím černým lakem přesně tak. Otázka je co to vydrží. Měl bych stím něco taky udělat. -
« Re: MAREA
to silken: Marea 2.4JTD/96kW/305Nm se delala a prodavala v letech 1999-2000 (nekde prodeje dobihaly jeste v 2001). Ten petivalec predchozi generace (2.4TD/92kW/265Nm, 1996-1999) byl na konec devadesatych let proste zastaraly motor se vsim, co k tomu patri (vyssi spotreba, vetsi turboefekt, horsi zimni starty atd.). Ale stejne to byl od Fiatu pozoruhodny pocit, ze daval do auta nizsi stredni tridy dieselovy a benzinovy petivalce. U Stila od toho bohuzel v dieselu uz upustil. Nejspis to do Marey davali proto, aby mohli tvrdit, ze je na rozdil od Bravy auto stredni tridy (a ze nahradila "ukoncenou" Cromu). Dnes se jiz smirili s tim, ze Stilo je sakumprask nizsi stredni, takze dieselovou motorizaci omezili.
Ten muj kousek je taky bouracka, ze Svycarska, rok vyroby 2000. Motor 2.4JTD ma sice krasny zvuk, ale zas takovy delo to v mym pripade neni. Dost mozna, ze to pro svycarsky trh priskrtili, aby plnili Euro-III (?). Normalne ten motor byl Euro-II. Nebo tam mam nejaky pridreny turbo, kdo vi? Az budu mit prebytecnych 15 litru, tak necham udelat u Bitpower chiptuning a pak se uvidi.
Jinak s Mareou WE 1.6 jsem se projel pred rokem, kdyz jsem se pripravoval na koupi moji ojetinky. Docela se mi ten motor libil. Co se mi ale nelibilo, bylo jak se auto naklanelo v zatackach. To moje 2.4JTD sedi o hodne lip (asi diky tezsimu motoru a tuzsimu perovani). Kdybych mel 1.6, tak bych premyslel o silnejsich stabilizatorech.
Co bych ti jeste doporucil, mas-li to v kombiku, nechat si pred zavazadlovy prostor instalovat sit. Stala mne cca 2000 Kc a muzes pak nakladat kufr az po strop a nemusis se bat, ze ti to pri ev. kolizi urazi hlavu. U ty site ale zalezi na tom, jakej mas rok vyroby - u starsich neni priprava na uchyty.
Co se tyce antikorozni ochrany, tak se mi moc nelibi ochrana prahu. Je tam normalni cerny lak. Takze kaminky odletujici od prednich kol tomu davaji pekne zabrat. To Tempra mela na celych prazich silny nater nejaky cerny plasticky barvy. Coz se chystam udelat i u Marey. Jinak ta cena za vyfuk je normalni a taky je bezny, ze se to opravuje po kouskach.
-
« Bez nadpisu
Ja uz jsem to nekdy psal, ale musim napsat svoji zkusenost, ze za 200 tkm co mam na ruznych autech najeto jsem nikdy nenatankoval takovy benzin, po kterem bych si rekl, ze to nejede, ze uz tady nebudu nikdy nakupovat. S cim jsem se ale setkal, je to, ze u nekterych pump natankuju do 10 litroveho plechoveho kanystru i 12 litru, zatimco jinde jen 11.2 a ani o kapku vic. Na polsky benzin, absolutne noname pumpa na dvore u hnoje, najeto pres 15 tkm a spotreba byla stejna, jako 15 tkm u Benziny, OMW. Stejne tak neni rozdil Carrefouru ( mimiochodem na stojanech je napis, ze PHM dodava OMW ) a ruznych neznackovych oproti "znackam" Shell apod. Potvrzujou to i zpravy Ceske rafinerske, ze se podlili 70% na celkove spotrebe v CR, zbytek se nedovazi ze zapadu, ale ze Slovenska a z vychodu. Jediny benzin, ktery se k nam dovazi je V-Power z Rakouska. Jinak jsou vsecky benziny ze stejneho zdroje prodavane v jinych sitich. Takze asi tak. Reknu vam, ze mam taky lepsi pocit ze drahy Shell lip jezdi, ale u mne to je placebo efekt. -
« Re: MAREA - svíčky
jéva..2.4 JTD ? Tak to musí být bezva. Jízdní vlastnosti atp.Ten kroutící moment je impozantní. Ty máš tolik nm na volnoběh jako já na plný kotel při 4000 ot./min. Docela sranda. Já ale myslel, že se dělala 2.4 jen v TDčku ( tuším necelých 100kw, 305 nm krouťák ) . 1.9 jsou JTD ale že by 2.4ka ?
Jaký to máš ročník ? Jinak ty vady co jsem popsal nejsou tak závažné...jak to nerezne, motor, převodovka, brzdy, elektrika jsou ok, tak jsou to drobnosti. Ale štvou. "Chrochtání" vyřeším zítra. A navíc já kupoval bouračku, takže i s těmi drobnostmi počítam. No on přechod z Favorita 135 r.v. 90 na MAREU r.v. 2000 je docela velice příjemná záležitost. Takže jsem spokojený zatím. Jen mě trošku dostal ten výfuk. ( po pročtení přízpěvků ) Ta cifra ( 11tkč) je docela nepříjemná. Ale myslím že by šly ty zrezivělé části odřezat a nahradit je novými částmi výfuků. Slyšel jsem že se to tak dělá. No naštěstí ten můj je docela ok. -
« Re: MAREA - svíčky
to Silken: Hezkej příspěvek. Taky mám Mareu WE (ale 2.4JTD) a z těch tvejch "vad a záporů" můžu podepsat "5" (i když 2 s čekat před řazením zpátečky nemusím - stačí ji tam šoupnout jemně) a "7" (dost nevýkonný mlhovky). Jinak ostatní mě netrápí.
Z těch kladů je super sklápěcí hrana zadního nárazníků - v zimě na horách se na ní perfektně sedí při přezouvání přaskáčů (po sklopení je čistá - na rozdíl na jiných kombíků, kde by to člověk musel pokaždý utírat nějakým hadrem). Škoda, že tuhle vychytávku Fiat u Stila MW opustil. Jinak u mýho auta se mi moc líbí ovládání rádia na volantu a řada dalších věcí. Na papír jsem si kdysi srovnával svoji bejvalku Tempru a Mareu a asi v 10 věcech byla lepší Tempra a asi v 50 Marea.








