Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Bez nadpisu
kolik to koštuje ?
kolem 8 tisíc...pokud někoho ukecáš tak i za koláče...náklad materiálový je kolem 50 kč :-)
Jinač Já bych do motoru 1.4 nikdy nešel..Měl jsem to čest řídit ( Bravu ) a je to otřesná sračka. Ten motor je naprosto oničem. Najel jsem sní asi 80 km, a bylo to utrpení . Z 1.6 16v se to nedá srovnat. Alespoň ten co mám v mařeně :-) Jiná třída
Originál servis to nedělá. Ten se distancuje všemi způsoby , od tohoto zákroku :) -
« Re:
U toho přechipovaní...jak jde poznat rozdíl.....jaké to je když se to přechipuje ?
Pokud máte mareu s klimou ...stačí si zapnout klimu...pojezdit, pak vypnout.... takže citíte ten rozdíl
po přechipování mi mařena jezdí s klimou asi jako před chipováním bez klimatizace. -
« Bez nadpisu
no, palivoměr u mařeny week. je docela zajímavej... Já ujedu cca ...130 km, než vůbec zaznamenám pohyb :-) ručičky... a pak už to fičí dolů stejně rychle..nejrychlejší pád je od poloviny nádrže do čtvrtky ( dle ukazatele na palubovce. ) Každopádně mám odměřeno , že pokud mi ukazuje mařena půl nádrže je plné ...je tam cca 20-23 litrů :-) Víc ani náhodou. Jinak spotřebu mám 8,5 litrů ve městě. A to nijak moc nešetřim.
Nedávno jsem ji nechal přechipovat ( benzín 1.6 16v 76 kw - na cca 85 kw, 170 nm ). Takže podle prvních výsledků je spotřeba je trochu nižší než byla. Ale to bude asi tím že jsem začal jezdit na Natural 98.
Jinak po přechipování autko tahá hodně více odspoda. Fpoho po městě jezdím na 5tku od 1400-1500 ot./min a motor vůbec nevybruje.Nárust krouťáku jde cítět tak kolem 2500 ot. Při 3500 ot. to tahá asi jako při 4000 ot. když to nebylo chipnuté. Jinač max. výkon motor dává při 4400 ot. min...a točit to má smysl to 5500 ...víc určitě ne.
Skráceně řečeno, tak kde jsem předtím jezdil na 3ku, jezdím nyní na 4ku ( stupeň ).. S pětkou se relativně pěkně zrychluje již od 60 km..
Takže jsem vesměs spokojen.
Takže později přesnější údaje o aktuální spotřebě napíšu. Je třeba taky říct, že 1/3 měření byla zaplá klima, mám 205/45 R16 kola ( to taky udělá na spotřebě :-) a mám mareu r.v. 2000 ( má už tu novější palubovku - kulaté budíky ).
Svíčky jsem vyměnil originály za Brisk Premium LGS ( DOR15 LGS ) Najel jsem na nich 10 tis. km, a byla to asi chyba. Teďka jsem je vyměnil za Brisk ZX/ZC - ( levnější model svíček, kteréj jsem vyhrabal v garáži, kdo a kdy je tam dal nevím :-) a jede to o moc lépe. Ty LGSky by chtělo asi o 1 stupeň studenější. -
« Re:
kdyby to opravdu zralo, coz ty jeste nevis a mel by si jistotu, ze to oproti jinemu autu, se kterym jsi jezdil stejnym zpusobem, bere nesrovnatelne vice, muze to byt bejcasteji ve vadne lambda sonde ( nebo prerusene vedeni k ni ), nebo vada nejakeho teplotniho cidla, na jehoz zaklade ridici jednotka upravuje vstrikovani. Tady me laicke vedomosti konci. -
« Re: Re: Re: To: mfilip
sias - moje pocty pro 15 tKc rocne
benzin 6.0 l x 26 Kc x 150 = 23 400 Kc
plyn 6.5 l x 13 Kc x 150 = 13 162 Kc
naklady na plyn - prestavba 48 tkc, pri invstici techto penez ziskam rocne minimalne 5% ( muze byt i 50% ) - 2 500 Kc
revize plynu 150 Kc, zda se mi, ze se na emise musi jezdit kazdy rok, svicky na benzin je doporucena vymena v 60 tkm, u plynu 30 tkm, jednou za 3 roky se meni membrana za 1000 Kc, u LPG se doporucuje zkratit interval vymeny oleje o 1/3 - tyto vsechny veci jsem ohodnotil rocni ztratou 3 300 Kc a nepocitam subjektivni veci, jako cena za hodiny meho volneho casu stravenych nekde kvuli LPG, nebo cenu za km navic kvuli castejsimu tankovani LPG, ale hlavne nezabezpecenou bezporuchovost.
Suma sumarum mi rocne vychazi cena LPG na asi 16 tKc - uspora 7 000 Kc rocne, ktera pocatecni investici splati v pro mne vzdalenem horizontu 7 let. Navic pri prodeji auta je podle drivejsiho vyjadreni autobazarnika spise nevyhodou. Zakaznici preferuji spis auta nepostizena jakymkoliv zasahem. -
« Bez nadpisu
Nepanikařím,tohle všechno znám a u 323 Mazdy mám tutéž zkušenost, do půlky se rafika vleče a pak nabere rychlost. Ptám se proto, že u Mařky ta rafika jde stále stejně rychle ať mám nádrž plnou nebo poloprázdnou a to mě zaráží. Spíš jsem se potřeboval poradit, kdyby to opravdu tolik žralo, co by to mohlo způsobovat a jak nejrychleji a nejhospodárněji naučit ten auťák zase aspoň trochu střídmosti. :( -
« Re:
ty jsi s tim autem jeste nikdy nejel ? Jedes s nim poprve ? Nez zacnes panikarit, pockej si na skutecnou spotrebu a ne na orientacni udaj palivo meru. Vzdy kdyz u auta natankuji plnou a nez se pohnula rucicka, tak to trvalo u Bravy 30 km, u Formana 100 km, u Octavie 70 km. U Bravy sla rucicka po natankovani vzdy velice rychle dolu, nejdyl se drzela kolem stredu a pak k hladovemu oku vzdy zrychlila. -
« Bez nadpisu
:cry: Mám puoblém: Mařka žere, ani poledne nedrží. Ujedu 80 km, z toho tak 30% po městě, a sežere mi to jeden dílek na palivoměru. Těch je tam 6 a každý by měl při objemu nádrže 63 l podle mě představovat asi 10,5 l. Takže 10,5 l na 80 km je jako 13 a něco na 100 - a to je pravím docela brutus >:-[] Takže kde je chyba ? :roll: Elektronika ? Lambda sonda ? Zjistí chybu v servisu měřením ? Kolik to stojí ? Nebo poradíte něco jinýho ? Díky předem ... Beru každý :idea: nápad... Snad bych měl dodat, že se jedná o 1,6 16V MAREA WEEKENDovka z r.1996. -
« Re: Re: To: mfilip
Škoda Octavia 1,6 / 74 kW toroidní nádrž 61 l SGI 33 000 Kč
Nevím, co máš za Octávku, tak beru tuhle.
Najezdíš 15 tkm/rok - to je při současných cenách benzínu - Nat95 za 28 Kč - spotřeba 6,2 litru/100km - 26040 Kč
Při současných cenách LPG 13,5 Kč/litr - 12555 Kč.
Náklady za roční prohlídku 150 Kč připočítám - takže to máme 12705 Kč/rok
Svíčky vydží na LPG tak 30 tm/ takže je započítávat nebudu.
Takže LPG se vrátí za 2,62 roku. Jenže taky můžeš mnohem více využívat výkon motoru a nemusíš šetřit každý litr benzínu.
Já bych do toho šel.
Nejlepší je koupit už auto přestavěné - odpadá tohle počítání, ktré je stejně k ničemu, pokud ty peníze máš a nemusíš si je půjčovat.
Pro mě není důležité, kdy se to vrátí, ale že jezdím od té chvíle za 1/2. -
« Re: Re: Re: Re: Rozvoďák u 1.4 12V
no ja si nejsem na 100% jisty, ale myslim, ze klima zaden remen nema. Ze je to jen soucast rozvodu jako vodni cerpadlo ( nebrat konkretne na Bravu ), jedna kladka navic ...
Octavie je v poradku, prave minuly tyden jsem byl s ni na rozvodech cena byla s praci +- stejna, jako na Brave. 8100 Kc ( vodici kl., napinaci kl., remen, klinovy remen, palivovy filtr + prace ). -
Adyn 25.05.04 18:03
« Re: Re: Re: Rozvoďák u 1.4 12V
To mfilip:
Klima má taky svůj řemen a možná i nějakou kladku. Když mění řemeny tak chtějí dělat automaticky už i klimu, když už to mají rozdělený...
Kdyby se přetrhl řemen u klimy, tak se asi nic strašného neděje ale proč to nevyměnit zavčasu.
A co jinak? Jak slouží Oktávka? -
« Re: To: mfilip
Ja se snazim divat na LPG realisticky a kdyz nevezmu v potaz mozne problemy s instalaci a divam se na LPG ciste ekonomicky, tak mi to nevychazi. Rocne najezdim 15 tkm, prumer mam 6.2 l/100 km benzinu ( pocitam 6,7 LPG, na plynu usetrim rocene 12 tKc ... Naklady : 1000 Kc pocitam rocne na zvyseny servis - revize, emise, svicky, apod. 45 tKc mi pri vhodnem investovani muze vynest prumerne 10% rocne, to mame 4 500 Kc rocne. Takze u mne by znamenal prechod na LPG navratnost 45 000/ 5 500 - kolem 8 let. A to uz je moc dlouho. -
« To: mfilip
Ahoj, souhlas, no ale záleží to na tom, jak si to auto chceš dlouho nechat. Já mám ještě malý děcka, Marea je kombík, zatím slouží dobře a tak právě myslím, že i kdyby se to zaplatilo za rok nebo za 1 a půl, tak bych to možná zkusil pro ten pocit, že když s tím autem chci někam jet, do práce i na výlet nebo na dovolenou, tak jedu a nemám špatnej pocit, že mě KM v zimě stojí tři kačky... ;-) -
« Bez nadpisu
nejhorsi na tom LPG je, ze neustale existuji 2 tabory. Jsou lidi, kterym LPG jezdi pomalu lip na LPG nez na benzin a jsou lidi, kterym se sere i sekvencnim vstrikovani. Kdybych znal nekoho s mym motorem a LPG, znal bych firmu, ktere bych se nebal prestavbu sverit, mozna bych do LPG sel. Ale stejne - pri mych 20 tkm rocne je ta prestavba akorat tak na navratnost. -
« LPG ????????
Ahoj hoši, tak já teď řeším dilema, zda zavést nebo nezavést do Marei LPG. Už jsem na to jezdil, ale nebylo to s moderním motorem a elektronikou. Nevím, jestli se dá použít jiný systém, než sekvenční vstřikování, 40 tisíc se mi do toho zase nechce vrážet...Díky za názory. -
« Re: Re:
dik za info. ja jsem ted po vymene vahy vzduchu. vykon sel samozrejme na horu, spotrebu musim jeste zmerit. vzhledem k parametrum motoru (2,4 TD) pro me asi nema cenu vrazet dalsi prachy do zvysovani vykonu, na soucasnej stav silnic je 125HP az moc...
Akorat me zarazila jend vec, parkrat se me po te vymene stalo, ze kdyz jsem potreboval nahle zrychlit pro predjizdeni, tak se tomu najednou moc nechtelo... pricital jsem to tomu, ze RJ dosud nema dost informaci pro takove situace. uvidim, jestli se me to bude stavat dal, pak bzch to asi reklamoval -
« Re:
Ale abych nebyl tak stručnej a odpověděl zároveň i DJ: po optimalizaci dat ŘJ se vylepšil hlavně krouťák v nízkých otáčkách, takže má teď zátah v širokým spektru otáček a o dost ochotněji se vytáčí. Spotřeba je cca 5,5 litru, hlučnost malá(v měřítku dieselů), starty v zimě bez problémů akorát nějakou vteřinku čekám, protože v zimě chvilku trvá nažhavení, jindy se startuje ihned bez čekačky, spokojenost s výkonem veliká (po úpravě ŘJ). Jo a spolehlivost zatím taky 100 % (až na rádio). Ještě pro úplnost - mám Bravu z 1998. -
"-- skrytý --" 20.04.04 11:07
« Bez nadpisu
Mám možnosť výhodne kúpiť Fiat Mareu Weekend 1,9 JTD (105 koní) z roku 2001. Môže sa so mňou niekto podeliť o skúsenosti s týmto motorom - hlavne čo sa týka spotreby, hlučnosti, štartovania v zime, spoľahlivosti a spokojnosti s výkonom? 8-s
Možno sa to už v tomto fóre objevilo, ale po prelistovaní niekoľkých strán som nič konkrétnejšie nenašiel.
Ďakujem za rýchle odpovede (ponuka je časovo obmedzená) :) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Marea 2,4TD 125k
To MW 2,4TD: osobní zkušenost s tím sice nemám, ale slyšel jsem, že komplexní diagnostika a elektronika obecně je silná stránka Bitpoweru, takže tam snad budeš na dobré adrese. Já mám od nich jen optimalizovanej software ŘJ a s tím jsem spokojenej. -
« Re: Marea 2,4TD 125k
Ja ji mam taky a to co pises me neprijde jako vadna vaha vzduchu. Ja ted resim taky jeji vymenu protoze auto mirne ztracelo vykon (tak na uroven TDI 66kW) a spotreba sla taky mirne nahoru. Ted ji mam vymontovanou a jede to normalne plynule, akorat zaber je slabsi a spotreba cca 7-8l. Az bude vymenena tak dam vedet jestli to pomohlo... -
« Re: Skúsenosti s Marea 2,4 TD
celkovo teda by som povedal, že záleží na tom aký stroj a po kom ste kúpili. Inak tá 2,4TD sa mi zdá na tom zo silou a pružnosťou o niečo lepšie ako 1,9 TDI 130k v Oktávke...Navyše Marea má podstatne špotovejší(tvrdší) podvozok a v zákrutách sa na nu chytá len málokto... -
« Skúsenosti s Marea 2,4 TD
Zdravím, mohol by niekto napísať aké má s týmto motorom skúsenosti?
Mareu 2,4 TD mali moji dvaja kamaráti. Obe boli ročníky 97. Jeden mal sedan, druhý Weekend.
Motor v tom Weekende bol v dosť zlom stave už pri kúpe...bohužiaľ kamarát natrafil na bývalé firemné vozidlo a bol to stroj, ktorý žral viac oleja ako nafty... :roll: Po istom čase sa mu stávalo, že auto nereágovalo na stlačenie plynového pedálu a nechalo ho na holičkách...nič prijemné ked pri predbiehaní zrazu nemáte ťah a oproti vám valí kamión...Nakoniec bol problém v riadiacej jednotke, ktorá bola zvlhnutá a potrebovala len poriadne vysušiť...a to si s tým hlavu lámali iné servisy... >:D Po tom, čo do nej natlačil hromdu korún...nové pneu, oprava po menšom ťukesi ju rozmlátil...
Druhý trafil na klenot...Marea po prvom majitelovi, kúpená v SR, servisná knižka, nikdy nebúraná...navyše kamarát je auotmechanik a má vlastný autoservis...S nou nebol žiaden problém doteraz. Len pravidelné doplnanie náplní a výmena filtrov...žiaden problém...po tom čo ten prvý kamarát zničil toho weekenda mu ju ten druhý predal a kúpil si 406... -
« Re: Re: Marea 2,4TD 125k
theo: díky za tip, tých z Bitpoweru nepoznám, tak ak by si mohol pohľadať to číslo bolo by to super. No auto, ked chytí turbo, tak tiahne ako o dušu (predsa má nejakých 125k a 265Nm), ale hned ako zaberie turbo začne skákať a trhať s ním...Robí to aj ked je tá váha vzduchu vybratá z auta...teda malo by to byť na 99% v tom...navyše bolo na diagnostike a tá potvrdila, že chyba je v tej váhe vzduchu...
Inak zatial papá okolo 9l na 100 km, čo je na nu myslím dosť...na to, že som takmer nejazdil po meste. -
« Re: Marea 2,4TD 125k
Zkus borce z Bitpoweru / Ricambi (jsou z Krnova), na 1,9 JTD to prej stojí u nich cca 4500 Kč, tak to bude snad v podobné relaci i na 2,4 TD. Jestli je neznáš, tak do příště někde vyštrachám telefon. Ale podle mě se vadná váha vzduchu projevuje jinak - aspoň podle četných zkušeností s TDI - auto vůbec netáhne a ještě ke všemu dost žere (při pokročilým stádiu). -
« Marea 2,4TD 125k
Má ju vôbec niekto? Prešiel som celé fórum a nenašiel som o nej ani ň!
Ja som si ju kúpil nedávno. Pri kúpe som bol oboznámení z jedinou vadou -auto cukalo - skakalo pri nižších a pri vyšších otáčkach. Okolo 2000-2500ot/min bolo to v pohode. Bolo mi povedané, že je chyba v snímači hmotnosti vzduchu a preukázala to aj diagnostika. Problém je, že nemôžem zohnať staronový merač vzduchu a za nový nechcem dať hromadu korún(cca 16000 Sk). Vedel by mi niekto poradiť, kde by som ho mohol zohnať lacnejšie? najlepšie z okolia Brna. Díky. :roll: -
« Svíčky...ale jaké?
Fiaťáci, chci vyměnit na Bravě 1,4 12V svíčky, prošel jsem několik prodejen autodoplňků a všude to bylo stejné. Listování prodejcem v katalogu dodavatele a potom přesvědčování, že tato značka je ta pravá. Co prodejna, to pochopitelně jiná značka. Tak které, díky za radu. -
« Bez nadpisu
Zdravím,
tak pořád uvažuju o přečipování mařeny. Vzhledem k tomu, že jsem konečně opravil klimu to bude asi nutnost. Má někdo stím nějaké zkušenosti. Na internetu jsem našel od vícero firem, a všechny svorně udávají parametry z
76 kw a 145 nm na 85 kw a 165 nm. Vynechám ty keci, že je to absolutně bezpečné apod. ( To říkaji všichni, ale kdo tomu má věřit. Jen se bojim, ať ten motor to neodvaří za 50tis km po přečipování ) Tím pádem by se vykompenzovala klimatizace. Protože ta si 5 kw podle mě vezme. -
« Re: Tlumiče na Mareu 1,8
Já doporučuji Al-ko, jsou solidní, plynokapalinové, jejich carakteristika je příjemně tuhá a stojí polovičku co ostatní. Na Vaši Mareu 1,8 pokud máte sedan stojí zadní 1350Kč/kus a v případě Weekendu 1775 Kč/kus. Napište mi na můj mail. cavalli@seznam.cz -
Adyn 02.04.04 14:35
« Re: Re: Tlumiče na Mareu 1,8
Obecně: výhoda plynokapalinových tlumičů je ta, že kapalina nepění, čili se jejich vlastnosti nemění ani při velmi intenzivní jízdě. (U tradičních tlumičů se může olej napěnit a tlumič pak má větší vůli - neboli píst urazí delší dráhu než jej začne olej brzdit).
Pro běžné použití plně postačí standardní tlumiče. Budeš-li ale často jezdit po nekvalitních silnících a to že rychle, kup plynokapalinové.
Běžný ridič na běžných silnicích rozdíl nepozná. Důležité je jak velký bude cenový rozdíl mezi obyč a plynokapalinovými. -
« Re: Tlumiče na Mareu 1,8
ja bych ti poradil, ale namam s tlumici zadne zkusenosti.
Co jsem slysel, ze tak pry nejsou moc dobre Monroe a lepsi nez seriovky jsou Sachs, ktere bych si asi ja osobne vybral. Co se tyce typu ( kapalina, plyn ), tak to bohuzel nemuzu poradit. -
« kazeta uvězněná v rádiu
Tak jsem na své Bravě zaznamenal skoro po roce druhou závadu a zase na rádiu. Tentokrát se nechce kazetě ven ani když jí domlouvám (po dobrým). Nemáte někdo podobnou zkušenost? Mám to radio co se dávalo po faceliftu v lepším provedení. Vysunuje se kazeta tím samým čudlíkem, co se odklápí ten kryt kazetové mechaniky? (jeden kořeň údajnejspecialista přes rádia tvrdil, že na to musí být ještě jinej knoflík :-) -
« ...spotřeba
Ahoj pánové, já na své Marei Weekend 1,8 jsem při svých "skocích" /vozím dceru do školky/ asi 5 km do práce jsem přes zimu měl spotřebu asi 11 litroušů, teď při oteplení se to začíná lepšit, střední trasy + do práce to dělá 7,5 tak doufám, že ta tendence vydrží. Jo, budete něco dělat před sezónou s klimou ? V zimě jsem ji párkrát zapnul, ale tuším, že by se měla čímsi prostříknout či co... -
Adyn 30.03.04 08:28
« Spojka
Tak mě předminulý týden potkala první závada která znepojízdnila auto (Nepočítám-li prasklý pant u dveří, který jsem zde již popisoval). Prasklo mi spojkové lanko. Ale opět jako zázrakem mě potkalo štěstí v neštěstí. Jel jsem od Hodonína do Prahy a celou dobu blblo řazení. Protože s autem o víkendu jezdila moje drahá a párkrát přepočítala zuby v převodovce, tak jsem se děsil možné opravy převodovky. Řazení se pořád zhoršovalo (a že si v pondělí ráno na magistrále řazení jedničky a dvojky užijete:-). No a když jsem dojel do práce ke garážím tak už jsem musel zhasnout motor, zařadit, nastartovat a teprve potom jet. Tak mě napadlo jestli nemám jen rozeštelovanou spojku. Tak jsem ji trochu přitáh a řadilo to suprovně. Trochu jsem to v podzemní garáži vyzkoušel pod zátěží (protůroval) jestli neprokluzuje a zajel na své místo - a v tu chvíli "pink" pedál se propadl - lanko přetržené.
Kdyby se mi to stalo na dálnici nebo na magistrále tak bych měl problém. Kdyby se mi to stalo při tůrování proti zdi podzemní garáže a spojka na plno sepla, tak bych měl problém větší a navíc bych otestoval airbagy :shock:
Jinak to lanko prdlo protože byl zlomený bovden v ohybu (na motorech 1,6 a vyšší je strašně dlouhý - 155cm a ohnutý o 180 stupňů) a o něj se lanko prodřelo. Takže když někdy půjtete pod auto, tak se jukněte jestli jej nemáte někde nalomený ať vás na cestách a dovolených nepotká nepříjemná závada, která vás definitivně znepojízdní. Jinak oprava mě vyšla na jedenáct stovek. (Cena originál bovdenu - práce zdarma) -
« Bez nadpisu
Já mám Mareu 1,6 sedan a se spotřebou jsem na tom asi tak - krátké jízdy do 20km teď v zimě do 8l. Delší v zimě s rychlostmi do 140 7,3. V létě krátké za 7,dlouhé 6,5 ise zapnutou klimou. Mareu mám rok a průměr za tu dobu je 7,3. Motor vytáčím tak do 6000 otáček,občas na dobré cestě si zablbnu a točím,co to dá. -
« Re:
no já mám teďka aktuální spotřebu 9,3 litrů ( kombinovaná, 80 procent město ). A to jezdím tak na 75 procent maxima co lze z auta dost. Jen taková zajímavost. Já natankoval do Mařeny nejvíce 66,2 litrů ( do 63 litrové nádrže :-)
Tak by mě zajímalo kdo přeměřuje. Nádrž nebo pumpa. Na jiné pumpě se mi povedlo 64,9 litrů.
A ani v jednom případě nebyla nádrž na doraz. Prostě jsem na pumpu přijel a natankoval do plné, až po cvaknutí pistole.
Docela sranda :-) -
« Re: Re: L.E.D.
ty máš 195/65 R15 ? to tam vleze ? :-) Já myslel buď 185/65 R14, nebo 195/55 R15, 205/45 R16...aspoň dle techničáku :-)
No ten komfort jízdní...kecal bych kdyby to nešlo poznat. Ale není to nijak strašné.
Jinak přední sklo mě stálo 3000 Kč + kit na přidělání cca 1500 Kč -
« Re: L.E.D.
hm, to je smula. Prednsi sklo na Bravu mne pred 4 roky stalo 5 300 Kc. Jinak si mne moc potesil, ze chvalis Bravurisy, ktere si chci taky casem koupit. Mel jsem na Brave kdysi Bravury, vypadaly hezky, ale byly dost hlucne a podruhe bych do nichh nesel. BTW: tve Alu s pneu vypadaji pekne, ale ja uz jsem pri svych 30 letech asi nejaky pohodlny - nemuzu si momentalne vynachvalit 195.65/15 ... a proto si nedokazu predstavit nejake nizkoprofilove pneu z duvodu velke ztraty komfortu. Ted jsem na letnich prefoukal predek o 0,2 atmosfery na 2,2. Musel jsem to hned vypustit, protoze ty razy od vozovky byly dost neprijemne. -
« obecně
1. Jinak souhlasím s ADYNem. Udáj o spotřebě v techničáku je docela přemrštěný ( město )
2.Nevím jak je těžká brava, nebo bravo. Takže 1.6tka asi zacvičí s bravou lépe než z mařenou.
3. Uvažoval jsem o chip-tuningu na mareu. Má někdo nějaké zkušeností, popř. názory ? V průměru udělají z 76 kw cca 83 kw, krouťák + 20 nm.
4. Někomu jsem tady sliboval fotky mojí mařeny s 16ctkama, a pneu 205/45 R16...jestli je zájem ať napíše. Mám je nafocené ( konečně ). Jo sliboval jsem to někdy v prosinci, ale najednou bylo tolik práce, že jsem to uplně zazdil. Takže se omlouvám. 8-s
5. Jinak zkušenosti s těma diskama pneuškama. Na české silnice docela. síla. Děr po zimě, takže je třeba dávat pozor. Jinak zdálky nejde ani guma pomalu vidět. Auto vypadá, že jede přímo po diskách. Vypadá to opravdu pěkně. Musím se pochválit. I mě to překvapilo. Narozdíl od maminky, která usoudila že jsem asi vadný když dám 25k za kola na auto :-)
6. Pneušky. Pořád jsem zvažoval Barum, Pirelli, GoodYear nebo BridgeStone ( moje nejoblíbenější ). Vzal jsem tedy ceníky. A bylo rozhodnuto Barum Bravuris FR. Každý mě od ní odrazoval ( kromě prodejce :-). Ale s klidnou duší můžu říct, že jsem udělal dobře. Tiché ( buď slyším motor, nebo aerodinamický hluk. ), přilnavost na suchu ( To mě dostalo nejvíce. V předu mám kotouče 257 mm. A popravdě je problém brzdit tak aby sepla ABS. Pokud je dobrý povrch cesty, tak kolo opravdu nezablokuju , tedy aby ABS začla úřadovat. ), na morku to už není jako BridgeStone ( co se týče hluku, slyším takové jemné syčení. Každopádně je menší než u GoodYear Egle Ventura 185/65/R14. Drží velice dobře. Ale ABS už začne úřadovat pokud na šlápnu brzdu nadoraz ). Celkový dojem je, že za cenu 60 procent konkurence ( FireStone, GoodYear ) to nemá konkurenci. Maximální spokojenost. -
« Bez nadpisu
No já mám 1.6 16v mařenu kombi, ale je tam motor 1.6 16v 76kw...Motor jde pěkně do otáček, hlučnost je taky celkem OK. První co mě docela vadí je kroutící moment. Pokud chci předjíždět tak motor točit od 3800-5500 ot./min. Mimo tento rozsah je to už docela ubohé. :-( Prostě to netahá ( bavím se o předjíždění ). Ve městě se dá jet bezrpoblému na 1800 ot./min na 5tku ( cca 60km/h ). Spotřeba. Popravdě já s mařenou nezajedu pod 8 litrů. ( 80 procent město ). Najel jsem sní zatím 13tisíc km ( nějak tak to bude ). Zase mě mile překvapila spotřeba na dálkovku. Pokud se jede cca 160- 170 km/h spotřeba je příjemných 9 litrů.Pro srovnání, to se mi u octavie 1.6 74 kw nepovedlo. Při 130 km/h spotřebu nevím, protože se mi to vždycky rozjede více :-).
Pak jsem měl možnost jet s Bravou 1.4, rv. asi 97 ( tuším ). To bylo asi moje největší utrpení. Motoricky je uplně na *. S 1.6 16v to se fakt nedá porovnat. Nikdy jsem nepochopil na co se ten motor může točit do 7 tisíc. Protože to snad lze jen na volnoběh :-) jinak fakt nevím. -
« Bez nadpisu
Zdravim Fiaťáky.Chlapy potřeboval bych poradit.Chci koupit Bravu.Budu rád,když mi poradíte.Hlavně co se týče motorů(jen benzín),1,4 asi bude slabší,tak bych radši 1,6 nebo 1,8.Co když koupím r.v.95?Přecejen to byly první auta a nemuseli mít všechno vychytaný.Takže prosím o doporučení,rady a na co se mám zaměřit při koupy vozu.Dííííky.Radek ze Strakonic








