Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT

  • 00 Reagovat !

    foto

    27.06.00  12:22

    « rezerva

    Na to nemám nervy vyjíždět rezervu, u feldy ta kontrolka alespoň chvilku blikala, jak se auto naklánělo a já měl pocit, že tam ještě něco je, ale tady v bravě, jak se rozsvítí tak nezhasne, takže víc, než 41 l jsem u 1,6 netankoval
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 27.06.00  09:25

    « Bez nadpisu

    Tak to tak odpovídá. U 1,6 je 50l a povětšinou tankuju při 40l a to už světýlko svítí jak vzteklý. No když je to rezerva tak se asi dá vyjet,ale v orig. příručce se to nedoporučuje, protože by při nedostatku paliva mohlo dojít k poškození katalyzátoru...
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.06.00  13:25

    « Bez nadpisu

    Tak jste mne prekecali, koupil jsem si "Jak na to" pro Fiat Bravo/Brava. Hned jak jsem otevrel stranky, zjistil jsem, ze mne v servisu asi natahli. Zaplatil jsem totiz 1300 za termostat ( udajne je to komplet v takove prirube ) a v knizce je napsano, ze ten termostat jde z priruby vyndat, takze si myslim, ze se dal koupit zvlast, a urcite by nestal 1300 Kc. No nic. Kdybych si tu knizku koupil driv, uz by si na sebe zarobila. Rad bych se zde nepritomnych zeptal ( i kdyz tu asi stejne nikdo neodpovi ), kolik litru se da vyjet z nadrze. Jde mi pouze o overeny udaj. Ja mam 60 l nadrz a v ni je 7l rezerva, coz nevim, co znamena. Muzu pocitat s tim, ze muzu vyjet treba 59 l z nadrze ? Zatim jsem nejvice dotankovaval 52.4 l
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.00  12:00

    « Bez nadpisu

    V mem znackovem servisu prodavaji jen Castrol.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.00  11:04

    « Bez nadpisu

    Kde je tedy vubec mozne sehnat Selenii - jenom ve znackovych servisech ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.06.00  13:28

    « Bez nadpisu

    Samozrejme by byl nejlepsi primo predepsany olej pro tento motor. Problem je v tom, ze ja bohuzel zadnou prirucku nemam. Nikde jsem navic jeste nevidel prodavat Selenii. Diky za kazdou radu. Kez by to bylo nespravnym olejem...
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 20.06.00  12:32

    « Bez nadpisu

    A proč tam teda nestrčíte tu Selenii. Já vím, že je to trochu alibismus, ale je to jeden z nejlepších olejů a hlavně ten olej je dělanej na ten motor. Do přiručky se můžu kouknout, ale nic jinýho než selenii, Fiat Lubrificanti a Arexon tam nenajdeš(myslím obecně všechny použitelná krámy). A Castrol srovnávat se Selenií nejde, zvlášť když není vyráběn pro Fiat. Penzoil je taky dobrý, snad by tam šel. 10 W 40. Myslím, že ani do 1,8 se nemusí 5 W 40 strkat...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.06.00  13:38

    « Bez nadpisu

    Mohl bys mi napsat,jakou konkretni polosyntetiku si tam daval ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.00  13:36

    « Re: Olej

    Hm. Ty prisady se moc nedoporucuji, protoze motorovy olej uz prisady obsahuje a externi prisady by mohly vyvazenost motoroveho oleje narusit. Ta prisada, kterou tam chci dat se pridava do noveho oleje, takze si myslim, ze mi v motoru nezustane. Zkusim to sni. Furt mi doporucuji Castrol RS za 390 Kc/litr. To je moc. V Brave 1.8 je hydraulicke serizovani ventilu, serizuji se podle tlaku oleje. Proto pry potrebuji husty olej ( s vetsim filmem ). Pry se to melo spravit, ale co kdyz ne ? Co potom ? Jeste bych potreboval referenci na nejaky levnejsi, ale taky husty olej, ale rubrika o motorovych olejich sla pa pa.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.00  22:33

    « Re: Olej

    Jo, jen ještě dodám, že ani nevím, zda má Brava hydr.vymezování. 1.8 může být dost jiná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.00  22:31

    « Re: Olej

    Taky jsem měl problém s cvakáním ventilů, ale nikdo mi neporadil. Taky mám motor s hydr. vymezováním vůle ventilů, ale u jiný značky. Začalo to potom, co mi tam dali prý od výrobce předepsanou viskozitu. Taky se mi zdá řidčí, než ten původní "polosynťák", co jsem tam dával. Taky mi to dřív tak necvakalo. Mě to ale blbne jen chvílemi a když je úplně zahřátej, přestane to úplně, ale až tak po ptnácti- dvaceti minutách. Já bych ale rozhodně nedoporučoval přísady do oleje. Ptal jsem se na ně taky, ale každý mně od nich odrazoval a je to asi fakt. Loni jsem najezdil s Bravou 1.6 16V (76kW) celkem dost, ale takovýhle věci se nevyskytovaly ani náznakem (při nastartování, přehřátí nebo hodně studeným motoru). Tak nevím, jestli to nebude spíš jen ojedinělá chyba. Brava je výborný auto, skvělá ergonomie, cena...
    Bohužel jsem Ti asi neporadil...
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.06.00  08:51

    « Olej

    Muzete mi poradit jaky motorovz olej mam dat do Bravy 1.8 ELX ? Nemam prirucku od vyrobce. Zajimala by mne doporucena viskozni trida. Pak maly problem: zacaly mi pri zahratem motoru cvrdlikat ventily. Pry tam mam ridky olej a nabidli mi nejaky Castrol za 390 Kc/l (!!!). Jelikoz je na ten olej najeto jen 7000 km, chtel jsem to resit nejakou prisadou do oleje, ktera by jej zahustila. V tom servise mi rekli, ze to je takova husta vazelina, je to v konzerve, ktera vypada jako zradlo pro kocury, stoji cca 220 Kc, oznaceni je myslim STP. Nevite o co jde ? Byl jsem vcera asi v 15 prodejnach (benzinky, servisy, mototechny ) a nikde nevedi o co jde. V Brave jsou hydraulicke ventily, ktere se udajne serizuji samy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.06.00  23:49

    « Re:

    Co jsem použil za značku oleje je alibizmus, ale tam byla skutečně plná synt. 5W40 Aral, která převyšuje jakostně doporučenou polosyntetiku Selenia.Nakonec v příručce "Opravy Fiat Brava" je dostatečně vysvětleno, jaké oleje používat, můžeš tam nalít třeba náš olej, pokud splňuje viskozitní třídu předepsanou výrobcem 10W40. Jinak vačka odešla po ujetí 80 tis.km, motor postupně ztrácel výkon. S těmi oleji dělají všichni prodejci hrozné ofuky, ale skutečně jediný parametr je viskozní třída, která která zaručuje parametry mazání a jestli je tam Aral, Shell, nebo třeba olej Mogul, je úplně jedno. Dělají z nás a tím taky z výrobců olejů blbce, jde jenom o kšeft.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 15.06.00  10:34

    « Bez nadpisu

    No, je to sice nan nasrání...Ale tím, že si nepoužil Selénii, tak s tebou nebudou jednat ani v Itálii. To máš prostě smůlu (pro příště). Jo nenapsal si ve kterém roce ti ta vačka odešla... Fakt je ten, že by se jistě dalo zjistit, či to byla chyba materiálu, nebo snad tím olejem. Ale výrobce s tím nic nebude chtít mít potažmo ani dýler.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.00  22:45

    « Re: Fiat Brava 1,6 SX

    Určitě mně to zajímá s termostaty, ale stěžejní otázka je stále životnost vaček. Tento časopis neznám, ale pokud bych věděl přesný název a číslo, pokusil bych ho sehnat. Domnívám se, že bych s tím možná pochodil při případné reklamaci, i když po čtyřech letech to bude velmi složité. Platilo však vždy, že tyto komponenty na motoru musí výrazně v životnosti překročit dobu používání vozu. Je to něco podobného, jako kdyby praskaly ojnice, nebo písty. Za bližší informace bych byl velmi vděčný. V poslední době to snad dělaly jenom Oltcity. Je to na mediální ostudu!!
  • « 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 13.06.00  07:19

    « Re: Fiat Brava 1,6 SX

    Četl jsem to v Quattroruote, což je nejprestižnější italský motoristický časopis. Píše se tam i o těch termostatech. Je tam prý "něco" z umělé hmoty co praská, následkem toho nefunguje termostat. Od modelového roku 97´ je toto nahrazeno jiným materiálem. Mám to někde doma, pokud Tě budou zajímat podrobnosti, najdu to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.00  00:00

    « Re: Fiat Brava 1,6 SX

    Moc bych rád věděl, ve kterém italském tisku byly informace o špatných vačkách r.96, v žádném servisu /ptal jsem se v šesti orig. Fiatech/ samozřejmně o ničem ani neslyšeli, natož pak aby na vlastní oči viděli.... Tyto informace pěkně drží pod pokličkou a mají určitě zákaz hovořit o jakékoliv četnosti poruch, navíc takových závažných. Vačku mám schovanou jako svátost a pořád nevím, komu s ní mám rozbít hlavu. Nevím kam se obrátit, jestli pomůže ofic. dovozce, nebo přímo do Itálie, ovšem tam je v plném proudu léto .......Vyměňovat vačky nestojí malý peníz a domnívám se, že k tomu by se měl Fiat zachovat trochu seriozněji. Známému na AUDI A4 už 3x měnili zdarma přední nápravu! Poraďte co s tím. Pokud odpadne zrcátko, nebo výfuk, všechno chápu, ale toto je trochu silný kafe.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.00  00:00

    « Re: Fiat Brava 1,6 SX

    Nevím, kdy auta stahovali do servisu, ale my je máme koupené v 6/96 a nikdy nás nikdo nevolal. Na obou autech odešly poměrně záhy. Asi čekali, kolik toho popraská, aby dle prodeje nových si udělali přehled o poruchovosti......to je nic nestojí.
    Nevíte někdo, kde najít nějaké stránky o poruchovosti jednotlivých značek v Evropě?
    Jinak Bravy skutečně moc poruchové nejsou, ale zajímá mě to v porovnání s konkurencí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.00  15:05

    « Re: Fiat Brava 1,6 SX

    Kvuli tem termostatum taky stahovali auta do servisu.
  • « 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 12.06.00  14:30

    « Re: Fiat Brava 1,6 SX

    Něco málo o té vačce jsem četl v italském tisku, jednalo se o prý o jednu sérii, kde byl použitý špatný materiál(tuším,že v r. 96).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.00  09:29

    « Re: Fiat Brava 1,6 SX

    Proc to delaji tak slozite ? Chtel jsem si nechat prepojit stahovani oken, aby nebylo zavisle na klicku v zapalovani ( poloha MAR ). Je to pry ovladane ridici jednotkou a prepojeni by prislo draho. Pak se stava, ze kdyz se spatne precte kod immobilizeru z klicku, nejdou stahnout okna. Problemy z vyfukem jsem mel na vsech autech, na Favoritu jsem ho menil (zadni + stredni dil ) pri 14 000 Km a 54 000 km,vyfuky korodujou zevnitr. Na me Brave nebyl jeste meneny vyfuk ( 152 000 Km ), vrchni plast posledniho dilu byl zkorodovany, tak jsem ho zatmelil a prestrikal stribrenkou a uz 2 000 km je to naprosto O.K. Jinak si myslim, ze Bravy maji dost dobrou antikorozni ochranu, protoze, kdyz jsem videl 2-3 roky stare escorty, jak jim rezavi napravy, ramena a hlavne to slisovani prahu z podvozkem po cele delce ( v pneuservisech za to zvedaji auta ).
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.06.00  19:08

    « Fiat Brava 1,6 SX

    Několik málo skušeností po 4 letech provozu se dvěma vozy Bravo a Brava. Já mám Brava, naj.115tis. km, ve 100tis. jsem měnil zadní tlumiče, přední už jsou také načaté.Spotřeba na dlouhých trasách nad 500km cca 6,5l s lehkou nohou, jinak průměr na dálnici ve svižném tempu 7,5l. Neměl jsem kromě několika prkotin vážnější závady, motoricky je auto velice dobré a spolehlivé. Má však tyto závady: konektory zadních světel, vrzání zadních dveří, po třech letech na obou autech odpadl výfuk, někdy nejdou el. okna, po několika vyp.a zap.klíčku zase ano, dlouho strašně smrděl benzin v kabině - špatné víčko nádrže, praská těleso termostatu-2x, čepy měněny ve 100tis...Šokující zjištění nastalo na "BRAVO", když po 80tis odešla vačka!!!!!! To je šok!!!!! Totálně ohlodaná do kruhu, nevím jak k tomu mohlo dojít, jestli olejem /ARAL full synt./, nebo vadou materiálu, ve všech fiat servisech tvrdí, že tento případ ještě neměli, já však ano. Asi to pošlu Italům, jestli chlapci trochu neodrbali cementování, potom nechápu výstupní kontrolu. Vzhledem k tomu, že nechodíme na tech. prohlídky do FIATU, ale děláme si opravy sami, nechtějí se k tomu znát. Nikdo mi však nevysvětlí, že může odejít vačka, když nemažu Seleniou, ale ARALEM, nebo AC DELCEM, když jsou všechny plně syntet. To je jenom alibizmus !!! Věřím, že tato závada se musela už vyskytnout na jiných autech, přece nejsem jediný v Česku. Jinak na obhajobu Fiatu musím přiznat, že Brava je vydařené a spolehlivé auto, se kterým jsem velice spokojen a ve stejné cenové relaci nevím, za co bych ho vyměnil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.06.00  09:51

    « Re: Teplota

    Jasne ja vim. Na prirube, ve ktere je termostat, jsou 2 cidla. Pro ridici jednotku a pro ukazatel na palubce. Ja nevim, jaky ma tento system smysl, proc to neni delano jednim cidlem. Muze se stat, ze zatimco mi palubka ukazuje teplotu v normalu, muze mi varit motor. Pry to maji tak i ostatni auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 09.06.00  07:34

    « Re: Teplota

    Pocitac snima teplotu uplne jinde nez na snimaci pro pal. ukazatel, takze se muze stat ze nameris 110, ale v miste snimace ridici jednotky je min.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.06.00  11:54

    « Bez nadpisu

    Tak jsem byl v tom servise a zjistili jsme, ze je spatny snimac teploty pro ukazatel na palubce. Meli jsme to napojene na pocitac, termostat otevrel presne na 90 °C, ale na palubce to bylo 1 cm pod stred .... Nove cidlo stoji 380 Kc, nevim jestli mi to za to stoji. Zkusim jeste ocistit kontakty. Prestal mi fungovat ventilator na chladici. I kdyz byla teplota na 110°C, nespustil se. Motor ventilatoru je O.K., rele, pojistka taky. Nejde impuls z ridici jednotky. Nemeli jste nekdy podobny problem ? Protozi mi teplota na palubce spatne ukazuje, mam strach z prehrati, asi budu do toho cidla investovat. Ale *,co kdyz to bude necim jinym. Jinak spotrebu jsem mel na 874 km prumernou 6.19 l/100 km
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.06.00  11:41

    « Bez nadpisu

    Korzicane zaloz si s Octaviem rubriku a bez si tam s nim pokecat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.00  09:30

    « Re: Jsem v šoku

    že tě to baví ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.00  04:59

    « Re: Jsem v šoku

    "a pred nami bolo lano s akímsi červeným praporkom a na jeho druhom konci Audi TT a ten mal na tachometru rovnako ako mi 200km/h" a potom sme sa zobudili a odovzdali klúče na šrotovisku TP u Policajtov. ÁÁÁch to bol krásny sen. Konečne o ďalší Fiat na cestách menej.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.06.00  00:00

    « fiat brava 80 16v

    Prosím majitele tohoto vozu o předání informací
    jak kladných tak záporných.Jedná se o nejčastější závady,spotřebu.Čehu je se třeba
    vyvarovat a na co dát pozor u nového vozu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.06.00  09:32

    « Brava 1,2 80 SX 16 V

    Test je v MFDnes (6.1.1999).
    Na www.idnes.cz je test uveden take v priloze Auto-Moto. Ja osobne bych toto auto bral vsemi deseti, ale cena v bazarech je furt kolem 270000, coz je pro mne moc. Techn. parametry najdes na strankach prodejcu Fiat. Na www.czech-tv.cz/porady/jizda je srovnavaci test Brava-Octavia-Megane- a jeste cosi. Barierove testy jsou na www.auto.cz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.00  14:37

    « Re: Super

    Takze by se mela drzet uprostred. Mne se drzi centimetr pod vystupek. Ten ventilator ti spina takovy kousek nad vystupkem ? Me spina 0,5 cm nad vystupkem, ale to ted nechci resit. Zkusim zmerit teplotu kapaliny teplomerem, snad to nema vliv na spotrebu. Mozna ma na Brave 1.8 termostat drzet teplotu na jinych stupnich, kdyz treba zapinani vetraku je na 1.8 rizeno elektronickou jednotkou a u ostatnich Brav je vetrak spusten teplotnim spinacem. Diky. Zkusim neco zjistit u prodejce
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.00  14:18

    « Re: Super

    Speciálně jsem dneska ráno na to čučel a poslouchal větrák - asi 40 min. jízdy po Praze, občas nějaká kolona, spíše popojíždění - ručička držela na tom výstupku jako přibitá, několikrát jsem zaslechnul ventilátor - před jeho zapnutím ručička popoběhla asi milimetr, dva nad ten prostřední výstupek, aby se pak zase vrátila.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.00  12:49

    « Re: Jsem v šoku

    Ten motor se fiatum povedl. 60 kW, ma vynikajici spotrebu. Skoda, ze to do bravy davaji teprve 2. rok, v bazarech se drzi tyto bravy na 270 000,- a tolik jsem do auta nechtel davat.
  • « 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 06.06.00  08:43

    « Jsem v šoku

    Včera jsem se svezl jako spolujezdec v Bravě 1,2SX, najeto 26t.km. Po dálnici jsme jeli dle tachometru skoro 200km/h. Byl jsem velmi překvapen tímto výkonem u tak nízkého obsahu. Je mi jasné, že tachometr má nějaké zkreslení, ale stejně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.00  12:35

    « Super

    Diky za odpoved, ale vubec mi nepomohla. Mne se taky drzi na ustalene hodnote, ale chci se zeptat, kde se ta tva ustalena hodnota nachazi na stupnici. Ja mam stupnici kruhovou vysec, 0 uhlovych stupnu je minimum, 90 uhl. stupnu je maximum a presne ve 45 uhlovych stupnich je na stupnici vystupek. Teplota me chladici kapaliny dosahuje 0.5 cm pod ten vystupek pri zavrenem termostatu a 1 cm pri otevrenem. Jak to funguje u tebe ? V knizce pisi, ze by se teplota mela pohybovat uprostred stupnice, tedy kolem vystupku
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.00  11:00

    « Re:

    U mé 1,6 to ukazuje uplně normálně, plynule, usadí se to přesně tam, kde má a drží to relativně stejnou teplotu (alespon se tak tvari teplomer)
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.06.00  08:46

    « Bez nadpisu

    To tu fakt nemuze nikdo napsat, jak se mu v Brave zahriva chladici kapalina ?
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 31.05.00  11:16

    « Bez nadpisu

    No tak nějak, já se bavil o 1,6. Určitě nemá ve městě vyšší spotřebu než 1,8...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.05.00  10:48

    « Re:

    Ja se taky po Praze nedostanu s 1,6 pod 8,5 l a to se snazim jezdit s lehkou nohou ( ne vzdy se mi to ovsem dari :-)
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 31.05.00  09:31

    « Bez nadpisu

    Já to nemyslím, já to vím. Po Brně se dostat pod 7,5 není možný. Normálně se to pohybuje 8 - 9 a to ať jezdíš jako drak, nebo pomalinku(to mi nejde).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.05.00  08:42

    « Re:

    Proc si myslis, ze jezdit s Bravou ve meste usporne je obtizne. Mam Bravu ani ne mesic a se spotrebou jsem da se rict spokojeny. Po prvnim natankovani do plna jsem vyjezdil nadrz takovym zpusobem, jakym jezdit nechci ( mimo mesto prumerne 120, max. 170, ve meste byt vsude prvni ) a spotreba byla na 716 km zhruna 7,12/100 km. Chtel jsem vedet, kde bude muj strop spotreby. Druhou nadrz jsem chtel vyjet svym zpusobem jizdy ( predvidat, dojizdet na neutral, rychle nezrychlovat, prudce nezpomalovat) a spotreba na 518 km byla 6,4 l/100 km. S tim jsem spokojen. Vse plati pro motor 1.8 (83 kW,115 PS). Trasa 65 km mimo mesto, 35 km ve meste na 100 km. Pri vyjizdeni prvni nadrze jsem jeste mel vadny termostat. Furt mi ta hmotnost ovlivnujici palubni pocitac nesedi. Pocitac by mel u vstrikovani pocitat pocet vstriku a vedet objem jednoho vstriku pak uz staci jen vedet rychlost a jsem schopen spocitat cokoli. Kdyz je auto tezsi, vstriku bude potreba vic, zkratka ta hmotnost uz ovlivnuje pocet vstriku a tim je hmotnost vztazena do vypoctu. Zajimalo by mne jeste, jaky mas prubeh ohrivani chladici kapaliny. V prirucce se pise, ze by se rucicka ukazatele mela pohybovat ve stredu stupnice, ale mne dostoupa plynule asi 0,5 cm pod stred, pak se otevre termostat a rucicka se vrati asi do 1/3 cele stupnice, 1cm pod stred. Jak to je u tebe ? Asi budu muset merit teplotu otevreni termostatu zavareninovym teplomerem....
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 26.05.00  09:55

    « Bez nadpisu

    No to je sice pravda, já tyhle elektronice nerozumím, jen vím, že sem se na to ptal i u jiných aut a i když je ten motor stejnej, tak tiřeknou, že to nejde - nebo mě alespoň jo. A myslím si, že třeba i hmotnost musí být započítána při spotřebě a v čipu tyto informace jsou podle mě již zohledněny. Vem si, že Brava se chová přeci jenom jinak než marea. I když asi je to blbost, protože když narveš do auta plnou výbavu tak je to zase jiný. A výsledkem je, že ty počítače mají stejně dost velký odchylky a to jak průměrná tak i okamžitá spotřeba. Ale jak je to u Fiatu nevím. V té době kdy sem se o to zajímal nebyla v podstatě ani Marea tak nevím. Chce se to zeptat v servise. MOžná do nové jo do staré ne. Těžko říct. No ono jezdit s Bravou úsporně ve městě je dle mých zkušeností dost obtížné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.00  09:15

    « Hmotnost

    Proc by mela mit hmotnost vliv na palubni pocitac ? Pocitac se montuje na ridici jednotku a prenaseni rychlosti z prevodovky musi byt elektronicke ( na formana mi treba nesel dat pocitac z felicie, protoze se rychlost otaceni prenasima bowdenem ). Pokud vim, na felicie se montuji 2 pocitece s ruznou urovni sledovani udaju a je jedno, jestli jde o felicii nebo kombi.
    Ale vse muze byt jinak. Snazim se jezdit s Bravou levne jak se da a jsem spis takovy hracicka, ktery ma rad statistiku, proto by mi pocitac budnul jak cyp. Vim, ze muj motor se montuje i do Marey, budu se muset zeptat v nejakem Fiat servisu.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 24.05.00  13:18

    « Bez nadpisu

    No nevím, možná už ty počítače sou a v případě, že sou i na motory, který sou v Bravě pak by to jistě šlo namontovat. Ale z vlastní zkušenosti vím, že nejde tyto věci kombinovat, jinak nefungují jak by měly. Třeba hmotnost auta je jiná - Brava/Marea a podobně. Tak nevím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.05.00  12:43

    « Marea ma palubni pocitac ?

    Nekde jsem videl v nabidce jako doplnkovou vybavu k Fiat Marea palubni pocitac, ale ruku do ohne nedam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.00  12:41

    « Brava 1,4 12V SX

    Ta spotreba mi pripada rozumna a verim ji. Mam Bravu s 1.8 l motorem a mel jsem na ni pri ujeti 518 km spotrebu v prepoctu 6,4 l/100 km. Co jsem cetl, tak na Bravach chvali mimo jine, cituji: vykonne a pritom usporne motory.Pred 1,4 bych dal rozhodne prednost 1,6. 1,4 byla v 1999 nahrazena 1,2 s vykonem o 2 kone vetsim.
    Na www.idnes.cz je nekde v historii test Bravy 1,4 12V SX. Sam jsem se na nej kdysi dival.
  • « 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 24.05.00  11:29

    « Re: Re:

    Zapoměl jsem: za Marea patří otazník.
  • « 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 24.05.00  11:27

    « Re: Re:

    Marea má počítač, myslel jsem, že jen ukazuje venkovní teplotu, palubní počítač u Fiatu má v současné době Punto II, ale můžu se mýlit. Známý včera zakoupil Bravu 1,4 SX, r.v. 97, najeto cca 60t.km. Ten maník v bazaru tvrdil, že to jezdí za 6 l/100km, osobně si myslím, že to je blbost. Nemáte někdo s tímto motorem nějaké zkušenosti: spotřeba, zrychlení. Taky mi to přišlo dost líné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.00  09:52

    « Re:

    Mozna by pasoval pocitac z Marey
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 24.05.00  09:26

    « Bez nadpisu

    Mám takovej pocit, že se do Bravy palubní počítač nevyrábí a těžko tam použiješ z Punta. Nevím neviděl sem a neslyšel sem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.00  11:07

    « Asi to tu fakt zdechlo

    Sakra, nez jsem si koupil Bravu, tak se zdalo, ze se to tu nekdy i trosku hybe, mno a ted mi to pripada, jako kdyby hrach na stenu hazel, neco jako: odpovim si sam. Jeste to zkusim: shanim tyto ojete veci:
    1. predni zasterky ( orig. na Bravu )
    2. knihu "Jak na to " ( svazek 39,Bravo/Brava )
    3. lepsi verzi autoradia ( pr. vymena za mou slabsi + doplatek )
    4. ma nekdo na Brave palubni pocitac ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.05.00  09:02

    « Dobry servis

    Mno ja muzu doporucit dobry servis v okoli Ostravy. Je to NORDEX v Havirove.
    Za cenu 7300 Kc jsem mel udelano toto:
    1. vymena termostatu ( zelezo 1300 )
    2. vymenu cidla ABS na LP ( 2000 )
    3. montaz tajneho vypinace ( 200 )
    4. vymena chladici kapaliny ( 300 )
    5. antena pro radio ( 400 )
    6. nastrikani vyfuk. potrubu WURTHEM ( 200 )
    7. prace stala 1650 bez DPH (6,2 hod )
    Pred tydnem jsem menil praskle predni sklo na Bravu - stalo 5300 Kc s DPH ( je se zel. pruhem proti slunci ).
    Vypada to, ze v Praze a okoli je to s cenama krapet horsi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.05.00  21:12

    « Dobrý servis v okolí Prahy

    Vážení,

    napište, prosím, jaké máte zkušenosti se servisy na Fiaty.

    Já osobně jsem vyzkoušel 2:


    • Smažík Kladno - vysloveně špatnou zkušenost nemám, ale nějak jim moc nevěřím. Je to spíš na úrovni pocitů, ale nějak se mi tam nechce.
    • PrimCar na P6 (Stará Ruzyně) - ti mi přišli seriózní, celkem v pohodě, až do chvíle, než jsem si u nich nechal měnit přední okno (jak jsem psal již dříve, po zásahu kamínkem). Provedli sice dobře (aspoň co můžu posoudit), ale naúčtovali si cca 12.000Kč a podle tabulek České pojišťovny (resp. ceníku firmy Autosklo), tak by to mělo stát 6-8000Kč. Vím, že obírat pojišťovnu je skoro sport a pojišťovna mi to nakonec skoro celé proplatila, ale přece ...

    Takže ne 60000km pojedu asi zase k PrimCaru, ale než si u nich nechám dělat něco většího, tak se ještě radši předem pozeptám na cenu jinde.

    BTW: oba to jsou autorizované Fiat servisy pokud vím a obě firmy zároveň Fiaty prodávají.

    Užívejte si svá Bravurní auta a pište.

    Fantus

    P.S.: Víte kde jsem měnil letos zimní na letní gumy z nedostatku času? V autorizovaném servisu škodovky! ;-)

    P.P.S.: Pardon, druhý pokus snad bude i korektně zformátovaný.

  • 00 Reagovat !

    foto

    17.05.00  21:10

    « Dobrý servis v okolí Prahy

    Vážení,
    napište, prosím, jaké máte zkušenosti se servisy na Fiaty.
    Já osobně jsem vyzkoušel 2:
    - Smažík Kladno - vysloveně špatnou zkušenost nemám, ale nějak jim moc nevěřím. Je to spíš na úrovni pocitů, ale nějak se mi tam nechce.
    - PrimCar na P6 (Stará Ruzyně) - ti mi přišli seriózní, celkem v pohodě, až do chvíle, než jsem si u nich nechal měnit přední okno (jak jsem psal již dříve, po zásahu kamínkem). Provedli sice dobře (aspoň co můžu posoudit), ale naúčtovali si cca 12.000Kč a podle tabulek České pojišťovny (resp. ceníku firmy Autosklo), tak by to mělo stát 6-8000Kč. Vím, že obírat pojišťovnu je skoro sport a pojišťovna mi to nakonec skoro celé proplatila, ale přece ...
    Takže ne 60000km pojedu asi zase k PrimCaru, ale než si u nich nechám dělat něco většího, tak se ještě radši předem pozeptám na cenu jinde.
    BTW: oba to jsou autorizované Fiat servisy pokud vím a obě firmy zároveň Fiaty prodávají.
    Užívejte si svá Bravurní auta a pište.
    Fantus
    P.S.: Víte kde jsem měnil letos zimní na letní gumy z nedostatku času? V autorizovaném servisu škodovky! ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.05.00  11:07

    « Zdechlo to tady ?

    Nemate nekdo na sve Brave palubni pocitac ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.00  13:54

    « Re: Poradte - chcem kúpiť BRAVO HGT 2.0i 20V.

    Ahoj "mfilip". Je to rok v. 1997 v plnej výbave bez kože na elektrónoch a cena je 280 tis. Sk, ale chcel by som ho ešte stiahnuť o nejakých 20-30 tis. Sk.Ale nie som ešte úplne rozhodnutý, lebo ponúkajú mi ešte aj H-CIVIC 1.6 VTI po úprave 170PS rok v. 1998 v plnej výbave za 350 tis. SK. Čau.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.00  10:33

    « Re: Poradte - chcem kúpiť BRAVO HGT 2.0i 20V.

    asi jo Kolik za ni chce ? Mela by stat kolem 200000.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.05.00  10:58

    « Poradte - chcem kúpiť BRAVO HGT 2.0i 20V.

    Čaute. Chcel by som kúpiť auto FIAT BRAVO HGT 2.0i 20V rok výr. 1996 a má naj 50tis. km.Doteraz som jazdil iba na samých Oploch.Díki.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.00  19:39

    « Re: 80 16V

    Měl jsem podobnou závadu.Tam kde zajíždí sklo do čalounění je plastová lišta, která je nasazena na kovových packách.Časem se to vyklepe a dělá to na větších nerovnostech pazvuk.Je potřeba čalounění dveří povolit (ne demontovat) lištu oddělat, packy přihnout a nasadit zpět. Pro běžného automechanika je to rutinná práce.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.05.00  13:30

    « 80 16V

    my mame bravu rok a pul , a zatim s nim nejsou zadne problemz , az na jednu drobnost:
    Je to takovy kovovy zvuk , ne plast! v levych dverich u ridice. Ozve se to jenom , kdyz to auto jede po nejakych hrbolech(ne po pricnych nerovnostech) , prosim poradte
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.05.00  06:30

    « ABS

    Prestalo mi fungovat na Brave ABS. V servisu to
    napichli na pocitac a ten signalizoval zavadu na levem prednim kole - preruseny obvod snimace. Oprava 2500 Kc ( v cene je novy snimac+robota). Nevi nekdo jestli je to casta zavada ? Mel jsem rozebrane kolo a zadne surove preruseni kabelu jsem nevidel. Asi zkusim zmerit odpor ostatnich snimacu a porovnat s LP snimacem. Nasel jsem jeste uhnily kablik na temze kole od snimace opotrebeni desticek, spravil jsem to, ale ta * kontrolka ABS na pr. desce furt sviti, takze tim to neni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.05.00  21:36

    « Re: Bravo

    Jestli čteš tyto odpovědi, odepiš ať nemusím odpověď psát zbytečně. Měl jsem stejný problém.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 03.05.00  13:20

    « Bez nadpisu

    v háji
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.05.00  22:11

    « co stym je, kde su vs. prispevky???

  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.00  16:05

    « Re: Brava 1.4 12V, r. 98 - no problem

    my mame inovovany motor a zere 6,9 na 100km
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.04.00  17:17

    « To : fantus

    Dík za přání. No ještě k tý spotřebě. Ono záleží na tom, jak s tím člověk jezdí. Poud se jezdí rychleji, např. často po dálnici, vyplatí se něco silnějšího (aspoň podle moji zkušenosti). Já jsem nedávno omladil (a posílil) Bravo a čekal spotřebu vyšší (podle TP), ale fakticky dokonce klesla.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 20.04.00  12:47

    « Bez nadpisu

    Jo ta 1,6 je asi lepší a ta spotřeba je asi o trošičku vyšší - dáno koncepcí DOHC. Mrkni se na spotřebu u Hondy s SOHC a s DOHC. Například Octavia 1,6 používá i v silnější verzi rozvod SOHC. No je ta spotřeba trošičku nižší.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.04.00  12:01

    « Brava 1.4 12V, r. 98 - no problem

    Vážení,



    tak jsem dnes objevil tenhle server a nestačím se divit. Snad každej kdo není negramotný tu nadává na Fiaty (a Bravy) s výjimkou tohohle fóra. Já jsem kupoval Bravu před 2 lety jako svoje první auto. Každej říkal, Fiat není špatnej, ale má horší dílenský zpracování a vypadá fakt dobře. Koupil jsem ho a zatím mám pocit, že jsem dobře udělal.

    Dneska mám najeto skoro 50.000km. Kromě servisních prohlídek a výměny čelního okna (kamínek - stane se) jsem zatím neměl problém.
    Takže si nemůžu stěžovat, ale kdybych fakt měl říct nějakou kritiku, tak tenhle motor má trochu vyšší spotřebu než srovnatelná auta této kategorie (cca 8l/100km proti cca 6.5-7l), ale to může být i mojí vinou. Co mě ještě maličko štve, že jsem si pořídil 1.4, protože to auto by si zasloužilo aspoň 1.6.

    No uvidíme, jak to bude vypadat za 2 roky a dalších 50.000 km.

    Všem majitelům Fiatl přeju hodně štěstí ...

  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.00  08:24

    « Re: Fiat a zákazníci

    To máš plnou pravdu. Ten přístup k zákazníkům je dost neprofesionální.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.04.00  22:02

    « Fiat a zákazníci

    Škoda jen, že Fiat si moc neváží zákazníků. Přístup v servisu (Motortec Brno) je dost špatný, na otázky zadané přes inetové stránky www.fiat.cz nikdo neodpovídá a odpovědi se nedočkáte ani na mejl. Proti škodovce katastrofa.
  • « 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 11.04.00  09:14

    « Re: brava

    Díky za objektivní názory, i mě vytáčí nesmyslné plky, které tady na "motor café" vypouštějí mnozí přispěvovatelé. Měl jsem většinou italská auta a byl jsem vesměs spokojen. V současné době mám AR 156 2,5V6. Z mého okolí znám čtyři majitelé Bravy, všichni jí kupovali jako novou a jsou zatím spokojeni. Kolegu hlavně zajímal názor na modernizované provedení Bravy s novým motorem 80 16V. Myslím, že se už rozhodl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.00  22:14

    « Re: brava

    Tady by fakt, ten kdo píše nějakou kritiku na auto měl napsat v čem si sám vozí *. Tak na 90% těch zasvěcenej kritiků si léčí mindráky. Jo to kdyby někdo napsal, koupil jsem si to a to auto a všechno se na něm sype (a nebo taky ne), to bych bral. (jinak já osobně mám 2 Brava, no a to druhý bych si asi nekupoval, kdyby se mě to první sralo).
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.04.00  22:03

    « brava

    Jeste jedna poznamka. Kdyz jsem se rozhodoval jake auto koupit, tak jsem na Bravu slysel jenom dva krajni nazory. Bud ze je to hrozny smejd a nebo krajne spolehlive auto. Myslim, ze to bude auto jako kazde jine ... bude mit svoje klady i zapory (treba ty plasty). Jinak z prispevku tady na tom serveru (v jinych rubrikach) mam casto pocit, ze je pisi samotni prodejci a hani si vzajemne svoje auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.00  21:38

    « Re: Newman

    k tym pasom. na nasej 1.4e sa ocas tiez ozvu no fakt malo a aj to len ked nie su zad. sedadla obsadene. na Punte je to bezne. takze asi vec zvyku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.00  18:45

    « Re: Newman

    Jo to máš pravdu. Já jsech chtěl promazat před zimou zámek a kus vnitřního obložení dveří mi zůstal v ruce (lepidlo vše spravilo).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.00  17:00

    « Re: Newman

    Hlučnost je velmi nízká a kupodivu se nijak závratně nezvyšuje ani s vysokými otáčkami. Spotřebu jsem zatím nijak přesně neměřil ale bude to asi 6-7 litrů při běžném provozu. V řazení nevidím žádný problém a co se týče výkonu tak mě postačuje, jel jsem maximálně asi 185 km/hod po rovině na dálnici, akcelerace je vzhledem k obsahu motoru také dobrá.
    Jenom mě naštvala jedna věc .. v kufru mi spadla televize rohem na plastové obložení kufru a to prasklo ! Zdá se, že ty plasty jsou hodně
    křehké. Jinak zatím spokojenost.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 10.04.00  15:54

    « Bez nadpisu

    Tak to brzdový destičky máme furt původní.A ještě nevříská a brzdí jak urvaná...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.00  15:32

    « Re: Newman

    Ke hluku: jel jsem teď v novém Bravu. Oproti staršímu (co mám - 1996) je zlepšená hlučnost jen tak zespodu je slyšet jak si vrní motor. K řazení nevím co říct. Spotřeba 1,6: já 7.8-8.2 (těžší noha), manželka 6,5-7,2 (lehká hoha). Jinak závady za 3 roky/100tisíc: 2 x výměna brzdových destiček (až mě to celkem překvapilo, že nic jiného).
  • « 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 10.04.00  09:53

    « Newman

    Kolega z práce by chtěl koupit Bravu SX 80 16V.Jaké máš zkušenosti:hluk,řazení,spotřeba,výkon motoru.Díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.04.00  09:40

    « Bravo

    Nemáte někdo zkušenosti s násldujicím problémem?
    U Brava s mě již delší dobu ozývá klepání zhruba v místech uchycení zadních pásů (těžko přesně říct kde), vždy když jedu po nerovnostech. V servisu zkontrolovalit tlumiče, tlumič od výfuku,já jsem rozebral skoro celý zadek auta a nic. Je to sice blbost, neboť jinak jsem s tím autem super spokojen (najeto cca 100 000), ale tohle mě nedá spát, co by to mohlo být.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…