Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
-
« Bez nadpisu
Tak jste mne prekecali, koupil jsem si "Jak na to" pro Fiat Bravo/Brava. Hned jak jsem otevrel stranky, zjistil jsem, ze mne v servisu asi natahli. Zaplatil jsem totiz 1300 za termostat ( udajne je to komplet v takove prirube ) a v knizce je napsano, ze ten termostat jde z priruby vyndat, takze si myslim, ze se dal koupit zvlast, a urcite by nestal 1300 Kc. No nic. Kdybych si tu knizku koupil driv, uz by si na sebe zarobila. Rad bych se zde nepritomnych zeptal ( i kdyz tu asi stejne nikdo neodpovi ), kolik litru se da vyjet z nadrze. Jde mi pouze o overeny udaj. Ja mam 60 l nadrz a v ni je 7l rezerva, coz nevim, co znamena. Muzu pocitat s tim, ze muzu vyjet treba 59 l z nadrze ? Zatim jsem nejvice dotankovaval 52.4 l -
wolff 20.06.00 12:32
« Bez nadpisu
A proč tam teda nestrčíte tu Selenii. Já vím, že je to trochu alibismus, ale je to jeden z nejlepších olejů a hlavně ten olej je dělanej na ten motor. Do přiručky se můžu kouknout, ale nic jinýho než selenii, Fiat Lubrificanti a Arexon tam nenajdeš(myslím obecně všechny použitelná krámy). A Castrol srovnávat se Selenií nejde, zvlášť když není vyráběn pro Fiat. Penzoil je taky dobrý, snad by tam šel. 10 W 40. Myslím, že ani do 1,8 se nemusí 5 W 40 strkat... -
« Re: Olej
Hm. Ty prisady se moc nedoporucuji, protoze motorovy olej uz prisady obsahuje a externi prisady by mohly vyvazenost motoroveho oleje narusit. Ta prisada, kterou tam chci dat se pridava do noveho oleje, takze si myslim, ze mi v motoru nezustane. Zkusim to sni. Furt mi doporucuji Castrol RS za 390 Kc/litr. To je moc. V Brave 1.8 je hydraulicke serizovani ventilu, serizuji se podle tlaku oleje. Proto pry potrebuji husty olej ( s vetsim filmem ). Pry se to melo spravit, ale co kdyz ne ? Co potom ? Jeste bych potreboval referenci na nejaky levnejsi, ale taky husty olej, ale rubrika o motorovych olejich sla pa pa. -
« Re: Olej
Taky jsem měl problém s cvakáním ventilů, ale nikdo mi neporadil. Taky mám motor s hydr. vymezováním vůle ventilů, ale u jiný značky. Začalo to potom, co mi tam dali prý od výrobce předepsanou viskozitu. Taky se mi zdá řidčí, než ten původní "polosynťák", co jsem tam dával. Taky mi to dřív tak necvakalo. Mě to ale blbne jen chvílemi a když je úplně zahřátej, přestane to úplně, ale až tak po ptnácti- dvaceti minutách. Já bych ale rozhodně nedoporučoval přísady do oleje. Ptal jsem se na ně taky, ale každý mně od nich odrazoval a je to asi fakt. Loni jsem najezdil s Bravou 1.6 16V (76kW) celkem dost, ale takovýhle věci se nevyskytovaly ani náznakem (při nastartování, přehřátí nebo hodně studeným motoru). Tak nevím, jestli to nebude spíš jen ojedinělá chyba. Brava je výborný auto, skvělá ergonomie, cena...
Bohužel jsem Ti asi neporadil... -
« Olej
Muzete mi poradit jaky motorovz olej mam dat do Bravy 1.8 ELX ? Nemam prirucku od vyrobce. Zajimala by mne doporucena viskozni trida. Pak maly problem: zacaly mi pri zahratem motoru cvrdlikat ventily. Pry tam mam ridky olej a nabidli mi nejaky Castrol za 390 Kc/l (!!!). Jelikoz je na ten olej najeto jen 7000 km, chtel jsem to resit nejakou prisadou do oleje, ktera by jej zahustila. V tom servise mi rekli, ze to je takova husta vazelina, je to v konzerve, ktera vypada jako zradlo pro kocury, stoji cca 220 Kc, oznaceni je myslim STP. Nevite o co jde ? Byl jsem vcera asi v 15 prodejnach (benzinky, servisy, mototechny ) a nikde nevedi o co jde. V Brave jsou hydraulicke ventily, ktere se udajne serizuji samy. -
« Re:
Co jsem použil za značku oleje je alibizmus, ale tam byla skutečně plná synt. 5W40 Aral, která převyšuje jakostně doporučenou polosyntetiku Selenia.Nakonec v příručce "Opravy Fiat Brava" je dostatečně vysvětleno, jaké oleje používat, můžeš tam nalít třeba náš olej, pokud splňuje viskozitní třídu předepsanou výrobcem 10W40. Jinak vačka odešla po ujetí 80 tis.km, motor postupně ztrácel výkon. S těmi oleji dělají všichni prodejci hrozné ofuky, ale skutečně jediný parametr je viskozní třída, která která zaručuje parametry mazání a jestli je tam Aral, Shell, nebo třeba olej Mogul, je úplně jedno. Dělají z nás a tím taky z výrobců olejů blbce, jde jenom o kšeft. -
wolff 15.06.00 10:34
« Bez nadpisu
No, je to sice nan nasrání...Ale tím, že si nepoužil Selénii, tak s tebou nebudou jednat ani v Itálii. To máš prostě smůlu (pro příště). Jo nenapsal si ve kterém roce ti ta vačka odešla... Fakt je ten, že by se jistě dalo zjistit, či to byla chyba materiálu, nebo snad tím olejem. Ale výrobce s tím nic nebude chtít mít potažmo ani dýler. -
« Re: Fiat Brava 1,6 SX
Určitě mně to zajímá s termostaty, ale stěžejní otázka je stále životnost vaček. Tento časopis neznám, ale pokud bych věděl přesný název a číslo, pokusil bych ho sehnat. Domnívám se, že bych s tím možná pochodil při případné reklamaci, i když po čtyřech letech to bude velmi složité. Platilo však vždy, že tyto komponenty na motoru musí výrazně v životnosti překročit dobu používání vozu. Je to něco podobného, jako kdyby praskaly ojnice, nebo písty. Za bližší informace bych byl velmi vděčný. V poslední době to snad dělaly jenom Oltcity. Je to na mediální ostudu!! -
JTF 13.06.00 07:19
« Re: Fiat Brava 1,6 SX
Četl jsem to v Quattroruote, což je nejprestižnější italský motoristický časopis. Píše se tam i o těch termostatech. Je tam prý "něco" z umělé hmoty co praská, následkem toho nefunguje termostat. Od modelového roku 97´ je toto nahrazeno jiným materiálem. Mám to někde doma, pokud Tě budou zajímat podrobnosti, najdu to. -
« Re: Fiat Brava 1,6 SX
Moc bych rád věděl, ve kterém italském tisku byly informace o špatných vačkách r.96, v žádném servisu /ptal jsem se v šesti orig. Fiatech/ samozřejmně o ničem ani neslyšeli, natož pak aby na vlastní oči viděli.... Tyto informace pěkně drží pod pokličkou a mají určitě zákaz hovořit o jakékoliv četnosti poruch, navíc takových závažných. Vačku mám schovanou jako svátost a pořád nevím, komu s ní mám rozbít hlavu. Nevím kam se obrátit, jestli pomůže ofic. dovozce, nebo přímo do Itálie, ovšem tam je v plném proudu léto .......Vyměňovat vačky nestojí malý peníz a domnívám se, že k tomu by se měl Fiat zachovat trochu seriozněji. Známému na AUDI A4 už 3x měnili zdarma přední nápravu! Poraďte co s tím. Pokud odpadne zrcátko, nebo výfuk, všechno chápu, ale toto je trochu silný kafe. -
« Re: Fiat Brava 1,6 SX
Nevím, kdy auta stahovali do servisu, ale my je máme koupené v 6/96 a nikdy nás nikdo nevolal. Na obou autech odešly poměrně záhy. Asi čekali, kolik toho popraská, aby dle prodeje nových si udělali přehled o poruchovosti......to je nic nestojí.
Nevíte někdo, kde najít nějaké stránky o poruchovosti jednotlivých značek v Evropě?
Jinak Bravy skutečně moc poruchové nejsou, ale zajímá mě to v porovnání s konkurencí.
-
« Re: Fiat Brava 1,6 SX
Proc to delaji tak slozite ? Chtel jsem si nechat prepojit stahovani oken, aby nebylo zavisle na klicku v zapalovani ( poloha MAR ). Je to pry ovladane ridici jednotkou a prepojeni by prislo draho. Pak se stava, ze kdyz se spatne precte kod immobilizeru z klicku, nejdou stahnout okna. Problemy z vyfukem jsem mel na vsech autech, na Favoritu jsem ho menil (zadni + stredni dil ) pri 14 000 Km a 54 000 km,vyfuky korodujou zevnitr. Na me Brave nebyl jeste meneny vyfuk ( 152 000 Km ), vrchni plast posledniho dilu byl zkorodovany, tak jsem ho zatmelil a prestrikal stribrenkou a uz 2 000 km je to naprosto O.K. Jinak si myslim, ze Bravy maji dost dobrou antikorozni ochranu, protoze, kdyz jsem videl 2-3 roky stare escorty, jak jim rezavi napravy, ramena a hlavne to slisovani prahu z podvozkem po cele delce ( v pneuservisech za to zvedaji auta ). -
« Fiat Brava 1,6 SX
Několik málo skušeností po 4 letech provozu se dvěma vozy Bravo a Brava. Já mám Brava, naj.115tis. km, ve 100tis. jsem měnil zadní tlumiče, přední už jsou také načaté.Spotřeba na dlouhých trasách nad 500km cca 6,5l s lehkou nohou, jinak průměr na dálnici ve svižném tempu 7,5l. Neměl jsem kromě několika prkotin vážnější závady, motoricky je auto velice dobré a spolehlivé. Má však tyto závady: konektory zadních světel, vrzání zadních dveří, po třech letech na obou autech odpadl výfuk, někdy nejdou el. okna, po několika vyp.a zap.klíčku zase ano, dlouho strašně smrděl benzin v kabině - špatné víčko nádrže, praská těleso termostatu-2x, čepy měněny ve 100tis...Šokující zjištění nastalo na "BRAVO", když po 80tis odešla vačka!!!!!! To je šok!!!!! Totálně ohlodaná do kruhu, nevím jak k tomu mohlo dojít, jestli olejem /ARAL full synt./, nebo vadou materiálu, ve všech fiat servisech tvrdí, že tento případ ještě neměli, já však ano. Asi to pošlu Italům, jestli chlapci trochu neodrbali cementování, potom nechápu výstupní kontrolu. Vzhledem k tomu, že nechodíme na tech. prohlídky do FIATU, ale děláme si opravy sami, nechtějí se k tomu znát. Nikdo mi však nevysvětlí, že může odejít vačka, když nemažu Seleniou, ale ARALEM, nebo AC DELCEM, když jsou všechny plně syntet. To je jenom alibizmus !!! Věřím, že tato závada se musela už vyskytnout na jiných autech, přece nejsem jediný v Česku. Jinak na obhajobu Fiatu musím přiznat, že Brava je vydařené a spolehlivé auto, se kterým jsem velice spokojen a ve stejné cenové relaci nevím, za co bych ho vyměnil. -
« Re: Teplota
Jasne ja vim. Na prirube, ve ktere je termostat, jsou 2 cidla. Pro ridici jednotku a pro ukazatel na palubce. Ja nevim, jaky ma tento system smysl, proc to neni delano jednim cidlem. Muze se stat, ze zatimco mi palubka ukazuje teplotu v normalu, muze mi varit motor. Pry to maji tak i ostatni auta. -
« Bez nadpisu
Tak jsem byl v tom servise a zjistili jsme, ze je spatny snimac teploty pro ukazatel na palubce. Meli jsme to napojene na pocitac, termostat otevrel presne na 90 °C, ale na palubce to bylo 1 cm pod stred .... Nove cidlo stoji 380 Kc, nevim jestli mi to za to stoji. Zkusim jeste ocistit kontakty. Prestal mi fungovat ventilator na chladici. I kdyz byla teplota na 110°C, nespustil se. Motor ventilatoru je O.K., rele, pojistka taky. Nejde impuls z ridici jednotky. Nemeli jste nekdy podobny problem ? Protozi mi teplota na palubce spatne ukazuje, mam strach z prehrati, asi budu do toho cidla investovat. Ale *,co kdyz to bude necim jinym. Jinak spotrebu jsem mel na 874 km prumernou 6.19 l/100 km -
« Re: Jsem v šoku
"a pred nami bolo lano s akímsi červeným praporkom a na jeho druhom konci Audi TT a ten mal na tachometru rovnako ako mi 200km/h" a potom sme sa zobudili a odovzdali klúče na šrotovisku TP u Policajtov. ÁÁÁch to bol krásny sen. Konečne o ďalší Fiat na cestách menej. -
« Brava 1,2 80 SX 16 V
Test je v MFDnes (6.1.1999).
Na www.idnes.cz je test uveden take v priloze Auto-Moto. Ja osobne bych toto auto bral vsemi deseti, ale cena v bazarech je furt kolem 270000, coz je pro mne moc. Techn. parametry najdes na strankach prodejcu Fiat. Na www.czech-tv.cz/porady/jizda je srovnavaci test Brava-Octavia-Megane- a jeste cosi. Barierove testy jsou na www.auto.cz. -
« Re: Super
Takze by se mela drzet uprostred. Mne se drzi centimetr pod vystupek. Ten ventilator ti spina takovy kousek nad vystupkem ? Me spina 0,5 cm nad vystupkem, ale to ted nechci resit. Zkusim zmerit teplotu kapaliny teplomerem, snad to nema vliv na spotrebu. Mozna ma na Brave 1.8 termostat drzet teplotu na jinych stupnich, kdyz treba zapinani vetraku je na 1.8 rizeno elektronickou jednotkou a u ostatnich Brav je vetrak spusten teplotnim spinacem. Diky. Zkusim neco zjistit u prodejce -
« Re: Super
Speciálně jsem dneska ráno na to čučel a poslouchal větrák - asi 40 min. jízdy po Praze, občas nějaká kolona, spíše popojíždění - ručička držela na tom výstupku jako přibitá, několikrát jsem zaslechnul ventilátor - před jeho zapnutím ručička popoběhla asi milimetr, dva nad ten prostřední výstupek, aby se pak zase vrátila. -
« Super
Diky za odpoved, ale vubec mi nepomohla. Mne se taky drzi na ustalene hodnote, ale chci se zeptat, kde se ta tva ustalena hodnota nachazi na stupnici. Ja mam stupnici kruhovou vysec, 0 uhlovych stupnu je minimum, 90 uhl. stupnu je maximum a presne ve 45 uhlovych stupnich je na stupnici vystupek. Teplota me chladici kapaliny dosahuje 0.5 cm pod ten vystupek pri zavrenem termostatu a 1 cm pri otevrenem. Jak to funguje u tebe ? V knizce pisi, ze by se teplota mela pohybovat uprostred stupnice, tedy kolem vystupku -
« Re:
Proc si myslis, ze jezdit s Bravou ve meste usporne je obtizne. Mam Bravu ani ne mesic a se spotrebou jsem da se rict spokojeny. Po prvnim natankovani do plna jsem vyjezdil nadrz takovym zpusobem, jakym jezdit nechci ( mimo mesto prumerne 120, max. 170, ve meste byt vsude prvni ) a spotreba byla na 716 km zhruna 7,12/100 km. Chtel jsem vedet, kde bude muj strop spotreby. Druhou nadrz jsem chtel vyjet svym zpusobem jizdy ( predvidat, dojizdet na neutral, rychle nezrychlovat, prudce nezpomalovat) a spotreba na 518 km byla 6,4 l/100 km. S tim jsem spokojen. Vse plati pro motor 1.8 (83 kW,115 PS). Trasa 65 km mimo mesto, 35 km ve meste na 100 km. Pri vyjizdeni prvni nadrze jsem jeste mel vadny termostat. Furt mi ta hmotnost ovlivnujici palubni pocitac nesedi. Pocitac by mel u vstrikovani pocitat pocet vstriku a vedet objem jednoho vstriku pak uz staci jen vedet rychlost a jsem schopen spocitat cokoli. Kdyz je auto tezsi, vstriku bude potreba vic, zkratka ta hmotnost uz ovlivnuje pocet vstriku a tim je hmotnost vztazena do vypoctu. Zajimalo by mne jeste, jaky mas prubeh ohrivani chladici kapaliny. V prirucce se pise, ze by se rucicka ukazatele mela pohybovat ve stredu stupnice, ale mne dostoupa plynule asi 0,5 cm pod stred, pak se otevre termostat a rucicka se vrati asi do 1/3 cele stupnice, 1cm pod stred. Jak to je u tebe ? Asi budu muset merit teplotu otevreni termostatu zavareninovym teplomerem....
-
wolff 26.05.00 09:55
« Bez nadpisu
No to je sice pravda, já tyhle elektronice nerozumím, jen vím, že sem se na to ptal i u jiných aut a i když je ten motor stejnej, tak tiřeknou, že to nejde - nebo mě alespoň jo. A myslím si, že třeba i hmotnost musí být započítána při spotřebě a v čipu tyto informace jsou podle mě již zohledněny. Vem si, že Brava se chová přeci jenom jinak než marea. I když asi je to blbost, protože když narveš do auta plnou výbavu tak je to zase jiný. A výsledkem je, že ty počítače mají stejně dost velký odchylky a to jak průměrná tak i okamžitá spotřeba. Ale jak je to u Fiatu nevím. V té době kdy sem se o to zajímal nebyla v podstatě ani Marea tak nevím. Chce se to zeptat v servise. MOžná do nové jo do staré ne. Těžko říct. No ono jezdit s Bravou úsporně ve městě je dle mých zkušeností dost obtížné. -
« Hmotnost
Proc by mela mit hmotnost vliv na palubni pocitac ? Pocitac se montuje na ridici jednotku a prenaseni rychlosti z prevodovky musi byt elektronicke ( na formana mi treba nesel dat pocitac z felicie, protoze se rychlost otaceni prenasima bowdenem ). Pokud vim, na felicie se montuji 2 pocitece s ruznou urovni sledovani udaju a je jedno, jestli jde o felicii nebo kombi.
Ale vse muze byt jinak. Snazim se jezdit s Bravou levne jak se da a jsem spis takovy hracicka, ktery ma rad statistiku, proto by mi pocitac budnul jak cyp. Vim, ze muj motor se montuje i do Marey, budu se muset zeptat v nejakem Fiat servisu.
-
wolff 24.05.00 13:18
« Bez nadpisu
No nevím, možná už ty počítače sou a v případě, že sou i na motory, který sou v Bravě pak by to jistě šlo namontovat. Ale z vlastní zkušenosti vím, že nejde tyto věci kombinovat, jinak nefungují jak by měly. Třeba hmotnost auta je jiná - Brava/Marea a podobně. Tak nevím. -
« Brava 1,4 12V SX
Ta spotreba mi pripada rozumna a verim ji. Mam Bravu s 1.8 l motorem a mel jsem na ni pri ujeti 518 km spotrebu v prepoctu 6,4 l/100 km. Co jsem cetl, tak na Bravach chvali mimo jine, cituji: vykonne a pritom usporne motory.Pred 1,4 bych dal rozhodne prednost 1,6. 1,4 byla v 1999 nahrazena 1,2 s vykonem o 2 kone vetsim.
Na www.idnes.cz je nekde v historii test Bravy 1,4 12V SX. Sam jsem se na nej kdysi dival. -
JTF 24.05.00 11:27
« Re: Re:
Marea má počítač, myslel jsem, že jen ukazuje venkovní teplotu, palubní počítač u Fiatu má v současné době Punto II, ale můžu se mýlit. Známý včera zakoupil Bravu 1,4 SX, r.v. 97, najeto cca 60t.km. Ten maník v bazaru tvrdil, že to jezdí za 6 l/100km, osobně si myslím, že to je blbost. Nemáte někdo s tímto motorem nějaké zkušenosti: spotřeba, zrychlení. Taky mi to přišlo dost líné. -
« Asi to tu fakt zdechlo
Sakra, nez jsem si koupil Bravu, tak se zdalo, ze se to tu nekdy i trosku hybe, mno a ted mi to pripada, jako kdyby hrach na stenu hazel, neco jako: odpovim si sam. Jeste to zkusim: shanim tyto ojete veci:
1. predni zasterky ( orig. na Bravu )
2. knihu "Jak na to " ( svazek 39,Bravo/Brava )
3. lepsi verzi autoradia ( pr. vymena za mou slabsi + doplatek )
4. ma nekdo na Brave palubni pocitac ?
-
« Dobry servis
Mno ja muzu doporucit dobry servis v okoli Ostravy. Je to NORDEX v Havirove.
Za cenu 7300 Kc jsem mel udelano toto:
1. vymena termostatu ( zelezo 1300 )
2. vymenu cidla ABS na LP ( 2000 )
3. montaz tajneho vypinace ( 200 )
4. vymena chladici kapaliny ( 300 )
5. antena pro radio ( 400 )
6. nastrikani vyfuk. potrubu WURTHEM ( 200 )
7. prace stala 1650 bez DPH (6,2 hod )
Pred tydnem jsem menil praskle predni sklo na Bravu - stalo 5300 Kc s DPH ( je se zel. pruhem proti slunci ).
Vypada to, ze v Praze a okoli je to s cenama krapet horsi. -
« Dobrý servis v okolí Prahy
Vážení,
napište, prosím, jaké máte zkušenosti se servisy na Fiaty.
Já osobně jsem vyzkoušel 2:
Smažík Kladno - vysloveně špatnou zkušenost nemám, ale nějak jim moc nevěřím. Je to spíš na úrovni pocitů, ale nějak se mi tam nechce.
PrimCar na P6 (Stará Ruzyně) - ti mi přišli seriózní, celkem v pohodě, až do chvíle, než jsem si u nich nechal měnit přední okno (jak jsem psal již dříve, po zásahu kamínkem). Provedli sice dobře (aspoň co můžu posoudit), ale naúčtovali si cca 12.000Kč a podle tabulek České pojišťovny (resp. ceníku firmy Autosklo), tak by to mělo stát 6-8000Kč. Vím, že obírat pojišťovnu je skoro sport a pojišťovna mi to nakonec skoro celé proplatila, ale přece ...
Takže ne 60000km pojedu asi zase k PrimCaru, ale než si u nich nechám dělat něco většího, tak se ještě radši předem pozeptám na cenu jinde.
BTW: oba to jsou autorizované Fiat servisy pokud vím a obě firmy zároveň Fiaty prodávají.
Užívejte si svá Bravurní auta a pište.
Fantus
P.S.: Víte kde jsem měnil letos zimní na letní gumy z nedostatku času? V autorizovaném servisu škodovky! ;-)
P.P.S.: Pardon, druhý pokus snad bude i korektně zformátovaný. -
« Dobrý servis v okolí Prahy
Vážení,
napište, prosím, jaké máte zkušenosti se servisy na Fiaty.
Já osobně jsem vyzkoušel 2:
- Smažík Kladno - vysloveně špatnou zkušenost nemám, ale nějak jim moc nevěřím. Je to spíš na úrovni pocitů, ale nějak se mi tam nechce.
- PrimCar na P6 (Stará Ruzyně) - ti mi přišli seriózní, celkem v pohodě, až do chvíle, než jsem si u nich nechal měnit přední okno (jak jsem psal již dříve, po zásahu kamínkem). Provedli sice dobře (aspoň co můžu posoudit), ale naúčtovali si cca 12.000Kč a podle tabulek České pojišťovny (resp. ceníku firmy Autosklo), tak by to mělo stát 6-8000Kč. Vím, že obírat pojišťovnu je skoro sport a pojišťovna mi to nakonec skoro celé proplatila, ale přece ...
Takže ne 60000km pojedu asi zase k PrimCaru, ale než si u nich nechám dělat něco většího, tak se ještě radši předem pozeptám na cenu jinde.
BTW: oba to jsou autorizované Fiat servisy pokud vím a obě firmy zároveň Fiaty prodávají.
Užívejte si svá Bravurní auta a pište.
Fantus
P.S.: Víte kde jsem měnil letos zimní na letní gumy z nedostatku času? V autorizovaném servisu škodovky! ;-) -
« Re: Poradte - chcem kúpiť BRAVO HGT 2.0i 20V.
Ahoj "mfilip". Je to rok v. 1997 v plnej výbave bez kože na elektrónoch a cena je 280 tis. Sk, ale chcel by som ho ešte stiahnuť o nejakých 20-30 tis. Sk.Ale nie som ešte úplne rozhodnutý, lebo ponúkajú mi ešte aj H-CIVIC 1.6 VTI po úprave 170PS rok v. 1998 v plnej výbave za 350 tis. SK. Čau. -
« Re: 80 16V
Měl jsem podobnou závadu.Tam kde zajíždí sklo do čalounění je plastová lišta, která je nasazena na kovových packách.Časem se to vyklepe a dělá to na větších nerovnostech pazvuk.Je potřeba čalounění dveří povolit (ne demontovat) lištu oddělat, packy přihnout a nasadit zpět. Pro běžného automechanika je to rutinná práce. -
« ABS
Prestalo mi fungovat na Brave ABS. V servisu to
napichli na pocitac a ten signalizoval zavadu na levem prednim kole - preruseny obvod snimace. Oprava 2500 Kc ( v cene je novy snimac+robota). Nevi nekdo jestli je to casta zavada ? Mel jsem rozebrane kolo a zadne surove preruseni kabelu jsem nevidel. Asi zkusim zmerit odpor ostatnich snimacu a porovnat s LP snimacem. Nasel jsem jeste uhnily kablik na temze kole od snimace opotrebeni desticek, spravil jsem to, ale ta * kontrolka ABS na pr. desce furt sviti, takze tim to neni. -
« To : fantus
Dík za přání. No ještě k tý spotřebě. Ono záleží na tom, jak s tím člověk jezdí. Poud se jezdí rychleji, např. často po dálnici, vyplatí se něco silnějšího (aspoň podle moji zkušenosti). Já jsem nedávno omladil (a posílil) Bravo a čekal spotřebu vyšší (podle TP), ale fakticky dokonce klesla. -
« Brava 1.4 12V, r. 98 - no problem
Vážení,
tak jsem dnes objevil tenhle server a nestačím se divit. Snad každej kdo není negramotný tu nadává na Fiaty (a Bravy) s výjimkou tohohle fóra. Já jsem kupoval Bravu před 2 lety jako svoje první auto. Každej říkal, Fiat není špatnej, ale má horší dílenský zpracování a vypadá fakt dobře. Koupil jsem ho a zatím mám pocit, že jsem dobře udělal.
Dneska mám najeto skoro 50.000km. Kromě servisních prohlídek a výměny čelního okna (kamínek - stane se) jsem zatím neměl problém.
Takže si nemůžu stěžovat, ale kdybych fakt měl říct nějakou kritiku, tak tenhle motor má trochu vyšší spotřebu než srovnatelná auta této kategorie (cca 8l/100km proti cca 6.5-7l), ale to může být i mojí vinou. Co mě ještě maličko štve, že jsem si pořídil 1.4, protože to auto by si zasloužilo aspoň 1.6.
No uvidíme, jak to bude vypadat za 2 roky a dalších 50.000 km.
Všem majitelům Fiatl přeju hodně štěstí ... -
JTF 11.04.00 09:14
« Re: brava
Díky za objektivní názory, i mě vytáčí nesmyslné plky, které tady na "motor café" vypouštějí mnozí přispěvovatelé. Měl jsem většinou italská auta a byl jsem vesměs spokojen. V současné době mám AR 156 2,5V6. Z mého okolí znám čtyři majitelé Bravy, všichni jí kupovali jako novou a jsou zatím spokojeni. Kolegu hlavně zajímal názor na modernizované provedení Bravy s novým motorem 80 16V. Myslím, že se už rozhodl. -
« Re: brava
Tady by fakt, ten kdo píše nějakou kritiku na auto měl napsat v čem si sám vozí *. Tak na 90% těch zasvěcenej kritiků si léčí mindráky. Jo to kdyby někdo napsal, koupil jsem si to a to auto a všechno se na něm sype (a nebo taky ne), to bych bral. (jinak já osobně mám 2 Brava, no a to druhý bych si asi nekupoval, kdyby se mě to první sralo). -
« brava
Jeste jedna poznamka. Kdyz jsem se rozhodoval jake auto koupit, tak jsem na Bravu slysel jenom dva krajni nazory. Bud ze je to hrozny smejd a nebo krajne spolehlive auto. Myslim, ze to bude auto jako kazde jine ... bude mit svoje klady i zapory (treba ty plasty). Jinak z prispevku tady na tom serveru (v jinych rubrikach) mam casto pocit, ze je pisi samotni prodejci a hani si vzajemne svoje auta. -
« Re: Newman
Hlučnost je velmi nízká a kupodivu se nijak závratně nezvyšuje ani s vysokými otáčkami. Spotřebu jsem zatím nijak přesně neměřil ale bude to asi 6-7 litrů při běžném provozu. V řazení nevidím žádný problém a co se týče výkonu tak mě postačuje, jel jsem maximálně asi 185 km/hod po rovině na dálnici, akcelerace je vzhledem k obsahu motoru také dobrá.
Jenom mě naštvala jedna věc .. v kufru mi spadla televize rohem na plastové obložení kufru a to prasklo ! Zdá se, že ty plasty jsou hodně
křehké. Jinak zatím spokojenost. -
« Re: Newman
Ke hluku: jel jsem teď v novém Bravu. Oproti staršímu (co mám - 1996) je zlepšená hlučnost jen tak zespodu je slyšet jak si vrní motor. K řazení nevím co říct. Spotřeba 1,6: já 7.8-8.2 (těžší noha), manželka 6,5-7,2 (lehká hoha). Jinak závady za 3 roky/100tisíc: 2 x výměna brzdových destiček (až mě to celkem překvapilo, že nic jiného). -
« Bravo
Nemáte někdo zkušenosti s násldujicím problémem?
U Brava s mě již delší dobu ozývá klepání zhruba v místech uchycení zadních pásů (těžko přesně říct kde), vždy když jedu po nerovnostech. V servisu zkontrolovalit tlumiče, tlumič od výfuku,já jsem rozebral skoro celý zadek auta a nic. Je to sice blbost, neboť jinak jsem s tím autem super spokojen (najeto cca 100 000), ale tohle mě nedá spát, co by to mohlo být.







