Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Vyfuk
dival jsem se na to, diky. Sice tam maji zmatek v oznaceni kubatury ( 1.7 cc ?!!!? ), ale podle typu motoru (182A2.00) a nakresu jsem poznal svuj vyfuk 3 - dilny: BOSAL za 8337,- Kc,ROSI za 8989,- Kc. Takze novy vyfuk zatim nebude. Na 1.4 a 1.6 je zhruba o 1000 Kc levnejsi.
-
« Re: Vyfuk
Me se pred koupi neceho v obchode vyplatilo kouknout na www.autoshop2000.cz, coz je on-line prodejna. Provozujou to nejaky dva kluci z Ase a Prahy. Koupil jsem uz u nich nekolik veci, zatim zadne problemy s nimi nebyly (spis s Ceskou postou :-)).
S vyvarovanim vyfuku nemam moc dobre zkusenosti. Jeden rok jsem to delal, ale pak jsem si koupil radsi vejfuk. Ale varij jsem to CO, coz je oproti autogenu na tohle horsi...
PS: Ten jejich obchod nefunguje pod Netscapem (alespon na moji 4.72 ne). Koukal jsem tam na tu tvou Bravu a ten zadni dil (dva tlumice ???) stoji cca 6400 Kc. -
« Re: Vyfuk
Ja jsem samozrejme myslel "vnější plášť" a ne "vnější plast". Mne se ale zda, podle zpusobu koroze, ze mi to koroduje zvenku. Nejvetsi vyzrane misto je na nejsvrchnejsim plášti, a pak ji postupne s dalsimi vrstvami ubyva. Ale je mozne, ze to puvodne prorezlo na malem miste zevnitr, a pusobenim vnejsi vody se koroze rozrostla zvenku. Muj tchan mi jen tak mimochodem mezi reci suse rekl, ze uz vyvaril spoustu vyfuku na Skody, staci 0.8 nebo 1 mm plech, lahve a neni co resit. Jeste mi sezene taky nejaky zinkovy prasek, ktery se nafouka na autogenem zahraty vyfuk. Neni co resit, takova nabidka se neodmita, zejmena kdyz mne nebude stat vubec nic. A ja takoveho cloveka hledal po hospodach a mam jej primo pod nosem. Pod svicnem byva nejvetsi tma. Adresu timto tedy asi nebudu potrebovat, nicmene do budoucna by bylo dobre ji znat, takze predem dekuji, kdyz ji napises. S tim vrzanim saltrpaky jsem ti rikal, ze to bude nekde v tech gumovych blocich. Gumovymi spojkami to bude mit reseno hodne aut. -
« Re: Vyfuk
Koroze výfuku ve 160 tis.km je naprosto normální. Můj výfuk, jak jsem již dříve psal odešel /urvala se trubka od 1. tlumiče/ v cca 90 tis. km, kolegovi ještě dříve. Je to velká bolest Bravy. Zadní tlumič už mám taky KO, trubku jsem přivařil. Vrchní plášť je plech, ne plast !! Na autě kolegy jsem nový výfuk zušlechtil zinkovým nástřikem po dokonalém odmaštění, zatím to velice dobře drží, dá se koupit ve sprayi. Výfuk orig. je drahý jako prase a stejně je po něm ho...!! Dají se koupit podstatně levnější zn. Romax, nebo Bosal, ten první se dá sehnat za cca 6800 Kč vč. DPH. Problém je v tom, že u výfuku záleží na počtu cyklů zahřátí a ochlazení, tj. nepřímo počet najetých km, bude li stát auto venku bez provozu, tak výfuk neodejde. Na tento problém si stěžují všichni maj. Bravy. Mezi vnějším a vnitřním plechem tlumiče se kondenzuje voda, jejíž účinek není nutno rozepisovat.Budeš li chtít adresu prodejce výfuků, pošli adresu, rád pomůžu. Dříve jsem vzpomínal výrazné vrzání řad. páky v kulise. Měl jsem ji odkrytovanou a nepomohlo mazání všemožnými tuky a mazivy. Nakonec bylo vše na táhlech před převodovkou, které jsou spojeny gumovými spojkami, krerá stačilo namazat tukem s velkou vzlínavostí odolným proti vys. teplotě a vodě, okamžitě byl klid. Je to neuvěřitelné, ale bylo to slyšet zevnitř ! Pořád mně trápí zahýbání auta vlevo, nedrží stopu, budu se na to muset pořádně podívat. Dotaz pro všechny !! Jaké používáte svíčky u motoru 1,6 SX ? Ja mám již vícekrát DOR 15LGS Brisk a nemám problémy. Ve znač. servise je nechcou ani vidět a rvou tam pořád BOSCH nebo Champion, ale 2x dražší!! Já nemám s nimi žádné probl. a spaliny jsou super. -
« Vyfuk
Zacina mne trapit koroze vyfuku. Vim, ze po 160 000 km by uz potreboval vymenit, ale vzhledem k tomu, ze je je to od katalyzatoru komplet 3 tlumicu, ocekavam cenu kolem 15 000 Kc, a ty na ceste nelezi. Koroduje mi vnejsi plast jen na poslednim tlumici, neni tam zatim zadna dirka, ped pul rokem jsem to zatmelil, ale tmel mi popraskal a je to jako drive. Ted jsem to zase zatmelil a podle stavu tmelu za nejaky cas zkusim domluvit vyvareni vyfuku. Mate nekdo zkusenosti s cenou vyfuku ? -
« Re: to bobrr
Vymenu za nove jsem nakonec nezkusil, auticko je opravene a pokud by v tomto stavu vydrzelo i do budoucna, byl bych spokojen. Faktury z ciziny proplaceny, auto dokonce i "ztichlo", opravy provedeny presne dle seznamu zavad. Tak uvidime, co bude dal, doufam, ze nejakou dobu nic. -
« MFilip
...tak ti koukám do příspěvků (Deutsche Scheissewagen usw.) a vidím, že tvůj tec vlastní Octavii Super s veškerou dokumentací...poháádka. Super by bylo, kdyby jsi měl scaner, a mohl mi přescanovat tu knížku(..jenže tý práce...já vím). Docela se tomu chci na zimu věnovat a tak sháním co se dá. Dalo by se to udělat i tak, že by jsi mi je zapůjčil a já bych si je promptně přescanoval sám a zaslal zpět. Jestli mi můžeš pomoci , tak bych ti byl moooc vděčný. Zatím čau. -
wolff 22.09.00 11:07
« to bobrr
Hele poslouchej. mě se jednou na dovolené vybila baterka (u nás) - No zkrátka jak máš ovládání střešního okna, tak je blízko ovládání osvětlení a to sem omylem nechal svítit. Zavolalo se na top garanci, ti poslali odtahovku z nebližšího místa(zlín). Auto naložili, i s náma odvezli, kafe udělali, baterku vyměnili, s náma pokecali a všechno jak? Zdarma. A takhle by to mělo fungovat i na Islandu. Asi máš nehoráznou smůlu, nevím jak bych to vysvětlil ty problémy s autem co máš. Ale poslal bych to na garanci. A pokud se s tebou nebudou bavit, tak poslat dopis do Turína. Ti už to vyřeší. Fakt je to, že zastoupení Fiatu je tady tak říkajíc latentní(ale existují i výjimky -třeba ten Zlín). ALe bohužel s tímhle se setkávám všude u zahraničního zastoupení. Z vlastní zkušenosti vím, že Italové už se nad místní situací ani nerozčilují - klepla by je pepka!! -
JTF 20.09.00 13:48
« Re: Brava na cestach
Fakt mne mrzí co se Ti stalo, je to opravdu síla. Vypadá to, jako by Ti prodali starý auto. Nechápu to, znám ze svého okolí několik lidí, kteří vlastní 1,6. Můj lékař jí má od roku 98 a najeto cca 50t.km, zatím řešil jen povolující se zámek pátých dveří, jinak je jako nová. Zkus, ať Ti ji vymění za jinou, to by nebylo od věci. Vždyť i statistiky TUV pro rok 2000 uvádějí Bravu nad průměrem závad. -
« Re: Brava na cestach
Zato sidlo maji temer na Karlove moste v Praze 1, exkluzivnejsi adresu by tezko hledali - prave jsem se od nich vratil, tak snad vsechno zaplati. A protoze zaruka pomalu konci a zkusenosti mam zalostne, protahnul jsem vcera auto na vlastni zadost (pred posledni "garancni" navstevou servisu) STK a emisni kontrolou a nadseny z toho rozhodne nejsem - 22 % rozdil brzdneho ucinku na prednich kolech (stejneho vysledku dosahla 15 let stara S 105), zadek totalne v pytli, chybejici uchyty vyfuk. potrubi, prosakuje olej, akorat ty emise jsou v pohode... Mozna mam smulu, ale zatim kvalitou vozu nejsem oslnen. Predtim jsem mel Felicii, pricemz prvni problemy prisly tak po dvou a pul letech provozu a ne po par mesicich... -
« Re: Brava na cestach
A protoze jsme rozumnejsi, kupujeme si Fiaty cim dal, tim vic. Viz statistiky prodeju Fiat v CR. Kamil asi chtel rict, ze vsichni prodejci, kteri prodavaji Skodu, v dobe kdy se vyrabely jen Favority, tak jezdili jen ve Favoritech. Prosimte, ze budes mit meloun na auto, tak taky si nebudes kupovat Octavii za 500 000, ale koupis si neco za meloun. Jinak jsem taky hodne zklaman pristupem na servru www.fiat.cz, kde uz mesic cekam marne na odpoved. -
« Re: Brava na cestach
To Bobrr:Uprimne Te lituji chlape,ale uz je to nastesti za tebou.Jeste,ze jsi na tom Islande nezustal az do kvetna 2001.Musim ti rict,ze tvuj pripad neni ojedinely,desitky podobnych jsem slysel od svych znamych,obch.partneru apod.Take proto ty me negativni reakce na kvalitu Fiatu.Jak uz jsem tady kdysi psal,dokonce i management Fiatu a jeho vyznamni prodejci se teto znacce v okruhu svych znamych vysmivají=vlastni zkusennost(sami jezdi v BMW,ci AUDI a VW)soucasne se,ale chlubi kolik toho zas prodali.Je to tak,Fiat ma diky sve nizke cene v postsocialistickych zemich znacny prodejni uspech a prodejci se tedy znacne pakuji.Nastesti jsme narod inteligentni a postupne se dovidame/ci zazivame na vlastni kuzi/ jak je to ve skutecnosti s timto italskym *. -
« Re: Brava na cestach
Já jsem naštěstí žádný takový problém neměl, jenom drobnost. Obracel jsem se na Fiat ČR několikrát mailem a přes webový formulář na jejich stránkách a reakce naprosto nulová. Už jen design stránek Fiatu vypovídá o profesionalitě pobočky Fiatu u nás. S autem jsem spokojený ale podpora a servis se se Škodovkou nedá srovnávat. Možná je to i pozadí špatné pověsti Fiatu u nás. -
« Re: Brava na cestach
Auto postupne ztracelo vykon, az postupne neslo motor roztocit na vic nez nejakych 1500 ot/min - po nejakych dalsich 20 km uz jenom volnobeh a pak uz to ani neslo nastartovat (to, ze temer nejde zaradit zpatecka velkoryse pomijim, kdyz ji tam potrebuji dat, vypnu motor, zaradim a nastartuji - uzasny komfort). Vzduch filtr cisty, ke svickam jsem se nedostal, nemel jsem tak dlouhy klic, kabely opticky v poradku, zadny olej v chladici kapaline, pojistky bezva, mnozstvi naplni prijatelne, benzin v poradku - ze stejneho stojanu tankovalo i druhe auto a nic se nedelo. Cele se to odehralo na nejakych 100 km jizdy. Zadna kontrolka nesvitila (ani porucha vstrikovani, nebo neco jineho, motor se kuckal, ale vsechna svetylka postupne pri startovani zhasinala tak jak maji). Pak onen zminovany odtah, nahradni vuz, vselijake problemy, ale nejsmutnejsi byl okamzik placeni, kdy jsem nemel dostatek penez (resp. mel ale uz bychom nemeli finance na navrat - je to preci jenom tyden cesty a vlastne zaver dovolene) Zastupce Fiatu, jeden konkretni pan ing. P. mi jeste v 17.15 hod. tvrdil, ze nas pripad vyresi, auto, ze nam vydaji a placeni vyresi prevodem penez Fiat CR - Fiat ISTRAKTOR Island, my jsme museli ten vecer odjet, meli jsme pred sebou 800 km po cestach necestach do pristavu, kde nam za nejakych 30 hodin odjizdela letos posledni lod zpatky na kontinent. Kdyby ujela, tak dalsi moznost dostat auto z ostrova - kveten 2001. Jak jsem se jiz zminil, jeste v 17.15 nas ten pan uklidnoval (zavirali v 18 hod), ze nepujdou domu driv, nez se to vyresi, at se na Fiat CR spolehneme, do 20 minut se ozve... Za ctyricet minut, kdyz servis zavirali (cekali jsme tam jak santusaci od rana) jsem ho zacal nahanet ja. Jediny, koho jsem sehnal byla ochotna slecna z fiatacke asistencni sluzby, ktera po dalsich 20 minutach zjistila, ze vsichni pracovnici Fiatu CR jsou jiz mimo pracoviste, snad zitra... I vymenili jsme vzteky bez sebe vsechny penize co jsme meli - a diky laskavosti mistnich pracovniku, kteri kvuli nam zustali o hodinu dele v praci a jeste nas vlastnim vozem odvezli do banky - jsme mohli zaplatit tech cca 55 000 Kc / asi 100 000 islandskych korun / v hotovosti a vydat se na cestu (nadrz byla kupodivu temer plna - na tankovani jsme nemeli)- nastesti nas podrzeli pribuzni v Praze a hned rano nam nalili na ucet nejake ty penizky, abychom mohli cestu dokoncit. Fiata uz bych si asi nekoupil. -
« Re: Brava na cestach
TopGarance bohuzel na Islandu jaksi neplati v celem rozsahu, presto nam asistencni sluzba, kterou pro Fiat zajistuje nejaka jina firma moc a moc pomohla a sehnala nam zdarma na 5 dni zanovni Toyotu, na rozdil od Fiatu CR, ktery na nas udelal super podraz ohledne placeni opravy ( nenapadlo mne pred cestou, ze si musim pribalit kufr penez na opravy zcela noveho vozu ). Takze z vlastni zkusenosti musim varovat pred "houpanim" zakazniku typu " mate TopGaranci, zavolate a je po starostech". Jenom na telefonátech do Fiatu jsem utratil 6 tis. Kc, za opravu 55 tis. Kc hotove, benzin na zbytecne jizdy (jediny servis na ostrove tzn. 1000 km zbytecne jizdy jen to hvizdne), pricemz tak nesolidni jednani, jake predvedli zastupci Fiatu CR jsem jeste nezazil, samozrejme se na pany tesim a budu pozadovat plne proplaceni vsech nakladu. Asistencni sluzba vsak zapracovala bezchybne a bez prodleni uhradila dalsich 50 tis. Kc za Toyotu a za odtah. Kdyz to podtrhnu a sectu, tak mi to vychazi na ukrutnych 115 tis. Kc za benzinove cerpadlo. Trochu smutny vysledek. -
« Brava na cestach
Tak jsem se, pratele, vratil se svoji Bravickou 1.6 z mesicniho putovani po Islandu a mam takovy pocit, ze na tech recech Kamila a spol. mozna neco bude. Auto pri odjezdu 9 mesicu stare - najeto 19 tis. km - ve Svedsku prestala jit radit zpatecka, na Islandu auto zacalo ztracet vykon, az neslo ani nastartovat. Po vsech "svepomocnych" ozivovacich pokusech (vzduch. filtr a pod.)jsme chteli auto odtahnout, ale co to, dira pro hak v prednim narazniku nelicuje se zavitem, auto se neda odtahnout na lane, musi prijet normalni odtahovka. Tyden v servisu, i kdyz je auto v zaruce, presto musim zaplatit hotove (Fiat CR, ktery jsme kontaktovali se na nas naprosto vysr...) v prepoctu 55 tis. Kc za opravu zavady v palivovem systemu (cerpadlo a kdovi co jeste).
Zkazena dovolena, milion starosti navic, nervak, ze nam ujede lod (dalsi jede az v kvetnu 2001)apod.
Behem cesty se auto pekelne rozvrzalo, z prednich sedacek trci nejake draty, pri intenzivnim brzdeni "tlucou" kotouce, pate dvere se zvedaji pouze do poloviny, blbne radio (rozbitou mlhovku pomijim). Tak nejak nevim, jestli jsem koupil zrovna tu "pravou" znacku auta, ale s tou kvalitou to vidim spis cerne. Uz se na "fiataky" tesim, v tydnu jim to odvezu jako reklamaci, uvidime, co na to reknou, ale treba je to bezny standard jejich vozu :-(( -
wolff 11.09.00 10:01
« Bez nadpisu
Jo na nový Bravo sem taky zvědavý. Někdo tady říkal, že neví za o by Bravu vyměnil - Tak dávám radu - počkat na nové. Jo a s tím výfukem. Je tuším ze dvou dost dlouhých částí + katalizátor. Každá stojí tuším kolem deseti tisíc. Na netu je firma v seznamu dodávající výfuky, tam se můžeš mrknout jak to vypadá. Je tam nějak moc tlumičů a velkých, takový trochu patvar... -
« Bravo 1,6 sx - vačky
Před časem jsem popisoval problém ohlodané vačky po cca 80 tis.km. Proběhla výměna za nové, najeto cca 5 tis km, oprava provedena v neznačkové opravně, leč kvalitně. Motor začal koktat, zdechat a má snížený výkon. Všichni v servisu tvrdili, že bez přípravků nelze nastavit vačky přesně, nechci ovšem zacházet do podrobností, má-li někdo zájem, lze podrobně popsat.Po návštěvě servisu bylo sděleno: rozvody nastaveny v pořádku, ale pravděpodobně odešla lambda, což se dá vyřešit cca za 5500 Kč /ne málo, ale bude li to vše je to OK/. Technik však tvrdil, že u motorů rok 96, jak jsem dříve uvedl, odcházely vačky a domečky/vedení -kluzná ložiska vaček/, motor má údajně při otáčení na prázdno přes kliku velký odpor, což může být způsobeno nejen domečky, ale předpokládá i opotřebované vačky. Pokud to bude pravda, je zločin prodat 4 roky po zjištění špatné serie vašek opět zmetky, které se měly stáhnout. Tato oprava je zhruba zase cca 30tis Kč. Pak jsem se dozvěděl, že motory v r.96 jsou velice háklivé a technicky náročné na seřízení, které údajně bez "budíků" v servisu nelze seřídit a jsou to prý hrozné "kur...". Pak proběhly úpravy/ nevím jaké/ a údajně už je vše v pořádku. Já mám také Brava 1,6 a zatím žádný problém. Začínám však výrazně nejistět, když vidím hororovitý příběh s tímto autem. Neslyšel jste někdo o podobném případu? Byl bych velmi vděčný za jakoukoliv radu. -
« Re: newmane
Díky za otázku ale zatím v podstatě není co srovnávat. Na Bravě už jsem měl závadu (synchronizace - už jsem to tady uváděl) ale najel jsem také minimálně dvakrát víc než kolega. On má s Oktávkou samozřejmě o dost vyšší spotřebu. Oba jsme už byli na servisní prohlídce, cena byla přibližně stejná - asi 2000 Kč. Doufám že to nebude číst, podle mého je Brava mnohem pohodlnější auto než Oktávka :-) -
JTF 01.09.00 13:13
« Nová Brava
Dnes jsem se dočetl další news ohledně přípravy nového Brava. Takže má být o 20cm delší, větší rozchod, již nemá být tak členitá přístrojová deska, kvalitněji proveden interiér včetně materiálů a interiér má být nejprostornější z konkurence Focus, Astra a Golf. Už se těším až ho příští rok vyzkouším. -
« Re: Brava 1,6 sx
Ja jeste nevim, jak to je u Bravy, ale kdyz mi vrzala silene saltrpaka u Favority, musel jsem vlezt pod auto. Saltr paka je v tunelu pod autem ulozena v takove gumove kostce v plechovem pouzdru, na ktere je napojeno tahlo ( nevim jak to nazvat ) z prevodovky. Vrzolo (kov - guma ) mi prave to gumove pouzdro, bylo to suche, dal jesm tam vazelinu a fajront s vrzanim. Na Brave urcite bude neco podobneho existovat, ta guma bude asi u vsech aut, aby se razy z prevodovky neprenasely do radici paky. K oleji jsem cetl, ze nejlepsi je proste na motoru po celou dobu pouzivat stejny olej, stejne znacky. Mozna to je prave z duvodu, ktery popisujes. Jinak u benzinu Bravy je napsano, ze 0.3 l oleje nebo 0.8 l( u dieselu ) na 1000 km je v normalu. Jinak jsem najel 6000 km na olej puv. majitele a nezdalo se mi, ze by se nejak ztratil olej. Ted jsem tam dal Madit polosyntetiku a po 1000 km to vypada podobne. Taky jsem tu slysel, ze pro hydroventily je lepsi hustsi olej, coz syntetika neni. Vyfuk byl po 149 000 km trosku zvenku popraskany, zejmena na celech, ale jen koncovy dil. Spravil jsem to tmelem a prestrikal stribrenkou na kamna, je to O.K. Radsi bych koupil ten posledni dil novy, ale jak to je s tim, ze se u Bravy meni cele vyfukove potrubi ? Pry nejde vymenit jen cast. Zarovky jsem nemenil, ale pod ovladac vzduch by se mel dostat pres listu spinacu ( mlhovky, vyhrivani okna zadniho,... ). Odloupnes postranni plastove krytky listy, dostanes se ke sroubkum, odmontujes listu se spinaci a dostanes se k ovladacum. Aspon teoreticky. ALe pozor, aby tam nebyly diody, podobne jako v osvetleni spinaci na stahovani oken. Sviti to stejne, a proto je mozne ze tam ty diody budou. Nevim, kde se daji koupit. U spinacu stahovani oken jsem tam napajel uplne obycejnou zelenou diodku za par korun. -
« Brava 1,6 sx
Opět trochu přispěju po delší době. Pro oživení, mám najeto 125 tis., r.v.96. Nedávno jsem jel delší trasu a chtěl se pokusit o rekord ve spotřebě, jel jsem sám a času dost, ovšem cestou se na mně nalepila Octavie a trochu jsme se provětrávali /cca 300km po normálních cestách/, potom 200km dálnice. Tuto vzdálenost vč. dvou krátkých zastávek jsem ujel za 5,5 hod. a 6,72l, což považuji za velmi solidní. Udržet se a jet pomalu je skutečně problém. Už jsem říkal dříve, že auto je vcelku dobré a pořád nevím, za jaké jiné bych měnil, asi za Weekend.... Nechci být patriot......
S tím táhnutím doleva jsem ještě kromě geometrie nic nedělal, ale mám tady jeden drobný, leč protivný jev: vrzání "šaltrpáky". Vrže jako prase už delší dobu. Sundal jsem kryty, páka je uložena v plastovém kruhovém pouzdru, které i když jsem namazal, vrže dál..... Vyzkoušel jsem WD,vazelinu i spec. mazací tuk TTS, nic se nezlepšilo. Netrápí někoho z Vás něco podobného?
Další věc: Po jaké době, popř. km, Vám odešly výfuky. Já jsem ho už jednou vařil a zdá se, že už nemá dlouhého života....
Další námět k zamyšlení. Dříve jsem používal polosyntetiku, poslední dvě výměny mám plnou, ovšem dříve jsem na 15 tis km dolil tak 3dcl, nyní při stejných km 2x tolik. Syntetika je jako voda...... Z mnoha stran jsem slyšel - "vykašlat se na plnou synt...." polo je lepší!!! Hrozí tam při přetočení nebo plném dlouhodobém výkonu možnost trhání filmu a malá mazací účinnost, navíc u motorů s větším km průběhem větší opotřebení a tím vůle a vlastně stejný efekt. U polosynt. nic takového nehrozí !!! Co vy na to?
Už jste někdo měnil žárovky pod tachometrem a pod ovladači vzduchu? Mam dvě prasklé a asi to bez spec planžet nevyměním. Do servisu dávám auto asi tak rád, jako dítě doktoru Mengelovi.... -
« Marcel.
jak mas na Marejce udelane stahovani oken ? Mne funguje jen s klickem v poloze "MAR". V servisu by mi to za 1000 Kc predelali, aby to fungovalo i bez klicku. Je to pres immobilizer a muselo by se neco prepojovat v ridici jednotce. Vcera jsem videl Focuse jak stahuje okna bez klicku v zapalovani. -
« Re: ...
Tak to je fajn. Ja jsem vzdycky tak nateseny, kdyz se tu objevi prispevek. Hned sem juknu. Chodim po ostatnich rubrikach, ale radsi bych se bavil o Brave. Jenze neni s kym. Hm. Stribrna Marejka, to musi byt parada. Byl jsem minuly tyden menit kapaliny nakonec v servise, a stala tam Marea Weekend TD 75. Prekvapilo mne, ze ackoliv to byl podle mne model > 98, mela cerne plasty, ale budiky mela ty stare, co mam ja a ne ty po faceliftu. Je ale mozne, ze Marey maji porad tu puvodni pristrojovou desku. Novou Marejku jeste v salonu nemeli a tak ji nemohl obkouknout. Jinak s Bravou NO problem. Dobra volba. Jen jsem zjistoval pojistky a zatim mne mrazi nad cenami v zadech. Spotreba byla ted 6.18, ale Bravu jsem tentokrat trochu nesetril, zejmena kdyz mi mlada pred tydnem volala, ze nam pes spadnul ze 2 + 1 metru a ze je asi mrtvy. Tech 20 km jsem pak jel na doraz. Nastesti to odnesl jenom otresem mozku, po padu byl v bezvedomi 20 minut, dalsi pulhodinu se pes nemohl postavit na nohy, po nejake dobe se mohl postavit na predni a vlacel za sebou zadni, po 2 hodinach se u postavil na 4 a povim ti, to byla uleva. Pak jsme furt jezdili do zverolekare, pes 2 dny nic nezral, blinkal, chudak slinil jak svina, dnes uz nas trhac zase zlobi jak driv. Je to Prazsky krysarik 4 mesicni.
-
« newmane
, kdyz si kupoval novou Bravu, psal jsi tady, ze si za 350 000 Kc koupil kolega Octavii 1.8 20 V. Rikal jsi, ze napises srovnani. Jak to teda dopada. Jinak jsem zjistil, ze existuje v republice jeste jedna 1.8 115 ELX 16 V. Az na vyfuk si ji pochvaloval Doubt. Nevi nekdo, co je s nim ? -
« Bez nadpisu
Jojo, tak prave s tim uz tu bojuju nejaky patek ... Fiat udelal velkou chybu, ze prisel prodavat do Ceske republiky az v roce 1995 ( nevim, myslim si to, protoze nevim, ze by se tu kdy prodavaly nove Tipa ). Lide tu mezitim natahali spoustu vraku a poskladanych aut. A tak se zmenilo podvedomi lidi. Kdyz v teto rubrice ctu prispevky od preclika, tak mel smulu, ale kazda automobilka asi udela nejaky *: viz Skoda Fabia v testu MFDnes. Uz jsem si te vsimnul v jinych rubrikach. Jen tak dal. -
« Re: Marea
Ja mam ted myti oproti Formanu takove jednodussi, rychlejsi, nepotrebuju tolik vody, vubec to delam s nejakou vetsi laskou. Je to ted vsecko takove oblejsi, lepsi. Na druhou stranu ted myju mene casteji. Nejak je na tom min videt bordel, nez na stribrnem Formanu. Proste vsecko je lepsi. Myju to nejobycejnejsim samponem za 35 Kc/0.75l, Turtle Vaxuju to 2 x do roka na jare a na podzim. Vse delam doma, mycky nemam rad, znam lidi, co jim mycka pri poruse podrela auto a i na me Brave je pravidelna zubata ryha pravdepodobne po mycce. Ty prachy za mycku radsi propiju, prozeru a projezdim. -
« Re: Spotreba
Hm. Pres vikend jsem neudelal nic. Odmontoval jsem jen plato z pod motoru. Nesel povolit vypustny sroub na motorovy olej. Mohl bych to *. Ohnul jsem si na tom vsechny 6 mm imbusaky. V servise mi ho museli odsroubovat razovym utahovakem. Nechal jsem si vymenit vsechny kapaliny krome chladici ( byla memena pri 150 000 km ), mel jsem svuj olej motorovy a prevodovy. -
« Bez nadpisu
Ja si naplne, na ktere stacim, davam radsi sam. Mam 100% jistotu, ze jsem vylil vsecek stary olej, ze jsem dal nepouzity filtr, ze jsem tam dal oleje presne tolik, kolik tam ma byt. V servisu si chteli za vymenu oleje vzit kolem 2300 Kc. Olej po 4,3 l x 400 Kc + filtr + robota. Ja jsem ted dokoupil polosyntetiku za 3 x 129,- ( 1,2l mam z minula )a s filtrem za 145,- mne to prijde na 545,- Kc. Ja to musim tedka tak resit, je treba na benzin, je pred svatbou, splacim pujcku za prestavbu podkrovi, skoromanzelka studuje, prijem nas 2 je mesicne 12 500 Kc. 3-3 500 Kc mne stoji jen mesicne benzin .... Ku?va, kde vzit a nekrast. -
« Bez nadpisu
Budu ted o vikendu menit motorovy a prevodovy olej. V knizce je doslova uvedeno, ze prevodovy olej se plni injekcni strikackou. Mam jen 20 ml a 2l oleje bych tam musel dat na 100 x. Asi tam protahnu pres motorovy prosti hadicku a budu to lit zvrchu. Doufam, ten olej nebude moc husty, aby mi pres vnitrni prumer 5 mm prosel. Delali jste to jinak ? -
« mch
Tohle same mi delal Forman od zacatku (od 8900 km ). Kdyz jsem pustil volat, chvili nic a pak velice mirne tusim doprava. Vse co popisujes jsem vyzkousel taky. Kdyz jsem zabrzil, brzdilo to rovne. Smiril jsem se s tim. U sve Bravy jsem to zkousel pri koupi a bylo to OK. Co kdyby si zkusil nadzvednout treba jen predek, a vyzkouset jestli se kola otaceji stejne, jestli jedno nepribrzduje vic, ale to si asi uz delal. -
« spolehlivost dle TUV
Několikrát se tady vedla řeč o spolehlivosti Fiatů Brava dle TUV. Marně jsem hledal na stránkách všemi možnými vyhledávači oficiální výsledky, žel marně. Nemůže někdo sdělit přesnou adresu pro vyhledání? Byl bych velmi rád. Předem díky. Pokud někdo pochybuje o spolehlivosti těchto aut, můžu je uklidnit, po mých 123000 km nemám zatím žádné problémy. Pokud si někdo myslí, že po tolika kilometrech není normální vyměnit čepy, nebo tlumiče, já se domnívám, že toto nelze ani počítat za závadu, ale běžné opotřebení.. Mám však jeden problém, který mi neustále leží v hlavě. Auto neustále mírně táhne doleva/ geometrie dělaná na laserové mašině, kola vyváženy na +/-2g, tlak v pneu stejný, tlumiče nové, nepřibrzďuje žádná strana, pneu se ojíždí pravidelně/. Napadá Vás ještě něco? Někdo by si toho ani možná nevšiml, ale mně to vadí. -
« Bez nadpisu
Uz jste si nekdy zmackli pri psani dlouheho prispevku tlacitko pro Win a "Z" ? Tak to nedelejte a nebudete ku?vovat jako ja ... Takze znovu: Bravo/Brava je ve statistikach TUV do 3 let kolem 30. mista, teprve za nim je Mondeo a Laguna. Jsou to prvni zastupci automobilek Ford a Renault a jsou navic z vyssi tridy. Vzhledem k tomu, ze si Bravo kupuji spise sportovni ridici, neni umisteni spatne. Jinak jsem neslysel o ukonceni vyroby Laguny, ale prave o nove Lagune na podzim. Laguny jsou fajne, ale slysel jsem, ze Renault ma nehorazne drahe ND. Vim, ze Fiata nechces, ale pokud bych ja chtel presedlat do vyssi tridy, zvoli bych si Mareu s mym motorem. Stribrnou barvu. Ono to vypada, ze chci lichotit marcelovi, ale fakt si vybral velmi dobre, ja bych jen zvolil sedana, kombika nepotrebuji. Jinak tu existuje rubrika "Auto do 650 000 Kc-poradte s vyberem", kde se muzes setkat s mnohymi nazory. No, zakladatel rubriky si vybral Octavii. Jarousi: nekde jsem mel v hlave zakorenene, ze mas Bravu 1.6 a myslel jsem si, ze dostat z 9 l na 6 l nebude problem. Ale AR 2.5 se mozna neda jezdit za min nez 9. I kdyz bych to strazne rad zkusil, jake na tom dosahl spotreby. Tak a tedka jsem si to predtim smazal. Pred zaverecnou teckou. Jeste na neco jsem si vzpomnel. V knizce se pise o vymene oleje v diferencialu. Ja si jen nejsem jisty, jak to ma Brava udelane, jestli ma extra diferencial. -
« Re: wolff - Fiat -životní omyl
No pokud uvazujes o teto tride nechces Fiata....ja osobne bych se nebal P 406, myslim ze jsou to vychatana auta, po dobrych zkusenostech s P 405 Diesel (benzinove motory nebyly silnou strankou) si myslim ze P406 je dobry vuz. Osobne jsem volil Fiata MAreu, nebojim se Fiatu a mam velmi dobre zkusenosti s kvalitou i cenou servisu, mimochodem znova uvadim ze jsem mel dost Fiatu a zadne vetsi zavady pres stav kilometru nebyly, doposud mam Fiat Punto 55S stav pres 110.000 a to auto je jako nove (stoji venku a jezdim s nim denne do prace 70 km) a potom s nim jezdi manzelka v soli v lete...proste porad...jsem nadmitu spokojeny - oproti Favoritu ktereho jsem take mel....pres super udrzbu je rezaty na prach a 2 l oleje na 1000 km hovoti za sve - stav tachometru 126.000 (ma ho nyni moje kolegyne) -
« Re: wolff - Fiat -životní omyl
O reklamaci jsem přemýšlel od okamžiku, kdy začly problémy se vstřikováním, pročítal jsem možnosti, jak se ho zbavit, protože jsem obzvlášť v zimě měl pořád problémy, auto nejdřív vynechává, špatně spaluje a pak prakticky nejede vůbec. Objevovalo se to během jízdy a to nejvíc na sněhu, když podklouzla kola, příp. při delší jízdě. Ale podařilo se jim (Ústí, Děčín, Chomutov)mě přesvědčit, že špatně startuju. Ačkoliv se mi to zdálo podivný, nepovažuju se za znalce všech motorů a Fiat to je můj první takže jsem si řekl, že je to sice neobvyklý leč pravděpodobný. Navíc jsem nemohl potvrdit, že 100 % vždy počkám až kontrolka zhasne, zvlášť, když užívám ještě služební a přesedám. První výměna řízení pak přišla až 14 dní před koncem záruky.
Abych svůj nářek ukončil, považuju se za smolaře a netvrdím, že všechny tyto poruchy musí potkat majitele ostatních Brav. Motor 1,4 12 v však byl nepovedený, potvrdil mi to i známý, který mi teď auto opravuje a radil se v Německu než našel příčinu strašných vibrací řadící páky v rychlosti okolo 90 km/h. Tam mu údajně řekli, že je to slabost těchto motorů. Závadu odstarnil ale jak jsem psal, ujel jsem, 2500 km a je zpět a známý kroutí hlavou a asi moc neví co s tím.
Určitá souvislost značky, tradice a kvality tu je. Na výrobě podílí zástup dodavatelů, kvalita každého z dílů přispívá k souhrnné kvalitě vozu a zejména pravděpodobnosti, že se ti v autě objeví závada nebo několik závad najednou.
Japonci a Němci pak se svojí orientací na kvalitu mají tento řetězec vychytanější. Vyrábějí sice často nudnější, nevýstřední a dražší vozy, ale pravděpodobnost výskytu poruch a trvanlivost vozu vůbec je vyšší (viz. statistiky TUV). Některý automobilky dělají levnější, výstřednější nebo sportovnější vozy a nemajíli to být luxusy, musí se někde ušetřit, na pracovní síle, na materiálu a zejména na systému kontroly dodavatelů a průběhu výroby, která něco stojí (byl jsem na exkurzi v BMW, tam je to nádherně propracovaný). Závěrem, každý auto si svýho kupce najde, jelikož se jako u každého nákupu jedná o záležitost emocí a když se mi auto líbí, dobře se v něm cítím, tak bez ohledu na značku a to co mi okolí tvrdí, auto si koupím. Pak se můžu divit a okolí dát za pravdu, jako já. Pokud přistupuju ke koupi přísně racionálně, nesmím zapomenout na důležité položky a to je záruční a pozáruční servis, na který já už se budu ptát dopředu a budu chtít platby potvrdit písemně, ale zejména hodnota vozu při prodeji, což je to nejdůležitější, protože pak se původně cenově výhodná investice může úplně obrátit, viz. opět já a 3dv. Fiat Bravo. Protože jsme experimentátoři koupili jsme před několika lety do firmy Kia Sephii, tehdy nová značka, dojem solidní, výbava za hubičku. Za 0,5 mil bylo plně vybavený auto, ale jak vypadá po 5 letech a za kolik by se dalo prodat, to je k pláči. Naopak služební favoriti se přesto, že měli nalítáno až až a kupující věděl, že bylo pro firemní účely prodávaly skvěle za cenu, kterou jsme nečekali. Přes to, že většina z Vás má s Fiaty dobré zkušenosti, mě už nic nepřesvědčí a tuto značku jsem navždy zavrhnul, po tom, co jsem uvedl se mi snad nikdo nediví. Jen teď stojím před rozhodnutím, co koupit?
Accorda - moc drahý a nemají diesela
Octávku combíka TDi - okolí mě varuje, že dopadnu jako s Bravem
Laguna - hezká ale končí
406 - pažoutů se bojím, ale líbí se mi
Focus - moc se mi líbil, ale rychle se mi okoukal, moc módní
Poradíte mi i vy fiaťáci?








Pokud někdo chce sportovní výfuk, v Rakousku v síti obchodů Forstringer (nějak tak se to píše) mají jen ten zadní díl od firmy Remus se dvouma koncovkama asi za 7200 Kč (napíšou i Tax free šek).